כיכר השבת

שערוריית הסמינרים • וידאו בלעדי

מרגי: "מי ייתן את הדין על הבנות"; עימות סוער בין פרוש וללום

ועדת החינוך של הכנסת קיימה דיון סוער באפליית הבנות בסמינרים בעקבות השערורייה באלעד • צפו בנאום הנרגש של ח"כ יעקב מרגי ובעימות בין ראש העיר ישראל פרוש לעו"ד יואב ללום (אקטואליה)

26
כיכר השבת | כ"ז באב | 12.08.15
(באדיבות המצלם)

שערוריית הסמינרים באלעד, שנחשפה ב"כיכר השבת", ממשיכה לעורר סערה: אמש (שלישי), התקיים דיון בנושא בוועדת החינוך של הכנסת, בו הבטיחו נציגי משרד החינוך כי ילחמו באפליה ביד קשה, אך הדיון עצמו היה סוער במיוחד כפי שניתן לראות בווידאו המתפרסם לראשונה.

במהלך הדיון, נשא יו"ר הועדה ח"כ יעקב מרגי, נאום נרגש, בו תקף בחריפות את תופעת האפליה הפסולה: "אצלנו מי שקצת חלש הוא כבר לא בליגה שלנו, אני הייתי מדרג הפוך, וככה השולחן ערוך מדרג, המוסר. נהנתי לראות את הסרטון של הרב שטיינמן (שפורסם ב"כיכר השבת". כ"ה), למנהל מוסד שבא להתפלפל אם לקבל, אמר לו "זה גאווה", הכל זה גאווה. מה יקרה לאותו מוסד אם יקח ארבע חמש בנות חלשות ויעצים אותם? אני אגיד לכם מה יקרה, יהיה למנהל המוסד מקום יותר טוב בעולם הבא. מה קרה? צריך לכנס דיון בוועדת חינוך?".

"מי יתן את הדין על אותם בנות שאיבדו את האמון במי שחינך אותם, באלו שהובילו אותן, באותן מחנכות שיודעות לעקם את האף, מי שמכם לתת המלצות? תסתכלו על התעודה. עושים סלקציה. כן סלקציה", דברי מרגי.

אחריו דיבר ראש העיר אלעד ישראל פרוש שסיפר כי בשנה שעברה הצליח להכניס 50 בנות ספרדיות, לאחר שהתחייב לסמינר זלזניק, שיסדר לו רישיון, אבל לטענתו בגלל עתירות משפטיות שהוגשו, במשרד החינוך סירבו להעניק את הרישיון.

הדיון בוועדה, אמש (באדיבות המצלם)

לדבריו, הפתרון הוא במתן כוח לעיריות לנהל את הדברים. הוא הוסיף ואמר כי אי אפשר לתת לכל כמה בנות לפתוח תיכון בעצמם, והאשים שוב את משרד החינוך בכך שלא עמד בהבטחתו למתן רישיון לזלזניק, מה שגרם לדבריו לכך שלא היה ניתן לבצע רישום מסודר ומפוקח.

לאחריו החל לדבר עו"ד יואב ללום, שהגיש עתירה נגד העירייה בנושא, ותקף בחריפות את פרוש, שלטענתו משחק "משחק כפול". פרוש הנסער התפרץ שוב ושוב לדבריו של ללום וצעק לעברו: "מי שהרס את הציבור החרדי, זה אתה".

חילופי המהלומות המילוליות בין השנים נמשכו, עד שיו"ר הוועדה איים להוציא את פרוש מהדיון.

לדברי ללום: "בעיר אלעד בנות שובצו לבית ספר לא חוקי, שאין חולק שהוא לא חוקי ושהוא פיארטי. הרישום נעשה בצורה פיראטית, בית הספר הזה בחר בנות מראש, וערער את כל הסדר בעיר, ועשה זאת שוב בשנה זאת".

