כיכר השבת

"מיעוט קטן תמהוני וקיצוני"

הגר"ד יוסף בפנייה לרה"מ: 'סגור את הר הבית ליהודים'

בעקבת ההסלמה הביטחונית לאור העלייה היהודית להר הבית, פונה הגאון רבי דוד יוסף, חבר מועצת חכמי התורה, במכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הוא קורא לסגור את ההר ליהודים. "המתפלל שם תפילתו תועבה", כותב הגר"ד ותוקף: "אל תלך שולל אחר מיעוט קטן תמהוני וקיצוני" (אקטואליה)

138
ישי כהן | כיכר השבת | ט"ז בחשוון | 09.11.14
הגר"ד יוסף (צילום: שלומי כהן)

איסור העלייה להר הבית: חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף פנה הבוקר (ראשון) במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו הוא מבקש ממנו לסגור את הר הבית בפני מתפללים יהודים אותם הוא מכנה "תמהונים וקיצוניים" ושתפילותיהם תועבה.

במכתב חריף שכותב הגר"ד יוסף לראש הממשלה נתניהו הוא מתייחס לנושא וכותב כי כל גדולי ישראל ובראשם אביו מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל פסקו כי "הכניסה להר הבית בזמננו יש בה איסור 'כרת' מן התורה, לשם השוואה הנכנס להר הבית הרי הוא כמי שאוכל ביום כיפור".

"גדולי הדור האחרון, ובכללם הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל, הרב הראשי לארץ ישראל, פרסמו את דעתם שאסור חמור הוא להיכנס להר הבית בזמן הזה", כותב הרב דוד במכתבו.

באשר לאלו שעולים להר הבית להתפלל כותב הגר"ד יוסף לנתניהו: "כניסה להר הבית לצורך 'תפילה' כביכול, אסורה על פי ההלכה, והמתפלל שם תפילתו תועבה, ואין זה מברך את ה' אלא מנאץ, וגדול עוונו מנשוא".

"לאור האמור לעיל", כותב הרב יוסף: "הנני פונה אליך בדרישה לסגור את הכניסה לכל שטח הר הבית בפני יהודים מבקרים, ואל תלך שולל אחר מיעוט קטן תמהוני וקיצוני, שבכל מיני טענות 'משיחיות' משתמשים בשם ההלכה לשווא, ויצרם הרע מחפש להם היתרים מדומים".

על העולים להר הבית כותב הגר"ד יוסף שהם: "גורמים לנזק עצום לעם היושב בציון ומתגרים באומות העולם, ומביאים לידי שנאה כלפינו, ומעשיהם משמשמים כתירוץ בידי שונאי ישראל לתת חרב בידם להורגנו ולבצע בנו רציחות ופיגועים, ולהסית את כל העולם נגדנו".

הגר"ד יוסף התייחס במכתב לנתניהו לטענות כי סגירת ההר תחשב לוויתור על המקום: "כמובן שעלינו לומר באופן ברור שאין בסגירת שטח הר הבית משום הצהרה של ויתור על זכותנו במקום קדוש זה, ואדרבה איסור הכניסה אל שטח הר הבית היא מחמת עוצם קדושת המקום, שהיא עולה על כל קדושה".

בסיום המכתב כותב הגר"ד יוסף לנתניהו כי "ברצוני להדגיש שבדעתי זו שותפים כל חברי מועצת חכמי התורה וחברי מועצת גדולי התורה, ומועצת הרבנות הראשית לישראל, ולפי דרישת מועצת הרבנות הראשית לישראל לאחר מלחמת ששת הימים נתלה שלט גדול מעל הכניסה להר הבית שאסור בהחלט להיכנס להר הבית".

"בוודאי שלאור המצב שנוצר, שהכניסה לשטח הר הבית גורמת לשנאת ישראל, עלינו להודיע בפני כל העולם על סגירת שטח הר הבית בפני מבקרים יהודים, וקל וחומר שעלינו לאסור 'תפילת' יהודים בשטח הר הבית, ואם תעשה כן שכרך יהיה כפול מאת ה' יתברך", כותב הגר"ד יוסף לסיום.

