כיכר השבת

ראיון מבית המשפט

החשוד המרכזי בסחיטה: "כולם ידעו מה אני עושה"

במהלך היום שוחררו בתנאים מגבילים חלק מעצורי 'הפלג הירושלמי' החשודים במעורבות בפרשת ההטרדות והאיומים נגד מפרסמים. לבית המשפט הובאו שלושה חשודים. שניים שוחררו בתנאים מגבילים ושמותיהם נאסרו לפרסום • החשוד המרכזי, אברהם טריגר, ל'כיכר השבת': "כולם ידעו מה עשיתי" (בארץ)

62
ישראל כהן | כיכר השבת | ה' בניסן | 25.03.15
אברהם טריגר, החשוד העיקרי בפרשה (צילום: כיכר השבת)

פרשת ההטרדות של הפלג הירושלמי: במהלך שעות הבוקר והצהריים (רביעי) שוחררו חלק מעצורי 'הפלג הירושלמי' בתנאים מגבילים, כאשר לטענת המשטרה חלקם קשרו עצמם לחשדות נגדם ויוגשו כתבי אישום.

במקביל, בשעה 12:30 בצהריים הגיעו לקומה השנייה בבית משפט השלום בפתח תקווה, העצורים המזוהים עם המאבק לדיון בהארכת מעצרם.

לפי החשדות, אחד מהם היה אחראי על החלק הטכני של ההטרדות והמערך הטלפוני, ואחר הנחשב לחשוד המרכזי בפרשה, עמד בראש הקבוצה שהפעילה עשרות פעילים שהיו מתקשרים ומטרידים מנהלים ובכירים בחברות במשק.

בנוסף, החשוד המרכזי הפעיל קו טלפוני בשם "קו המאבק", אליו היו מתקשרים פעילי 'הפלג' ומקבלים הוראות והנחיות נגד מי לפעול ובאלו דרכים.

עו"ד עזריאל קרבצ'וב ייצג את החשודים ובמהלך הדיון הפריך את טענות המשטרה ואמר כי חלק מהחשדות כלל לא היו ואילו חלק מהפעולות היו לגיטימיות.

בית המשפט החליט לשחרר בתנאים מגבילים שניים מהחשודים המרכזיים בפרשה ושמותיהם נאסרו לפרסום.

בית המשפט האריך את מעצרו של אברהם טריגר, החשוד המרכזי שמפעיל את הקו, עד ליום שישי, והוא ישלח למעצר בית למשך ארבעה ימים, זאת למרות בקשת המשטרה לשלוח אותו לשבעה ימי מעצר.

בבואו לבית המשפט, שוחח החשוד המרכזי, אברהם טריגר, עם "כיכר השבת" ואמר כי הוא מקווה שהאמת תצא לאור. טריגר טען כי "הפעילות שאני עושה, לא הסתרתי אותה במשך שנה. כולם יודעים מהי, וזו פעילות לגיטימית ביותר, והראיה שיש עוד המון גופים במשק שעושים זאת, 'ישראל היום' עשו זאת בצורה הרבה יותר חריפה".

אבל בדרכים בעייתיות של סחטנות ואלימות?

החשוד: "אף אחד לא סחט, ביקשו מהם דבר יפה, אל תפגעו בנו, אל תחרימו אותנו וזה לגיטימי. גם אם כן אפשר לקרוא להגיד זה לא חוקי, אני דיברתי עם עורכי דין אמרו לי שכל בסדר, הכל לגיטימי, אפשר להתקשר למחות".

אחד העצורים עם עו"ד עזריאל קרבצ'וב (צילום: כיכר השבת)

"לבוא כאילו מדובר כאן באנשים הכי גרועים במדינה, באמצע הלילה, לעצור למעלה מעשרים איש בשלשלאות ברזל כאילו לא יודע מה הם עשו, אני בזבוב לא נגעתי מעודי ועד היום הזה", טען טריגר.

טריגר בוחר גם הוא להאשים את 'דגל התורה' ואומר כי "אין ספק שהעיתוי הוא לא מקרי בפרט שהנתונים מוכיחים שזו פעילות שמבצעים אותה הרבה גופים במשק".

