כיכר השבת

המרד הד"לי והגיור האלטרנטיבי

'יתד נאמן' תוקף את מקימי רשת הגיור: "נוער הגבעות הרבני"

עורך "יתד נאמן" יוצא במתקפה חריפה נגד מקימי רשת הגיור האלטרנטיבית, מגדיר אותם כ"נוער הגבעות הרבני" וקורא לראשי המדינה: "ל"נוער גבעות" צריכים להתייחס כמו לנוער גבעות" (ארץ)

23
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ז באב | 12.08.15
הרבנים דוד סתיו, נחום רבינוביץ ויעקב מדן, מקימי רשת הגיור
הרבנים דוד סתיו, נחום רבינוביץ ויעקב מדן, מקימי רשת הגיור (צילומים: נתי שוחט, אורן נחשון - פלאש 90)

מרד הגיור של חלק מרבני הציונית הדתית בהקמת בתי דין אלטרנטביים תוך נסיון לעקוף את ממסד הרבנות הראשית לישראל גורם לסערה רבה בקרב רבני קהילות יהודיות בארץ ובחו"ל החוששים לפריצת הגדר בנושא המהותי לקיומו של העם היהודי.

הבוקר (שלישי) מקדיש הרב ישראל פרידמן עורך העיתון "יתד נאמן" את מאמר המערכת של בטאון תנועת דגל התורה לגינוי היוזמה במילים חריפות.

"'נוער הגבעות הרבני' של הציבור הד"ל, החליט לעשות מעשה", כותב פרידמן וממשיך: "הם האמינו שיצליחו להעביר את חוק הגיור שעבר בינתיים לפח האשפה של ההיסטוריה, מבלי שהצליח להרוס את העם היהודי" ומסביר את רפורמת הגיור של הממשלה הקודמת, "ממשלת הזדון" כלשונו, ומציין כי כל מתגייר יכול היה "לוודא שלא ידרשו ממנו יותר מדי, שלא יתבעו ממנו לחיות כאדם שומר מצוות, כלומר להשאר גוי עם תעודת יהודי".

"זה לא מה שקרה. אבל "נוער הגבעות הרבני" של הצבור הד"ל, החליט שאין דין ואין דיין. גם אם מדינת ישראל החליטה שעל פי חוק, הרה"ר היא שאחראית על עניני הדת, אם הם לא הצליחו להשתלט על מוסד הרה"ר, אז מותר להשמיץ אותה ולהקים מערכי גיור אלטרנטיביים – העיקר שיהיה כמו שהם החליטו! אם הם רוצים רפורמה בגיור ומפריעים להם, אז הולכים בכוח. אם אין חוק גיור, אז יעשו ניתוח מעקפים פרוביזורי, כדי שיזרים דם זר ללב העם", הוא כותב.

עורך 'יתד' מוסיף וכותב כי "האמת, איש אינו חושד בהם שמדובר בדאגה לגרים. מי שדואג לגרים לא מגייר אותם בגיור אנרכיסטי פורע הלכה ולהבדיל גם חוק, גיור שלא יוכר ע"י המדינה ובוודאי לא ע"י בתי דין רציניים ברחבי קהילות ישראל בחו"ל ויש בו אונאת הגר. מי שדואג לגרים, אינו מבצע תהליך כל כך פנימי וכל כך אישי ועמוק, באופן מתוקשר ומתגרה, לעיני מצלמות העתונות. מדובר בשאיפות אישיות שלא התממשו, וכל הדרכים כשרות להשגת המטרה. וכש"נוער הגבעות הרבני" מחליט להתפרע, אין מי שיעצור אותו. גם אם מדובר במרד".

