כיכר השבת

הניחו למרן, הפסיקו לאחז עיניים / איתמר כהן

בסוף השבוע האחרון, עמדתי נפעם ונסער מול גלי האווילות והטמטום, כמעט על גבול הצחנה, כמה נמוך הגיעה היהדות הספרדית הנאמנה בהתמודדותה מול חוסר האונים (דעות, חרדים)

120
איתמר כהן | כיכר השבת | י"ג בטבת | 04.01.15
הרב עובדיה יוסף זצ"ל
הרב עובדיה יוסף זצ"ל (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

את השבוע האחרון אני אזכור כשבוע שבו נערך דה-לגיטימציה באמצעות מסע דמוניזציה מופרך ומרושע, לשני אישים; האחד, מרן ראש הישיבה, פוסק הדור, הגר"מ מאזוז שליט"א, והשני ליו"ר תנועת יחד אלי ישי. בתזמון מפתיע, חברו להם עיתונאים ולבלרים מחשבי קיצין, ובמאמץ ציורי למכביר, תוך הצגת נתונים מעוותים, חצאי אמיתות ושיבוש עובדות הציגו לנו סיפור דברים כאילו מרן ראש הישיבה ואלי ישי הם האחראים חלילה, להשמדת זכרו, תורתו ומורשתו של מרן זיע"א, ובכלל זה, לאיבוד כוחו של הציבור החרדי במדינת ישראל.

דווקא אני חשבתי שנכון להיות מתון יותר, ולראות בשני הצדדים כמי שעליהם לעשות כל-מאמץ על-מנת שהשלום והשלווה ישררו במערכת הבחירות, וכל אחד יגייס את כוחו ואת כישוריו – בכדי להביא יותר ויותר מצביעים לקלפיות, ובכך ירוויח ציבור יראי ה' מכפלות כוח שייצגו אותו נאמנה בכנסת הקרובה, פוכר ידיי בכאב – אל מול מציאות עגומה שמקורה בהתנהלותם של עיתונאים שנחשבים ל"נחשבים", המתנהלים בחוסר יושרה אישית והגינות מקצועית מתחייבת – כפי המתואר בפתיח לעיל, תוך ניצול מעמדם כעיתונאים והוגי דעות מוערכים, ומבקשים לקבוע מסמרות – על דברים שבינם ובין האמת אין ולא כלום, כאילו באו מפוזיציה ניטרלית, ולא היא.

אז על-אף הרצון העז למלא פיך מים ברגעים אלה, ולהמשיך לייחל לשלום שבוא יבוא, פטור בלא כלום אי-אפשר, כי עלולים עוד להיות שיאמינו להתחזות השקר כאילו היה אמת.

ובכן; בסוף השבוע האחרון, עמדתי נפעם ונסער מול גלי האווילות, חוסר הדעת, ושלא לומר - הטמטום, כמעט על גבול הצחנה, הבחילה ושאט הנפש, עד כמה נמוך הגיעה היהדות הספרדית הנאמנה בהתמודדותה מול חוסר האונים, כשהיא מובילה את עצמה לדעת – להתדרדרות, שמסכנת את תקומתה.

האמת היא, כי על אף שאין אלו השורות הראשונות שאני כותב בחיי, אני מתקשה הפעם, להגות בכתב את הדברים שאני עומד לומר. אני חוכך בדעתי, כי ייתכן ואולי תוכן המסמך שדלף לאחרונה ממטה ההסברה של ש"ס, ולפיו חלק מהציבור הספרדי הם "עדר נבערים מדעת", הינו אמת לאמיתה והכחשת הדברים ע"י תנועת ש"ס, נטולת תוקף. אלא, שההבדל הקטן והמשמעותי הוא, שאותו חלק – הוא דווקא זה שמזדהה עם כותבי המסמך. אין לצערי שום דרך אחרת, לפרש או לפרשן את "פסטיבל הביזיון" על חילול כבודו, כביכול, של מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל, שפשה בקרב התנועה השסי"ת - כמו מחלה מדבקת אחוזת אמוק. אפילו בעת שהסתלק מרן מאור העולם זצ"ל לגנזי מרומים, לא חווינו כזו אנדרלמוסיה, נהי, יללה ותוגה, שהמחישו לנו במוחש את עידן "סוף העולם".