אתה מאשים את 'דגל התורה'?

"אני אומר שמסתבר העיתוי הזה שלמרות שהפעילות הזו כבר ידועה, התיק הזה נמצא במשטרה המון זמן, ובדיוק העיתוי הזה הגיע קשה להאמין שדגל התורה לא מעורבת בסיפור הזה".

במבצע לילי מיוחד בהשתתפות 200 שוטרים, חוקרים, שוטרי יס"מ, לוחמי מג"ב ובלשים מכל הארץ, נעצרו 22 פעילים המשויכים לפלג הירושלמי בחשד כי במהלך השנה האחרונה הטרידו, איימו וסחטו מנהלים ובכירים בחברות גדולות במשק וחברות ממשלתיות תוך ניסיון לשדלם לפרסם בעיתון 'הפלס'.

דובר המשטרה עדכן כי "יחידת ההונאה של מחוז ירושלים ניהלה במשך כחצי שנה חקירה סמויה בעקבות עשרות תלונות שהתקבלו במשטרת ירושלים מבכירים בחברות גדולות במשק ובהם חברות ממשלתיות. עניינן של התלונות הטרדות בלתי פוסקות באמצעות הטלפון, דוא"ל ופקסים של מנכ"לים ובכירי החברות, בהם הציגו עצמם ככאלו המייצגים ציבור גדול המרגיש מקופח מכך שהם לא מפרסמים בעיתון המייצג אותם ובשל כך כדאי להם לפרסם בעיתון 'הפלס'.

עו"ד עזריאל קרבצוב (צילום: כיכר השבת)

"מהחקירה עולה כי החשודים, היו פונים מדי יום למוקד טלפוני המכונה 'קו המאבק', בו היו מזדהים באמצעות קוד וסיסמא וזיהוי מספר טלפון ממנו היו מתקשרים. לאחר שהיו מזוהים – קיבלו הנחיות מדויקות לגבי פעילותם (את מי עליהם להטריד, כמה להטריד, נוסח ההטרדה וכן מספרי הטלפון, פקס והמייל של אותו נציג חברה).

"עוד עולה מהחקירה כי לאחר קבלת ההנחיות התקשרו לאותם נציגי החברות, כפי שהתבקשו מנציגי 'קו המאבק', ובאופן בלתי פוסק היו מתקבלות עשרות ומאות שיחות, פקסים ומיילים לאותה החברה, מה שהוביל לשיבוש הפעילות התקין של החברה. בשל ההטרדות הבלתי פוסקות חלק מהחברות בחרו לבטל את הפרסומים באמצעי התקשורת האחרים, על מנת להימנע מההטרדות הבלתי פוסקות.

"כאמור, במהלך הלילה הגיעה לשיאו מבצע האכיפה בהובלת יחידת ההונאה של מחוז ירושלים בו היו שותפים כ- 200 שוטרים, חוקרים, שוטרי יס"מ, לוחמי מג"ב ובלשים מכל הארץ שעצרו בו זמנית 21 חשודים, מירושלים, בני ברק, אשדוד, ירוחם ומודיעין עלית, שהובאו לחקירה במתקני לה"ב 433. מדובר בחשודים העיקריים שסומנו כדומיננטיים והמשמעותיים ביותר.

"2 מהחשודים, תושבי ירושלים, עסקנים מוכרים במגזר החרדי, המהווים הגרעין המארגן והמפעיל של הפעילות ו'קו המאבק', חשודים בביצוע עבירות של סחיטה באיומים".

בין החברות שנסחטו כדי שיפרסמו בעיתון "הפלס", ניתן למנות את החברות: שטראוס, בזק, יונילבר, יפאורה, אוסם-מטרנה, חברת חשמל וקופת חולים מכבי.

גורם באחת החברות סיפר ל-ynet כי ברגע שהן פרסמו ב'יתד נאמן', החלו האיומים. לדבריו: "התחילו להתקשר מ-05:30 בבוקר ועד 02:00 בלילה. כל פעם 60-50 טלפונים במכה. כשהייתי עונה ומנסה לנהל שיחה, חלק מהאנשים היו מנומסים וחלק ממש איימו עליי. היו מן העבר השני של הקו גם ילדים וגם מבוגרים שקיללו, צעקו וצרחו".

