כיכר השבת

חשיפת "כיכר השבת"

אסור לאשר או הרע במיעוטו? הסלולרי של 'חברון' מעורר סערה

היוזמה בישיבת 'חברון' למכשיר כשר לבחורי הישיבה שכולל מצלמה ונגן, מעורר התנגדות של גורם העוסק בסוגיה שקוביע כי אסור לאשר זאת. מנגד, בחור בישיבה טוען: "זה הרע במיעוטו" (חרדים)

71
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ב בשבט | 01.02.16
היכל ישיבת חברון
היכל ישיבת חברון (צילום: שאטרסטוק ואביר סולטן, פלאש 90)

חשיפת "כיכר השבת" על היוזמה בישיבת חברון להכרה רשמית בסלולארי כשר משודרג הכולל בתוכו גם מצלמה ונגן, גורמת לסערה גדולה בעולם הישיבות כמו גם בקרב גורמים חינוכיים בציבור החרדי החוששים מפריצת גדר אשר תביא להחלשת כוחה של ועדת הרבנים לעניני תקשורת ולתחילתם של יוזמות שיווק מכישירים חדשים שאינם מאושרים מלכתחילה על ידי הוועדה.

גורם חינוכי בכיר העוסק רבות בסוגיה ונמנה על מקורבי גדולי ישראל אומר ל"כיכר השבת "כי מדובר ביוזמה מסוכנת וכי לדבריו יש לעשות הכל בכדי שלא תצא אל הפועל. לדבריו, בעולם החסידות גדולי האדמו"רים מגלים התנגדות נחרצת ועיקשת לאישור מכשירים מסוג זה וכך גם גדולי ראשי הישיבות בעולם הליטאי.

לדבריו, ועדת הרבנים לענייני תקשורת קבעה כי מכשיר כשר הינו מכשיר המיועד לדיבור בלבד ללא תוספות מיותרות וכך הדבר צריך להישאר. "אם בחור ישיבה רוצה נגן שירכוש לעצמו נגן בלי רדיו ואם רוצה מצלמה שיקנה מצלמה אבל למה הוא צריך למען השם שבסלולארי שלו יהיה גם מצלמה וגם נגן? בשביל מה? לאיזה צורך בדיוק?".

לדברי הגורם, בוועדת הרבנים לענייני תקשורת לא יוכלו לאשר דבר שכזה. "מילא אם מדובר היה ביוזמה מקומית של תלמידי ישיבת חברון ומכשיר שמיועד רק להם, היה אפשר איכשהו אולי להעלים עין, אבל הבעייה שישיבת חברון נחשבת למקום לימודים אלטיסטי וחשוב בציבור החרדי ואם זה יהיה מותר שם עד מהרה זה יזלוג לכלל הישיבות ויהפך ללגיטימי בכל עולם הישיבות ובציבור החרדי".

לדברי הגורם, עיתון "המודיע" התייחס הבוקר ליוזמה החדשנית של "חברון" ושלל אותה לחלוטין כאשר בציטוט מדבריו של הגר"מ שטרנבוך בכתבה על שבת במחיצתו בעיר אלעד "הושתל" משפט בו נאמר כי הסלולארי באישור גדולי ישראל הינו מיועד לדיבור בלבד וללא מצלמה ונגן וכי פסיקת גדולי ישראל נגד מכשירים מסוג זה הינה שרירה וקיימת ואין מי שיכול להפר אותה.

"אסור להתיר זאת, זהו מדרון חלקלק שאחריתו מי ישורנו", אומר הגורם.

בדיון שקיים היום מנחם טוקר בתוכניתו ברדיו "קול חי" הוא העיר כי המצב בעולם הישיבות הינו שכולם מחקים את ישיבת חברון, "ועדת רבנים אאער ועדת רבנים אאין, אבל כולם יעשו בסוף מה שבחברון", אמר טוקר שהקשה האם ייתכן מצב שבעתיד בחורים ידרשו להתיר גם מצלמת וידאו בכדי להסריט את השיעורים. "אין לדבר סוף וגבול", העיר טוקר.

