כיכר השבת

לקראת פיצוץ • חשיפה

מנהל סמינר 'הישן' בירושלים מאיים: "אסגור את המוסד"

סגן ראש עיריית י-ם צביקה כהן כפה שיבוץ של 35 בנות בסמינר 'הישן', אולם מנהל המוסד מסרב לקלוט כ-20 מהבנות ומאיים בסגירתו. כהן: "לא יאיימו עליי". המנהל: "אין לי מקום" (חרדים)

102
ישי כהן | כיכר השבת | י"ד בתמוז | 01.07.15
למצולמות אין קשר לנאמר בידיעה
למצולמות אין קשר לנאמר בידיעה (צילום: קובי גדעון / פלאש 90)

חשיפת "כיכר השבת": קרע בין מחזיק תיק חינוך חרדי בעיריית ירושלים צביקה כהן (ש"ס) למנהל סמינר 'הישן' הרב ישראל לוין בנוגע לקבלת בנות דרך ועדת השיבוץ - מאיים להגיע עד למצב של סגירת הסמינר, כך חושף כעת לראשונה "כיכר השבת". המחלוקת נסובה סביב קבלתן של עשרות בנות ששובצו לסמינר על ידי עיריית ירושלים, אולם במוסד מסרבים לקלוט אותן.

ולפרטים בהרחבה: מזה שנים עיריית ירושלים משבצת בנות לסמינרים החרדים בעיר דרך "ועדת השיבוץ" של מחלקת חינוך חרדי, כפי שהחוק קובע. בשנה שעברה, סגן ראש העיר צביקה כהן הצליח למנוע את התופעה החמורה של אפליית בנות ספרדיות באמצעות שיבוץ 'שווה בשווה' של בנות ספרדיות בין כלל הסמינרים בעיר, כאשר לדבריו, השיבוץ נעשה גם על פי התאמה רוחנית של הבנות לכל סמינר. כהן רשם הצלחה וכבש את כותרות בעיתונות החרדית.

עם כניסתו לתפקיד מחזיק תיק החינוך החרדי, קיבל כהן הוראה מנשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס הגאון חכם שלום כהו ומיו"ר ש"ס אריה דרעי, לפיה ירכז את כל כוחותיו לטיפול בבנות הספרדיות. כהן היה בטוח שגם השנה הוא יוכל להציג לציבור נתונים לפיהם כל הבנות הספרדיות שובצו בסמינרים - אך ל"כיכר השבת" נודע כי בשבוע האחרון התפתח עימות חריף בין צביקה כהן למנהל סמינר 'הישן' ישראל לוין שהחליף בתפקידו את הרב ישראל לוין, עימות שמאיים אפילו על סגירת הסמינר.

מנהל הסמינר לוין הודיע לכהן כי השנה הוא מוריד את מספר התלמידות בכיתה מ-50 ל-40 בנות - מה שאומר שהסמינר יקבל כ-50 בנות פחות. 10 פחות בכל אחת מחמש הכיתות.

לפי המידע שהגיע ל"כיכר השבת", ועדת השיבוץ של מחלקת החינוך החרדי העבירה לסמינר הישן רשימה של 35 בנות שצריכות להשתבץ בסמינר, ספרדיות ואשכנזיות. מתוך הרשימה, הסמינר הסכים לקלוט רק 14 בנות. לוין הודיע לכהן כי אין בכוונתו לקבל עוד בנות מהשיבוץ - לדבריו בשל חוסר מקום ובשל הוראה מגדולי ישראל כי הבנות יתקבלו אך ורק על ידי ועדת הקבלה של הסמינר ולא על ידי ועדת השיבוץ של העירייה.

צביקה כהן הגיב ללוין כי מבחינתו אין מושג כזה לא לקבל שיבוץ של העירייה ועל פי חוק הוא חייב לאשר את קבלת הבנות. כהן הוסיף ואמר כי הוא עושה זאת בכדי למנוע אפליית בנות ספרדיות, "אני מגובה בהוראה של נשיא מועצת החכמים" אמר כהן. לוין השיב כי מבחינתו אין על מה לדבר והוא אף מוכן לסגור את הסמינר אם יכריחו אותו לקבל את הבנות. כהן לא נרתע מהאיום והודיע: "מבחינתי תסגור את הסמינר, אני אקח עליו אחריות".