אחד העצורים, שוחרר בתנאים (צילום: כיכר השבת)

גורם אחר סיפר כי ההורים שלהם היו מקבלים שיחות. "אמא שלי סיפרה לי שבוקר אחד התקשרו אליה ואמרו לה 'הבן שלך לוקח צד, מחרים. אתם תשלמו על זה את המחיר, גם החברה תשלם וגם מחיר אישי'".

לפי החשדות, בחלק מהמקרים הגיעו פעילים לבתי העובדים ובחלק אחר פרצו לתיבות התא הקולי שלהם ושינו את הפתיח להשמצות נגד 'יתד' נאמן'. בכירים בחברות אף קיבלו מכתבי איומים בהם נכתב: "אם אתה רוצה להחרים, תדע שלכל דבר יש מחיר".

העצור השלישי (צילום: כיכר השבת)

מהנהלת עיתון "הפלס" נמסר בתגובה: "אנו נדהמים ומזועזעים ממעצרם של תומכי העיתון, שפעלו בתום לב ועל-פי חוק בבואם למחות באורח דמוקרטי על החרמת העיתון. פעולות המחאה נעשו ביוזמה עצמית של צרכנים, שחשו פגועים מכניעתם של גופים מסחריים וממלכתיים ללחצים פסולים להפעלת החרם".

תוכן שאסור לפספס
62 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
37
כל הציבור החרדי מקיא מהם , תרקבו בכלא עוד הרבה זמן , מושחתים מקטן ועד גדול, כך זה נראה ליטאים משוגעים , פשוט חולי נפש ומכתימים את כל הציבור החרדי , הבדלו מאיתנו אנשי רשע ומרמה
חרדי שפוי26.03.15
36
להעיר אנשים באמצע הלילה להתקשר ולהטריד זה בתום לב מסתבר שהכל מותר במסגרת שמירת פך השתן הטהור אבל הכל כדי שחלילה לא נדע דעת תורה צרופה של רבינו נאצי גרוסמן ורבינו ישו ויין
פך השמן הטהור25.03.15
35
בואנה האנשים האלו לא שפויים .... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכל25.03.15

