כיכר השבת

מלב של אמא

בשמחה תצאון • מכתב מאמא לארבעת בניה העולים לישיבות

לכו בניי, תקבעו מושבכם בבית המדרש. לימדו בכל הכח והעוז, מלאכי השלום שלי • יעל מזרחי בטור מיוחד ומרגש כותבת לארבעת בניה העולים לשיעור א' בישיבות גדולות עם פתיחת זמן אלול (חרדים)

70
יעל מזרחי | כיכר השבת | א' באלול | 16.08.15
בשמחה תצאון • מכתב מאמא לארבעת בניה העולים לישיבות
(צילומים: המשפחה)

כשרביעיית הבנים המדהימה שלי נולדה לפני 17 שנים, זה הרגיש לי שזכיתי בלוטו (כל ילד הוא לוטו בפני עצמו). כמה שנים אחרי, כשהתאומים נולדו, הבנתי איך זה מרגיש לזכות פעמיים בלוטו. לפעמים אני חושבת שאחת הסיבות להולדתם היא זיכוי החסד.

17 שנה במנהרת הזמן... אני אמא לשלושה ילדים קטנים, כשברכת ה' דפקה אצלנו בדלת - ועכשיו ערב ראש חודש אלול. א ל ו ל.

א ל ו ל. הכה בי לפנות בוקר. עלטה מחלון המטבח, מחכה שהבוקר יעלה ואיתו בשורת היום: ישיבה גדולה!!!!

"שהחיינו והגענו לזמן הזה"

מברכת את ברכות השחר, מחזיקה את אשמורות עיניי בעזרת הקפה, מביטה בכם בחוריי, לא נרדמתם מהתרגשות - גם אני ומתיישבת לכתוב לכם מדם ליבי.

הנה חלפו להם ביעף 17 שנה להולדתכם, בניי אהוביי. איך הרגשנו שכל העולם לבש חג כשנולדתם, ואיך אני מכל האמהות שבעולם זכיתי בכם - רביעיית בנים מקסימה שלי.

רביעיית הבנים לאחר לידתם (צילומים: המשפחה)

איך זיכיתם שכונה שלימה בחסד, שכונה שלימה שגידלה אתכם. בנות סמינרים יקרות שכיום מגדלות ילדים משלהן שהתנדבו סביב השעון (ותודה למשפחת שרמן ובא גד היקרות) וכל פעם שעייפתי החיוך דאבל ארבעה שלכם החייה אותי.

הרבה ילדים זה כח!

וחמה ולבנה גם יחד... והשיניים, האזניים , כאבי הגדילה וכאבי התשומי, והתור לבקבוק ולחיבוק, והקפה הקר והמצפון הו המצפון (את מי לא חיבקתי היום?).

פעם אישה חכמה אמרה לנו שלגדל רביעייה צריך אמא מברזל ואבא מזהב... ושבכלל אנחנו לא צריכים לפחד מעין הרע כי כולם מרחמים עלינו.

ברוך השם התברכתי בכוחות נפש עצומים לצד בן זוג ואבא שכולו זהב צרוף. לגדל רביעייה, בתוך 11 ילדים, זו עבודת מידות תמידית. של כולנו. זה לרכוש סבלנות (התור לבקבוק, לחיבוק), וויתור ואהבת חינם והרגישות לאחר, והצפיפות המבורכת (כל ילד תופס לי כאן שתי בלטות..).

תמיד אמרתי שנולדתם מבסוטים (אני כבר שונאת את הכלות שלכם...) הכול טוב, הכול נעים, הכול טעים, לא כואב, יעבור, לא נורא, פעם אחרת, אין דבר והכל בסדר אמא.

(למי היה זמן לפנק אתכם?)

ובורא עולם שברחמיו וברוב טובו הקדים רפואה למכה, ואיך הצלע הרביעית לא נשארה מאחור, מגיל שנה התאחדתם כולכם לעזור לו.

והנה צעד ראשון בעזרתכם, והמלל, וכל הגירויים והאתגרים שהצבתם לו, והיד המושטת שגם הוא יהיה אתכם ולא יישאר מאחור.. ("אני אהיה ה"זבולון" שלכם", הוא אומר).

רביעיית הבנים בדרכם לישיבה הגדולה, הבוקר (צילומים: המשפחה)

ובגיל שלוש לקחנו אתכם להתברך אצל גדולי ישראל בתפילה לבורא עולם שמתיקות התורה תוטמע בכם ושאת אהבתו לא יסיר מכם לעולמים.

זוכרים ששרהל'ה שלנו עזרה לנו לקחת אתכם לרב אלישיב זצוק"ל להתברך (ותודה לחיים כהן...)והרב אמר לאבא שכל אחד מכם ילמד בת"ת אחר וכמה זה היה נכון וחכם, וכל אחד הגיע למקום שבו קיבל את הכלים הנכונים שמתאימים בדיוק בשבילו.