מנגד, טוען בחור בישיבת חברון כי היוזמה כבר יצאה לדרך וכי היא תצא אל הפועל כך או כך. "מה עדיף שלבחורים יהיה אייפון? שיהיה גלקסי? הרבנים מבינים שזה הרע במיעוטו", אומר הבחור.

תוכן שאסור לפספס
71 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
44
היום כמעט אי אפשר למצוא מצלמות פשוטות בחנויות והתשובה מהמוכר״ יש בפלפון אף אחד לא רוצה מצלמות״ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני03.02.16
43
בשביל מה צריך שיהיה בפלאפון נגן ומצלמה??????!!!!!!!... ב שאני לא יצטרך ללכת עם נגן ומצלמה ופלאפון.. לא מובן???!!! בשביל מה הוא צריך מחשבון בפלאפון.. שילך עם מחשבון נפרד... שילך עם ספר טלפונים נפרד... שילך עם לוח שנה נפרד... עולם טיפש ושוטה... על זה נאמר עולם הפוך ראיתי..... (נשלח באמצעות כיכר ה
מאיר01.02.16
42
ברור שיצאו נגד זה! יש לכם מוסג כמה העסקנים החרדים מרוויחים מהמכשירים הכשרים?!!! הגיע הזמן לשבור להם את השיניים!!!
יוסף1357901.02.16
זה כמו שתגיד שנותני ההכשרים עושים ריווח מזה שאסור לאכול נבילות וטריפות וחזיר. הרי זה ברור שיהיו עושי ריווח למיניהם, אבל בבקשה תסתכל על המטרה - להציל את הציבור החרדי מהתדרדרות שלא היתה כמותה מיום מעמד הר סיני. זה ממש הנסיון האחרון לפני ביאת משיח. ואני ממליץ לך, שכדאי שגם אתה תצטרף לכל אלו שחיים חי
דוד01.02.16
גדול מאד וזה גזל מדאורייתא! הבעייה של הציבור החרדי שמכל נמלה עושים פיל ולכן הנמלה נראת פיל ואם מישהו יחזיק מכשיר כזה הוא ירגיש שהוא אוכל חזיר גם שבאמת אין שום בעיה הילכתית להחזיק מכשיר כזה... מה שקורה בציבור שלנו לצערנו שמזמן כבר לא חיים את מה שהתורה רוצה
יוסף1357901.02.16

