כיכר השבת

חילול ה'? השקפה! / איתי גדסי בטור תגובה

מחאת הקוטג' - כן, מחאת הדיור - כן, מחאת יוקר המחיה - כן, מחאת התורה - לא? מדוע? חרדי המוכן להיות פחות חרדי בשביל שהחילוני לא יהיה יותר חילוני. אינו חרדי (טור תגובה)

144
איתי גדסי | כיכר השבת | כ"ג בשבט | 12.02.15
איתי גדסי
איתי גדסי (צילום: מתוך הפייסבוק)

בימים אלו אנו עדים לתופעה (ישנה) בה נראים יהודים לבושי שחורים יוצאים לרחובה של עיר ומפגינים כח מול הממשל וחוקיו. שורפים פחים. ומפרים את הסדר הציבורי.

נבלים שלא ברשות התורה / הרב דב פוברסקי

קולות רבים נשמעים במחנינו הזועקים על "חילול ה'" הנרמס בראש חוצות. על "השחתת המידות" החודרת לתוכנו.

ההתנכרות וההתבדלות של חלק מהציבור החרדי מאותה קבוצה נכבדה של חרדים גם אם היא קבוצת מיעוט, מעלה בי הרהורים קשים, תהיות וחששות לא מעטות על המשך עתידו של הציבור - (החינוך) החרדי (על הממסד החרדי, קרי - עסקניו).

תופעת ההפגנות אינה המצאה חרדית אף לא יהודית כי אם חברתית - אנושית. המעלעל בדפי ההיסטוריה יווכח לראות כי אפקט ההפגנה המליך מלכים והשפיל נשיאים. הציל חיים ועקר חוקים. מפגן כח - חברתי אמיתי דואג לשמור על האינטרס הכללי של החברה הפגועה, המוכה.

הנחישות והמסירות שיש בהפגנה אינו יכול לבוא לידי ביטוי במישור המילולי. פעמים שהעמידה האיתנה והברורה חזקה יותר מהסברים והידברות.

האם יש קשר בין המושג הפגנה לחילול ה'?

חילול ה', פסק הרמב"ם הוא כל עבירה שאדם עושה, בכך הוא מחלל את ה'. המאמין היהודי אינו צריך להתחשב בטענות הנשמעות כלפיו אם הם ריקות מתוכן דתי. חילונים רבים רואים בעצם המושג "חרדי" חילול ה'. לטענתם החינוך החרדי מחנך לערכים אגואיסטיים ולשמרנות קיצונית, האם נמיר דתנו לשם כך?

העמדה המתנצלת, המתרפסת, זו המפחדת מ"מה יאמרו", הגישה הנוחה המסתדרת עם כולם, היא אינה נחלת היהדות.

ביהדות יש דברים רבים אשר אינם נעימים לאוזניים חילוניות. הפרימיטיביות (לכאורה), המסורת וההסתגרות, אינם מצטיירים יפה במוחו של האדם מבחוץ. הוא אינו רואה בזה צדק ויושר. בשבילו יהדות זו אינה מוסרית. אינה מתחשבת.

היהדות אינה מתיימרת להיות זרם סוציאליסטי המאחד בין הפערים החברתיים. היהדות אינה מתפשרת. היא מעמידה מערכת כללים ברורה אשר אינה ניתנת לשינוי. (ערכי היהדות אינם משתנים בכדי למלאות צרכים חברתיים).

הניסיון להחליף חוקי תורה בחוקי אתיקה מקומיים הוא הניסיון להמיר את דת היהדות בדת האהבה.

החישובים הפוליטיים (מעלייתו של לפיד) אינם נקלטים במוחו של האדם הדתי. ערכי האדם אינם משתנים מחמת שיקולים חיצוניים.

חרדי המוכן להיות פחות חרדי בשביל שהחילוני לא יהיה יותר חילוני. אינו חרדי!

רגשי הנחיתות וההתנצלות הנשמעים אצל חלק מאתנו אינו קיים במגזרים אחרים.

כל אדם דתי, ערכי, אידיאולוגי, מציג את ערכיו, פורש את משנתו בגאון, הוא אינו חושש מאדם, לא מסתיר דבר, הוא מאמין בדרכו, בתפיסת עולמו, הוא שלם עם מעשיו.

צלילים אלו של חילול ה' ושחיתות מוסרית אינם נשמעים מגדולי ישראל. הם נשמעים מהמחוזות המבקשים להציג את היהדות היפה, הנוחה, יהדות מכילה. זאת המסתדרת ומתפשרת גם לאלה שמחוץ לה.

ביקורות אלו לא הושמעו כלפי מפגינים ממגזרים אחרים. שם בכל היה ברור. שם המאבק לא היה מאבק דתי.

מדוע לא שמענו ביקורת של שחיתות מוסרית על אותם אנשים ששפכו חומצות על חיילים בפינוי עמונה? מדוע לא קראנו את טורי הדעה הזועמים על הפגנת הסטודנטים האלימה שבה נפצעו עשרות שוטרים באורח קל וקשה?

מחאת הקוטג' - כן!

מחאת הדיור - כן!

מחאת יוקר המחיה - כן!

מחאת התורה - לא? מדוע?

הרי ברור לכולנו שיש דברים מסוימים שחובה להפגין עליהם הפגנות אלימות וקשות. אם חלילה ראשי הממשל יחייבו את האזרחים לעבור עבירה או יכניסו את גדולי התורה לכלא ברור לכולנו שכל הציבור החרדי יעמוד על רגליו ויבעיר את כל המדינה. שם כבר לא יהיה חילול ה', כי הציבור מבין שפגעו לנו בערך החשוב ביותר.