ארבעה חיידרים, ארבע מסיבות סידור וחומש, ולימוד הגמרא, וארבעה ראשים עטורי תפילין, וישיבה קטנה, וסייעתא דשמיא ששמורה לכם, וברכת גדולי ישראל שמלווה אתכם (ארבע כאפות מצלצלות ומענגות מאין כמותם מהרב עובדיה זצוק"ל) והרתחא דאורייתא מגיל 3 עם המלמד מספר אחד - האבא שלכם.

ובהמשך קולות התורה שהיו לי כמנגינה עריבה וכרקע לשטיפת הכלים ושקשוק הסירים, וזמירות השבת הו זמירות השבת (הדמעות הסוררות האלה שלי ושלו, ידעתי שיגיעו בנקודה הזאת) שנדדו עכשיו לגבעת מרדכי, לצפון הרחוק ועד לנגב הצחיח.

אז ארזתי לכם בחום ובאהבה את הלב של אמא המונח בין קפלי החולצות הבוהקות, המגבות הריחניות, עוגות השמרים (כן, כמעט כמו של מיכל) ודפי הגמרא.

"כי בשמחה תצאון" על דלת בית המשפחה (צילומים: המשפחה)

לכו בניי, תקבעו מושבכם בבית המדרש, תלמדו, תעשו חיל, הגדילו תורה והאדירוה, היו טובים, היו שליחים, היו מקדשי שם שמים.

ואם עייפתם מעט ותש כוחכם זיכרו שישנן אמהות נוספות שמתהפכות עכשיו על משכבן בדאגה לבניהן המתפלשים בבוץ הקרב ובסמטאות האויב.

לימדו בכל הכח והעוז!

צאתכם לשלום מלאכי השלום שלי, אני אחכה בסבלנות ל"שבת געגועים"

אוהבת עד אין קץ, אמא.

תוכן שאסור לפספס
70 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
44
למה לשנוא את הכלות???
מלכה25.08.15
43
ממש מרגש
אסתי רולי17.08.15
42
טטוש, מומו, ייו ובין, איך גדלתם בלי עין הרע!! הרבה הצלחה בישיבה, תעשו נחת לאמא ואבא מאת אחת המתנדבות
אי אפשר לשכוח 17.08.15

