כיכר השבת

סערת הראיון

הרב מזוז: "אנשים מדברים בטיפשות נגד הרב עמאר"

ראש ישיבת "כסא רחמים" הגאון רבי מאיר מזוז נחלץ לעזרתו של הראשל"צ הגר"ש עמאר שמותקף בשל דבריו. "אנשים שלא יודעים את ערכו מרשים לעצמם לשלוח רסן ולדבר בבערות" האזינו (חרדים)

84
ישי כהן | כיכר השבת | ד' באדר א' | 13.02.16
הגר"מ מזוז והראשל"צ הגר"ש עמאר
הגר"מ מזוז והראשל"צ הגר"ש עמאר (צילום: כיכר השבת)
Your browser doesn’t support HTML5 audio

ראש ישיבת 'כסא רחמים' הגאון רבי מאיר מאזוז יוצא הערב (מוצ"ש) במתקפה חריפה נגד מי שלטענתו דיברו נגד הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר. במהלך שיעורו המועבר ברדיו "קול ברמה" קרא הרב מזוז לארגן עצרת תפילה ברחבת הכותל המערבי.

"אנשים שאינם יודעים את ערכו של הרב עמאר, לא מכירים אותו, מרשים לעצמם לשלוח רסן, לדבר בטיפשות ובערות ושכלות ואיוולת אומרים "אם הוא לא רפורמי מי רפורמי?" רשעים ארורים, מי יאמר דבר כזה. אם היה אתנו מרן הרב עובדיה יוסף עליו השלום היה צועק על מה שרוצים לתת חלק מהכותל המערבי לרפורמים. הרפורמים אין להם לא תורה, ולא דת, הם רוצים גם את המקוואות והגיור".

לדבריו: "הרב עמאר שיבדל לחיים טובים, אמר דברים נכונים. בא אחד שוטה שלא מגיע לקרסולי קרסוליו אומר עליו מילים שבושה לשמוע אותם, בושה לומר אותם ובושה לחזור עליהם. ככה מדברים עליו, מי שמבזה תלמיד חכם אין תרופה למכתו, תאמר אני לא מבין אותו, להגיד שהוא רפורמי. צריך האדם לבקש אלף פעמים סליחה ומחילה"

בסיום דבריו קרא הגר"מ מזוז: "צריך לדעתי לארגן עצרת בכותל המערבי, שבה ימחו על כבוד התורה. ולא רק על כבוד התורה, אלא על כבוד עם ישראל, כבוד הכותל המערבי שיבואו שמחללים אותו".

הסערה החלה בעקבות ראיון למרדכי לביא ברדיו 'קול חי' בו אמר הגר"ש עמאר: "אמר לי הרב רבינוביץ בשיחה אישית שהתייעצו עם שני גדולים, הגדולים האלה", הוסיף הרב עמאר, "אמרתי שאני לא יודע אם הם במצב היום ששייך... אולי הם בגילאים כאלה, במצבים כאלה, שאני לא יודע... אבל אם באמת התייעצו? בבקשה".

צפו: הראשל"צ הגר"ש עמאר מתייחס לסערה

בעקבות הסערה שחוללו דבריו של הרב, מקורביו הסבירו כי הוא התכוון לאחד מרבניה האשכנזים של העיר העתיקה, שהרב רבינוביץ סיפר שהתייעץ אתו. "הרב לא בטוח שהוא חש בטוב בשל גילו וחולי שהוא חלה בו לאחרונה, והוא בספק אם הסבירו לו את הדברים בצורה נכונה".

כזכור, כפי שפורסם לראשונה ב"כיכר השבת", בשיעורו השבועי התייחס הראשל"צ הגר"ש עמאר לטענות כי דיבר על גדולי ישראל: "יש אנשים שלא נוח להם, אנחנו לא יצאנו נגדם, חס ושלום לא נגד אף אחד. אנחנו צועקים (כדי) שיתקנו, לא באנו לגנות אף אחד, אנחנו מגנים את הרשעים האלה, אנחנו מפחדים על החורבן שהם מביאים. איזה אנשים שאני לא יודע מה רוצים, כאילו מישהו דיבר נגד גדולי הדור. שטויות!, חס ושלום, אנחנו עפר תחת כפות רגליהם, יש מישהו שמכבד את הגדולים כמוני?".

