כיכר השבת

זכרון יעקב: תלמוד התורה האשכנזי ננעל בגלל 'אפליית מזרחיים'

ראש מועצת זכרון יעקב סגר בשלשלאות ברזל תלמוד תורה אשכנזי, זאת - לטענת גורמים במועצה - בשל אפליית תלמידים ספרדים במוסד. מאבטחים הוצבו במקום (חרדים)

64
צביקה גרוניך | כיכר השבת | י"א בכסלו | 03.12.14
עשרות ילדים מחוץ לבניין ת"ת זכרון גבריאל שננעל בשלשלאות ברזל
עשרות ילדים מחוץ לבניין ת"ת זכרון גבריאל שננעל בשלשלאות ברזל (צילום: כיכר השבת)

זעזוע בקהילה החרדית בזכרון יעקב, תלמוד תורה ננעל בשלשלאות ברזל: ראש המועצה אלי אבוטבול ומשרד החינוך הורו הבוקר (רביעי) לסגור את שערי תלמוד תורה החרדי 'זכרון גבריאל' בזכרון יעקב משום שלטענתם ישנה אפליה במוסד המדובר, שעיקרה פרשת שני הילדים הספרדים בני משפחה אחת שהתקבלו למוסד בכפייה, לאחר החלטת משרד החינוך.

מאבטחים מטעם המועצה המקומית מונעים בשעה זו מילדים והוריהם להיכנס לחצר. זאת, על רקע מאבק מתמשך עם התלמוד תורה.

ההחלטה הגיעה לאחר שאתמול הגיעו שני הילדים לכיתה ריקה כפי שהתרחש מספר פעמים בחודשיים האחרונים וזאת כחלק ממחאה אותה מנהלים ההורים כנגד קבלתם של אותם תלמידים למוסד.

עוד בנושא:

ברחנו מאנטישמים גויים, עכשיו אנחנו בורחים מיהודים
זכרון יעקב: תלמידים ספרדים לבד בכיתה
מנהלי החיידר בזכרון יעקב: לא מדובר באפלייה עדתית

מנהל התלמוד תורה הוזמן לשימוע במשרד החינוך שם טען כי החלטתו לא לקבל את אותם תלמידים הייתה לא בשל אפליה כל שהיא אלא בגלל פערים חינוכיים בין ההורים של אותם תלמידים לאלה האחרים. כך למשל טען המנהל כי אב הילדים מחזיר סלולרי לא כשר.

ראש המועצה המקומית, אלי אבוטבול, הסביר הבוקר את החלטתו. "לאור האפליה של החרדים כנגד הילדים של משפחת עמר והמשך ההתעללות הנפשית אתמול לאחר ששוב הגיעו ומצאו כיתה ריקה החלטתי בידיעת משרד החינוך לנעול את שערי בית הספר ׳זכרון גבריאל׳ כך שאלו שמונעים מילדים לקבל חינוך ופוגעים בנפש שלהם ובדימוי העצמי שלהם אף הם לא ילמדו".

סגרנו שערי בית הספר בשרשראות ופקחים ואנשי שמירה ימנעו החל מעוד עשרים דקות כניסת ילדים, הורים ומורים למתחם בית הספר. זהו מאבק על דמות המושבה ומאבק ערכי יהודי חשוב מעין כמותו שאני לא מתכוון להיכשל בו". הוסיף ראש המועצה.

יש לציין, כי במוסד האשכנזי האמור, ישנה כמות נכבדה של ספרדים, הקרובה ל-40% מסך התלמידים הכולל. דבר שיש בו להטיל צל על טענות של גזענות מצד מנהלי המוסד.

הורה לאחד הילדים בתלמוד תורה, סיפר על שאירע הבוקר בשיחה עם "כיכר השבת": "אין לי מספיק מילים איך לתאר את זה, אבל כדרכי אני נוהג להביא את בני בכל בוקר לחיידר, אנו הולכים יד ביד ומרחוק אני רואה שיש משהו אל תקין, אנשים עם אפודים זוהרים וילדים מפוחדים, אני מתקרב ואני רואה התקהלות ומלמדים עם פנים חתמות, ממש מהורהרים, ואני שואל מה כן קרה?".

