כיכר השבת

'הכחשת השואה' נוסח השמאל הישראלי / הרב אהרן-דב הלפרין

יש העושים הכול כדי להדגיש פחות את שנאת היהודים ויותר את תופעת הגזענות והפאשיזם והפשעים נגד האנושות. לגבינו, היהודים, השואה אינה קשורה לתופעה של גזענות ולא של פאשיזם. משמעותה האחת והיחידה ברורה וחדה כתער: ניסיון להשמיד כליל את עמנו. ומהו הלקח המרכזי?

12
הרב אהרן-דב הלפרין | כיכר השבת | כ"ז בניסן | 16.04.15
הרב הלפרין
הרב הלפרין (באדיבות אתר חב"ד col)

התופעה של הכחשת השואה על-ידי אנטישמים למיניהם הינה תופעה מקוממת לכל הדעות, אך מקוממת לא פחות היא המגמה להכחשת השואה בגרסתה הישראלית. השמאל הישראלי, בעיקר בשני העשורים האחרונים, מנהל מסע תעמולה נמרץ, בתרבות ובתקשורת, כדי להוציא מהשואה את משמעותה היהודית, האמיתית, ולהפכה לבעיה אנושית, אוניברסלית, של גזענות ואכזריות, שרק במקרה הקרבנות העיקריים שלה היו יהודים.

השואה, במוחו ובליבו של כל יהודי שפוי, היתה חוליה אחת, בלתי-מנותקת, משנאת ורדיפת היהודים שבכל הדורות. נכון, היא היתה המפלצתית יותר, הזוועתית יותר, ההמונית יותר, 'הפלנטה האחרת' – אך זו היתה מהותה וכל תמציתה: שנאת יהודים בשל היותם יהודים. רדיפת יהודים. השמדת יהודים. שנאת-עולם לעם-עולם. אמרו לכו ונכחידם מגוי ולא ייזכר שם ישראל עוד.

לגבינו, היהודים, השואה אינה קשורה לתופעה של גזענות ולא של פאשיזם. משמעותה האחת והיחידה ברורה וחדה כתער: ניסיון להשמיד כליל את עמנו ולמחות את זכרו מתחת השמים. ואילו השמאל בישראל, ביחסו לשואה, במין נאורות והתייפיפות, עושה הכול כדי להדגיש פחות את שנאת היהודים ויותר את תופעת הגזענות והפאשיזם והפשעים נגד האנושות. מי שלוקח לידיו, למשל, את "העיתון לאנשים חושבים", במיוחד בתאריכים כמו יום השואה, עשוי להתפלץ מהגישה האוניברסלית, המתנכרת והמתנשאת.

ומתוך העיוות הזה, צומחים גם העיוותים על "לקחי השואה". מדברים ועוסקים בכל הלקחים של מלחמה נגד הגזענות והפאשיזם (והשנה הגיעו הדברים לשיא כאשר ביום השואה פרסם עיתון הארץ מאמר הסתה של גדעון לוי הקורא להאג לחקור את 'פשעי המלחמה' של ישראל) ומשמיטים את הלקח האחד, האמיתי, המרכזי: שלא 'הכיבוש' ולא "גורלו של העם הפלסטיני" או כל דבר אחר הם הסיבה לשנאת ישראל. אלא עשיו שונא ליעקב. שנאת-עולם לעם-עולם. "אמרו לכו ונכחידם מגוי ולא ייזכר שם ישראל עוד".

הלקח האקטואלי והמרכזי של השואה הוא, שאיננו יכולים להאמין ל"כוונותיו הכנות" של שום צורר יהודים. שאין אנו רשאים לסמוך לא על דעת הקהל העולמית, לא על האו"ם ולא על שום מדינה בעולם.

לקח המשרפות ותאי הגזים באושוויץ, לא מאפשר לנו לסמוך על מצפון העולם שיתעורר וידאג לנו בשעת הצורך. מצפון העולם, כזכור, שקע בתרדמה עמוקה כאשר מיליון ילדים יהודים הובלו למשרפות והוכנסו לתאי הגזים, וסירב להתעורר כאשר הושמדו שישה מיליון יהודים.

***

צוררי ישראל בכל הדורות, פגעו בנו פגיעות אנושות. גם פיזית וגם רוחנית. הם ניצחו אותנו בהרבה מערכות אבל במלחמה עצמה הם הפסידו. אלפי שנות ייסורים וגזירות ורדיפות שמחקו עמים גדולים ממפת העולם – לא הכחידו אותנו. לא בגשמיות ולא ברוחניות. בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו והקב"ה מצילנו מידם.

