כיכר השבת

מדוע הגר"ח קנייבסקי סירב להכחיש שמועות על "מלחמה קרובה" בשמו

מרן הגר"ח קנייבסקי התייחס בביטול לשמועות שהופצו בשמו על ידי גורמים לא אחראיים על 'מלחמה שבפתח' ותאריך בוא המשיח, אך סירב לפרסם הכחשה בנושא (חדשות, חרדים)

18
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ד באייר | 13.05.15
מרן הגר"ח קנייבסקי, ארכיון
מרן הגר"ח קנייבסקי, ארכיון (באדיבות המצלם)

בתקופה האחרונה פרסמו גורמים בלתי אחראים שמועות בנוגע לדעתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי על תקופת "עקבתא דמשיחא" תוך שהם מזהירים כביכול את הציבור מ"סכנות ומלחמות". בעלון "דברי שיח" שיוצא על ידי מקורביו של מרן שר התורה החליטו לעשות סוף לגל השמועות הבלתי מבוססות ולפרסם את דעתו האמתית של מרן הגר"ח בעניין.

"בעקבות פניות רבות על כל מיני פרסומים שונים ומשונים, כביכול רבינו שליט"א (מרן הגר"ח, י. כ.) מתריע מפני מלחמה, או מזהיר את כולם לתקופה קשה שתבוא אחרי חג השבועות, ושמועות שונות, אנו מקדישים את המאמר הבא לעשות סדר וביאור בדברי מרן שר התורה שליט"א" נכתב בעלון.

"האמת שאין זה הפעם הראשונה, כמידי תקופה השמועות מתחילות להתפשט במהירות עצומה, וכיום אף מופצות ברשתות המדיה השונות, גלים של היסטריה מתחילים להתפשט, ובבית רבינו שליט"א מקבלים "מבול" של טלפונים... האומנם?" כותבים מקורביו של מרן.

"שלל נבואות זעם שקריות המבטיחות חורבן ומלחמות שונות מתפרסמות בשם מרן ע"י גורמים עלומים, וכמובן אי אפשר ללא הבטחה ברורה עם תאריך מדויק על זמן הגעת המשיח... והעולם תוהה ומבולבל". הם מספרים כי "ניגש אחד מבני הבית אל מרן, סיפר לו ושאל - האם יש צורך לנסות ולהכחיש את הדברים".

הכותבים מספרים כי מרן הניף ידו בביטול ואמר "פעם באו לחזו"א ואמרו לו שמישהו פרסם דבר מה בשמו שלא היה ולא נברא, ורצו שיצא בהכחשה גדולה. החזו"א חייך ואמר, אם אני אכחיש את זה, יגידו ששאר הדברים שלא הכחשתי כן נכונים, מי שרוצה לברר את האמת כבר ימצא איך".

"באופן כללי", אומרים המקורבים "שמענו מאחד מנכדי מרן שרבינו חוזר ומדגיש כי כל התקופה בה אנו נמצאים היא תקופה של עקבתא דמשיחא, וכבר מאות שנה שאנו בתקופה זו, אבל בדור הזה אנו רואים דברים שלא ראו בדורות קודמים, כגון מה שראשי הממשל מקיימים לצערנו בהידור את הגמרא שיהיה "אנגריא בתלמידי חכמים" וכן החוצפא יסגא שיש בדור כנגד התלמידי חכמים, הוא דבר שבולט לרעה רח"ל".

הגר"ח קנייבסקי שקוע בלימוד (ארכיון)

"נוסף על כל זה צרות שונות ומשונות של המחלות ה"י, כמעט אין בית אשר אין שם מת, יעידו על כך מאות השמות לרפואה המגיעים אל מרן מידי יום, וגם אסונות משונים ברחבי העולם ומיותר להאריך". בהמשך נכתב כי "תגובת מרן על כל זה, שיש לדעת כי זו התקופה האחרונה שלפני בוא המשיח ועל כל אחד להתפלל שאכן נזכה לבואו בקרוב".