כל הניסיונות לגשר בין הצדדים נכשלו, ומעל סמינר 'הישן' מרחף סימן שאלה גדול ואיום סגירה מצד מנהלו. כעת, כל צד ממתין לראות מי יהיה הראשון ש"יתקפל" במאבק.

סגן ראש העיר צביקה כהן (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

"החשש הוא שהנהגת ש"ס הארצית תתקפל ותיתן יד לאפליה - וכל המאבק על הבנות הספרדיות בירושלים ייכשל ברגע. אנחנו צריכים להישאר חזקים ולא להירתע מגורמים שמנסים להכשיל את צביקה, מקווה מאוד שדרעי ימשיך לגבות אותו" אומר בכיר חרדי בעיריית ירושלים המקורב ליו"ר ש"ס השר אריה דרעי.

צביקה כהן: "שלא יאיימו עלי שהסמינר ייסגר, הבנות ילמדו שם"

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר מחזיק תיק החינוך החרדי צביקה כהן כי: "נכון לשנה שעברה הסמינר הישן קיבל בנות בצורה מסודרת דרך ועדת שיבוצים שלנו, ישבנו ובסוף היום הבנות אכן התקבלו כפי שתאמנו בצורה מקצועית. השנה סמינר הישן עשה לעצמו שבת, החליט לעמו כללים, החליט לרדת מ-50 בנות בכיתה ל-40 בנות".

"אמרתי לו, 'אדוני הנכבד אם אתה רוצה לעשות לעצמך סדר - אל תעשה את זה על חשבון הבנות. תבנה כיתה חדשה כדי שיהיה מקום לעוד חמישים בנות'". לדברי כהן: "אנחנו שולחים בנות בצורה מסודרת ומקצועית לסמינר הישן. שלחנו השנה 35 בנות, חלקן לחסידי, חלקן למעורב. מה שקרה בדרך שהסמינר הישן נתן לנו תשובות שליליות. הוא קיבל שליש מהבנות, אך כ-21 בנות, מרביתן ספרדיות, קיבלו תשובות שליליות".

"אנחנו נשארנו עם חשבון פתוח על 20 בנות, ואני מודיע חד משמעית - הבנות הללו ילמדו בסמינר הישן, כל מה שאומרים שהסמינר ייסגר - הכל איומי סרק, אני לא נרתע מאיומים מהסוג הזה. אנחנו נמצאים במשא ומתן עם הרב ישראל לוין".

"החשש שהנהגת ש"ס הארצית תתקפל ותיתן יד לאפליית ספרדיות" דרעי (צילום: פלאש 90)

כהן טוען ברמז כי מדובר באפליה כנגד הבנות הספרדיות ואומר: "למושג של אפליה אין מקום בעולם הזה, בוודאי לא בעיר שלנו. אני קורא לאנשים הנכבדים בסמינר 'הישן' ולרב ישראל לוין, שנכנס לתפקיד המנהל החדש - שלא יפול. אני מדגיש שאנחנו לא נוותר, חד משמעית. כל הסמינרים בירושלים משתפים פעולה - גם הוא יעשה את זה".

"אני מקבל את ההוראות שלי רק ממרן הגאון חכם שלום כהן, ומתואם עם יו"ר התנועה אריה דרעי. הבנות ילמדו בסמינר הישן, אם לא - שהסמינר ייסגר" מסיים כהן את דבריו.

הרב ישראל לוין: "קיבלתי הוראה מגדו"י שבנות מתקבלות לסמינר רק על ידי ועדת הקבלה של הסמינר"

מנגד, הרב ישראל לוין, מנהל סמינר הישן, אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי אין בכוונתו לקבל את הבנות. בפתח השיחה אומר לוין כי אין לו מחלוקת עם צביקה כהן ואף הוא מעריץ של האיש: "צביקה כהן הוא אדם מדהים, אדם שכל כולו לזולת, אדם שאי אפשר לתאר".