אם כן אין כאן ויכוח על עצם ההפגנה. יש כאן ויכוח על הגבול. כלומר, המושג הפגנה כשלעצמו אינו בהכרח פסול, יתכן ויהיו מצבים בהם כולנו נסכים שחייבים להפגין. אם כן כל הויכוח מהו המצב המחייב הפגנה.

מכאן הדרך קצרה להבין את הציבור החרדי המפגין (גם אם איני חושב כמוהו), חומה עבה מבדילה בין עולמה של תורה לעולם מבחוץ.

לימוד התורה הוא ערך עליון. הציבור החרדי כולו רואה בגזירת הגיוס ניסיון למוטט את החומה המפרידה. לפגוע בפרטיות היהודית שלנו. דרישה להוציא אותנו מהעולם היהודי שלנו. מהגטו שאנו שרויים בו. האם האדם יכול לשקוט על שמריו? הוא ייתן לרוחות זרות לנשוב בעולמו? או שמא ייצא למלחמה.

(אין בכוונתי לדון בסוגיית הגיוס אשר בה כל אדם נוהג על פיו רבותיו איך להתגונן מאותה גזירה, אבל מכאן ועד לזלזל וללגלג על צד אחד שנלחם את אותה מלחמה נגד אותו אויב? הרי גזירת הגיוס היא צרת כולנו. והויכוח הוא על דרכי הפעולה איך לעקור את הגזירה).

אדם שמבין שתקופה זו בה המדינה מכתיבה תכתיבים אחרים מתכתיבי היהדות ומחייבת לקיימם. קם ונלחם עד שתכתיבים אלו יימחקו ויישרפו. האם אין זו זכותו הלגיטימית? אין לו זכות לדרוש בכל צורה לא לפגוע לו בזכויות האזרח היהודי?

להכניס אדם לכלא רק בגלל קיום אמונתו ולימוד תורתו זהו דיקטטורה בטהרתה.

ההשתלטות על אורח החיים היהודי והחובה לציית לראשי הממשל ולמכסותיהם במקום הציות לגדולי התורה הוא מלחמת דת סמויה אשר טרם נראה כמותה.

הידיים המאשימות את הציבור החרדי המפגין על פגיעה בזכויותיו הדתיות חופרים בור מתחת לרגליהם. מה יענו לילדיהם על כך שבחור צעיר יושב בכלא רק בגלל שציית לרבותיו? האם יחנכהו שמחשבה אחרת חוץ מאתנו היא "מחשבת פסול"? לחנך אותו שכל האמת נמצאת בכיס שלנו. ורק אצלנו?

מהו הגבול עבורנו?

האם אנו מבינים את ההפגנות הסוערות במדינה על ערכי חברה ושוויון כלכלי ורק על לימוד תורה לא? מדוע אז לא זעקנו והשתוממנו?

כנראה שהכל תלוי בנקודת ההשקפה.

תוכן שאסור לפספס
144 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
73
כתיבה יפה וקולעת
אחד מהעם06.11.18
72
כי אחרי הכל מדובר במאבקי כוח בין החרדים לחילונים אז איך אפשר לנקוט עמדה לצד החילונים? ולא מעניין לי את הסבתא מי הרב שלהם! הרב שלי יאמר להפגין על הזכות לקוגל אני אפגין! אז מה כי תלינו על מי שעושה כדעת רבו.
אורי מנחוביץ'11.02.17
71
או שאתה רשע. הרי ברור כשמש שכל ההפגנות קשורות באופן ישיר למלחמות של הכנופיות מפונבי׳ז ממתי אותם אנשים שזורקים גביעי אשל על רבותיהם, מעיפים סטנדרים על חבריהם, מרססים גז מדמיע על כל מי שלא חושב כמוהם בעניני ירושה, יבואו ויגררו את כל הציבור החרדי לאבדון, מותר להם להפגין ואף אחד לא מנע בעדם לא להפגין ול
נתי14.02.15