הצגת כל התגובות

41
זה נשמע לכם הגיוני לא רק היוזמה הקולקלת הזאת אלא גם התגובה של הבחור מהישיבה שלא רק שזה תגובתו אלא שהעיז לעלות לטוקר להתראין זה מה שיש לבחור ישיבה לעשות
חרדי זועם 11.02.16
40
חברון אינה צריכה להיגרר בנושא זה אחרי.... אלא עליה ליזום פטרונות ראויים, כיאה לכותל המזרח של עולם הישיבות.
נ. שפירא01.02.16
39
וגם את זה באים לטרפד?? ? אחרי זה שלא יתפלאו שאנשים פורצים פלאפונים או מחזיקים כשר וטרף מחוסר ברירה הגיע הזמן לתת מענה לטכנולוגיה שמתפתחת בצעדי ענק הכי קל לחסום ולאסור הכל! אולי תתנו כלים להתמודד במקום לברוח מהמציאות? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי01.02.16
38
בחורים לא ישמעו רדיו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי01.02.16
37
פשוט מגוחך. תבינו שאם יש רק גדרות - סופן ליפול. חייבים לעסוק בחינוך להתמודדות, ולהעביר את הדיון על אינטרנט עם סינון שהוא הרע במיעוטו! ככל שציבור צורכי הסינון יגדל - הוא יהיה איכותי יותר וזול יותר לטובת כולנו!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים01.02.16
36
זו ה-ישיבה, אם הם מתירים מה יגידו אזובי הקיר??????? הם צריכים להבין שכשהם מתירים משהו זה סוג של סיפתח לכל הישיבות והסמינרים... ומי יודע איפה זה ייגמר??!!!! בחורי ישיבה-שישבו וילמדו, זה מה שאנחנו רוצות, די להתעסק בשטויות.. העיקר אנחנו כמו איזה חננות משתדלות להתחזק ומחליפות טלפונים והכל בשביל הבן תורה
עדי02.02.16
ויש הרבה יותר בנות טובות בשוק מאשר בנים.... אגב, בסמינר שלי המרכזת תפסה אותי עם תומך כשר וכמעט העיפו אותי... לא משנה להם שיש לי מחשב פרטי, ואם אני רוצה לראות סרטים אני אעשה את זה במחשב... הם מרובעים, אבל מה לעשות, זה תקנון, ואפשר להבין את זה. חוץ מזה, מה יש לבחור ישיבה לצלם אם ההוא אכן לומד בישיבה?
נעמי05.02.16
אני רוצה לראות אותך מחפשת את בנך כשיש אתו עוד 1400 בחורים בהצלחה וחוץ מזה יש שם ועדה רוחנית
חברונר20.12.16
35
פלאפון כשר בלבד! יפתחו משהו אחד-יגרור משהו שני, ולך תדע לאן זה יגיע... ״שישבו יילמדו------ ויקבלו דירה ״... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פלונית..01.02.16
34
במכנסיים של בחורי הישיבה יש 2 כיסים-בכיס הימני (ימין ה' עושה חיל..) - שוכן הפלאפון הכשר והתמים, ובשמאלי- סמארטפון, אייפון ודומיו. אז לכל המודאגים לפרנסה של עושי הקופות על החרדים עם הפלאפונים הכשרים- זה מיותר. בני הישיבות החסודים ימשיכו לשחק את המשחק ולמכור לכם לוקשים. בדרך כלל זה עובד יופי.
!!!01.02.16
למה? הרי הם ככ צדיקים. הם אפילו יודעים מתי להוציא את הכשר ומתי את הטורף. לדיזינגוף אחד. ולישיבע אחד. יש לציין את הריכוז התקין דלא להתבלבל מה להוציא ומתי. שאפו.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה נחמן ישראל צבי01.02.16
33
אני לא מבין עד שמישהו קיבל שכל ובמקום שאנשים יסתובבו עם שלושה מכשירים יסתובבו עם מכשיר אחד למה לא .וחוץ מזה מה לא מספיק כל הכסף שועדת הרבנים לעיניני תקשורת עשתה על חשבון הציבור הגיע הזמן להוקיע אותם גם מוכרים לנו מכשירים שעברו טיפול ושרפו מהם חלקים כך שהאיכות גרועה וגם יותר יקר ממכשיר לא כשר זהה זהו
אדם01.02.16
32
לישיבת חברון על היוזמה לפקוביץ ולנג לכו לחפש עבודה נורמלית אחרת
איש חסיד02.02.16
31
למה הוא בעילום שם וכמה מניות יש לו בוועדת הרבנים
א01.02.16
30
נשמח לדעת האם לשדרן הצדקן יש כשר, האמנם?!?!
מתעניין01.02.16
29
בינכה בחורים מחזיקים נגנים ומצלמות, למה לא להכניס הכל במכשיר אחד?
אני01.02.16
28
תתנו להם קצת כסף ויאשרו לכם איזה טלפון שתרצו (אם חותמת של כשר "למהדרין" כמובן) למה צריך בלגן!!!!!!!!!!
משה דוד03.02.16
27
אתם לא חושבים שחאלאס עם זה בארה"ב כל הפלאפונים הכשרים הם עם סמסים וכו' ומתוך היכרות עם המצב למעלה מחמישים אחוז מהישיבע בוחרים מחזיקים סלולארי שאינו כשר מקורי למה הם מחכים?? שבחורים יסתובבו עם אייפונים רשמית??? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרן הגר"מ טוקר שליט"א01.02.16
26
למה אס אם אס אסור וואטספ כשר כן האם קשה לוועדת הרבנים להודות בטעות שלהם או שחייב וואטספ נפרד כדי לקחת כסף ולמה כשר יקר יותר
כר01.02.16
25
במקום לומר שהכל אסור, ולהכריח את הבחורים להמשיך לקנות מכשירים פסולים או תואם כשר, ולטמון את הראש בחול כבת יענה, ולחשוב שכולם ממושמעים,מישהו מנסה למצוא מענה ופיתרון אמיתי, הרי גם לטענתם אין פסול במצלמה ונגן בנפרד, אז למה שלא יהי' במכשיר אחד?
חיים01.02.16
24
שלא היתנו ההיתר להשתמש בעט במניעה הבנויה בו לכתוב שטויות ושקרים וההיתר להשתמש בבתי עיניים במניעת האפשרות לראות בעדם דברי כפירה ותועבה. בכלל זאת היתה טעות של מי שתיכנן את המוח לאפשר מחשבות כאלה.
טיל אוילנשפיגל01.02.16
23
אסור לתת לזה התר רשמי כי אז יעשו דברים יותר גרועים ודו''ק
ד.ש04.02.16
22
יאללה די עם השטויות!למה לכל הרוחות בחור צריך להחזיק בכיס,טלפון,נגן,ומצלמה כל מכשיר בנפרד!?די עם השטויות,מכשיר כשר עם נגן ומצלמה זה בסדר גמור,כי לפי השיטה שזה צריך להיות לדיבור בלבד,אז גם שעון מעורר ויומן אסור!?!ברור שלא!אותו הדבר עם נגן ומצלמה,שזה היה שטות מוחלטת שעד עכשיו לא היה (נשלח באמצעות כיכר
משה01.02.16
21
אחים שלי אין מה לעשות עם פלאפון הכל שטויות
חפץ בעילום שם06.02.16
20
אבישי בין חיים נתן להם רעיונות בסדרה חרדים התפרקות...ודל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב02.02.16
19
ממצלמה כשרה ומנגן כשר אז למה שיעלה על הדעת לאפשר את הכל במכשיר אחד? רשועים ארורים
יצחק 01.02.16
חחחזזזק אולי יש עוד סדרה שאני לא מכיר "חסדי השם"
נוחם שטיסל02.02.16
רשועים ארורים כמה צחקתי...
הרגת אותי...01.02.16
18
אם יש משהו שגרם לכניסת התומך כשר זה זה שלא הכניסו שם מצלמה ונגן. לא פעם קרה לי שהייתי ברחוב ורציתי לצלם משהו, הפלאפון תמיד איתי. המצלמה ממש לא בכיסי וגם הנגן. למי יש כח לסחוב בתיק כ"כ הרבה מכשירים כשמכשיר אחד יכול לעשות הכל.
תמי03.02.16
17
הראש בקיר מגלה שאין לליטאים באמת מטרה בחיים. איפה ה"בכל דרכיך דעהו"?!
יעבץ02.02.16
16
אם מותר מצלמה לבד ונגן לבד ופלפון לבד אז מה הבעיה "למען ה'" [כלשונו...] שיהיו כולם ביחד הלוואי שבכל הכשרים יהיה כך וגם SMS
