כיכר השבת

משמר הכנסת • מדור שבועי חדש

האמת האיומה: הנציגים החרדים לא באמת דאגו למגזר

אשתך, אחותך או אמך שהתקבלה לעבודה בזכות קשרים, תמשיך להיות מועסקת בתת תנאים ובשכר ירוד, כי חלק מאלה ששלחת לייצג אותך דאגו להמשך הפגיעה בה. חשבת שיהיה לך נציג במשרד החינוך? אם אתה שקוף, אתה תמשיך להיות כזה. משמר הכנסת - מדור שבועי חדש ב'כיכר השבת' (אקטואליה)

121
משמר הכנסת | כיכר השבת | ג' בסיון | 21.05.15
דאגו לציבור? דאגו לעצמם. ח"כים חרדים
דאגו לציבור? דאגו לעצמם. ח"כים חרדים (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

לפני חודשיים וחצי צעדת לקלפי כדי להבטיח שקולך יישמע בקואליציה הבאה. האמנת שידאגו לך. נכון. גם לעולם התורה, גם לעולם היראה, גם לעולם הרוחני, אבל הכל באמצעים גשמיים.

גם אתה וגם הם יודעים שרוחניות אין, לא היתה, ולא תהיה בשליחות זו, אבל לפחות אתה האמנת שהפעם, אחרי שנתיים שהצוררים בנכליהם עשו הכל כדי לנשל אותך מזכויותיך, הפעם השליחים ידאגו גם לך. לכלל אבל גם לפרט.

חודשיים לאחר מכן, אתה מגלה שמכל ההסכמים הקואליציוניים, אתה תמשיך לשלם שכר לימוד כמו קודם. ומי שיהנה מתוספות התקציב הם מנהלי המוסדות.

אשתך, אחותך או אמך שהתקבלה לעבודה בזכות קשרים עם כפתור הזהב או ה"עשיר", תמשיך להיות מועסקת בתת תנאים, בשכר ירוד וללא תנאים המקובלים בין עובד למעביד, כי חלק מאלה ששלחת לייצג אותך, דאגו להמשך הפגיעה בה.

אשתך תמשיך לסבול מתנאי העסקה גרועים, בחסות הח"כים החרדים. אילוסטרציה, למצולמת אין קשר לנאמר (צילום: Lucie March/Flash90)

ימשיכו לפטר אותה בכל סוף שנת לימודים. לא יתנו לה אגורה אחת יותר משכר המינימום ובוודאי שלא שום תוספת המגיעה לה גם על פי חוק, כי התשובה הנצחית היתה ותהיה. עוד מאתיים נשים ממתינות בתור.

ימשיכו לא להפריש לה כספי פיצויים ופנסיה, ימשיכו לא לשלם לה שעות נוספות או תעריפים מיוחדים, כי מישהו דאג שהם לא ייפגעו מכך.

חשבת שיהיה לך נציג במשרד החינוך? אם אתה שקוף – אתה תמשיך להיות כזה. היה מי שנעמד לאורכו ולרוחבו כדי למנוע סגן נוסף באותו משרד אליו הוא מגיע כסגן – תפקיד השייך לסבתא שלו מימי קטוביץ. הוא ידאג שגם אם לא יעמדו במכסות (לא של הצבא), התקציב לא ייחסם, כי כך נכתב ונחתם.

הנה לשון סעיף 56 להסכם בו הם הצליחו להסתיר טפח ועוד טפחיים.

"תוך 3 חודשים מיום הקמת הממשלה יבחן נוהל מחייב ולפיו לא תבוצע חסימה לתמיכה ואו לתקצוב מוסד חינוך מבלי שיתקיים שימוע אשר במהלכו תינתן האפשרות לבדוק האם ניתן לגבות החזרים מהמוסד החייב (מעניין על מה המוסד חייב) תוך כדי המשך מתן התמיכה בהפחתה הדרגתית עד לקבלת מלא ההחזר מטעם המוסד... לא תבוצע חסימה אלא באישור מנכ"ל... ככל שהוחלט על החסימה, לא יהיה גובהה יותר מגובה החוב".

חלק ממנהלי המוסדות ימשיכו לחייך כל הדרך לחו"ל כשהג'יפ בחניה בתשלום, כי אין להם ממה לחשוש. יתפסו אותם שהם לא הפרישו פנסיה או פיצויים? מקסימום יפחיתו להם מהחוב.

