כיכר השבת

חשיפה

העבודה לסטודנטיות החרדיות בקריית אונו: פרסומת לא צנועה

סטודנטיות חרדיות בחוג לתקשורת בקריה האקדמית אונו נדרשו להכין עבודה על פרסומת העוסקת בנושא שאינו צנוע בעליל. מנהל הקמפוס: "המרצה ננזף", המרצה: "חטאתי עוויתי פשעתי" (חרדים)

26
אהרן רבינוביץ | כיכר השבת | ד' בתשרי | 17.09.15
העבודה לסטודנטיות החרדיות בקריית אונו: פרסומת לא צנועה
(צילום ארכיון: כיכר השבת, למצולמות אין כל קשר לנאמר בכתבה)

תלמידות חרדיות הלומדות בחוג לתקשורת ב"קרייה האקדמית אונו" התבקשו להגיש עבודה על פרסומת שעוסקת בנושא שאינו צנוע בעליל. לדברי אחת הבנות, הסטודנטיות החרדיות בחוג נחרדו לראות את הפרסומת עליה הן אמורות להגיש עבודה. לטענתה, בקורס אותו מעביר מרצה בכיר בחוג לתקשורת, חובש כיפה, נכללו מלבד הפרסומת המדוברת מספר פרסומות נוספות שאינן צנועות.

לדבריה, לאחר שחלק מהבנות התלוננו בפני אנשי הצוות והרב יחזקאל פוגל - האחראי על המסלול החרדי ב"אונו", שלח המרצה הודעה לבנות בה ביקש את סליחתן. בהודעה נכתב: "כפי שנאמר בכיתה, אין צורך לצפות בפרסומת האמורה ואף לא להתייחס אליה, אלא רק לציין 4 הנמקות בעד שידורה ו-4 הנמקות נגד, על פי הנלמד בכיתה ועל פי הפסיקה. לאחר מכן לחוות את דעתכן מה תהיה החלטת בית המשפט על פי מה שלמדנו".

אין צורך לצפות בפרסומת כדי לבצע את העבודה. ההודעה שהמרצה שלח לתלמידות (סריקה)

המרצה הוסיף בסוף ההודעה: "ושוב, ברוח הימים הנוראים, סליחה מעומקא דליבא אם פגעתי ברגשותכן בעצם הבאת פרסומת זו. חתימה טובה".

האחראי על המסלולים החרדים ב"קרייה האקדמית אונו", הרב יחזקאל פוגל, טען בשיחה עם "כיכר השבת" כי תלמידות לא פנו אליו עם תלונות כלליות נגד המרצה עצמו, אבל "המרצה קיבל על הדברים הלא בסדר שהוא עשה נזיפה, יותר מזה אני לא יכול לומר. הנושא הזה טופל בחומרה רבה".

לדבריו, "אף אחד מאיתנו לא מבין מאיפה זה בא. מדובר באדם דתי. הנושא הזה טופל בחומרה רבה, ודי למבין. אנחנו בוודאי לא רוצים שדברים כאלו יקרו, כמו כל דבר שלא מתאים לקמפוס חרדי, וזה יטופל באופן מיידי. אנחנו עוסקים בבני אדם, הכל עניין של מידתיות. קרה מה שקרה, וצריך לשפוט את זה לפי התגובות שלנו. אנחנו בדברים כאלה מטפלים בצורה הכי החלטית ויסודית שיכולה להיות".

הרב פוגל הוסיף, "התופעה הזו יהיה לה סוף. אני לא יכול להיכנס לפרטים, אבל הדברים של המרצה לא יהיה להם שום המשך. אנחנו לא מחוייבים לאף מרצה. כל מרצה הוא על חוזה אישי, מאחר והמרצים מקבלים הערכות וציונים מהתלמידים. מרצה שהתגובות של התלמידים עליו הם לא ברמה הכי גבוהה הוא מוצא את עצמו בחוץ. אנחנו לא מחוייבים למרצים אלא לתלמידים".

בהתייחסו למרצה עצמו אמר פוגל: "אני קיבלתי בעבר תגובות מאוד חיוביות עליו, אבל עכשיו קיבלנו את התלונה הזו והיא טופלה מיד. הקורס שלו נגמר ומה שהוא כבר גרם אי אפשר לקחת אחורה. התלמידות לא יצטרכו לעשות את העבודה הלא צנועה שהוא נתן. הבנות יקבלו עבודה אחרת לעשות. לגביי המשך עבודתו בקמפוס, אני לא יכול לפרט יותר מדי, אני רק יכול לומר שהנושא הזה טופל בצורה החמורה ביותר והיסודית ביותר. הטיפול בנושא הסתיים, אבל הצד המעשי של זה יהיה בעתיד ואז תוכל לראות מה עשינו בנידון".