הגר"ש עמאר האשים את אלו שלטענתו דיברו נגדו: "זה רק להסיח הדעת כדי שלא לדבר על הרפורמים, 'צריך לשמור עליהם במעטפות', אני לא אומר כדי לא להרבות אש, אני יודע את הסיבות למה הם מכסים (על הרפורמים. י-כ), אני יודע מה הנגיעות, אני יודע אצל כל אלה שנגעו בזה. אני מתאפק כדי שלא להוציא רבים... שלא להרבות מחלוקת, כדרכי אני שותק כדי שלא תהיה מחלוקת".

הראשל"צ הוסיף ותקף: "אף אחד לא יכול לסתום לנו את הפה, סתימת פיות, אנחנו לא נבהלים מהשקרים האלה, מהוצאת שם רע. כאילו אנחנו מדברים נגד גדולי ישראל, שטויות והבלים, אף אחד לא מאמין בשטות הזו, זה רק כדי לסתום את הפיות, להסיח את הציבור מהרפורמים, כל אחד יידע את הדבר הזה".

תוכן שאסור לפספס
84 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
42
כל מערכת הבחירות יצא נגד כל הרבנים חוץ מהרבנים של פלג יחד ומרזלים ושאר ירקות... ופתאום נזכרים שיש מוסג זלזול בגדולי ישראל, כמובן שצריך למחות נגד זלזול ברב עמאר אבל לא הם...
יחיאל15.02.16
41
בושה וחרפה שיהודים מאמינים ככה מדברים על רבנים גם אם "כבוד מעלתכם" לא מסכים " עם דבריו של הרב הגאון הרב עמאר שליט"א אין לכם זכות ולו הקטנה ביותר לזלזל בו הוא ודאי יותר ת"ח ממכם וכל אחד יתן את הדין על זלזול ברב!!! זה לא דווקא הרב עמאר זה כל רב שלא יהיה!!!
יעקב 14.02.16
40
כותב מנכ"ל התנועה המסורתית עו"ד יזהר הס "הרב שלמה עמאר, כשהיה רב ראשי, סירב בעקביות ובעקשנות להיפגש עם רבני התנועה המסורתית ומנהיגיה", בנדל מדגיש גם הוא כי התמיכה ברב עמאר ניתנה קודם כל בשל הרצון למנוע את בחירתו של הרב שמואל אליהו, שציטוטים ופסקי הלכה שלו מהעבר נגד ערבים עוררו חשש מבחירתו בקרב ארגונ
ישראלי14.02.16