והלוא האבסורד זועק לשמיים: כשנלקח מעמנו מרן זצ"ל, לא ראינו את כל חברי הכנסת וראשי המועצות מתפטרים מתפקידם כאילו אין מחר; לא שמענו על חורבן יהדות ספרד; לא טבעה אף ספינה בגלי הים הסוערים; לא נדדה המועצת ברחובות קריה נאמנה לחפש מנהיג ולא נזעקו גדודי התנזים לשאוג שאין למרן תחליף. אפילו לקמפיין "אבא למה הלכת" לא זכינו, לעומת "אבא מה עשו לך" שהוטח בפרצופנו. אז ילמדונו נא רבותינו, איך לפתע פתאום חרב העולם, עד כדי טמיון של התנועה הקדושה עקב אדם אחד בלבד...?

הרי כל בר דעת, קטן וגדול, רואה ומבין, כי בין זעקות השבר לחילול וביזוי כבודו הרם של מרן זצ"ל, אין שום קשר ולו הקלוש ביותר. ולא היה כאן, אלא תרגיל מבריק של סילוק והסטת תשומת הלב הציבורית, שנועדה להצלתו של אדם אחד, שאם יש ביזיון, הוא כולו - אך ורק שלו.

למה הדבר דומה: לבן מלך שיצא לתרבות רעה, וכאילו לא די בכך שקלקל מעשיו, אף הוציא קיתון של שופכין והתיזו בבוז על ראש המלך, אביו. הממלכה הייתה כמרקחה, נסערת והמומה, והעם דרש לסלק את הבן הסורר מארמון המלוכה. הדבר יצא מלפני המלך, הרצים יצאו דחופים, ובשם המלך נכתב ונחתם כי על הבן הרשע נגזר עונש תלייה. אך טרם הספיקו לעלות את הנסיך על הגרדום, אויה, מת המלך, והבן הנועז שראה כי כלתה אליו הרעה, יצא לרחובות העיר סקולות שבר וזעקה, והחל משלהב את ההמונים; בשאגה אדירה, זעק מרה על הביזיון הנורא וחילול כבודו של המלך הנערץ בידי אותם שליחים-רצים – שהפיצו את גזר דינו הקשה של המלך שקצף בבנו. והבן, בלוליינות מרשימה, קיבץ ואסף רבבות משולהבים מול ארמון המלוכה, ארגן עצרות מחאה ותפלה מול קברו הטרי של אביו, ותוך שהוא מבכה את כבודו של המלך שחולל בידי אותם שפרסמו את קלונו, תבע את כסא אביו, את מלכותו.

את הנמשל כבר אין צורך להסביר. נדמה, כי מעולם, עוד לא חווינו טכסיס מתוחכם, בזוי ומחוצף, כמו זה שמתרחש ממש בימים אלו מול עינינו המשתאות. רק עיוור כהה צבעים ושוטה נטול חושים, מסוגל להאמין למי שגם סרח אצל המלך, גם נידף מבית המלוכה, וגם הופך לקורבן תמים שתובע את כסא המלוכה.

זו הפקת ענק, מחוכמת וערמומית, כפי שרק שועל פוליטי מפולפל שהסתובב שנים רבות בארמון המלוכה יכול היה להפיק. אבל באיזה שהוא מקום, גם נדרשת מנה גדושה של גסות רוח כדי להוביל תרשים דרמטי כל כך: קלטת מביכה הופצה; פולחן סליחה מגוחך על קברו של מרן; מכתב התפטרות מתפקיד היו"ר; כינוס המועצת ברחוב הקבלן (בית מרן); המועצת דורשת את שובו; המועצת עולה אל בית היו"ר; היו"ר איננו בנמצא; אוהל אוהדים משולהבים מוקם; ההתפטרות מהכנסת; החרה-אחריו החזיקו כל חכ"י הסיעה המתפטרים; קמפיין "אבא מה עשו לך" – כבר מתנוסס בחוצות המדינה בעלות של מיליוני שקלים (!) תוך פחות מיממה אחרי הפצת הקלטת; זמרים פוחזים ונערים משועממים מתגודדים באוהל המחאה; ביטאון התנועה מבכה את חורבן יהדות ספרד; הטורף הפך לטרף; התוקף הפך לקורבן; וכעת, השטיח האדום מורק וצוחצח, והכל נושאים עיניים כלות לחזרתו של היו"ר בהילולא רבתי.

