כיכר השבת

אני חרדית ונמאס לי / טור אישי

אני מוצאת את עצמי, בוחנת כל התנהגות של אילו הנראים חרדים, כמוני. רק שלא יביישו את הפירמה. אני כמעט מתחננת. ובאופן תבוני משו, נמאס לי מיזה שנמאס לי (טור דעה)

121
דבורה נופר | כיכר השבת | כ"ח באייר | 17.05.15
אילוסטרציה. למצולמת אין קשר לנאמר בכתבה
אילוסטרציה. למצולמת אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: Abir Sultan/Flash 90)

​ממהרות וכנועות הגענו לשם, היום. כ"ט באייר, יום ירושלים, יום פטירת שמואל הנביא וסתם עוד יום של עוד נשים, כמוני או כמעט כמוני, שבאות להשתטח על קברים, לנשק מזוזות ולהיות חלק מהדבר הזה שנקרא הילולא.

הגעתי, מובלעת בתוך תור נשי משהו, חדור מטרה, כזה שלא רואה ממטר גם לא נשים כמוהו, עם אותן כוונות...

​הן גם היו שם, מוכרות מהכותל, מקבר רחל, מהתהילים המחולק ומהתיקון הכללי. מברכות, מבטיחות ישועות, מכניסות כלה ודואגות ליתומים, ממתינות בתור... ​מנהלות דיאלוג, או אולי מונולוג:

"למה אתה לא נותן לנו להיכנס"? היא כעסה. "אתה סתם אומר שעוד מעט", "כמה זמן אנחנו כבר מחכות"... מצאתי את עצמי מובכת. אוייש כמה מובכת. בדקתי את האישה היטב הדק הדק היטב, לוודא שהיא אכן חרדית, משלנו. האמת שקיויתי למצוא בה איזה סדק. שלא יאמרו "החרדיות האלו"...

ואז החלטתי שנמאס לי. אבל ממש.

נמאס לי מהמבטים שזורקות עלי זקנות מגולות ראש באוטובוס, ועל הבקשה, כמעט הדרישה לקום ולפנות את מקומי לזקנה שם ממול, שהגיחה הרגע, משומקום. ולהמשיך לשמוע אותן אחר כך מדברות ביניהן בהתלהבות ובהשתפכות הנפש, מסבירות לעצמן למה רק אצל חרדים זה יכול לקרות, ובטוח שאם היתה פה נערה חילונית, היא היתה קמה.

נמאס לי עוד יותר, לראות אישה חרדית, חוזרת מותשת מיום עבודה ורצה בעקבות אוטובוס שעוד רגע עוזב את התחנה, ועולה מטושטשת תודות לטוב ליבו של הנהג. עדיין תשושה מנסה למצב את עצמה במנח שייתן לה עוד טיפה של שיווי משקל. וכן, לא אומרת תודה. ברור, הדוסים לא יודעים להגיד תודה. מרגישים שהמדינה שלהם. שחייבים להם.

וכמה קשה זה היה, לראות את האישה ההיא, החרדית עם המטפחת, ברכבת, ושורה של ילדים אחריה, עם עגלה כמובן, יורדת במהירות מהרכבת, תוך שהיא מפטירה בלקוניות שלא משתמעת לשתי פנים, "עולים פה מבקרים". בסיטואציות כאלו אני מנסה להבטיח לעצמי שלא שמעתי, אבל את המבטים אני רואה, כמו אומרים: "גועל נפש. ככה זה הדוסים, גנבים כולם", בתוספת כמה הוכחות המעידות על ידענות מופלגת בפסוקי התורה, נוסח "כתוב לא תגנוב"! שמשמיעים האינטלגנטיים שבחבורה.

וזה פוגש אותי, כל יום, וכמעט כל היום. כמעט. רק בשביל לא להישמע מידי מוגזמת.

מוצאת את עצמי, בוחנת כל התנהגות של אילו הנראים חרדים, כמוני.

רק שלא יביישו את הפירמה. אני כמעט מתחננת.

שלא תהיה להם עוד הוכחה שהדוסים משתמטים, שרלטנים, גוזלים את המדינה, ומריחים רע.

ובאופן תבוני משו, נמאס לי מיזה שנמאס לי.

נמאס לי להתנהג יפה כדי שלא יגידו, לשמור על עצמי בפאסון. לפעמים ממש בא לי להיראות בן אדם רגיל, אפילו חרדי, ששוכח לומר תודה, או לא יודע בכלל מה זה, שנראה פעמים רבות, לא משו בכלל.

ולא, ממש לא רוצה לומר שלערבים הם ודאי היו מתנהגים אחרת, ומפרשים את התנהגותם אחרת. לא רוצה. רוצה להמשיך לראות את החרדי ההוא מזיע, את הילד החרדי עם הכיפה והפאות, שגונב שוקו ולחמניה מהמכולת ואפילו את האבא עם הילדים בגן הוורדים משאיר אחריו אריזות תפוציפס בהשגחת הבד"ץ ריקניות. וגם את האישה "השיכורה" ההיא, מקבר שמואל הנביא, ולהמשיך להרגיש בנוח.