כותרות ענק סיפרו על עדכון קיצבאות הילדים?. כמה לחם וחלב תוכל לקנות בתוספת?. האם תיפול מהכסא כשתגלה עוד כמה חודשים שהתקציב לא כולל את התוספת?

בא רגע נתאר לעצמנו את לפיד שולל קיצבאות מהורים שאינם מחסנים את ילדיהם כי כך אומר להם הרב שלהם, עכשיו זה מעוגן בהסכם הקואליציוני.

אם לפיד היה שולל קצבאות מהורים שלא מחסנים את ילדיהם, מה היה קורה? (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

חשבת שיעזרו לך? תמשיך לחשוב. יש תפקידים בודדים בכנסת באמצעותם אפשר לסייע לך כאדם פרטי. אחד התפקידים – הוועדה לפניות ציבור. המפלגה האשכנזית העדיפה את וועדת המדע על פני ועדה זו היכולה לסייע לספרדי כאשכנזי.

הם מנהלים עכשיו מלחמה ביניהם כי אחד מאגודת ישראל רוצה (לפחות כך הוא אומר) לעזור לך באמצעות הוועדה, אבל הליטאים מדגל רוצים דווקא את החברות בוועדה למינוי דיינים. שם יוכלו לדאוג לעוד כמה משרות דיין לאחר שיגיעו להסדרים קודם בין החסידים לליטאים, עבור דרך אשכנזים וספרדים וכלה בכינוס הוועדה ע"י הבית היהודי שלא יעשה זאת כל עוד לא תובטח נוכחות כיפות סרוגות ברשימה המעודכנת. נסו לברר כמה דיינים אם בכלל מונו בשנים האחרונות.

כאדם פשוט (שאינו מודע לעובדה שהרבנים אישרו רק בדיעבד את ההסכמים והג'ובים) אתה מרגיש שהם פשוט דאגו לעצמם לתפקידים, שהקשר ביניהם לתועלת עבורך היא משהו כמו הקשר בין יצחק אלרוב (יוזם מחאת הקוטג') לתפקידו כיועץ לשר הכלכלה בנושא יוקר המחיה.

ש"ס דאגה לכיבוד עבור כל אחד משבע נציגיה. שני שרים שני סגנים, יו"ר ועדה, סגן יו"ר כנסת, והאחרון יהיה יו"ר סיעה.

לפחות למראית עיין מדובר בתפקידים בהם אפשר יהיה ליישם את ההבטחות לבוחר להפוך את השקוף ללבן. משרד הכללה ידאג להפחתת יוקר המחיה. משרד הדתות ידאג לכמה מאות מינויים (כי דת זה הדבר האחרון שיש שם), כך גם סגן אצל כחלון יזכה לכמה פירורים שיש בהם כדי שביעה, ועוד סגן ברווחה שימצא עצמו במאבק מתמיד עם חיים כץ. (מזכיר את נהרי עם שולמית אלוני).

אבל אתה שהצבעת ג', מנסה להבין האם אי אפשר היה להשיג יותר?.

ביהדות התורה המלאכה היתה כפולה. ראשונה – קלה יחסית, חלוקת השלל בין הגנבים הפוליטיים. אחד לי ואחד לך. החלק השני קשה יותר – שלאחרים לא יהיה שום תפקיד.

דווקא בגלל שכהונת ליצמן במשרד הבריאות היתה מוצלחת, מצופה היה מאדם כה מוצלח לדרוש ולקבל משרד הנוגע לציבור שלנו, כמו משרד רווחה עם ביטוח לאומי. כמו משרד התחבורה עבור הצרכן הגדול ביותר של תחבורה ציבורית. אפילו של המשרד לקליטת עליה כדי ללמוד משהו על תלמידי חו"ל ועל העולים מצרפת עכשיו ומאירופה כולה בעתיד הנראה לעין.

אבל השאלה הגדולה יותר היא, מה הקשר בין ועדת מדע או סגנות אצל בנט לתועלת עבורך הצועד לקלפי?.

