כיכר השבת

אל תיתנו למנגינה לבלבל אתכם / ירח טוקר

מדוע כאשר אתה חבר בממשלה, אתה מקבל את רצון העם ורצון הבוחר, את דבר הרוב בכנסת ישראל, וכשאתה לא בממשלה, פתאום מדובר בסחטנות סקטוריאלית, שוחד פוליטי, ובממשלה נטולת לגיטימציה • אל תיתנו למנגינה התקשורתית הזו לבלבל אתכם (טור)

16
ירח טוקר | כיכר השבת | כ"ג באייר | 12.05.15
ירח טוקר
ירח טוקר (צילום: ריקי קנטרוביץ)

"הממשלה החדשה אשר תחל את פעילותה בימים אלו, קיבלה את אמון העם, קיבלה את הסכמת רוב חברי הכנסת במשכן, וצריך לתת לה לעשות את מלאכתה, גם אם רבים חולקים על דרכה או מעשיה". במילים אלו פתח אחד מחברי הקואליציה הקודמת של יאיר לפיד ונפתלי בנט את דבריו במליאת הכנסת, וגם אני בוחר לפתוח במילים הללו בדיוק, ולנסות להבין מדוע כאשר אתה חבר בממשלה, אתה מקבל את רצון העם ורצון הבוחר, את דבר הרוב בכנסת ישראל, וכשאתה לא בממשלה, פתאום מדובר בסחטנות סקטוריאלית, שוחד פוליטי, ובממשלה נטולת לגיטימציה.

מדוע כאשר רוצים להעביר חוק מע"מ אפס לדיור בעלות של מיליארדי שקלים בשנה, מדובר בנושא כלכלי לגיטימי, אך כשמבקשים לתת קצת יותר כסף לחלשים בקצבאות הילדים - זו סחטנות. מדוע כשנפתלי בנט מבקש למקסם את המקח וממכר במו"מ הקואליציוני ומקבל שר נוסף למפלגתו, הוא יוצא ה''מנצח הגדול'', אך כשאריה דרעי מבקש תפקידים - הוא שר סקטוריאלי שקיבל שוחד פוליטי?

אפשר לקבל ואפשר שלא לקבל את דרישות המפלגות החרדיות לתקציבים גם עבור עולם התורה, בעיניי, דרישות אלו אינן שונות מאשר דרישות המתנחלים אשר מקבלים מהמדינה סכומי עתק, ומהקיבוצים שהמדינה הזרימה אליהם מיליארדים במהלך כל השנים, מעולם התרבות, האמנות והספורט אשר החרדים אינם נהנים ממנו כלל ומתוקצבים במליארדי שקלים, ומגופים כאלו ואחרים כדוגמת "נתיב" אשר "ישראל ביתנו" דאגה שיקבלו סכומים אדירים, מקופת המדינה במהלך השנים.

נציגי יהדות התורה בתחילת המו"מ עם הליכוד (צילום: כיכר השבת)

הקופה הציבורית איננה שייכת ל"יש עתיד" או לבוזי הרצוג, אלא לכלל אזרחי ישראל, וגם הציבור החרדי רשאי לבקש ולדרוש להעביר תקציבים שונים למטרות החשובות בעיניהם. כאחד שעולם התורה חשוב לו קצת יותר מתיאטרון "הבימה", אני רוצה לראות ישיבה אחת במדינה שקיבלה מאה מיליון שקל כפי שקיבלה "הבימה" עבור שיפוץ התיאטרון. אני מבקש שיבצעו השוואות תקציביות מתמטיות כמה מקבלים בוות"ת ובמערכת להשכלה גבוהה בישראל המתוקצבת במליארדי שקלים, וכמה מקבלות אותן ישיבות - שהן בעצם מוסדות החינוך המקבילות לאוניברסיטאות ברחוב החרדי.

ביקרתי לאחרונה ברומא ובאחד האתרים נתקלתי באיטלקי מקומי אשר חבש קסדת רומאי על ראשו, בידיו חרבות מסורתיות ונראה היה כלוחם עתיק. ביקשתי להצטלם איתו למזכרת, ושאלתי כמה יעלה התענוג. "כלום, נו, בוא".. הבחור הניח ידו על כתפי והחל לשיר "לכובע שלי שלוש פינות", אני, הישראלי המרוגש, מבקש שיצלמו אותנו עוד ועוד, בוידאו ובתמונות רגילות, עם הקסדה ובלי הקסדה, עם החרב ובלעדיו ובתום החיוכים, הוצאתי מכיסי חמישה יורו עבורו. הבחור הביט בי וכמעט החל בתגרה, "אתה לא מתבייש? לפחות מאה יורו!". לאחר מו"מ מפרך נאלצתי להיפרד מ40 יורו על החוויה המפוקפקת. מיותר לציין שאני לא מסוגל להביט בתמונות משם עד היום.