לוין מציג שתי סיבות למחלוקת שלו עם צביקה כהן, האחת היא הצפיפות בכיתות שהובילה להפחתת עשר בנות מכל כיתה, השנייה - גדולי ישראל הורו לו שלא לשבץ בנות אלא על ידי ועדת הקבלה של הסמינר ולא על ידי שיבוץ של העירייה.

"בשנה שעברה קיבלו אצלנו מעל לחמישים בנות לכל כיתה" הוא אומר בשיחה עם "כיכר השבת": "זה הגיע למצב שהבנות והמחנכות לא הסכימו להמשיך במצב כזה. הבנות הרגישו 'מספר' ולא תלמידה. הכיתה הייתה נראית כמו מעברה. המורות אמרו לנו שעד שהם סיימו להקריא את שמות הבנות השיעור הסתיים. המורות המקצועיות אמרו שהם לא הצליחו להשתלט על הכיתה. לא היה שום יחס אישי לבת, אז החלטנו שהשנה הסיפור הזה נגמר. כל כיתה - 41, לא חושב שאפשר יותר מזה, אין אופציה להשאיר עוד בנות".

צביקה כהן מציע לפתוח כיתה נוספת

"לפתוח עוד כיתה - אין לי מקום. תפתח את זה במקום אחר, אני לא יכול, המוסד שלנו לא יכול להחזיק עוד בנות, תפתח כיתה בסמינר אחר".

אתה מכחיש כל קשר לאפליית ספרדיות?

"חס וחלילה. לא היה ולא יהיה. זה פוגע בי באופן אישי כשמזכירים את זה, זו פשוט עלילת דם".

"קיבלתי הוראה מגדו"י שבנות מתקבלות רק דרך ועדת הקבלה" (צילום: יעקב נחומי פלאש 90)

בשלב הזה מציג לוין סיבה נוספת מדוע הבנות ששובצו דרך העירייה לא התקבלו: "אם גדולי ישראל יגידו שהם לא מוכנים שיכנסו לסמינר על ידי ועדת שיבוצים, אז זה לא ויכוח שלי - זה ויכוח של צביקה כהן עם גדולי ישראל".

לוין מספר: "אני קיבלתי הוראה מגדולי ישראל שבנות מתקבלות לסמינר אך ורק על ידי ועדת הקבלה של הסמינר, הם לא מוכנים לשמוע שבנות נכנסו לא על ידי ועדת הקבלה".

אז איך הסמינרים האחרים מסתדרים עם צביקה כהן?

"אין לי מושג, אין לי מושג".

איך שנה שעברה כן הסתדרתם עם צביקה כהן?

"אני לא הייתי, אני לא יודע. אני הגעתי רק השנה".

בסיום השיחה מבקש מנהל סמינר 'הישן' להוסיף משפט: "חשוב לי שיהיה מודגש שצביקה כהן הוא אדם מדהים ונפלא, אני אוהב אותו ברמה האישית בצורה שאי אפשר לתאר, הוא אדם הגון וישר".

אבל צביקה כהן אומר שהבנות ילמדו ב'ישן' ורק שם, מבחינתו שהסמינר ייסגר.

"הוא בטוח מתכוון לטובה".

תוכן שאסור לפספס
102 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
58
עוד לא קם האדם שנלחם כך על בנות ישראל כאילו היו בנותיו הביולוגיות . תמשיך כך ה' אוהב אותך ואנחנו מעריצים אותך..
רחלי20.08.15
57
המבנה שייך למדינה אז שהמנהל יתפטר יביאו מנהל אחר, אין דאגה לא יזרקו 3000 בנות בלי מוסד לימודי.
כל הכבוד לצביקה08.07.15
56
למי שמעלה כתבות כאלה ומצטט שמנהלי הסמינרים עושים זאת ברשות גדולי הדור,אנא לכו אל גדולי דור אלה ותראינו אותם ותשמעו מה דעתם על מחרבי ממעי עם ישראל האשכנזיים עושים.ולמה הם מנצלים את שמם לרעה??? למה ?? ומה הם מציעים לעשות .כי על פיהם יישק דבר.
תקראו לילד בשמו31.08.15