הצגת כל התגובות

70
שגועש ברחובות וכבש כל חלקה טובה
איש שפוי13.02.15
69
אמת אמת אמת
פתחיה13.02.15
68
כדאי שתדייק בעובדות אף אחד לא הכניס לכלא בגלל שמישהו ישב ולמד כל מה שביקשו מהם זה ללכת ולהגישע להתייצבות בצו ראשון הסדר שהיה מקובל על כל ראשי הישיבות מאז החזון איש ועד היום. אז להגיד שנכנו לכלא בשביל שישבו ולמדו זה היסחפות. צר לי ידידי זה חילול השם נטו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אורי בן טוב12.02.15
67
זה רק אם אנחנו מארגנים כמו שעשינו לנשות הכותל שפיצצנו את הציוינים בשקיות זבל והבאנו בנות סמינרים בערבוביא עם בני ישיבעס רק אם הקרדיט שלנו מותור להפגין...
מומחה דעס תיירה12.02.15
יגיע יום והציבור אולי ייחשף למערכת ההפחדה וההסתה שמתנהלת נגד גדולי תורה שמעיזים לומר אחרת מגדול הדור שהם מנהלים את חצרו, ואז הציבור יתחיל להבין כמה שאתה צודק.
מנחם15.02.15
66
זה מדהים אייך כל העתונות והאתרים החרדים הכשרים והפסולים כולם ! אבל כולם ! לא מקבלים שיש ציבור גדול שדבקים באמונתם וברבם היה נאמן על רבותינו זצ"ל. ויוצאים בשצף קצף נגדם כאומרים מי יתן לי ת"ח ו....... וסוף סוף קם כותב אמיץ וזועק , היי חברה נסחפתם !!
מנחם12.02.15
65
איתי שאינו נמנה כעדותו על אוהבינו [כן אני שייך לפלג הירושלמי ואני גאה על כך!!!] התעלה על עצמו במאמר חד קולע ומשובח. לא הייתי טוען טוב יותר ממנו. והקב"ה אינו מקפח שכר שיחה נאה ושכרו מן השמים. אולם בדבר אחד אינני מסכים עמו, זה לא שהקבוצות המבקרותלא היו נוהגות בדיוק אותו הדבר אילו היו פוגעים במה שנראה
נתי12.02.15
64
מי שלא מוחה על בזיון התורה, הוא שותף לביזוי התורה, ושום תירוץ לא יעזור לו בעולם האמת.
איזי12.02.15
63
ההשוואה בין המחאות היא לא נכונה בעליל! בעצם המחאה ודאי שאין חילול ה', כי באמת מה ההבדל? למה להם מותר למחות על הקוטג ולנו אסור על הגיוס? ההבדל הוא בצורת המחאה. אנחנו בתור בני תורה ודאי שאסור לנו למחות ולהתנהג בצורה מופרעת וברברית, וזה החילול ה' שמפריע לכולם.(ההתנהגות המופרעת סותרת את האמירה ש"אנחנו ב
מוטי12.02.15
בכל הפגנה יש שוליים, שבמקרה כאן לא בדיוק מהפלג הירושלמי. גם במחאת הקוטג' הייתה אלימות וכן בהפגנות נוספות מי שברברי זה משטרת ישראל, שצריכים 4 על כל מפגין....
דון קישוט12.02.15
62
התגובה להפגנות - החזקה ביותר שיש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירחמיאל09.02.17
61
לא מצאתי באף תגובה של הצד של הפלג- שום תגובה ראויה אף אחד מאלו שתמכו בכתבה- לא כתב כאן ברמה.. כנראה הם באותו רמה נמוכה של הכותב
חיים13.02.15
60
כדי לא לתת לרשעים לשלוט על עולם התורה!!!
מלכלכים הביתה13.02.15
אף אחד לא התפשר קו שלך רק עוזר לרשעים לשלוט על עולם התורה
חרדי15.02.15
59
אמת ונכון וכפתגם הידוע ווען עס טוט וויי שרייט מען!!
פתחיה סג"ל13.02.15
58
גם אני זורק את הפלס ! כתבה שממש מתאימה לשם
אחד מעם13.02.15
57
התנהגות לא ראויה של חילונים לא מתירה לחרדים להתנהג כמו חיות. ואם הם גונבים ,רוצחים אז גם לנו מותר? ובכלל כל הכתבה נראית מיותרת הייתה יכול לכתוב בב' מילים כולם צריכים להיות כמו ר' ארלך אלא שנראה שרצונך להסביר את זה גם לאלו שלא משתייכים לקבוצות הללו ,וזה ממש לא הצלחת. כי הגיון ישר אומר שכל הפגנות רק מ
חרדי13.02.15
56
ולא צודק ההפגנות שלהם מוסיפות עוד מנדטים ללפיד וזה עושה בדיוק ההפך "מהעקרונות" שאתה מדבר עליהם תפעיל קצת את השכל לפני שאתה כותב מגילת אסתר.
שלמה12.02.15
55
מה שאומר שכל ה'חברה' המגיבים -שיש להם את ההשקפה ה'טהורה' גולשים באינטרנט ..ואידך זיל..
מנחם12.02.15
כנראה שלצד השני אין בדיוק מה להגיב על דברי שכל. ומי שגולש באינטרנט כנראה יש לו היתר (כמו במקרה שלי)
דון קישוט12.02.15
54
תירוץ טוב כי "שערי תשובה לא ננעלו" אבל על ה' יתברך אי אפשר לעבוד והוא יודעה בדיוק לשם מה נועדו משחקי ההשקוייפה אצל אינטרסנטים מפגרים
RAFI12.02.15
53
קול שפוי מול סוללת כתבים וטוקבקיסטים
פציפיסט12.02.15
52
יש הבדל גדול אחד, והוא- 'דאשתמש בתגא חליף'. כדי להפגין בשם התורה ולמען התורה, אתה צריך להיות נקי מרצון לאקשן ולמהומות. אתה צריך לדעת כי אלימות היא דבר אסור [עפ"י ההלכה עכ"פ] והמטרה אינה מקדשת את האמצעים. עליחך לדעת כי יש דבר שנקרא מסורת, ואם מעולם מלא השתייכת לנטורי קרתא- אז באמת הקב"ה אינו דורש ממך
בערל שמערל12.02.15
