כיכר השבת

"לא נוכל לומר ידינו לא שפכו את הדם הזה"

תושב רכסים נפטר; "בתו לא התקבלה, הוא היה נסער מאוד"

ברכסים אבלים על פטירתו הטרגית של אחד התושבים, האצבע המאשימה היא אי קבלת בתו לכיתה א' בבית הספר. "קיבל הודעה רשמית שהבת שלו לא התקבלה; הוא היה מאוד מאוד נסער" (בארץ)

200
ישי כהן | כיכר השבת | ט"ז באלול | 31.08.15
תושב רכסים נפטר; "בתו לא התקבלה, הוא היה נסער מאוד"
(ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90)

סערה בישוב החרדי: הישוב רכסים אבל הבוקר (שני) לאחר פטירתו אמש של אחד מבני הקהילה הספרדית בישוב בנסיבות טרגיות, המנוח ז"ל נמצא כשהוא ירוי ברכבו ולדברי המשטרה אין חשש לפלילים.

מאז הבשורה הקשה, רבנים בישוב ונציגי הציבור מאשימים את מנהלי בתי הספר כי הם אלו שאשמים במוות הטרגי וכי הסיבה למקרה המצער הוא אי קבלת בתו של הנפטר לבית ספר חרדי בעיר.

הרב יוסף גיגי, אחד מראשי הכוללים החשובים בישוב אמר במהלך מסע ההלוויה: "פרנסי העיר לא יכולים להגיד שידינו לא שפכו את הדם הזה". מהמשפט הקצר הזה הבינו כולם, האצבע המאשימה מופנית אל מנהלי בתי הספר.

אחד מחברי המועצה שהגיע להשתתף בהלוויה הותקף מילולית על ידי חלק מהמשתתפים כאשר אמרו לו שגם הוא אשם במוות הטרגי. "אתה חלק מהרצח", הטיחו בו המשתתפים, בשל כך שלטענתם לא עשה מספיק בכדי לסדר את קבלת בתו של הנפטר לבית הספר.

נתי חייק, חבר המועצה בישוב רכסים מטעם ש"ס, סיפר בשיחה כואבת עם "כיכר השבת" את היממה הקשה שעברה על הישוב: "הרב גיגי אמר בהלוויה שאתמול בבוקר הנפטר קיבל הודעה רשמית שהבת שלו לא התקבלה לכיתה א', בהלוויה התברר לי שמדובר בסיפור מאוד עצוב, חודשיים ניסו לסדר את הבת, הוא ניסה להפעיל את כל הקשרים ולצערי הוא לא הצליח".

"סיפור עצוב, סיפור כואב", אומר חייק ומספר שבמשך השנתיים האחרונות הם עבדו יחד בישיבה: "הוא היה עושה הסעות לישיבה שאני מנהל, הוא היה עובד איתי באופן קבוע. אבל במקרה הזה הוא לא שיתף אותי, לצערי".

חייק מספר כי ניגש אליו אבא שכבר במשך שבועות הוא מנסה לעזור שבתו תתקבל למוסד חינוכי: "האבא נכנס איתי למועצה ואומר לי 'ראית נתי, אתה רואה את המחיר? אתה רואה את המצב? לאן אפשר להגיע'".

חבר המועצה מטעם ש"ס מספר כי שוחח אתמול עם אחד מקרובי המשפחה. "דברו על זה שבשבת הוא היה מאוד מאוד נסער", לדבריו, סיפרו לו שבכל החודש האחרון, כל שיחת טלפון שרעייתו האלמנה קיימה, הוא היה מתערב בכדי לנסות ולשבץ את בתו.

"שמעו את התסכול שלו, כנראה שהוא היה אדם מאד חזק, השיג הכל בכוחות עצמו, ולא היה זקוק לטובות של אחרים, פתאום הוא הגיע למצב שהוא ראה שאין מישהו שיכול למצוא לו פתרון באמת.. הבין שזה המצב וזה מה שהוא עשה בסופו של יום, לצערי".

נציג ש"ס נתי חייק חושב שמדובר במקרה טרגי וחציית קו אדום, הוא מבקש לקרוא למנהלי בתי הספר והסמינרים: "אני קורא לכם לעשות חשבון נפש, אני מזדהה עם הכאב של המשפחה, אני מבין שזה כאב שאי אפשר להכיל אותו, כנראה שאותם מנהלים לא חוו את התסכול הזה שאבא אומר 'אין לי איך לעזור לילדים שלי'".

"גם בעל חי מגן על הגורים שלו, כשהוא מגיע למצב של חוסר אונים ואין מי שיעזור לו הוא בורח לאיזה משהו... הוא שוקע. והוא בורח, זה איזה סוג של בריחה לפי דעתי, לא יכול להתמודד, לא מסוגל", מוסיף חייק בכאב.

על התחושה ברכסים אומר חייק: "התחושה שאתמול הרב גיגי הציף את הבעיה וקרא לילד בשמו, זו התחושה, עד היום היתה תחושה של הדחקה, היו מפחדים לדבר על זה, מישהו כעת קרא למלך בשמו, המלך הוא עירום".

"אני אומר שוב, כאחד שמלווה בשבועות האחרונים מספר משפחות, הצער הוא עצום, הכאב הוא נורא. אי אפשר להסביר לאבא.. אי אפשר לעמוד מול אבא שבוכה לך בטלפון ואומר לי 'הבת שלי', אין לי מילים שיכולות לנחם את האבא, הכאב הוא כאב ואין לנו כלים לטפל בכאב הזה, כאב מטורף, אין שום מילת תנחומים שאפשר להגיד לאבא שרואה את הבת שלו לא מתחילה בית ספר", מוסיף חייק.

