כיכר השבת

גזר הדין

שנת מאסר וקנס של מיליון שקל לאדמו"ר הרב פינטו

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב עודד מודריק הקריא הבוקר את גזר דינו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו. השופט ציין כי הטענות על מצבו הרפואי והעדויות לטובתו הן כבדות משקל, אך למרות זאת גזר עליו שנת מאסר בפועל וקנס של מיליון שקל. לבקשת עורכי דינו ניתנו עשרה ימים לערעור (חדשות)

45
קובי רוזן | כיכר השבת | כ"ג באייר | 12.05.15
הרב יאשיהו פינטו הבוקר בבית המשפט (צילום: ירון ברנר - YNET; וידאו: ירון שרון - YNET)

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב עודד מודריק הקריא הבוקר (שלישי), את גזר דינו של מנהיג קהילת 'שובו ישראל' האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו. בית המשפט גזר על הרב שנת מאסר בפועל וקנס של מיליון שקלים וכן שנתיים מאסר על תנאי.

בין היתר, במרכז הדיונים בבית המשפט, עמד מצבו הבריאות של הרב הסובל ממחלה קשה ועבר מספר ניתוחים בית חולים בארה"ב.

השופט הדגיש לאורך גזר הדין, כי הנימוקים האישים שעלו, על מצבו של הרב כמו גם על גדלותו, הינם כבדי משקל, ולכן העונש הוא כפי שנקבע בהסדר טיעון, נמוך מרף הענישה הקבוע בחוק. הוא ציין גם לעדויות הרבות שהגיעו לבית המשפט לטובתו של הרב.

עורכי דינו של הרב ביקשו לעכב את ביצוע גזר הדין, בכדי שיוכלו לערער עליו לבית המשפט העליון. השופט נעתר לבקשה ונתן עשרה ימים לערעור.

מקהילת שובה ישראל נמסר: "גזר דינו של מנהיגינו, הרב יאשיהו פינטו, קשה וכואב ואינו משקף כלל את הטיעונים, העובדות והמעשים לזכות שאמורים לשמש להקלה בעונש שהושמעו והוצגו בפני בית המשפט. הרב פינטו ומשפחתו ביקשו מפרקליטיו להגיש ערעור על ההחלטה בתוך פרק הזמן שנקבע".

חסידי הרב בבית המשפט (צילום: ירון ברנר - YNET)

כזכור, האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו אישר בפני השופטים את הסדר הטיעון שחתם עם הפרקליטות מתוך מטרה להגן על רעייתו הרבנית ולהוציאה מכל הפרשה והודה במתן שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה.

בחודש שעבר, במהלך שיעור שמסר הרב פינטו הוא התייחס למשפט שהתנהל נגדו ואמר: "אנחנו מוסרים את נפשנו לשם שמיים עבוד כל אחד. כולם יכולים להגיד הרבה דברים אבל השלהבת של שובה ישראל לא יכולה להיגמר לעולם. מסרנו נפש 21 שנים להדליק את האש הזו. עברנו את כל הייסורים שבעולם. בשנה האחרונה עברנו חמש ניתוחים, כל הגוף חתכים, אבל יש לנו אהבה לקב"ה".

הרב הוסיף ואמר: "לפני שנכנסנו לניתוח כתבנו צוואה שאחרי ה-120 שלנו להוציא את כל מה שכתבו נגדנו ויעטפו אותנו בזה שלא יהיה חיבוט הקבר. אף דבר בעולם לא יכול להזיז אותנו מהכוח והאמונה".

תוכן שאסור לפספס
45 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
34
וההצלחה והאהבה של הרב........בלי עין הרע שימשיך כך......שיתן להם עוד כמה מליונים והם יבטלו את המאסר.....מודריק הדרעק ומרעיו הם המשוחדים המושחתים הכי הכי שיש...........מנובלים לא מקנאים בכם מה יהי עם הבשר המסריח שלכם בסוף..........ועם הנשמה הטמאה שלכם עוד יותר.......
א12.05.15
33
שימו לב בדיון הקודם הייתה רעידת אדמה בנפאל,והיום שוב,הקבה מוריד את זעמו על הגויים,הרשעים האלו מבזים צדיק גדול בישראל, רבנים מזהירים היזהרו בכבודו שלא תהיה רעידת אדמה בישראל,השם ירחם ויאמר די לצרותינו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רותי12.05.15
32
יאללה חסידים שוטים , תמשיכו בדרככם , והצדק ייצא לאור דווקא על ידי הציונים
נפלאות דרכי שמו12.05.15
1
יימח שמך12.05.15