אם יש מישהו, הבטחתי לעצמי, שמחפש הוכחות ל"למה החרדים הם תת המין האנושי", שיחפש. לא בא לי יותר להתנצל.

תניחו לי.

תודה.

תוכן שאסור לפספס
121 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
73
רק מי שלא שלם עם עצמו צריך אישורים מהסביבה. אומרים, חושבים- לא מענין אף אחד , אם אלוקים אוהב את מעשיי- לא מענין אם אחרים אוהבים אותם
גאה05.06.15
72
את חמודה לגמרי אבל כל אחד בוחר מה הוא רוצה לראות, אני רואה את החרדי שעולה לאוטובוס וכן משלם וכן אומר תודה,ואת החרדי המתנדב בבתי החולים ותומך בכווולם עם חיוך חם ומאפה ללא הבדלי דת וגזע, את החרדית עם המטפחת בגינה שיש לה שישיית ילדים מטופחים ויפים והיא מוציאה להם ירקות חתוכים מקופסא- יש הכול בכל מקום ו
חרדית גאה26.05.15
71
אני חרדית ומעולם לא הרגשתי את הרגשות הללו, להיפך, בסביבה חילונית אני מרגישה הרבה פעמים הערכה סמויה וברור לי שעם כל תחלואיה של החברה החרדית - אין בכלל מה להתחיל להשוות לשאר האוכלוסיה. השנאה לחרדים - אם קיימת - היא רק בתקשורת ובד"כ ע"י חרדים לשעבר מתוסכלים על כך שלא מצאו את מקומם.....
מיכל26.05.15