הצגת כל התגובות

55
אני מקווה שלוין יחזור בו וידע לכופף את ראשו אני נמצאים בעולם הזה זוהי דירת עראי לא קבעעעעעעעעעעעעעע
לאיזה מצב הגענו07.07.15
54
מה יקרה אם 21 הבנות החביבות ישובצו במקומות אחרים? האם בכל הסמינרים האחרים בירושלים כבר מילאו ודחסו את הכיתות? אין עוד שום מקום בשום סמינר אחר? (ספוילר: יש. אבל אנשים מתעקשים להתקבל דווקא לסמינר הישן, מה שלא מונע מהם, במקביל, לצווח ככרוכיה על 'המנהלים הרשעים', כביכול. חברים, אם המנהלים כל-כך רשעים, ל
חסרת השכלה, ירו02.07.15
53
אתם מבינים שלא יכול להיות בעולם שלא יהיה אפליה תשלימו אם זה ותתמדדו הפראענקלך זה הורס את כל הכיתה גם בישיבות גם בגנים
שאולי02.07.15
52
עד מתי הספרדים יהיו כ"כ נחיתיים? למה להתעקש על הסמינר הישן?? לא שייך חמישים בנות בכיתה. זה פשע יותר גדול מלא לקבל דוקא לישן 20 בנות.
אנונימי01.07.15
51
צביקה מחזיקים לך אצבעות!!! סגור תסמינר.די לגזענות !!!
מרדכי01.07.15
50
חינוך לעניות חינוך לאנטישמיות חינוך לקבצנות,חינוך לשנאה חינוך למבסכנות חינוך ל אפס אפסים זה האמת
יצחק כהן31.08.15
49
ל
ל07.07.15
48
יאלה לכנסת, צריכים אנשים כמוך ליד רבי אריה מקים עולה של תורה בארה״ק. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי02.07.15
47
נמאס לשמוע את ההתבכיינות שלכם ספרדיות ילמדו בסמינר ספרדי ואשכנזיות באשכנזי. לא בגלל גזענות אלא רק פרקטית. בכיתה שלי היו בנות ספרדיות והן היו ממש מסכנות- בשיעורי דינים לומדים לפי דעת אשכנז ועל זה הן ניבחנו ותמיד התבלבלו בין מה שלומדים בכיתה לבין מה שעושים בבית, במחנה שבת הן אף פעם לא היסתדרו עם האוכל
יעל01.07.15
לדעת שיש מנהגים והלכות שונות. כספרדיה בני ברקית בחרתי ללמוד בתיכון מצוין מחוץ לבני ברק (בי"ע פתח תקוה) שם לא הרגשתי שום הבדל ביני לבין שאר האשכנזיות. למדנו יחד, ולא היה שיג ושיח על עדות בכלל!!! בכיתתי הספרדיות היו מהשורה הראשונה בלימודים. חונכנו על אהבת ישראל ולמדנו להעריך כל אחת לפי מה שהיא ולא לפ
מיכל08.07.15
כל הסמינרים צריכים ללמוד ממנו על אפס גיזענות
תהילה היפה24.08.15
46
אחינו הספרדים גם עשרות אשכנזיות לא מתקבלות😄כנראה שהרב צביקה כהן לא יודע שיברר😄שיסגור את הסמינר 👺שיפתחו סמינר בבעלות חדשה 😄היה תקופה שנסעתי דרך ברכת רחל ועלו שם בנות מהסניף ההתנהגות שלהם היתה מחפירה 😫הוא יודע מי טובה או מי פחות טובה 🐓🐓🐓🐓🐓🐓🐓🐓🐓🐓🐓 באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם01.07.15
45
בנות ספרדיות בסמינר ספרדי, ואשכנזיות בסמינר אשכנזי. לא יתאפשר בשום אופן לאשכנזיות להיכנס לסמינר ספרדי. דיל? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוס אחד01.07.15
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הילה01.07.15
44
כל הכבוד צביקה כהן .טוב שהגעת לי-ם.
איציק01.07.15
43
אסור לאף אחד להיתערב בעניני החינוך של הסמינר גם קבלת בנות זה שייך לחנוך הבנות את מי מקבלים ומי לא ואף מתחזה לחרדי לא יכתיב את דעתו