"מלמד אחד לוקח אותי בלי לדבר מילה ומראה לי באצבעו את המנעול עם השרשת שיש על שער הת"ת, אני ניגש לשומר, והוא אומר לי בקול חתום עם טון אחד בלבד - צורם, יש הוראה ממרד החינוך לסגור את המקום, ואנו כאן בכדי לבצע את הדבר". הוסיף.

האב המשיך לתאר את שהתרחש. "הילדים פשוט בוכים אין מקום לימודים. מלמד אחד אסף את כל הילדים ופתח בתפילה עם תינוקות של בית רבן ומהצד עומדים להם עסקנים ומלמדים וחושבים אי לפתור את הבעיה".

האב קובל על כך. "הכאב הגדול היה על פניהם של ההורים שליוו את בניהם, - אבא אחד צועק - 'מה חטאנו?' ואליו מצטרפים עוד הורים. המקום עד לרגע זה מהומה, מנסים לרכז את הילדים לבתי כנסת באזור, שלא לבטל חלילה תורה מתינוקות של חטאו. אין מילה אחרת מעבר לשערורייה ועוול".

תגובות

עו״ד יואב ללום מעמותת נוער כהלכה מסר בתגובה "אני רוצה לברך את ראש המועצה המקומית על עמידתו האיתנה נגד תופעות של גזענות. אני קורא למשרד החינוך ולגורמי האכיפה לפעול בכל הכלים שיש ברשותו כדי למגר את הטרור הזה שנעשה כנגד שני ילדים ספרדים קטנים ומשפחתם".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "לאור התנהלות המוסד ולאחר שהוזהר על ידנו מספר פעמים, המשרד החל לפעול מאז אתמול להוצאת צו סגירה למוסד".

עו״ד אורי קידר, המייצג את מנהלי המוסד, מסר בתגובה ל״כיכר השבת״: ״מחצית מהילדים בבית הספר הם ספרדים. זה פשוט פוליטיקה של משרד החינוך על גב המוסד. אין שום קשר לאפליה עדתית ומשרד החינוך יודע את זה. לסגור מוסד חינוך ולזרוק כמאה ותשעים ילדים קטנים שהגיעו בהסעות לרחוב בלי פיקוח זה גובל בפלילים״.

שער הת"ת הנעול הבוקר
תוכן שאסור לפספס
64 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
32
לתגובה מס'18 בכותרת זה לא ענין של אפליה-.יש לי שאלה אתה רציני?מה אתה חושב לעצמך או שאתה טיפש או שאתה עושה את עצמך כזה?.אחרת לא היית מפדח את עצמך.בפעם הבא תשקיע יותר מחשבה משה[שלא תשתה הרבה אורונג'דה].אה הגזים יש להם תופעות לואי.
ר03.12.14
אך אתה ודאי לא אכלת מעץ הדעת
ב04.12.14
31
או בגלל שהם ספרדים אז זה לא מעניין ?
yonivav03.12.14
30
מדוע לאמר מילים רכות? יש כאן צעד חסר אחריות של אלי אבוטבול ראש המועצה היועץ המשפטי לממשלה חייב להתערב מיידית. ויש לדרוש מראש המועצה להתפטר מתפקידו לסגור מוסד חינוכי ? ועוד חיידר מה גם שהבעיה נפתרה ? קודם שיבדוק בחצרו מה הולך אח"כ שהתערב ומה עם ביטול תורה ?
שולם03.12.14