תוכן שאסור לפספס
138 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
56
נמכר עקב חוסר עניין לציבור.וגילוי פנים שלא כהלכה של המחבר.
אברך09.11.14
55
כך יהיה עוד מישהו שיכריז "הר הבית בידינו" מישהו יהודי כמובן לגבי השאלה אם מותר לעלות צריך לבקש רשות ממוטה גור
יעקב09.11.14
54
לכ=גוי אסור יותר להיכנס, ואף שלעלות סתם לא נעלה משום שמא יעלו בטומאת הגוף (קרי זיבה נידה) הרי השאיפה שלנו שבהסכמה עם הערבים נוכל להקריב גם בזמן הזה שהרי טומאה הותרה בציבור.
יהודי09.11.14
עמי-הארצות=הטמבלים ->>> לא מבינים את זה ! ->>> אסור !
עמי-הארצות=הטמב09.11.14

הצגת כל התגובות

53
צודק בהחלט
יוחנן09.11.14
52
אז למה אתה מביע דעה?
אברהם ומשה.09.11.14
51
החדשה ש'תפילתו תועבה', ואוסרים עלינו להתפלל שם. זוהי הסיבה האמיתית לאיסור להתפלל שם. ממש צדיקים. כיוונו לדעת... על זה היה דווה ליבנו!!!
ישראלי09.11.14
50
פסק דין שגורם להרג יהודים הוא פסק דין מוטעה. המציאות היום היא שקריאה לאסור עליית יהודים להר תגרום לתחושת ניצחון אצל המחבלים ימ"ש והתוצאות הם התגברות שפיכת דם יהודים ר"ל.
יהודי חרד09.11.14
49
דבר ראשון יש הרבה ראשונים שעלו להר הבית וכן רבי עקיבא ועוד תנאים שעלו אחרי החורבן היום יודעים בוודעות היכן מותר ללכת בהר והיכן לא וכל הסיבוב שאנחנו עושים זה מותר לכתחילה וכן שמעתי מפי הרב אברהם יוסף שאמר שכל מי שיודע את כל ההלכות של הר הבית אין לזה שום איסור אך היות ואנשים חילונים שלא יודעים את ה
יוסי09.11.14
48
לספרדים ובני עדות המזרח. (זו גזענות? ולסגור רק ליהודים זה מה?)
אברהם09.11.14
47
אח בעד הנצרות בישראל ובי-ם והאח השני בעד המוסלמים במקום בית המקדש פשוט חרפה לעם ולארצו כביכול בשם "ההלכה והתורה"....
אריק16.11.14
46
אז הם מתדפקים באתרים החרדים
מימון09.11.14
45
מה אכפת לנו מהערבים, לא אנחנו צריכים להתחשבן איתם. לנו יש תורה ולנו אסור.
אילנית09.11.14
44
ועכשיו פונה אליו בכבוד רב??
אמיתי09.11.14
43
מדובר באותם אנשים שתמכו בהסכמי אוסלו, בשם אותו פיקוח נפש והצלת יהודים. זה הוביל לשפיכות דמים איומה ונוראה.
מישהו09.11.14
42
שס אני כבר לא אצביע יותר. תקרא לאנשים תמהוניים תקרא לממשלה רשעה. ההבדל בינכם לבין סאטמר שהם אמתיים.
כגד09.11.14
41
לעיתים רבנים פוסלים פסקים של רבנים אחרים האם הרב גורן זצ"ל לא היה מספיק גדול הרי הוא שרטט איפה כן ואיפה לא מותר לעלות להר נראה שני משפחת הרב יוסף המנוח עה' חושבים שהכל צריך להתנהל כבחצרם והדבר לא כך יש לאפשר עליה להר הבית כפי שהיה תמיד יחד עם התחשבות עם המוסלמים הערלים . דינא דמלכותא דינא
יענקי09.11.14
40
אבל אסור ! אבל אסור ! נקודה, אסור !
אבל אסור ! אבל 09.11.14
39
"גורמים לנזק עצום לעם היושב בציון ומתגרים באומות העולם, ומביאים לידי שנאה כלפינו, ומעשיהם משמשמים כתירוץ בידי שונאי ישראל לתת חרב בידם להורגנו ולבצע בנו רציחות ופיגועים, ולהסית את כל העולם נגדנו". אולי עצם זה שאנו חיים בא"י זה גם התגרות? הרי מעשי הרצח החלו מבלי קשר לעליה להר הבית,הם התחילו לפני שנת
ברוך09.11.14
עמי-הארצות=הטמבלים ->>> לא מבינים את זה ! ->>> אסור !
עמי-הארצות=הטמב09.11.14
38