הצגת כל התגובות

39
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חני14.02.16
38
תביאו יותר קלטות ממנו! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי14.02.16
37
פשוט בושה איך שאנשים מדברים כאן על רבנים כאילו הם "מאן דאמר" שוטים הרב עמאר גאון עולם ואוי למי שמדבר על רבנים מכל הצדדים שיחזור בתשובה זה לא עניין של פשוטי עם כמונו מה שהולך בין ענקי הדור ולא כל קל דעת צריך לדבר על רבנים אני מוחה על כבוד התורה!!!
ירא שמיים14.02.16
36
אין אין היום ת''ח שיכול להתמודד מול מרן מזוז הוא פשוט יעשה מכולם קטנטנים חבל על הזמן הוא גדול הדור נקודה
באמת שכך13.02.16
35
הרי הרב עמר בבירור נלחם במרן
חויתה14.02.16
בעד מרן איך אתה מכנה שם לעצמך כרב גדול חויתה טיפש מטופש הרב עמר היה בעד הרב עובדיה מה לך להכניס ראש בין הרים שתמחץ פדחת ותראה קרחת
אלקנה14.02.16
34
בשתי מילים, אלי ישי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי14.02.16
33
ולומר :הפוליטיקה הורסת כל חלקה טובה, עד כדי כך שלא מבחינים, ולא בוחלים בשום אימרה, כזו או אחרת, עד כדי כך, שנראה כאילו, אין עולם הבא, עורו עורו.. ישנים הגיע זמן גאולתכם ..... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המגיב14.02.16
32
גדולי עולם אנחנו אפר לרגלם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אורטל13.02.16
31
הורסת כל חלקה טובה! חבל שאנשי ש"ס הולכים כל הזמן במלחמות,, עוד לא שמעתי התקפה אחת או ביזוי אחד מצד הרב מזוז או הרב עמר,,, והם כל היום מגדפים מבזים ורודפים את גדולי הדור,
שסניק15.02.16
30
אוי לנו שככה מבזים תלמידי חכמים ברדיו הפושע של דרעי וחבריו!!!!!!!! אוי לנו שכך מבזים את התורה בשם התורה,,,
הרב14.02.16
29
מרן הרב הנאמ"ן צודק בכל מילה!!! פשוט היום הכל שקר!!!!
אמת אמת13.02.16
28
ישראל כסף לישיבות על חשבון אוסלו כנ''ל על חשבון ההתנתקות כנ''ל היום על חשבון רפורמים אחרי זה מקשקשים לכם שדרעי צריך אדידאס להשיג אותו? פפפווועעעע על פרצופם ואוי לו למי שמצביע לנבזים וארורים הללו
אנ15.02.16
27
שבלוי תוקף את הרב עמאר -"רפורמי"... במקום שיתקוף את הבעיה האמיתית של הרפורמים בכותל?? אנשים תתעוררו--- יש עסקנים בציבור בליטאי שחושבים שהעולם שייך להם, ושעל פיהם ישק כל דבר! הגיע הזמן לעשות לזה ס--ו--ף... לא יתכן שרפורמים יכנסו לכותל בכזו שתיקה, וכשרב וגאון בישראל ינסה לפעול נגד זה יתקפו אותו בכאלו
אורון14.02.16
נא לא לבלבל: יחד הביאה קרוב ל 2 מנדטים שאת רובן הביאו מרזל ושטבון. הפלג הספרדי של ישי והרב מאזוז הביא פחות מ 10 אלף קולות.
אחוז חסימה14.02.16
לפחות אל תשקרו-- ממש כמו בת יענה .... כולם יודעים שיחד קבלה קרוב ל-4.....
TU14.02.16
למפלגת יחד
יהודי חרדי14.02.16
26
מחלוקת החריב את בית המקדש כל שכן שהוא פוגם בכל היהדות כולה. ולכן הגיע הזמן שהרבנים ישבו ביחד להחליט ולא חס ושלום לריב ועוד שכל העולם החילוני מסתכל עלינו כדוגמא אישית שבוע טוב ומבורך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל מדינה14.02.16
25
כל מערכת הבחירות יצאו שם על כל גדולי ישראל הספרדים.... חוץ מכמה בודדים שאח"כ התברר שהם תמכו ביחד....
שמואל14.02.16
24
ה' ישמרהו ויחיהו
חרדי ספרדי13.02.16
23
השם ירחם עלינו
רפאל13.02.16
בלי ללמוד ברור שאסור לתת לרפורמים את הכותל
יהודה14.02.16
22
אתה אדם עם הארץ שאין לך לא מורא ולא כבוד לגדולי ישראל וודאי גם למרן לא היה לך בושה וכלימה עד מתי תינוקות עים חלב בפה מבזים תלמידי חכמים ומכניסים עצמם למחלוקות מה יצא לך מזה לא כסף ולא כבוד ערב רב שכמוך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אשדודי13.02.16
21
ארורים ג ושס!!!! הכל על חשבון דם ישראל כסף לישיבות על חשבון אוסלו כנ''ל על חשבון ההתנתקות כנ''ל היום על חשבון רפורמים אחרי זה מקשקשים לכם שדרעי צריך אדידאס להשיג אותו? פפפווועעעע על פרצופם ואוי לו למי שמצביע לנבזים וארורים הללו
אני מאשים15.02.16
20
הייתי בברית לבנו של הרב דוד מנחם מירושלים והרב עמאר בירך על הכוס אך נתן לרב מנחם לשתות. שאלתי את הרב מנחם מדוע הרב עמאר לא טעם והשיב לי שהרב צם בכל ימי השובבי"ם.
