כיכר השבת

ראיון בלעדי • צפו

א' מסמינר רמתי: "טוב לנו; אין קטינות, אין חסרי ישע"

הפשיטה המשטרתית על סמינר 'באר מרים' ומעצרו של המנהל אהרן רמתי ועיכובן של בנות לחקירה, עדיין לא מערערות את האמונה של התלמידות בדרכן • א', תלמידה, טוענת בראיון בלעדי ל"כיכר השבת" כי "רואים את הכוח של הקדושה במקום" • לדבריה: "זו עלילה בלבד. אין קטינות, אין חסרי ישע, טוב לנו" (חדשות)

70
ישי כהן | כיכר השבת | י"ד באייר | 03.05.15
(צילום: כיכר השבת)

עשרות שוטרים, אנשי רווחה ועירייה, פשטו הבוקר (ראשון) על סמינר 'באר מרים' בשכונת סנהדריה בירושלים, החרימו מסמכים בצו בית המשפט ועכבו מספר תלמידות לחקירה וכן את רעייתו ובתו של מנהל הסמינר אהרון רמתי שנעצר לחקירה.

כעבור זמן קצר הוציאה עיריית ירושלים, צו פינוי, סגירה והריסה למבנה הסמינר, בעקבותיו נאלצו עשרות התלמידות לארוז את חפציהן ולעזוב את המקום.

כפי שדווח לראשונה ב"כיכר השבת", אחד החשדות נגד רמתי, כפי שמופיע בצו החיפוש שהוציא בית המשפט הוא "התעללות בחסר ישע".

רגע לפני שעזבה את המקום, שוחח "כיכר השבת" עם א., תלמידה בסמינר, שמספרת כי "כשבע שנים המקום קיים, בזמן האחרון הורים שמתנגדים מנסים להפיל את המקום, המשטרה נטפלת אלינו".

באשר לחיפושים במוסד אומרת א': "היום היה צו חיפוש, הפכו כל מה שרק אפשר, הרסו את המקום, הרסו את הבנות, חיפשו, מה לא חיפשו, הכל שקרים ושטויות. נכנסו למחסן של האוכל והוציאו את הגז שלא נבשל, לקחו את הבשרים והוציאו מהמקפיא למרות שהכל תקין, הבעייה שלהם שהמקפיא לא היה טוב".

א' עוצרת את הראיון כשהיא בוכה ומבקשת הפסקה, לאחר דקות היא שבה ואומרת: "זו עלילה בלבד, לא מצאו פה שום דבר".

את דואגת שהסמינר ייסגר עכשיו?

"לא דואגת, לא מפחדת מזה, זה לא יכול לקרות בחיים, אני מאמינה שהסמינר יחזור".

מה התחושות?

"התחושות קשות מאוד, מנסים להפיל עלייך דברים סתם".

למה?

"רואים את הכוח של הקדושה במקום, רואים את האמונה, רואים בנות משתנות וחושבים שזה כישופים. הם מנסים רק להפיל, להפיל את ההצלחה, אומרים 'מלחמה לעמלק מדור דור.

"זה התחיל עם המון רעש, המשטרה עשתה הרבה בלגן היום ובהפגנה, ובעז"ה יתברר האמת".

המשטרה חושדת שיש "התעללות בחסר ישע"...

"אין דברים בגו, אין קטינות בכלל, אין חסרי ישע, חסרי הישע זה אולי הנמלים.

"אנחנו מעל לגיל 18, לא חסר לנו כלום, טוב לנו, כולנו מאושרות, רובן עובדות, הכל מאושר, סתם מנסים להעליל עלינו, בעז"ה האמת תצא אור, והעסקנים שהיו במקום וליבו את האש - ה' ירחם עליהם".