הקמפוס החרדי. ארכיון (צילום: אורי לנץ, פלאש 90)

המרצה שנתן לבנות את העבודה על הפרסומת הלא צנועה אמר בשיחה ל"כיכר השבת": "יכול להיות ששגיתי והייתי צריך יותר להתאים את הפרסומות לקורס הזה, אני מסכים לגמרי. אמרתי אלף פעם 'חטאתי, עוויתי, פשעתי'" עם זאת הוא אמר כי "אפשר לכתוב 4 הנמקות בעד ו-4 הנמקות נגד חופש הביטוי גם מבלי לראות את הפרסומת למי שזה קשה לה".

לדבריו, "הייתה אולי אחת שהעירה על הנושא הזה. ניתן לענות על העבודה הזו על גבולות חופש הביטוי גם מבלי לראות את הפרסומת. כל הבנות הבינו את זה. רוב הבנות כבר ענו על זה וקיבלו ציונים גבוהים כי הן בנות מאוד אינטיליגנטיות ברמה מאוד גבוהה. אין הצדקה לראות את הפרסומת למי שזה לא מתאים לה. מכאן ולעשות "גיוועלד גיוועלד", המרחק רב מאוד. התנצלתי אלפי התנצלויות על זה כבר בכיתה ואחר כך בכתב. בזה אני רואה את סיום העניין".

"אני מעביר את הקורס הזה כבר כמה שנים" אמר המרצה, "אני יודע על מה אני מדבר. חטאי הוא שלא עשיתי את ההתאמה המתבקשת לנשים חרדיות ועל זה אני מיצר. אני חושב שאני למדתי את הלקח, הקורס שלי הוא מאוד חשוב. קיבלתי הרבה יישר כוח ותודה מהבנות על הקורס הזה".

בנוגע לטענת חלק מהתלמידות על נקודות לא הולמות נוספות שהוצגו בפניהן הזכיר המרצה את עיסוקו בעבר שנגע למגזר החרדי לו היכרות עמוקה איתו ואמר: "נראה לך שאני אגיד משהו שהוא לא פוליטקלי קורקט? אני בוש ונכלם שאני צריך להגיב על דבר כזה. להגיד שאני מתעסק בדברים כאלו זה שטויות והבלים".

בנוגע לנזיפה עליה דיבר הרב פוגל אומר המרצה: "הרב פוגל לא דיבר איתי מעולם, אני אפילו לא יודע איך הוא נראה. הוא כנראה דיבר עם ראש התוכנית מיכל שפירא, היא התקשרה אליי ואמרה שיש תלונה של מישהי ואני חזרתי ואמרתי שאני מתנצל. בכיתה עצמה התלוננה תלמידה אחת והתלמידות האחרות אמרו לה שאם לא נעים לה שתצא החוצה. אבל אפילו אם בת אחת זה לא נעים לה, אני לא מקל ראש בזה".

"לסיכום אומר כך: מספיק שלאחת זה הפריע זה בעייני חומר למחשבה. אני רק בשר ודם. אני שגיתי. תיקנתי אותה במיידי, הן בכיתה והן לאחר מכן בכתב. את הלקח שלי למדתי ואני אהיה זהיר בכל סיטואציה דומה בעתיד. אני מקווה שתציג את זה בצורה מאוזנת. מדובר בצל הרים כהרים, לא נעשה שום דבר בזדון. זו הייתה טעות בשיקול דעת".

"עקב תקלה שקרתה". ההודעה שנשלחה הערב לסטודנטיות (סריקה)

יצויין כי לאחר פניית "כיכר השבת" לתגובה ממנהל הקמפוס החרדי ולמרצה, קיבלו הבנות הודעה לפיה הן אינן אמורות להגיש את העבודה המדוברת על הפרסומת שאינה צנועה. "עקב תקלה שקרתה בנוגע לעבודה שנדרשתן להגיש בקורס דיני תקשורת, והנחיות לא ברורות, הריני להודיעכן כי אין חובה להגיש את העבודה שבאתר" נכתב בהודעה לבנות. "המעוניינות תוכלנה להגיש עבודה חלופית בהתאם להנחיות שיתנו על ידי המרצה בהקדם האפשרי".