הצגת כל התגובות

29
משפחת עמר היקרה. אנו בחב"ד אוהבים אתכם, ונשמח לקבל אתכם. חבל על הילדים המתוקים. חבל על התלמוד תורה. הניחו למקום שלא רוצה אתכם ובואו אלינו. בתלמודי תורה של חב"ד יש הרבה ספרדים, צרפתים, וילדים להורים עם אייפון. בחב"ד יאהבו את הילדים, יכבדו אותם, והם יפרחו שם. יש התוועדויות, והרבה פעילות ושמחה. אז חבל-
חבדניקית ירושלמ03.12.14
תורה עם יראת שמיים
יהודה03.12.14
28
הספרדים למוסדות של האשכנזים.
אלעד03.12.14
27
כן,גם היום רחוק מאותם ימים של מלחמת השנאה ביהודים יש מי שמזכיר לנו נשכחות. מזכיר לנו שמעשים שפלים ומתועבים מביאים אותנו למקום לא טוב בהיסטוריה שלא עושה טוב ולא מטיב עם לומדי התורה ואף לא מטיב לנו כעם, עד מתי תנחילו לילדכם שנאה תלמדו אותם מאבקים תשרישו בהם את המחשבה שכך דברים מתנהלים כמו בימים ההם כ
r03.12.14
26
אין להם אהבת ישראל,ובכח רוצים שיקראו להם רבן של כל ישראל. כמו שאני אומר תמיד....קשים גרים כספחת משנה מסכת נגעים:רבי ישמעל אומר בני ישראל כאשכרוע לא שחורים ולא לבנים,אלא בינוניים יוצא מכן שאלה שלא בצבע בינוני,הם בני תערובת.הם גרים וקשים כספחת ועוד יש נושאים שגר לא יכל לשבת בבית דין כדיין,אבל אלה חופש
שמואל03.12.14
25
הדבילית לא תעשה ב1000 שנה חושבני שאצביע אליהם ואם לא אתפלל להצלחתם
אמתי מאוד03.12.14
24
למה לא סוגרים את המוסד הכי גזעני בביתר בית יעקב החסידי בהנהלתו של חיים גנזל ?! 0% ס פ ר ד י ם !!! ובתקצוב מלא של משרד החינוך ועיריית ביתר עלית . ובנוסף גבייה של כסף שחור מההורים מ...מתחחת לשולחן ! גיוואלד !
צירלה03.12.14
23
ספרדי.. נראה לי גם אברהם אבינו לא היה מתקבל לבתי ספר האלה (בכל זאת עיראקי), או הבית יוסף או הבן איש חי
זה רצון ה'?03.12.14
22
כל אחד ואחת מאיתנו יודע ומבין שנעשה כאן עוול בל יתואר, והכל מתחיל באהבת חינם שחסרה כל כך בדורנו,ואני פונה להורי משפחת הילדים הצעירים כל כך - האם הילדים צריכים להיות חשופים למלחמה הזו? האם זה בריא לנפשם העדינה ? כאם שביתה נדחתה מטעמים גזעניים בלבד!!!!!! אני מתחננת אליכם תנו להם הזדמנות הוגנת ללמוד ב
שרונה04.12.14
21
משחקים בנפשות ישראל זה כמו משחק באש! אולי ח"ו בעתיד חלילה הילדים יפרקו עול בגלל היחס המשפיל מצד המוסד החינוכי ונזק תדמיתי אדיר נגרם לילדים הללו. גם אם יש בעיה ופערים בינם לבין שאר הילדים, יש להקים גוף או איש חינוך שיטפל באופן אישי באותם ילדים 'חלשים' כדי לקדם אותם ולצמצם את הפער בינם לבין שאר הילדים
איש03.12.14
20
עכשיו על מנהיג הקהילה החרדית בזכרון, ומגדולי הגדולים שנותרו בדורנו, אחיינו הקרוב ביותר של החזו"א, הגרח"ג שליט"א, כיצד יפתח את הת"ת בחזרה. מענין מאד.
חזונאישניק03.12.14
19
כמו שילד ליטאי לא הולך לתלמוד תורה חסידי כך ילד ספרדי יותר יצליח בתלמוד תורה ספרדי ואשכנזי יצליח יותר בתלמוד תורה ספרדי אין מה לעשות כל אחד עם מנטליות שלו וזה לא קשור להפלייה
משה03.12.14
זה תלוי בהוריו של הילד? איך אתה יודע היכן הוא יצליח יותר?
אברך פשוט03.12.14
באמת,למה ללמוד עם גזענים....תקרא תגובה מספר 35 אולי תבינו מי האשכנזים סוף סוף
שמואל03.12.14
18
צריך להעיף במיידי את אותו מנהל תלמוד תורה. הוא בושה למקום. בושה לתלמוד הקשור לתורה שהוא לא מקיים את העיקר בה. בושה להורים שזה מחנך את ילדיהם. חבל על החינוך שהילדים מקבלים ויותר מזה אני מקווה שהמנהל לא מקבל גיבויי מההורים אחרת אבוי גם להם. החוצה ומייד
r03.12.14
17
זוהמה
חוזבת נבוך03.12.14
16
סוף סוף משרד החינוך מבין שהעם מתעורר ולא יסבול חוסר צדק שכזה. גם אם לא קיבלו אותו בגלל הפלאפון הלא כשר, או בגלל שהוא ספרדי. חברים, זה תקציבים ממשלתיים, חד וחלק. לא יהיה שלטון צר של כמה בודדים שמשליטים דעתם ושלטונם על כספי הציבור. יתכבדו הצדיקים המהדרים לפתוח להם מוסד ללא תקצוב ממשלתי ולא מכספי