לתורתו של מרן אין סוף

ייתכן, שכעת, הבעיה הקשה יותר היא, שהציבור הספרדי מובל שולל אחר גחמת ההתקרבנות הרגשית הנלוזה. הרי גם חרש שוטה וקטן יבינו, שלא היה עוד ביזיון גדול יותר לכבודו של מרן זצוק"ל, מעצם ההשוואה הצורמת של התפטרותו של איש אחד מראשות התנועה לפטירתו של מרן זצוק"ל, איש, שמרן חשב עליו את מה שחשב ואמר, את מה שאמר בקול צלול וברור.

בפעם האחרונה שהוקם אוהל ברחוב הקבלן בשכונת הר-נוף הירושלמית, היה זה בימי אבלו של מרן זצוק"ל. הקמתו מחדש של האוהל לצרכים פוליטיים, והסבתו של הקמפיין לכביכול ביזיון כבודו של מרן, שלא נועד אלא להאדרת כבודו המחולל של אדם אחר, הוא באופן הכי ברור שאפשר – סופה של הבושה, וחילול מפעל חייו הגדול של מרן, בבוז גדול ובתרועה רמה!

יודע כל מזרחי-ספרדי שאמונת חכמים חקוקה בליבו, כי מפעלי חייו של מרן, בראשם חינוך ילדי ישראל, גדולים יותר מכל פולחן אישיות של אדם זה או אחר. אין אדם שהוא גדול יותר מכוח פועלו של מרן, אין ולא יהיה אדם שבלעדיו אין לציבור המזרחי-ספרדי זכות קיום. ומי שחושב אחרת, לא רק שהוא מונע מיהירות ושחצנות, אלא שהוא בז לתורתו וגדלותו של מרן זיע"א, ודורך ברגל גסה את העיקרון היהודי-אמוני המנחה וקובע: "ויאמינו בה' ובמשה עבדו".

אומנם, ברור שמי שהדליף או התעסק בהפצת הקלטת, ראוי לכל גנאי, ולא הביא תוספת נחת רוח לזכרו של מרן זצ"ל. אבל מי ששותף ל"חגיגת האלילות" המשתוללת בימים אלה, ומכריז על חורבן יהדות ספרד כאילו הננו עומדים על מפתנו של סוף העולם - בגלל התפטרותו של איש יחיד, נכבד, חכם וחשוב ככל שיהיה, הרי הוא כקורא תיגר על כוחו, הנהגתו ותורתו הנצחיים של מרן מאור ישראל זצ"ל, שלהם אין סוף!

אגב, חשוב מאוד לציין, שאין בדברים האמורים להמעיט כי-הוא-זה, בזכויותיו של נשוא הדברים לאורך שנותיו הרבות בשירות הציבורי. אך יש בהם כדי להפנות יותר מאלומת אור אחת לתיקון העיוות המתחולל לנגד עיננו, לפיו, מרן ראש הישיבה פוסק הדור שליט"א, ונאמנו-שלוחו אלי ישי, הם ששילחו חיצים בראש כל בני הגולה מרן זצוק"ל, שעה שהדברים הפוכים לחלוטין, והאמת תהיה נעדרת.

כולי תקווה, כי הדברים יתיישבו על לב-שומע.

תוכן שאסור לפספס
120 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
54
ביטאת את מחשבותי אחת לאחת יישר כוחך
דוד05.01.15
53
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רונן05.01.15
52
האהדה לאריה משגעת אותך
רבי אריה05.01.15