מהמועצה המקומית רכסים נמסר בתגובה: "אנו המומים ואבלים מהאירוע המצער שאירע ביישוב ומשתתפים באבלה של המשפחה שהינה מוותיקי וחשובי היישוב. עם היוודע דבר האסון הורה ראש המועצה הרב יצחק רייך למחלקות המועצה השונות להעמיד לרשות את המשפחה את כל הסיוע הדרוש.

"באשר לטענות כאילו הסיבה לאסון היא אי שיבוצה של הבת בבית ספר, הילדה שובצה בבית הספר 'אור חדש' של החינוך העצמאי ביישוב ומקומה בשנת הלימודים תשע"ו מובטח. המועצה המקומית רכסים אינה מפעילה ואינה מבצעת רישום לבתי הספר ביישוב שהינם בתי ספר פרטיים, ובאישור משרד החינוך אנו מתערבים רק אם תלמיד לא התקבל לאף אחד מבתי הספר”.

תוכן שאסור לפספס
200 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
119
חרי המוסלמים מדעא"ש זהו הציבור הכי נבער ופרימטיבי שיש. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה דב. הלברשטאם17.12.15
118
היא התקבלה לבי"ס שמתאים לה והאב רצה בי"ס אחר!! מדובר כאן בחינוך מיוחד ואין שום קשר לגזענות. נא לברר קודם את העובדות ואח"כ לקלל!!!
זיו03.09.15
117
איפה כל החברי כנסת הספרדים שלא הפסיקו לדבר על אפליה..שיעשו משו..
אני03.09.15