אין לזה שום הסבר ושום אחיזה בהיגיון האנושי ובדרך הטבע. לא לשנאה ולרדיפות ולרציחות ולמכות הנוראות ולא להישרדות המופלאה. לתקומה הפיזית ולתחייה הרוחנית העצומה, נשגבה מבינת אנוש.

זוהי הנצחיות היהודית. נצחיות של עם שקם מתוך האפר והחורבן. הן עם כלביא יקום וכארי יתנשא. זה המסע הארוך והמפותל שאנו נמצאים ממש בסיומו, כשמאחורינו כל הגזירות והשמדות וכוסות התרעלה, ומלפנינו, כהרף-עין, הגאולה השלמה.

הרנינו גויים עמו כי דם עבדיו ייקום ונקם ישיב לצריו וכיפר אדמתו עמו.

הכותב הוא עורך "כפר חב"ד".

תוכן שאסור לפספס
12 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
6
מים קרים על נפש עייפה
לאה19.04.15
5
תמיד עם ישראל ניצח אוייביו בכח אלה שתורתם אומנותם. משה רבינו ניצח את עמלק, כאשר עם ישראל ישב ולמד תורה. דוד המלך ישב בישיבה עם חייליו צבאות ה' וכך ניצח את גוליית ושאר אוייבי ישראל. עולם התורה באירופה ניצל מהשמדה גם בלי צה"ל.
דן סגל17.04.15
4
מילים כדורבנות!!!
משה16.04.15

הצגת כל התגובות

3
בדרך כלל איני מסכים עם הרב הלפרין, ואכמ"ל. אבל הפעם הדברים מדברים בעד עצמם. חשוב מאד להדגיש שוב ושוב: גם אם יש ציבור חרדי גדול וחשוב שאינו מזדהה מבחינה מדינית עם הימין ("התגרות באומות" למשל, שהוא באמת ענין חמור ביותר), הרי מבחינה אידיאולוגית כולנו רחוקים מן השמאל ת"ק פרסה, גם מהרקע האידיאולוגי של מד
יהודי פשוט16.04.15
מופיע הדין של התגרות באומות? ומהם מגבלותיו ? למשל שמירת שבת הנחת תפילין מחשש התגרות באומות נא לציין מקורות
שי17.04.15
כנראה שכבוד המגיב אינו חי במדינת ישראל, אלא בשבדיה או נורבגיה, שם צריך לחפש בשו"ע את הסעיף הרלבנטי לנושא. מי ששומע היום על חרם על מוצרים בהתנחלויות (שיכול למוטט את המשק הישראלי, זו לא בדיחה!), מי שיודע על מיליארד מוסלמים שמחכים לרמז של פגיעה בהר הבית, מי שיודע על עשרות אלפי טילים מד' רוחות העולם המכ
יהודי פשוט18.04.15
כל בר דעת מבין שאין כל מה שכתבת תלוי בהתגרות באומות או לא בהתגרות. ההפך הוא הנכון. העובדות הם שכל מה שנכנענו וויתרנו לאומות, כך גבר הטרור והתאבון לעוד. מאות. זה ברור שזה שכל האויבים לא יוצאים למלחמה נגדנו זה הוא אך ורק שהם מפחדים ופוחדים שהם ינוצחו וכל מה שניכנע להם יותר כך הפחד שלהם יילך ויקטן.
חרדי שפוי19.04.15
2
יחד-המפלגה היחידה שלצד התורה תשמור על ארץ ישראל. מצביעים יחד!
אחד16.04.15
יש לך מבטא כמו של יור יחד מובן אם. כן מהיכן זה יוצא לך... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ש'סניק בנשמה17.04.15
1
בזמן השואה לא האמריקאים עזרו כשהציעו להם הגרמנים מליון יהודים תמורת משאיות ענו: מה נעשה במליון יהודים והאנגלים שסגרו את שערי הארץ בפני פליטים. ( סטרומה וכו׳) והשוויצים שהעמידו למשפט את השגריר שעזר ליהודים שלא לדבר פולנים וכו׳ לסיכום על על אבינו שבשמים ולא לסמוך על הגוים משענת הקנה הרצוץ
ס דהן 16.04.15
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יודי17.04.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

ספיישל לחג

אפילקציה חדשה למהדרין: מטיילים חוויתי בירושלים

כיכר בשיתוף הרל"י | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

בעלי עסקים?

כך תזהו חשבונית פיקטיבית • מסייעים למניעת פשיעה וטרור 

כיכר בשיתוף רשות המיסים | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24