כיכר השבת

מדבר על הכל • מיוחד

דרעי מעריך שאלי ישי ירוץ שוב: "הייתי שמח שזה לא היה קיים"

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי בראיון מקיף ל"כיכר השבת" • המאבק על מע"מ אפס וחוק הגיוס, האחדות בציבור הספרדי, מהלכיו מול אלי ישי, היוזמות להעיר את השטח וההבהרה של נתניהו • צפו (חדשות)

118
ישי כהן | כיכר השבת | ה' בכסלו | 17.11.15
(צילום: כיכר השבת )

ראיון מקיף: לאחר שהצליח להביא לאישור מע"מ אפס בממשלה ובצל כניסתו ללשכתו החדשה במשרד לקידום הפריפריה, הנגב והגליל, התפנה יו"ר ש"ס השר אריה דרעי לראיון מקיף ל"כיכר השבת" בו הוא מדבר על כל הנושאים העומדים על הפרק.

במהלך הראיון מדבר דרעי על ההישג במע"מ אפס וההטבות לשכבות החלשות, התיקון לחוק הגיוס והפעילות השקטה שלהם בנושא, היחסים בתוך תנועת ש"ס והאחדות בציבור הספרדי, המהלכים והתוכניות להעיר את השטח והחלת החוק הנורבגי על סיעת ש"ס.

בסיום הראיון, השר דרעי מגלה באוזנינו כי הוא מחה בשיחה אישית עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על דבריו בעניין הרפורמים שחוללו סערה כשראש הממשלה מצדו הבהיר את עצמו ואמר כי "הדברים לא הובנו".

"המאבק על מע"מ אפס לא הסתיים"

בפתח הראיון דיברנו עם השר דרעי על מע"מ אפס, סוגיה שעלתה לכותרות במהלך הבחירות כמע"מ אפס על כל מוצרי היסוד, כאשר השבוע הממשלה הסמיכה את דרעי לחוקק בתחילת 2016 חוק מע"מ אפס על תחבורה ציבורית לכלל הציבור ומים לשכבות החלשות.

"המאבק היה קשה מאוד, למעשה המאבק לא הסתיים, הממשלה החליטה אבל אנחנו צריכים חקיקה בכנסת", אומר דרעי, "אני מתכוון שזה יהיה בחקיקה. לא מסתפק בהחלטת ממשלה. כך יהיה לי ביטחון שזה יישאר תמיד".

דרעי מסביר את ההישג במהלך ואומר כי "משפחות של השכבות החלשות, שהם בעיקר משתמשים בתחבורה הציבורית, זה הוצאה של מאות שקלים בחודש, כשאתה נותן להם הנחה של 17% במכה אחת זו הנחה משמעותית, אותו הדבר בתעריפי המים, ובחשמל יהיו הנחות מסוימות".

אריה דרעי בראיון לכתב "כיכר השבת" ישי כהן

דרעי מסביר מדוע ירד ממע"מ אפס על כל מוצרי יסוד ואומר: "אני החלטתי לרדת מזה כיוון שהבנתי שההטבה למשפחות תהיה מאוד קטנה, כיוון שזה מע"מ על מוצרים בפיקוח וההנחה תהיה שלושים שקל בחודש. מאבק לא פשוט".

אם זו כזו הטבה משמעותית למה זה לוקח הרבה זמן?

"במוצאי שבת האחרונה, ערב החלטת הממשלה, עד ארבע בבוקר, ניסו - נגידת בנק ישראל וראש רשות המסים, מנכ"ל האוצר, כולם ישבו במשרד ראש הממשלה, להסביר נגד הדבר הזה, וגם בישיבת הממשלה, עד שעה 12 זה לא היה על סדר היום, ורק כשראש הממשלה הבין שאני לא מוכן לשמוע שום חלופה אחרת אז הביאו את ההחלטה הזו. עמדתי על זה ואמרתי זה התנאי שלי לתמיכה בתקציב".

עכשיו אנחנו יכולים להיות בטוחים שזה יעבור ולא יתקע בוועדות או במשרד האוצר?

"יש תאריך יעד - ראשון לינואר, אני רוצה שזה יחול ב-2016, מתחילת השנה".