הצגת כל התגובות

116
זה לכיתה א לא לסמינר אין חוק חינוך חובה בית ספר איזורי או משהו כזה
מ ארליך02.09.15
115
פשוט מה שעברו בשואה את הסלקציה הם עושים לנו
ד02.09.15
114
זה מה שקורה כשדורות על גבי דורות מחונכים להיות או לחיות כמי מישהו שהם לא אברהם יצחק יעקב כל אחד היה שונה אחד היה אברהם שילכו לעזאזאל כל הקהילות חצרות למינהם
עדרים עדרים01.09.15
113
שכתבתי תגובה גם כתבתי שם את הסיפור
שירה01.09.15
112
אתה גיזען ממש.תתבשל בקפה בוץ רותח. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צפוני01.09.15
111
יבוא יום וכולם יתנו את הדין על זה בפנמה כבר ראש ישיבה "חשובה" מב''ב גורש מבתי אחד התורמים הגדולים שלו ובקרוב זה הולך להתרחב לא יהיה כסף לישיבה שלא יהיה בא 50/50 לפחות רוצחם
משה31.08.15
110
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שי31.08.15
מי מינה אותם?
רפאל31.08.15
109
למה אתם חושבים שזה מזיז למנהלי הסימינרים למינהם כל מה שחשוב להם בחיים זה רק כסף תקחו דוגמא מהמקרה בביתר עילית שחסידות סלונים הוציאה את כל הבנות שלה מסמינר מסויים
nmm31.08.15
108
חודש אלול להזכירכם.
אילה ירושלים31.08.15
107
של מקורות מימון למוסדות רק זה מה שיעזור !!!! מקורות מימון ממשלתיים .ומקורות מימון של נדיבים מחו"ל ובעיקר מהקהילה החלבית בחו"ל . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריק31.08.15
106
גם בצפת יש מנהלות ומורות שמאד צדיקות ובודקות כל אמא איך היא לבושה ולא מקבלים בנות בגלל איזה שטות.. יש מספיק מקום בגיהנם לכל אילו,, ואיפה הרבנים ששותקים???
דוד31.08.15
105
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א31.08.15
104
בלי להכליל. אבל אותם חרדים גורמים צריכים לעשות חשבון נפש.. איפה ואהבת לרעך כמוך? מה ששנואי עלייך אל תעשה לחברך? היכן מצוות שבין אדם לחבירו? אח"כ מתפלאים למה יש חרדים שחוזרים בשאלה? הא..???
בלי להכליל!31.08.15
103
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלומי31.08.15
102
אשמים הרבנים הקובעים מדיניות ויותר מכך אשמים העסקנים למיניהם ה"מפעילים" את הרבנים ואת המנהלים. זו יראת שמים? "למה לי רוב זבחיכם" אם אתם רוצחים זה את זה ומלבינים זה את זה! רקבון קשה!
ירא ה'31.08.15
101
כל הבוחרים שלכם מתבזים כבר שנים על לא עוול בכפם ואתם יושבים מנגד ולא עושים כלום חוץ מהצהרות, מפני שהבנות שלכם מסודרות אתם מקריבים את אחיכם שבחרו בכם תתביישו לכם!!
יוסי31.08.15
100
של כל מי ששותף לעוול הזה אתם לא יודעים איזה כאב זה שהבת שלך לא מתקבלת לביהס ואני למדתי בסמינר הישן ואני מורה ורק אחרי שהפעלתי לחצים כבירים שאים לא הייתי מורה לא היולי ביתי לא היתה מתקבלת המצב בעולם החרדי הספרדי גרועעעעעעעעעעעעעע חייב עסקן שיקח את העינינים ויעזור למשפחות הספרדיות הפשוטות שאין להם פ
מירי31.08.15
צודק זה ביה"ס מעורב
צדיק31.08.15
הורים שקוראים ככר השבת וכל שאר האתרים אריני רוצה שילמדו עם האחים שלי!!!!!!!!!!!!!!!! נקוד
אני01.09.15
פחות אנשים היו מגיעים לככר השבת.
רפאל02.09.15
99
אני ספרדי ואשתי אשכנזיה למה אתם תקועים מאחורה 100 שנה? יהודי הוא יהודי!
אבי06.09.15
98
אמנם זה לא בסדר שעושים אפליות אבל הגיע הזמן שהספרדים יבינו שהם צריכים ללכת למוסדות שלהם ולא לאשכנזים רבים מהם לא מתחנכים בבית כמו שהאשכנזים מחנכים ובת אשכנזיה לא צריכה ללצוד עם ספרדיה כזאת בכיתה ולקבל את המושגים שיש לספרדיה אפילו שיש גם אשכנזיות זבל אבל הספרדיות זה יותר גרוע עובדה שהם בעצמם אינם רו
מישו02.09.15
ככה בדיוק דיבר היטלר, ודרך אגב קצת להחכים אותך שהחינוך העצמאי הוקם בעיקר עבור תושבי הפריפריה,
אמת לאמיתה04.09.15
אני ממליץ לכל הגולשים לקרוא את התגובה הזו (הגיע הזמן). אולי זה לא נעים לספרדים לשמוע, אבל זה בדיוק המצב. לפני שמאשימים את המנהלים, יש לבדוק היטב למה ספרדים לא רוצים ללמוד עם ספרדים! בזה הם בעצמם מודים שהחינוך האשכנזי איכותי יותר.
צחי03.09.15
נגיד שהחינוך לא טוב ואני יודע בחדרי חדרים מה קורא עם מוסדות של האשכנזים ובכל זאת אם האב רצה ולא קיבלו את אותה אתה בתגובתך אומר שהחינוך האשכנזי יותר טוב אז למה לא קיבלו אותה זה לא מראה על חינוך טוב זה מראה על גרוע ביותר וכולם היום הולכים אחרי שם טוב בשביל שיגידו ויאמרו שלמה המלך אמר טוב שם משמן טוב ו
hativi007@gmail03.09.15
97
גיזען נצי אמיתי.תכתב בספר ספרדי לרשעים גמורים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כוזרי01.09.15
96
המקרה הזה לא ישנה מאומה אצל ראשי המוסדות וכדאי שתפנימו מהר שאף אחד לא יעזור לכם, היום כולם אינטרסנטים לצערי
מבין31.08.15
שבשבילם הצבענו?