תוכן שאסור לפספס
70 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
36
בדיוק למה צריך לפני שמתקחלות להודיע לא
חן11.05.15
35
נאמר ואל תהיה צדיק הרבה!!!! עם כל החסידות שלהם אין חוק התיישנות לכבד את אביך ואמך....
ורד03.05.15
34
בכל מקום היום שיש קדושה היצר הרע בא ונלחם עם המקום.. וזה מה שקרה...
שירה303.05.15
די עם התשובות שחוזרות על עצמם. רמתי הוא השתיל בכם את יצר הרע עד שתצליחו להגיע לרמה של מחיקת ההורים והאחים והמשפחה המורחבת והעולם שמחוץ למדרשה בכלל. וגם אלה שבכל זאת בקשר עם ההורים, הצליח להכריח אותם לחתום על מכתבי המלצה רק כדי שיראו נאמנות לדרכו אחרת יאבד הקשר. ההורים המפוחדים בלית ברירה חתמו רק כ
צילי04.05.15

הצגת כל התגובות

33
בן אדם מגעיל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א03.05.15
32
מה את רוצה לאמר שאנחנו מעל גיל 18? הרי הוא גזל מכם את הבחירה החופשית את אחיינית שלו וגם אחיותך שם אמא שלך בתור אחותו מכירה את הסחורה אי אפשר לאמר שהוא טיפש ואת מה שיש לו הוא ניווט למקומות לא רצויים הוא חיפש חסרי חוליות לשיגעון גדלות שלו ומי שלא שומע לגדולי ישראל מי שדורש שיבקרו במקום כדי לפסוק הוא
עדי03.05.15
31
לב טהור מממן אותם וכל מילה נוספת מיותרת...
דמעות תנין03.05.15
30
סוף סוף הגיע הרגע שיצאה האמת וכל הלכלוך יצא החוצה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלומי03.05.15
29
בנות הסמינר הן לא רק מהעדה הספרדית לי אישית יש חברה ש-2 בנות דודות שלה נלכדו ברשת הזו והן אשכנזיות טהורות מה-סמינר ה-טוב בירושלים!!!!!!!!!
לאי06.05.15
28
התנהגות צפויה של שבויים שלקחו להם את מנהיגם הנערץ לכמה שעות... אם זה ימשיך בעז"ה היא עוד תודה באמת ותבכה על מה שבאמת קורה שם ולא תמשיך ליילל את הדקלומים שרמתי השתיל במוחה ובפיה
דמעות תנין03.05.15
27
הבת הזאת מזמן עקפה הרבה חרדיות שהתחנכו בסמינר. אנחנו חרדים שצריכים להילחם בבית עם בנותינו על אורך החצאית בגלל הסמינר שלא מרשה ארוך. וכשיש מקום אחד שמחנך כמו אמותינו הצנועות הסטרא אחרא החרדי מתלבש עליו.
אלעד03.05.15
א. את לא עם רוח הקודש כדי לדעת מי עקפה את מי..נתחיל מכאן.. ויש צניעות בלבוש ויש צניעות במעשים עם כל הכבוד לגור עם גבר זר באותו מבנה)לפני שעבר לבית ליד מהפחד שיפסיקו לדבר( לגור באותו מבנה עם גבר זר אבל כן לברוח מגברים אחרים הבנות שם חיות בסרט שהן באמת הן לא בשום אמת הכל מתבסס שם סביב מחמאות וסביב צו
בשם העוזבות03.05.15
אם כך באמת אינך ראויה לתגובה...
הזוי03.05.15
26
הסיטרא אחרא התגברה על הקדושה,היו בנות עם התעללות משפחתי קשה היו שבאו מקבוצים והתחזקו,הבנות עברו מזמן את בית יעקב בצניעות,אוי להם מיום הדין לאלה שהיסיתו גנד המקום,לאן הבנות יחזרו?להתעללות?זהו שנאמר פני הדור כפני הכלב
מנחם מנדל03.05.15