רכאל10.07.15
42
הגיע הזמן שיסגרו את הברזים של המימון למוסדות שלא מקבלים בנות ספרדיות .
אתי01.09.15
41
מה ששומעים פה לאורך כל התגובות זו סתירה מובנית. קודם נדחפים בכוח לזכות להיכנס לסמינר הישן היוקרתי, אח"כ מקללים ואומרים שהוא נאצי ורשע מרושע ובכלל כל האשכנזיות מקולקלות. אולי תחליטו כבר. או שאולי הרבה יותר פרקטי כמו שכתבה כאן מישהי שבכלל תהיו עם יוזמה קצת ותפתחו בעצמכם עוד כמה מוסדות. אה, זה קשה מדי
שלומי08.07.15
40
בזכות נשים צדקניות נגאלונו ובזכותם ניגאל
עטר יוסף 07.07.15
39
הלוואי שיסגרו כל הסמינרים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בת שנשארה בבית01.07.15
38
אסור להתקפל!! צביקה כהן תותח!!
אביה01.07.15
37
אפילו במחאת הסרדינים לא מדברים על מספרים כאלו.
אני01.07.15
האיש הזה מדבר שטויות והבלים. עירייה וגם משרד החינוך אינם יכולים לכפות ללמד בכתה אחת 50 בנות. זה מנוגד לנוהלים מנוגד לחוק ומנוגד לשכל הישר. כדאי שצביקה יפתח בבית שלו בית ספר או סתם ילדים יש לו בית שגודלו מעל 50 מ"ר ונראה איך זה יראה. האיש הזוי מאד . אילו אני הייתי צריך להכניס את ביתי לכתה כזו הייתי מ
צביקה הקטנטן08.07.15
36
אתם הספרדים אולי תפתחו כבר סמינרים משלכם ותעזבו אותנו לנפשינו?
אשכנזי02.07.15
למה סחרת בנשמות ישראל לפי עדות
יצחק03.07.15
זה מה שנקרא שנאת חינם
שירה05.07.15
35
העדתי על גופתי לא הייתי מוכן שהבת שלי תלמד עם 50 בנות בכיתה ב. גם לא הייתי מוכן שיקחו לסמינרים את העצמאות מי לסנן תסלחו לי על הביטוי כולנו ראינו בסערת עמנואל מי הם ההורים המופלים שלא רוצים את הילדים שלהם !!! לא כל פרחח עם אייפון חייבים לקבל בגלל שהוא מגובה בללום ועדת צרחנים חברה משס אתם על הסוס תמשי
נאור01.07.15
34
די לנחיתות יש לנו מספיק מוסדות נפלאים . במלחמה הזו אתה מוריד אותנו במקום לפתוח לנו סמינר חדש איכותי אתה מראה לכולם שאנחנו נחותים, דרעי צודק באסטרטגיה רחבה הוא לא נלחם להכניס את הספרדיות לאשכנזים כי עצם המלחמה היא הנצחה של הספרדי הנחות, אנחנו מספיק טובים וחזקים יש לנו כיום ישיבות קטנות וגדולות ברמה ש
ספרדי גאה01.07.15
מי כאן בדיוק הנחיתי ???????? אני אשכנזיה ויש לי ראש קטן (תרתי משמע)
נעמי05.07.15
הוא צודק האשכנזים לא נחיתיים כמונו אותנו אם לא מקבלים ישר אנחנו אומרים בגלל שאנחנו ספרדים זו עובדה יש לנו מעלות אבל גם חסרונות ואחד מהם שאנחנו נחיתיים...
מכלוף08.07.15
שמעתי לאחרונה כמה ישיבות שלנו (ספרדים) שלא מתקבלים לשם בחורים עם גוון עור כהה לדעתי לא רק שהדבר פלילי אלא נוגד כל נורמה אנושית וחייבים להוקיע זאת ולפרסם זאת בפרהסיה, השתגענו לגמרי לדעתי ישיבה או ראש ישיבה שלא מקבל בחור משיקולים כאלו להוקיע אותו ולפרסם זאת ברבים
ביטון09.07.15