רפאל31.08.15
95
שיפסיקו לבלבל במוח בתי ספר פרטיים,הם מקבלים תקציבים מהרשות המקומית,ויש להם מנהל ת מהווללה בגלל כוחה פתחו לה כמה בתי ספר במקביל, ועדיין גם הם נוהגים באפליה,ובוררים כראות כיסם את התלמידות.תלמידים אור חדש הוא בית ספר אזורי שמקבל את כולם מחיפה והסביבה , הוא נמצא ברכסים אז עושים טובה ומסכימים לקבל מהמ
מירית31.08.15
94
חבל שהיטלר לא סיים את העבודה שמה נמאסתם אתם אכזרים לא יהודים לא רחמנים ולא בישנים רק גומלי חסד עם אנ"ש-סימן הטומאה של החסידה. חבל שהאבא לא השכיל להבין שלא כדאי לחנך אצלכם
אשכנזים31.08.15
93
האשכנזית תעשה חשבון נפש, זה לא המקרה האחרון לצערי, בושה וכלימה!!! תראו איך הציונים חיים בדו קיום ספרדים ואשכנזים כאחד, די לגזענות.
דינה31.08.15
בקשר למה שכתבת על החיים של הציונים שחיים בדו קיום ראוי שתבדקי את הדברים שלך לעומק ואז תדברי.... לא שאני מצדיקה את הגזענות, להפך!!!!!!!!
א02.09.15
92
כל יהודי זכאי לקבל חינוך יהודי טוב בארץ ישראל, מנהל מוסד שפתח בי"ס או תלמוד תורה או בית יעקב, חייב חייב חייב לדאוג לכולם [ושישבור את הראש איך הוא עושה את זה] ולא צריך להזכיר שהוא מקבל כסף מהמדינה על כל ראש, ופקידי המדינה פושעים בזה שהם לא ממצים את הדין אם עבריינים מסוג זה.
גבי31.08.15
91
ואגב, קשה להאמין שבגלל זה הוא התאבד. אולי זה היה הקש ששבר את גב הגמל.
אני31.08.15
אז אתה מתכוון לומר שיש להם הרבה דרכים להתעלל באנשים ובזה הם גמרו עליו?מה חטאה ילדה בכיתה א" ?
מה משנה?03.09.15
90
איזה צרה. אלוקים ישמור!!! הורים מתמודדים עם דברים הרבה יותר גדולים מהגב שלבם. לא יתכן כי מנהלים יתנהגו ככה עם הורים עד כדי כך שבנאדם יגיע למצב כזה. תנוחמו מן השמיים. אחת שממש כואב לה!
אני 31.08.15
איש את אחיו בלעו" עד מתי אנחנו משלמים מחיר דמים על דימייונות של אי התערבות של משרד החינוך בתוכנית הלימודים?
רפאל31.08.15
89
עד מתי תשתו דם אחיכם העני ? נגמרו לי המילים ולא רוצה להוסיף עוד. ממש חורבן ! עלק חרדים או דתיים או מה שתרצו לקרוא לעצמכם חזרו בתשובה מהר.
akuo31.08.15
88
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל31.08.15
87
מכל דבר שעולה על הדמיון אין מי שיהיה לו אכפת. הבינו מחר בבוקר אנשים שכאלה קמים ובשבילם שום דבר לא קרה. הכתובת הייתה על הקיר אך עניים להם ולא יראו. אף פעם לא היה להם אכפת הם נהנים לפגוע באחרים . בדם שלהם זורם השנאה הזאת.. אסור לתת להם להיות בתפקידים שבהם הם רוצחים נפשות וטוענים שזה בהוראת גדולי הדו
המשקיפה31.08.15
86
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל31.08.15
85
מי שגרם לו לצער ישלם על כך ביום הכיפורים שום תפילה לא תעזור לו על הנזק שגרם. רשעים ונבלים ברשות התורה
מוטי31.08.15
84
אני רוצה להגיד שלא כתוב פה הכל! אני לא מצדיקה בכלל את הבית ספר אבל היו לו עוד כמה צרות כמו חובות גדולים וכו' וזה לא היה הסיבה העיקרית !
יייייי09.10.15
83
אין לו בכלל בת בגיל הזה, סתם אנשים קפצו על הסיפור...
עב01.09.15
וגם המועצה המציאה זאת ? (בסוף לפי דברייך עוד יגלו שבכלל מדובר על בחור בן 13 שלא התקבל לישיבה .....) את סתם מנסה לעשות אותנו מטומטמים ,אבל את המטומטמת הכי מפגרת בכל הסיפור הזה . ( פשוט הייתי חייבת... סורי :))
אושרתת02.09.15
82
לא יפה לכל אלה שמגיבים ולא מכירים את האדם היקר הזה שאיבד עצמו איזה עולם לא יאומן אדם שקט וטוב פגעו לא בציפור נפשו פשוט כך וזה לא חדש כאן,איזה מידות לא לשון הרע ולא ניבולי פה שקט ופשוט טוב לא להאמין זו טרגדיה אמיתית ולמה הוא האדם האחרון עליי אדמות שהיינו חושבים שמסוגל לעשות כזה דבר לעצמו אלה אם כן הו
ג,01.09.15
81
מי בן הבליעל שהחליט לא לקבל לבית ספרו את הבת שאמורה הייתה לעלות לכיתה א' לראשונה בחייה?
חכו חכו31.08.15
בדיוק כמו שלא קיבלה את אחותי הקטנה לכיתה א' ,בזמנו לפני 11 שנים.
אושרתת02.09.15
בגלל שמנעו, כך טוענים יודעי דבר, חינוך יהודי מילדי ישראל. ומי הם אלה שמונעים היום חינוך יהודי מילדי ישראל?
רפאל01.09.15
80
הורים יקרים! תפסיקו להלחם על בתי הספר ביישוב שלא מקבלים יש מספיק מסגרות מצויינות סביב ליישוב שבתי הספר מפוקחים ע"י משרד החינוך הילדות רק ייסבלו יותר במקום שהן לא רצויות.
מירית31.08.15
79
למה שנתרום לחילונים הסעות לתלמודי תורה???? מה המטרה של העמותה הזו??? קודם שיקבלו בנות חרדיות ממשפחות ספרדיות לבתי ספר. פשוט ביזיון!!
אני 31.08.15
78
אז פעם אחת מת מלחצים איזה ספרדי .אל תדונו אותנו עד שתגיעו למקומנו.חס וחלילה וחס .אצלנו כמה אבות מתו משברון לב אחרי שאירסו את הבת ולא היה לתת דירה עם מעלית וחניה לחתן העלוי .אז כמשתו אצלנו אבות או שהלכו לבית חולים עם לחצים בחזה .אף אחד לא חשב לתבוע את הספרדים שבגלל שהם עומדים בתור להתקבל אצלנו אז אנכ
