כיכר השבת

סערת בית הספר של סלונים בביתר עילית

"אנחנו מתגאים שהילדות שלנו לומדות יחד עם הספרדיות"

ח"כ משה גפני תוקף בחריפות את פתיחת בית הספר של חסידות סלונים בביתר עילית ותוהה: "למה? אי אפשר להתחנך יחד?" • האדמו"ר מסלונים לחסידיו: "הנעלבין ואינן עולבין" • האזינו (חרדים, בארץ)

50
ישראל כהן | כיכר השבת | ט"ו באלול | 30.08.15
גפני
גפני (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
Your browser doesn’t support HTML5 audio

פרשת פתיחת בית הספר 'בית יעקב' של חסידי סלונים בעיר ביתר עילית: הורי התלמידות של בית הספר החדש בית יעקב של חסידות סלונים שנפתח בשנת הלימודים הנוכחית בעיר ביתר עילית ונמצא במוקד הסערה הציבורית בעיר זכו לקבל מכתב חיזוק מיוחד ממנהיגם הרוחני כ"ק האדמו"ר מסלונים.

באיגרת ששיגר הרבי להורי התלמידות הוא מברך "וכולי תקווה שיצאו מכאן נשים כשרות וצנועות ברוח ישראל סבא וברוח חסידות סלונים ושהכל ילך ללא תקלות".

האדמו"ר אף הוסיף בכתב ידו כי הורי הבנות זכו להיות מ"הנעלבין ואינן עולבין שומעים חרפתן ואינן משיבין, עליהם הכתוב אומר ואוהביו כצאת השמש בגבורתו".

במקביל חושף "כיכר השבת" הקלטה פנימית מאירוע בו התבטא לאחרונה יו''ר תנועת "דגל התורה" ח"כ משה גפני כנגד ההחלטה של חסידות סלונים על פתיחת בית ספר נפרד בעיר ביתר עילית. בנוסף, תוקף גפני את חסידות גור שהחליטו אף הם על פתיחת בית ספר נפרד בעיר חיפה.

בהקלטה נשמע גפני תוקף את הדבר בחריפות רבה כשאומר: "למה לקחו כעת חסידי סלונים את הבנות שלהם בביתר עילית, ופותחים בית ספר בנפרד? למה? אי אפשר להתחנך יחד?".

"אנחנו (הליטאים) מתגאים בזה שהילדים שלנו, ובמקרה הזה - הילדות שלנו, נשארות ללמוד יחד עם התלמידות הספרדיות. היום עולם התורה הוא עולם התורה אשכנזי וספרדי יחד", הוסיף גפני.

גפני מוסיף ואומר: "למה לקחו חסידי גור בחיפה לפני חודשים ספורים את הבנות שלהם מבית הספר בית יעקב שכולם למדו בו יחד - חסידים וליטאים, אשכנזים וספרדים, למה הוציאו את הבנות שלהם והעבירו אותם לבית ספר חדש שפתחו בשבילן, למה?".

"בפרשת עמנואל", מספר גפני, "בתחילה התבטא מרן הרב אלישיב כי זהו מאבק על כסף, ולא הסכים להשתתף בזה. עד שבא השופט אדמונד לוי בבית משפט העליון ואמר: 'אני יכריח אותם - שישמעו לשופט ולא לרב', אז אמר מרן הרב אלישיב שחייבים לצאת להפגנה. אמרתי אז למרן הרב אלישיב כי 'לא נוכל לצאת להפגנה אם הרב לא ייצא', וענה הרב 'אני אצא'".

"בעמנואל זו הייתה מלחמה עקרונית, ואין להקיש מזה לנושא של החינוך, כי בנושא של החינוך זה היה עניין של כסף והוא היה מיותר. ואת המלחמה העקרונית בעמנואל אנחנו אלה שהובלנו", הוסיף.

תוכן שאסור לפספס
50 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
36
אין על הספרדים
trb31.08.15
35
ובעלי תשובה המשפחות הלטאיות הלכו למוסדות של הב אורבאך
משה30.08.15
34
כן כן ממש מעניין אדון גפני מדוע כולם חושבים לעצמם מקופחים מצידכם הליטאים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי30.08.15