רובן שבאו מבתים נורמליים יחזרו לשם, הקבוצה הקטנה של המתחזקות לקישוט שנמצאות שם ותמיד מעמידים אותם כחומת הגנה מול התקשורת ילכו למדרשיות טובות ואיכותיות באופקים, בני ברק וגם בירושלים-לא חסר כאלה בכל מקום בארץ. ומי שהתעללו בה- שתפנה למשטרה ובינתיים תשהה במוסד אחר או אצל משפחת אומנה. לא אלמן ישראל ולא י
לא אלמן ישראל03.05.15
אשרייך מנחם מנדל רואים בדברך שנישאר חכמים בדור (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לא משנה03.05.15
25
עדות מבית הדין שנעשו דברים איומים רעמתי חולה נפש
בטי03.05.15
24
"בית הדין גזר על רעמתי לעזוב את ירושלים כי יש דברים שאי אפשר לדבר ברדיו דתי" מהדורה מרכזית קול חי 3/5/15 למשהו יש ספק עדיין?!
טלי03.05.15
23
בושה וחרפה למדינה שלנו איפה שיש שקט ורוגע ותורה רוצים להרוס ... ה׳ ירחם עליהם ויחזיר אותם בתשובה אמן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סימה03.05.15
22
הם רוצים שתתאבדו אך לא ינצחו אתכם מהסמינרים אתן נזרקות מרמתי אתן נלקחות לכלא לאן תלכנה ללמוד? הצעה אל תרימו ידיים לחמו לחמו עמי בלב לאחים בגפני בגדוילים המזוייפים בכל הדרקים יש''ו
מ-ל-ח-מ-ההההההה04.05.15
21
כניראה, שכל אחת מן הבנות שם מתביישת מאוד במה שקורה בפנים, לכן הן מגוננות בהיסטריה! איזה מוסד חינוכי בעולם מתנהל עם רב אחד והבת שלו? למה נשואות ממשיכות ללמוד בסמינר? למה אין עוד מרצה אחד?!?!?! ואיפו כל ההורים המרוצים? שמישו יגיד ״ ערבים״ אולי הם יצאו מהחורים...... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלול
חיה03.05.15
20
להיטפל כך לבחורה מסכנה איייכסססססססס!!!!!
מישהוא שאיכפת לו03.05.15
19
מי שראה את צילומי הוידאו הקודמים של הבנות והצחוקים שלהן מה שלא מתאים למה שהיא היום מתבכינת, וגם ההפגנות הלא צנועות שלהן ליד ביתו של הגאון הרב ב"צ מוצפי שליט"א, אין לי מה לומר להן אלא צוחק מי שצוחק אחרון וחבל.
המעורר03.05.15
18
כבד את אביך ואת אימך איפה זה? בנות לא מדברות עם ההורים שלהן בגלל השטיפות מוח שהן עוברות בעלק ''סמינר''מדרשיה או מה שזה לא יהיה פשוט מסכנות וההורים שלהן מסכנים כפליים!!
דילגו על הדיברה04.05.15
17
הנערה מדברת בצורה משכנעת ונראה שניטפלים אליהם ללא כל סיבה טובה. אולי הכל מקנאה בבנות הצנועות כמו אימותינו הקדושות ??
אבישי אברהם03.05.15
חסידות רמתי שברתן היום שיא גינס עם החלפת השמות והזהויות המסיבית שלכן רק חבל שאת סגנון התגובות הרדוד והמוכתב אינכן מחליפות בהתאם... ולעצם הטענה הלעוסה והמשומשת שלו ושלהן ש"מקנאים בצניעותן וכו'"... אז א. הצניעות שם לא כזו מולמת...לא כולן צנועות וחסודות- חלקן מתאפרות, שמות ג'ל על השיער, ביגוד צמוד ועד
לחסידה התורנית03.05.15
16
המשפחות שלהם הרוסות , אין להם לאן לחזור , למה המשטרה מתעללת בהם??
אחת03.05.15
י ש ל ה ם ל א ן ל ח ז ו ר !!! להורים שלהם שמייחלים לראותן בקרוב בע״ה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משפחות הרוסות04.05.15
