כיכר השבת

מאמר מערכת מפתיע

סאטמר מודה: מרנן הגראי"ל שטיינמן והגר"ע יוסף - "גאונים"

לאחר פשקוויל נורא נגד גדולי ישראל, בחסידות סאטמר מתנערים מהדברים ומבהירים: "לא זו דרכנו". לצד שמם של מרנן הגר"ע יוסף והגראי"ל שטיינמן הוסיפו בחסידות את התואר "הגאון". צפו (חסידים)

37
ישראל כהן | כיכר השבת | ב' באדר א' | 11.02.16
מרן הגראי"ל שטיינמן ומרן הגר"ע יוסף. במרכז: המהר"א מסאטמר
מרן הגראי"ל שטיינמן ומרן הגר"ע יוסף. במרכז: המהר"א מסאטמר (צילום: יעקב כהן, שמואל לנטשווסקי - א' בליק ואוליבייה פיטוסי - פלאש 90)

מאמר מערכת מפתיע: העיתון "דער בלאט" של חסידות סאטמר, יוצא במתקפה חריפה כנגד מכתב פוגעני שהופץ בשבוע שעבר בשם מי שהציגו עצמם כ"רבני סאטמר", וכלל מסרים קשים נגד מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן. במסגרת המחאה נגד הפגיעה בגדולי ישראל, הוסיפו בביטאון סאטמר את התואר "הגאון" למרנן הגר"ע יוסף זצוק"ל והגראי"ל שטיינמן שליט"א.

בפאשקוויל הנורא, כינו אותם רבנים הנחשבים לבעלי השפעה מועטה יחסית בחוגי סאטמר את מרן הגראי"ל שטיינמן בכינויים נוראים ומחפירים שגרמו לזעזוע בציבור החרדי.

מאמר המערכת המפתיע

הבוקר (חמישי), במאמר מערכת של העיתון המזוהה עם האדמו"ר מהר"א מסאטמר, נכתב תחת הכותרת "לא כך דרכינו" מאמר מערכת היוצא במילים חריפות כנגד הפאשקוויל ומכנה את מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן כמו גם את מרן פוסק הדור הגר"ע יוסף זצוק"ל בתואר "הגאון".

המאמר נפתח בהבהרה כי אין בו תמיכה בדרכו של הרב שטיינמן ושאר גדולי התורה ואדמו"רי אגודת ישראל, אבל "היות וכותבי המכתב מנסים למכור את עצמם כתלמידי רביה"ק מסאטמר זי"ע, חייבים להודיע ולהבהיר שלא כך היתה דרכו בקודש, ושלא יתלו בקי וסרוקי בצווארו".

כותב המאמר מגולל את עשרות השנים שעברו מאז קום המדינה, כאשר הרבי מסאטמר בעל הדברי יואל, ואח"כ ממשיך דרכו בעל הברך משה זי"ע, יצאו אמנם בקול קורא נגד "התפשטות נגע הציונות", אך "מעולם לא יצאו במלחמה אישית נגד בן אדם באופן אישי".

"...גם בשנת תשמ"ב, כאשר הגאון הרב עובדיה יוסף ז"ל הקים את תנועת ש"ס והתחבר לשלטון הציוני, לא עלה על דעת אף אחד לצאת נגדו אישית. תשובות בהלכה שלו מצוטטות בכל ספרי הפוסקים ולא כתבו עליו מסית ומדיח. אף אחד חלילה לא יצא נגד גדולתו בתורה ונגד ספריו" כותבים בסאטמר.

"לכן זה כואב לנו מאוד" - ממשיך כותב המאמר - "שעכשיו התחילו בנוסח חדש שלא ראינו אצל רבותינו ואבותינו, לצאת נגד אנשים אישית ולא נגד הגזירה. האם הליכה לצה"ל במשנתו של רביה"ק חמורה יותר מהליכה לבחירות? ולמה בהפגנה הגדולה לפני כחודשיים אף אחד לא דיבר נגד הרב שטיינמן אישית אלא רק נגד הגזירה?"

"זו הבעיה בעשור האחרון, כאשר קומץ קטן השתלטו בכח הזרוע על השם סאטמר ויוצאים למלחמות אישיות נגד גדולי ישראל - אם זה בבית שמש נגד הראב"ד, או בציריך נכד הרב ברייש, או בבני ברק. אבל חשוב לנו לזכור - לא כך קבלנו מרבותינו".

יצויין, כי בעבר, על אף חילוקי הדעות בעיקר סביב ההצבעה לכנסת ישראל ושאלת ההכרה במדינה הציונית, נפגש האדמו"ר מסאטמר זצ"ל (בעל ה"ברך משה") עם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן והשניים שוחחו בדברי תורה בידידות מופלגת.