ראשי יהדות התורה. מה התועלת לציבור מהוועדה ל(אי) מינוי דיינים? (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

שינסו להסביר לך הצועד לקלפי, מה תועלת תצמח לך או למשפחתך הקרובה והרחוקה, חברות אחד האשכנזים בוועדה למינוי דיינים (בנוסף לנציג המפלגה הספרדית שם). במקום לקבל עוד ועדה בכנסת באמצעותה אפשר לעזור לך הבוחר.

וכי כמה דיינים מונו בחמש השנים שחלפו, ובהן היה נציג אשכנזי בוועדה למינוי דיינים, הרי הוועדה לא כונסה כלל כי לא הגיעו להסכמות מראש על מכסות לספרדים לחסידים לליטאים ולחובשי הכיפות.

הסיבה שלא תקרא דברים מעין אלה בשום מקום אחר נובעת מהעובדה הפשוטה, שחלק מהעיתונאים האמורים לספר לך על עוולות אלה העלולים לגרום להתקוממות נגד ה"נבחרים", מנצלים את המקלדת ואת הבמה לקידום עצמי.

פרטים? התקשר לחלק מעוזרי ויועצי השרים, עיתונאים עד לפני חצי שעה.

הדברים הינם על דעת הכותב ואינם מייצגים בצורה זו אחרת את כלל מערכת "כיכר השבת".

תוכן שאסור לפספס
121 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
60
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי31.05.15
59
הנציגים דואגים אך ורק לעצמם
מנחם27.05.15
58
דואגים אך ורק לעצמם
מנחם27.05.15