ללום ניסה להמשיך בדבריו, אלא שפרוש התפרץ שוב וקרא: "הוא דיבר על אלעד, אני רוצה להגיב, אם לא אני עוזב את הדיון".

פרוש עקץ את מי שכיהן בזמנו, צביקה כהן, שישב בדיון לצידו: "מי הכניס את כל הבנות? אם משרד החינוך יעבוד עם העירייה כמו שהיא רוצה וצריכה, הכל יהיה בסדר".

(באדיבות המצלם)

בהמשך הדיון דיבר העיתונאי הבכיר יעקב ריבלין, שניסה להסביר איך נוצרו הסמינרים האליטיסטיים, המיועדים כביכול רק ל"בני תורה", והבהיר כי לדעתו הפתרון היחיד לכל הבעיות הללו הוא רק באמצעות רישום אזורי.

יו"ר הוועדה ח"כ מרגי סיכם ואמר כי "הוועדה רואה בחומרה אפליה בין אשכנזים לספרדים ובין ילדיהם שהורים עובדים לבני אברכים ועובדים במשרות תורניות. הוועדה מבקשת ממשרד החינוך להכין מתווה רישום ולהגיש מיפוי של התלמידות באלעד באופן מיידי". בהודעת הסיכום שיצאה הבהיר מרגי כי הפתרון האולטימטיבי לדעתו הוא רק רישום לפי איזורים.

צפו בווידאו מהנאום של מרגי ומהעימות הסוער בוועדה

עוד בנושא:

תוכן שאסור לפספס
26 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
15
זה חוצפה שקיימת בציבור החרדי .שכל ראש עיר משחד את עורכי העיתונים שיערכו עבורו כתבות מפרגנות כולל הסיפורשל הסמינריםלפחות שיתן להם מכספו האישי למה מכספי התושבים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי 12.08.15
14
אשרי יולדתם לא יחסר להם שום דבר יהיה להם אושר עושר ברכה הצלחה שפע גדול . הילדים והנשים שלהם יהיה להם הכל . הכל תלוי במזל של האדם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבי בבר 12.08.15
13
שכח לספר כי ספרדיות שובצו בכיתות של ספרדיות. אצל זלזניק, בתיכון הרגיל (עם הבגרות) אין אחת אשכנזיה !!!!!!!!!!!!!!
אמא שקצת יודעת12.08.15