תגובת האשכנזים31.08.15
77
אל לכם יהודים ספרדיים אמיתיים לנסות להתחבר ןלהכנס עם מי מי שאין לו דם יהודי תקימו מוסדות משלכם אתם מוכשרים וריבון עולס אוהב אותכם
jdh, prupyv31.08.15
76
עם כל הכבוד יש גבול להטחת האשמה במנהלי המוסדות. אמנם ידיהם לא נקיות, אבל מפה ועד לגרום לקחת לקחת אחריות על מוות של בן-אדם, שככל הנראה לא היה יציב במיוחד - הדרך רחוקה !!! אדם שמסוגל ליטול את נפשו על דבר כזה, לא היה יציב מלכתחילה !! וחייבים להעמיד דברים על דיוקם !!!! אולי זה היה הקש ששבר את גב הגמל, ו
יש גבול31.08.15
כאשר כתבו שנערה התאבדה בגלל שעשו לה בושות בפייסבוק שתקת או אולי אפילו הצטרפת למקהלת הזועקים על "פגעי הטכנולוגיה". השווה מידותיך! א - ל - ו - ל!
רפאל31.08.15
75
עד שמישהו עם עור לבן לא נפגע אף אחד לא יזוז לאן הגענו רבשע בשביל ללמוד תורה צריך ייחוס פרוטקציה או כסף?
דוד31.08.15
74
אני חרדי אבל צרחך לדעת כי האשכנזים בחלקם הגדול שונאים את הספרדים אם המשיח יהיה ספרדי לא ירצו לקבל אותו גם אני עברתי את מה שאחרים עוברים אצל הבת הגדול שלי לא הסכימו לקבל למרות שהיא היתה מצטיינת ניגשתי לרב אולמן שליט"א והוא אמר אמר לי הרב יצחק זה בגלל שאתה ספרדי
יצחק 31.08.15
73
אשר גיירנו את הספרדים החילונים, כדי שיגדילו כוחנו בכנסת, התרנו להם לגור במקומותינו וללבוש לבושנו, ולא לימדנו אותם את חוקי הגיור החרדים, שכן משום שנולדו בחטא אצל הוריהם החילונים, ילדיהם לא יוכלו ללמוד עם ילדינו, שמא יבואו לידי ידידות וחתנות.גם דור עשירי לא יבואו בקהל ה' החרדי עד עולם. ועתה נפשם יבשה
דן סגל31.08.15
72
מה לעשות אשכנזים באמת לא יכולים למה מכריחים אותם
רכסים31.08.15
71
הם בעצמם גם רוצחים את נפש בניהם בכל שלב בחיים
מימון31.08.15
70
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
aharin31.08.15
69
הבעיה של בית יעקב אף הורי ספרדי לא יכול לשלוח את הבנות שלא לבית יעקב ספרדי מכון שכל הבנות הספרדיות ברמה גבוה נמצאים בבית יעקב אשכנזי לכן אם הספרדים ירצו לפתוח בית יעקב לא יכלו לפתוח לתלמידות הספרדיות ברמה גבוה מה יוצא לנו מזה שאף הורי לא ישלח את הבת שלא לבית יעקב כזה מה הפתרון? שלא יקבלו אף בת ספרד
שמעון אופניים05.09.15
68
גיזען אמיתי.תכתב בספר ספרדי לרשעים גמורים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם01.09.15
67
לֹא-תִקֹּם וְלֹא-תִטֹּר אֶת-בְּנֵי עַמֶּךָ, וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ, אֲנִי ה' – ספר ויקרא, פרק י"ט, פסוק י"ח
יהודי ישראלי01.09.15
66
הכי מסוכן אצל בעלי זקן ארוך הוא זה כתוב ויש פסוק כזה שאומר ככה ורוצחים מאותו כתוב ומאותו פסוק . אנחנו רואים רישעות גדולה מאנשים שאומרים כתוב ויש פסוק כזה .והולכים לרישעות מפסוק ומכתוב פה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבי בבר 31.08.15
65
גם היה סיפור מאבא שקיבל התקף לב כששמע שלא קיבלו את בתו בסמינר
031.08.15
64
אני אמא אשכנזיה, בעלי גם אשכני וראו זה פלא... לא קיבלו את הבת שלי לכתה א לפני כמה שנים... כן, יש דבר כזה!! והרבה... פשוט לא מעלים לכותרות כי זה לא מספיק עסיסי. אמנם מקרה ההתאבדות ברכסים הוא קיצוני אך איני יכולה להגיד שאני לא מבינה את מעשיו... מאז המקרה שלי, חלק ממני מת מבפנים... אני לא מגזימה לצערי
ברכה-לא שם בדוי31.08.15
הופך לעיקרון המרכזי של החינוך החרדי, אלה התוצאות! אף אחד לא יכול לדעת, אולי דווקה הילדים שלו יהפכו ל"אלמנטים לא רצויים"
רפאל31.08.15
63
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עמוס31.08.15
62
אני מזהה את כל אלה שמנסים לעשות לעצמם כותרות מהסיפור העצוב. לא ראיתי את הורי 21 בנות הסמינר מתאבדים אלא נלחמים. זו הדרך ואז מסתדרים העינינים בדרך זו או אחרת.
פיני31.08.15
61
הורס הבת שלי
יהושע31.08.15
60
איפה היו אנשי שס דרעי הלכת למקומות במקום לטפל תתחילו לעשות שינוי
איפה שס31.08.15
רבי דוד אבוחצירא שהריצו כולם להצביע שס למה? מי זה שס מה זה שס? מה עשו למען הספרדים החולירות הללו? מצב יותר גרוע מיום ליום
ספרדים תתעוררו31.08.15
59
אם אתה הספרדי הגזעי מרגיש סוג ב' בגלל שלא מקבלים את בתך למוסדות אשכנזיים - למה אתה מתעקש להיכנס למוסדות שלהם? למה שבתך לא תלמד בסמינר ספרדי גאה? אם הם לא רוצים אותך בקרבם - ההפסד כולו שלהם. בתך תלך בגב זקוף לסמינר שמעוניין בה, במקום להתרפס בפני אלה שלא מעוניינים בה. אגב, צא ובדוק כמה אשכנזים לומדים
צחי03.09.15
58
