כיכר השבת

סערה מקומית באור עקיבא

מנהל הת"ת הודח, הורים דורשים לעבור למשרד החינוך

מנהל תלמוד תורה "אור שלום" באור עקיבא הודח מתפקידו על-ידי הנהלת רשת מעיין החינוך התורני, בעקבות כך חלק מההורים בבית הספר דורשים לעבור לאגף הממלכתי-חרדי במשרד החינוך (בארץ)

36
ישי כהן | כיכר השבת | ח' באלול | 23.08.15
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

מאבק על בית הספר: זה שבועות ארוכים שהקהילה החרדית-דתית בעיר אור עקיבא עוסקת במתרחש בתלמוד תורה המרכזי בעיר מטעם רשת מעיין החינוך התורני, שם הודח מתפקידו המנהל יואל קקון והוחלט למנות במקומו את משה מורי, מנהל חדש-ישן.

מדובר בתלמוד תורה 'אור שלום' באור עקיבא, המתנהל כסוג של בית ספר דתי, אגף המיועד לבנים ואגף המיועד לבנות.

בחודשים האחרונים קמה לה התארגנות של הורים המבקשים לעזוב את רשת מעיין החינוך והתורני ולעבור לאגף הממלכתי-חרדי במשרד החינוך, בין היתר - לטענתם - בשל החלפת מנהלים בקצב מסחרר של 16 מנהלים ב-20 שנה.

בין היתר ההורים יזמו הפגנה גם נגד ראש העיר יעקב אדרי, מאחר ומבנה בית הספר שייך לעירייה, בבקשה שיעזור להם לצאת מאחריות הרשת.

בוועד ההורים טענו כי רב בכיר בעיר שיתף פעולה עם בכירים בש"ס בכדי להדיח את המנהל אלא שבשיחות גם עם הרב וגם עם בכירים בש"ס, הם מכחישים כל קשר למעורבותו בנושא.

ברשת מעיין החינוך התורני אישרו בשיחה עם "כיכר השבת" כי אכן המנהל יואל קקון הודח וענו כי ההחלטה התקבלה על ידי הנהלת הרשת בראשות חבר מועצת החכמים הגאון רבי דוד יוסף. "רשת החינוך יש לה שיקולים פדגוגים חינוכים, הדברים נדונים בהנהלת הרשת, במיוחד בהנהלה החדשה והמורחבת", אומרים ברשת. עם זאת, בכיר ברשת טוען כי קקון קיבל מהרשת הצעה לנהל תלמוד תורה אחר.

מנכ"ל הרשת חיים ביטון עם חלק מרבני ההנהלה (צילום: יעקב כהן)

זהבית, מראשי ועד ההורים במוסד, מספרת ל"כיכר השבת" כי כל ההורים מבקשים לעזוב את הנהלת הרשת ולהיות תחת העירייה ומשרד החינוך. לדבריה, הערב יתכנסו ההורים בבניין התלמוד תורה בכדי לקבל תמונת מצב במאבק.

ברשת מעיין החינוך התורני טוענים מנגד כי לא מדובר בכל ההורים שרוצים לעזוב אלא קבוצה של הורים בודדים שמנהלים מאבק זה למעלה משנה, וכעת שהבינו שהם הפסידו את המאבק הם מנסים להעלות את הנושא לסדר יומה של התקשורת.

לדברי בכיר ברשת, גם במשרד החינוך לא מתכוונים להיענות לבקשתה של אותה קבוצת הורים שכן "הרשת מנהלת זאת בצורה מצוינת, גם בקרב ההורים יש חילוקי דעות עזים, חלקם תומכים במאבק וחלקם לא".

לדבריו: "גם הטענה שהיו 16 מנהלים לא נכונה, בעשור האחרון הוחלפו רק שלושה מנהלים והכל בשל שיקולים מקצועיים ובהוראת רבני הנהלת הרשת".

מנכ"ל הרשת חיים ביטון אמר בשיחה עם "כיכר השבת": "החלטנו, כמובן בהנהלת הרשת, לאחר שיקולים רבים מאוד, שהמנהל הקיים כרגע לא יכול להמשיך בתפקידו, והמנהל שהיה לפניו והוצא יחזור לתפקידו".

לדבריו: "יש כמה הורים שהם מצדדים בהשארתו של המנהל, זה קורה בכל מקום, זה לגיטימי".