עיין ברטנורא מסכת אבות, מהו "דאשתמש בתגא חלף" (לא חליף....) כדי להפגין בשם התורה ולמען התורה, אתה צריך להיות עם השקפה ברורה, וכל המציל מה דאפשר הרי זה משובח... אלימות - דבר מותר בהחלט כשזה מגיע לכבוד שמיים. אכן המסורת העוברת לנו מדור דור - מורה לקדש שם שמיים בגוף ובנפש. לסיכום: שיחת הילדים - מוציאה
דון קישוט12.02.15
51
הבריות ולכן הם עושים דברים משונים ולא מבינים הגיע הזמן שילמדו ליב"ה !!!
יצחק עד מחר12.02.15
לא להיות מעורבים עם הרוב החילוני המאוס בעיני אלוקים
דון קישוט12.02.15
לדעתי אתה פופוליסט מצוות האתר.
אבא אבן13.02.15
50
חילוני ישרוף לך את הבית ???
ישמח משה12.02.15
49
אין בעיה שתעשו הפגנה. תבקשו רשיון תפגינו עם שלטים וצעקות גיוועלד. אבל למה לבצע הפגנה עם אלימות ? לחסום את התנועה. חילול השם. לצעוק שיקסה על בחורה.? זו לא הייתה ההשקפה של הרב דך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמעון08.02.17
48
מבט תורני זה לא הצד החזק שלך, וכי ראית את הרב אלישיב זצוק"ל או את הרה"ג שמואל אוירבך שליט"א שוברים רמזורים, מפריעים לאנשים להגיע לעבודה וגוזלים את פרנסתם (גזל זה דאורייתא) הרי זו אינה דרכה של תורה. אז נכון, לשיטתם (אני דווקא בוחר ג') וע"פ הוראת רבותיהם צריך לא להתייצב, ולצאת להפגין(וודאי שאם נשאל או
המוחא13.02.15
47
מאמר מעמיק וחכם
רוני13.02.15
46
לא משכנע!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
מושי13.02.15
45
אין עליך איתי
מבין בעם12.02.15
44
ישר כח על הקול השפוי בין עשרות המתלהמים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוטי12.02.15
43
אתה עשית קידוש השם שאולי יכפר על כל החילול השם שעשו מקהלת הצבועים הכאילו חרדים שמחו במוחים
יהודי12.02.15
42
הוא לא מצליח להעביר את הנקודה , שמא גם לו איננה ברורה , ושמא בשביל שייכנס לכיכר השבת.. או שהם ערכו לו את הכותרת ... ולגופו של עניין - מהכותרת נשמע כביכול שזה ביקורת והוקעה של המפגינים על מעצר בני הישיבות וגזירת הגיוס... וכאילו המפגינים הינם פחות חרדים , וזאת בשביל דאגתם לחילוניים .... אלא שחוץ מז
חיים12.02.15
41
זה האסון שנושאים כאלה של חילול ה' ניתן בידי כתבים צעירים והתוצאות הם כמו שאנחנו רואים
חיים12.02.15
הדמגוגיה, זה לומר על דברי תוכן דמגוגיה בלי להגיב לגופן של דברים
דון קישוט12.02.15
40
אתה טועה בגדול! הבעיה אינה כלל ביותר או פחות מנדטים, ואפילו לא בחילול השם. הבעיה היא בעיה פנימית, עקרונית וחינוכית. עצם ההפגנות אינן דרכה של תורה. רק במקרים קיצוניים, כמו שהיו ההפגנות נגד ביהמ"ש, ונגד הגיוס, שעסקו בצפור הנפש של היהדות, והיו נוגעות לכל הציבור החרדי בארץ, ובעיקר - נעשו בדרך של עצרת ב
אזרח ותיק13.02.15
39
סו"ס נמצא האיש האמיץ שיגיד את הדברים האמיצים והנכונים, לכל מי שקצת דעת עוד נשארה בקרבו למול גלי ההסתה כנגד ציבור בני התורה ושאפו לאר על האומץ לפרסם דברים אלו
חרדי שפוי13.02.15
אומץ כן, הגיון לא
משה15.02.15
38
גפני עובד כידוע על ענין של גיוס מה שיקרה בסוף שג' יצליחו לסדר ענין עם חילונים ולא יגייסו אף אחד או אז יבואו מפגינים ויגידו שזה רק בזכות ההפגנות וצריך להמשיך כן. תראו שזה מה שיקרה
דן13.02.15
ובנתיים ב0 הצלחות גפני מספר שהוא סגר הסכמים מוסתרים בחוק, הבעיה שכל אחד יודע שבחוק אין סודות הכל כתוב הכל מודפס. והנצחון של אילת שקד ברור. לכן ברור שללא הבעת מחאה עיקשת החרדים לא יצליחו לבטל את הגזרה
חיים 1210.02.17
37
איתי אני זוכר אותך מהישיבה. היית חזק ונשארת חזק פשוט ללקק את האצבעות
אליעזר12.02.15
36
1. אף אחד לא אמר שאסור למחות, אבל לעשות נזק לרכוש? איפה שמענו כזה דבר בהיסטוריית המפגנים שלנו [שתמיד היו מפגן ולא הפגנה] 2. ההפגנות אינם סיבה אלא סימן, לרמיסת כל קדשי ישראל והיקר לנו, כאשר הם מבזים את מרנן ורבנן גדולי הדור ומכנים אותם בכינויים שונים. אין כאן מקום להאריך אבל כל ילד חיידר מבין שכתבת ש
אבי12.02.15
לא בטוח שהוא יבין בכלל את מה שכתבת
מוישי13.02.15
35
חרד"ק אמיתי עשה צבא יש תמונות באתרים בושה
עד12.02.15
34
התורה!!
אהרן לינדווסר12.02.15
33
ולמרות כן הוא נגד "גזירת הגיוס" , גזירה שעד היום לא גרמה לאף חרדי להתגייס - אז מה הבעייה ונגד מה יש להפגין ולשרוף פחי זבל?
sus12.02.15
32
וזו הסיבה שגדולי ישראל מחלטים ולא כתבים סוג ...
חרדי כואב12.02.15
לצאת להפגנה ולהרעיש על כך עולמות אם אלו לא גדולי ישראל שלך, זה בסדר. אבל בטח לא אתה תקבע מיהם גדולי ישראל
דון קישוט12.02.15
31
כל מילה בסלע
אורי12.02.15
30