למה אינך כורך בקשה לאיסור עלית גויים?
בתמיה09.11.14
37
איך כל האנשים שעולים להר הבית לא מפחדים מאיסור כרת פחד פחדים נניח שיש פוסקים שמתירים מר"ן זצ"ל מביא להקת פוסקים ראשונים ואחרונים שאוסרים זאת וידוע שמר"ן פעל בכח שדהיתרא ובעניין זה החמיר , על אחת כמה וכמה שמקום המקדש המדויק אינו ידוע יש פוסקים שהחמירו עוד יותר החוצה מבחינת המיקום למה לקחת סיכון
משה 09.11.14
בבישול אחר בישול יש ספק סקילה ובמישמוש הסירכות יש ספק טריפה ולא חסרות דוגמאות למחלוקות בהלכה
צוות פותחן ראש09.11.14
ועולה למקום שנשאר
שלום09.11.14
36
כאשר ברור שלפחות עמדתו של הגר"ש אליהו שליט"א אינה כך. וגם חלק מחברי מועצת הרה"ר בעבר כגון הגר"ש גורן והגרח"ד הלוי זצ"ל ויבל"א הגאון הרב שאר ישוב הכהן שליט"א
משיב חכמים אחור09.11.14
35
אז מזרנוקים תמשיכו לעלות להר הבית ולהקים התנחלויות ואת שאר המצוות יקימו היהודים ושלום על ישראל
יונתן09.11.14
34
כאחת שנפצעה קשה בפיגוע באוטובוס, עצוב לי מאד לשמוע את דברי הרב. הערבים לא צריכים סיבות כדי להרוג אותנו. דברי הרב, בעת הזו, משחקים לידי האויב הערבי. כמה עצוב!!!
חוה09.11.14
עמי-הארצות=הטמבלים ->>> לא מבינים את זה ! ->>> אסור !
עמי-הארצות=הטמב09.11.14
33
ani omer beekvot a bakacha chel a rav a rachi sefarade et bevakech mi a roch a mimchala lo lizgor et ar a bait la yeoudimbechvil a aaravimze yehe nitsakhon et yagdil et a maavak negdenou
pinhas ben leil09.11.14
32
מאוסלו מיעוט קטן וצרחני
שי 09.11.14
31
על החתום מועתז חיג'אזי (המתנקש ביהודה גליק). אתה ואחיך ממשיכים בגאון את מה שניסיתי לעשות וכמעט נכשלתי - למנוע עליית יהודים להר הבית
מועתז חיג'אזי09.11.14
30
דברי האור החיים הקדוש פרשת בהר פרק כה פס' כה וז"ל" ובעונותינו נמכר הבית ביד האומות ,וכמאמרם ז"ל (שוחר טוב עג) בפירוש פס' "מזמור לאסף באו גוים וגו' " והודיע הכתוב כי גאולתו היא ביד הצדיק אשר יהיה קרוב לה' על דרך אומרו "בקרובי אקדש",הוא יגאל ממכר אחיו,כי האדון ב"ה יקרא לצדיקים אח כביכול (זוה"ק ח"ג קס
אליהו פרץ20.11.14
29
הגלות- ההמתנה לגאולה זכיתי להבנה שבידיים שלנו לשנות את המציאות, ומחובתינו לעשות כך.... וזכיתי לרב צדיק שנותן לי הלכה ולא פוליטיקה מפוחדת....
העולה בטהרה 09.11.14
28
הרי גם בזמנינו אנחנו מקוים שבהסכמה עם הגוים נזכה להקריב קרבנות שם כמו שהשתדלו כל גדולי ישראל ביניהם החתם סופר והגאון ר' עקיבא איגר, אז נכון שהיום אנחנו נמנעים לעלות (מחשש שמתוך כך יעלו אחרים בטומאת קרי/זיבה/נידה) אבל לגוי ודאי אסור לעלות ואנחנו מצווים למנוע זאת מדין משמרת המקדש איך אפשר? צריך לזכור
יהודי09.11.14
עמי-הארצות=הטמבלים ->>> לא מבינים את זה ! ->>> אסור !
עמי-הארצות=הטמב09.11.14
27
דעתי הוא שאסור לעלות להר הבית בין עם ביסלי ובין בלי ביסלי
לא אתה09.11.14
26
דבריך תועבה. הרמבם במפורש מתיר עליה להר הבית ואתה מעות את ההלכה. אם עליה של יהודים להר הקדוש שלנו מתפרש אצלך כהתגרות אז לידיעתך קיומנו בעולם מרגיז אותם ומה תגיד על כך ? למה אתה מבקש לסגור את ההר ליהודים כי לדעתך אסור אז אני שואל וכי לגויים מותר והרי גם להם אסור אז למה אינך מבקש לסגור את ההר לגויים ?