ה"ברך משה" ומרן הגראי"ל שטיינמן, בעבר

גורם בחסידות מבהיר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "גם אם יש חילוקי דעות, הרי שחלילה מלנסות לבזות את גדולי ישראל. יש קו אדום שאסור לעבור אותו בשום פנים ואופן. מכיוון שיש כאלו שחצו אותו לצערנו, אנו נאלצים לצאת במאמר מחאה להבהיר כי אין זו דרכה של חסידות סאטמר".

תוכן שאסור לפספס
37 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
26
לא צריך הסכמות על הרב שטיימן והרב עובדיה שמסרו נפשם למען כלל ישראל וכמה ספטמבר מקללים את הרב שטיימן לא צריך לתת לזה יחס (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק14.02.16
25
כל החתומים בפשקויל היו קיצונים תומכי הזלונים. ר' אהרן הוא אכן קנאי נגד המדינה בשיטת הדברי יואל, אבל הוא מכבד ואוהב כל יהודי וגם בכה בטיש בדמעות שליש על הקרבנות בטרגדיה של מרכז הרב. אך הזלונים, היות ואדמו"ר שלהם לא יכול למכור שעות של דברי תורה וגאונות בכל שבת, ולא שחיטה מהודרת, ולא תקנות לחתונות שהצי
אריה11.02.16
24
מסתובב אדם וזורע שנאה ומחלוקת בכל מקום ואח"כ אומר דברי יצאו מהקשרם. מתאים לאביגדור ליברמן. ובאמת תודה רבה שאמרתם שהם גאונים. עפרא לפומייכו.
יהודי11.02.16