בהשראת עסקנים אינטרסנטים ומרבית התקשורת החרדית הפכו אותנו לעדת מתנצלים ומתייפייפים כשהיעד הוא הורדת מנדטים מלפיד, ובדרך נמכור את כל עקרונותינו הכל שווה בתמורה למחמאה משדר חילוני שיציגנו כחרדים "נאורים". ראיתם איך הצפונים מרוטשילד הפגינו גם בפראות בשביל הצדק החברתי, הם לא התנצלו וגם לא יתנצלו, ותלמיד
יוסי12.02.15
29
הם מפגינים על מוחם הקודח שלא משלים עם ההנהגה שהועברה מהם. ולמה הועברה? כי העם מאס להמשיך לסבול את קיצוניותם!
טור רדוד13.02.15
28
כל פעם מחדש אנ י מזועזע מהעיוות של האנשים כאן. איך אנשים מפסיקים לחשוב ישר ואמיתי.. מאבדים את ההרגשים האמיתיים . לפי מה שאתה כותב בטור השקרי- אז גם מותר לאכול דבר אחר בשביל להשיג איזו מטרה.... השם ירחם.. על כל הטועים
חיים12.02.15
27
אל תבלבלו את המוח דרכנו בהפגנות כמו שהיה בגיוס בנות ואם יש חילול ה' זה מה שהציבור לא מוחה על הגזירה וכל החילוניים יודעים שהפלג הבני ברקי הוא פשרן זה חילול ה' (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלום14.02.15
26
דמגוגיה כפול שלש. גדסי הנראה חרד"קי בתמונה, משייך עצמו לפגל הירושלמי. למה? לשם שמים? לשם כסף? לשם רייטינג? לא יודע. אבל הנה הדמגוגיה שלא שמתם לב. מחאת הקוטג', הדיור ויוקר המחיה - כן. מחאת הגיוס - לא. זה מה שהוא כותב. ובכן. וכי הציבור החרדי השתתף במחאות אלו? לא. אז למה אתה זורה חול?!
אובייקטיבי12.02.15
קרא המאמר עד הסוף, ולדעתי כמה פעמים כי נראה לי שיש לך בעיה בהבנה. חפש בגוגל תוכנת "ניקוד אוטומטי", ותנסה לקרוא שוב
דון קישוט12.02.15
הגזמת אם התגובות! כל מי שלא חושב כמו פלס אתה משמיץ אותו תירגע!
חרדי13.02.15
עכשיו אני רואה את מה שדון קישוט ענה להערתי - דמגוגיה כפול שלש. לא מכיר אותך אבל מזהה בך המון אלימות. ברגע זה מילולית. כי אתה פשוט לא פוגש אותי פיזית. אתה משתלב יפה וטוב במפלגת 'בני תורה' שהאלימות מוטבעת בדי.אן.אי שלהם. לגבי התוכן הצודק שכתבתי והתגובה הרדודה שלך בעקבות - אשאיר לקוראים לשפוט.
אובייקטיבי14.02.15
25
מילא אם היית אשכנזי אבל מה לך כספרדי להתערב בשטויות של האשכנזים האלה משעמם לך בחיים?????
שסניק ותיק15.02.15
24
חילקו אצלנו בכולל את המאמר הזה מלא כפירה וראיתי צורך להגיב לך שזה פשוט קריאת תיגר על גדולי ישראל שליטא ובראשם מרן הגראיל שטינמן שליטא עפרא לפיך רשע
כולל הרן22.02.15
23
הדברים מתועדים בוידאו "מרן בוכה". "אשפוך לפניו שיחי צרתי לפניו אגיד. אני בצער גדול מכל מה שעושה לנו גם כן אמנון יצחק שגוזל מאיתנו קולות ומחליש אותנו. אני מאוד מצטער מדבריו וממעשיו הרעים. זה איש ירא שמים? אין לו יראת שמים! כל מה שהוא עושה, בשביל הכבוד שלו. אני מצטער מאוד ממנו. וכל מי שיתמוך בו, א
מרן14.02.15
22
מה נעשה ,כשחז"ל אמרו אפילו אומרים על ימין שמאל אתה חייב לשמוע, זה דווקא אם לפחות רוב חושבים ככה, אבל אם רוב הרבנים אומרים על ימין ימין יותר מסתבר ללכת אחריהם במקרה כאן כל אחד מבין שהפגנות זה לא צורה, אלא שאם רוב גדולי ישראל היו אומרים לנו בכל זאת לעשות היינו צריכים להשמע להם. להזיק רכוש ציבורי זה שא
ליבי14.02.15
21
הדברים הם אמנם דברי טעם, אבל מי שרואה את המפגינים שרובם בחורים צעירים [מתחת 20] שהדם שלהם רותח, ולא תראה כמעט אנשים בוגרים [אפי' בני 27 ומעלה] ומיושבים כמו במערכות אחרות בציבור החרדי. וחוצמזה אם להשקפתם צריך להבעיר את הרחובות כמו בגיוס בנות- יש לי שאלה פשוטה מאד- למה לא ראינו 'קול קורא' וכדו' מר' שמ
מנחם12.02.15
רבי שמואל אויערבך רבי אשר דייטש רבי צבי דב קרלינשטיין ועוד ועוד ועוד.. תפתח הפלס ותראה. לדיעיתך, כל ההפגנות מודרכות אישית באמצעות גדולי ישראל. ול"גילוייך הנאות" - עצרו אכן 4, שהם היחידים שהגיע זמנם להתגייס ולא התגייסו. שאר העצורים ששוחררו, פשוט לא הגיעו לצו שלישי ולכך לא היו ברי מעצר בגין כך.
דון קישוט12.02.15
למה לא רואים אותם בהפגנות??????????
חרדי13.02.15
20
רק תישארו בפרופורציות עם ההפגנות בלי חילול ה' כי אז יצא שכרו בהפסדו
רוני12.02.15
כשממשלת השמד תישאר בפרופוציות נדבר. בינתיים, מושלי העם הזה אשר בירושלים, שמו להם למטרה לעקור ה'.
דון קישוט12.02.15
כן...לא....כן.....לא.... תתחילו להגיב יותר ברמה
יוסי13.02.15
19
אתה אומר שאם חילונים מכים שוטרים בהפגנות- אז גם לנו מותר! אבל להתנהג באלימות, לעצור את התנועה ולשגע אנשים- זה כן חילול ה' לדעתי, ולא זו דרך התורה. להפגין בכבוד ובאיפוק-כמו עצרת המיליון-זה כן!, אלימות-לא!
חושבת שונה12.02.15
השוטרים באמת אלימים מאוד. אף אחד לא התפרע לפני התפרעות בריוני משטרת ישראל. התגובה טבעית... לעצור את התנועה? אנו מאמינים שהם מנסים לעצור לנו את החיים!!!! אין חיים בלי תורה.