יוסף דידי09.11.14
עמי-הארצות=הטמבלים ->>> לא מבינים את זה ! ->>> אסור !
עמי-הארצות=הטמב09.11.14
25
ההלכה אומרת שאסור לעלות להר הבית. חבר מועצת החכמים הגאון הגדול רבי דוד יוסף קורא : לסגור לגמרי לכניסת יהודים והוא צודק לגמרי. האם אנו מחכים חס וחלילה להרוג הבא ? ? האם בגלל קומץ קטן חיינו לא יהיו חיים ? ? ?
שמעון09.11.14
24
לאיזו עוד שפלות אפשר לרדת? מאז ימי אדריאנוס לא ראינו שפלות כזאת
אסף פריד09.11.14
23
הוא מעודד כרת של אי הקרבת קרבן פסח (שעליו נאמר שהטומאה הותרה בציבור ומקריבין אע"פ שאין בית) ואילו הכניסה למחנה לוייה (הר הבית) לטמא מת הר הבית מותרת מפורש בתורה וכמו שהגמ' אומרת "ויקח משה את עצמות יוסף עימו עימו במחנה לוייה ואפילו המת עצמו" ועל דבר המפורש בתורה להיתר כתב הט"ז שאין כח ביד חכמים לאסור
יהודי אמיתי05.02.15
22
בלי קשר לתורה או להלכה העלייה להר הבית גורם לרצח יהודים תמימים שלא קשורים כלל לסיפור של "נאמני המקדש" "ונאמני הר הבית" והרב דוד יוסף צודק שחייבים דחוף לסגור את הר הבית לכניסת יהודים
חסיד חכם09.11.14
21
רק היהודים צריכים לשלם מחיר.
משה09.11.14
20
תקצצנה ידי מי שכותב שאסור רק ליהודים אסור גם לגויים ומי שמתיימר לעסוק בהלכה שלא יעסוק בפוליטקה
עובדיה יוסף זצ"09.11.14
עמי-הארצות=הטמבלים ->>> לא מבינים את זה ! ->>> אסור !
עמי-הארצות=הטמב09.11.14
19
איך אפשר לכתוב דברים כאלה? כל הפוסקים? אין אחרים? תפילתם תועבה? אני הייתי נזהר מפסקים של רב שמסוגל לכתוב דברים כאלה ברבים!
יוסי09.11.14
ולא רב אלא ערב רב
הרד"י09.11.14
18
הפסיקה מוכיחה את גאונותו של הגר"ד יוסף, הרואה את החיים לפני הכל.
בן-דוד09.11.14
17
כאשר נשלחו יהודי ורשה לגטו, חלקם נשמו לרווחה. כי במקום להיות נרדפים בכל מקום, הם נמצאים במקום בו יש רק יהודים. איש לא יצעק להם "ז'יד" ואף אחד לא יכה אותם ככה סתם ברחוב. הרב יוסף מציע את אותו פטנט - הערבים משתוללים, אז בואו נברח לגטו הקטן ששמו הכותל. כבוד הרב, לא התפללנו אלפים שנה 'ותחזינה עינינו בש
יהודי09.11.14
16
לא צריך שגם אריה יגיד וגם חכם דוד מספיק לנו מה שמרן רבנו יצחק אמר
יש09.11.14
15
נניח שהר' סבור שעליה להר מחייב את העולה בכרת, בדיוק כמו אכילה ביום כיפור, אכילה חמץ בפסח, בעילת נידה, ביטול עשה של ברית מילה ועוד. מכל מקום התורה, לא ה"מזרחוניקים" נתנה את האפשרות לאדם להחליט בינו לבין עצמו "ראה נתתי לכם את החיים ואת המוות" או בלשון אחר כדברי ה' לקין "אם תטיב שאת, ואם לא תטיב לפתח ח
אליעזר09.11.14
שכחת לכתוב: "מחייב את העולה בכרת, בדיוק כמו ... ביטול עשה של הקרבת קרבן פסח"
אליעזר11.11.14
אתה אפילו לא מבין מה אתה אומר עושה סלט מההלכה כמנהג המסרוחניקים
שי11.11.14
14
לאחר שהבטיח למלך ירדן לסגור את הר הבית, ואנשי אוסלו ששים למלא בקשתו. הר הבית אם הוא אסור ליהודים כל שכן שהערבים אסורים לטמא אותו!
ג. צדקה09.11.14
13
הרמב"ם של דורנו פסק שחייבים לבנות ביכ"נ ליהודים בהר הבית, אז מי זה הילד הזה שיחלוק על הנשר הגדול???
בני תורה09.11.14
12
ומגדפים ציבור שלם ודורות שלמים. וגדולי תורה שחושבים אחרת מכם.
ערן09.11.14
11