תוכן שאסור לפספס
36 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
30
אין לי מילים כמה צריכים אנו להוכיר תודה למנהל היקר הרב יואל קקון שטרח עם המון יזע ודמעות ביחד עם אשתו היקרה שתחיה למען ביה"ס אור שלום.הביה"ס בשנים שהרב קקון ניהל אותו רק הכפיל את כמות התלמידים ואני מאחל לכל ביה"ס בארץ ובעולם שיזכה למנהל כזה הגון וישר שמעניין אותו רק מתינוקות של רבן ולא פוליטיקה. אז
אבא של תלמיד23.08.15
29
כתבה שקרית ומאכזבת אנחנו 100 אחוז הורים מעורבים בפרשה והוסתרו מהקוראים כל הפרטים החשובים בושה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חלי דהן23.08.15
28
עש שהרשת לא תתעשת ותפסיק את הכלאיים של בתי ספר שלה עם עמותות כגון באור שלום ועוד שיש בעמותה מלא בעלי אינטרסנתים הבעיות לא ייגמרו. ומספיק על כל פשלה להאשים מועצת החכמים
חיים23.08.15

הצגת כל התגובות

27
לולי קרובי משפחתך מי היה מכיר אותך!
נתנייתי26.08.15
26
מה שקורה כאן זה פשוט מזכיר משטרים אפלים, מה זה להדיח מנהל שמצליח??? והכל בגלל פוליטיקה פנימית ?? יואל קקון זה איש יקר משכמו ומעלה עשה שינויים רבים בכל זמן כהונתו כמנהל , ואני מאחל לכל תלמוד תורה מנהל כמוהו , אני באמת מתפלאים המנכל היקרזלא התנהגות מוסרית כלל וכלל , בתקווה לשינוי ולהבנה במיוחד בזמן כז
יוסי23.08.15
25
הרב קקון איש יקר שניסה לקדם את בית הספר בהצלחה מה לעשות שישנם צרי עיין שמתקרים רבניםשיעשו הכל בשביל כסף וכבוד ......והוא רחום יכפר.......
תושב23.08.15
תגובה מכורה ונגועה!!!! מה שידוע לי שהרבנים שם לפחות חלקם עובדים לשם שמים! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ארי23.08.15
24
מִי-הָאִישׁ, הֶחָפֵץ חַיִּים; אֹהֵב יָמִים, לִרְאוֹת טוֹב. נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע; וּשְׂפָתֶיךָ, מִדַּבֵּר מִרְמָה..."המנהל הכי טוב שהיה בבית ספר זה חבל להחליף אותו כי הבית ספר יחזור 5 שנים אחורה
אליאב25.08.15
23
לא ידעתי אם ש"ס נהייתה מפד"ל או מפד"ל ש"ס באור עקיבא שניהם אמת
משה סויסה23.08.15
22
חבל שבוכים על בנות ספרדיות שלא מתקבלות אבל להרוס אימפריה של 140 ילד זה לא איכפת להם והכל ממניעים של שוחד וכסף על חשבון ילדי ישראל
אנונימי23.08.15
21
יש טעות במה שרשמתי אני חוזרת בי מזה שמירי המורה הופכת להיות סגנית מנהל נאמר לי דרך בעלה שהדבר לא נכון שהיא יצאה מטעמי בריאות אבקש אישית מימנה סליחה ומחילה מקווה שתבין שבגע בו נאמר לי על זה שהיא סגנית לא חשבתי פעמיים ורשמתי הקווה שהיא תיסלח
זהבית סויסה24.08.15
20
אנחנו הורים שנורא כואב להם .הכתבה ממש לא משקפת את מה שקורה באמת, אבל שתדעו שעל דמעות של אמהות משלמים . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אמא מאוכזבת23.08.15
19
נאמר לי שטעיתי בזה שהורה מירי אחינית של אריה דרעי היא זאת שהופכת להיות סגנית המנהלת בבית סיפרינו אור שלום אבקש את סליחתה על שרשמתי עליה דבר זה אבקש ממי שקורא את זה להעביר לכל מי שבטעות הבין אותי לא נכון שוב מחילה וסליחה מכל הלב
זהבית סויסה24.08.15
18
בתור אחד שיודע את פועלים לפי אמוציות ולא רציונאלי... ביום שתבינו שהגורמים לא טלית שכולה תכלת אזתבינו שרוצים בטובתכם!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תושב מעודכן23.08.15
17
מדבר שקר תרחק נאמר בכתבה על "ועד הרוחני" האם שמעו ב' צדדים? האם יודעים איפה אור עקיבא? חוץ מפוליטיקה על חשבון ילדים דור ה7 לסעד האם אשת רב מסוים צריכה להיות "סגנית" הילדים צריכים לסבול?
יעקב סויסה23.08.15
16
ברור מה חשבת למה שתהיה סגנית אמנם היא מוכשרת ברמות המורה הזאת אבל היא רק שנה שם