דון קישוט12.02.15
שסוגרים להם את כל העיר,
אברהם12.02.15
אולי חלק כעסו אבל חלק גדול התלהבו הרהרו בתשובה יצא הרבה קידוש ד' להבדיל להפגנות של עכשיו
חיים13.02.15
18
כותב נכבד, במבט ראשוני אתה כותב טענה אשר בה נקודה ראויה. אך במבט מעמיק יותר, הרי דבריך סותרים זה את זה. אתה כותב שדרכה של היהדות לעמוד בגאון על עמדותיה, ולא להתנצל. אך כיצד שכחת כי לאורך כל ההסטוריה היהודית, מעולם! לא התירה לעצמה היהדות להיות גוף לוחמני. תמיד שתדלנות, תמיד הורדת ראש בצניעות ועבודה מ
שמואל12.02.15
אתה מערבב מושגים לא קשורים זה בזה. הבריונים בירושלים פעלו בניגוד לדעת תורה (רבי יוחנן בן זכאי)! מימלא זה לא ייצוג היהדות. אכן צריך לפעול מאחרי הקלעים, אבל לא לסגור "דילים" מאחרי הקלעים.... ובכל מקרה, אחרי שהתברר שמאחרי הקלעים לא עבד, הרי שיש כרגע לעשות הכל אבל ממש הכל לביטול חוק הגיוס. הרס ונזק של פ
דון קישוט12.02.15
????? אתה כותב: - "...אחרי שהתברר שמאחורי הקלעים לא עבד...." והדרך שלכם כן עובדת??? - "הרס ונזק של פחים...אפס מול המטרה...המטרה מקדשת את האמצעים...." האמצעים שלכם בכלל מקדמים את המטרה??? בינתיים לא ראינו שום - אבל אפס - התקדמות מהיוזמות הרעשניות שלכם. זה מה שנקרא להיות (אולי) צודק אבל להיות מאד מאד
הסבר13.02.15
אני מוצא את עצמי חושב בתקופה האחרונה שלו אני צריך לבחור בין ילדי שיאמצו דעות מעוותות (כשלך) לבין שיפרקו עול תורה לגמרי, אני מאדיף את האופציה השניה. קראתי את התגובות שלך. אתה כותב חד. (ולפי האנדנלין, אני לא שולל שאתה על איזה חומר משובח) אבל כתיבה נחרצת ומלומדת ככל שתהיה, אינה מתירה שרצים. השימוש באלי
שמואל13.02.15
17
ושלא ישכתבו היסטוריה כאילו הציבור החרדי לא יצא אף פעם להפגנות סוערות עיין ערך חילולי קברים וכו'. נכון שדעת מרן הגראי"ל נגד כל ההפגנות וכנראה גם שלא היה מרוצה מהן בעבר, אבל אי אפשר לשכתב היסטוריה כאילו מעולם לא יצאנו להפגנות.
אבררהם12.02.15
16
תלוי רק את מי שואלים
חרדי שפוי וחרד12.02.15
איבדת את האמונה הבסיסית... ועל הדרך את הדרך...
דון קישוט12.02.15
15
אני כבר שבוע מסתובב, מרגיש אי נוחות גדולה עם עצמי, למה כולנו שותקים. למה נכנסים לגדולי הדור לשאול את דעתם, למה על עצורי עימנואל שפעלו רק בהוראת רבם כולנו יצאנו לרחובות והפעם לא. חשבתי איזה חילול ה וקיטרוג יכול להיות עלינו. איתי, אתה אספת את חרפת האילמים
אילם אחד12.02.15
14
אני קורא מה שכתבת ידידי.. ומתפעל איך במילים קצרות נגעת באמת !! אשריך.. מקווה שיתנו לך עוד מקום בבמה הזו להציג את האמת... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסוי12.02.15
13
זה כ"כ מענין יש איזה מושג שהשתרש בציבור שלנו שלהקהל ולעמוד על נפשנו זה חילול ה' ולמי שמבין זה פשטו טעות הרי היה את חוק גיוס בנות שיצאו להפגין היה את הקברים בכביש 6 שיצאו להפגין היה את מצעד התועבה שהרב אלישיב הורה מפורשות לצאת להפגין ואז היה דיון האם מותר לזרוק בקבוקי תבערה או שלא והיו רבנים שאמרו של
מבין12.02.15
12
צר לי לומר לך כתב נכבד ומסכן שהתורה שלך אינה שלי כי תורתי היא דרך חיים ומוסר. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב 12.02.15
רחב לו לומר לך טוקבקיסט קטן, שהתורה היא של מי שלומד אותה. ונכון להיום, אנשי הפלג הירושלמי - מזוהים יותר מכל העולם בלימוד תורה בהתמדה וחשק גדול.... זו האמת, גם אם לא נוחה לך.
דון קישוט12.02.15
אז למה אתה מבלה כ"כ הרבה שעות מזמנך בגלישה ובקריאת טורים ובטוקבקים? כי אתה מזדהה בהחלט יותר מכל העולם בלימוד תורה בהתמדה וחשק....? האמת היא, לפי תגובותיך, באמת אסור להגיב לך אפילו. אין בשביל מה, וזה חבל על הזמן...
למה?13.02.15
11
איך ניתן לעוות כל- כך את ההסתכלות על החיים?? למי אתה מדמה את המאבק?- למאבקם של חילונים וגויים? האם זו דרך תורה?? פקח עין(ושכל) המציאות לצערינו מוכיחה אמש שמעתי על רב חשוב שמחזיר בתשובה שידיו רפו.. והוא כמעט מפסיק את הרצאותיו בתקופה זו אל מול החילונים- בגלל שהחילונים המומים מההתנהגות של החרדים בהפגנ
יעקב12.02.15
מסכן.........
חרדי לשעבר12.02.15
שכחנו מהו למסור נפש על קידוש הם! שכחנו שבלי תורה אין חיים! שכחנו שאנו חיים בארץ הקודש. ושכחנו הרבה דברים שהיו פשוטים ומובנים מאליהם דורות ע"ג דורות. המרצים הנכבדים שכבודו מכיר - ראוי שיילכו ללמוד על ערך התורה ולדעת לענות בהתאם. דווקא זו תקופה יפה עבורם! השיח הציבורי בעניין מעורר התעניינות בשכבות ה
דון קישוט12.02.15
