כיכר השבת

קורבן פסח וקורבן האדם / דב הלברטל

מי שמחלל את שמה של היהדות ואת האלוקים בהקרבת קורבן פסח בחוצות ובאירוע מתוקשר, יהיה גם אדיש לקורבן האדם. לשיטתם, כל רגב אדמה מצדיק את קורבן האדם. מאמר (חרדים)

44
עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת | ט' בניסן | 29.03.15
הדמייה של קורבן פסח
הדמייה של קורבן פסח (Yonatan Sindel/Flash90)

המשונים שוב מרימים ראש. כבר היה שקט בתקופת הבחירות. לא הייתה עליה להר הבית. לא היו התחלות בניה בשטחים. לא דיברו על הרחבת המאחזים. האמת היא שלא ברור למה התרשלו זמן רב כל כך מקיום מצוות אלה. אך בכל מקרה, תקופת הבחירות כבר עברה.

עכשיו מתקיים מערך מסועף של שתדלנים הפונים לראשי סיעות הקואליציה הצפויה. הם דורשים תנופה אדירה בבנייה בהתנחלויות, במערכת הכבישים ובאישור המאחזים. הרי הם תרמו אברים לביבי. הם אפילו כבר מאיימים באפשרות הסבירה שהממשלה תיפול על כך בעתיד הקרוב. אך השבוע צפויה גם התקדמות בשטח.

אנשי הר הבית מתכננים הדמיה (כלשונם הלאומית) של קרבן פסח. במסגרת ההדמיה ישחטו כבש ברחובה של עיר, כקרבן פסח לכל דבר, כולל כוהנים בלבושם. באירוע המתוקשר והמצולם הזה, ישתתפו לפחות כאלף איש, לפי הערכת המארגנים. יהיו גם רבנים. אפשר רק לתאר מה יהיו התגובות בארץ ובעולם לאירוע.

הפולמוס ההלכתי של גדולי ישראל בדורות הקודמים, על האפשרות להקריב קורבן פסח בזמן הזה, אינו נוגע כלל למה שקורה פה. כי בהיסטוריה המודרנית של הדת הלאומית, קורבן פסח ישמש כאקט פוליטי.

מטרת המארגנים ברורה. הם מתכוונים להלהיב את הלבבות להשבת הריבונות על הר הבית. מזל שיש קורבן פסח. שהרי לדעתם, בניגוד לכל גדולי הדורות האחרונים, אפשר כבר עכשיו להקריב קורבן פסח בהר הבית. ואם אפשר, צריך לממש את הזכות. אין ספק שהרמז יובן בארץ ובעולם.

עד מתי עם ישראל יסבול מהמשונים האלה? הרי רובם המכריע מאותו מגזר: תג מחיר. נערי גבעות. מרזל. גולדשטיין. עוצמה לישראל. עולי הר הבית. מחברי תורת המלך. המחתרת היהודית. מתנחלים. מקריבי קורבן הפסח.

הם חדורי רוח אידיאולוגית של כיבוש וכוח. בכל מחיר. גם במחיר דמים של יהודים. דמו של קורבן הפסח עלול להיות מעורב בדמים אלה. דמים בדמים נגעו. התודעה הדתית שלהם מבוססת על פסוקי המקרא. והרי כתוב שמי שלא מקריב קורבן פסח חייב כרת. גם כתוב: והזר הקרב יומת.

כי מי שמחלל את שמה של היהדות ואת האלוקים, בהקרבת קורבן פסח בראש חוצות באירוע מתוקשר, יהיה גם אדיש לקורבן האדם. לשיטתם של כל המשונים האלה, כל רגב אדמה מצדיק את קורבן האדם.

לכן לא משנה מה יאמרו גדולי ישראל. לא משנה שביקשו לנדות את תודוס איש רומי על הרבה פחות מכך. לא משנה סיכון החיים של יהודים בארץ ובעולם. לא משנה כיצד יתפרש האירוע על ידי הגויים והערבים. כלום לא משנה. כי הם ואפסיותם עוד.