הצגת כל התגובות

31
מי שחושד בו אז הוא דפוק כי זב מלאך השם צבקות
הארון20.05.15
30
השם ירחם על בזיון התורה וחכמיה הרב נקי וצדיק בטוח שהצדיק סובל בשביל עם ישראל ומבטל גזירות השם ירחם על הביזיון (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עילאי12.05.15
29
ידוע ומפורסם שיש כמה צדיקים בדור שמתייסרים כדי לכפר על הכלל, הרב ברלנד שליט"א בגלות ככפרה על חטאי עם ישראל, הרב פינטו שליט"א ייסורים בריאותיים ועכשיו גם משפטיים כדי לכפר על עם ישראל, הרב 'החלבן' לקח על עצמו בזיונות נוראיים ככפרה על עם ישראל, הרב קוק מטבריה מתריע ח"ו על גזירה ועוד צדיקים שהציבור לא מ
איש12.05.15
28
גועל נפש של מדינה בגלל שהוא רב סמים אותו בכלא ככה התחילו כל שונאי ישראל קודם נגעו ברבנים.ה יצילינו מהם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי12.05.15
27
הרב נשלח לכלא כדי להשיב בתשובה את הפושעים הכלואים שם, וכמו אצל דרעי, ודאי תוקם ישיבת שאגת פינטו סמוך לכלא, ויגרום לקידוש ה' גדול אשר לא היה בעם ישראל מאז חנה ושבעת בניה.
דן סגל12.05.15
26
וַתִּגְעַשׁ וַתִּרְעַשׁ הָאָרֶץ וּמוֹסְדֵי הָרִים יִרְגָּזוּ וַיִּתְגָּעֲשׁוּ כִּי חָרָה לוֹ. בשעות האחרונות קמו קומץ מקובלים והזהירו שאם ח״ו יכנס צדיק הדור הרב יאשיהו פינטו שליט״א לכלא יהיו רעידות אדמה בארץ וכל מי שלא ימחה על כבודה של תורה ח״ו ינזק. והנה הסימן והאות ביום הדיון הקודם רעדה נאפל והי
יהודי כואב12.05.15
25
ממש משפט זדון
מורן12.05.15
24
בושה וחרפה שבמדינה יהודית .מכניסים ענק בישראל לבית הסוהר .שיפחדו השופטים מהבאות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א.ח12.05.15
23
ושוטרים מישראל סנהדרין צ''ז
יוסף13.05.15
22
ועוד לצעוק על כבוד הצדיק ועל שחיתות הממסד ורקבונם וסירחונם הרע מאוד מאוד מאוד..........
א12.05.15
21
איני נמנה על חסידיו של כב׳ הרב, אך אני יודע לומר כי האדם הדגול עסוק, העניק רווחה לאלפי משפחות על בסיס יומי - תפקידה של המדינה, אשר בעזות מצח בלתי נתפשת, העזה להאשימו, תוך שהיא מתעלמת מתרומתו העצומה לציבור בישראל, אשר הופקר, זה מכבר, על ידי המדינה הבוחשת בכיסיו ובחייו של האזרח האומלל; המדינה פשטה רגל
אריק מימון 12.05.15
20
בוודאי גם את השופט מודריק ואת הפרקליטה חזן פלדמן שיחדו שהגזר דין יוכתב עוד לפני המשפט אוי ואבוי לנו מיום הדין והתוכחת בזיון תלמיד חכם
אריאל12.05.15
19
קצת ואתם נופלים לאבדון לדראון עולם!!!!!
א12.05.15
18
מאוד כואב שממשלת זדון זו כל דבר שקשור לדת אוזקת את ידיו כדי לא לפעול עליהם נאמר והרשמה כולה בעשן תכלה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר12.05.15
17
וביד אדם אל אפולה. כך ביקש דוד המלך עבד ה', וכך ראוי שיענש איש האלוקים הרב פינטו בידי ה' ולא בידי אדם. אבל אין רע מלפניו, והרב יחזיר בתשובה אלפי פושעים בכלא, וכשישתחררו, יקבעו ביתם בערי התורה והחסידות, וילדיהם כבר ילמדו באל המעיין והחינוך העצמאי.
דן סגל12.05.15
16
אוי לנו מהיום המר הזה שהערכאות שר''י הפילו שר וגדול בישראל אוי לה לאותה בושה אוי לה לאותה חרפה אין מחילה עולמית לחילול ה' האיום והנורא וכבוד התורה שנרמס עד עפר
יעקב זכרי12.05.15
15
כואב הלב שכך עלה
שלומי12.05.15
14