הצגת כל התגובות

41
את אחיו. מה שמדהים זה ש4 אחים איש איש בדרכו, מי מודרני יותר ומי פרומער יתר, אבל כולם בני איש אחד. והאם גאה בכולם.
שכן17.08.15
כולם בעז"ה יצאו תלמידי חכמים,להסתכל על כל אחד מהם ולראות את מה שנאמר "בחור חמד" למה להקניט?
רות18.08.15
40
יהי רצון שתמיד הילדים שלנו ואנחנו נהיה תחת כנפי השכינה
שרה17.08.15
39
רק כמי שמכיר טיפה מן הים העצום הזה משתי צידיו יכול לומר בוודאות לקרוא לדמוע להתפלל ולהודות תודה לך על כל טור וטור הרבה נחת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי17.08.15
38
תזכו לראותם גדולים בישראל זה בטוח, בזכות מסירותך לילדייך עם כל הטרדות שמסביב ואת יודעת למה אני מתכוונת...יישר כוחך!!!!
יונה16.08.15
37
תיאור רשמים של יום גיוס בכניסה לבקו"ם. עשרות רכבים מלאים במתגייס ובבני משפחתו, פורקים במגרש החניה. ההורים האחים והאחיות מלווים את הבן והאח לשערי הבסיס. עיני ההורים דומעות מגאווה וחרדה, הבן מתגייס לשלוש שנים של סכנת חיים אבל צורך קיומי של המדינה ועם ישראל, הבן מחליף משמרת עם האבא שעבר אותו מסלול. הבן
דן סגל16.08.15
וזה ממש מעציב ומרגיז אותי ההשוואה שלה לאמהות החיילים!
כ"כ נכון19.08.15
אני עוד מתלבט...
תוהה בכנות18.08.15
36
שהם רצים לאוהלי הצבא, מכלים לילותיהם במארבים בגבול, מדירים שינה מהוריהם, ומקצרים חייהם בעולם הזה. ואנחנו רצים להגדיל תורה ולהאדירה, לעשות נחת רוח להורינו ולאבינו שבשמים, וזוכים לאריכות ימים בזה ובבא.
דן סגל16.08.15
35
זו היתה אמא שכתבה מכתב לבנה שהלך לראשונה לישיבה גדולה, כתבה מופלאה שהזילה הרבה הרבה דמעות מעיני ולבטח מעיני רבים.
יוסי ועקנין16.08.15
34
הכתבות שלך קולעות המכתבים שלך מרגשים, אל תתיחסי לכל הקנאים פה את נוגעת במקומות הכי רגישים מהלב הטהור והעוצמתי שלך תהיי חזקה וכולנו נתחזק בזכותך חודש טוב אוהבת בלב ונפש אסנת מרכסים
אסנת16.08.15
33
מתפרקת לגמרי אני פשוט אשה מדהימה וחזקה ומהממת ומושכת מדליקה חייכנית מקסימה וביישנית תהיי חזקה בשביל כולנו את פשוט מהממת יוכבד מגבעת מרדכי
בוכה באמבטיה16.08.15
32
ישר כח מרגש ומחזק הרבה נחת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ה16.08.15
31
אולי תפרסמו מכתב של אמא ש 4 הבנים שלה התגייסו לצבא. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מומי16.08.15
לפרסם מכתב או לכתוב קינה???
אמאלה16.08.15
ותגובתך מגעילה. יש כאלה שלומדים בדבקות תורה. ויש כאלה שלא אז שיתגיסו ויעזרו גם לשמור על עם ישראל. תגובתך חסרת רגישות קצת עבודה על המידות לא תזיק.
לאמאלה מאמא17.08.15
30
את חייבת ללמד אותי איך את עושה את זה איפה גדלת איפה חונכת, את פשוט מלאךךךךך עלי והצליחי ורווי רוב נחת אוהבת אותך כדוד ויהונתן (אהבה אמיתית וכנה)
מיכל אמא ל1616.08.15
29
מרגש עד דמעות (כולל דמעות...) היכולת להכיל את כולם במבט מפוקח ואוהב, זה מיוחד ומקסים בעיני!
אבא לילדים16.08.15
28
אני התנדבתי אצלך בתור בחורת סמינר כשהם נולדו... לא מאמינה איך הם גדלו!! הרבה נחת
אנונימית23.08.15
27
שמחה לראות את בנייך יוצאים לישיבה הגדולה. הם הם עם חינוך מופלא לאהבת הזולת יתפללו על ישראל ובניה. תפארת הבריאה טפו טפו חמסה מעץ תפוחים אגסים לא יפלו. צאו לשלום לימדו התפללו השכילו תודה על הנאמר מחמם ופותח לבבות. וכן יש לי בן חייל ואני חושבת שבני הישיבות חשובים ואהובים ואני לא דתיה.
שלומית ברזאני16.08.15
26
הבוקר חיכיתי בתחנת האוטובוס וראיתי שם אמא שמגיע עם בנה שעולה לישיבה גדולה הוא החזיק את המזודה והיא החזיקה לו את הקופסא של הכובע והחליפה , זה מאוד סקרן אותי החלטתי לעכוב אחריהם יצאנו אם אוטובוס משכונת רמת שלמה והבחור לומד באחד מהישיבות הטובות ברמות ד הם ירדו בתחנה ליד הישיבה גם אני ירדתי הם חיפשו להם
יהודי אמיתי16.08.15
25
מרגש מאוד תזכו לראות בשמחתם בנים תלמידי חכמים חכמת נשים בנתה ביתה וכו' הלואי שכל אשה תזכה לכך
ישראל16.08.15
24
מכתב מרגש אבל למי בדיוק הכנת אותו לבנים שלך או לכיכר השבת?? גם אני יכול לפרסם מכתב שהכנתי לאישיתי לקראת השנה החדשה? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר16.08.15
ותרגש את כולם בכשרון כמו האשה המדהימה הזאת נחשוב עליך. רק תחשוב לרגע מה היא עוברת עם 11 ילדים, מתוכם רביעיה שהלכו לישיבה. ותעקוב קצת אחרי הלך הרוח בתגובות ואחרי הכתבות המזילות דמעה אחת אחת, אולי יפרסמו גם את שלך. תתבייש לך במקום לפרגן.... אלולללללל