10
ושוב מעולה. לא צריך להוסיף מילה. רואים מהתגובות נגד מה רמת ההסברה של המאמר ומה הרמה של המגיבים. המאמר הציג נקודות שאין עליהם תשובה. או בעצם יש תשובה עצובה קצת, שמראה ש'אויבי איש אנשי ביתו'....
יוסי12.02.15
9
בלי להיכנס מי צודק במאבק שם בישיבה (זה גם לא משנה), אם אלימות היא פסולה בכל מצב, מדוע שם איננו רואים את הזעקה של חילול השם נגד ה"שונאים" שנוקטים באלימות קשה? מדוע כשיש אנשים נאלחים שפוגעים בגדולי ישראל כגון אלו המטורפים שבאו להפגין נגד מרן הרב שטיינמן בעניין הנח"ל החרדי הפליאו בהם מכות רצח ולכמה מהם
יוסף12.02.15
8
סןף סוף רואים פה מאמר דעה אמיתי עמוק, שמנתח את המציאות המורכבת, ויודע להניח את הדברים על השולחן בצורה נכונה.
מישהו12.02.15
7
הרבה זמן לא נתקלתי במאמר כה קולע ותמציתי, ענק!!!!!!!!!! יש להוסיף שהחזו"א בעת גזירת "גיוס בנות" פסק שזה יהרג ואל יעבור ואמר שאם יש סכין מותר ואף חובה להתגונן עם סכין נגד אלו שירצו לחטוף את בנותינו, שזה אומר אלימות הרבה יותר קשה מאשר סגירת כביש שהוא בדרך כלל זעקת החלש נגד החזק עם האמצעים שעומדים לרש
ארי12.02.15
ואם אינך מבין את ההבדל בין גיוס בנים לגיוס בנות, לאף אחד בעולם לא יהיה תלונה עליך אאם תצא להפגין. אבל אם אתה מבין שיש הבדל, אז תדע שאם ירצו לגייס את הבנות הר' שטיינמן יהיה הראשון שיצא להפגין! ואם ר' שמואל אוירבך היה חושב שצריך להפגין על בנים שנעצרו הוא היה יוצא להפגנה!!! בעצרת בירושים הגראי"ל הגיע ו
שונא מזרוחניקים12.02.15
באם אתה מודה שיש מצבי קיצון שבהם מותרת אלימות, אז אין לי באמת שום ויכוח איתך, כי ידוע מה שאמר החזו"א שהוא מפחד מגיוס בנים יותר מגיוס בנות כי הוא חושש שלא ימסרו הנפש נגד גיוס בנים(עיין מעשה איש) כמו בגיוס בנות, זאת אומרת שגם הוא סבור שחובה למסור הנפש על גיוס בנים, וכן העיד הרב זלזניק תלמידו של הרב מ
ארי12.02.15
החזו"א בעצמו כתב (אגרות) - כי היה ויצוייר ויפסיקו מכל סיבה ההסדר של בחורי ישיבות בלימודם בישיבות, הרי שזו גזירה קשה מגיוס בנות שהרי העולם עומד על התורה (ציטוטו כמעט מדוייק) כ"כ מרן הרב שך זיע"א, וכן הגרי"ש ועוד. הסיבה שהגראי"ל והגר"ח וכו' לא יוצאים.... שאל בבקשה את באי ביתם! שלא נותנים לראשי ישיבות
דון קישוט12.02.15
6
בוגר שערי תבונה ומזוהה עם המחבלים
דוד12.02.15
פלג השונאים ועסוקים בשטיפת מח אינטנסיבית
שלמה12.02.15
וזה לא משנה מאיזה פלג הוא.
דון קישוט12.02.15
5
העיקרון ברור! אתה כותב על חילול ה' התשובה היא פשוטה לשרוף פחים זה עבירה! ואם החרדי עושה עבירה בפרהסיה ועוד קורא לזה השקפה זה פסול! מרן הגראי"ל התבטא פעם על מפלגת טוב (החרדים המודרניים), אין לי בעיה שהם לא נוטלים מים אחרונים, אבל שלא יפתחו מפלגה ע"ז!!! הבנת? גם לנו אין בעיה שהם ישרפו פחים (אם זה לא מ
שונא מזרוחניקים12.02.15
1. הראה לי בבקשה את המקור לעבירת שריפת פחים.... לא מצאתי בסמ"ג וגם לא בספר המצוות להרמב"ם (מהדורת מכון ירושליים) 2. אם החרדי עושה מצווה בפרהסיה, זה לא השקפה! זו מצווה גדולה. 3. הפלג הירושלמי לא פתח מפלגה. אדרבה, מתנזר ממפלגות שלא עומדות על המשמר. הבנת? איגואיסט, למה זה מפריע לך רק אם זה מתחת הבית ש
דון קישוט12.02.15
היה הרבה יותר מתאים לכלוך... ולעצם העניין יש בעשרת הדברות "לא תגזול"... ולא שמעתי שמפלגת עץ וזך נסגרו... רפואה שלימה...
דודו13.02.15
4
איני מכיר את הכותב אבל הוא פוטנציאל גדול. מנתח היטב מפרט בצורה מקצועית וכותב בצורה שנונה. נתן נקודה לא רעה למחשבה.
יש רבנים12.02.15
3
אומר את האמת, האם התורה חשובה לכם? האם התורה היא הערך העליון? אם כן, למה אתם לא מוחים על מעצרם של תלמידי ישיבות, נזר הבריאה??????
אורי12.02.15
2
כאשר עוד ועוד אנשים ישתחררו מאימת הממסד וידבקו באמת הפנימית שלהם יתגלה השקר ונצא מאפילה לאורה. אל פחד ואל מורא
חגי12.02.15
1
מה הקשר בין מחאת הקוטג ויותר המחיה לבין זה? בהפגנה לא שורפים פחים ולא עוצרים כבישים. מוחים. אם עושים ונדליזם זה גורם רק שנאה. וכן, גם חילול השם. היה ראש ישיבה שלקח את הבחורים להפגנה על פתיחת מקום בשבת. הוא לקח אותם ואמר להם אנחנו הולכים למחות. לא לעשות חילול ה אלא קידוש השם. והם הלכו בערב שבת ועשו
טל12.02.15
שיש אנשים בעם ישראל, המוכנים למסור נפשם, ומוחים בכל תוקף על חילול שם ה' בארץ הקודש, בה לא מאפשרים ליהודי ללמוד תורה. אשרם ואשרי חלקם!
דון קישוט12.02.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בית שמש: הציבור החרדי מתכנס לערב זיכרון מיוחד | שידור חי