הצגת כל התגובות

57
לך לעבוד. זהותך ידועה ונשקול לחושפה כולם יודעים למי הצבעת באמת. חזור בך!
מצביע וטוב לו 26.05.15
יא חתיכת אפס מאופס
מחמוד27.05.15
עלובים
יענקי דרעקי27.05.15
56
אנא השם השם תשלח במהרה את מלך המשיח ומלוך על כל העולם כולו בכבודך
כי מחכים אנחנו 25.05.15
55
לי היה מאוד ברור ולכן בחרתי באלי ישי.. חבל..שרימו קהל שלם... מי שקרוב לדברים יודע שאפילו גדולי ישראל קיבלו איומים אם לא יבחרו בו.. דרעי צריך לעשות תשובה ומשיח כאן לא? אז למה לדאוג הוא ישלם ובגדוללל אוהבת.ישראל
אןהבת ישראל22.05.15
54
אני מזדהה עם כל מלה של הכותב האלמוני . הכותב איננו מתוסכל , הוא אומר את האמת לאמיתה ולא נעים לשמוע . מי שעיניו בראשה ויודע מה נעשה בשטח , יאשר שאכן הוא המצב. אם אינך הולך בתלם , אתה נשלח לחלם . בושה וחרפה לקבלת משכורת מינימום אצל מעבידים . חלקם משלמים לפי הוראות משרד החינוך כיון שיש בדיקות ע״י ה
אנונימי22.05.15
53
אנו לא בגלות אצל הגויים, ואנו גם לא בגלות אצל אחינו החילונים. אנו בגלות בידי העסקנים שלנו עם זקן ארוך שמוצצים ועושקים אותנו.
אליהו22.05.15
52
אוהב כסף לא ישבע כסף זה היה ברור
מאיה 21.05.15
51
הכל נכון תתעוררו בחרו בכם תגאדו לציבור שלכם אל תהיו רשעים!!!!!!!!!!
חושבת 25.05.15
50
צודק
קגקקק22.05.15
49
למה רק את תגובות האנשים על הכתבות - עוברים ביקורות על ידי מנהל האתר, למה את השטויות שיש לכל אחד, נכתבים בגלוי בלי לבדוק את הדברים, מדוע הכותב לא שובץ בממשלה?
יאיר22.05.15
48
היה צריך חילוני כסגן שר חינוך ולא סגן חרדי. כי רק חילוני היה עושה סדר ברשתות החרדיות שגונבות את העובדים. שלחלק מהרשתות יש קשרים הדוקים בחלונות הגבוהים
משרד החינוך22.05.15
47
כולם דואגים רק למקום עליו הם יושבים. ותו לא!!! פעם הבאה לא מצביעים.
גדי21.05.15
46
גם הנשים ה"חרדיות" = "בזכותן" מתכוננות לבחירות הבאות.
ברככה21.05.15
45
עדיין לא התחלנו את המערכת חכו ותראו מה הם באמת יעשו
שמעון28.05.15
44
כל מילה פנינה כל משפט יהלום, גפני דוד שפירא דואגים ל ע צ מ ם, ורק ל ע צ מ ם!!! בלי סיפורים ובלי מעשיות, הכל שקוף וידוע
הוועדה למינוי25.05.15
43
זה נכון מאד לגבי ש"ס אם אתה מקורב לשליט הקרוב לשלטון אתה מחובר ואם לא אתה רק פיון במשחק. החכ"ים הללו כל משפחתם נמצאים בעמדות ובמשרות טובות + וכן רבניהם הקרובים והמקורבים אליהם יש קידום במשרות וגידול במוסדותיהם. ולך המצביע הקטן אתה רק לוחם ושם נפשך בעדם עד הבחירות...
אלי יפה22.05.15
42
יותר נכון הנציגים לא עושים כלום על מנת לבער את הנגע הזה של "יש עוד מאתיים ממתינים לשרה הזו"
אשר22.05.15
41
גפני עשה ועושה למען הציבור כולו וכך גם ליצמן, טיפולי שיניים חינם עבור מי? תמיכה במעונות עבור מי? במשרד החינוך יש לציבור החרדי בעיה שהתקצוה הוא רק של 75 אחוז ולא ניתן לשלם מעבר למינימום, ומנסיון תאמין לי ממש לא מתעשרים מעבודה עם משרד החינוך רק מסתבכים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עדה22.05.15
גפני עשה ועושה למען עצמו וכך גם ליצמן טיפולי שיניים עבור המקורבים תמיכה במעונות עבור מקורבים יש לציבור החרדי בעיה כי לעסקנים טוב שהציבור דפוק
עד24.05.15
40
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אייל22.05.15
39
החכים זה ברור הם דואגים רק לעצמם. בגלל זה לא הלכתי לבחור בבחירות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעל21.05.15
38
קראתי באינטרט בכמה אתרים שכל הילדים והמקורבים שלו בשס כמובן הוא העיף את בעלי הכישורים לטובת ילדיו הם מקבלים ים של כסף הוא צוחק עלינו ועשיתי טעות שהצבעתי לכלב הזה עדיף את ביבי או כחלון
יעקב.ב27.05.15
37
כל המאמר הוא ציטוט של יושבי הקרנות באיצקוביץ או בזכרען מיישה, בשעת קריאת התורה. את הפלפולים על "העסקונה", שמעתי הרבה שנים לפני שהכותב נולד...