א-חד מהכיכר16.08.15
23
זה לא יאומן על האשה הזאת תחשבו מה וכמה היא עושה היא כמה מוקדם בבוקר אמנם, אבל כמה היא עושה כותבת, מקלידה, מוחקת, חותמת, חברה בכל פורום אפשרי בפייסבוק ובטוויטר, בווטסאפ ובמיילים, במאמע ובמספר הכוכבים עונה לשיחות מסמסת לכל העולם, מחפשת עבודה וזה החלק הקל לגדל 11 ילדים + אמא ועוד בכזאת שמחה ועדינות עו
יעל פשוט מלאך16.08.15
22
מדהים ! מרגש ! מחזק ! (אני אבא לתאומות וזה לא קל (ברוך ה')אז רביעיה..) אשריכם ישראל !
גולדי גב"ש16.08.15
21
בס"ד לרבעיית מזרחי הצדיקים. תעלו מעלה מעלה ותהיו אדוקים בדיבוק חברים ואהבת אחים בלימוד תורה ויראת שמים תמיד משוחחים נחת רוח לשכינה לשכונה ולכל האומה לאבא ולמשפחה וליקרה זו האימא נזכה לראותכם בחופתכם ובשמחתכם בביאת הגואל לירושלים מעונכם.
אמנון בוארון16.08.15
20
מדהימההההההההה מתוקההההההההה מקסימהההההההה
מיכל16.08.15
19
מרגש פשוט כל מילה- מילה של אמא. כמה אותנטי, כמה אמיתי ואמן שתזכי לראות אותם מקימים בית נאמן על אדני הטהרה והקדושה. ריגשת אותי עד עמקי ליבי
שירלי20.08.15
18
יעל הכתבות שלך מקוריות אחת אחת... הרגש נוטף מהם, והלב הענק שלך מחמם ומדמיע כל אחת את פשוט יהלום שזכינו והתברכנו בדורינו באחת כזאת מאחלת המון הצלחה לרביעיה וליתר יוצא"ח וחלצי כל ישראל אוהבת אותך בלב ונפש, מתה להכיר אותך מקרוב ללמוד ולהבין לדעת להעריך, לגעת ולהוקיר, מתה מקנאה, מלאת גאווה בך שלך לנצ
הדס16.08.15
17
בעצם מה אכפת לי מהם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלומי16.08.15
מי צריך את התגובות הקרירות והציניות שלך, תראה מה האשה הזאת עוברת, תנסה להכנס לנעליה ותהיה קצת יותר אכפתי וקשוב, עם טיפטיפונת רגש. אם למדו ב4 חדרים נפרדים והלכו ל4 ישיבות נפרדות. והאמא נפרדה מארבעתם, זה מרגש לב אבן
א-חד16.08.15
16
בכל פעם שאת כותבת מרגשת עד דמעות..מכירה מקרוב ויודעת מה את עוברת. שתראי רק נחת.
שכנה19.08.15
15
שאלה שאין עליה תשובה בחברה החרדית.
חרדי שהתפקח16.08.15
14
יישר כח יעל את אדירה. מספר אחת בכיכר! מספר אחת במאמע! מספר אחת בכוכבים! מספר אחת בכל! כנגד 4 בנים דיברה התורה, ואת זכית ל4 חכמים... ב"ה בלעה"ר חמסה נחת נחת מכולם מתרגשת ואוהבת אותך נועה
נועה16.08.15
13
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חנה 16.08.15
12
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ייי16.08.15
11
כל הכבוד לך מצדיעים לך רוב נחת אוהב לקרוא אותך בסלון
אפרים16.08.15
10
כ״כ מרגש לקרוא בכמה שורות את רחשי ליבה המרגשים של האמא היקרה הזו, שמהווה מדגם מייצג של האמא היהודיה שלמרות אהבתה האינסופית לילדיה, מעל הכל מרחפת שאיפתה לראות את ילדיה גדלים בדרך התורה והמצוות מתוך שמחת חיים והצלחה.
sasa16.08.15
9
את גורמת לי לבכות בכל כתבה שלך את מלאת רגש ואהבה והלואי שנזכה להיות חצי ממך תמשיכי לבשר ולשמח אוהבת בלי גבול חוי
חוי16.08.15
8
אין מילים פשוט!!! יעל האמא של (הרביעיה של) המדינה!!! פרס ישראל להורות!!! באהבת עולם ובלב מפרגן (ומקנא)
אפרת16.08.15
7
הרבה נחת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרגש16.08.15
6
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חנה 16.08.15
5
היא כותבת "17 שנה במנהרת הזמן, אני אמא לשלושה ילדים קטנים" וכן היא כותבת "בורא עולם הקדים תרופה למכה והצלע הרביעית לא נשארה מאחור" מה נסגר עם הילד הרביעי????
דוד 19.08.15
הוא כמעט נפטר אבל בסוף ניצל ונשאר עם שיתוק... תפעיל את השכל שלך להבא, לא מדברים על זה!!
שומר המלכה30.08.15
4
נראה שכן... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ממש16.08.15
3
זוכרת שהייתי עושה להם בייביסיטר... מתוקים!!! ממני השכנה מפעם...;)
שכנה בדימוס16.08.15
2
מרגשת ממש לבכות! מאחלת לך נחת יהודי אמיתי מכל ילדייך
מדהימה מדהימה!!18.08.15
1
מצדיעה לך ! הרבה נחת אשרי יולדתם.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרים16.08.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 14:41

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 14:22

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | 01.05.24