קורא03.12.14
15
אין מקום לאפליית ילדים במוסד חינוכי! לא על בסיס עדתי ולא על בסיס רמת לימוד, ובוודאי לא להפלות ילדים על רקע של פערים חינוכיים של ההורים. נהפוך הוא ילד שהוריו אינם מקפידים יש לקבל בזרועות פתוחות ולנסות ככל שאפשר לחנך לדרך נכונה.
ספרדיותיק03.12.14
14
נראה שדברים זזים סופסוף לטובה, צריך לטפל בגזענות ביד קשה ובלתי מתפשרת
ישראל03.12.14
13
ב"פרשת עמנואל" אבל אנחנו נתחשבן עם ש"ס בבחירות הבאות ועוד חזון למועד וד"ל
יונתן03.12.14
12
מתרפסת אליהם האמינו לי אינני שונא אשכנזים שונא המתרפסים אליהם בעצם אני מתעב אותם כל הטיפוזסים האלה כמו דרעקי אטיאס נהרי חיים כהן איציק כהן אזרד...
אמתי מאוד03.12.14
11
סוף סוף אדם עם יוזמה יהודי עם נשמה לא גזען כמו האשכנאצים.......
ליכטינשטיין03.12.14
10
הלא כשר? אם חינוך ילדיו חשוב לו,שיחליף פלא' בשביל חינוך מוותרים על הרבה דברים. בכל אופן, העוול שנעשה לילדים הוא מעשה נבלה שאין כמותו, ויש לדון מול הרשויות האם המנהל לא צריך לתת דין וחשבון על המעשה.
תוהה04.12.14
הפלא הוא תירוץ וכשיחליף הפלא ימצאו תירוץ אשכנזי אחר
דוד דח07.12.14
9
למשרדך ומבטיח לך שעולם הבא שלך הרבה יותר גדול ומפואר מאותו מנהל צבוע כאלו ''חרדי'' מזרע שונאי ישרל ימח שמם וזכרם אמן
כל הכבוד03.12.14
8
אני גאה בראש המועצה על הצעד שעשה.
אשכנזי ישראלי03.12.14
גלו למקום אחר בגלובוס. אין יתרונות אחרים, הכל דימיון של האשכנזים.
roi03.12.14
7
בסיס האפליה היא שדרעי מעולם לא דאג להתמודד איתה, פןילדיו לא יכנסו לכוללים האשכנזים. באופן מקומם היחיד שעשה דבר בנידון זה עוכר ישראל השר לשאבר פירון ספרדי גאה לא מצביע ש'ס
יעקב מועלם03.12.14
6
הורה שפונה למשרד החינוך ויודע את האמת על מעשיו אבל בשביל לשכנע את בית הספר משקר ביודעין ולכלך סתם על הת"ת ולאחמ"כ יוצא לתקשורת בטענות כזב כביכול יש שני ת"ת ספרדי ואשכנזי ורחוק מאוד מהאמת שהחיידר חצי ספרדי כמעט ולכן הוא משקר ביודעין בשביל הרייטינג שזה יתפוס בתקשורת ובכל מקום לאדם כזה אסור שתיהיה דרי
אחד שיודע03.12.14
5
אכן זהו "מאבק ערכי יהודי חשוב מעין כמותו". מי שלא מבין זאת אינו יודע יהדות מהי. "ואהבת לרעך כמוך" זה כלל גדול בתורה (רבי עקיבא). "את השנוא עליך אל תעשה לחברך". "כל המלבין פני חברו ברבים אין לו חלק לעוה"ב". והלבנת פנים זה אביזרייהו דשפיכות דמים.
אברך פשוט03.12.14
כל העניין חילול ד' אחד גדול מה שנכתב זה לא המעיישה יש כמה תושבים שקוראים את עצמם אנ"ש ועשו ממש חילול ד והיום כל הנעורים זרוקים במקום ללמוד בחיידר והחילוניאס והמוזרחניקים חוגגים על זה ירחם ד'
יענקב03.12.14
למי שקרא 40% מהילדים הם ספרדים והבית של הילדים האלו הוא חרדי לייט והאבא עם אייפון וזכותו של כל מוסד להגדיר שמו שמצפצף על תקנת כל גדולי ישראל וחשוף לאינטרנט לא יכנס למוסד ליואב ללום יש מקום מכובד ברשימת עוכרי ישראל
אברהם03.12.14
4
גם אם יש "פער חינוכי" כמו שטוען המנהל, אין שום הצדקה לעשות לילדים את העוול הזה ולתת להם להגיע לכיתה ריקה. או כמו שעשו שם לפני כמה שבועות, שהוציאו את כל הילדים מהכיתה והשאירו אותם לבד... פשוט מזעזע... מחריד לחשוב שאנשים כאלו הם המחנכים של ילדינו, לפחות כל יום שהתלמוד תורה יהיה סגור, הילדים ילמדו פחו
יהודי פשוט03.12.14
3
עם הכל עדיין איני מבין איך אנשים האמונים על התורה יכולים להתעלל כך בילדים
מיקי03.12.14
2
על שנאת חינם נחרב הבית
יהודי שונא ערבים03.12.14
1
ועכשיו איפה ילמדו שני הילדים הספרדים?
ירושלמית03.12.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם

לקראת פתיחת כנס הקיץ

שר חרדי: "חוק הגיוס שנתניהו מקדם מסוכן לעולם הישיבות, אסור לנו להסכים לו; זה אסון"

ישי כהן | 10:09

שומרי מצוותיה 

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

כל סודות המקצוע

המדריך לנוכל המתחיל: כך תקימו מיזם נוכלות מתקדם ואמין שיכניס לכם מיליונים

בן חנניה | 16.05.24

"הצורך בא מהשטח"

כשחסיד בעלזא חובש כובע של ד"ר לפסיכולוגיה | יהדות ארה"ב ובריאות הנפש

ישראל גראדווהל | 16.05.24

הכנות היא הפרק הראשון בספר החכמה

בדרך לרכב, אני שומע צרחות; מנחם הבן שלי נדרס על-ידי השכנה | סיפור מטלטל

משה רבי | 16.05.24

תיעוד נרחב

'מזרח' של רבנים בפתיחת הזמן ב'שערי מרדכי' | גלריה 

חיים רוזנבוים | 16.05.24
ש

הזדמנות להשפעה ולהובלת שינוי

להשפיע: תוכנית הצוערים לשלטון המקומי מגייסת מועמדים

כיכר בשיתוף עתודות לישראל | מקודם

"יש מניעה משפטית" | לוין זעם

היועצת נגד התרגיל: "החוק שעבר לא עדכני ומתעלם מצרכים"

חנני ברייטקופף | 16.05.24