שילכו למקום ממנו באו ! תפארת בנות .. הרבנית וילגר.. שילכו ויקימו בתים קדושים במקום להסתמס כל היום עם הרב ולשאול אותו מתי לצאת והאם לצאת..די לתמימות המיותרת הזו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בשם העוזבות03.05.15
15
מה מענין אותי הקוקו שלה ולהירות איך היא בורחת הא?
שאול04.05.15
14
הנני מסכימה עם תגובותיהם של תחייה סימה ודן סגל . אכן זו בושה לאלו שכך מתנהגים !!! כל דבר ששייך לדת במדינה הזאת. חיחבים להרוס רק השם יעזור להם ויחזירם בתשובה שלימה מהירה אמן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ר.ח.03.05.15
13
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוישי03.05.15
12
אתם מתנהגים כמו עכברים קטנים... מה אתם מכניסים את האף שלכם לכל מקום??? משהו שאל את דעתכם??? ובאמת תפסיקו להסתכל באינטרנט ותחזרו בתשובה... או שתעשו משהו מועיל יותר בחייכם!!
חדשה באתר04.05.15
לא הבנתי מה את עושה פה? אין לך משהו מועיל לעשות??? פה נלחמים על הבנות ומנסים להסביר להם שמי שאוהב אותם באמת זה ההורים שלהם!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צילי04.05.15
11
עכשיו הרבנים שחתמו אולי יתפנו לטפל בבעיות הצניעות.......
בשם הגדולים03.05.15
באמת נראה לכם שאיכפת למישהו מצניעות התרגלו לפאות ולחצאיות מיניל למינים ולמלשינים לא תהןה תקווה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חחחח03.05.15
10
יסודות החינוך הטהור. 1 עשה לך רב, והן בחרו ברב רמתי. 2 ועשית ככל אשר יורוך, גם אם יאמרו על ימין שהוא שמאל. והם עשו גם כשאמר להם על ימין שהוא שמאל. 3 דברי ההורים ודברי הרב, דברי הרב קודמים.
דן סגל03.05.15
אתה בטוח במה שאתה אומר? חינוך טהור? כל היום להסתמס עם הרב ולשאול אותו דברים שוליים שעשה לך רב לא אמור לענות על השאלות מהסוג הזה.. והוא לא רב .. עשה לך רב, כן רב עם יראת שמים שיש בו תורה לא אדם שכופר בדעת גדולי הדור וחושב שהוא איזה משה רבנו..די תתבגרו ותצמדו לאמת ולא לשקר!! (נשלח באמצעות כיכר השבת
בשם העוזבות03.05.15
1. עשה לך רב לא אמור על בנות... יש להם את הר של אבא שלם. 2. הם עשו מה שאמר להם, אבל הוא לא עשה מה שאמרו לו רבותיו 3. דברי הרב [הקב"ה] לכבד את ההרים ודברי התלמיד [כביכול מר רמתי] לדרות את רגושתייהם למי שומעים???
דןדןן03.05.15
1. אחרי רבים להטות- הם הלכו אחרי משיח השקר רמתי ולא אחר כל גדולי הדור שבצד השני. 2. ועשית ככל אשר יורוך- כשהכוונה למנהיגי הדור ולא לבנ"א שהחילט שהוא משיח. 3. כבד את אביך ואת אמך-וכשהרב אומר לעשות עבירה ולא לשמוע להן וכן להתייחד עימו ביחידות ולעבור על גדרי צניעות מפורשים אסור לשמוע לו והן שמעו. 4. לא
ל"דן" השקרןית03.05.15
9
הדוברת מדברת אמת והאמת תצא לאור. אני מכירה כמה מבנות הסמינר שהן מטפלות במעון. בנות מיוחדות ואשריו שזכה לחנך כך בנות ואשרי הבנות שזכו להתחנך "תורה ודרך ארץ" הן ישרות, אמתיות, מסורות ומקצועיות לדעתי רובן עובדות כמטפלות ואם תשאלו מנהלות מעון באזור ירושלים יספרו לכם שתלמידות סמינר הרב רמתי מבוקשות לעבוד
ירושלמית04.05.15