הצגת כל התגובות

34
אתם מנצלים את האוירה ברחוב העכורה משינאה ומחלוקת לקידום אינטרסים כספיים ושלטוניים של עיתונכם החביב. המילחמה ביניכם לבין הפלס היא לא רעיונית היא מילחמה כספית על פלחי השוק כמו השנאה בין אורנג לסלקום. אל תורידו את זה אל הציבור כי זה גועלי
אוהדת יתד25.03.15
33
לכם את המבט. כשהרב הגאון הרב חיים פרץ ברמן התחיל לאמר שיעור בפונוביז', הוא חטף מכות אלימות ביותר מפלג המחבלים. סיפרו את זה ליהודי זקן ומכובד, והוא הגיב, מה אתה רוצה, כשנכנס גנב אליך הביתה, אתה תקבל אותו בפרחים או תנסה להתגונן ולגרש אותו במכות? ליהודי הזה קראו הרב יוסף שלום אלישיב זצוקל.
רחל אלישיב25.03.15
השונאים יכולים ג"כ להשתמש בפסק הזה, ולשיטתם הם בעלי הבית. אז אנא הזהרי בלשונך. שני אנשים רבים ולאף אחד לא יוצא ולא ייצא מזה שום דבר, מה הקטע להשתתף במריבה כזו?
דוד מהבוכרים26.03.15
וכשסיפרו את זה לחתנו הרב קנייבסקי שליט"א הוא אמר נו נו ואז שאלו אותו למה הוא לא אומר שדברי מו"ח אינם צריכים חיזוק אז הוא אמר כי זה מו"ח דחוק
בני ברק26.03.15
32
לאברהם טריגר וחבורתו אני בטוח שהרב אוירבך מעדיף שתשבו ותלמדו במקום לטרטר לאנשים את השכל וסתם אגב אני בתור בעל עסק בחיים לא הייתי מפרסם אצלכם אחרי כזה טרור שאתם עושים
צבי פרידמן26.03.15
31
יש לו כנראה OCD ואפשר לפתור את זה עם כדור. גם שטף הדיבור שלו מטורף, לא מקנא במסכנים שאליהם הוא התקשר ועשה להם חור בראש. ממש סחרחורת. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ט׳ קבין של דיבור25.03.15
30
פשוט לא שפוי
יעקב28.03.15
אחרת הוא ימשיך להטריד גם מבית החולים בפסיכיאטרי בו הוא וחבורת החלאות שאתו ימצאו. זה שהם לא שפויים ומורדים בגדולי הדור, זה ידוע, אך נבזותם עוברת כל גבול, ולכן כדאי שיהיה 'ונהפוך הוא', היינו שיתלו אותם על העץ שהכינו להרב שטיינמן (מרדכי) שהוא גדול הדור האמיתי של ימינו.
אבי29.03.15
29
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה25.03.15
28
צרכיך לסמוך רק על הקב"ה
א.א.25.03.15
27
העמידו עץ לתלות בו את מרדכי היושב בשער המלך והם תולים עצמם על אותו עץ כל הקשר בין האמור להמן הרשע - הינו מקרי לחלוטין
תלמיד הגרש"א26.03.15
26
ר' אברהם היקר כולנו איתך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי25.03.15
25
מגיע להם
נורמלי25.03.15
24
בפרצופים רואה שהבן אדם הזה צריך לקחת כדורים
שמואל26.03.15
23
נמאס לשמוע את הטרדותיכם ואת השטויות של ראשיכם. כיון שלא השארתם אופציה אחרת, אז כדאי שתשבו בכלא ולהרבה זמן וכך ניפטר מכם ומהצקותיכם אחת לתמיד. חבורת חלאות ארורה ותו לא, ובעיקר שתומכת במורדים בגדולי ישראל האמיתיים. ולו רק בגלל זה כבר ראויים אתם לכל גיהינום אפשרי.
אבי25.03.15
22
תתביישו לכם
סולד מהפלג25.03.15
21
למה שחררו אותם חבל(ליברמן הבטיח מוות. למחבלים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בן תורה אמיתי25.03.15
20
שעושים ימים כלילות בצה"ל כדי שאתם תוכלו לישון בשקט בשמות גנאי. זה ממש ילדותי אבל גם מרושע! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני25.03.15
19
ועד קטנם, ואני אומר זאת מידיעה והכירות אישית עם ראשי העצורים,
ריאלי25.03.15
18
איזה סיבה יש לעצרו הוא סה"כ מפעיל קווי טלפונים הוא לא זייף שום דבר ולא איים על אף אחד
ישראל קרויס25.03.15
אין לו מה לפחד מהחומר שיש לו במחשבים שלו הוא סה"כ עוזר לאבא שלו המפורסם במאה שערים
דוד פיש26.03.15
17
מתנדנד כאילו מדובר ב"לימוד" יאללה חפרתם מטרידים.
יוני25.03.15
16