אם כל ילדה ספרדיה יודעת מתי ל"ט של ההורים, ומספרת את זה לכל החברות, ומה בדיוק קורה אז, אז אין מה לעשות אלא להתרחק מהם. עם כל הצער שבדבר. יש מספיק סיפורים שבנות דרדרו לתהום ומתחת לתהום בגלל חברות כאלה. אין מה לעשות. או שהם ימותו בגלל חברות או שאבא אחד יתאבד בגלל הציבור שלו.
אשכנזי31.08.15
הרבה נשים ספרדייות חילונייות ממשיכות את המסורת של האמא והולכות למקוה, מה שקורה הרבה פחות אצל נשים חילונייות אשכנזייות.
רפאל31.08.15
אם אתה מדבר דווקא לי ולחברותי (הספרדיות) האשכנזיות אלו שסיפרו מה עושים ואיך!!! לא ידענו מילה! הם ידעו בפרוטרוט הכל! מעניין מי שמדבר!
חחח 02.09.15
ברור שלא כולם, אבל ילך זרזיר אצל העורב. כל אחד ילמד במקומות שלו, בלי לערב הלכי רוח וארחות חיים ומושגים. ואדרבה, אם האשכנזיות היו הכי גרועות מה חיפשתם אצלהן?....
אשכנזי02.09.15
מה הקשר
רמי06.09.15
לשייך אותך לתקופה אחרת בהיסטוריה לפני 70שנה כשאני כבר לא מדברת על ההכללה הבוטה שלך לגבי "כל ילדה ספרדיה" תמשיך בדיבורך ותרגיש ארי בעל דם כחול
מיכל01.09.15
ברור שלא כולם, אבל ילך זרזיר אצל העורב. כל אחד ילמד במקומות שלו, בלי לערב הלכי רוח וארחות חיים ומושגים. ואדרבה, אם האשכנזיות היו הכי גרועות מה חיפשתם אצלהן?....
אשכנזי02.09.15
הייתי מחפשת סמינר טוב יותר , אבל אחרי שנכנסתי הזדעזתי לראות ולשמוע וגם כל הנושא הזה של המחלוקת בין האשכנזים הראה לנו עד איפה אפשר להגיע אם משהו מסוגל לנבל את הפה על רבנים....אז השם ישמור, וכשאני שמעתי את חברותי מדברות ככה הייתי פשוט בהלם!!!!!!
תגובה שניה03.09.15
אני למדתי בבי"ס אשכנזי ואח"כ בסמינר אשכנזי, והבנות הכי מקולקלות מבפנים היו האשכנזיות...היו רואות את הסרטים הכי גרועים והיו יודעות הכל על ההורים שלהם, והספרדיות היו הכי טובות. אז תתבייש לך ואל תכליל ציבור שלם....
ספרדיה גאה..01.09.15
ברור שלא כולם, אבל ילך זרזיר אצל העורב. כל אחד ילמד במקומות שלו, בלי לערב הלכי רוח וארחות חיים ומושגים. ואדרבה, אם האשכנזיות היו הכי גרועות מה חיפשתם אצלהן?....
אשכנזי02.09.15
57
אני לא מאמין שבאמת בן אדם מתאבד רק בגלל שלא קבלו את הבת שלו.
נועם31.08.15
56
גם בראש העין אבא נפטר בגלל שלא קיבלו את ביתו לכיתה א'. הוא לא התאבד אלא נפטר מצער .ובאותו שבוע נפטר גם האחראי של החינוך העצמאי שאמור לתת מענה לבנות הספרדיות כאשר ההנהלה אשכנזית ולא מתחלפת כבר שלושים שנה אותה מנהלת ולא משנה טובה או רעה. אבל מי שיושב בחינוך העצמאי על הכיסא יושב שם לנצח. שניהם עלו לבי
ס31.08.15
55
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל31.08.15
אומרים אני לדודי ודודי לי אבל כולם שונאים את אחיהם בלבבם
הפטיש03.09.15
54
למנהל סמינר שיקבלו את אחותי!!! אבל אין שום דבר שיצדיק פעולה כ"כ קיצונית. מצד אחד איסור רציחה דאוריתא ומצד שני אל תדון עד שתגיע למקומו, כפשוטו!!!
אשכנזי31.08.15
53
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גיו31.08.15
52
אם הוא התאבד בגלל זאת הוא לא היה חרדי.
חיב להאמר31.08.15
אתה לא חרדי?
רפאל31.08.15
51
לקבל ילדה לא מתאימה בשביל שהאבא לא יתאבד זה כמו לשחרר מחבל רוצח מהכלא שלא ימות בשביתת רעב, הכשלון של ש"ס שהם עדיין רוכבים על המוסדות האשכנזיים כקרציעות
תדאגו לעצמכם31.08.15
50
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קשה מאד לשמוע דבר כזה 31.08.15
49
זה היה עניין של זמן שהמצב של האפליות יוביל למקום כזה... הכל על ראשם של מנהלי ביה"ס המפלים!!! איך יגיעו לראש השנה??? לאן הידרדרו אחינו האשכנזים..... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עצוב!!!31.08.15
48
דוברי המועצה סותרים את עצמם עולות תהיות נוספות בקשר אליהם. כמו כן, לא רק מנהלי בית הספר אשמים אלא גם הרבנים שם בכלל ועולם החרדי בפרט שמאפשרים כזה דבר. אשרי שאני כבר לא שם! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיה06.09.15
47
רשעים , יותר גרועים מגויים , שלא התפלאו אם תבוא שואה נוספת בגלל "החרדים " ולא בגלל החילונים שמעשיהם ילבינו כשלג ליד מעשי הנלוזים הללו , בושה וחרפה , הבעיה שלמנהלים הארורים הללו אין לב ואין מצפון , אלוקים ישלם להם , יש דין ויש דיין .
חנה וויל 01.09.15
46
בתי ספר הפכו להיות סלקטיביים סלבס.לא ראוי לחינוך החרדי לא לקלוט ילדים חרדיים לבית הספר. זו אפלית ילד שהקב"ה הפקיד אותו בידינו. כולנו בנים למקום. אני חונכתי בבית יעקב במגדיאל ואנחנו תימנים דתיים כמו בתימן. שם היו גם ילדים פחות דתיים מהסביבה וכולנו למדנו יחד.כולם קיבלו חינוך חרדי אותו לקחו לחייהם ובנו
ציונה דקל31.08.15
45
אם הם ניסו להתקבל גם אצל יורם ורותי מאוהל שרה הרי הם ידועים כצדיקים גמורים