"היינו שקטים בחוק הגיוס אבל לא ויתרנו"

אתמול אישרה מליאת הכנסת בקריאה ראשונה ברוב של 60 ח"כים את התיקון לחוק הגיוס. דרעי מסביר את הבשורה שבחוק החדש לעומת החוק שקדם לו: "אני חושב שבספר החוקים במדינת ישראל - סעיף שאומר שלומדי התורה, שבט הלוי שלנו, הם פליליים, חל עליהם סנקציות פליליות - זה חילול ה'. אנחנו זוכרים את הבכי של מרן. אתה זוכר איך שמרן בכה איך שראש הממשלה בא לנחם אותו. על מה? על הדבר הזה.

"ב"ה זכינו. לא היה פשוט. לא סיימנו. שבוע הבא נסיים את זה. הסרנו את הסנקציות הפליליות. הגדלנו את תקופת המבחן ל-2023".

אתה מדבר על ספר החוקים, החשש של הציבור החרדי שבממשלה הבאה החרדים לא יהיו והחוק הקודם יחזור.

"נכון, אני מסכים אתך. החשש הוא אמיתי. לפני חצי שנה היינו באופוזיציה וראינו מה עשו לנו. מחקו את כל ההישגים של היהדות החרדית במשך שישים שנה. ואם חלילה הממשלה הזו הייתה ממשיכה - לא היה נשאר כמעט מוסדות חינוך שהיו יכולים לעמוד. ומי יודע מה היו עושים בגיוס. הצלחנו לעצור את זה".

אריה דרעי בראיון ל"כיכר השבת"

אנחנו מדברים על הגיוס, וכלפי חוץ נראה ש'יהדות התורה' מתעסקת בנושא יותר מש"ס. האומנם?

"לא. כל דיון שהיה, או אני או הנציג שלנו אריאל אטיאס, שהקדיש לזה שעות רבות. אלא מה? כל אחד בסגנון שלו. על פי הצעת רבותינו - להוריד פרופיל בעניין. למה צריך כותרות? אנחנו יודעים שהנושא הזה הוא נושא כאוב בחברה. למה אנחנו צריכים להבליט? אם אתה יכול להשיג את זה בשקט, למה להבליט? החלטנו להיות שקטים בעניין אבל לא וויתרנו על קוצו של יוד".

אם נדבר רגע על הקואליציה, אתה חושב שראש הממשלה עומד בהתחייבויות שלו כלפי הציבור החרדי?

"חד משמעי כן. אין לי תלונה עליו. ציינתי את זה גם בממשלה. ראש הממשלה מקפיד ודואג - כל נושא שבא אליו והוא הסכם קואליציוני..."

הקואליציה הזו יכולה להחזיק?

"קודם כל הקואליציה הזו העבירה כל מה שהיא רוצה. חוץ מנושא אחד - שאני שילמתי על זה - זה נושא הגז. אבל כל נושא אחר שרצינו - העברנו".

הממשלה הזו תורחב?

"אני חושב שצריך להרחיב את הממשלה. עכשיו שהעברנו את התקציב, ושבוע הבא את הגיוס. צריך להרחיב את הממשלה על הבסיס שהשגנו".

רוצה לראות אותו בממשלה. אריה דרעי ויצחק הרצוג, אתמול (אהרן והב)

דרעי מסרב להעריך האם ליברמן או לפיד עשויים להצטרף לממשלה אך אומר שהוא חושב שהממשלה צריכה לגדול דרך 'המחנה הציוני'. לדבריו, קיים רצון בשני הצדדים לנהל משא ומתן אחרי חוק הגיוס.

"הייתה מחלוקת, הבחירות היו ניתוח קשה"

בשבוע שעבר פורסמו בחדשות 10 דבריו של אריה דרעי על המשא ומתן שניהל לאחרונה עם אלי ישי, ועל כך שהציע לו שיכסה את חובות מפלגת 'יחד' ויעניק לו תפקיד בכיר במפלגה. ישי לא הכחיש את עצם הדיווח אך יצא בתגובה במתקפה חריפה נגד דרעי וש"ס.

דרעי מתייחס בכאב לנושא ואומר: "אתה ראית את התגובה... לצערי הרב. קודם כל, כל מי שעוקב אחרי ש"ס, רואה שהנציגים, הרבנים ועוד - אין את כל הצלילים שהיו בשנים האחרונות. יש עבודה משותפת וחברית מאוד. אני מתגאה בכל חבר כנסת שלנו.

