כיכר השבת

לא מוותר על הסמכות

פרקליטי הרב מאיר: "התערבות פוליטית מסוכנת"

המנהל הוותיק הרב שמואל מאיר לא מוותר על מעמדו ועל הסמכות למנות את "היורשת" בניהול הסמינר ופונה לזירה המשפטית: עו"ד בועז פייל מתריע מפני "התערבות פוליטית מסוכנת" (חרדים)

17
ישראל כהן | כיכר השבת | י"ז באלול | 01.09.15
הרב שמואל מאיר
הרב שמואל מאיר (צילום: כיכר השבת)

סערת סמינר הרב מאיר בבני ברק: ביממה האחרונה נראה כי המנהל הוותיק הרב שמואל מאיר לא מוותר על מעמדו ועל הסמכות למנות את "היורשת" בניהול הסמינר וכעת הוא פונה לזירה המשפטית. עו”ד בועז פייל ממשרדו של פרקליט הצמרת יגאל ארנון המייצג את הרב מאיר שיגר מכתב לראש העיר חנוך זייברט ולמנהל אגף חינוך בעיריה בגין התערבות פוליטית פסולה ומסוכנת.

לטענת עורך הדין, גורמים פוליטיים מבקשים לסחוף את הסמינר למחלוקת שאינן קשורות אליו תוך התערבות במצבו של מנהל הסמינר וניצול המצב למינוי אנשי צוות בכך מבקשים להרוס במחי יד עבודה חינוכית בת עשרות שנים.

"הינכם נדרשים להודיע מיידית על ביטולו של מינוי שנעשה שלא על דעתו של הרב מאיר המודיע כי מינה את המורה הרבנית חנה אריאל לסגניתו ולמשנה המנכ"ל על מנת לסייע בידו במלאכת הניהול השוטף". עורך הדין פייל אף מוסיף כי "הרב מאיר פקד היום את הסמינר, אך כבמטה קסם מזכירותיו "נעלמו" מן החדר ומורות בכירות המרו את הוראותיו. המצב מוביל להרס הסמינר". כאמור מאיר ופרקליטו דורשים בנחרצות לבטל את מינויה של הרבנית בורנשטיין ולהשיב את השליטה לידי המנהל הוותיק ולסגנית הרבנית אריאל אותה מינה בימים האחרונים.

(צילום: ישראל כהן)

עורכי הדין מציינים את שיתוף הפעולה הפורה ששרר בין הנהלת הסמינר להנהלת העיריה במשך כל השנים, עד לתקופה האחרונה בה פועלים גורמים פוליטיים שונים המקבלים גיבוי וסיוע מגורמים פוליטיים בעיריה, להפסיק לחלוטין את שיתוף הפעולה הפורה תוך דחיקתו של מנהל הסמינר הרב מאיר לחלוטין מהסמינר וגרירת הסמינר לקלחת של מחלוקת פוליטית.

עורכי הדין כותבים במכתבם כי אירועי הימים האחרונים מלמדים כי "גורמים פוליטיים מנסים לסחוף את הסמינר למחלוקות, תוך התערבות בעניינים פדגוגיים מובהקים, ובעיקר במינוי אנשי צוות הוראה בניגוד לדעתו של מנהל הסמינר, ובאופן המסב למוסד עצמו, לתלמידות ולמורות נזקים כבדים". במכתבם הם מוסיפים כי במשך עשרות שנים היה ברור לכל כי כל מינוי של כל אנשי הצוות בסמינר מבוצע אך ורק ע"י המנהל הרב מאיר ומאושר פורמלית ע"י העיריה, ורישיון בית הספר הרשום ע"ש העיריה אינו מעלה או מוריד ביחס לסמכות למנות או לפטר אנשי הוראה".

"עם פתיחת שנה"ל תשע"ו, בימים האחרונים ממש, נדהם מרשינו לגלות כי ביוזמתם של גורמים פוליטיים נעשה ניסיון להשתלט על הסמינר, כפשוטו ממש, ולנשל את מרשנו - מקים הסמינר ומנהלו - מסמכויותיו ותפקידיו בסמינר... בימים האחרונים נודע למרשנו כי התייצבה בסמינר גב' רחל בורנשטיין (גפן), המציגה עצמה כעובדת בסמינר, והחלה עושה במקום כבתוך שלה. גב' בורנשטיין החלה לחלק הוראות למורות ונשות צוות, לכנס אסיפות ולהכתיב מהלכים, שעה שמרנו מעולם לא מינה אותה לתפקיד כלשהו, נוכחותה בסמינר אינה על דעתו, והוא מתנגד נחרצות לקבלתה לעבודה בסמינר או למינוייה לכל תפקיד שהוא".

"לא יעלה על הדעת כי תמונה מורה, ועל אחת כמה וכמה מנהלת שהמנהל מתנגד למינויה. למרות זאת, נראה כי העיריה נפלה אף היא קרבן ללחץ פסול של גורמים פוליטיים, לחץ שאין לו ולא כלום עם העבודה החינוכית הנעשית בסמינר, ונתנה את ידה למינוי הפסול הנזכר, אף שידוע לה היטב כי מדובר בצעד חסר תקדים, וכי הדבר פוגע ויפגע בסמינר פגיעה אנושה".