הצגת כל התגובות

33
במהרה למרוקו אני ומשפחתי ונהיה קרובים למלכות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבי בבר 30.08.15
32
גפני האם הבנות שלך או הבנים שלך מתחתנים עם ספרדים אין גזענים יותר מהחרדים האשכנזים
ישראל 30.08.15
31
אנחנו הליטאים לא יכולים לשאת את נטל הספרדיות לבד , לא יתכן שכל שני וחמישי יואשמו מנהלי סמינרים ליטאים בגזענות בזמן שהחסידים כל המוסדות שלהם נקיים מחשש ספרדי, חסידים שאו בשוויון הנטל.
שוויון בנטל30.08.15
30
ביקורת יפה כשאתה מוצא את עצמך בצד השני של המיתרס... כשגם אתה הופך להיות סוג ב' אתה יודע לבקר ולהוכיח שאתה בסדר גמור אבל הרי הציבור הליטאי איננו נקי מנגע האפליה ואף רחוק מזה... לצערינו הגיע היום שגם אותכם כבר לא כ"כ רוצים גם אתם כבר מדי ליברליים ופתוחים אמנם לא הישוו אתכם לגמרי לספרדים ח"ו אבל גם אתם
אוביקטיבי30.08.15
29
שטינקר כמותך עפ"ל- ככל אשר יורוך................
שמחה בונים30.08.15
28
יש להם הרבי שלהם שישתוק ועשית ככל אשר יורוך!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ירוחם30.08.15
שהרבי מצוה עליהם לחלל שם שמים. על זה לא נאמר "ועשית ככל אשר יורוך" אלא "דברי הרב (הקב"ה) ודברי התלמיד (היינו הרבי) דברי מי שומעים?"
רפאל30.08.15
פרשת עמנואל שתירשם לדראון עולם הוכיחה זאת.
אברהם לייב30.08.15
27
לומדים ביחד בחדר בישיבה קטנה בישיבה גדולה בסמינרים, ופתאום תמצא את הנכדה שלך מתחתנת עם בחור ספרדי. אין גזענים כמו הליטאים האשכנזים
האברך דוד מזרחי30.08.15
26
עם ישראל לא מחולק כולם הבנים של הקב״ה וחבל שרבנים מחלקים את העם ושוכחים לרגע שהם מייצרים בתוך עם ישראל חלקים חלקים. מה אתם טובים מאחרים??? כלום
לאה30.08.15
25
בס"ד לא מכיר פוליטיקה ולא רוצה להכיר אבל אם גפני מתכווין לזה ככה צריך מה זה משנה אשכנזיות ספרדיות, זה פילוג ארור, המחנכים וההורים קוראים לעצמם אנשים שנותנים חינוך טוב? שיחנכו גם ספרדיות וגם אשכנזיות, אין בזה בעיה, כל עוד מפרידים בורחים מהבעיה העיקרית שאתם גזעניים וליהדות אין גזענות כל עוד מקיימים את
פיני30.08.15
24
מכסות כמה ספרדיות מותר להכניס? ב. למה "ברית המחדל" הוא חינוך ליטאי אותו כופים על בנות החסידים? אולי ברירת המחדל יהיה חינוך חסידי ובנות הליטאים יגדלו חסידיות?
איינער30.08.15
23
בביתר זה חסיגדים נגד השחיתות הליטאית, בסמינר הישן זה אשכנסים נגד ספרדים בסמינר מאיר זה גימל נגד עץ יש לי הרגשה שהדור מורד בבלעדיות של המנהיג היחיד יותר ויותר
איכס30.08.15
22
הספור האמיתי הוא לא גל הירש אלא רשות השידור שהשתלטה על חיינו ועכשיו חיים כ"ץ השר בכח מטעם לגיונות התעשייה האווירית הצטרף אליהם. מוצצי הקופה הציבורית: מאריה גולן וכל הגרופיס של השמאל תרדו מחיינו. לפחות מהכסף שלנו.
מעוז30.08.15
21
באה קבוצה אחת מיני רבות ופתחה מוסד נפרד כמו רבים וטובים, ומדוע זה כזה בלאגן? נראה שסלונים מייצגת בעני רבים משהוא מסוים ונגדו נלחמים.
יוס30.08.15
20
זה גפני הצבוע
עידן30.08.15
19
מה איכפת לך שהוא מחנך הילדים והילדות שלו כמו שהוא מבין כל אחד עם המנהגים שלו עם ההלכות שהוא מתנהג בדיוק כמו שאתה מבין שלכל קהילה וכל חסידות יש חידר בנפרד לבנים למה לא אותו דבר להילדות שלהם יש לא ערכים כאלו וכאלו וזה הוא רוצה להשריש לבנות שלו.
חיים ברוך30.08.15
רוצים לבד - תשלמו על כך מכיסכם לבד.
מוטי30.08.15
18
אף משפחה ספרדית.. שווה בדיקה.
דודי הבניברק30.08.15
וזה לא מקרה
יצחק ניסים30.08.15
17
סדום ועמורה ! אני ורק אני ואפסי אין ! וזה תורת החסידות ! ובזה מתקרבים לראש השנה
בובה30.08.15
רק שנבין .. עם אדם שכותב על קודש קדשים כ"ק אדמו"ר מסלונים - "סדום ועמורה! אני ורק אני.." עם בנותיו של אדם כזה בנותינו צריכות להשתלב ??
משה30.08.15
16
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א30.08.15
15
שחינוך העצמאי מממן את הבית ספר
גדי30.08.15
14
