כיכר השבת

התקפה חריפה • צפו

הרב ארלנגר: "הח"כים לא חרדים; הלוואי שלא יהיו בעולם"

במהלך כינוס רבני הפלג הירושלמי נגד תיקון חוק הגיוס תקף הרב סנדר ארלנגר את כל חברי הכנסת החרדים ואמר כי "היום שורצים חרד"קים בכל מקום, צריכים להקיא את כל אלו" • צפו (חרדים בארץ)

56
ישראל כהן | כיכר השבת | ט' בטבת | 21.12.15
רבי סנדר ארלנגר בנאומו (באדיבות המצלם)

חוק הגיוס המתוקן: הרב הצדיק רבי סנדר ארלנגר נשא נאום חריף בכינוס ראשי הישיבות ומרביצי התורה, המזוהים עם "הפלג הירושלמי", בראשותו של הגר"ש אוירבך, שהתקיים במוצאי שבת האחרון באולמי תמיר בירושלים.

בכינוס נטען כי מטרת החוק היא הקטנת עולם הישיבות לטובת השירות הצבאי והיציאה למעגל העבודה. בכינוס הוכרז בשם הרב אוירבך כי אין להתייצב בלשכות הגיוס.

"כיכר השבת" מגיש את עיקרי דבריו של רבי סנדר ארלנגר. "עת לחשות ועת לדבר, קשה לדבר אבל עוד יותר קשה לשתוק. אני נמצא פה בשליחות גאב"ד העדה החרדית הרב וייס שליט"א כדי לחזק את המערכה נגד הגזירה הרעה של הגיוס, חלק מהגזירה היא גם ההסכמה עם הגזירה הזאת. וגם אם לא יקרה כלום ואני מקווה שיהיה כך, הרי זה חילול השם איום ונורא", פתח רבי סנדר.

הרב ארלנגר עבר להתקפה חריפה נגד חברי הכנסת החרדים הפועלים בשליחות מרנן ורבנן גדולי ישראל ואמר כי "החילונים חוגגים ומתלוצצים עלינו איך אפשר למכור את כל התורה שלנו תמורת תקציבים עם הסכמים ופשרות על-ידי חברי כנסת חרדיים, 'חרדים' במרכאות, הלוואי שלא יהיו כאלו ח"כים בעולם, הם לא חרדים ולא כלום. הם לא שלוחי דידן ולא שלוחי דרחמנא. יבושו כל עובדי פסל המתהללים באלילים, זה חילול השם שלא היה כמוהו איך הוציאו חצי מליון אנשים לרחובה של עיר עבור חילול השם. על החילול השם הזה צריכים להוציא כמה מיליונים לרחובה של עיר".

הגר"ס ארלנגר עם הגר"ש אוירבך

"יש בעם ישראל יהודים בני שמונים ותשעים מזקני תלמידי החכמים שבדור, שהכירו את הבריסקערוב את החזון איש ואת הטשיבינערוב והם אומרים לנו מה הייתה דעתם, מרן ראש הישיבה אמר שהטשיבינערוב נאלם דום כשרק שמע שמדברים עם הצבא", המשיך הרב ארלנגר, "רבותי, מה היה אומר על החוק הסטייפלער, מה היה אומר החזון איש והבריסקערוב? זה הרי איום ונורא. אין כבר גדולי ישראל? שכחנו את כל העבר? יש איתנו עדות חיה מתלמידי הבריסקערוב ומבניו, תלמידי החזון איש, תלמידים של ר' חצקל אברמסקי, והם אומרים לנו מה היו אומרים אותם גדולי ישראל אם הם היו חיים עימנו היום".

הרב ארלנגר המשיך בדבריו: "שומר ישראל שמור שארית ישראל. לא בחיל ולא בכוח, לא בח"כים ולא בפשרות. החזון איש כתב על אלו שניסו להוביל פשרה בגיוס בנות, כי יש אנשים ששמחים בשיברנו ורואים הצלחה בכך שפותחים להם פתח כחודו של מחט. אסור לפתוח להם פתח אפילו כשל מחט, אסור להתייצב כפי שפסק הראש ישיבה שליט"א ועוד גדולי ישראל. לא אלמן ישראל, יש הרבה מנהיגים בכלל ישראל ויש הרבה גדולי ישראל ולאורם ניסע ונלך.

"הדלקנו נרות בחנוכה ואמרנו בימי מתתיהו בן יוחנן כהן גדול, זה המהות של חנוכה; תפקידם של גדולי הדור להכניס רוח של מסירות נפש, המחנכים וראשי הישיבות צריכים לחנך למסירות נפש לקב"ה ומצוותיו, ולהאמין שיש לכלל ישראל כוחות לעמוד נגד כל הגזירות.