כיכר השבת | 12.05.24

מיד לאחר הצפירה | תיעוד

כיכר השבת: בלשים עצרו בגיר שגרם לילדים להצית דגל ישראל

קובי רוזן | 12.05.24

"יש לנו מכנה משותף"

הרב הראשי בטקס יום הזיכרון: 'היום הזה מיועד בעיקר עבורנו'

שאול כהנא | 12.05.24

קחו רגע

מתפללים וזוכרים: בואו לקרוא תהלים לזכר הנופלים

כיכר השבת | 12.05.24

413 חללים תושבי העיר

זוכרים את הנופלים | שידור חוזר מטקס יום הזיכרון הממלכתי בכותל המערבי ובבני ברק 

כיכר השבת | 12.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

עם בוגרי המסלולים בצבא

רבנים ראשיים, שרים וקצינים | שידור חי מטקס הזיכרון בי-ם 

כיכר השבת | 12.05.24

בפגישה עם ראש העיר

אלעד: שר השיכון הכריז על הוספת 12,000 דירות חדשות 

קובי אטינגר | 12.05.24
ש

ביוזמת מחלקת קהילות צעירות

צפו • הערב בבית שמש מעמד תפילה ליום הזכרון

אסף מגידו | מקודם
ש

מי לא זקוק לישועה

כמו לפני 99 שנה: מעמד ישועות אדיר בקרעסטיר במוצ"ש בחצות ליל

אסף מגידו | מקודם
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

רבי עקיבא לא לחם בפועל במלחמת בר כוכבא // מאמר תגובה

ישראל שפירא | 12.05.24
ש

חוויה בלתי נשכחת

ברוכים הבאים לאנטריקוט – אולם אירועים יוקרתי מהדרין בירושלים

כיכר בשיתוף אנטריקוט | מקודם

זעזוע ושאט נפש 

חילול שבת בלב שכונה חרדית בבני ברק | הפעם באתר בניה 

חיים רוזנבוים | 12.05.24

פונתה לבית החולים

פעוטה בת שנה וחצי נכוותה משתיה רותחת; מצבה בינוני

קובי רוזן | 10.05.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

כישלון המרד שהפך נשים וילדים קטנים ל"חיות מחמד"

ישראל שפירא | 10.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מסע הכרחי לתוך נבכי הנפש  | צפו

כיכר השבת | 10.05.24

לזכר הקדושים

תיעוד מרגש: 'א-ל מלא רחמים' במחנה ההשמדה זקסנהאוזן 

כיכר השבת | 10.05.24

עם מוט ארוך

תושב בית שמש ניסה להסיר דגל ישראל - ונעצר בידי השוטרים

קובי אטינגר | 10.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם