כיכר השבת

יפה רוטמן בראיון

בת הנרצח: "מאוד כואב לי שאבא שלי לא ילווה אותי בחתונה"

יפה רוטמן, בתו של הרב חיים יחיאל רוטמן הי"ד, שנפצע בטבח בבית הכנסת ונפטר, בראיון דומע ל"כיכר השבת" על יחסיה עם אביה, מידותיו המיוחדות, הכאב האישי והתקווה שנגוזה (חרדים)

60
ישי כהן | כיכר השבת | י"ד בחשוון | 27.10.15
יפה רוטמן עם אביה הרב חיים יחיאל רוטמן הי"ד
יפה רוטמן עם אביה הרב חיים יחיאל רוטמן הי"ד (צילום אישי)

ראיון דומע: הרב חיים יחיאל רוטמן הי"ד, שנפצע קשה לפני כשנה בטבח בבית הכנסת בהר נוף, הלך לעולמו בשבת האחרונה. בשיחה עם "כיכר השבת" מספרת בתו יפה רוטמן על התקופה הקשה, האבל, המידות המיוחדות של אביה ז"ל ומספרת כי לא מדובר באבל ראשון במשפחה זאת לאחר שאיבדו לפני כעשר שנים את אחיה אליהו מרדכי ז"ל.

"אבא שלי תמיד התאפיין באמת ויושר", אומר יפה רוטמן, "הוא תמיד נזהר לשלם את מה שמגיע לבן-אדם, בדיוק - לא מנסה להוריד מחיר אות להתמקח. זה מה שאפיין את האישיות שלו. זה האופי, אדם ישר ולא יכל להוציא שקר מהפה שלו, כלום".

במהלך השבעה הגיעו נציגים ממשרד מבקר המדינה, המשרד בו עבד הרב רוטמן הי"ד, והציגו לבני המשפחה מכתב מרגש ששלח אביהם, יום לפני הפיגוע, לגזברות המשרד ומבקש מהם שיחייבו אותו ב-200 שקלים בשל כך שהוא השתמש בדפי המשרד לצרכים הפרטיים שלו.

המכתב ששלח הרב רוטמן הי"ד אל גזברות מבקר המדינה (צילום אישי)

"אנחנו יודענו כבר תקופה שאבא שלי בקושי ישן בלילה והיה ישן במשרד, היה לו מזרון במשרד והיה מנמנם חצי שעה ביום ואחר כך היה פשוט מוריד את זה מהשעון שלו, הוא היה מדווח הכל. סיפרו לנו מהמשרד שלו, שאנשים יוצאים החוצה אם הולכים לקנות משהו הם לא מחתימים את הכרטיס, אבל אבא לכל דבר היה מחתים את הכרטיס - עד כדי כך שהמערכת נתקעה ואמרו לו שיעשה את זה ידני".

יפה מספרת על הקשר האישי שלה עם אביה הי"ד, כך שלמרות הדרך בה בחרה לחיות המנוגדת לדרכו של אביה, הוא במידותיו המיוחדות שמר איתה על קשר וניסה לקרבה בכל עת.

"אבא הוא החבר הכי טוב שלי", היא מספרת, "שקיבל אותי תמיד, למרות השוני בינינו, למרות הדרך שבה אני בחרתי ,תמיד העריך אותי, אף פעם לא זלזל בי, אף פעם הוא לא אמר לי 'אני ישב עלייך שבעה', הוא כן ניסה להחזיר אותי אבל הוא לא לחץ ואמר שזה יהיה התנאי לקשר, תמיד הוא נתן לי מרץ ללמוד ולהצליח בלימודים ובזכותו הצלחתי בלימודים".

"אבא לא עודד אותי להיות חילונית", מבהירה יפה, "אלא להצליח בלימודים".

מאות במסע הלוייה במוצאי שבת (צילום: זוהר רווס)

בתו של הרב רוטמן הי"ד ממשיכה ומספרת בכאב על הקשר עם אביה: "אני אספר לך, בדיוק יום לפני הפיגוע, אבא התקשר אליי, דיברנו, ואז אמרתי לו: 'אבא, אני צריכה שתקנה לי דיסק און קי', הוא ישר אמר לי, איזה אני צריכה ואמרתי לו שזה ללימודים אז הוא אמר לי 'בוודאי אקנה לך'...".

יפה מדברת על עבודתו של אביה במשרד מבקר המדינה ומספרת כי "הרב רובין, הרב של בית הכנסת, שהוא בא לנחם אותנו הוא אמר לנו כך 'אבא הלך למשרד מבקר המדינה בגלל שהוא אדם כל כך ישר, רואים שזה התפקיד שהוא היה צריך כדי למצוא את כל היושר', הוא היה כל כך ישר שהתפקיד הזה היה כל כך מתאים לו".

הטבח בבית הכנסת (צילום: ארכיון כיכר השבת)

על התחושות הקשות שעוברות על המשפחה לאחר שנה בה הרב רוטמן היה מאושפז במצב קשה בבית חולים, עד השבת האחרונה שהוא נפטר, אומרת יפה: "מאוד קשה שעד עכשיו היה לנו תקווה שיכול להיות שינוי ועכשיו זה זהו, זה סופי".

יפה רוטמן מסיימת את השיחה בקול חנוק: "מאוד כואב לי למשל שאבא שלי לא ילווה אותי בחתונה שלי, אני כואבת את זה. ואח שלי הקטן שהוא עוד לא בן 5 והוא הולך לגדול בלי אבא...".

תוכן שאסור לפספס
60 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
35
בשורות טובות.....!
שמעון 02.11.15
34
קראתי חלק מן התגובות פה (וראיתי שגם את ) והרגשתי שאני חייבת להשמיע קול אחר. ראשית אני משתתפת בצערך ובצער המשפחה. התרגשתי מהיכולת לספר על אביך ולשתף אחרים ובכך להנציח את זכרו, אני יכולה רק לשער כמה קשה הייתה המשימה הזו בימים אלו. תודה שאפשרת גם לי לשמוע במעט מי היה אביך. נשמע שאביך היקר זיכרונו לבר
אני28.10.15
33
אחחחח אדם לדוגמא שמקרב ולא מרחיק כמו הרבה מהחרדים תזכרו תמיד שכולנו בני אדם ונסתרות דרכי האל ודרכנו תמיד אבל תמיד לקרב ולדון לכף זכות לכבד כל דרך כמו שנאמר דרך ארץ קדמה לתורה בשורות טובות ובהצלחה למשפחה שלא תדעו עוד צער בעז"ה ואף אחד מעם ישראל בעז"ה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד28.10.15

הצגת כל התגובות

32
מה כולם נהיו פה זמירי כהן אמנוני יצחק מה קורה לכם???
מושי28.10.15
מה אתה עושה באתר הזה שוב לאשפתותיך.
זיו828.10.15
אני מוחה על מה שכתבת מנוול דיברת על תלמיד חכם עצום והתעסקת פה עם השם!!
osi02.11.15
אתה מגיב בזלזול וזה לא מכובד.
naomi29.10.15
31
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכאל28.10.15
30
תאמיני לי רק דבר אחד אבא שלך ז"ל הי"ד ישמח אותו מאוד מאוד. את יודעת מה? שתחזרי בתשובה.אין לך כבר מה לחפש בדרך החילונית שבחרת...ומי כמוך יודעת... אבל אל תתחילי פתאום בבת אחת. תתחילי לאט לאט כל יום משהו קטן ובעזרת השם את תעלי לדרך המלך בקרוב. אין לך מושג כמה הוא ישמח.
אחת שאוהבת אותך28.10.15
29
היי אני יפה רוטמן, זאת מהכתבה . חלק מהתגובות מאוד עודדו אותי וחלק אפילו פגעו בי. הלוואי תוכלו ללמוד מאבא לקבל את השונה ולאהוב אהבת חינם. כי לפני הכל דרך ארץ. אני אומנם לא שומרת על המצוות אך משתדלת לשמור על בין אדם לחברו ואשמח שתראו ותכבדו אותי בדיוק כמו שאני מכבדת כל אחד ואחד מכם. (נשלח באמצעות כיכ
יפה רוטמן27.10.15
"לרעך" זה רעך במצוות. את מוכנה לקבל את דאעש? למה לא? קצת שונים ממך!
זיו828.10.15
מה יש ברור שבשבילנו יש עדיפות שהיא תהיה דתייה, ככה מבחינתנו צריכים להתנהל החיים, א ב ל אם היא בחרה בדרך כזאת זה לא אמו להוריד את אהבתינו אליה בכהוא זה, אנחנו אמורים לקרב אותה ולחזק אותה ולהתנהג אליה בצורה מתאימה ויפה. ולך יפה אני אומר תנוחמי מן השמיים ושבורא עולם ייתן לך כח להתמודד עם השכול
אלי30.10.15
לקבל שונה זה דבר חשוב. אבל מזה שאנחנו נקבל שונים לא תגיעי לשום מקום. אני גם עשיתי פעם את השטות הפופולארי - "חזרה בשאלה", ולקח לי הרבה זמן וב"ה חזרתי למקום גבוהה יותר מהיכן שהייתי. ואכן, הרבה בזכות הורי שקבלו אותי איך שהייתי. לי או לכל אחד אחר אין בעיה לקבל כל אחד. הבעיה צריכה להיות שלך ושלך בלבד. (ל
ישראל משה28.10.15
שלא תדעו צער! את רגישה ומלאה אהבה, נראה לי שיש בך מהתכונות של אביך זצ"ל. שתצליחי בכל מעשה ידייך.
חי01.11.15
אני מבקש סליחה בשם כל אלו החרדים שלא יבקשו ממך סליחה על שפוגעים בך בדרך לא דרך אנחנו כולנו מאחלים לך להתחזק ולהתגבר על האסון הנורא שקרה למשפחתך ושיהיה לכם הכח לחיות ולהשיג נחמה אמיתי ולהמשיך הדרך הטוב והנעים שקבלתם מאביכם!
החרדי האמיתי29.10.15
יש לך פרצוף ממי ולא קשה לראות שיש לך לב זהב, מידות טובות ואופי עדין. במה שתעשי ואיך שתבחרי- יהיה ה' בעזרך. שתמיד תהיי שמחה ותזכי לראות רק אושר. אוהבת אותך בלי תנאים:)
Naomi30.10.15
28
מחזיקות לך אצבעות
חברות מהביה"ס27.10.15
27
בשאלה כבר לפני כ-50 שנה. אנחנו מקבלים אותה כמו שהיא וביחסים מצויינים. אבל הצער והבושה שנגרם לנו מהדרך שהיא בחרה הוא אין סופי, אצלי הוא כמעט יום יומי. גם אביך הי"ד למרות שהוא קיבל את דרכך חי בצער גדול, זה ברור. אך הוא קיוה שתחזרי בתשובה. אולי עכשיו הזמן לפעול לעילוי נשמתו ולחזור בתשובה.
כואבת27.10.15
26
אחותי, את נשמעת כזאת צדיקה ועדינה מאחלת לך את הכי טוב בעולם ושתזכי לראות באור החיים האמיתי, לשמוח בתורה הקדושה..ולהבין שמי שמחובר להשם, הוא מעל הכל..כי השם הוא מעל הכל.
osi02.11.15
25
נרשמתי לכיכר השבת רק כדי לכתוב את זה: אל תדון את חברך עד שתגיע מקומו, מקומו הכוונה כל הרגשות וכל המידות וכל מה שעבר עליו שגרמו לו לעשות מה שעשה, בקיצור אין לאף אחד שום זכות לדרוש מאחרים שיחזרו בתשובה, כי אין לו מושג מה קורה בחיים שלהם, ואם מישהו בוחר בדרך שהיא לא חרדית יש מצב שלכל המטרידים בענייני ד
איש פשוט פשוט28.10.15
24
שביתו סיפרה גם שאביה קיבל אותה למרות שעזבה את הדרך ואחרי שנרצח היא חזרה בתשובה . אני לא חרדית אלא אנחנו חרדלים אבל מאחלת לך לחזור לדרך אביך שבשמיים גם כדי לגרום לאביך נחת ובעיקר בשבילך נשמה טהורה שתחיי חיים של אמת , קדושה, והתחברות אין סופית לבורא. באנו לעולם עם תכלית זה אסון לכלות ככה סתם את הח
בשורות טובות.28.10.15
23
הכל בסדר יפי קיבלה מאביה כלים להתמודד היא לא צריכה עצות השם איתה