הצגת כל התגובות

70
כל הכבוד לכל החרדים שגאים להיות חרדים!!!! כן, צריך להמשיך לקדש שם שמים, ולהשפיע טוב על העולם...
חרדית גאה26.05.15
69
אולי את לא שלימה עם עצמך!? לכי לקורס מודעות עצמית וכו חבל עלייך זה יעזור לך.
חרדי25.05.15
68
נו מה את מצפה? ברור שחרדים הם המודל של "איך צריך להתנהג" ואם חרדי מתנהג לא בסדר זה הרבה יותר חמור מחילוני...את הדוגמא צריך לקחת מחרדים ולא מחילונים זה ברור
דוסית גאההה!!!!25.05.15
67
איזו עין רעה!!! אולי תסתכלי על כל בנות הסמינרים המתוקות שעולות בסוף יום לימודים מעייף על אוטובוס עמוס ומפנות מקום לנשים מבוגרות או בהריון? אולי תסתכלי על עוד אלפי חרדים וחרדיות שמקדשים שם שמים בהתנהגותם? אני גרה בעיר ובשכונה חילונית לחלוטין ושומעת ורואה הרבה פעמים את ההתנהגות המעודנת והיפה ש בני התו
חרדית גאה25.05.15
66
את מרגישה כך ולכן את כל הזמן מנסה להסתיר את זה. משהו מבפנים אצלך רקוב. תתחילי לבנות את האישיות הרוחנית שלך מבפנים, ככל שהיא תיבנה, פחות תמשיכי לבחון תגובות חיצוניות של אחרים מתוסכלים. התורה מחנכת אותנו לבנות את עצמנו מבפנים, החיצוניות כבר בוא תבוא אחריה, אל תשקיעי בה, שמא בסוף תשקעי בה.
הפסיכולוגית25.05.15
65
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מעריכה25.05.15
64
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוס אחד25.05.15
63
שלום גברת נכבדה מה שעושה לך טוב ואת לא פוגעת באחרים רצוי לפני הקב"ה ואת צודקת גברתי לא תמיד מבינים החילונים את הדתיים ואשה חרדית שעובדת קשה להביא טרף הביתה קדושה היא ואז צריך לעלות לאוטובוס עם הידיעה האמיתית והנכונה הזו ולהתמודד עם מבטים ואמירות המכלילות אותך חלילה בציבור שלא הבין שצריך לכבד. קדושות
לחניות דעתי20.05.15
62
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליאור 20.05.15
61
כדי שלא ישימו את כל הציבור שאינו לומד ליב"ה, רק בגלל אחת שכותבת : "באופן תבוני משו נמאס לי מיזה". (האמנם כך קראתי?? לא ייאמן. איך אתר שאמור להיות נורמלי, מפרסם דבר כזה בלי הגהה.)
חרדית 19.05.15
ת
ש20.05.15
60
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תמר18.05.15
59
לפני שבאים בטענות על מי שלא משלם ברכבת יתכן ויש לו סיבה סיפור אישי שהיה לי ותגובה שעדיין לא פורסמה כי אני צריך לבדוק מה נחשב לנכון על פי החוק ומה בגדר איסור לשון הרע על פי החוק אבל נראה לי שזה ככה היה ויש לי עד והנה הכתבה לפניכם טרם ההגהה "התורה חסה על ממונם של ישראל
אלחנן17.05.15
58
החילונים ילמדו לקבל אותנו כמו שאנחנו הרצון להתייפייף ולשחק כאילו דופק אותנו בדאבל
יהודי פשוט17.05.15
57
אצלנו, החרדים, יש משהו בדם, בד.נ.א, שלא קיים בא זן אחר של בני אדם - קידוש שם שמיים. במקום שאנו מתנהגים כך שמפטירים אחרינו - "החרדים האלה", ואך ורק אם זה בצדק כמובן - אנחנו הופכים את אותו מקום לחלול משם שמיים, שכינתו ית' פשוט מסתלקת משם, משאירה אחריה חלל ריק, ואקום הדורש משהו אחר שיכנס במקום הקדושה -
אבינועם17.05.15
56
זה ממש אישי לה,כדי לטפל בעצמה מעניין ,אני נוסעת הרבה ברכבת ואף פעם לא נתקלתי בכזה מקרא תהיי שלמה עם עצמך על יהדותך וממש לא ימאס לך תהיי ברוכה חרדית שנמאס לך
יהדות בכיף28.05.15
55
התפלאתי .... אפילו לא התחשק לי לסיים לקרוא נמאס לך! כי לקחת על גבך את מעשי האחרים. ומתביישת בהם.... במקום זה, תשקיעי אנרגיה להשפיע טוב על העולם. זה מועיל בהרבה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחת25.05.15
54
נכון, את צודקת בהרגשות שלך ואת צודקת בלקיחת האחריות הגדולה שאת לוקחת, אבל לך אסור שימאס מזה ושהציבור החרדי יעשה מה שבא לו, אלא אנחנו הציבור החרדי שוכחים דבר אחד והוא דוגמה אישית אנחנו הדוגמה לכולם ועלינו להוכיח זאת
אלמונית19.05.15
53
סדרי התפילה בישיבת פוניבז' באמצעות היס"מ, וכל עוד כל לוייה של אישיות חרדית דגולה מנוהלת על ידי היס"מ של משטרת ישראל כדי למנוע נפגעים - יש מקום להצטדקות . אפשרות אחרת - לשנות את המידות. לזנוח את הסיסמא "הלוא משנאיך ה' אשנא" ולהמירה ב"ואהבת לרעך כמוך". בהצלחה
דודי18.05.15
52
היתה תקופה שניסיתי לשנות את העולם, להוכיח, להתווכח, להצדיק, לטהר, והאנרגיה שהוצאתי על זה, היתה ככ רבה, שזה פשוט הותיר אותי מרוקנת מכוחות. יתירה מזאת, הבנתי, שפשוט יש כמה דברים שהם בהחלט נכונים לגבינו ואי אפשר להתכחש. כמה שרציתי. לדוגמא, שציינת את נושא ה"תודה" הפשוטה והבסיסית לנהג באוטובוס. אני גרה ב