"להגיד שאין היום מסירות נפש ושאין לכלל ישראל את הכוחות לעמוד במסירות נפש, זה להחליש את המושג הנצחי של עמינו 'נצח ישראל לא ישקר'. כתוב בספרים הקדושים שהכוח של מסירות נפש בכלל ישראל הוא למעלה מהטבע. הנצחיות של עם ישראל זה המסירות נפש.

הרב ארלנגר בנאומו

"גזירת הגיוס היום היא לא פחות מגזירת גיוס הבנות שהחזון עמד על כך שלא יתפשרו אפילו על כחודו של מחט, הבריסקערוב כבר פסק שלהתגייס לצבא זה בגדר של 'יהרג ואל יעבור' וכך גם מביאים בשמו של החזון איש.

"כשרצו להעביר את חוק 'שירות לאומי' לבנות ישראל, ראו אז גדולי ישראל של אותה תקופה לפני הימים הנוראים של ראש השנה ויום הכיפורים שאין אפשרות לבטל את הגזירה והכריזו בבתי הכנסיות ששירות לאומי זה יהרג ואל יעבור ובקריאת שמע כשזועקים כולם יחד בבתי כנסיות את שמע ישראל ואת ברוך שם כבוד מלכותו, לכוון ממש על מסירות נפש ועל דעת כן שיתכן ויצטרכו למסור את הנפש ממש. וזה מה שביטל את הגזירה!

"זה הכוח של כלל ישראל וזה הנצחיות שלו, נצח ישראל לא ישקר, ואסור להגיד שאין את הכוח למסירות נפש. מסירות נפש נפסק ברמב"ם בהלכות יסודי התורה, לא בגילוי עריות לא בשפיכות דמים ולא בעבודה זרה, וצריכים להחדיר את הידיעה הזאת אצל בחורי ישראל ואצל הילדים והנשים. אמת ואמונה חוק ולא יעבור. לא יהיה חוק ולא כלום מכוח המסירות נפש".

כינוס רבני 'הפלג הירושלמי'

בשלב זה שב הרב ארלנגר להתקפה נגד הח"כים ואמר כי "כל חברי הכנסת האלו ומי ששלח אותם חושבים שהם שלוחי דרבנן, הם לא שלוחים שלנו, לא שם חלקינו כהם וגורלנו ככל המונם. עם ישראל בעולם נחרדים, כלל ישראל יקיא את הגזירה הזאת מקרבו, הוא לא יכול לעכל את זה. לא יכול להיחרט בנשמת ישראל דבר כזה. ומי שנשמת אלוקים בקרבו לא שייך שישלים עם החוק משום טענה שבעולם.

"זה הדעת תורה שקיבלנו מרבותינו הקדושים כל אחד מהרב'ה שלו וכל אחד מהגדולים שהכיר. אם זה מי שזכה להכיר את הבריסקערוב איך שנלחם על ענייני הקודשוכך גם כל מי שזכה להכיר את הרב שך במלחמותיו. אנחנו מתגעגעים למרן הסטייפלער שבעל עבירה לא יכל לעבור על מפתן ביתו.

"ומה קורה היום, כל בעל עבירה יכול לחייך ולהיכנס בכל מקום. איפה הסטייפלער שהקדושה שלו לא סבלה בעל עבירה, היום שורצים חרד"קים בכל מקום, ואם יהודי צועק עליהם, מכים אותו. סר מרע משתולל. צריכים להקיא את כל אלו. את החר"דקים ואת כל אלו ששלחו אותם ותומכים בהם, כלל ישראל לא יכול להכיל חוק כזה שמעודד כאלה".