הבנות מקסימות, ועובדות במסירות נפש אבל זה לא אומר שלא שמתרחש שם משהו בניגוד לכל עקרונות היהדות הבסיסית. זה לא אומר שאין ניצול נפשן של הבנות. כל היום סיטרא אחרא, כל היום יום הדין, כל היום גיהנום די, די, די, אמונה מתוך פחד??? זה הכי רדוד שיש. אמונה היא מתוך אהבה לבורא עולם, יהדות מקדשת את מוסד המ
צילי04.05.15
8
אוי לנו מיום הדין ,אוי לנו מיום התוכחה. כל מי שהכפיש, חייב לעקוב ולטפל בבנות האלה שיזרקו מהיום לרחוב.
משה03.05.15
7
ואף אחד לא הגיש תביעה. בן אחד שלי עדיין מתחת לגיל 18, ראש הישיבה אמר לו להתנתק מהבית כי אנחנו כנראה לא נאפשר לו להתייצב ואז נהפך בעצם להיות לו ל"רודפים" כי אנחנו כופים עליו להכנס לסכנה. גם אם תשלמו לי לא אתבע אותם ולא אוציא נגדם צווי מעצר. קיבלתי את גזרתם בשקט ובכבוד, אז מה אנחנו רוצים מרמתי???? כבר
אבא עצניק 03.05.15
מעניין אם היו קוראים לך יצר הרע איך היית מגיב. אם הבת שלך היתה באה פעם באף פעם והיתה מסוגרת מפחדת לדבר וכל היום שואלת את הרב איך להתנהג מה לעשות..זה לא קרוב ואל תשווה בכלל... ממתי גבר חי עם בנות באותו בית ממתי גבר מכתיב לאישה את החיים אם לצאת מהבית ומתי ולמה.. אתה אבא כן..תחשוב שוב על מה שכתבת תא
בשם העוזבות03.05.15
6
זו לא חממי... זו קרובה שלי... עצוב!!!
מחכים לך!!!11.05.15
5
תמיד מוליד אסונות
משלי שועלים03.05.15
4
רק מראה שהיא משקרת ורואים שמישהו אמר לה להגיד אותם...ה' ישמור עליהם!
טליה באהבה03.05.15
3
גברת חממי אל תיתמי הדמעות שלך הם דמעות תנין ההורים שלך עומדים למות מהצער שהנוכל עשה להם לקחת להם 5 בנות ועוד בן אחד לחתן אותו עים אחת מהבנות תרחמי על ההורים שלך מהמנוול הזה לא יצא לך כלום להתעורר אבא שלך צדיק גדול קיבל התקף לב ואת ואחיותייך בסוף תהרגו אותו מרוב צער (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולר
חממי 03.05.15
תסיים ביצפר מותק ותקשיב בשיעורי הבעה תלמד לכתוב ימצחיק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מה משנה 03.05.15
2
וזה מה שה' רצה ללמד דרך הסיפור הזה, רמתי יצא נגד חלק מההורים וזלזל בכבודם או שלא השתדל מספיק להעצים את הנקודה הזו ומצינו שאדם גדול נופל בגלל שפגע בזבוב..האלוקים סגר לרמתי את המדרשה לא משטרה ולא בטיח.., (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחת מהעיר03.05.15
1
ופתאום היום, כל התארגנות קבוצתית עם ריח דתי נקראת כבר כת! לאן הגענו?! בקצב הזה כל מיזם רוחני של כל אחד מאיתנו יכול להיכלל בקטגוריה הזאת. זו סכנה חברתית - השערוריה הזאת.
תחייה03.05.15
מה לעשות שהכת הנ"ל עונה על כל הסממנים של כת?! מה שלצערכן אי אפשר לומר על שום מוסד אחר מלבד לב טהור ודומיו... אז תחיה לפני שאת שוב קמה לתחיה בשם בדוי אחר בדקי עובדות לאשורן.
תחיה קמה לתחיה03.05.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

גאב"ד העיירה רקד עם הילדים בחורשת עצי הפרי | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24