מילא, עץ וגימל זה עוד איכשהו עניין אידיאולוגי, כן להתייצב לא להתייצב, אבל להפוך את המילחמה שלכם בעיתון הפלס לעוד סיבה למחלוקת ולמריבה בתוך הציבור???? כולנו מבינים את המאבק שלכם, וחושבים שזה מאבק כלכלי ושילטוני, זה לא קשור לא לגדולי ישראל ולא לעיקרי היהדות ולא על זה בכו גדולי ישראל כי בנפשנו הדבר, א
יתדה נאמנה25.03.15
15
את בכירי דגל ויתד
מישהו25.03.15
14
אמור לי מי עורכי דיניך ואומר לך מי אתה לא לחינם הלך הזרזיר אצל החזרזיר... מילא עו"ד חילוני אבל חרדי (כיפה עם שרט, לא סתם...) עם אייפון?!?! עוד יתברר שהוא שירת בצבא רח"ל ובעצם בעצם הוא ממש דמות קלאסית של חרד"ק לא?
יוניק25.03.15
בה- מה אתם רוצים ממנו.
בן תורה אשכנזי 25.03.15
רק צריך כסף
עיח25.03.15
13
לאברהם טריגר וחבורתו אני בטוח שהרב אוירבך יעדיף שתשבו ותלמדו במקום לטרטר לאנשים את השכל וסתם דרך אגב אני בתור בעל עסק בחיים לא הייתי מפרסם אצלכם אחרי כזה טרור שאתם עושים לאנשים
צבי פרידמן26.03.15
12
להפסיק עם השנאה וקנאה הלזה. אנשי יתד מקנאים בהצלחת עיתון הפלס ולכן מצרים את צעדי המפרסמים בהפלס-ע"י עונשים איומים וסחיטות. דבר זה גרם להמון מפרסמים לבטל פרסום בהפלס, וזו הסחבה שכנראה גרם לאנשים הללו לשכנע לפרסם בהפלס-פשוט א היה ברירה אז יתד, תחזרו בתשובה תפסיקול שנוא לקלל ולקנא תנו מרווח נשימה אז כל
מעריצה26.03.15
11
זכיתם לקדש שם שמיים???? נורא נוראות????
מעלות'ניק25.03.15
10
לדעתי אתה יכול לטעון לפטור את הלקוח. בטענת אי שפיות!!!
אלעזר מנחם26.03.15
9
זה ייקח עוד קצת זמן. אבל זה יגיע. המטרידים אלו אנשי יתד. המוטרדים אלו אנשי הפלס. משטרת ישראל צריכה לנהל "חקירה", "סמויה" במשך שנה וחצי, כדי ל"עלות" על החשודים... מה נסגר אתם? כולה, התקשרו לחברות ובקשו שיפרסמו גם בהפלס, מה הבעיה? גם אלי התקשרו, וכשפירסמתי בהפלס, חטפתי מבול טלפונים והטרדות.
דון קישוט25.03.15
גם משתייך לקבוצת ההזויים הזו. מעניין שאותך לא עצרו!! או שאולי השתחררת כבר בשביל שתוכל לפרסם את הגיגיך ....
אני26.03.15
8
אני פרסמתי בהפלס, וקיבלתי הטרדות מטורפות וצינתוקים כל היום והלילה. כמו כן איימו עלי שישרפו לי את החנות.
יעקב25.03.15
7
שלוחא דרבנן,אמור לי וכו' תברר באוהל דב
דב25.03.15
6
אברהם טריגר לא פגע בזבוב??? כמו שפטרוב לא נלחם בשום אדם מעולם (ציטוט), חבורה של מצטדקים. טריגר היה אחראי לפעילות עניפה של הטרדות בשעות לא שעות, וזה לא לפגוע בזבוב
אלי25.03.15
5
מספיק סבלתי מהטרדותיהם, כמו גם הטלפונים האינסופיים של חלאות הפלג לגבי הוראת ר"ש אוירבך כיצד להצביע. באמת שלא מעניין אותי לשמוע את הגיגיו של פטרוב הנבל ושאר החלאות של הפלג הארור על פירוש הרש"י שלהם לדברי ר"ש כיצד להצביע (לא שהוראתו מעניינת או מחייבת אותי ולא את אף אחד). אז שישבו בכלא ויפסיקו להטריד
אבי27.03.15
4
צריך להתאפק מלשמוח לאיד, שסוף סוף אלפי אנשים ינשמו לרווחה, לאחר המעצרים. מה שברור הוא, שעל ידי ההזוי הזה - אברהם טריגר, ניתן לראות את כל קבוצתו וכדלהלן: המאפיין שלו הוא: א - לא מציאותי, כמו שרואים שעדיין חושב שאפילו המשטרה "תיווכח" בחפותו, ופעולותיו הלגטימיות. וכן כל הקבוצה ההזויה הזו "בטוחה" שעו
מייחל מ25.03.15
3
פטור רק לתורתו אומנותו. הטרדה אומנותו אינה עילה לפטור!!!
ברלה26.03.15
2
לא משנה אם זה עושה חילול ה'!!!
חרדק25.03.15
1
האלימות היא לחם חוקם
מושך זנבות25.03.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 21:24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 18:13

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 15:56

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24