מעריך שהם ירוצו עוד פעם. אלי ישי (פלאש 90)

"עברנו שבר גדול מאוד מאז פטירת מרן. אין ספק. אחרי הפטירה נוצרה מחלוקת, אבל היום - אחרי הבחירות - שזה היה ניתוח קשה ולא פשוט, התמונה ברורה, יש תנועת ש"ס, יש מועצת חכמים, כולם הולכים אחריהם, אנחנו לא עסוקים בכלל בנושא הזה".

השר אריה דרעי מתייחס על הבחירות הבאות ואומר: "מה יהיה בבחירות הבאות? אני מעריך, כך הם אומרים, שהם ירוצו עוד פעם. נתמודד עם זה עוד הפעם. חבל. הייתי שמח שזה לא היה קיים".

על עצם פרסום היוזמה אומר דרעי כי "אני לא פרסמתי את זה מיוזמתי, ההצעה שהצעתי זה כבר מחג השבועות, חבל שזה קורה, מה אני יכול לעשות? מעבר לכך אני לא יכול לעשות, יש לנו הרבה מטלות, אני לא יכול להתעסק עם זה גם כל היום".

מעיר את השטח: "אפתח לשכה ארצית לפניות הציבור"

כשאריה דרעי עזב את משרד הכלכלה הוא הצהיר כי ישקיע יותר זמן במוסדות התנועה וירד אל השטח, אל הפעילים, כעת, בראיון עם "כיכר השבת", חושף דרעי לראשונה את המהלכים שהוא מתכנן.

עומד בהסכמים, אין לי טענות. דרעי וראש הממשלה (פלאש 90)

"אני מתכונן לפתוח בקרוב, לשכה מרכזית גדולה, לשכה ארצית לפניות הציבור. מצאתי את המשאבים לכך" אומר דרעי ומוסיף כי בכוונתו לצאת פעמיים בשבוע לסיורים ארוכים בכל רחבי הארץ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח לדרעי במהלך ישיבת הממשלה בה התפטר ממשרד הכלכלה כי יזכה למשרד ביצועי נוסף, לשאלתנו אם ההבטחה עדיין על הפרק, אומר דרעי: "קודם כל - ברור שההבטחה קיימת. אני לא מתעסק בזה עכשיו. אני רוצה לראות מה יקרה בשבועות הקרובים עם הרחבת הממשלה, אם הממשלה תורחב - גם חלוקת התפקידים תהיה אחרת, חבל עכשיו להשקיע זמן על תיק נוסף שיכול להשתנות בתוך שבועיים שלושה".

יתפטר מהכנסת: "החוק הנורבגי יופעל בש"ס"

כשמדברים עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי על משרד הדתות המוחזק גם הוא בידי התנועה, הוא מכיר את הביקורת על תפקוד המשרד אך מסביר כי עד כה המשרד פעל ללא תקציבים שיעברו רק בימים הקרובים. למרות זאת, הוא מונה מספר הישגים מהחודשים האחרונים: "אנחנו חצי שנה עובדים ללא תקציב. אנשים שוכחים את הדברים הללו. רק שבוע הבא יוכלו במשרד הדתות להתחיל לעבוד".

"בחצי השנה האחרונה מונו כמה וכמה מועצות דתיות. בעז"ה בחודש הקרוב ימונו רב ספרדי חדש במעלות ונשר. ואל תשכחו מינינו 22 דיינים חדשים שלא מונו שנים רבות", מספר דרעי בסיפוק.

דרעי מתפטר, מי יכנס? מיכאל מלכאילי ויגאל גואטה

במהלך הראיון מתייחס דרעי לסוגיית החוק הנורבגי ומצהיר כי בכוונתו להתפטר מהכנסת לטובת הכנסת נציג נוסף לסיעת ש"ס בכנסת. "החוק הנורבגי יופעל בש"ס, המתנתי לתקציב המדינה. בשבוע הבא נתנהל אחרת", אומר דרעי.

עם זאת יו"ר ש"ס מסרב לומר מי יהיה הנציג החדש במקומו - יגאל גואטה או מיכאל מלכיאלי ואומר כי בשבוע הבא נדע מי חה"כ החדש.

סערת הרפורמים: "נתניהו אמר לי שדבריו לא הובנו"

בשבוע שעבר הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו שידאג לרפורמים, עורר סערה ציבורית והעלה את חמתם של חברי הכנסת החרדים. דרעי חושף בפנינו כי קיים שיחה בנושא עם ראש הממשלה שהסביר כי דבריו לא הובנו.

"אני יכול להגיד לך שבשיחה אישית עם ראש הממשלה אמרתי לו שהאמירה חמורה מאוד", חושף דרעי, "ראש הממשלה אמר לי שהדברים לא הובנו והוציאו מהקשרם. אני יכול להגיד שאנחנו לא ניתן פסיק, שום הכרה, הסטטוס קוו יישמר".

"ככלל, כוחנו לא בהכרזות והצהרות, במעשים נבחן", אומר דרעי בסיום הראיון באמירה, שאם תרצו, יש בה עקיצה קלה לחבריו מ"יהדות התורה".

תוכן שאסור לפספס
118 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
38
אני לא צריך כל פעם ליבחון אתו מחדש אני סומך על אריה המוכשר
jhho18.11.15
37
אריה מזיז עניינים ואם הוא לא מצליח ( והוא כן) לפחות הוא מנסה מדבר הוא בעניינים אני לא זוכר את ישי כזה פעיל בקדנציות שלו ואני זוכר..... אין מה לעשות אריה המלך..... תוכלו ת׳כובע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף17.11.15
36
הוא מסדר את כל המשפחה שלו . המרוקאים ושאר טיפשים ימשיכו להצביע לעבריין שמקבל רוח גבית מיהודים תמימים ובעיקר שקופים לנצח משפחת דרעי יוצאת מסודרת מבחירות לבחירות והמרן מתהפך בקברו
אזולאי23.11.15