תוכן שאסור לפספס
44 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
29
שוב פעם פוי הדב מילל בקול מר, על שהימין החרדי מרים את ראשו. תבינו חברים יקרים, אם הדביבון הזה היה בזמן החשמונאים, אין לכם מושג איזה פשקוילים הוא היה מוציא עליהם, מש ו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק30.03.15
28
הלכה ברורה היא שמקריבין אע"פ שאין בית. כך עשו בזמן בניין בית שני. והם בכלל לא מקריבים קרבן, אלא מתלמדים, במקרה הכי קיצוני. אין בין זה לבין שחיטת בשר בתחפושת פורים ולא כלום. כנראה הרב קאלישר ורבי עקיבא איגר אינם גדולי דור לפי דעת הכתב... מעם ישראל, רק 20% הקריבו את הקרבן. השאר כנראה היו עסוקים עדיין
כהן מובטל29.03.15
27
הלברטל, דברי טעם ותוכן לא צריכים מדקרות לשון כדי להשמע. יש בוטה - ומדקרותיו ריקם.
אלמוני29.03.15

הצגת כל התגובות

26
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תיאודורקיס 30.03.15
25
דב הלברטל אתה מדבר כנגד רבנים גדולים וכנגד מי שרוצה לשמור מצוות ולהגן על ארץ ישראל וגם כנגד מי שרוצה לעורר את הכמיהה למשיח שכנראה אין לך אותה אז שיהיה לך רפואה שלמה רפואת הנפש בעיקר
עולה להר הבית29.03.15
24
גלותי! מצווה לבנות את בית המקדש ולהקריב קורבן פסח! הטקס בא לסמל את הכיסופים לקורבן פסח למקדש.זה שאתה לא מעונין בכך לא אומר שאתה צריך לשתף אותנו בדיעותיך הכופרות! אתה לא מייצג אף אחד.בקושי את עצמך!
רק מרזל29.03.15
23
גמור
חרדי 29.03.15
22
איך אפשר לטעון שהקרבת פסח בזה"ה היא "בניגוד לכל גדולי הדורות האחרונים"? הרי רעק"א והחת"ס דנו רק על הבעיות הטכניות מצד השלטונות הרי המהרי"ץ חיות כתב: "על כל פנים, חזרתי על כל הצדדים, ולא מצאתי שום דבר החוצץ היום להקריב קרבן פסח, אחר שיבנה היום מזבח, על מקום אשר היה בנוי בראשונה" והחזו"א כתב:(אהע"ז
נשמעים לגדו"י29.03.15
21
לא מסכימה בכלל עם הנאמר כאן, אבל אתם רושמים כאן "נצור לשונך מרע, ושפתיך מדבר מרמה". שימו לב- כל הכתבה הזאת היא לשון הרע, ובמיוחד שמדובר באנשים כשרים, שעובדים את ה' יתברך בצורה שונה. אין שום איסור הלכתי שהם עוברים עליו. אנא שימו לב!!!!
יהודיה אמיתית29.03.15
20
לחשוב פעם מה עובר על הדבר הזה כשהוא מתיישב לכתוב את הגיגיו ולא הצלחתי. מה שבטוח שאתם עושים איתו חסד כי אם לא הייתם נותנים לו במה אי אפשר לדעת מה היה עושה לעצמו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי31.03.15
19
המשונים זה גדולי ישאל? הרב שמואל אליהו? אולי הרב הראשי לירושלים. ב"ה השתתפתי בארוע והיו שם חרדים וסרוגים-שסוף סוף(בניגוד לרצון התקשור כולה) מתאחדים למען השם יתברך.
ישראלי31.03.15
18
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צבי29.03.15
17
עם פחד שלך מהגויים אינני מבין מדוע עלית לארץ ומדוע אתה מאבד יום אחד לחינם ולא חוזר לפולין הקדושה. על שכמותך נאמר יותר קל להוציא את היהודים מהגלות מאשר להוציא את הגלות מהיהודים
יהודה פואה29.03.15
16
דבריו רקים מתורה!
שלמה31.03.15
15
וזה הרבה הרבה יותר מהדמיה!! די לשקר!!
יאיר30.03.15
14
אתה כותב בזלזול שהתפיסה הדתית שלהם היא מפסוקי מקרא. ובכן, תפיסה דתית צריכה להישען אך ורק על התורה, ולא על סברות בטן של ליטאים קשקשנים מלאי חשיבות עצמית ורגשי נחיתות מהגויים המודרניים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדית30.03.15
מה לעשות? ה"ליטאים הקשקשנים" הם החלק החשוב בעולם התורה, לעומת חוג ידוע שעושה רעש ללא סוף, ומשקלו התורני בימינו שואף לאפס... מי שפוסק מן התנ"ך ואפילו מהרמב"ם הוא עם הארץ גמור, וגרוע ממי שאינו יודע כלום (ההוא לפחות לא יודע לקלקל), האם אין לנו מסורת פסק ברורה? אין דרכי הוראה ידועים? האם אפשר לזלזל ברוב