עורכי הדין מציינים כי המכתב שנשלח כביכול מלשכתו של מנהל אגף החינוך יהונתן ספרא, מהווה "ניסיון ברור (וחסר יסוד) להלך אימים על מורה מקצועית - הרבנית חנה אריאל - תוך התערבות פוליטית בוטה, וזהו מקרה שאין לו אח ורע בכל תולדות הסמינר מאז הקמתו".

את מכתבם מסיימים עורכי הדין בציון העובדה כי "הרב מאיר פוקד את הסמינר מידי יום, וממשיך במלאכת הניהול ובמלאכה החינוכית בלא לאות". "במידה שהעיריה תעמוד על דעתה, ותמשיך לסייע בידיהם של מי שמבקשים לסחוף את הסמינר למערבולת הפוליטית המצערת המתרחשת מחוץ לכתליו, לא תעמוד למרשנו ברירה אלא לנקוט בכל צעד שהדין מעמיד לרשותו על מנת להגן על זכויותיו ועל המשך העבודה החינוכית הנעשית בסמינר. אנו תקווה כי לא יהיה בכך צורך, וכי ניתן יהיה להגיע להסכמות בעניינים אלו כפי שנעשה עד היום".

תוכן שאסור לפספס
17 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
7
אוי אוי אוי אצל מי הבנות הבני-ברקיות הידועות "בחסידותן ופרישותן" לומדות, אצל מי שבשביל כבוד "מי ישב על כסא אדוני אחריו..." או יחי אדני המלך לעולם...מוכן לשלוח יד בתורת ישראל. אלה אלקיך ישראל בושה וחרפה לא פלא שהנוער נראה כך תסתכלו מי מגדל אותם.
אבנר02.09.15
6
על התלמידות הספרדיות לענוד תלאי צהוב אסור להם להיות בכיתה אחת עם עמינו האהוב .עליהם להתרכז במקום אחד כמה שיותר רחוק .חל איסור מוחלט לספרדיה לעסוק בהוראה בסימנר אשכנזי .אין לשיר שירים של זמרים שאינם מעמנו.רצוי יותר חזנות אשכנזית כגון רוזנבלט אדלר וכו .עמינו אהוב והחזק והיפה והחכם לא ינהל שום משא ומ
שנל שנל02.09.15
5
כמה חבל הרב מאיר היקר שכך אתה מתנהג בשנתך האחרונה הרי אתה בן 69 נשאר לך לכהן כמנהל עוד שנה עד גיל 70 אח"כ לפי החוק אתה לא יכול לכהן אתה חייב לפרוש, אז אל תשמע לעצת בנך שרוצה להפוך את הסמינר לכיוון שלא היית שם כל חייך, תן לעירייה ולגדולי ישראל את השליטה כפי שעשית כל חייך (שמעת לדעת גדולי ישראל) ושם ת
אברהם01.09.15
דווקא מרן הגראי"ל שטיינמן נתן לו את השליטה והורה שאין לפעול בניגוד לדעתו של הרב מאיר אז כל המהלך הנ"ל הוא בניגוד לדעת מרן הגראי"ל שליט"א וכל הפועלים נגדו הם אינם שומעים בקול גדולי ישראל. זו העובדה!
האמת02.09.15
גם אתה מהחושבים שניתן להיכנס לביתו של אדם בעיצומו של יום ולנשלו מנכסיו ? וכי לחינם הורה הגראי"ל שלא לבצע מינוי שלא מוסכם עם הרב מאיר.? האינפורמציה המינורית שהוצגה בפני הגר"ח אינה ראויה לתגובה, בפרט שידוע לכל שהגר"ח סומך על הגרא"יל בעניני ציבור. כל המעונין להקים סמינר חדש זכותו. אך מה שייך לקחת לאדם
גדעון המאירי02.09.15
אל תדבר כך על הרב מאיר!!!!! הוא אחרי ארוע מוחי והוא מאד מאד מסכן והבן שלו עושה וכותב דברים בשמו. הרב מאיר היה תמיד בעד הרב שטינמן וכך גם היום!!!!
ה02.09.15
1. צדקת שכתבת קודם את העירייה כי בסופו של דבר זו האמת, הכל פוליטיקה מלוכלכת מלאה בכפיות טובה ואכזריות וזה זלזול בגדולי ישראל לומר שיש להם קשר לכל ההתנהגות הבריונית הזו. חבל שמנסים ללכלך את שמם של גדולי ישראל שליט"א. 2. אברהם, אתה היית מקים ארגוןמוסדעסקוכ'ו בעשר אצבעותיך ואח"כ זורק אותו לפח? כי לתת ל
א.ש.ב02.09.15

הצגת כל התגובות

4
בוודאי שזה מעשה שלא מעשה, אך אולי יש בו כדי להביע... שמי שעד עכשו חשב עצמו למנהל ולא קבל בנות לסמננר או סילק על לא עוול הוא חוש ש בנות מביתן כי או יש אח לא כל כך דתי בבית... שידע שעל דאטפך אוךבי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רייזי01.09.15
הוא מנהל הסמינר היחידי שתלמידות שלמדו אצלו כתבו עליו מילים של הערכה!
רפאל02.09.15
3
זה לא אמת זו כפייה משוקי קניבסקי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ארון02.09.15
2
לטרגדיה של ישיבת פוניבז,
רפאל01.09.15
1
הם עשו לגדול הדור מנהיג הדור היחיד, כל כך הרבה פאדיחות!!!!!!! די!!!!! תפסיקו לבייש אותו ועוד ברבים
מבני הבית01.09.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24