הצגת כל התגובות

35
ועוד רבים אחרים התפקחו והבינו שנפלו לתעמולה כוזבת ולא יתנו קולם לנוכל ופושע. גם סבא שלך המן חשב שהוא יכול לשלוט על כל האנשים כל הזמן ותלה זאת בפלוני ואלמוני שרצו בבחירות. אך סופו שנפל ונתלה, בקרוב אצלך המן דרעי.
המן דרעי ימ"ש19.11.15
בטיפשותו הוא גאה בקולות של מרזל ושטבון, במקום שיכבוש את פניו בקרקע עם המציאות המרה, שכיו"ר שס לשעבר הוא לא הצליח להביא עשר אלף קולות ספרדים.
תלמיד מרן זצל 19.11.15
זה הרמה של מחבלי שס רבותי
שסניק לשעבר21.11.15
איחולך הלבביים לבני ישראל. יתקבלו ברחמים וברצון.
מצטרף לדעתך.19.11.15
34
הוא באמת לא עוזר לתושבים. הוא עוזר לתפקידים עבור המשפחה שלו. שם את הבן שלו יענקי כמנהל מחלקת תלונות הציבור. מחר תשמעו שהבת שלו והכלה שלו הם פקידות שם.... ושם את כולם עם החיוך הצבוע שלו בכיס הקטן..... תמשיכו להאמין לו.... הוא מתפרנס מזה.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים18.11.15
בירושלים, ואת אחיינו לתפקיד זריקת בקט"בים
נעשה ונשמע19.11.15
חפשו בגוגל מי זה אחיו העו''ד של דרקי
רק לא דרקי21.11.15
33
אין כמו אריה בעולם
12 מנדטים18.11.15
32
חרדים שלא הייתה כדוגמתה, אלי ישי מתגעגעים למנהיגותך!
יוסף חיים18.11.15
משפט אחד בלי להרוס הוא לא יודע להגיד, (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מעין19.11.15
31
הרב עובדיה צדק
יפה דרעי18.11.15
30
הוא היחד שמתאים כך קבעו מועצת חכמי התורה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף17.11.15
29
מ 11 מנדטים בתקופת ישי שס התרסקה תחת ראשותך. קצת צניעות
יעקב23.11.15
28
אריה זה האדם הראוי כך פסקו גדולי תורה ומי שלא מתאים לו שיאכל את הכובעעעע
חברונר18.11.15
27
זו הצעת שלום?? יאיר שרקי בערוץ 2 קרה לזה "הסכם כניעה". זו בעצם הצעה מבזה. הוא לא הציע לו להיות שותף בהנהגה. רק כסף וג'וב קטן. כאילו את אלי ישי מעניין רק כסף וג'ובים???????? בושה, בושה!!!! מה יש להתפאר בהצעה כזו.מי ששכל בקודקודו מבין, לאחר התבוננות ב"מעשה האציל" של דרעי, שהוא בא רק להשפיל את ישי. כא
חסיד מרן18.11.15
בטיפשותו הוא גאה בקולות של מרזל ושטבון, במקום שיכבוש את פניו בקרקע עם המציאות המרה, שכיו"ר שס לשעבר הוא לא הצליח להביא עשר אלף קולות ספרדים.
נעשה ונשמע18.11.15
אם מיכאלי הביא את הגרוזינים, ישי הביא אולי חלק מבוגרי כסא רחמים (+ אחיין שהיד) זוכרים מה הבטיחו לנו בקול בעורמה לפני הבחירות? כל שבוע הם הפציעו עם סקר חדש, שרוב מצביעי שס עוברים לישי, והנה ישי עמד לראשונה למבחן הציבור, ונכשל כשלון חרוץ. הטפשות של ישי גורמת לו להשתעשע (יחד עם שעשוע) באשליות שווא. קח
תלמיד מרן זצל 18.11.15
ישי שווה 126000 אנשים אחרי הזיופים של מחבלי דעאש.
שסניק לשעבר21.11.15
דברים כדורבנות כל הכבוד👍 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודה18.11.15
26
כזו. בלשון ההודעה הוא אמר מפורש, שהוא שמע על כך לראשונה מהתקשורת. בבחירות הבאות, בעזרת השם אלי ישי יעלה עם כמות נכבדה של מנדטים. ועוד הערה, דיקטטורה זו לא אחדות.
חסיד מרן17.11.15
25
מרן הרב עובדיה יוסף פסק להצביע רק ש"ס. נקודה !
כך החליט מרן22.11.15
24
א איך הוא לא מתבייש למנות אחיו וקרוביו לג'ובים ב איך זה שבשס ח''כים לוחצים ידי נשים הם חרדים? ג האם שס מפלגה של מרוקאים בלבד?
חיוכו=נוכלותו19.11.15
23
הגבות שלו שני טיפות מים כמו של דולצין.
לייזר דחוף18.11.15
איזה תת רמה,חשבתי שעוברים על התגובות לפני שמכניסים אותם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מעין19.11.15
22
אריה איש יקר וחזק.
יוס18.11.15
21
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שסניקר18.11.15
20
אם הוא כל כך מתחשב בנו שיחוקק חוק על שכירויות דירה זה מטורף שמישהו יעבוד חודש שלם וכל הכסף שלו על השכירות אם הוא רוצה לעזור הוא ימצא איך
דוד17.11.15
19
לכל הלקקנים אריה לא יעזור לכם רק בורא עולם הוא זה שעוזר ואם כבר מדברים על אנשי אמת ובעלי יראת שמיים זה אלי ישי כפי שהרב אברגל זצוק"ל העיד עליו וכפי שמרן זצוק"ל העיד גם כן!!! אז חבל לבזבז את זמנכם בדיבורי שווא ובלשון הרע!!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
.19.11.15
18