הצגת כל התגובות

51
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רונן05.01.15
50
כמה חנופה והשמצה במאמר אחד שכולו לשם שמים. ממש להקיא.
אלעזר05.01.15
49
כל מילה אמת אני אהבתי מאוד
אליסף04.01.15
48
המנהיג הבלתי מעורער של הספרדים, ואף שס זקוקים לו. כי הוא נלחם לשם שמיים והצליח. כך הרב מאזוז שכוונתו לשם שמיים בסוף ינצח ויצליח, כמו הרב שך בשעתו שהצליח נגד כל התחזיות. "כל מחלוקת שהיא לשם שמיים סופה להתקיים".
ממאזוז לא נזוז04.01.15
אין סופה להתקיים
שירה ס.ג05.01.15
47
רואים בדיוק במי אתה תומך, משחק מכור!! אני בתור מצביע ותיק של יהדות התורה יכול לומר לך שאני ועוד עשרות אלפים כמוני מצפים שהמגזר הספרדי יבחר דרעי ולו משום שלא ילכו קולות לפח! את מה אתה מנסה לשכנע??? את אחוז החסימה שמר ישי לא עובר??? או לנסות למכור את הלוקשים שלך במחירי סוף עונה??? אתה אפס מאופס אני בא
בוחר ג׳05.01.15
46
לפי כל פרמטר, אין מי שיכול להמשיך את דרכו של מרן זצ" זולת הגאון הגדול רבי מאיר מאזוז שליט"א!!!
יוסי05.01.15
45
לא יכול שלא להבין מי ייצר אותו שבחים על רב מזוז. ונגד שס. מה המכנה המשותף?..... אז מי השקרן?
גבי04.01.15
44
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר05.01.15
רחמים ולראות מי תרם שם אתה תפול מהרגלים כדאי לאתר לצלם שם
סקופ05.01.15
חסידים מרוקאים יותר ממה שיש לו תוניסאים
די לעדתיות05.01.15
אמת! זה פשוט שהכותב המטומטם מאוד רוצה לשווק מפלגה שלא תעבור את אחוז החסימה!! אידיוט (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צביקה אלדור05.01.15
43
התרגיל שעשו בפולחן הסליחה, שם ללעג את כל המשתתפים בו. רוב הציבור בארץ צחק להצגה הגדולה. מה שהציבור ראה זה איך קבוצה של בעלי אינטרסים נאחזת בקרנות השררה ומסרבת להיפרד מהם. הלא ירידת כוחו של דרעי היא ירידת כוחם ותו לא.
מיכאל04.01.15
42
המסייע לרשע, לוקה בשלושה 1. מרן זצ"ל: "לא מוחל בעוה"ז ובעוה"ב". 2. שורף קולות חרדים ומעמיד ממשלת שמד. 3. שותף פעיל במרד ונקמה במרן ומועצת החכמים ותומך במחלוקת.
דוד04.01.15
41
הרב מזוז חתם לפני כמה חודשים על מכתב נגד הגיוס בכתב ידו ועכשיו אנשיו טוענים בשמו שהוא לא חתם. כך היה עם אמסלם יום אחד מכתב תמיכה ולמחרת נגד ושוב תמיכה ושוב נגד ושוב... וכך עם מכתב השלום עם דרעי ששלח הרב מזוז לרב רבי.
אנשי הרב מזוז 04.01.15
40
אתה ניסית להכחיש שישי איים בקופסא השחורה כשהתראיינת לפני כשבוע אצל מימרן. ושהרב בעדני לא כתב מכתב ממש מזכיר את אמנון. מה לעשות כך התרגלת והפכת את זה לשיטה
אשר 04.01.15
39
וסומכים על הנהגתו של מרן הגאון רבי מאיר מאזוז שליט"א!
עליזה כהן-קנר05.01.15
38
בואו נרד כבר מהגנים התוניסאים שלנו, נפסיק להיות עקשנים עם ראש בקיר. די כבר לבזיון התוניסאי אלי ישי - תפסיק להלוך סחור סביב הרב מזוז ולסבב גדול בישראל, ותהיה כאחד האדם. בושה אתם עושים לכל העידה שלנו!
טונסאי-גרבאי04.01.15
אסקופה נדרסת לדיקטטור הטררוריסט הארכיפושע דרקי למה מה קרא? מי הוא בכלל? כולו אסיר לשעבר מאפיונר תחמן ומפגר ביחד מקים עוולה של תורה שדבוקים בו צרעות אנאלפאביתים שהוא דרקי זה הרגיל אותו לינוק בחינם מעטיני הפרה ועכשו שהם רואים שהפרה נשמטת להם מהידיים הם מקימים טארארם גדול תצעקו עד מחר תתפוצצו תם עידן ה
שפוי מאוד05.01.15
37