אחת שיודעת24.08.15
15
הכתבה אינה מדוייקת כלל .. אנחנו רב הורים שלא מעוניין שרשת החינוך התורני ימידך בישוב...ישנם איומים רבים על הסובבים ...לא ייתכן שנהיה קורבנות של פושעים עם זקנים...צר לי שאלו פני הדברים בחברה שאמורה להיות אחרת.
אמא דואגת23.08.15
השנה כבר בפתח וא ו לא יודעות מה יהיה ... הביהס מדהים. כל המורות מוצלחות ביותר!!! משקיעות את הנשמה... הלוואי שהכל יסתדר... אני מוחה על זה שאומרים שהמורות לא מקצועיות... זה שקקקקר
אמא של תלמידה 24.08.15
14
רוב ההורים אם לא כולם מעוניינים ברב יואל קקון ,שהוא ואישתו עשו מעל המצופה למען ילדי בית הספר, ובגלל מניעים פוליטיים מוציאים אותו , אבל האמת תצא לאור והוא ישר בעז"ה.
תושבת המקום23.08.15
13
חיים ביטון הלגיטימי אם היה בדובר בבית ספר של ילדייך אז זה לה היה לגיטימי ...התבלבת..אפ אמא לא רוצה למכור את ילדיהה בשחיתות ותחלופה ומכירה אז תגיד לי זה לגיטימי ... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הלגיטימית 24.08.15
12
מה אשם ראש העיר במה שקורה ברשת שבאים אליו בתלונות?!
אנונימוס23.08.15
11
אין סיבה אחת מוצדקת להדיח את הרב יואל קקון. הוא עשה מהפך בתלמוד תורה. והכל מאינטרסים פוליטיים אומללים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליהו23.08.15
10
אין לכם אלול שכחתם את הבורא עוכרי תורה
מנשה23.08.15
9
הרב יואל קקון אשר תרם מעצמו למען התלמוד תורה והתלמידים שבשבילו היו כמו ילדים , חייב להישאר מנהל .. ההישגים שהת״ת הגיע הם רק בזכותו ! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תושב האזור 23.08.15
8
עם רק האיתם יודעים שהרב של אור עקיבא אומר שאין לו קשר לפרשה אז איך זה שאישתו קיבלה את תפקיד המנהלת שמה בישראל חדווה אילוז ואיך זה שאין קשר בפרשה לאדון אריה דרעי עם קיבלה את מקום הסגנית האחינית שלו מירי שהיתה בסך הכל מורה זוטרה חדשה השנה וגם השנה היא נעלמה באמצע אז אתם כאנשים חכמים תעשו אחד ועוד אחד
זהבית סויסה 23.08.15
7
איני בקי בנעשה באור יהודה. אבל מהיכרות רבת שנים עם רשת החינוך. אני יכול לומר בוודאות שהרבה מנהלים שסרחו, סורחים, ויסריחו. נשארים בתפקידם בגלל קשרים ולא כישורים
משה23.08.15
6
אדם מדהים עם לב זהב נתן את הנשמה בת"ת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף23.08.15
5
קודם ש"ס אור עקיבא נהפכה למפד"ל - אח"כ גנבים מש"ס באים לגנוב גנים יהודית וגיל - איפה מועצת החכמים איפה הרבנים הכל שקר א' גדול לא מפחדים לא מבורא עולם ולא מהמלכות, פרחחים בלי דת ובלי אלוקים - אין מושג חילול ה' רק אצל מי שיש לו אלוקים רבנים משקרים מה נשאר עוד אלקע אלול
יעקב23.08.15
4
בודדים זה המעט לא הרוב 90% מההורים ביחד במאבק מי שרוצה. הוכחות שיגיע היוםב1930. לאור שלום
דודו. סויסה23.08.15
3
ואיני מאנשי ישי רק האמת צריכה להיאמר
מאיר 23.08.15
2
חתושב העיר =למה לערב את ילדי רבן לשחיתות ופוליטיקה .. ייש כח למנהל יואל קקון אשר נלחם לעשיה ונתינה ברמה הפתגוגית והן בלימוד תורה וגם ערכים ונתינה ..חבל שאדם כזה שעבר תהליך בבית הספר ובנה ושיקם וקטעו את המשך עשייתו בושה לכל המושחתים שגורמים לכל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תושב בעיר 23.08.15
1
טוב לילדיו, יפרוש מהמעיין החינוך החרדי הגווע, לחינוך הממלכתי החרדי, שם אין לדרעי ומועצת החכמים דריסת רגל.
דן סגל23.08.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

עם תחבושות על הראש: ניצולי הפיגוע חגגו את נס ההצלה

שאול כהנא | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24