תוכן שאסור לפספס
56 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
32
אולי הגיע הזמן שהעולם החרדי במקום "להשתרש בחטא" שיגלה אומץ ויושרה ויודה בפומבי על כל הטעויות ההיסטוריות שלו? החל מתקופת ש'צ ימ'ש וכלה בחסידות בדף היומי בבית יעקב ביחס לארץ ישראל וכו' אולי "חדש אסור מן התורה " היא טעות היסטורית? אולי ההתבדלות מעם ישראל היא טעות היסטורית?
משה21.12.15
31
בושה וחרפה לדבר נגד מרן ראש הישיבה הר' שטיינמן ור' חיים קנייבסקי ונגד שלוחי דרבנן.
אליהו24.12.15
30
החזון איש ודעימו נלחמו כל עוד היה סיכון על הבנות של החוג הדתי, ברגע שקיבלו את חוק ההצהרה, הם עזבו את הנושא! המלחמה הייתה רק סביב הכפייה! מרן הרב שך זצ"ל אסר על ראשי הישיבות לרשום רישום כוזב למרות שידע שמי שלא רשום מגויס! אז מה למען ה' הנושא? אשמח לתשובה אמיתית..
יוסף22.12.15
היום כל בחור חלש בעיקר ספרדים יש מלחמה על כל בחור כל אחד יכול לברר בישובות החלשות מה המצב .אני דיבר איתי משגיח של ישיבה של חוזרים בתשובה בפתח תקווה ואמר לי כל בחור מלחמה . תברר בישיבת ראשית חכמה ירושלים 2 בחורים בשנת תשע"ה הלכו לצבא מי שמענין אתו אמת שיצא לברר לא לחינם הרבנים הספרדים מדברים על פחד א
יוסי24.12.15