הרב פרידמן תוקף את ראשי "הבית היהודי" על "הגמגום המתפתל" ומציין כי בניגוד אליהם "גורמים רבניים והרבנים הבכירים בצבור הדתי לאומי הביעו במילים קשות, בכתב ובע"פ, את התנגדותם הנחרצת למגמה ההרסנית המסוכנת. לכל בר דעת ברור שאם "נוער הגבעות הרבני" של הצבור הד"ל החליט להשתולל ולפרק את הרה"ר הממלכתית כי לא הצליח לכבוש את הגבעה הזו בבחירות דמוקרטיות, לכל מובן שאם יוקם מערך גיור אלטרנטיבי, מהר מאוד יוקם גם מערך אלטרנטיבי רפורמי, שדובריו ינמקו את אותם נימוקים ויביאו את אותם טיעונים. בפרט על רקע עמדתה של הסוכנות היהודית, שמעודדת ומגבה כל מה שרפורמי! מלבד הפירצה בגדרות היהדות בעצם הגיור האלטרנטיבי המקל שעלול לאפשר לזמורות זר להשתרג על אילן היהדות, זו סלילת כביש לתנועות החוצ-יהודיות ללב ההוייה הישראלית המתבוללת".

"לו היה מדובר בבית משפט שהחלטותיו לא היו מוצאות חן בעיני מישהו והלה היה נחפז להקים ערכאה שיפוטית אלטרנטיבית, הרי הארץ היה מזדעזעת ת"ק על ת"ק פרסה, וכל אבירי התקשורת היה יוצאים במקלדת שלופה להגנת הגוף הרשמי. אבל כאשר הפירצה היא בחומות היהדות, פתאום "נוער הגבעות הרבני" חסר האחריות, הוא דבר לגיטימי. כאשר מדובר בהרס של שלמות העם, אז ההתפרעות האנרכיסטית המתוקשרת היא לגיטימית ורצויה. ודי להתבונן מי הפוליטיקאים ומי אנשי התקשורת שחוגגים, כדי להבין עד כמה המהלך מחריד ומסוכן", הוא כותב.

בהמשך המאמר הוא כותב כי "למעשה, כך נראה, מדובר בתרגיל זול של יחסי ציבור, מצידם של ראשי "נוער הגבעות הרבני". זו דרך להסית את העם המנותק משורשיו נגד קודשי ישראל ולהבאיש את הסמכות ההלכתית הרישמית, ובמחיר פגיעה בטהרת היחוס להופיע על סוס לבן כאביר מושיע וקשוב, כתעלול לקראת ההסתערות הבאה לכיבוש עמדות הדת בישראל, כדי שיוכלו להזיד בה לפי השקפתם.

"בתקשורת היו שהזדרזו לבשר על הקמת זרם חדש שקם בישראל. אם אכן, בסקלה שלנו הוא ממוקם בין הציבור האורטודוקסי לרפורמי. רק שההיסטוריה היהודית הוכיחה במהירות, לאן "זרמים" כאלה הגיעו. גם משה מדאסוי – מנדלסון, היה בבראשיתו ת"ח שהצליח לתעתע, עד שרקבון מעשיו דירדר רובדים שלמים ביהדות לזרועות האסון הרוחני.

"ראשי המדינה חייבים להתייצב כחומה בצורה ולא להכיר בגיורים אנרכיסטים מהסוג הזה, שמסכנים את שלמות העם. ל"נוער גבעות" צריכים להתייחס כמו לנוער גבעות".

תוכן שאסור לפספס
23 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
20
אכן כן מעולם לא התנהלו אנשי הציונות הדתית אחרת. תמיד בריוניות ובהתנשאות. תמיד מי שהלך שלא בדרכם נשלחו לעבריו חיצים כאילו חיי האחר מופקדים בידם. אך בעוד מעט זמן הם יפגעו בעצמם.כמה טוב שרבני הציונות המתנגדים לא הולכים אחריהם שולל ואומרים את דברם ללא מורא וללא חת. ואתייחס לרבני הגבעות שמכרו את תורתם וד
המשקיפה12.08.15
19
מי שמך פרידמן לקבוע מי מתאים ומי לא. אתה לא מגיע לזרת של כל אחד מהרבנים האלה מה שהם כבר מזמן צריכים לחזור אליו וללמוד בפעם האלף אתה עוד לא חולם ללמוד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי12.08.15
18
וראו איזה פלא כמו שדעותיהם דומים פרצופם דומה. ליצני הבית הרעוע
r12.08.15