יוסף מרציאנו14.02.16
19
ארורים.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק דובר עברית14.02.16
18
נבל אחד שולח מאה תגובות נזעמות ומלוכלכות בשפת מכלוף דרעי
חיים14.02.16
17
מרדכי בלוי
יעקב13.02.16
16
אני מוחה בכל מי שמדבר על מרן שכבר ידוע שבשו"ת מעיין אומר כתב מרן זצ"ל שאפשר לברך על הרב עמאר שחלק מחוכמתו ליראיו ובודאי שהוא גדול הדור ומזקני תתמידי חכמים שבדורינו וכבר אמרו חז" לא חרבה ירושלים אלא על שביזו בה ת"ח
תלמיד מרן באמת16.02.16
15
הרב עמר והרב מצליח , ראשי מחנות ישראל גדולי עולם היזהרו בכבודם ! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אמיר14.02.16
14
המחלוקות של רבנים לא ענינות אף אחד חוץ מהמקורבים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב14.02.16
13
למען האיטנרס האישי הוא מכר את כל היהדות לרפורמים. עכשיו כשהוא בחוץ הוא צועק כמו קנאי.
הזהרו מהצבועים14.02.16
12
שכחת את פגישתך עם הרפורמים וקשירת הדיל לתמיכה בך לרבנות? שכחת שעשית דיל עם סתיו הניאו רפורמי, בתמורה לבחירתך? שכחת את הדיל עם "ישראל בתינו" וחתימתך על חוק הגיורים הפיקטיביים של דודו רותם? איי, אתה תמכור את כל העולם שלך למען הכיסא, ועכשיו שדרכו לך על הכבוד אתה צועק?
מסיר המסכות14.02.16
יש לך השגות כלפיו??? נשיכתם נשיכת שועל ועקיצתם עקיצת עקרב. טיפש!!!
דניאל יפרח14.02.16
11
אוהבים מאוד לשמוע אותם . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק13.02.16
10
אני מוחה בכבוד התורה היזהרו בלשונכם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה 14.02.16
9
לציבור פה בישראל זה ש"ס דרעי והכנופיה שלו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בני14.02.16
8
"כמה אני שמח מגדלותו של ידידנו היקר הרב נאמן, כמה אני שמח בהצלחתו, בתורתו, מי ניבא, מי חשב, מישיבת כסא רחמים שקמה לפני 20 שנה, מי חשב שהם יגיעו עד מה שהגיעו! בן פורת יוסף בן פורת עלי עין, עינא דחזי לכו בבישתא תיפקע, עין שתהיה עליכם עין הרע תיפקע עינו, ויכחשו אויבך לך, ואתה על במותימו תדרוך!"
ספרדי14.02.16
7
גם עם מרן הוא נהג בזיגזג.
תלמיד מרן זצל 13.02.16
והדומים לך עם הקטנוניות והנבערות שלכם
aaa14.02.16
6
מחאה נמרצת כנגד מי שמדבר נגד הרב עמאר שליט"א שכבר ידוע שמרן זצ"ל פסק בשו"ת מעיין אומר שאפשר לברך עליו שחלק מחוכמתו ליראיו וכבר אמרו חז"ל לא חרבה ירושלים אלא על שביזו בה ת"ח והזהירו מאד להיזהר מגחלתן ה' ירחם
תלמיד מרן באמת16.02.16
5
עד כדי כך אתם תקועים בפוליטיקה כדי לדבר על גדולי הדור??? מה נסגר איתכם?? אני לא נכנס לפוליטיקה ולא כלום אבל תעצרו לרגע לפני שאתם מדברים על רבנים!!! יש לכם תפקיד בפוליטיקה או שהעבירו אותנו שטיפת מח?? תנו לרבנים לנהל את הוויכוחים שלהם בינם לבין עצמם למה להיכנס לזה בכלל מה נרוויח מזה??? (נשלח באמצעות
רוני14.02.16
4
הסערה סביב בירוריו של השר בנט במוסדות רפורמים נמשכת: אתר nrg חושף כי למרות הביקורת שהשמיע נגדו הרה"ר דוד לאו, הרי שהוא עצמו נפגש עם בכירי הרבנים הרפורמים והקונסרבטיביים בארה"ב לפני כשנה. ע"פ הפרסום באתר, הפגישה היתה במסגרת כינוס של ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה (ארגון הגג של היהדות המאורגנת
משה14.02.16
3
אבל כאשר יענו אותו כן ירבה היום כולם רואים ומבינים שדרעי כפה עצמו על הרב עובדיה
תלמיד מרן13.02.16
2
ששרפו קולות וגם עשו כל מאמץ ששס תתרסק, דווקא הם אלה שדורשים מהמפלגות החרדיות כל מני דברים: גבעת זאב, כותל, גיוס וכו'
שקד16.02.16
ב''ה קולנו לא יחזק הרפורמים בכותל לא יחזק ריקוד מעורב של דרקי וחבריו הטנזים והבריונים ברוך אלהי ישראל שהצילנו מדרקי ומועצת הבובות
אתם נבלות16.02.16
למה אתם דורשים מהם?
שקד18.02.16
כל כך מגוחך כמה שאתה רדוד וחסר שכל
שקדיה17.02.16
וכל כך מגוכך שהגעתם למצב שדרישה לא להכיר ברפורמים זה דרישה כביכול אינטרסנטית ולא דרישה מיצד התורה
אליעזר יפה17.02.16
1
אוי לו לאדם שמעז להביע דעה על גדולי עולם ולא משנה לאיזה צד ועל זה נאמר לא תהיה כקורח
א. 14.02.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24