רחלי28.10.15
22
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נילי רהב27.10.15
21
אני מאחלת לך שהשם יתן לך כוח לעבור את הימים הקשים הללו בלי האבא המיוחד והאציל מידות שהיה לך! ושתזכי לחייך תמיד, את החיוך המיוחד שלך! וישועת השם כהרף עין-שתזכי להקים בית נאמן עם בחור טוב ,הגון ובעל מידות טובות!
רוחי שטרן02.11.15
20
שהוא אבי יתומים. וכדי שהוא ישתתף בחתונה שלך, תדאגי שיוכלו לברך שם 'שהשמחה במעונו' וד"ל.
יעקב28.10.15
19
נראה כי היה צדיק באמת, זכותו תגן על עם ישראל. אפרופו יפה, היא מספיק גדולה כדי לבחור את חייה. לא שולל שחזרה בתשובה תגרום נחת לאביה שבשמים תרתי משמע..
יאיר28.10.15
18
מאוד הערכנו אותך ואת אביך שוודאי היה אדם נפלא הצטערנו לקרוא את התגובות הפוגעות. הכי חשוב זה שתתקרבי ותעשי נחת לאביך ולמשפחתך. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה28.10.15
17
ליבי ולב כל כלל ישראל איתך יחד, תתחזקי ותשמחי ותעשי טוב לעילוי נשמתו, זה בטוח מה שאבא שלך רוצה. הרבה ברכה
יוסי28.10.15
16
הוא היה בן אדם צדיק
שכן27.10.15
15
שזה בתו, כדאי לנו ללמוד מהם,תנחומינו לכל המשפחה.
נחמן27.10.15
14
למה שמתם תמונה של אישה אתם מכשילים את הרבים בושה וחרפה
שמעון02.11.15
13
יפה יקרה! תראי אבא שלך היה! כזה ישרות! אין בציבור שאת בחרת להיות חלק ממנה אדם אחד כזה!! בשביל מה הלכת לשמה? אבא שלך קבל אותך יפה כי תמיד קיווה שתחזרי!! זה כאב לו מאד מאד!אבל שיהיה לך ברור בסוף זה לא משנה מה אבא חשב או מה שאני חושבת.כמו שהרב אמר בהספד בלוויה: יש אדון לבירה! בסוף תצטרכי לתת דין וחשבון
אחות שכולה27.10.15
12
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חי27.10.15
11
אני מכירה אותם- פשוט עצוב!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
עצוב27.10.15
יכול להיות שקשה לה. היא איבדה מישהו שיקר לה. אבל מסכנות זה בחירה. מותר להיות עצובים לפעמים ולבכות וכו', אבל מי שהוא מסכן זה אך ורק מי שממסכן את עצמו.
נעמי09.11.15
10
הוא עדיין שומר עליכם מלמעלה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עמרם פיחמה27.10.15
9
כשהמילים ניגמרות הלב מדבר כואב עצוב עצוב אוי תאתאה
שירה01.11.15
8
חיים יחיאל היה אדם וישר ברוך דין האמת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה 27.10.15
7
ממש יורדות לי דמעות מלקרוא על אדם כזה מיוחד הוא עכשיו במקום הכי טוב בגן עדן מתחת לכסא הכבוד איפה שנמצא רבי עקיבא
דעה27.10.15
6
הוא עדיין שומר מלמעלה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עמרם פיחמה27.10.15
5
משתתף בצערך ובצער אחיך, הלווי שאני ילמד מהישרות ומהמידות טובות של אביך, אני מאחל לכם נחמה ושלא תדעו עוד צער, ה' ינקום דמו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישי29.10.15
4
אין מילים לנחם , רק לומר שאביך יהיה איתך תמיד באופן מיוחד. תשדלי לבדוק אצלך מה היה משמח אותו שתעשי . והוא יהיה ניזון ממעשיך הטובים. הב יחיאל הקדוש. זכותו תגן עליך ועל כל ישראל . אל תשכחי את דרך אבותיך. יש 12 שבטים לישראל והרבה דרכים וזרמים לשמח את ה' יתברך . בהצלחה יפה
בת ישראל 27.10.15
3
כואב ומצער לשמוע, מהכתבה נשמע שהוא היה אדם מיוחד, יהי רצון שיזכה לקום בקרוב בתחיית המתים.
גולדי גב"ש27.10.15
2
גם איבדה בעל גם איבדה בת הלוואי שהבת תחזור לכור מחצבתה, הדבר הגדול ביותר שיכולה לעשות עבור אביה הי"ד, עבור אמה שתחי', והעיקר: עבור עצמה!!!
אוי29.10.15
1
מי שיודע מי היה הבחור בכיפה סרוגה שקרע קריעה? בהלוויה?
רועי29.10.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

"מיהרו לנכס לעצמם פעילות"

אבידן: "לא להעסיק בשום דרך את זק"א ת"א, הדליפו פרטים"

שאול כהנא | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

והאיש משה עניו

כך הגיב הגר"מ שטרנבוך למי שבירך עליו 'ברוך שחלק' | צפו

חיים רוזנבוים | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24