תוכן שאסור לפספס
26 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
19
הנה התוצאות!!!!!!!!!!!!!!!!!
חן20.09.15
18
לא הייתי מרוצה, לאף אחד לא היה איכפת ממני, שילמתי להם הון תועפות - כ-20000 ש"ח בשנה- וקמח לא הביאו לי את המילגה שהבטיחו לי בתואנה שאני מחוייב להתגייס לצבא, ורק כמה חודשים לאחר שחסמתי את ההו"ק וכתוצאה מכך נפלטתי מהלימודים, אישרו לי לפתע את המילגה.
יהודה21.09.15
17
פעם הבאה יצטרכו רק לכתוב בעד כאלה דברים... ככה מקררים..לאט אבל בטוח
משה17.09.15

הצגת כל התגובות

16
צנועה או לא? ליד המטרה הקדושה שנשים תעבודנה כדי לפרנס את הפרזיט וכדי שיהיה די כסף לטייל בכל ארצות תבל בקיץ מהכסף הרב שישיגו בלימודיהן. וכן כדי לממן את בגדי האופנה והפאות שנשים בימינו זקוקות להם כאויר לנשימה.
צבי20.09.15
15
כבר אמרו כל הגדולים שמזרחיסט יותר גרוע מחילוני כמאמר יעקב הצילני מיד אחי ושהוא דומה לאח ואחכ אמר מיד עשו שנראה במעשו שממעש אחי גרוע יותר ומסוכן יותר . כבר צעקו רבים די ללימודי הכפירה באיצטלה חרדית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי18.09.15
14
אני חומדת במכללה וקצת הגזמתם עם התגובות ... זה לא נכון שהם לא מתחשבים וזה לא נכון שרק כסף... מעניין אותם כסף אבל הם בהחלט זמינים ושומעים את הבנות ... מה שקרה יכול לקרות וכמו שאמרו מודה ועוזב ירוחם .. ההשפעה של התגובות שלכם חסרות מודעות לפני כיפור יותר בעייתית בעייני
סטודנטית18.09.15
13
מצטרפת למחאה. הקמפוס הינו ״חרדי״- אשר אין בו דבר אחד המקנה לו חותמת כשרות. המרצות מראות סרטונים לא ראויים ומדברות ככל העולה על רוחן. אין פוצה פה ומצפצף גם לאחר תלונות הסטודנטיות. המכללה רק חצפה בכספן של הבנות וכל תלונה מצידן נענית באיומים של הורדת שנה, מבחנים חוזרים או ביצוע קורסים נוספים. (נש
סטודנטית17.09.15
12
מי שמבקש ללמוד תקשורת ופרסום לא יכול להתעלם מלימוד הנושא הזה שהוא מאד משמעותי ומרכזי בעולם הפרסום.
יעקב18.09.15
11
אונו, זה תואר של כסףףףףף... בכל אופן, יש הבדל גדול בין הקמפוסים החרדי והכללי. בקמפוס החרדי, לומדות בנות איכותיות ויראות שמיים.... ויש אוירה טובה,,,,,,,,,,
ס18.09.15
10
כל ההתנהלות של הקמפוס לא תואמת את רוח ההלכה כלל וכלל!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סטודנטית17.09.15
האם הוא באמת תואם את רוח ההלכה ? ואם את תעני לי שהוא כשר איפה כתוב בהלכה שמותר לקטרג על עם ה" ???? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני19.09.15
9
שהקב"ה יסלח לנו-הבה נלמד לסלוח לזולת.
שהקב"ה יסלח לנו20.09.15
8
שחררו. המרצה התנצל אלף פעם. קורה שבן אדם טועה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סטודנט18.09.15
7
לא הבנתי מה הסיפור כאילו שחוץ מזה אין בעיות באקדמיה. מי שבאה לאונו מהינה שזה לא יהוה המשך לסמינר הישן... ואני בא ממקום של סטודנט חרדי עם אותם דילמות חשובות וברוך השם יש הרבה הקשבה מההנהלה לפחות אצלנו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי17.09.15
6
על מה מדובר הדיוק?? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מארגנטינא18.09.15
5
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודיה17.09.15
4
חרדית אמיתית לא תלמד במקום תועבה כזה כך פסקו כל גדולי הדור זה מביא רק צרות וגם בעיות בזוגיות
חלי18.09.15
ויש שם ים בנות חרדיות עם יראת שמים חותר ממך...כמו למשל כאלה שאין להן אינטרנט....
את לא חייבת19.09.15
3
ובכלל הכל שם מנוהל על ידי הגאון רבי יחזקאל פוגל שהוא תח גדול מתלמידיו של הרב יחקאל סרנא
יעקב שטיינמן21.09.15
2
קצת מוזר שמכל הבנות ה״טובות״ שלומדות שם רק ״אחת״ התלוננה לא!? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף 17.09.15
1
ברגע שהתואר קודם לרב אז היראת שמים חולה
חללי האקדמיה17.09.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | 01.05.24

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

עם תחבושות על הראש: ניצולי הפיגוע חגגו את נס ההצלה

שאול כהנא | 30.04.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24