אני מכיר ראש ישיבה ספרדי של ישיבה ספרדית מאד מכובדת שיש עליו קלא דלא פסיק וגם עובדה בשטח ששום בחור כהה לא מתקבל לישיבה שלו ולכן כמעט ואין שם תימנים יש שם הרבה בלונדיניים וג'ינג'ינים (ספרדים) אבל לא תמצא שם אפילו בחור אחד עם עור כהה לפליטה והראש ישיבה הוא עצמו דווקא כן כהה גועל גועל נפש יש לי בן דו
ינון לוי10.07.15
33
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חי01.07.15
32
גזענות. האם אני טועה או חולם?
יהודי01.07.15
31
אני אשכנזיה, מבית טוב- מה שנקרא. רציתי להכניס את ביתי לבית ספר חסידי מאוד חזק, ולא קבלו אותה (ולא רק אותה) בלל איך שאמא שלה (אני) מתלבשת בסגנון מעט שונה. לא הילדה עצמה... אמא שלה. ותאמינו לי שאני נראית כמו תלמידת סמינר למופת, אממה? לא כמו אותו מגזר בדיוק... ועובדה שקבלו את הבת שלי לבית ספר כללי מצוי
שולה12.07.15
30
הספיק לי פעם אחת לפגוש אותך להבין שאתה מחפף כל מי שלא בא לך בעין האינטרסנטית של אנשי שס אפשר להגיד שהגדלת עם אפלייתך נגד אשכנזים יותר בפי כמה וכמה לאין ערוך ממה שיהדות התורה נהגו לספרדים. אבל צביקה אתה בסוף פקיד זוטר של אנשים שהדם בעיניים רק יגרום ליותר פילוג . תאמין לי שיואב ללום יכול ללמוד ממך . א
לא פתי08.07.15
29
מי שמתעסק בשנאת חינם כלפי יהודים אחרים אין לו מקום ביהדות
מני03.07.15
28
צביקה הוא לעולם לא יסגור
יוסי01.07.15
27
שנה שעברה היה שר החינוך פירון וכל סמינר ידע שאם הוא לא יקבל את הבנות ילקח ממנו סמל מוסד ואין תקציב עכשיו החכים שלנו כבר ידאגו שלא יקרה שום דבר למנהלי המוסדות ולכן אפשר להתעלל שוב בבנות המיסכנות ורק בורא העולם יראה דמעות העשוקים
שלומי01.07.15
26
בביתר מוסדות של עדות המזרח לא מקבלים תלמידים / תלמידות מעדות המזרח. שווה תחקיר !!!!!!!!!!
צ07.07.15
25
למה פשוט אי אפשר להעיף תמנהל הזה לכל הרוחות???? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף01.07.15
רק נאצי יכול ללדבר ככה, כשיש ויכוח אמיתי בין גדולי תורה איך לנהל את הסמינרים
י.ז08.07.15
חרב בית המקדש, בתארים האלה תקרא לילדיך, חצוף! מי פתח את המוסד והתמסר למענו שנים רבות אתה או האשכנזים, וזאת בגלל או למרות שלא הכניסו כל זבת חוטם
עוז08.07.15
24
כולן יהודיות!!! איך אפשר לחלק ולהפריד בין הילדים של הקב"ה??? ושלא תגידו שאלא יותר טובות/צדיקות מהאחרות... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דינה01.07.15
23
לא הבנתי, ישראל לוין החליף את הרב ישראל לוין בהנהלת הסמינר? הוא כאילו החליף את התואר רב?
מישהו01.07.15
22
זה עובדה שאין להם רמת הצניעות ועדינות כאשכנזיות, אסור לשפוט לפי דיני ערכאות רק לדון בבית דין חרדי!!! ומי שמרים יד בתורת משה עתיד ליתן את הדין עיין ערך צוואת הרב יעקב יוסף ז"ל שמתחרט מאוד על פרשת עמנואל
אמיתי06.07.15
ישנן צנועות מאוד ספרדיות וישנן מחוסרת כל צניעות אשכנזיות. הקילקולים החמורים ביותר שיש זה אצל האשכנזים ואילו אצל הספרדים זה ההיפך משנה לשנה יותר ויותר נשים נוהגים ביותר ויותר צניעות