פסחים סז א וטמא מת מותר ליכנס למחנה לויה ולא טמא מת בלבד אמרו אלא אפילו מת עצמו שנאמר (שמות יג) ויקח משה את עצמות יוסף עמו עמו במחיצתו תוספתא כלים פרק א הלכה ז זבין וזבות נדות ויולדות להר הבית לוקין שמונים טמא נכנס להר הבית ולא טמא מת אמרו אלא אפילו מת עצמו שנא' (שמות יג) ויקח משה את עצמות יוסף עמו
אליעזר10.11.14
מה נראה לך ? שגדולי ישראל לא מכירים את זה ? אתה וחבריך חבורת מטמטמים שרק סבל נראה ממכם
שי11.11.14
טיפש מי שחושב שמשפחת יוסף הם גדולי ישראל היחיד הנורמלי במשפחה הזו היה הרה"ג יעקב יוסף זצוק"ל
נחמן20.11.14
10
באמת אמרת שמי שמתפלל במקום שאליו אנו פונים בתפילה תפילתו תועבה? מי שמתפלל במקום שאליו עלו לרגל יהודים בזמן ששני בתי המקדש עמדו על תילם תפילתו תועבה? אתה עד כדי כך מאוהב בגלות עד שאתה אומר שמי שחפץ בגאולה תפילתו תועבה?
oook09.11.14
הם המעפילים
יהודי09.11.14
9
כל הכבוד לרב דוד מעשה כזה עושה נחת למרן זצק"ל בשמים.הולכים לפי ההלכה האמיתית ולא עושים פשרות בדברים שא"א לעשות איתם פשרות
מיקי09.11.14
8
מצוה לבנות מקדש והמצוה העשרים היא, שציוונו לבנות בית עבודה. בו יהיה ההקרבה, והבערת האש תמיד. ואליו יהיה ההליכה, והעליה לרגל, והקבוץ בכל שנה. והוא אמרו יתעלה (ר"פ תרומה) ועשו לי מקדש. (רמב"ם, ספר המצוות, מצות עשה כ) מצות עשה לעשות בית לה' מוכן להיות מקריבים בו הקרבנות, וחוגגין אליו שלש פעמים בשנה שנ
אשר09.11.14
7
בכל מקום שליהודים אסור לעלות אסור גם לגויים בקל וחומר.
משיב חכמים אחור09.11.14
6
לא מצאתי נימוק הלכתי אחד במכתב הארוך הזה. פוליטיקה יש. וכן השקפת עולם גלותית לצערי, התואמת את השקפת סאטמר, שיהודים בהר הבית מתגרים באומות העולם, צריך להמשיך את הקו הזה עד הסוף, ואז ייצא שיהודי בארץ ישראל זו התגרות באומות העולם. חבל שהשקפת סאטמר השתרשה כל כך חזק בש"ס. וזהו כמובן המשך הקו הברור שלו ש"
רק פוליטיקה09.11.14
5
1. על איסור אכילה ביום כיפור כולם מסכימים. על עליה להר הבית לא. כמו שעל הסכמי אוסלו עם העמלקים של האזור לא כולם הסכימו, במיוחד כבוד אביך שקראתי מכתב ידו - בלי דוברים שונים ומשונים שהיו סביבו- על התנגדותו הנחרצת , ועל מה הוא כותב דברי חיזוק למתנחלים. 2. עד שמשיח גלוי בימינו בקרוב ממש בעזרת ה', המיני
בת ישראל 09.11.14
אך משראה שהערבים לא מכבדים התנגד
ישראל09.11.14
4
מדקדקים בהלכה ודבקים במצוות
מימון09.11.14
3
רבינו הרמב"ם, ובדורנו הגר"י קאפח, הגר"מ אליהו, הגר"ש גורן ויבדלו לחיים ארוכים הגר"מ מאזוז הגר"ד ליאור ועוד ועוד.
בני תורה09.11.14
בושה וחרפה
עבד ה09.11.14
2
כל עוד הוא עושה נגד יהודים בלבד, זה מעורר חשד שכל תורתו חלולה לחלוטין..
מאיר09.11.14
1
אם כבר לסגור, זה לסגור את הכל ולא לאפשר לאף אדם להיכנס לשטח המקודש !! איסור הכניסה ליהודים מוכיחה חד משמעית נסיגה !!!
אברהם09.11.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24
ש

חדש

בוט תרופות לפסח מאושר על ידי בד"צ העדה החרדית

כיכר בשיתוף כללית | מקודם

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים

האברך הזה קנה בית בבניין מפואר בגוש דן >>

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24