כיכר השבת

מיוחד

נהג אוטובוס בטור אישי: איש אחד יחטא ועל כל העדה תקצפו?

רמי, נהג אוטובוס בתחבורה הציבורית, קרא ב"כיכר השבת" את הכתבות והמאמרים על "אסון 402", בעקבותיהם העלה על הכתב את הדברים מנקודת מבטו, השונה, כנהג אוטובוס ומבקש: "אל תשפטו באופן כוללני" (טור אישי)

33
רמי, נהג אוטובוס | כיכר השבת | ז' באדר א' | 16.02.16
זירת "אסון 402"
זירת "אסון 402" (צילום: פלאש 90)

בלב נשבר ובעין דומעת אני כותב אליכם, המראות הקשים והזוועה, היגון והטרגדיה, המלווים את אסון התאונה המחרידה של קו 402 ביום ראשון המר והנמהר, מלווים אותי מאותו רגע ועד עכשיו וימשיכו ללוות אותי לאורך זמן רב.

בניגוד לרוב הציבור המושפע מאירועים מתחלפים וקהות הרגש בשל רצף ההתרחשויות בארצינו הדוויה - אני נשאר שם! מאחורי הגה האוטובוס, מביט במראה ורואה לנגד עיני את עשרות הנוסעים הנושאים אלי מבט ומצפים ממני לשמור על חייהם ועל חיי ילדיהם, כל תאונה או אסון במעורבות של אוטובוס צרובים בתודעתי ובתודעת נהגי התח"צ ומלווים אותנו ביום ובלילה.

איש אחד חטא! - כנראה! - החקירה בעיצומה, יש לדעת כי בזירות כגון אלו יש כל כך הרבה פרטים וממצאים ועדויות, יש אמצעי בקרה ויש גורמים מעורבים ומתפקידם של בוחני התנועה ומומחי התעבורה לרדת לחקר הדברים טרם יגישו את מסקנותיהם, אבל ברחובה של עיר כבר חרצו דין! ולא די שחרצו דין אלא כרכו וחיברו יחד את כלל נהגי התחבורה הציבורית אל תוך מסע השיימינג והעמידו אותנו אל עמוד הקלון.

בעלי דעה משרבטים מילים ריקות מתוכן, אנשים מן השורה הופכים להיות מומחים לעת מצוא, אני כבר לא מדבר על מומחיות תעבורתית אלא אפילו את הניסיון הבסיסי של נהיגה באוטובוס, קל וחומר בן בנו של קל וחומר אוטובוס בתחבורה ציבורית, אין להם ואינם מכירים או מודעים לנושא בכלל, אך כל זה לא מונע מהם לשרבט גזרי דין במשפטי שדה ראוותניים כנגד ציבור גדול ויקר של אלפי אלפי נהגים מקצועיים ואחראיים (רבים מהם באים מתוך המגזר החרדי, לא שזה חשוב אבל שווה לציין), אנשים הקמים בבוקר ויוצאים לאחת המלאכות הקשות ביותר במשק העבודה בישראל.

נכון, ישנם עשבים שוטים, נהגים פרועים וחסרי אחריות, אבל הם מיעוט שבמיעוט ואינם מייצגים את כלל נהגי התחבורה הציבורית.

ככלל, חשוב להבהיר, כדי להאיר את הנושא הזה בפני הציבור, נהגי אוטובוס בתחבורה ציבורית עוברים הכשרה מאוד ארוכה שקדמה לה בחינה מנטלית וכישורים פיזיים ואנושיים, נהגים אלו עוברים השתלמויות ומנוטרים באופן שוטף באמצעות מספר לא מבוטל של אמצעים טכנולגיים ואחרים.

ברוב האוטובוסים יש את מערכת המוביליי, ויש את מערכת טרפילוג, מערכות התראה, ובקרת התנהגות נהג מאוד מתוחכמות, ונתוני המערכות נבדקות כל הזמן על ידי קציני הבטיחות, בכל האוטובוסים ישנה מערכת ISR גם היא מערכת מבוססת GPS מעולה המאפשרת מעקב אחר התנהגות הנהג בעת הנסיעה.

בכל האוטובוסים ישנו מכשיר טכוגרף (עלה לכותרות לאחרונה) מעין קופסת רישום נתוני נסיעה כמו מהירות, מרחקים, הפסקות, זמן מנוע וכו'. בתקופה האחרונה מטמיעים גם מערכות צילום דרך וצילום פנים האוטובוס כך שנושא בטיחות הנסיעה והנוסעים אכן עומד על סדר היום של חברות התחבורה.