"מעולם לא אמר ולא הזכיר רבינו שליט"א תאריך, או מועד אחר של "לוח זמנים", ואדרבה, איסור גמור בדבר של מחשבי קיצין שהאריכו בזה חז"ל בפרק חלק במסכת סנהדרין, ורבינו שליט"א רק מורה ובא כל הזמן להתחזק מפגעי השעה ולדעת שאנו קרובים לבוא הגאולה בקרוב. ומובא בספר 'מנחת תודה' שבשלהי שנת תשס"ו נכנס לרבינו יהודי מחו"ל, ואמר שרוצה לקנות לו במתנה 'פראק' חדש. השיב לו רבינו שיש לו כבר מספיק, אחד לשבת ואחד לחול, אבל אם אתה רוצה-הוסיף רבינו, תביא שיהיה לכבוד משיח כשיבוא".

בנוסף, מספרים מקורבי מרן כי תושב חו"ל שסיפר למרן כי "קשה לרעייתו לחשוב לעבור לארץ ישראל", נענה: "תגיד לה שזה מצווה ועוד מעט כולם יבואו לארץ ישראל. תוסיף לומר לה האם גם כשהמשיח יבוא היא לא תסכים לבוא לארץ ישראל?".

תוכן שאסור לפספס
18 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
12
ג"כ בעלון "פנינים" מה אין בית שאין בו מת (ר"ל)? שטויות
ד.צ19.05.15
11
לשמור את הפה מדיבור לשון הרע !!! לשמור את העיניים כמו שצריך אבל !!! יקירי אתה קורא לעצמך חרדי עם הסמארטפון הטמא שיש לך ביד ?! אל תשקר לעצמך , סמארטפון זה תועבה אל תשקר ותמציא המצאות ופילפולים כמה זה ''מזכה את הרבים'' ו''מחזק אותך'' לפקוח עיניים היצר הרע מסמא אותנו !! שבת עה. שוחט (הבעל שם טוב מפרש
אברהם13.05.15
"ואתם תהיו לי ממלכת כהנים וגוי קדוש...קדושים תהיו ולא תראה בך ערוות דבר ושב מאחריך.."- קדושה וצניעות!!
שירה314.05.15
כל הטוב שאדם יעשה אם לא בטהרה זה הולך לצד השני ונותן לו כח
אברהם14.05.15
על אותו חרדי עם סמארטפון אתה יוצא כאילו אין מחר, אבל זה שאתה גולש חופשי באינטרנט שה' ישמור- זה בסדר. נכון? לך בטח יש הכשר. אתה מהצנזורה...חחח... נראה לי שהדבר הכי חשוב בזמננו הוא שכל אחד יפשפש במעשיו ויראה איפה הוא צריך להתחזק, ולא איפה השכן שלו נכשל. וכמו שכתבו גדולי הדור שליט"א שיש להתחזק ולדון כל
הערה קטנה14.05.15
10
בפתח הרבה בזמן האחרון. הגאון רבי יחזקאל וילנסקי נכנס אליו ואמר לו הגר"ח שלא יטוס לחו"ל כי המשיח אוטוטו בא, הגאון ר' שלום בער סורוצקין נכנס והגר"ח אמר לו כמה פעמים שיישאר בארץ כי המשיח קרוב, ראש כולל בחיפה נכנס ואמר לו להישאר בארץ בגלל המשיח, לגאון רבי שמואל ברוך גנוט אמר שאין מה לדאוג מהצרות באלעד כ
גר ברשב"ם13.05.15