אזרח ותיק25.05.15
36
אולי יעזור לציבור להבין מי דופק אותו
ישי25.05.15
35
אין לך מושג כמה אנשים ומוסדות צריכים את העזרה בוועדות אלו, כמו אויר לנשימה, ואני לא מדבר רק על הבריאות - שצריכים להוזיז את קופות החולים דרך משרד הבריאות, כנראה שכותב השורות הנ"ל הוא מובטל ולא יוצלח - שרואה רק שחור, ומדבר רק בורות, ולא שומע את נעזרים על ידם, רק הידיים עובדים על המקלדת.
יאיר22.05.15
34
לידיעתך כל המוסדות מקבלים כסף מהמדינה רק מה שהחרדים משלמים זה על מה שכל המוסדות מלמדים עד שעה חמש או שש בערב זהמה שאין בבתי ספר שמלמדים עד שעה 2 וארבע השעות הנוספים זה ההורים משלמים .ב. כנראה אתה מאוכז ב שהמפלגה שבחרת לא עברה את אחוז החסימה ומצאת את כיכר השבת להוציא את העצבים שלך היה עדיף שתשתה מים
דוד 22.05.15
33
האם לא רואים שככל שיש יותר חכי"ם הציבור יותר דפוק
אהרן22.05.15
32
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישי21.05.15
31
האם אתה מצפה מחברי הכנסת למיניהם שחשפו את טכסיסהם בפני אלו שמולם הם מפעילים אותם? הכל בנוי על שקרים וממילא אל לך לצפות לשמיעתהאמת משום בו אדם ציבורי.
זאבי21.05.15
30
ריקה...... יש ככ הרבה השיגים ואתה רוצה הכלללל נותנים לך אצבע , תביא יד .. לגבי שס נשתוק .. כי דרעי השתלט על הכל והוא לא בן אדם ישר אבל ברור שיש אניטרס חרדי שיהיו דיינים חרדים .
אחת25.05.15
29
רק תלונות כל היום .מה שלא עושים תמיד בוכים כנראה כותב השורות ילד בין 4 .שתמיד רוצה עוד אפשרות שנייה שהוא פשוט חזיר
חרדי גאה22.05.15
ולכן אתה מגן על העסקנים הדואגים רק לעצמם ולמקורבים ועל הציבור ציפצוף ארוך מצפצפים
אהרן24.05.15
28
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הורה כאוב22.05.15
27
חייבים להודות שמי שאכן דאג לציבור החרדי הוא דווקא פירון.
אברך פשוט22.05.15
26
כל מילה בסלע תמשיך לכתוב כך אתה צודקקקקקקקקקקקקקקק
רפי21.05.15
25
אם ליצמן באמת דואג לחרדים עליו לדאוג למצלמות בכל מחלקות היולדות שעובדות שם חילוניות וערביות כדי לוודא שהם יפסיקו להחליף לנו את התינוקות בתינוקות של אחרים
משה25.05.15
24
כולם יודעים שהכותב הוא נגד הנציגים וגם אם הנציגים באמת לא היו דואגים לעצמם לכלום הוא היה מתקיף
משהוא24.05.15
23
ולא מאשרים כל תגובה עניינית מה אני איזה כלב, אתם לא חושבים שמישהו בצד השני טורח לכתוב לכם, שאנשים יראו דיעות מנוגדות לנכתב אתזה בטח לא תאשרו כי זה כבר ממש פוגע בכם, ביקורת עצמי
תעלו כיתה22.05.15
22
באתר הכנסת.
אתר הכנסת22.05.15
21
)למרות שגם אתם קיבלת רגליים קרות והסתייגתם מהכתוב שהוא לא אחראי לנאמר( (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודה גרובייס22.05.15
20
כשיבוא משיח הם כל יום מתפללים שבכלל הוא לא יבוא כי כבר לא יהיה להם על מי לשלוט
חיים22.05.15
19
אגודה ורק מעט כנגד ש"ס.
דורון21.05.15
18
אכן אכן, ומה נעשה ואנו כעדר כבשים מובלים ומונהגים בידי מנהיגנו, הלא הם כ"ק האדמו"ר מליצמאנן, ומרן הגר"מ גפני, וחכם אריה דרעי. כצאן ללא רועה!!! עיינו ערך תפקידי משרד הדתות....
האמת לאמיתה21.05.15
קבל את האמת ממי שאמרה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלעדי22.05.15
17
מאדם מריר שרואה רק את עצמו ומה שלא עשו לו
רוני28.05.15
16
תמשיך לקטר, אתה בחיים לא היית עושה טוב יותר את העבודה. ככה זה, מה שרואים מכאן לא רואים משם, 'עד שתגיע למקומו' נאמר בחז"ל, אין הוקוס פוקוס, זכור 'מאין באת' פשוטו ומשמעו לא באנו משנתיים זוהרות, אלא מ'אין' כעת מתקנים עוולות ואם יצליחו ויספיקו יוסיפו הטבות, גם ביטוח סיעודי וגם רפואת שיניים חינם מכניס וי
חסיד גור22.05.15
15