הצגת כל התגובות

23
הם שוטים כותבים זה לשפוך חמתם על הצלחת הנסיעה ללונדון מהאדמו"ר מהרז"ל ויש להם בושות עם נסיעתם למירון
יהודי כשר,12.02.16
22
העצניקעס' ממשיכים לבזות את גדולי ישראל והסאטמרים כבר הבינו שכך לא מתנהגים
חרדי11.02.16
21
כך היא דרכה של תורה שצדיק נותן כבוד לצדיק אחר.....!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גליק מזל ברכה12.02.16
20
לעמוד במדד האיי קיו של סאטמר זזה אפילו יותר טובמלקבל מחמאה מהקב"ה בכבודו ובעצמו שהרי האדמור הוא הטופ שבטופ בעיקר אחרי שנחקר בשדה התעופה אצל אילנית שוטרת הגבולות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james12.02.16
19
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי11.02.16
18
סאטמר מודה: מרנן הגראי"ל שטיינמן והגר"ע יוסף - "גאונים"‏ חחח המשוגעים של סאטמר צריכים לדעת שהגאון הגדול הרב שטיינמן לא זקוק לאישור שלכם, העולם ‏קיים בזכות הצדיק הזה. ועל אחת כמה וכמה שהרב עובדיה יוסף זצוק"ל לא זקוק לקבל מכם אישור על ‏גדלותו העצומה, •מרן הגאון שר התורה הגר"ע יוסף זצ"ל לא השאיר פינה
פשקוויל נורא11.02.16
כמי שמכיר אדמור מהרא מסטמר, שלא צריך לבושש מהרב עובדי' זצ"ל, או הגרא"ל שטיינמאן, לא מהגאונות שלו בכל התורה כולו ולא מהידועות שלו בכל ענינים,
מישמש12.02.16
בסד.מסכים עימך עם כל מילה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליעזר11.02.16
17
מכה מתחת לחגורה לליטאים בין השיטין, כלומר, אם את הרב עובדיה שהשפעתו היתה מרובה לא התקפנו אישית, על אחת כמה וכמה את הרב שטיינמאן שאיננו פוסק וספריו אינם נפוצים והוא דמות פחות סוחפת ודאי שאין להתקיף, הדער בלאט היה תמיד אויבער חכם בהעברת מסרים סמויים,
ישראל12.02.16
16
גאון עולמי שדורי דורות לא היה כמוהו
אין על יבי''א12.02.16
15
אתה לא חושב שאתה מגזים איך אתה מעז לקרוא לשני האחים שהם לא גדולי הדור כמו הגאונים שאתה טוען למה בחנת אותם?נפגשת איתם?אז לפני שאתם נותן את דעתך הקלוקלת לך ללמוד מוסר .כי שהגדולים מדברים הקטנים ועמי ארצות שותקים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי11.02.16
אדמור עובר בירושה, התורה לא עוברת בירושה.‏ שוטים ועמי ארצות קראתי לחסידים שלהם, לא לאדמורים מסאטמר. מאידך אחד מהם נראה לי ‏הזלוני הוא ת"ח, אבל רחוק רחוק שנות אור מממרן הגר"ע יוסף זצוק"ל (וזה עוד לפני שבחנתי אותו)‏ ועדיין שתי האדמורים הנ"ל כל כוחם אך ורק מירושת האדמורות של אביהם הגדול, ותו לא! (לא
פשקוויל נורא11.02.16
14
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נ.כ11.02.16
13
וואי ,ברוו ,תודה . כולי נרגש ,איזה אושר, סטאמר אמרו שהגדולים גאונים ,היסטוריה , אתם נלעגים
יעקב החרדי12.02.16
12
הפשקוויל יצא ע"י הרבנים של זלמן לייב מסאטמאר שכרגיל הם מחוברים עם הנטורי קרתא והבני יואל, שמקדישים מלחמה וטרור בכל מי שלא אוחז בדיוק כמותם, וכעת יוצא כתבת הבהרה בעיתון דער בלאט המזוהה עם סאטמאר האמתיים אלו שמזוהים עם המהר"א מסאטמאר שליט"א, שלא זו היתה דרך האדמו"ר ר' יואל אלא היה משוחח ונפגש גם עם
ווו11.02.16
11
סאטמר ודומיהם "באמת הם חסידי עליון מדקדקים וכו' וכו', כענין כוונתם רצויה אבל מעשיהם אינם רצויים קצת לענ"ד. והם תקיפים בדעתם מאד מאד נגד מדינת ישראל לבזויי ולאלטויי בכתב ובעתונים ובמודעות ובפה. וטעמם הוא משום שהוא שלטון הכופר, וכל עיקר מטרת השלטון רק לעקור הדת והתורה ב"מ. ואולי זה אמת בעוה"ר. "ושיט
איתמר עידן11.02.16
10
באמת תודה רבה להם הרבנים מודים להם זה היה חסר להם חבל שמרן לא חי לישמוע את זה
יניב11.02.16
9
א גדולי ישראל לא צריכים הסכמה מאף אחד וב סאטמר וגם הדיברי יואל בעצמו יצר אישית נגד המון גדולי ישראל בצורה קשה מאד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסיד12.02.16
8
מה שסאטמר מבינים כאן בארץ לא מבינים.
אייל11.02.16
7
אידיש זה בעיה כי אידיש הוא השפת האמיתי ועברית זה שפה של הציונים ימ"ש אז זה טמא וכל אחד צריך לדעת אידיש ב,כן אני לא ידעתי שהרב שטיימן גאון אף פעם לא הייתי אצלו ואיני יודע אם גאון הוא או לא
בני ברקי 11.02.16
נאר צענדליגער בליטשקעדיגע קארס ארויס צו הייבן נעימות המידות, זה מותר לכתחלה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק 11.02.16
בסד.אידיש היא גלותית. גרמנית ועוד.. היא מתאימה לגוי כמוך. זבל! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליעזר11.02.16
6
סאטמר מה היינו עושים בלעדיכם אם לא הייתם אומרים לנו את זה?????
דן11.02.16
5
רבינו הברך משה כבר אסר את העיתון הזה. ופסק כי אפ' לזרקו לגניזה. אלא לשורפו, ואסור להכניסו לשום בית יהודי. אז לא מעניין לאף אחד מה הם כות בים אפ'.
סאטמארי11.02.16
כל אחד יודע שהברך משה היה לצערינו מאוד סינילי בשנים האחרונות של חייו (לא יודע אם זה היה אלצהיימר). עמדתי לידו 20 דקות בהמתנה לחתן וכלה מתחת לחופה באולם ב53 סטריט בבורו פארק כמה שנים טובות לפני פטירתו (אני לא זוכר בדיוק מתי, אך לכה"פ חמש שנים לפני פטירתו) והיתה רחמנות לשמוע שיחתו. משה גבאי, בגלל יריב
חסיד שפוי11.02.16
4
אני לא מתקרב אפילו לדרך של סאטמר אבל אני מאמין גדול בשיטה שלהם נגד המדינה והם צודקים בגדול התוצאות מוכחות בשטח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
jack from Brooklyn 12.02.16
3
והמגיבים הם אהרונים אז לעיני הסאטמאר הזלוני יותר צדיקים לכאורה לא ? כי הרי כל שתי דקות מתעורר ארוני אחר ואני רואה שמהצד השני הזלונים לא עונים סימן כנראה שהם לא מחוברים לאינטרנט הטמא אז אם כך יוצא שהם באמת קנאים לשם שמים נגד הציונות כי הם לא רק נגד הציונים הם ג"כ קנאים על האינטרנט הטמא אז לכאורה ב
בני ברקי 12.02.16
2
👍 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
A11.02.16
1
ידענו...
טליה 10011.02.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

פארק מגורים חדשני

דירת החלומות שלכם במיקום הכי מבוקש בירושלים >>

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24