חרדית17.05.15
מה השטויות האלה, כל בן אדם לפעמים לא שם לב, טרוד מהורהר, למה לבחון בזכוכית מגדלת, מה אמרו איך נשמו... יאלללה תרגיעו את עצמכם, ותפסיקו לחשוב שאצל החילונים הכל זהב ואצלנו הכל שחור, (חוץ מהבגדים כמובן) גאה ומאושרת להיות חרדית!! ברוך ה' שבחר בי!! תראו כמה לא זכו...
v22.05.15
51
חרדי חייב כל הזמן לדעת שבכל צעד שלו הוא עושה קידוש ה או חלילה חילול ה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי גאה17.05.15
לפני שבוע או לפני שבועיים ? עוד שבועיים תחזור בשאלה. אל תטיף מוסר מי שמך
יצחק18.05.15
הוא בטוח יותר ''חזק'' ממך זה בטוח..
שירה319.05.15
50
"זכור ד' לבני אדום את "יום ירושלם" האומרים ערו ערו עד היסוד בה'". מה זה "יום ירושלם" ? כמובן הוא יום-החורבן הגדול של עם ישראל, והשמד של הציונים, ותפקידם דומה ממש לבני אדום ביום זה. ידעו כנראה היטב היטב את כל אשר עשו האדומים לעמו. הם בני אדום [וגם מדינת השמד] ביקשו לעקור הכל, לבל יישאר שריד ופליט ה
גם אני17.05.15
אתה לא חושב שעברת את הגבול?
רפאל17.05.15
49
מתקופת הבחירות לא הגבתי אגב שנאתי את ישי והמזוזניקים של כיסא ישרותים ו.ועכשיו קמה חולת נפש חדשה ומתחילה לבלבל לנו את הראש. בישראל המפגרים לא מתים הם רק מתחלפים ,הקיץ הגיע והחום משפיע על כל חןלי הנפש .
ממוס הגדול27.05.15
סליחה לא להגיב ככה
חסוי01.01.23
48
אין על החרדים יש להם חיים תותים למי שיודע לחיות את החיים האלה והלוואי עלי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טוני20.05.15
47
להזכירך הכל בהרגשה הפנימית שלך!!! נותר לי לומר לך שלא עושים לעולם דברים שלא מרגישים שהם האמת הפנימית שלך.. תשני את ההסתכלות השלילית בהצלחה!
יהודית18.05.15
46
''והדרת פני זקן''. למה את צריכה להמתין שזקנות חילוניות תגדנה לך משהו? את מצווה לתת את מקומך באוטובוס לזקנים! תבדקי קודם את עצמך לפני שאת בודקת אחרות! ועוד דבר לעניין ה''תודה'' שאת לא אומרת-אז מחרדים מצפים יותר, אז מי שכאן עושה חילול ד' זו את ולא האחרות! כאמור-תבדקי קודם כל את עצמך.
בעלת תשובה18.05.15
45
קצת מסובך אבל אחרי שקראתי פעמיים, הבנתי. ווואלה צודקת הגברת הזאת. ולכל מי שלא הבין וישר מגיב נגד שיקרא פעמיים ויבין שזה יותר עמוק ממה שזה נראה.
מנחם17.05.15
44
אני ממש לא מסכימה איתך, אי אפשר להכליל! אינני יודעת היכן את גרה ובאיזה אוטובוסים את נוסעת ויתכן באמת ששם משום מה יש אסופת חרדיות לא מחונכות אבל אני יכולה להבטיח לך שלא נתקלתי בדבר כזה כבר המון המון זמן!!! אני גרה בי-ם, ו-כן, אני נוסעת מידי יום לעבודה וכל חרדית שעולה אומרת תודה במיוחד אם הנהג חיכה,
פלונית17.05.15
43
כתבה ילדותית מאד!!! ציטוט: "נמאס לי להתנהג יפה כדי שלא יגידו..." בקיצור: נמאס לך לקיים את רצון ה'. נמאס לך להיות דתייה. נמאס לך לחיות כמו שצריך. והכל מפני שאת פשוט עושה את כל זה "כדי שלא יגידו" או שכן יגידו.. תשני את הגישה דחוף!!! אנחנו לא חרדים כדי שיגידו. אנחנו לא יהודים כדי להראות ככה. אנחנו יהוד
חרדית- לדבר ה'!27.05.15
42
מזדהה עם כל מילה...
יהודדה18.05.15
41
מעניין אחרי שאת קוראת כל יום ושומעת כל יום ויום על רציחות בארץ ישראל ועל אפילו אחד מהם לא כתוב שהרוצח היה "חילוני" שהרי אם הוא היה חרדי הרי היו רושמים חרדי רצח באותיות קידוש לבנה וכל יום ויום יש גניבות וגזלות ומאנסים לרוב אצל החיילים ובתוך שאר העם וגם יש הרבה מה"חילונים" שלא יודעים כלל וכלל מה זה "ה
החרדי אמיתי17.05.15
40
יש רפורמים חרדים שמקפידים על בין אדם למקום ומזלזלים בבין אדם לחברו. ויש רפורמים חילונים שמקפידים על בין אדם לחברו ומזלזלים בבין אדם למקום. שניהם רפורמים.
יצחק17.05.15
39
ולי נמאס לשלול משני ילדי כדי שאת תוכלי לספק ל 12 ילדיך. ולי נמאס לשרת כדי שאתם תתחבאו.
א27.05.15
38
כשתביני מדוע את חרדית לא יהיו לך שאלות אם החמצן מגיע על ידי אויר אי אפשר לפקפק אולי נשאר בלי אויר מחוסר נעימות תצליחי
זברה22.05.15
37
יבוא יום וכולנו נתחרט ...כול עניין יום יומי נבדק למעלה ומתוגמל מלמטה אנחנו מיצגים את בורא עולם כאן למטה אישה היא קודש ואיש הוא קודש תעשו למען בורא עולם העלימו עין מיחס בני האדם גלו ותתפללו גם אם לא זכיתן להכנס לכול יש סיבה הגדילו את האמונה ובטוחני שלא תתחרטו כי היום הגדול הקדוש יתגלה בזמן הקרוב בי
אליא20.05.15
36