התשובה הניצחת שאף אחד לא כתב טמונה בתוך דבריו של אריה דרעי. רבותי, למה בעצם היה אריה צריך להוציא ידיעה כזו בכלל לאחרונה, על ההצעה שלו לאלי ישי? וכי רק כדי לצאת צדיק? הרי זו בושה בשבילו בכלל לספור את אלי, וכי למה הוא בכלל זקוק לו?... ומה היה עושה אילו באמת אלי ישי היה מקבל את ההצעה ומקבל תפקיד בכיר?
דודי22.11.15
17
68 שח לעניים, אם ואולי. נחיה ונראה.והעיקר שהחברה שנותן להם כסף מפארים אותו שאין כמוהו. אין כמוהו עוקר תורה, מה איכפת לו שישי יביא תוספת חיזוק של 4 מנדטים.
אלי ישי ישר18.11.15
אבל הוא לא שוה כלום כי מרזל הביא את כל הקולות* מקור: דובר שס *משס
משה22.11.15
16
,,כאשר דרעי היה יכול למנוע חילולי שבת המוניים בפרהסיה, והעדיף לברוח לפריפריה.אוי לו מיוםהדין.
דן סגל18.11.15
15
תענוג לשמוע פוליטיקאי אינטלגנט ברמת על.
תלמיד מרן זצל 17.11.15
השקרן עושה סיבוב על בוחריו הפתאים תזכורת זה האיש שאמר שלא יכנס לקואליציה בלי מעמ 0 על מזון
יוסי18.11.15
14
חברים כלל ברזל לא יעזור כלום לאף אחד ךא משנה מי זה יהיה אריה או אלי העיקר שתדעו כל עוד מרן היה איתנו היה להם הילה עכשיו גם אם הם יביאו לכל אזרח משכורת כולל דירה ורכב זה לא זה
חושב18.11.15
אבל אנחנו יודעים מה מרן רוצה מהשמים שנצביע,וכל מי שהולך נגד מרן אחרי שהוא נפטר יש לו בעיות קשות באמונה וביראת שמיים שלו,שום דבר בעולם לא היה גורם למרן ללכת נגד התנועה שהקים במו ידיו!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מעין19.11.15
13
לו לידיים הרב אברגל זצווקל כמעט נכנס לכלא בגללו הרב עמאר הודר מהבית של הרב עובדיה בגלל הזבל הזה קיצר אל תפלו בידיים שלו
מרוקאי גאה21.11.15
12
ישי תמך בהתנתקות. כפי שאמר במפורש
חoיד מרן18.11.15
11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה18.11.15
זה שיש לו פה ועודע לדבר כולם יודעים במעשים שום דבר הוא לא שווה כלום לא עשה חד משמעית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אדם לא דתי 18.11.15
10
אריה כל הכבוד! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי17.11.15
9
המהפכה חזרה!!! השטח עובר לספרדים!!!!!!!!
אבי18.11.15
8
בסד.אשריך, אריה דרעי. חזק וברוך והשם יהיה עימך. אמן. ולכל המלעיזים והמחרחרים. גועל נפש ! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליעזר18.11.15
7
וטוב שאין ....חחחחחחחחההההההההה עדר כבשים אוכלים מה שהוא מוכר לכם .......חחחחחחחחההההההההה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בני18.11.15
6
מאות אברכים ספרדים עוזבים את הכוללים למסלולי הצבא והם לא מצליחים לעמוד מול הפיתויים הכספיים שמפתים אותם שליחי הצבא. השר דרעי לטיפולך. למה הספרדים צריכים לשלם את המחיר של המכסות המרושעות של השלטון? לצערי סייעני הצבא החרדים רואים בהם טרף קל.
ספרדי17.11.15
5
הבחירות הבאות יהיה משיח😄😄😄 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם18.11.15
4
מתומצת כמו שצריך וכמו שנאמר - קצר ולעניין.. יישר כוח!
אני17.11.15
3
מי אתה בכלל????? חצוף!!!!!!! מישהו חייב לך משהו???? על מי אתה מאיים בדיוק??? אתה מאיים על ציבור גדול שלא סובל אותך? מישהו צריך לבקש ממך רשות לכנסת?
איכססססססססססס21.11.15
2
אלי תקבל את ההצעה שלו יהיה לך גם עולם הזה וגם עולם הבא ומייעץ לך אחד שבחר בך אבל היום מתחרט...
יציק18.11.15
1
הספרדים ימלאו את המכסות, הציידים רואים בהם טרף קל.
משה17.11.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 11:48

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 10:24

אין גבול לשנאה

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24
ש

ללא הלוואות או גמ"חים!

האפליקציה שתשאיר אתכם בסוף כל חודש עם יתרה בעו"ש

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

״משנים את ההנהגה, חוזרים בתשובה״

לאחר הסערה: הרב אייל עמרמי הכריז בשיעורו של הראשל"צ: "יהיו שירים, אבל בלי כלים"

ישי כהן | 04.05.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

"מיהרו לנכס לעצמם פעילות"

אבידן: "לא להעסיק בשום דרך את זק"א ת"א, הדליפו פרטים"

שאול כהנא | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

והאיש משה עניו

כך הגיב הגר"מ שטרנבוך למי שבירך עליו 'ברוך שחלק' | צפו

חיים רוזנבוים | 03.05.24