עד עכשיו אמרו לנו זה לשון הרע. יכול להיגרם להפסד גדול למעסיק. זה מויסר וכדומה. עכשיו שמקסימום יורידו להם את החוב ויחייבו אותם לשלם לעובדים. זה הזמן להפציץ את משרדי הממשלה השונים בשחיתיות שאצל המעסיקים החרדים. אז קדימה לעבודה.
יוס22.05.15
14
העולם לא הפקר .ועונשם גדול מאוד בשמים וגם בעולם הזה לא יהיה להם טוב . הסוף של החיים הוא העיקר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבי אברהם22.05.15
13
חזק ביותר!!! אבל זה לא יעזור העדר ימשיך לנהות אחרי החכ"ים האלה ,אף פעם לא תהיה תחלופה אלא אם הציבור יחליט פעם אחת ולתמיד להשאיר אותם בבית, עם ישראל הסתדר אלפי שנים בלעדיהם ונשאר להתקיים , אלב רחמנות על המסכנים האלה מה יעשו אם לא יבחרו? האם אתם הייתם מעסיקים אותם אצלכם ? אני לא , כי חוץ מלקבל עשרות
שלומי21.05.15
12
למה למה למה למה בדיוק כמו לפיד
חרדי21.05.15
ישכור פועלים ולא יעמוד עליהם. הרוצה לאבד את כוחו הפוליטי ... ישלח נציגים בכנסת ויכתוב עליהם בעיתונים רק שירות ותשבחות.
רפאל22.05.15
11
דרעי דאג לתקציבים ענקיים למלגות ללימודי אקדמאיים כדי לשפוך את התקציבים במכללה שבראשה עומדת לא פחות ולא יותר אשתו. כך גם לגב' עדינה ולכל מלחכי פינחה למיניהם. מי שיגיד שהכתבה הזו אינה נכונה זה כי הוא פתי שמאמין שעד הבחירות הבאות יהיה כמה מיליונים בכל חשבון בנק פרטי.
גלגל חוזר22.05.15
10
כי ככה הורו לנו רבותינו ואנחנו נשמעים להם בלי התחכמויות של"זה לא הם זה העסקנים" וכדו' וכפי שאמרנו בהר סיני "נעשה ונשמע"
ההשקפה החרדית 22.05.15
9
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הקורא22.05.15
8
כשרצה לראות את החרדים בכלא כך הפוליטיקה
כתבה הכאה עצמית22.05.15
7
כל מילה בסלע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה21.05.15
6
מהיום אני מצביע לפיד
יוסי27.05.15
5
הממורמר הכרוני- מקוה שעם המשפחה אתה מסתדר
עמי22.05.15
4
לא נראה רציני. לא מתבסס על עובדות.. רק משמיץ.. יש כאן אינטרס לא נקי. לא אהבתי לקרוא.. ולא הייתי מצפה לראות את זה באתר.. לא מישהו משלנו כתב את זה.. עצוב ולא מתאים!!
יהודית21.05.15
גברת יהודית אולי את לא עובדת הוראה ואולי לא ראית את הכתבות עם הראיות שהתפרסמו, ואולי אין לך מכירים שעובדים בהוראה. לכי תעשי בדיקה גם בחינוך העצמאי וגם ברשת החינוך שמתוקצבות ב 100% ותגלי סדום ועמורה. כל מנהל הישר בעיניו יעשה לקבל החזרים ולעשוק את כספי העבדים. הבעיה שלא "העכבר גנב אלא החור"! אם ל
אליהו22.05.15
האמת כואבת אבל זאת האמת רק מקורבים ובני משפחה הציבור דפוק וכל הכבוד לאתר שהקדיש מקום למאמר חשוב ונוקב ואמיתי זה יישר כח
יהודי22.05.15
3
כמה עזות וטמטום בכתבה אחת. אילו בעלי מוסדות מרוויחים? אני מכיר ראשי כוללים ומנהלי ישיבות שלקחו חוות של מליונים ע"מ לקיים את המוסדות, ולשלם לאברכים. גם אם יקבלו עכשיו כסף זה רק כדי להחזיר את החובות שנגרמו מהקצוצים הארורים. התוספת לקצבאות הילדים? היא מעל 1000 ₪ לחודש למשפחה בעלת 10 ילדים, וכשהאבא אברך
יוסי22.05.15
2
אם לא, אני מבין אותך. אבל בבקשה תכתוב גם את זה כדי שנבין מי אתה. לא חוכמה להסתתר תגיד מי אתה. ולעצם הטענות א. הדתות עלה! (הייתי מעדיף שיעבור ישר לחשבון ללא שהמנהל יקח לי אחוזים גבוהים). ב. המעונות גם למי שלא עובד. ג לכל אמת יש שתי צדדדים....
צדוק21.05.15
העסקנים דואגים אך ורק ורק ואך לעצמם מקורביהם ובני משפחותיהם
שמעריל22.05.15
1
הזזזזזזזוי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם21.05.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 14:23

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 13:38

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 11:45

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24