הצגת כל התגובות

9
שהכל הולך למטרה אחת וזה חישוב הקץ כי קץ יש רק לפשיזים החזירי (שאנחנו קוראים לו עגל הזהב) שכל היום רואה את העולם דרך הכסף ומה שמעניין אותו זה כסף לכן חישוב הקץ הוא תחליט (עגל הזהב) כי הפשיזם בטוח שלכל המשאבים הם כלים לכסף כמו שהם עתידים להיגמר גם הכסף. ואם הכסף ניגמר אין כיום לעולם .
Akuo14.05.15
8
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סמי13.05.15
7
קנייבסקי שליטא
בת ישראל 13.05.15
6
שנזכה ונהיה ראויים לקבל פני משיח בחסד וברחמים וכל אחד יעשה כמיטב יכולתו לזרז את הגאולה. בשורות טובות וחודש טוב !
ישראל19.05.15
5
תמשיכו לחכות. זה בסדר. אתם מזכירים אדם שיושב בתוך תיבה מלאה בזהב ומספר שהוא משוכנע שיום אחד הוא עוד יהיה עשיר. אם לא שמתם לב, וכנראה שלא, הקדוש ברוך הוא גאל אותנו מעבדות לחירות. הוא מקבץ את גלויותינו מארבע קצוות הארץ. ארץ ישראל פורחת כמו שלא פרחה אלפיים שנה. אחרי נדודים מבבל ועד ספרד ופולין, התורה ח
ציוני14.05.15
מסבירים בספרים שיהיו באחרית הימים חלק בעם שיסתפקו במצב הנוכחי ואלו יקראו ''יעקב'' ויש את אלה שיקראו ''ישראל'' אלה שיבינו שזה לא המצב האידיאלי של עם ישראל , זו לא הגאולה המובטחת אלו רק סימנים לקראתה , עדיין יש עבירות על התורה , אין עדיין ''ביום ההוא יהיה ה' אחד ושמו אחד'' יש עדיין ממשלה חילונית , וכ
משה14.05.15
"ציוני" צודק! הגר"א כבר אמר לפני למעלה ממאתיים שנה שאתחלתא דגאולה התחילה! הקץ המגולה החל- א"י נותנת פירותיה בשפע משה 100 שנה וא"י הפכה להיות מעצמת החקלאות מס' 1 בעולם!- וזהו הקץ המגולה המפורש שנאמר ע"י חז"ל בגמרא! אך הוא גם טועה כי משיח בן דוד עדיין לא הגיע ובית המקדש עדיין לא נבנה ועדיין לא כל נדחי
אישה פשוטה17.05.15
4
לא צריך שמישהו יאמר. מספיק לפתוח עניים ואוזנים מכל מה שקורה פה ומסביב ולהבין. וזיכרו מה שכבר אמרו הרב קנייבסקי וגם הרב שטיימן שליט"א רק תורה וגמילות חסדים מצילים מחבלי משיח.
קרוב ביותר14.05.15
3
אני מעבירה לכם את תגובת הרב יוסף ברגר עורך העלון פנינים ששלח למנויו במייל: תראו איך הסטרא אחרא עובד קשה, האם אני כתבתי מילה אחת שר' חיים אמר שהולך להיות מלחמה? אני מצרף לכם שוב את העלון (פנינים לפרשת אמור) בו היו כתובים הדברים, ותראו שכלל לא הבאתי את זה בשמו. הבאתי את זה בשם צדיקים נסתרים. בשם ר'
י. איזנבאך14.05.15
2
קראתם את מה שכתוב פה? אתם מבינים באיזה עולם מופרך והזוי אתם חיים? מאיפה נתחיל? אולי בתארים המגוחכים שאתם מדביקים לרבנים שלכם - מרן שר התורה. נו, באמת. אולי בדיון ההזוי סביב השאלה האם הרב אמר לא אמר שבקורב תהיה מלחמה. נראה לכם נורמלי?
יהודי14.05.15
1
הוא לא אמר, כי לא אמר. הוא לא מכחיש כי אז כאילו ח"ו כופר בביאת המשיח שמחכה לו בכל יום שי וא. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישורון13.05.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 11:45

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24
ש

טכנולוגיה חסכנית

כך תתחילו את הקיץ עם עו"ש מאוזן- חודש ראשון חינם>>> 

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24
ש

זה עובד!

ישראלים רוכשים אתרים וגוזרים "שכר דירה"

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24