ישראל משה06.07.15
אזהרה ליצר הרע: "להסיר הפריצות הנוראה מפלטרין של מלך" אנחנו כבר יודעים משנים שעברו שבחדשי הקיץ ובפרט בתקופת בין הזמנים מתמלאים רחובותינו בכל שכונות החרדים בארץ ישראל ובחו”ל במבקרים לא רצויים למחנינו, שמפריעים לכל דבר שבקדושה, ודרוסים ברגל גאוה בחוצפה ובריש גלי את התורה ומצוותיה, [לא מדובר כאן רק על
אזהרה ליצר הרע:12.07.15
אני תלמיד של הרב יעקב ואני שמעתי בפירוש שהוא בפרת עמנואל ואשריו שעמד כצוק איתן נגד כל המשטינים ואתה בתוכם מה תגידו ביום הדין והנורא תמכתי בהוצאת בנות ממעגל הסמינר ולבסוף אותה בת ישבה יחד עם הוריה ואחיה ובכו שנה ללא מסגרת וללא חברות האם חשתה על בשרך בת שיושבת בביתה ואין לה חשק לקום כי אין לה מה לעשות
משה 08.07.15
21
אני אשכנזי ולומד בישיבה אשכנזית ויש בה גם ספרדים ואני חושב שאם לא היה שם את הספרדים לא היתה ישיבה. הספרדים ממש חלק ממנה למרות שהיא ישיבה אשכנזית אז לכול האשכנזים הגזענים תפסיקו כי כך אנו מחזקים את האידאולוגיה של הנצים (ימך שימם וזכרם) ולכן זה לא מבדיל אותנו מהנצים אז די לגזענות כולנו יהודים וזה מה
מוישי02.07.15
20
די לעצמאות לנציג חרדי, אם הגר"ש כהן עומד מאחוריך אוקיי אם לא האסלה תקבל את דבריך לא אנחנו
נועם גימפל01.07.15
19
כל הזמן צועקים אפליה אפליה, אכלו לי שתו לי, אם זה אפליה בגלל גזע, למה את 14 הבנות האחרות הוא כן מסכים לקבל ?
אחד01.07.15
וגם מתוך אלא שלא קיבל יש אשכנזיות אבל הרוב ספרדיות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צחי01.07.15
18
אנחנו ב-2015 והציבור החרדי כולו עסוק באשכנזים ספרדים אם לקבל או לא לסמינרים מי שמונע תורה מבנות או בנים בגלל מוצאם ירש על זה גיהנום כי מדובר בנשמות ישראל ושם בעולם הבא מוצא עדה אין לזה משמעות ולא יעזור לו שהוא חרדי מכף רגל ועד ראש
חרדי03.07.15
17
הדבר היחיד שדרעי מדבר עליו הוא אפליה. זה כל מה שיש לו למכור, וככל שזה תלוי בדרעי אפליה זה דבר מבורך, כי רק זה מה שיש לו לומר ורק כך הוא מביא מצביעים. למה שאנחנו הספרדים לא נפתח עוד סמינרים ובתי ספר?. למה לרדוף אחר האשכנזים, נלך בדרכו של מרן.
אלי אפללו01.07.15
אני לא נכנסת לעניין אם האשכנזים צודקים, אבל אלי ודאי צודק, יש להרב אריה דרעי הרבה כוח ועוצמה והוא יכול לנווט את זה לטובת הגאווה הספרדית ולפתוח עוד סמינרים, ולא להנציח את הרדיפה של הספרדים אחרי האשכנזים.
שמחה24.08.15
16
אסור לתת לאנטישמיות להתפתח פה
משלי שועלים01.07.15
15
זה לא איוםםםםםםם
איל01.07.15
14
באמת שאי אפשר ללמוד 50 בנות בכיתה
מישו02.07.15
13
יש שתי אפשרויות: אם דעתו מסכמת להוראה, הרי הוא נושא במלוא האחריות. אם אין דעתו מסכמת להוראה, היה לו להתפטר ולא לעבור על דעת קונו. בעצם יש גם אפשרות שלישית: עשה בלי לחשוב. אם זה המצב אז צריך לחפש דחוף אדם כשיר לתפקד כמנהל סמינר.
רפאל01.07.15
12