אני לא חסיד סלונים אני ליטאי, בנותי לומדות בבית ספר נאות רחל, שאגב קרואי על שמה של הרבנית מסלונים ע"ה. הבעיה בבית הספר הזה זה לא ספרדיות ואשכנזיות. ממש לא. הבעיה שמקבלים את כל המשפחות בלא טובות לבית הספר הזה. גם אשכנזיות וגם ספרדיות. ההחלטה של סלונים כואבת בגלל שההרבה בנות מצוינות עוזבות וגם מורות
אברך ביתרי30.08.15
במקום לחנך, מסננים.
רפאל30.08.15
13
הבעיה שסלונים פתחו לבד, כנראה התכוונת לומר: שאוי אנחנו נשארנו עם "הפרענקיות", אבל מיד תיקנת שאתה גאה וכו'. הכל ברור.... אז בעצם מה אתה רוצה מסלונים?........
לא מבין30.08.15
אח"כ אחרים יפתחו וגם שם יהיה פילוג נוראי
אבי01.09.15
12
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוחי30.08.15
11
כאחד שקצת מעורה בנעשה במוסדות החינוך בביתר עילית אשיב לך כך, אכן כן אי אפשר ללמוד היום ביחד אתם הליטאים בגאווה שלכם הרסתם כל חלקה טובה במוסדות החינוך אתם מנסים להשתלט בכח על תכניי הלימוד, וועדות הקבלה למוסדות נתונים בידים שלכם ללא שאף אחד ידע מי הם ומה השיקולים שלהם לקבל בת או לא, מה לך כי תלין על ח
יצחק30.08.15
10
מנצחים על הגזענות ונקראים אדמורים
מאיר30.08.15
9
מי המחרף? סלונים מי העולב? סלונים הם הגזענים האמיתיים הם שנלחמו בזמן עימנואל וכעת הם פורשים מבית יעקב כדי לא להיות עם שנואות נפשן הספרדיות אבל הם משחקים כנעלבים. אין צל ספק יבוא יומם.
נעלב30.08.15
8
תמיד בחרתי שס. חיכיתי לאמירה מסוג כזה!אני נשואה לאשכנזי וגררתי אותו לבחור שס בכל הבחירות.. הפעם שנינו נבחר ג' אנו זוכרים את הכתבה הזו. אין ספק שבזכות גפני שזו לא פעם ראשונה שאנו מרגישים שמדבר מגרוננו. חזק וברוך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני30.08.15
7
די לגיזענות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר שעשוע30.08.15
6
אם היתה לכם אפשרות הייתם גם פותחים סמינר על טוהר האשכנזיות בלבד!!! אל תבלבל במח!! בשביל להתנגח בסלונים מותר להגיד הכל...
תלמידה30.08.15
5
אבי החרדים יעקב אבינו, הפלה בין בני האימהות ובני השפחות, לא שיחקו זה עם זה, ולא למדו זה עם זה. החרדים טעו טעות חמורה כאשר החזירו בתשובה רבים ובעיקר ספרדים. היה צריך להתייחס לחילונים כגרים לכל דבר הרוצים להצטרף לעם היהודי החרדי. וכפי שהגר חייב ללמוד התורה ולהתנהג על פיה, כך היו צריכים לכתוב ספר חוקים
דן סגל30.08.15
אתה צוחק נכון? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Yoram30.08.15
4
מחזיק אייפון/מכשיר לא כשר שקץ משוקץ...ואיפה ואהבת לרעך כמוך? לא תשנא את אחיך בלבבך? חילול ה'? מה יגידו אותם חילונים שלא מבינים בפוליטיקות המסריחות של החסידים האלה איך זה נראה כלפי קודשא בריך הוא? התורה היא אחת כולנו בני אברהם יצחק ויעקב מה זה השטויות האלה הפרדה הזאת? אותם בנות ספרדיות רוצות להתחנך ע
יהודי30.08.15
3
עם החרדים של היום זהו ניסיון גדול להישאר דתיים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ג׳קי30.08.15
2
הגיע העת לעשות חלוקה מחדש של ההקצבות הממשלתיות למוסדות חינוך. לקבוע קריטריונים צודקים לכך. לא לתקצב שום בית ספר פרטי של חוג/עדה/חסידות. מי שרוצה חינוך פרטי משלו שישלם על כך מכיסו.
דוד30.08.15
גם ככה אני משלם הון עתק מיסים למדינה! למה לא מגיע לי לפחות חינוך חינם כמו שמגיע לך? חינך עצמאי זה מטריה שכוללת בתוכה את כל החוגים. מה הבעיה שחסידי סלונים ילמדו בבית ספר שלהם וחסידי גור בשלהם, קרלין, ויזניץ, ספרדים, ליטאים וכו'
משה30.08.15
1
דווקא האיש היקר הזה נציג ציבור אמיתי לכל העדות והמגזרים ואני בכלל ספרדי גאה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנשה30.08.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24
ש

להילחם בשדה הקרב הדיגיטלי

מהפכת הסייבר של המגזר החרדי

כיכר בשיתוף סייבלו | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24
ש

דיגיטלי, חכם ויעיל 

רכב חדש? חתונה בלי חובות? זה לא חלום רחוק! לחץ כאן >>

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24