כיכר השבת

"חומרים דרמטיים הוסתרו"

דיווח: התביעה מנעה בזדון מהרב פינטו חומרי חקירה

ממסמכים שחשף "ניוז 1" עולה לכאורה שערורייה נוספת בהתנהלות התביעה במשפט הרב פינטו - התובעת מנעה מהרב חומרי חקירה. האם נמנע מהרב משפט הוגן? בפנים: התכתובת המפלילה

21
כיכר השבת | כ"ט באב | 14.08.15
הרב יאשיהו פינטו בבית המשפט
הרב יאשיהו פינטו בבית המשפט (צילום: Shaul Golan/POOL)

סערה נוספת סביב משפטו של הרב יאשיהו פינטו: העיתונאי יואב יצחק חושף בניוז 1, כי נמנעו מהרב יאשיהו פינטו חומרי חקירה חשובים ביותר במסגרת הסדר הטיעון שנעשה עימו, וכי ייתכן כי העובדה שחומרי חקירה אלו לא הגיעו לידיו של הרב, מנעה ממנו משפט הוגן.

על פי הפרסום מדובר בחומרי חקירה בעלי משמעות דרמטית, התומכים בטיעונים אותם משמיע הרב כבר זמן רב. כך למשל, חומרי החקירה שהוסתרו מהרב מעלים חדשות חמורים נגד שורה של בכירים ביניהם תנ"צ אפרים ברכה ז"ל.

העיתונאי יואב יצחק החתום על החשיפה טוען כי החומרים הוסתרו ולא בכדי. חומרי החקירה כללו עדויות על כספים שינתנו במשך שנים על ידי הרב פינטו לאפרים ברכה, כפי שטען הרב להגנתו כבר בתחילת הדרך. במידה והמידע הזה היה זורם אל הרב פינטו, הרי שהוא היה יכול להוכיח את גרסתו כי הכספים שהעביר לברכה לא היו שוחד אלא כמתנות שניתנו על פני לא פחות מ-17 שנים, בשל היחסים הטובים ששררו בין הרב פינטו לתלמידו לשעבר, תנ"צ ברכה.

העלימו מהרב פינטו ראיות המערערות את אמינותו של ברכה

מלבד הראיות לגרסתו של הרב פינטו בדבר הכספים שנתן לברכה, מכילים חומרי החקירה שנחסמו בפני עיונו של הרב פינטו, גם ראויות לכך שחשבונותיו של ברכה לא נחקרו, בניגוד למה שדיווחה הפרקליטות לביהמ"ש העליון (!), כמו גם עדויות וראיות לכך שהרב פינטו מסר דיווחים מוקדמים לחוקרי ה-FBI, לפני שנדרש לחקירה בישראל, אודות הכספים שנתן לברכה כמתנות ולא מתוך כוונה פלילית. חומרים אלו יחד עם טענות חמורות המפלילות את תנ"צ אפרים ברכה בעבירות המעמידות את כל מהימנותו בספק (שעליה נבנה כל התיק נגד הרב), חומרים אלו ועוד, נמנעו מהרב פינטו (!).

"התכתובת המפלילה" (מתוך ניוז 1)

מניעת חומר הראיות החשוב שהיה עשוי לסייע לרב פינטו להגן על עצמו בבית המשפט, או לכל הפחות לקבל הסדר טיעון מקל יותר, מעלה חשש, ולדבריו של יואב יצחק אף חשש ודאי כי נעשה מהלך מכוון מצד רשויות התביעה והחקירה (הפרקליטות והמשטרה), לשיבוש הליכי משפט, ולגרום בכל מחיר להרשעתו של הרב פינטו.

"היועץ המשפט השתתף בהליכים המגמתיים נגד הרב פינטו"

יואב יצחק בפרסום הנ"ל, אף מטיח האשמות חמורות ביועמ"ש וינשטיין, וטוען כי "הוא השתתף באופן פעיל ביותר בניהול 'ההליכים המגמתיים'". לדבריו, וינשטיין אף מנע את חקירתו של תנ"צ ברכה בשנים 2012-2013. חקירה שחודשה באופן סמוי, לבסוף רק ב-2015 בשל הנחייתו של פרקליט המדינה שי ניצן. החקירה נקטעה כזכור, בשל התאבדותו הטראגית של תנ"צ ברכה.

חשוב להבין, כי זכותו של הרב פינטו לעיין בחומרי החקירה היא זכות המעוגנת בחוק, כשמטרתה היא לתת את האפשרות לנאשם משפט הוגן ואת היכולת להגן על עצמו. אך זכות העיון בחומרי החקירה מוגבלת בהתאם לחוקים אחרים. כלומר, זכותו שימסרו לו חומרי החקירה בעניינו, אך זאת בכפוף להשחרת חלק מהמידע ולהסתרתו, ואף לאי מסירת חלק מהחומרים עליהם הוצאה תעודת חיסיון.

ואכן השופט עודד מודריק, בניגוד לעמדת הפרקליטות, נעתר לבקשה שהגיש הרב פינטו עוד ב-2014 וקבע כי התביעה תעביר לרב פינטו את כל חומרי החקירה, בכפוף לזמן סביר בו יוציאו תעודת חיסיון, על הנדרש חיסיון, וישחירו חלקים מן המידע המצוי בראיות בהתאם לחוק.

הפרקליטות טענה, כי במידה וידרשו להעביר את כל חומרי החקירה הרי שהסדר הטיעון עם הרב יסוכל, לאור הזמן הרב שהתארגנות כזו דורשת, למרות זאת השופט דחה את טענתם זו וקבע לפרקליטות זמן סביר להתארגן כדי להעביר את כל החומר שברשותם לידי הרב פינטו.