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המהפכן04.01.15
36
אבל מה לעשות ודרעי יודע בדיוק איך לסובב את צאן מרעיתו, ולעולם לא תבלבל אותם עם עובדות. עדר של פרימטיבים, ולאחר מכן הם מיילים למה לא מקבלים אותם למוסדות אשכנזים
אליהו04.01.15
35
לא עזרו לעניים ץ היו בכנסת 106 ישיבות בקשר חברתי אלי ישי היה נוכח 9 פעמים מיתוך 106 ואדון דרעי היה נוכח 7 פעמים מיתוך 106 ישיבות בכנסת כלומר שניהם הלכו לטייל במקום להצביע לעניים .
רבי אברהם05.01.15
34
בהחלט אפשר להסכים עם קביעה שסוף העולם טרם היגיע וכו' וכו' כיד כתיבתו ודעתו הרחבה של הכותב אבל אי אפשר בשום פנים ואופן להסכים להפיכת הגרע"י זצ"ל לאחד שלא יודע מה אמר אתמול על אותו אדם. שיהיה ברור גדולי ישראל דיברו תמיד לאותו רגע ולאותו זמן בשאלות ציבוריות וכן פרטיות ובהחלט מה שנכון לרגע זה לא נכון ל
בני05.01.15
33
ניסים זאב מתאים לתפקיד
דניאל05.01.15
32
יישר כח!!!! הלוואי שנוכל לקרוא עוד כתבות שפויות שבהן רואים את האהבה למרן בלבד ולא לשלוחיו שמחפשים כבוד לעצמם בלבד!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רחלי05.01.15
31
חב"ד בשיחת השבוע, לכאורה לא התעלמו מפרשיית דרעי, והקמפיין העלוב אשר באמצעותו הוא בא לקנות את הציבור בשקל. המשל: המנוע והמזגן, והנמשל: תוכן ההקלטה, ואפקט הביזוי של מרן. שפטו בעצמכם: בואו נדבר על המזגן אחת האסטרטגיות השיווקיות היא הסטת הדיון מהנושא העיקרי לעניינים זניחים. אם ה
מדהים05.01.15
30
מי שהןא מתבונן? בודק ? מבין? קוראים פה דברים עצומים היסטריים והסטוריים וכל אחד בודק רק לאיזה קבוצה הכניסו גול ומתי לצעוק. אולי קצת נתבונן ? נבחן ? אל תהיו כסוס כפרד אין הבין...
פנס 04.01.15
29
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רונן05.01.15
28
הגיוני יותר שהבית היהודי אחראי לזיוף הקלטת ולפרסום.
avia05.01.15
27
כבר טחנתם בלי סוף. אולי פתרון מעשי.
דוד05.01.15
26
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רונן05.01.15
25
כשמו כן הוא - מאיר עיני ישראל בשעה קשה זו.
יוסל'ה בן מוש05.01.15
24
אתה בוכה על כישלון הקופסא המתועבת שלכם
דב04.01.15
23
עם ישראל נגאלו ממצרים בגלל שלא שינו לבושם. הספרדים לא רק שינו לבושם וביזו אבותיהם, אלא אימצו הבגדים הצועים של גויי אירופה, שהאשכנזים אימצו כדי לזכור תמיד כי הם בגלות בארץ ומתפללים לחזור הביתה לאירופה.לכן האשכנזים בזים להם, לא שותים מיינם כדי לא לבוא לכדי ידידות עימם או חלילה לידי חיתון.
דן סגל04.01.15
22
אתה צודק בכל מילה!!! הגדרת את זה כ"כ טוב!
חזק!05.01.15
21
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רונן05.01.15
20
אשרינו שזכינו
דוד05.01.15
19
ועל כגון זה נאמר: "שפתיים ישק משיב דברים נכוחים". כולנו בע"ה נלך לאורו של מרן הגר"מ מאזוז שליט"א, וכן נצביע בהמונינו למפלגתו של שלוחא דרבנן - ר' אליהו ישי הי"ו!!!
שמעיה אבטליוני05.01.15
18
תיראו אצל החילונים הכל מסודר פריימריז העם בוחר את מי שהוא רוצה אצל הדתיים הכל ברדק .ועוד אומרים שהם הכי טובים
רבי אברהם05.01.15
17
חייבים להמשיך לשמור על הדרך ועל ש"ס!!!!!חייבים ללכת להצביע ש"ס!!!! חייבים לשמור על השפיות לפחות אנחנו העם אם לא המנהיגים-אבל אפשר לדון אותם לכף זכות זה ממש לא פשוט כל הלחצים האלה שיש במדינה היום במיוחד למעלה-זה לא נורמאלי... אבל לפחות אנחנו נשמור על השפיות ועל הדרך ועל ש"ס ונלך לתת את הקולות שלנו וא