הצגת כל התגובות

29
קומץ אחריו והוא חושב שיש אחרין המוני המונים של עם ישראל. חיים בסרט
אויבר חוכם22.12.15
28
אני רואה הרבה צדיקים. זה מה שחשוב.
עומר28.08.22
27
הלוואי שלא יהיו חכים חרדים מה היה אומר על זה הסטייפלער הרב הזה הראשון שלא מעניין אתו מה הם היו אומרים הראשון שרץ לבזותם בושה!!!
חרדי מפעם21.12.15
לפני שהוריו של סנדר נולדו קצת פרופורציות
הרב לוינשטיין21.12.15
26
כנראה גם הוא נסחף אחרי הזרם הקלוקל של עדת ע"ץ - חילונים מצטדקים.
חרדי21.12.15
25
גדולי ישראל הסטייפלער והחזון איש אם היו היום, אפשר לשאול את ממשיכי דרכם בקודש מרן הרב שטיינמן ומרן ר' חיים קנייבסקי שליט"א.
כנסו!!21.12.15
24
הוא ירא שמיים גדול. הוא ידוע בחריפותו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי21.12.15
חבל שהוא לא בא לשאול את מי שמכיר את תיקון החוק או את אלה ששלחו את מתקני החוק או את אלה שנתנו הסכמה רק להביע תרעומת לא מתאים לו !!
השקפתו סאטמר!21.12.15
23
יש מנהיג והוא מחליט בענין ולא אף אחד אחר
tzvi21.12.15
22
האם אתה שמעת שכך הורה הרב שטינמן להצביע בעד החוק הזה? לא. לא שמעת. רק הואיל וגפני הצביע סימן ש... ואם נצא מתוך הנחה שגפני אינו נאמן, אז מה אתה רוצה?
אני ואפסי עוד21.12.15
21
למה לרדת לקטנוניות של חרדק"ים ועוד שטויות? חוץ מזה מה עם הרב שטיינמן שליט"א ור' חיים קנייבסקי שליט"א הם שהורו כן להתייצב וכן לאשר את החוק החדש הם כבר לא גדולי תורה ח"ו??? וכן, הסטייפלר כן היה מסכים עם החוק הזה אז (וסליחה מכבודם) שיפסיקו הרבנים הללו להתייחס לגדולי הדור כאינם קיימים.
אני21.12.15
הטעות אצל הפלג כיון שרוב מוחץ של גדולי דור סובר שיש להתייצב והם גם שקלו את מה שהפלג אומר שאין להתייצב... אם החוק נשאר על כנו זה פי מיליון יותר גרוע. מה יש להם להציע? ראש בראש. זה לא ילך כאן כשיש דרכא אחרינא לפתור את הבעיה בצורה יותר חכמה.
בני21.12.15
20
כלל בחז"ל: והם חושבים שהשם אוהב את הדרך שלהם. אין לך משהו טוב להגיד,,,,,,מה אומרים חז"ל? שתיקה!!! אתה רק רואה בזולת, מה שיש בך!! "חרד"דיקים" ב"ה אני לא שייך לסוג ה"תורה" הזה. עדיין אנחנו סובלים בגלות ארוך בגלל שהם לא רוצים לתקן את השנאת חינם שגרם את החורבן.
משה24.12.15
19
אז הנה כמה סודות.... הכל התחיל כשכמה עסקנים קטנים רצו ג'ובים. מצאו נושא להתגדר עליו תפסו את הגיוס והמציאו את השטויות שלהם.. פתחו עיתון והתחילו למכור תותים מסריחים הם לא צדיקים גדולים...זה הקבוצות של הנייסענים שמחפשים אקשן נטו וימצאו כל יום את "הסיבה" .. שילכו לסאטמר באמריקה
קיצוני21.12.15
18
החכי"ם הם לא חרדים גדולי ישראל רובם ככולם אינם חרדים מועצות גדולי וכחמי התורה אינם חרדים המגזר החסידי אינה חרדי 97% מהמגזר הספרדי אינם חרדים 90% מהמגזר הליטאי אינם חרדים אווי!!! למי המשיח יבוא??? מי יקבל אותו??? נ.ב. אני מתפלל מידי יום בשטיבלאך בית ישראל ואני צופה במאות אנשים שמסתובבים עם איפון, חל
חרדי21.12.15
לא נחשבים בכלל כי הם לא נסחפים בזרם המתיוונים...
בריסקער21.12.15
17
הם אלה הרבנים שיקחו אחריות על מה שהם אומרים אם יקרה בגלל זה משהו להרב שטיינמן שלא יאמרו ידינו לא שפכו את הדם אוי לנו אם הרבנים האלו ינהיגו את הדור (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
769915521.12.15
16
או שהוא מתמחה רק בתותים? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי21.12.15
15
אם כל הכבוד והערכה ,מיהוא בכלל שיגדיר מיהו חרדי ומיהו לא, חסיד ומשפיע כמותו שאומר על שליחי גדולי הדור שאינם חרדים ,מראה באופן חד משמעי מיהו !!!!!!!!
ישיבישער21.12.15
14
כמה אפשר להיות מנותקים מהמציאות פשוט הזוי
דוד21.12.15
13
בס"ד הקנאים היו חרדים לדבר ה' והביאו חורבן. הולכים לפי הגדולים שבדור הרב הגאון הרב קנייבסקי והרב שטיינמן. וכל היוצא נגדם לא ינקה.
יהודי24.12.15
12
מוזר שישנם השורצים באינטרנט ולא מתבישים לתמוך ולעודד דברים אלו.
ד21.12.15
11
סליחה להכין הגענו ? ככה מדברים על גדולי הדור ? הרב סנדר איזו חינוך אתה נותן לדור הצעיר ? המעשים של גודלי הדור הם חילול ה' ? נדמה לי שזו הייתה טענתו של קורח ועדתו תקן אותי אם אני טועה.
שמואל21.12.15
10
נמצאים בשורה ראשונה, מה יעשה הרבן ולא יחטא??????????????.
ריאלי21.12.15
9
לדבר עברית מותר??
יעקב21.12.15
8
כי מעתה אין ביניהם ולבין המזרחי ולא כלום - הגר"א וסערמאן זיע"א.
יצחק21.12.15
7
תפסיק לבייש את אחיך הצדיק. תפסיק לבייש את הוריך וזקניך בעולם האמת. צא מהכנסת כמו כל בעלי העבירה שפרשו לאחרונה, ועבירותיך כנגד התורה ועל סרבנות לדין תורה קשים פי כמה. צא טמא.
יהושע ג.21.12.15
6
אי אפשר 15 שנה לכתוב בקופת העיר שכל התורים יבורכו ע"י הרב ארלנגר ואם אומר את דעתו ללא שום קשר להרב אוירבך כלל לקום ולומר שהוא לא רב יותר צריך להיות ישרים ולהכיר באמת גם אם זה לא נעים
יוסי24.12.15
5
קברים בגולובנציץ, ח"כים אנטי חרדיים, גזירת הגיוס, אסור להתייצב.. למה לא הכל מריח טוב ומגרה את שלפוחיות הממון השופעות של נגידי הזאלי'סססס....
גולובנציץ21.12.15
על הגאון הצדיק הרה"ח ר' סענדער ערלאנגער שליט"א??? שוב יום אחד לפני...
יאללה יאלללה21.12.15
4
לאיזה חוג הוא שייך?
זדשג21.12.15
3
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פלוני21.12.15
2
מדבר כמו אידיוט (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי21.12.15
1
כל היום מדבר נגד הרב שטיינמן ור חיים קנייבסקי אבל לחתום על התייצבות חתם לבחורים אני לא לקח צד אבל אולי הרב רוטנברג יסביר למה חתם למה יצא אוטובוס מהישיבה ביום ראשון ולא לדבר על החילול ה שכמה בחורים חכמולוגים עשו כמו תענית דיבור ועד בלגן אם אתם עושים מה שהרב שלכם אומר ויכול להיות שהוא צודק אז בבקשה עד
מאיר21.12.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 14:23

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 13:38

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 11:45

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24