הצגת כל התגובות

17
שיתבשו להם לא יודעים להפסיד בכבוד
יוסף 12.08.15
16
עורכי עיתון שלא ראויים להיות בתפקידם!! גם אם לא מסכימים על משהו יש תרבות של דיון ובמיוחד כשמדובר על רבנים!!
י12.08.15
15
היתד האלה רשעים רק מפיצים שנאה בושה הרבנים האלה שרוצים להכים רשת גיור חדשה נכון שלא צודקים אבל אלה רבני צהר הבית היהודי שמרן אמר בית של גויים אבל למה להגיד נוער הגבעות הרבני נוער הגבעות הם בכלל לא משתיכים לזרם הזה הם לא דתיים לאומים הם חרדלניקים עובדי ה' שמישבים את הארץ ונלחמים בערבים הם
אבי12.08.15
14
בתמונות רואים זקנים כמעט ולא כיפות כנראהשהכיפה לא כל כך חשובה היו בישראל עוד אנשים עם זקנים בלי כיפות
דוד12.08.15
13
"נוער הגבעות הרבני" מאיפה הכינוי ומה הקשר? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נוער הגבעות הטוקבקי12.08.15
12
ישראל פרידמן היקר! האם לדעתך הגיורים שנעשים היום ע"י מינהל הגיור ובתי הדין לגיור טובים לפי ההלכה? האם ה"דיינים" שיושבים שם ומגיירים כשרים להיות דיינים לגיור? אם כן, כלומר אם התובה היא שגם היום כל הגיורים פסולים, אז מה אתה מתלהם נגד רבני הגבעות? במקום זאת תצעק בקול גדול: "תנו לי יבנה וחכמיה", גם לחרד
גפן פוריה12.08.15
11
ולא משתמע לשני פנים!
חכמת הפרצוף12.08.15
10
רק בשבוע שעבר פרסם צוהר - ואף אחד לא הכחיש זאת - שכל בירורי היהדות שלהם מקובלים ב-100% על בתי הדין הרבניים. אז מה הנפ"מ בין בירור יהדות לגיור?
צוללן12.08.15
9
יתד נאמן העיתון הכי חשוך ביקום. מעודד עוני ובורות ומתנגד לפרנסה בכבוד.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם12.08.15
8
היתד הלא נאמן תוקף את נוער הגבעות. היתד שמגדל נוער השונאים והמחבלים, שאין גרועים מהם בדור שלנו, יש להם את החוצפה והגסות רוח לתת מוסר לאחרים.
חיים12.08.15
7
הדלים החרדים אהבלים וכרגיל יפסידו בתהליך הזה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james12.08.15
6
כל מלה בסלע!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודיה12.08.15
5
כאילו אתם שולטים על התורה. החרדים הפכו לכת שדומה באופן מסוימת ליהדות. מנסים באופן אלים מאד לשלוט על חיי יהודים אבל זמנם פגה.. הגיע הזמן לשכל ישר ורדיפת אמת. כמו שאמרו מגיני הרמבם לרבני צרפת״ אתם(חרדים) בורים עם הארצים ופשוטי דעת״
מנדל12.08.15
4
בשביל התרגיל כדאי ליפתוח בית משפט אלטרנטיבי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רב ד"ל12.08.15
3
אם אלה המעודדים להקמת זרם חדש בישראל ,לא נשארה ברירה אלא להקים בתי משפט לשלום מחוזי ועליון שיהוו זרם חדש בישראל שיהיו משקל נגד לכל בתי המשפט בארץ שמתנהגים לפי אסכולת השופט ברק ותלמידיו כגון טליה ששון וחבריה ותשקוט הארץ 40 שנה
חרד משפטן12.08.15
2
הרב הגאון "עורך יתד" שליט"א פרדימן טול קורה מבין עינך פשוט את האינטרסים שלך פעל ישר באמת ובתמים
אהרן12.08.15
1
עצם הקריאה "נערי גבעות" ככינוי גנאי לראשי ישיבות מבוגרים(הרב הגאון רבינוביץ מתקרב לגיל 90) בזויה ובכך האומרה עובר על ביזוי תלמידי חכמים. אין כיום גדול בתורה החוקר את הרמב"ם כרב רבינוביץ(מוציא מפעל הפירוש "י"ד פשוטה"). א-ל-ן-ל בפתח, והינו צריך לחזור בתשובה כמו מימרן החוצפן...
יהודי12.08.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 14:23

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 13:38

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 11:45

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24