יקירי רם31.08.15
נראה ל שהם גם משתכנזים , רותי לימדה בעבר בבית יעקב ברכסים.....(יותר נכון בית יעקוץ כפי שהיינו קוראות לו)
אושרת 02.09.15
44
מנהלי בית הספר תתעוררו משפחות זועקות לשמיים השמיים פתוחים בחודש אלול השם רומז לנו די להתעללות כולנו הבנים שלו והוא לא מוותר על אחד למה אתם המנהלים כן ???
שושן31.08.15
43
תושבי רכסים תסגרו הבית ספר הארור זה
מסעוד31.08.15
42
אנשים תתעוררו, לאיפה נחיתותכם תגיע בסוף? הנפטר לא בגלל זה התאבד, מחמת כבודו לא נפרט פה את העניין, אני פונה לאנשי רכסים חבריי היקרים, אנא מכם! חדלו מלהיכנס בשיניהם של אנשי תקשורת, זה ספין מגעיל ומרושע כדי להשיג רייטינג, מחייבים את כל נציגי שס לדבר על אפליה שכמעט ואינה קיימת וברכסים בכלל לא, זכותו של
רכסמניק31.08.15
41
רצח לאור יום
קורא נכאב31.08.15
40
להפסיק להתבכיין ולהקים רשת חרדית חדשה שלא ברשות המתיימרים לעזור לציבור החרדי גם אם הם מתחזים וקוראים לעצמם רבנים המציאות כואבת והפתרון אחד להפסיק לתרום למוסדות החרדיים שאנחנו טובים להם רק בכסף ולהקים מוסדות נפרדים לאוכלוסייה חרדית עובדת ופשוט להתנתק מכל הצולניקים ובבחירות לא לבחור להם כניראה שהיית
מאיר31.08.15
39
יש לי דמעות בעיניים.... חודש אלול!!
רותי31.08.15
38
יכול להיות עם באותו שבוע מישהו היה שם אליו,באותו בוקר נותן לו מילת עידוד טופח לו על השכם "אחי אני פה איתך ,אבא שבשמים אוהב אותך"אולי כל זה לא היה קורה... במקום להאשים אחרים ,בואו נתחזק כולם ונתיחס לאנשים שסבבינו למה שהם אומרים לא למילים שלהם אלא לרגשות שמאחורי המילים.
ש04.09.15
37
לכולם נתן אותה, באו כמה אשכנזים שייעודם להעביר את התורה הלאה לכל העם ועשו אפליה למי כן ולמי לא נקמת ילד קטן לא ברא השטן ועל אחת כמה וכמה ילדה קטנה שגרמו לאביה צער עוגמת נפש והתאבדות
יהודי ישראלי01.09.15
36
בגלל כזה דבר, בטוח שאם יבדקו טוב עוד יגלו שהיתה לו איזה הפרעה כלשהי, ונטיה לאובדנות די לאכול את כל התותים שמנסים להאכיל אתכם, צאו מהתמימות ותפסיקו להאמין לכל מילה
יויס31.08.15
😡😡😡😡😡 הוא התאבד אמא שלי גרה במקום ההזה ואני לצעריי למדתי שםם 6 שנים בבית ספר הזה ועשו לנו תמוותתתתת
זה אבא של חברה 31.08.15
35
בגלל שהוא התעקש שלא לשלוח את הבת שלו לבית ספר של הספרדים. חבל שאדם מאבד עצמו לדעת על לא דבר!
נחמן31.08.15
34
כנראה הוא איבד את האמון באנושות. גועל נפש ההתנהגות של המנהלים השחצנים האלו. נמאס מהם.
יהודה31.08.15
33
שלום. אני רב קהילה באשדוד ברחתי לצרפת בגלל שבשום סמינר לא רצו לקבל ספר.... אחרי 27 שנים חזרתי בגלל המצב שם. הבת האחרונה לא התקבלה לסמינר בירושלים. למה עוול כזה. הכסף שלנו כן כשר הבת שלנו לא? כשהם באים לחו״ל מי תורם? הספרדים. אבל את הבנות שלהם לא מקבלים. הכסף כן כשר הבנות לא (נשלח באמצעות כיכ
פינטו31.08.15
32
כמו שלא מקבלים בנות לסמינרים ולבתי ספר על זה נחרב בית המקדש אוי להם לאותם אלו ששותפים בדבר
בתשי31.08.15
31
לא תרצח במיטבו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי31.08.15
30
בושה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תומר31.08.15
29
שראש אגף החינוך ברכסים תשלם תמחיר
תושב01.09.15
28
הנבזיות שלא נגמרת
אילה ירושלים31.08.15
27
שאדם חרדי לא מוכן שבתו תלמד עם בנות למשפחות חוזרות בתשובה. ואם הוא לא מוכן הוא חייב לקחת בחשבון שיש אנשים שלא מוכנים שבתם תלמד עם בתו... גלגל הוא שסובב בעולם...
חרדי31.08.15
26
אנשים נופלים לייאוש רחב. ל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ברסלבר31.08.15
25
איך כל מנהלי הסימנרים ורבניהם יוכלו לעמוד ביום הדין ולהגיד אנחנו בסדר ויש מקרים לרוב שהילדים יוצאים לתרבות רעה בגלל הפגיעה הנפשית מה לנו כי נלין על אחינו שאינם שומרים תורה ומצוות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכאל31.08.15
24
יבוא אשכנזי גזען, להיכנס, יגידו לו אין כניסה רק אם תביא עמך עוד 3 ספרדים...
נחמן31.08.15
23
אני פשוט בהלם מהסיפור הזה. אולי נעשה סוף לסינונים והשנאת חינם הללו ?
יענקלה31.08.15
22
הפרנקים הם לא מצלחים להתמדד עם שום דבר ומתי שיש בעיות בסמינר הם עושות בלגן . וגם אני באמת לא מבין מדוע הם הספרדים לא פותחים סמינרים לעצמם? תשובה. לא ולא הם מנסים ויצא להם 50% קלקול למה? בכלל שהספרדים יותר פתוחים ויותר מקלקלים וגם בסמנרים האשכנזים הספרדיות הם יותר מקלקלות הם יותר גסות וכולי וכולי...
שמואל רו31.08.15
21
ואם כן אזי הדבר יהיה לעילוי נשמתו של האב הכאוב שנקט בצעד כל כך קשה ומזעזע.
יעל31.08.15
20