ככה זה כשמסיחים את דעתך במנגינות ובהצגות. משם למדתי שלא לתת למנגינה לבלבל אותך, צריך לדעת להסתכל על הדברים נכוחה ולבחון אותם לפי אמות המידה הראויות. למרות המנגינות של "סחטנים" "שוחד פוליטי" ו"חרדים עושקים את קופת המדינה", אל תיתנו למנגינה התקשורתית הזו לבלבל אתכם, החרדים אינם סחטנים, החרדים הם אזרחי ישראל.

וכן, אני מצפה ומבקש מהמדינה שגם הישיבות ועולם התורה שאני ומאות אלפים שכמותי מאמינים בערך לימוד התורה עבור העם היהודי, יתוקצב כראוי. זו דרישה לגיטימית של אזרח ישראלי אשר משלם מכספי המיסים שלו - למרות שלא היה רוצה, עבור אמנות, תרבות, ספורט, קיבוצים, התנחלויות, ומה לא.

תוכן שאסור לפספס
16 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
8
אחד מקניני התורה הוא "נושא בעול עם חבירו", תחום זה קצת חלש אצל החרדים. שירות סדיר בצה"ל הינו "מוקצה". שירות צבאי של אחד מבני המשפחה מפריע לשידוך של יתר ילדי המשפחה.הבוז שהם רוחשים למדינה ידוע.
דודי12.05.15
7
הבימה זה הרבה יותר מישיבה. זה מקום פולחן שיש בו הרבה יותר עומק, מחשבה, תרבות ואנושיות.
אהרן13.05.15
6
בני התורה (שונאים ומחבלים, עץ ודגל, יתד ופלס, שס ויחד, אהרונים וזלונים) הם אלו שמחזיקים את המדינה.בזכותם יש לנו בטחון. להם מגיע לפני כולם.
דוד13.05.15
לימוד התורה הוא לימוד תורה. אבל מי שמחזיק את המדינה זה בכל זה מי שנושא בעול הביטחון. אשרי החרדים שמתחילים לאט-לאט (לאט מדי) לשאת בחובה הזו שהיא גם זכות.
שרי14.05.15

הצגת כל התגובות

5
שבעצם היה צריך לאסור את ההשתתפות בבחירות, וכל ההיתר הוא שהולכים להציל עבור עולם התורה. אך כאשר אומרים לנו שמה שהנציגים שלנו עושים זה להציל (או בלשונם "לסחוט") עבור עולם התורה (או בלשונם "המגזר" או "הסקטור") אנו נעלבים עד עמקי נשמתנו. עד מתי נמשיך לטעון דבר והיפוכו?
רפאל 12.05.15
זה בדיוק העניין- הטרמינולוגיה. כשהנציגים שלנו דורשים עבורנו, זה לא סחיטה. כשאנחנו רוצים תקציבים לעולם התורה, זה לגיטימי ולא שוחד פוליטי. התלונה היא על ההגדרות, שהם מסיתים את העם ויוצרים מנגינה שסוחפת המונים לשנאת ישראל.
דינה13.05.15
4
בחלקכם בשמירה עלינו ,במארבים ,בסיורים ועוד ועוד קיפוח שלא ציינת
רפול12.05.15
אי אפשר רק לקחת לקבל לרצות עוד ועוד ולא לתרום כלום
איציק13.05.15
3
מילים כדורבנות! נמאס מפוליטיקאים שמתנחמדים בעיני כולם צריך להכות עם האמת על קודקודי החילונים והמסיתים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עוד חרדי12.05.15
נמצאים במארבים לאורך הגבול כדי לשמור עליך.
דודי13.05.15
2
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עופר12.05.15
לכולם. בוגר אקדמיה משתתף במעגל העבודה, משלם מיסים, ותורם לחברה תרבותית יותר, שפויה יותר, חברה שאינה דוגלת בפרזיטיות אלא בפרנסת המשפחה תוך עבודה ישרה.
צדיק באמונתו13.05.15
1
אבל מה תגיד עלינו? לפחות תקציב האוניברסיטה מתחלק בצורה שוויונית כי מתקבלים בצורה אובייקטיבית: אשכנזי או ספרדי, חוזר בתשובה או בנש"ק. הכל תלוי בבחינת הפסיכומטרי ובתעודת הבגרות. האם תוכל לומר בכנות שגם בקבלה לישיבה ההליך דומה? כשהכסף זורם מתחת לשולחן בכספים קואליציונים ככה זה גם יימשך. רק תקצוב מסודר
מאור12.05.15
פיקטיבי מבר אילן לא בגללי ולא בגללך ולא בגלל שהיה מרוקאי אלא ........?
מגידו13.05.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 14:23

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 13:38

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 11:45

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

מבצעים של פעם בשנה

מוסד הרב קוק; לא הספקתם להגיע למכירה? כנסו >>

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24