הצגת כל התגובות

12
מושחתים נימאסתם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני12.08.15
11
פושעים ! ופושעות ! כל המנהלות והמנהלים בשם הדת והצדקות ! הגהינום מחכה להם , מוכנה לבוא להעיד על כך חוטאים על גב ילדים ונוער , אין מחילה ואין סליחה , כמו שהם מתנהגים כך אלוקים יתנהג אליהם , יש דין ויש דיין .
רחל פוגל12.08.15
10
רואים בסרטון איך שיעקב נותן זכות דיבור יותר מאשר לפרוש אני בטוח שמכל הדיונים האלו לא יצא כלום אני קורא לאחינו בני עדות המזרח , תפתחו בעצמכם בתי ספר איכותיים שבאמת יהיה תחליף מצוין לבתי ספר האשכנזים ואלואי שבעשור הבאה האשכנזים יבכו למה הספרדים לא מקבלים אשכנזים
יהודי אמיתי13.08.15
9
לא נשתוק על ביזויו של ראש עירינו הרב ישראל פרוש ע"י מרגי, שמאז החל לכהן כראש העיר הגיעו לעיר השלום והשלוה וכולם מודים בכך, ועכשיו מנסה ללום שכל גדולי ישראל התבטאו נגדו בצורה החריפה ביותר שיש לזרוע הרס וחורבן בעיר, לא ניתן לזה לקרות! שרוליק אל תפחד ותמשיך להצעיד אותנו קדימה, אוהבים אותך!
אלי12.08.15
8
יונה.עוד מעט תעוף.....אתה מדבר על דין אוי לך מיום הדין על מה שאתם מדברים על הבנות חוצפנים .נוכלים.הכל בתמורה.גויל נפש אולי אתה גור כמו פורוש חוצפנים אל תדבר על בנות ישראל עוף עוף יונה ואל תחזור (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ל.ת.12.08.15
7
את והבת שלך מקולקלות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרדכי12.08.15
6
פורוש הביתה די לשררה ולשקרים
אלף12.08.15
5
מחזרת רעיון מעולה שדובר בו רבות ואכן הוא פתרון מצוין לכל האפליות נגד הספרדים וציבור ההורים העובדים שאין לו כמובן שום מקום על פי התורה רק רשעות טפשות וחילול השם אבל כשאתה מביע בפומבי בהגייה מזלזלת "בני-טיירה" הפכת להיות כעם הארץ האומר מי יתן לי ת"ח ואנשכנו כחמור ואתה גורם לאפליה הזו להורים עובדים כ
מבקר13.08.15
4
אף אחד לא צריך לסבול בכיתתו בנות מקולקלות וכו' מצידי שיפתחו להם בית ספר לחוד אולי לללומים ודומיהם יהיה פחות פרנסה וכותרות אבל להורים תהיה הרווחה, זו האמת גם אם זה לא נעים לשמוע.
יונה12.08.15
בנות מקולקלות אלו בנות שחינכו אותם בבתיהן שמרן הרבן שטינמאן הוא משכיל וכופר עפ"ל זה הקלקול ההרסני ותו לא
שולי כהן12.08.15
תגיד לח יש לך ביטוח.מאפה אתה יודע שבנות מקולקלות.חוצפן.גזען.לשון הרשע.ומוציא שם רע על 100 בנות..רוי לך אלול מתקרב אוי לך אלול מתקרב גזען.אסור לך לדבר ככה על 100 בנות מקולקלות.בושה לשון הרע .תאמין לי מצה אין לך שכל.שינאת חינם ללום ללום חוצפן .מקבלים בנות בתנאי שיתנו רישיון.אפה זה קיים חוצנים (נשלח
ל.ת.12.08.15
גאווה ! גאווה !
PHIL12.08.15
בדיוק כמוני כבר מוכתר כ"מקולקל", אז יש לנו אינפלציה של מקולקלים. זהו עיוות יסודי בכל התפיסה החינוכית ואף והחברתית של הציבור שלנו. אם לא נדע לתקן פגם זה, נמשיך לשקוע בים של מאבקים פנימיים מיותרים, והכל כמובן "לשם שמים". א - ל - ו - ל
רפאל12.08.15
3
הסיבה המדויקת שמנהלי הסמינרים לא מקבלים חלשות היא רמתם הנמוכה של המחנכים מנהל סמינר שאישיותו גבוהה לא פוחד כי הוא יודע שהוא מסוגל לקדם ולשנות תלמיד! זו הסיבה ואין בלתה
דני12.08.15
2
על מוסדות החינוך החרדים. גם לבנים וגם לבנות. רצינו להעניק לילדינו חינוך יהודי טהור, כדי שידעו את שורשיהם, שתתחזק אמונתם. לצערנו, מעלו באמון שנתנו בהם. הם הפכו את המוסדות למוקד של משרות למקורבים, פרוטקציוניזם גואה, לאפליות וקיפוחים, ואת ילדינו הפכו לבני ערובה לצורך שליטה בנו. את התוצאות רואים בשטח,
אברך פשוט12.08.15
1
ולא בתורת ישראל.....כבעל עסק די גדול אני נתקל ברבים מהם....אל תפלו למראה שלהם ,השטן תמיד מתחפש,כי אם יבוא במראו הטיבעי כולם יברחו ממנו.תקראו מה פורוש אמר.....אם לא הייתי מבטיח להם רשיון לא היו מקבלים 50 ספרדיות...כלומר ספרדיות מקבלים תמורת שוחד,ולא כי זכותן להתקבל.
mike12.08.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24