א05.01.15
16
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רונן05.01.15
15
הם בעצמם אשמים !
חחחחחחחחחחחחחח05.01.15
14
צאו מהקופסא שלכם דרעי עשה תרגיל כדי להסיט את הדיון האמיתי בתוכן הקלטת מרן שנא את דרעי ואנשיו יהודה אזרד שר"י שמרן נידה אותו הוא כעט נמצא בחלון הראווה של שס מה שבטוח דרעי אך פעם לא קיבל תעודת יושר ממרן ואילו ישי יזכר לדורות לטובה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גדעון04.01.15
או שנולדת היום או שאתה עולה חדש. שכחת את "הוא זכאי"??????? מרן נידה את יהודה אזרד בגלל שהוא טען שמשה ויודית מסיתים את מרן נגד אריה דרעי. מה שבדיעבד התברר כנכון בקלטת!!!!! אז התוכן האמיתי בקלטת הוא איך אנשי יש שר"י מבלפים את מרן (כמו שהוא עכשיו מבלף את הרב מזוז) ואתם מסיטים את הדיון האמיתי לדיון שטחי
הציבורלא פראייר04.01.15
13
לכותב השורות מוטב שתלמד לטבל דברך ושורותיך מעט יותר שינעם לעיני הקורא.. אולי טמון בך פוטנציאל, נסה עוד פעם פעמיים אולי תשתפר..
משעמם04.01.15
12
אני עוקב בעניין אחר המאורעות האחרונים לא הבנתי כלל מדוע יש כאן ביזוי כבודו של מרן זצ"ל לכל היותר ראינו אותו בשעת מנוחתו הטבעית ובהקשר לדבריו, מרן לא היסס לדבר בצורה חריפה יותר בפני המוני עם ישראל
אליהו04.01.15
ם.
שירה ס.ג05.01.15
11
המאמר ממש בעל תוכן רדוד וגיבובי מילים וקלישאות ללא תוכן . תיבש לשונך ותאלמנה שיפתותיך לפני שאתה פוער פיך על מועצת חכמי התורה מרן חכם שלום ומרן הרב בעדני שכביכול שיחקו באיזה הצגה שהכין להם דרעי . עפרא לפומיך ---- מדובר בגדולי עולם שנושקים לגיל 90 .ואם הם ראו לנכון לעשות כך סימן שיש דברים בגו שאתה לא
CDCD1204.01.15
10
אין עליך, הרב איתמר!!!! כל מילה זהב!! לא יערכנה כסף ומטמונים!! איזו דעה ברורה, בהירה, מוצקה ונכונה. פשוט לקרוא ולבכות!!
גבי04.01.15
המהלך גרם רק לשסע בציבור הספרדי והחלשת עולם התורה, על זה צריך לבכות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוחנן04.01.15
9
תריבו ותכסחו אחד לשני את הפרצוף - רק אל תשכחו לבוא אחר כך לאשכנזים לבכות להם...
קמיקזה05.01.15
8
עתה כאשר העסקנים והחכמים נמצאים בצרה, פוערים פיהם מול כל מקרופון, קללות, הכפשות, צעקות,ורואים כי מדובר באנשים ריקים ופוחזים.אלה מנהיגי הספרדים המסכנים.
דן סגל05.01.15
7
אלי ישי= קרח ועדתו סופם שיבלעו באדמה!!!!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אתמר כהן05.01.15
6
איך הוא מדבר חזק פשוט אלוףףף הבחור הזה. מי זה??? איפה הוא התחבא עד היום??? הספרדים זקוקים לאנשים כאלה שיודעים לייצג אותם...
אזולאי05.01.15
5
נצביע שס בדרכו של מרן
רבי אריה05.01.15
4
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רונ04.01.15
3
בושה לנו שבגלל אדם אחד כל יהדות ספרד על הרגליים. אין אדם שאין לו תחליף! דרעי יכול ללכת הביתה.
אמנון עופר04.01.15
בוא ונראה אותך מוצא מחליף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר04.01.15
שאין להם תחליף.
אליהו05.01.15
2
וכל זה בשביל מה?? בשביל כסא?? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודה04.01.15
1
ולדעת שעדיין יש אנשים שפויים שמשתמשים בשכלם
דוד04.01.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24