אבל לנפטר, למשפחה, ולתושבי רכסים, ולספרדים שעושים הון פוליטי שיקרי לגמרי!!! שלא תדעו מה זה מצב נפשי שגורם לך ללכת לפתרון הסופי מוות ויכול להיות שהפרט האחרון שבר אותו כאחת תושבת שמכירה מצוין את המוסד היחיד ברכסים שמקבל מגוון רחב של אוכלוסיה ואפילו חוזרים בתשובה שרק התחילו... ביסודי אין שום עניין של א
רבקה03.09.15
19
"אהבת ישראל"? "כבוד הדדי"? הצחקתם אותי! עוכרי ישראל גזעניים, שחקנים בתחפושת לא שומרי מצוות, חיי אדם קופחו בגלל שנאת חינם, בגלל גזענות מכוערת בגלל התנשאות מגעילה. בושה לעם ישראל ובושה לעם היהודי, עבירות שבין אדם לחברו אין יום הכיפורים מכפר...רצח בכוונה תחילה, אוי ואבוי לרבנים העונדים בראש הקהילה ואת
נינה31.08.15
18
כואב הלב . צריכים להתבונן עמוק בנפשינו ... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה קרליץ31.08.15
17
שלי למושב זקנים
משה31.08.15
16
תנסו לכל הפחות לעזור למשפחה כעת, אל תתפשרו גם לא במידה של עתירה לבית משפט
הרב חייק שליט"א31.08.15
15
קשה להאמין לשטות כזו - זה מזכיר את ההוא ששרף את עצמו במחאה, ואם אכן כך חבל שלא נטל כמה טבליות הרגעה כדי לשרוד את התקופה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל31.08.15
14
אני רק בוכה מאז שקראתי את הכתבה!!! איזה הרגשה זו לילדה הקטנה לכל החיים??? שהאשם במות אביה זה בית הספר???
לאן הגענו31.08.15
13
למה אתם כל כך רוצים ללמוד אצליהם. פשוט תלכו לממד. שם יש ועד הורים. הורים יכולים להשמיע את הקול שלהם. יש חוגים יש עזרה בלימודים. יאללה שילכו יחיו עם עצמם. הם לא בנים חורגים להשם. לא ניראה לי שבשמיים מישהו מיסתכל על העבודה זרה שלהם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי31.08.15
12
אז מה הבעיה? מה רע באור-חדש? זה כל כך גרוע עד כדי התאבדות??
צחי03.09.15
11
ביה"ס אור חדש זה מעורב בנים בנות
אשדודי31.08.15
10
איזהו חכם המכיר את מקומו פרענק ילמד אצל פרענקים ואשכנזיפט אצל אשכנתוזים ונגמר הסיפור תפנימו אם אתם רצים אחרי האשכנזים ובורחים מהספרדים זה לבד מוכיח שאתם לא שוים
חכם31.08.15
9
ואם זו הייתה הסיבה, אז לא הייתי רוצה שהבת שלי תלמד עם הבת שלו בסמינר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חושב31.08.15
אני חושב שאסור לדבר ולחשוב כך ואדם צריך להתפלל שלא יבוא לידי ניסיון ח"ו
שושן01.09.15
התגלגל על ידי האינטרנט, כולם מיהרו להפנות אצבע מאשימה כלפי "נזקי הטכנולוגיה". עכשיו, שמותו הטראגי של אדם התגלגל על ידי האפליה במוסדות החינוך, הגיע הזמן שנפנה כולנו אצבע מאשימה כלפי נזקי האפליה. אין לי ספק שהאפליה במוסדות החינוך שרפה הרבה יותר נשמות יהודייות טהורות מאשר שרף האינטרנט!
רפאל31.08.15
"אין לי ספק שהאפליה במוסדות החינוך שרפה הרבה יותר נשמות יהודייות טהורות" אחותי חזרה בשאלה בגלל אפליה כזו בדיוק! (זה הייתה אחת מהסיבות העיקריות שלה )
אושרת02.09.15
8
רוצחים! אינכם שונים מדעאש, רק בסגנון יהודי! איפה הרבנים שיודעים לעשות מסע תקשורתי בענין טלפונים כשרים, בענין חרדקים! הילדות שאתם כל כך עמלים עליהם יובלו בשלשלאות, ועינכם יוצאות! ואז יעמדו חלק ויזעקו - צדיק אתה השם וישר משפתיך! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד31.08.15
7
מי לוקח על עצמו להיות הקב"ה הבן אדם המונח עה' הלך לבית עולמו מדוע ? רק הקב"ה יודע חשבונות שמים אנו בוודאי לא? מה הקשר בין בנות הסמינר שלא התקבלו לעניין הגיע שעתו וחבל על דאבדין עם כן מדוע להכניס את הפולטיקה בעניין? נוחו עדן
יענקי ראובן31.08.15
6
רוצחות בדם קר ועוד בשם הדת
לוי31.08.15
5
אדם שמתאבד, לא חושב על טובת ביתו, שלא התקבלה לכיתה א'. אדם כזה הורס את חייה. אף אחד לא אשם במותו, מלבד הוא עצמו. כמובן ששיטת הקבלה לבתי ספר וסמינרים היא אבסורדית אך לא קשורה לעצם הדבר.
אלמונית31.08.15
4
לתשומת לבכם!
יוסי31.08.15
3
בושה אין מילה אחרת מה יש לידה בת שש ספרדיה טהורה שהיא שונה את המשיח אתם תראו תופס אותכם החברה החרדית במעמוריכם אוי לבושה אין גזענות בעולם כמו בחברה החרדית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מירה31.08.15
2
חולה מאד חבל דאין מספיק אנשים אמיצים לעשות מהפיכה אמיתית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james31.08.15
1
עשתה חשבון, כך היה בשנותיה הראשונות של בית יעקב בארץ, בעשרים שני אחרונות וכל שנה ושנה זה מחריף!! גם החוקים נהיים קיצוניים יותר וגם הגזענות חוגגת יותר. עצוב ביותר
שנימיכל31.08.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24
ש

אביב הגיע ואיתו ההוצאות:

 קבלו הלוואה שתחסוך לכם זמן וכסף עם תנאים מעולים!

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24