ניסיתי לדון אותך לכף זכות והגעתי למסקנה שכנראה החיים שלך לא קלים בלשון המעטה ואם לומר לך את האמת- אף אחד לא מלקק דבש, אבל בכל זאת כנראה קשה לך במיוחד, אולי תרשמי את השם שלך ונתפלל עליך ב"אתה חונן לאדם דעת" כי אחרי הכל- כל הייסורים של האדם והדמיונות והפחדים הם רק מחמת חסרון הדעת, עם ישראל אוהב אותך,
משתתפת18.05.15
35
אני גרה בריכוז חרדי ואפילו בציבור החילוני יש הערכה וכבוד לחרדים, הם סומכים יותר נותנים לקחת בהקפה כי "פה כולם באים לשלם אח"כ זה בסדר!" (מוכר ערבי אמר לי את זה פעם כשרציתי לשים משהו בצד שבעלי יבוא לשלם...) אני לא חושבת שאני מתנהגת כמו שאני כי מה יגידו החילונים.. אלא כי ככה יהודי חרדי צריך להתנהג! וזה
משהי המומה!!!!18.05.15
גם לי קורה המון שסומכים ומעריכים יותר בגלל שאני חרדית לדוגמה כשהייתי בסמינר עם חולצת תלבושת כחולה שומר נתן לי להכנס חופשי לחנות (למרות שהוא בדק בקפדנות את כולם!) והסביר לחברו שאני חרדיה ואין מה לחשוש..
שרי19.05.15
מה לעשות שהחרדים חונכו שהכל מגיע לי ובקלות, לכן לא פלא שיש מהם שעולים לאוטובוס ולרכבת בלי לשלם, וכמו שתיארת אדם מהצד רואה אישה וכמה ילדים יורדים מהרכבת בלי לשלם אין חילול ה' גדול מזה
דני19.05.15
נראה קצת הזוי, אולי אפילו אנטישמי משו. כבר 25 שנים בבני ברק ולא נתקלתי מעודי באדם/ילד/ה שלא שילם בנסיעה. כן נתקלתי בקבוצת נערים חילוניים שיכורים למחצה ביום העצמאות שעלו על קו 1 בפראות ובקולניות, כמובן ללא תשלום. "אשרינו שהבדילנו מן התועים - התוהים והטועים"
מאיר29.05.15
34
בזה שהם שייכים לציבור החרדי וסתם מלכלך, בכל מקום יש אנשים חסרי טקט וחסרי דעת, ואם נמאס לך תעשי לנו טובה ותלכי, אנו לא רוצים אותך בקרבתנו
ריאלי17.05.15
33
אתם לא יכולים לקרוא לנו בכל כינויי הגנאי שבעולם ולצפות שנראה בכם אנשים מוסריים. אין יום שבתקשורת שלכם הכתובה והאלקטרונית אין כתבת השמצה על החילונים כאילו אתם זהב טהור, ולצפות שלא נשנא אתכם. אתם שונאים אותנו פי כמה ממה שאנחנו שונאים אתכם. ועוד עיצה פשוטה, תשלחי את הבנים שלך לצבא, תשלחי את בעלך לעבודה
חילוני17.05.15
תמיד זה ידוע מה שמאכילים אותכם שהחרדים לא עובדים ולא עושים צבא. זה סך הכל קומץ קטן שלא עובד ולא עושה צבא ונתפסתם על זה שזה כולם
דתי18.05.15
אלה מאות אלפי אנשים. אתם עיוורים. אתם בוחרים שלא לראות את הנזק והרוע שההתנהגות הזו יוצרת. אין שום סיבה בעולם שחילוני ימנע מילדיו כדי שאתה תוכל לספק לילדיך רק בגלל שאתה עצלן/פחדן מכדי לעשות זאת בעצמך. איך? איך אתם לא מבינים שכל שקל שמגיע אליכם מהממשלה זה שקל שיצא מאדם שהרוויח אותו בזיעת אפו. אז זהו.
א27.05.15
לכן תמיד יסתכלו עליהם לא טוב כי הם לא לוקחים חלק, 40% מהגברים עובדים ולצבא לא מוכנים ללכת להגן על מדינת ישראל ,אני מכירה את השיח, ש"הם" ילכו לצבא וש"הם" יעבדו וכו' זאת הטעות של החרדים לכן מרגישים כלא שייכים וצריכים להראות שהם "בסדר" והם "מושלמים" אבל את החרא יודעים לכסות הכי טוב בעולם
אסתר המלכה19.05.15
אוהב באמת את כל עם ישראל על כל שאר השטויות אני בוחר שלא להגיב
אורי22.05.15
32
כל הבעיה שיש חוסר השלמה עם הציבור החרדי מצד החילונים היא פשוטה מאד: אדם שתמיד מבקר את חבירו אז החבר יסלוד ממנו לא משנה מה. יש הרבה בציבור החרדי שביקורתיים כלפי החילונים ומזלזלים בהם מאד וזו הסיבה שהם לא רוצים בקרבתם. תמיד חילוני בסביבת חרדים יחשוב בלב "מה חושבים עליי..." אמנם, זה נכון שהם ההיפך ממה
שלמה17.05.15
31
הפושטקים הזבל שקוראים לעצמם חילונים [יעני שמירת מצוות זה עניין פרטי של כל אחד] אין בכלל רשות לגור בארץ ישראל והמגורים שלהם זה שוד קרקעות לכל דבר נקוד
שונא קוקניקעס17.05.15
30
אלא כיהודיה, כרצון השם. ואז לא ימאס לך.
osi19.05.15
29
היצר בא לאדם בכל מני דרכים והדרך הכי קלה זה להתלונן במקום להוהודת לה׳ על הכל קשה הכל קשה אבל מה מחכה לך בדיוק מה שבחרת לך
אליהו 19.05.15
דווקא בגלל זה את צריכה להתגאות במי שאת כי הם לא יודעים כמה מאושרת את תהיי עם כל השכר העצום שמחכה לך למעלה בשמים על כל רגע שאת מייצגת את הקב"ה בעולם ואינך צריכה להתבייש במי שאת כי הם מסכנים שהם לא זכו למה שאת זכית..... תתגאי! יש לך במה!
מושלמת20.05.15
28
כל מילה בסלע.גם אני מרגישה כך.תודה .בבקשה .סליחה . לא קיים אצל הדתיים.
מיכל18.05.15
27