א01.02.16
בדור שבו השבח הגדול ביותר הוא "התבטל בפני....", בקשה להבין נתפסת כדרגא לכפירה. אוי נא לנו כי חטאנו!
רפאל02.02.16
15
אם אין בעיה עם נגן, ואין בעיה עם מצלמה, אז למה שהם לא יהיו במכשיר אחד? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שחר01.02.16
14
צריך לפתור את הבעיה אחת ולתמיד העסקנים דואגים רק לכיס שלהם זה דבר שצריך נטו רבנים להחליט ולא שום עסקן או אחד ישי לו נגיע בדבר שהוא שותף או קורב שלו לחברה כזאות או אחרת די לניצול
הנושרת מפתוחי ח01.02.16
13
"גורם חינוכי ומקורב לגדולי ישראל".. בקיצור מישהו שעושה כסף מהפלאפונים הכשרים ומחזיק בכיס שלו אייפון וחושב שיכול להטיף מוסר לכל העולם כי הוא הולך להפסיד כסף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בחור01.02.16
12
ב"ה סוף סוף מישהו מרים את הכפפה נגד הונאת 'ועד הרבנים' שעושים מאות מיליונים על גבינו בעבור חותמת בלבד, צאו וראו את ההבדל שבין כל מכשיר כשר לשאינו כשר, ואנו שואלים על מה הכסף? כל טענותיהם נגד יוזמתם של ראשי הישיבה שאינם טיפשים ויודעים את מה שהם עושים באות רק משום שהם רוצים את המונופול ולהמשיך להונות
ג'קי03.02.16
בחברון ר' הלל מותר פלאפונים עם מצלמה, נגן וsms. רק האינטרנט נאסר וכן האפשרות לוידאו.
פיליפ04.02.16
11
גם ככה המקום מנוהל ע"י אנשים חילונים,אז מה המהומה על סמארטפון. מדקדקים באיכה ומזלזלים בק"ש... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד שראה...01.02.16
10
אולי בעצם גם שיתחיל למסור 'שמוסעים' בישיבות?...
אלי01.02.16
9
לכל איסור צריך לתת אלטרנטיבה ראויה. וחבל שרק כעת נזכרים. מדוע מחקו מלכתחילה הודעות ?? אי אפשר לאסור אייפון ולא לתת אלטרנטיבה איכותית
יואל01.02.16
8
אז מה אם מנחם טוקר אמר??? מי הוא ראש ישיבה?? בקושי גמר את החיידר...
מנוחה01.02.16
7
מה רע בחמור?? לשם מה מכונית למען ה'??
אמא מודאגת04.02.16
6
איפה השכל שלהם? הם לא מבינים שבכך הם גורמים לאנשים לרכוש מכשירים לא כשרים??
יוסי01.02.16
5
כיום המצב שלרוב בחורי הישיבה בחברון יש פלאפון לא כשר עם סים כשר כיון שהם צריכים נגן כי בשביל מה לשלם גם על פלאפון וגם על נגן ברגע שישווקו את הפלאפון הנ"ל לא יהיה תרוץ להחזיק פלאפון לא כשר
חברונר01.02.16
4
מי שלא רוצה מצלמה/נגן לא חייב לקנות סלולרי.....שיתקין קו בזק בבית, כנראה שמי שצריך מצלמה לא יפריע לו שיהיה גם מכשיר טלפון במצלמה. והכי חשוב ! יותר ממצלמה ומטלפון! תפסיקו לחשוב על אחרים שהם עושים מה שאתם חושבים לעשות.
גבי01.02.16
3
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי01.02.16
2
רוב הציבור החרדי לא מאמין לחברה המסחרית: "ועדת הרבנים לענייני תקשורת", העסקנים איבדו שליטה. הסלולרי של חברון כבר יצא לדרך, עם מספר כשר. מקסימום יופעל בדרל נשק יום הדים: יריבם של עסקני הועדה הגורים, ר' שאול אלתר יוזמן לנאום בהיכל ישיבת חברון, אז העסקנים ייכנעו סופית.
נשק יום הדין28.01.23
1
אני בעד
יויו06.02.23
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 08:18

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24