מנהלי הסמינרים שמפלים שיתביישו להם. פשוט חלאות אדם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי01.07.15
11
יש להם לש"ס מוסדות שלהם ככה הם התגאו פתחנו עשינו יש לנו אז תעזבו אותנו לכו למוסדות שלכם אני לא מעוניינת שהבת שלי תלמד אם משהוא שלא בזרם שלנו . אני חונכתי בישן הבת הגדולה למדה שם ועכשיו הקטנה שם . זו המסורת שלנו .. כל אחד בדרך שלו ..
חני 01.07.15
אם-עם משהוא-משהו
יוני נתן01.07.15
we pay tax and Our girls will go to any seminar they like you are not in germany
mike01.07.15
10
ישראל לוין הכוזרי....רשע מרושע שאש הגהינום מחכה לבואו. אם אין מקום איך זה שלרוב הספרדיות אין מקום. זה משום שהן יהודיות טהורות ואתה כוזרי.....
mike01.07.15
אם הוא כוזרי אז הוא גר צדק ויהודי בדיוק כמוך וחוץ מזה למה היהודיות כ"כ רוצות ללמוד בסמינר כוזרי
צוחק01.07.15
9
למה בבני ברק כולם מסודרות ואצלכם בירושלים צריך להגיע לעיתונות אצלינו בבני ברק יש הנהגה מרן הרב בעדני ושאר הרבנים שמסתדרת יופי עם ההנהגה האשכנזית ומסדרים את הבנות בלי להשפיל אותם ואצלכם בירושלים כל שנה מחדש פרשיית הסימינרים אין לכם הנהגה שיודעת להסתדר עם ההנהגה האשכנזית תפתרו את הבעיה בשקט בלי כותרו
ספרדי בניברקי10.07.15
8
הרב כהן אדם מדהים תמשיך כך ואל תפחד ה' יהי איתך בכל אשר תפנה.
רחל07.07.15
7
לא מאמינים לך שתסגור אפילו לא איום רק כסף חשוב לכבודו
תסגור את הסמינר02.09.15
6
למה להיות תלותים באשכזנים שמוצצים את דמם
ישי01.09.15
5
אם זה בעיה של מקום ייקחו במחילה את כל התלמידות ששובצו ויגרילו מי יוצאת לסמינרים אחרים. הישן אינו מוסד פרטי אלא מסגרת מתוקצבת על ידי המדינה בעשרות מיליונים ואנחנו הפרענקים, מה לעשות, עובדים יותר ומשלמים מיסים.
עטייה 03.07.15
4
חני השקפת חייך מזכירה את השקפת הנאציזים שמשם כנראה את באה.... אז תעשי טובה לך ולבנותייך ובעיקר לנו ותחזרי לגרמניה , שם את מאד תתחברי למנטליות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אשה שאכפת לה01.07.15
3
פעם לפני מאה שנה ולמעלה בקודש משעת בריאת העולם, לא היה שום מסגרות לבתי חינוך, עד שהגיעה הגברת שרה שנירר לפני כמה עשרות שנים והמציאה את זה
קצת הסטוריה01.07.15
להיות בבית יותר מ 3 שבועות....
שולה12.07.15
2
תהיה חזק, ואל תתקפל בשום אופן אני תושב עיר לווין של י-ם, אבל עוקב אחר התנהלותך, אם תתקפל אני ממש יתאכזב, והמון מצביעים יזכרו את זה לתקופה ארוכה וחבל. תהיה חזק - אוהבים אותך- (לפחות כמו שלוין אוהב אותך אהבה גדולה חחח)
שמעון01.07.15
1
זה לא אפליה כלל, מורה על 50 בנות זה חתיכת צחוק
אברהם01.07.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 10:41
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 08:18

אילן במה אברכך 

גאב"ד העיירה רקד עם הילדים בחורשת עצי הפרי | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24