מה שכתב רבה"ק (על הגאולה ועל התמורה אות מ"ד דף פ"ח מדפה"ס) וזלה"ק: והנה דבר ברור שעצם הכניסה למלחמה זו הי' באיסור, ומה גם לכוף את כלל ישראל לצאת וללחום באומות ולהכניס עי"ז את ישראל לסכנה הוא נגד דעת תורתנו הקדושה, וכל העובר על זה וכופם למלחמה ומפקיר דמי אלפים ורבבות נפשות ישראל לסכנת הריגה שלא ברשות
יואלי פ.17.05.15
אינם חושבים לפני שהם כותבים או פועלים במרחב הצבורי
דודי18.05.15
26
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שפוי17.05.15
25
שחושבים שהמדינה היא שלהם,וכל מה שחינם לוקחים,אני מבקרת הרבה בבני ברק בתור חרדית אני המומה מאנשים שם שאין להם טיפת דרך ארץ,ומשליכים דברים על הרצפה בטיבעיות כו רבה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דינה17.05.15
24
אנו לא יכולים לטעון שאנו החברה הטובה יותר,נקיה יותר,צדיקה יותר,מבלי שנהיה ערבים אחד לשני. אם החרדים מתגאים בדרך ארץ ,אז צריך לקום בפני זקן.וכאשר את לא קמה אז אין לנו יכולת לטעון שאנו טובים יותר. אין דבר פשוט יותר מאשר להתקלח ולשים דאודורנט ,אם גברים יעשו זאת אז לא תהיה סטיגמה של מריחים...לצערי רבי
mike17.05.15
23
אולי במקום להגיד נמאס לי ננסה לשפר את ההתנהגות והגישה ולשנות את תפיסת העולם של האחרים? במקום להגיד ״קפצו״ להגיד ״סליחה ננסה להשתפר״ ונשנה את האופי וההתנהגות וככה תשתנה גם תפיסת העולם של האחרים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שם17.05.15
22
הנה משיח צדקינו מגיע בקרוב מאוד ואז יראה לנו מי טמא באמת ולא שייך לעמנו כולל כמה גם ממאה שערים תתפלאי ועד אז שלא תעיזי להתקרב לכותל ששוחרר ביום ירושלים על ידי גיבורי ישראל בסיעתא דשמייא וניסי ניסים תתבישי לך עוכרת ישראל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמעון יוסף17.05.15
21
ולכן צריך להחליט האם אתם "אור לגויים" או סתם עוד ציבור כאחד הציבורים. אם את בוחרת באופציה השניה כי כבר נמאס, אז תדעי שבזה אתם מאבדים את הרשות המוסרית להעיר לציבורים אחרים איך לחיות ומה לעשות בשבת לדוגמא. כי רוב ההטפות מוסר של הרבנים מראים את השחיתות של אלו שאינן שומרי תו"מ למול אלו שכן. כי ציבור שנמ
את מקשיבה לעצמך17.05.15
אנחנו בני מלכים ויש לנו מחויבויות יתר מאחרים
מ18.05.15
20
די אם יש לך בעיה אםעצמך... אל תאשימי את כולם!!!
הלל28.05.15
19
תמיד רואים את אלו שיווצאים מן הכלל, המוזרים. ואותם גם ידאגו בתקשורת להראות לכולם. היתתה לי מורה לפסנתר חילונית שתמיד התעצבנה על הילדים החרדים ששברו לה את הדגלים ועשו כך וכך. אבל היא תמיד אמרה לי שאני שונה - וזה לא נכון, אני חרדית כמוכולם, רק שאני יודעת גם איך להתנהג. אל תשכחו שאצל החילונים זה הרבה י
חרדית18.05.15
18
כנראה שאת חיה בתוך בועה. או שאת שונאת את עצמך!! הלואי וזה יהיה המצב של החילונים, בעיות החינוך והמשמעת שלהם,אם כן אמרו תודה לנהג, או לא.אם עמדו בתור יפה וחיכו או........ראיתת אותם עומדים בתור פעם?????עולים לאוטובוס???מי שחושב שהעולם שלו זה רק הנוער החילוני-מתוך הכרות מעמיקה.שעל כל דבר שובר את הכלים,
חרדית גאה17.05.15
17
מהתגובות נראה שחלקם לא הבינו את כוונת המאמר. המאמר יפה מאד. ואכן, העולם החרדי הוא עולמו של הבורא, ואל לנו לקחת אחריות על עולם זה - במישור של "נקיפות מצפון", כאילו על ידי אותו חרדי בזוי יהיו פחות חוזרים בתשובה, או בגללו יתנכלו יותר לעולם החרדי. - זה אינו נכון כלל וכלל. החוטאים ימשיכו לחטוא, והשבים ימ
מייחל מ17.05.15
אלה הם דבריו המבהילים של הרמב"ם ז"ל אודות התנהגות ברחוב בדרך ארץ המינימלית גם בדברים שאינם קשורים לעבירות (הלכות יסודי התורה, פרק ה' הלכה יד - טו): יד [יא] ויש דברים אחרים שהם בכלל חילול השם, והוא שיעשה אדם גדול בתורה ומפורסם בחסידות, דברים שהברייות מרננים אחריו בשבילן, ואף על פי שאינם עבירות--הרי
מאיר29.05.15
16
תקופת הגלות הזו כבר נגמרת. כל יפי הנפש שבורא העולם רוצה להדירם משכר לעתיד לבוא כבר מסיימים את תקופת העדנה שלהם ובא לציון גואל.
לא מתנצל17.05.15
15
חרדי חרדית מייצג את הקב"ה בעולם. אנו לובשים מדים. בכל תחום ועל כל שעל אנו נדרשים ליותר ולשמש דוגמא. עלייך להיות גאה בכך. כל מה שנעשה לא טוב יוביל לתגובות נגד חרדים ונגד הדת אותה אנו מייצגים, זה צריך להיות ברור לנו. יש להתפלל לקב"ה שייתן לנו כח לייצג אותו על הצד הטוב יותר.
שלום27.05.15
14
אצלינו בציבור יש הנהגה לבדוק מסביב כל הזמן שכולם מישרים קו ולא חורגים מנורמות החברתיות, זה מקור התסכול שלנו ,אילו יכולנו רק לבדוק את מעשי ,האם אני בסדר ? ולא אכפת לי מה עושים אנשים מסביב