הרב קדוש וישר. הרב מזוז אומר שופט בהיפוך טפש. חבל על אלו שפגעו ברב בעולם הזה ובעולם הבא. הכלבים עזי נפש ולא פוחדים ואפילו שמחים לפגוע בכל מה שמשדר קדושה וטהרה. כולם שליחי הסיטרא אחרא והשטן לפגוע בפעילתו הקדושה והברוכה של הקדוש הרב יאשיהו פינטו. נמשיך להאמין בצדקתו וחפותו של הרב . (נשלח באמצעו
שלומי12.05.15
13
חייבים למחות על העוול הנורא הזה!!!!!!!!!!!!לארגן מחאה של מיליונים על רדיפת יהודים חפים מפשע שומרי תורה ומצוות!!!!!!!או לחילופין לרדת ממדינת הערב רב הזה-לעשות עליה חרם!!!- ובכך למוטט אותה ואת הרשעים שבה לחלויטן!!!!!!!-אז נראה מי חי על חשבון מי- בלי תורה כאן הם מתמוטטים תוך רגע לאבדון!!!!!!!!!!!!!!!!!
א13.05.15
12
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Gm12.05.15
11
השידור ב''קול ברמה'', והיה עצוב כל כך לשמוע מה עבר על כבוד הרב שליט''א. הרב נשנק בדמעות כשדיבר על המצב. שד' ישלח לו רפואה שלמה, רפואת הנפש ורפואת הגוף, ושהערעור לעליון יתקבל (תרתי משמע ''לעליון''- להבדיל כמובן).
בעלת תשובה12.05.15
10
בלעדי : תמליל מחקירת הבאבא חוקר: מה שלומך‎? ‎ באבא: כל העולם הזה כולו תיקונים‎. ‎ חוקר: האם פגשת את השוטר הבכיר‎? ‎ באבא: אצלנו אין אפליות ב"ה כל מי שבא ברוך הבא‎. ‎ חוקר: האם בקשת ממנו מידע חסוי‎? ‎ באבא: אין אצלנו מידע חסוי, אנחנו רואים כל הנסתרות‎. ‎ חוקר: האם נתת לו מאה אלף ד
בלעדי12.05.15
9
של בית המשפט שילך לכל הרוחות נמאס לנו !!!!! ממנו כמה עוול הוא יכול לעשות????
ישר20.05.15
8
העולם רועד.....מבזיון הצדיקים שלנו ....חבל חבל על חוסר הכבוד לצדיקים בדור השם ירחם על עמו ישראל שלא יהיו גזרות קשות !
עם ישראל חי12.05.15
7
בגלל שהוא רב איזה כאב לב גם חולה גם כל מה שעבר עלו ועוד כלא ה יצילינו מי מדינה של גהנום .כי הגהינום כבר פו . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי12.05.15
6
מי שפגע ברב ודיבר חס ושלום לזות על הרב בטוח יפגע עם לא יבקש סליחה מהצדיק, הרב באמונתו וכל דרכיו לשם שמים ולמען עם ישראל, שבה לעזור לשוטר שביקש ממנו עזרה וגומלים איתו , ה' ירחם עליהם ואני לא מקנא בהם( כל אלו שמעיזים לדבר על הרב הקדוש הזה).תהיה חזק אנחנו מאמינים בך ובדרך שלך . משלמה פינטו
הרב קדוש וטהור13.05.15
5
עורך דין חשוב ויקר עדיף לא לערער עיין ערך "בניזרי" ערער וקיבל כפול ממה שנגזר עליו, הם מחפשים אותנו בכל פינה חבל על הזמן ועל הכסף וד"ל!
כהן, היום12.05.15
4
מדינה שנגד הדת מדינה של מחללי שבת מדינה שרצחו בה רב בישראל מדינה שביום כיפור עושים על האש מה יש לצפות רדיפת הדת איפו המפלגות החרידיות אך שתקים על כל הרדיפה הזואת לאט לאט עוצרים את כל רבני ישראל הרב בקשי הרב ראובן אלבז הרב יוסף וכו וכו
אבי 12.05.15
3
הרב פינטו צדיק גדול וסובל בעוון הדור (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד12.05.15
2
מי שמעז לדבר רע אל כבוד הרב אז הוא יענש
נחמן 21.05.15
1
רבותי אני לא חסיד של הרב אני סתם אברך מירושלים אבל אני לא יכול לתת לדבר הזה להעשות רב שלמד ולימד למאות אנשים ועוזר כספית ונפשית רבבות לא יכול לשבת בכלא האחרון העבריינים אני מבקש מבעלי ההשפעה לארגן מחאה של הציבור החרדי דחוף שהדבר תזכו למצוות הזה לא יקרה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רב יוסף12.05.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 10:27

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24