קנוניה חרצה את משפטו של הרב?

אלא שכאן העניין הסתבך. מן המסמך שנחשף בניוז 1, עולה כי נחתם הסכם פשרה בין עו"ד איל רוזובסקי בא כוחו של הרב פינטו לבין התביעה. על פי המסמך, עיקרי ההסכם הם, כדלהלן: חלק מחומרי החקירה יימסרו לעו"ד רוזובסקי, ולו בלבד; חומרי חקירה מפרשת חזון ישעיה - נשואת כתב האישום נגד הרב פינטו, לא יימסרו כלל וכלל; ההגנה, קרי: רוזובסקי וצוותו, לא יעבירו את חומרי החקירה לאף אחד, "כולל לא לפינטו". חמור מכך, "אף אחד", הובן - גם לא לבית המשפט, ואף לא כציטוט מתוך מסמך, לצורך הטיעונים המשפטיים בפני בית המשפט...

לטענת יצחק, "בכירי הפרקליטות - ובהם התובעת עו"ד רחלי חזן-פלדמן - הפעילו לחץ כבד על עו"ד רוזובסקי, בא-כוחו הראשי של פינטו", ובסופו של דבר הגיעו עימו בסתר להסכמות, שלא היו לטובתו של הרב, ואף שיבשו ופגעו ביכולתו להגן על עצמו.

לדברי יצחק, הרב פינטו לא ידע מאומה על ההסכמות בין עורך דינו לתביעה "שנעשו מאחורי גבו". הרב ומקורביו ביקשו מבא-כוחו עשרות פעמים לקבל את חומרי החקירה, ונדחו בתואנות שונות ומשונות - מבלי שידעו איזו קנוניה נרקחה נגד הרב. כעת, הרב פינטו שכזכור הגיש ערעור על גזר הדין לבית המשפט העליון, שחרר את עו"ד איל רוזובסקי מייצוגו, ושכר במקומו את שירותיו של עו"ד אביגדור פלדמן. בימים אלה נעשה מאמץ מחודש לקבל עבור הרב פינטו את חומרי החקירה, וזאת כהכנה להשמעת הטיעונים בבית המשפט העליון, ולביצוע מהלכים משפטיים נוספים, ככל שיידרשו - כולל דרישה למצות את הדין עם אותם גורמים בפרקליטות ששיבשו הליכי חקירה ומשפט.

תוכן שאסור לפספס
21 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
13
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי 14.08.15
12
לא היינו צריכים חסיפה של העיתונאי יואב יצחק יד לנו אמונת חכמים הרב הוא קודש קודשים התעללו בו בשל היותו חרדי אבל רואים פה בחוש שה׳ ילחם לו והוא יחריש!!!! ה׳ ישלח לו רפואה שלימה בקרוב אמן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לי14.08.15
11
גלוי וידוע שהאכזריות לרב הייתה גדולה, ועושים הכל כדי להכפיש את שמו הטהור, הרב צדיק וקדוש, והקבה יעשה משפט לרשעים הללו שפגעו בכל מוסדות שובה ישראל, ידיהם לא יצאו נקיות,כמו שהרב אמר,ביום שיצאו השקרים לאור הם יתביישו ,לעולם הזה יש דין ויש דיין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רותי14.08.15

הצגת כל התגובות

10
רק האמת תנצח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אורח16.08.15
9
ופשוט להבין עם דמעות בעניים כמה שפיכות דמים עשו לבנאדם שכל החיים שלו מסור לעשות טוב ולהגדיל תורה וחסד בעולם.. אבל הקב"ה איתו ויהיה ישועות בעזרת ה'.. האש של שובה ישראל לא תכבה!! אוהבים אותך רבנו!!
ציון כהן14.08.15
8
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רשעים 14.08.15
7
רק לרב פינטו יש כסך להילחם בהם עלה והצלח
דוד החקיין14.08.15
6
סוף סוף מתבהרים הדברים ובסוף כולם יראו שהרב צדיק וישר. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מימי14.08.15
5
איך אתם לא מקימים צעקה להקים ועדת חקירה וזה מה שהציבור רוצה האם אתם מפחדים על עצמיכים ויושבים בצדק תילמדו את פרשת שופטים
המצליף 16.08.15
4
"את אשר יאהב השם יוכיח" כל המשפט הזה זה הבל הבלים ובעזאת השם יוכח צדקותו של הרב. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלמוני14.08.15
3
פינטו איש ירא חטא צריך לסבול על כלל ישראל, והסוד לה'.. כל הצדיקים האמיתיים , כל הצרות באות עליהם הכל לטובת כלל ישראל. החזק מעמד אוהבים אותך הצדיק... ישר כוח גדול
ציפורה15.08.15
2
וגם חופש דיבור רק אם אתה שמאלני
ארז15.08.15
1
ברור לחלוטין שמשפט פינטו היה מלוכלך כשם שגם משפט קצב , לא התנהל כראוי . סימונו את שניהם וירו בהם כמו במערב הפרוע , וינשטיין איננו צדיק , הוא הרי חבר של נוכל רב המעללים פישר , במדינה שלנו כדי לעשות צדק עם נאשמים , חייבים לשנות את השיטה למשפט מושבעים. הלכלוך בפרקליטות אין לו גבולות , ברכה היה מכער ו
משפטן15.08.15
ותשתלח כל בוקר בפרקליטות ותנווט אותם החוצה
יעקב16.08.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

פארק מגורים חדשני

דירת החלומות שלכם במיקום הכי מבוקש בירושלים >>

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24