אהרון19.05.15
13
אם נמאס לך את יכולה להצטרף לאחינו החילונים ולעשות מה שבא לך. . . . מה לעשות שלהיות חרדית זה לייצג את הקב"ה ולא תמיד זה הכי מתאים לי.... אם נמאס לך אז לכי להתבודד. . . אולי תגלי שאת עטופה במשהו שאת לא מחוברת אליו. . .
אני19.05.15
12
את צודקת מתוקה. זה אכן קשה.תנסי לעשות את העבודה שלך מול בורא עולם בתחום האחריות שלך בלבד.כל אחד בנסיון שלו.בדרגה שלו. תני כמה מילים להשם על הקושי הזה ותתקדמי הלאה.מותר לך גם שימאס לך מהמחשבה שלך.זה בסדר. איתך בכל לב.
רחל18.05.15
11
את פשוט מסכנה. מי ביקש ממך לחפות בכלל, זאת נחיתות חולה של הרבה דתיות שחושבות שרק החילוניים מצחצחים שיניים. את צריכה עזרה
חני17.05.15
10
אני חרדית ונמאס לי נמאס לי מכל המוטציות הנשיות הללו, שמתעקשות לכנות את עצמן 'חרדית' במזוכיזם סגפני. נמאס לי מכל משוחות צבע ומסקרות עיניים, עזות מבע ומשקרות את עצמן, שאין בינן ובין העולם החרדי ולו כלום, אולי הגנים. נמאס מהן, ונמאס לי מבעליהן. קשה לי שלא להצטמרר ולהצטודד שעה שאני עומדת ביניהן, כן – בה
א.כהן17.05.15
אז די עם ההצטעצעות שלך טוב?? לצורך העניין הרבנית קולודצקי לא מגיבה בכיכר השבת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
.מיכל22.05.15
סוף סוף תגובה חזקה ואמיתית!!! לא מתנצלת ולא מחניפה
שרה19.05.15
יישר כח!! כל מילה בסלע!! התגובה הראשונה פה שלעניין, מבהירה ומסבירה בדיוק את עמדת הכתבת ונקודת מבטה המעוות, סופסוף תגובה הולמת!!
פלמוני18.05.15
כנראה שלא סיימת לקוראט את המאמר, אם המסקנה שהסקת שהכותבת היא "חרדית חדשה". נסי לקרוא שוב את השורות, בעיקר האחורנות, אולי תופתעי...
חנית19.05.15
9
לא, אצל החילוניים הכל בסדר הרי.. כמה חבל. כתבה רדודה ומעייפת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בצי17.05.15
8
על מה!!!!!!
א27.05.15
7
לפני שבאים בטענות על מי שלא משלם ברכבת יתכן ויש לו סיבה סיפור אישי שהיה לי ותגובה שעדיין לא פורסמה כי אני צריך לבדוק מה נחשב לנכון על פי החוק ומה בגדר איסור לשון הרע על פי החוק אבל נראה לי שזה ככה היה ויש לי עד והנה הכתבה לפניכם טרם ההגהה "התורה חסה על ממונם של ישראל
אלחנן17.05.15
א. אם אתם יודעים למה צריך כל כך הרבה פקחים ברכבת זה בכלל לא בגלל הציבור החרדי ש99.9% משלם אלא בגלל אחינו התועים שלא משלמים לפעמים וכן לבני הדודים שלנו שמקפידים בדרך כלל לא לשלם ב. יש עוד בעיה ברכבת שאנשים שאף פעם לא נסעו בה חושבים שאפשר לשלם גם ברכבת כמו באוטובוס ולכן שלא מספיקים לקנות לפני שהרכבת
משה18.05.15
זו אינה טענה א. כי יש דרכים אחרות לוודאות תשלום מראש בפרט שיש צבא שלם של פקחים ,שאפשר לשים אותם בכניסה לרכבת לפני העליה לוודאות תשלום,אפשר גם לצמצם כניסות לפתחים מסוימים ששם יעמדו הפקחים ,ובפרט בתחנות לא עמוסות בציבור רב ב. יש דברים שמותר להתחשב בציבור כשניכר שיש טעות כמו במקרה שהראיתי לפקח כרטיס ע
אלחנן 19.05.15
6
אני עובדת איתם. לא משנה מה נעשה יהיה להם מה להגיד. פשוט צריך לעשות כפי הבנתנו.
שירי17.05.15
5
הבעיה היא שחילונים אינם מטיפים לאחרים מוסר. ומי שמטיף להם מוסר מייד בוחנים אותו (או את כל המגזר אליו הוא משתייך) לראות האם הוא עומד באותם סטנדרטים אליהם הוא מטיף (קשוט עצמך תחילה). ברגע שעובדות הן שהחרדים אינם נושאים בעול הצבא (ואינני נכנס לוויכוח הזה האם זה נכון או לא אני רק מציין עובדה) ובעול התרו
משה שפיר ק.17.05.15
שתקפוץ טנגו בזיגזג!!!!
למדן17.05.15
מסגנון התבטאותך ניכר שלמדן הינך
משפיל גאים19.05.15
4
אף אחד לא כועס על טעות קטנה פה ושם, אם הוא מעריך את ההתנהגות באופן כללי. במקום לבזבז זמן ואנרגיות לתקן את הטעויות הקטנות, תשקיעו זמן לתקן את הגדולות. ויש.. יש הרבה, הרבה! "טעויות" גדולות בחברה החרדית.
אלון27.05.15
3
תפסיקו להיות נחיתים מהישראלים האלו את מי הם מענינים הם העם הכי שנוא בעולם כל העולם כולל היהודים מסתכלים על הישראלים כעם חצוף אגרסיבי לא סימפטי פשוט מגעילים מי הם בכלל
תפסיקו 18.05.15
2
לאינטליגנטים שביננו מספיק בקריאה שטחית להבין שהגברת "התפכחה"ומשתדלת לראות רק את הדברים השלילים שיש בציבור החרדי יש כלל שאומר "מי שרע לו רואה רק רע"
דוסי17.05.15
1
היי מהממת קראתי את הכתבה והיא נכונה וכל מילה בה כתובה יפה ובטעם מעריכה את האומץ שאפו שאפו כפרה עליך חיים בלב
מישהי01.01.23
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