ליטאי פשוט02.04.15
13
יש היום בעם ישראל הרב מאוד קבוצות ותת קבוצות. לצערנו רובם הגדול, גם אלה עם כיפה (צבעונית או שחורה), זקן וציצית, אינם באמת מאמינים בקב"ה. ישנה תת קבוצה אחת, שבאמת מאמינה בקב"ה, בתורה ובחז"ל, והיא הקבוצה הנזכרת כאן במאמר (אנשי תג מחיר וכו...). מנגד ישנה תת קבוצה אחת הפוכה לחלוטין, של חובשי כיפה בעלי ג
מכבי29.03.15
12
הסכנה עצומה- גדולי ישראל חייבים למנוע את זה!!!!
א29.03.15
11
מי שהוא יודע האימייל של ר' דב הלברטל?
יוסף שלום רבין29.03.15
10
האם הלברטל קיים זאת? http://www.kikar
נשמעים לגדו"י29.03.15
9
סליחה, אבל אין לאף אחד זכות לדבר כך על חלק מעם ישראל! מה עם הוצאת שם רע?? מה הלעג הזה על יהודים בני עמנו?! כל יהודי פועל בדרכו לקידום הגאולה, לא מסכים עם הדרך הזו? בסדר גמור, אבל בפרופורציות... לא צריך להפוך אותם לחסרי מוסר, מחללי ה', לכאלו שדם יהודי לא שווה בעיניהם. וכי קלה בעיניך מצוות יישוב הארץ
חלק מהעם29.03.15
8
דב הלברטל, הוא לא דובר החרדים כפי שהוא אומר מעל כל במה אפשרית! וגם ברדיו גלי ישראל המזרוחניק. ששם שמביאים מישהו עם כיפה שחורה, הוא כבר חרדי! דב הלברטל לא חרדי!!! הוא מזרוחניק שקוף!!! ואני אומר זאת בכאב גדול. מכיון שהוא הורס (פשוט הורס!) לחרדים במסע ההסברה שלהם (או במסע ההסברה שאין להם..)!!!!!!!! הוא
יהודה20.04.15
7
ימך שמך טועה ומטעה אינך יודע תהלכות בברור אינם מלבים שום התגרות ושנאה אתה צריך להנדן בשרפה
נחמן כלפון29.03.15
6
יישר כח לר' דב על הדברים הנכונים והאמיצים. מעניין מאד, שהשאיפה ל"גאולה" אינה נחלת המדקדקים בכל המצוות, כחוג החזו"א או בריסק, לא ה"עובדים" בחצרות החסידים, אלו הדבקים יומם ולילה בקונם, אלא דווקא חוג שאינו מצטיין בלשון המעטה בכל אלו. על זה נאמר את אשר אסרת התרתי, ואשר התרת אסרתי! על איסור כרת (שהרי גם
אזרח ותיק29.03.15
גאולת הנפש זו ממש התורה הנוצרית על רגל אחת, ביהדות יש גאולה מעשית ומצוות אמתיות.
אשר30.03.15
5
הכותב מתבייש מתגובות העולם המודרני על מצוות הקורבנות. מזל שבית המקדש לא נבנה, אחרת, ה' ישמרנו, היו מקריבים קרבנות על המזבח, ואיך נרים אז את הראש הליטאי שלטעמו היהדות מסתכמת אך ורק בהתפלפלות בסוגיות, ולא חלילה במנהגים ו'טקסים' שאינם למדניים נטו. יתבייש הכתב הרפורמי, והאתר שנותן לו במה.
ליטאים רפורמים29.03.15
4
הלברטל כהן לעבודה זרה ושמה לשון הרע. לא יעברו עליו יותר מכמה רגעים מבלי שיקריב לה קרבן על המזבח. כל אחד שחושב אחרת ממנו הוא קורבן בפוטנציה. ה יצילנו!!!!!!!! בבקשה תפסיקו לתת לדברי ההבל שלו במה. די! קצה נפשנו בהם!!!!!
ירושלמי29.03.15
3
לדבריך, לא תהיה שום גאולה לעולם. המשיח ודאי שייקרא אצלך משונה... לא תרצה - נתפטר ממך במכת חושך, כמו כל אלו שלא רצו לצאת ממצרים, כיון שלא הסכימו עם הקריאה של אה-יה שלחני אליכם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי30.03.15
2
ככה אתה מדבר על מצוות השם? את עונה רק לרב בה לי, שבת זה טוב קורבנות רע חלק מאיתנו שומרים את כל המצוות. כולל לשון הרע
dfs29.03.15
1
היוונים בטלו את עבודת המקדש והכהניסטים=החשמונאים יצאו בחירוף נפש למען החזרת הקרבת הקבנות למורת רוחו של ה"חרדי" דב הלברטל
ירא שמים30.03.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 15:35

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24
ש

פשוט, דיגיטלי, חכם ויעיל 

ללא הלוואה או גמ"ח: כך יישאר לכם כסף לפינוקים בכל חודש

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24