מותר כבר לבכות? // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

"המקום שורץ עמלקים"

הפוסק נגד העלייה לקבר יהושע בן נון: "מסכנים חיי חיילים"

ישי כהן | 09:25

פרשת השבוע | צפו

האם כל יהודי יכול להיות קדוש, או שרק יהודים רמי מעלה?

כיכר השבת | 07:25
ש

עד מתי??

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 08.05.24
ש

אביב הגיע ואיתו ההוצאות:

 קבלו הלוואה שתחסוך לכם זמן וכסף עם תנאים מעולים!

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם
ש

קוד מנצח: 

הזדמנות של פעם בחיים: כך תצטרף להייטק ביחידות העילית

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

התיעוד המלא של הפגישה | צפו

הגר"ד לנדו לשגריר ארה"ב שבא לביתו: "העם היהודי הכי מיוחד. יש לנו הכרת הטוב גדולה"

חנני ברייטקופף | 08.05.24

על ספריו 'ילקוט יוסף'

העתירות נדחו: הראשון לציון הגר"י יוסף - חתן פרס ישראל

ישי כהן | 08.05.24

היסטוריה ואקטואליה

האם רבי עקיבא היה "נושא כליו" של בר כוכבא?

ישראל שפירא | 08.05.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

"שותף לגנץ"

משבר חוק הגיוס | החרדים זועמים על יואב גלנט ומאשימים

ישי כהן | 08.05.24

לקיים בנו חכמי ישראל

זקן המועצת הגר"מ מאיה אושפז; עבר הלילה ניתוח חירום

ישי כהן | 08.05.24

היסטוריה ואקטואליה

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 07.05.24

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 07.05.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 07.05.24

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 07.05.24