ומעל לכל ישנם הנהגים, אנשים כמו כולם שמתוקף תפקידם ומלאכתם נושאים על כתפיהם אחריות כבדה ביותר!! נהג האוטובוס נאלץ להתמודד עם אין ספור אתגרים תוך כדי נסיעה, החל בהתמודדות עם נוסעים ובכמויות אדירות, עבור בהתמודדות עם גביית תשלום והחזרי עודף (טעויות בחישובים נופלות על כיסו הפרטי של הנהג), עבור בתנועה עמוסה שבדרך כלל אינה מתחשבת באוטובוסים (נהגי רכב פרטי יעשו הכול כדי שלא לנסוע מאחורי אוטובוס גם במחיר של סיכון עצמי וסיכון של נוסעי האוטובוס), וכלה בחובה הכבדה המוטלת עליהם להביא את הנוסעים אל מחוז חפצם שלמים בגופם ובממונם.

איני מבקש סימפטיה, לא כתבתי כדי להתבכיין, באתי לומר דבר אחד, כבדו אותנו לפחות באותה מידה של כבוד המצופה מאיתנו כלפיכם. אל תשפטו באופן כוללני, אל תשפטו בכלל! אין לכם את הכישורים ואת הידע ואת הכלים הנדרשים לחרוץ דין בנושא זה. אנחנו הנהגים מבטיחים לכם נאמנה שזכרון ההולכים נמצא חרוט על לוח ליבנו ואנו ניגשים למלאכתינו בכובד ראש ובחיל ורעדה נעשה הכול כדי להביא אתכם בבטחה על היעדים ונפיק לקח מכל תקלה שהיא.

יהי זכרם של ההרוגים ברוך, שלא ישמע עוד שוד ושבר בגבולינו.

תוכן שאסור לפספס
33 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
24
יש להעמיד ועדת חקירה ממלכתית לנושא התח"צ בכל היביטיה הסיבות: א. תאונות של אוטובוסים מתרחשות מידי זמן. התוצאות מרות וקשות ב. תפקוד החברות בנוגע לעמידה במחויבויות רישיונות ההפעלה - כשל מוחלט. זה לא רק כשל של סדרנים, זה כשל של תכנון וניהול, של מיצוי יכולות ושל "מריחה" וטיוח כשלים. ג. אני מזמין את עצמי
נוסע מתמיד16.02.16
23
ה' מפקיד בידיהם כל יום נשמות של מאות חרדים. ברצותו יביאו את הנשמות לבית המדרש, וברצותו לבאר שחת.
דן סגל16.02.16
22
הלוואי שכל הנהגים ינהגו בחרדת קודש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נוסעת קבועה בתחצ16.02.16

הצגת כל התגובות

21
הרבה נהגים לא נותנים. זכות קדימה במעבר חציה. חוסמים צמתים. חותכים מנתיב לנתיב. לא נכנסים למפרצים. נוסעים באדום. וזה רק רשימה חלקית. והמוקד תלונות של אגד אף פעם לא עונה. ואף פעם לא ראיתי נהג אוט' מקבל דוח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי16.02.16
יש נהגי אוטובוסים שמקבלים דוחות אז בקשה תפסיק לבלבל
שלומי 17.02.16
20
נהגי האוטובוס רובם מסכנים את הנוסעים והסביבה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלמה16.02.16
19
אם הוא עובד ב'אגד' שידע שהוא משרת את השטן!!!!!!!!!!!! שלא יסנגר על כנופית השודדים הזו!!!!!!!!!!!! כל השנים סבלנו מהם וכעת הגיע הזמן לנפץ לנתץ ולרסק אותם לחלוטין!!!!!!!!!!!!!!!!!
שמערל בית שמש16.02.16
18
ללא צל של ספק רואים שהנהג כותב מעומק ליבו מאכפתיות וממקום אמיתי.. אני מתחבר לכל מילה, אני בתור נוסע בתח"צ וגם ברכב פרטי יודע עד כמה שהנהג הנ"ל צודק, הנוסעים והנהגים מגלים חוסר סובלנות כלפי נהגי האוטובוסים וזה פשוט חייב להשתנות! אני שמח שנתתם במה לנהג הזה להביע את עמדתם של הנהגים גם אם רק בשביל סי
שמעון16.02.16
איזה חברת יועצים לקח הנהג ?
יקי 16.02.16
17
אני נוסעת הרבה באוטובוס ולא ראיתי אף מערכת שמתוקנת באוטובוסים של אגד ודן וחבל.
שירה17.02.16
16
בעלי נוסע קבוע על הציר ונסע עם נהג זה המון!!!!!!!! ואמר שכל פעם שנסעו איתו היה פחד אלוקים ואסור היה להעיר לו על כך , אז איפה כל המעקבים הטכנולוגים שיכלו לראות שנהג זה לא כשיר לנהוג???? איך החזירו אותו לאחר התאונה הקודמת ??? איך יהיה לנו בטחון לסמוך על אגד שמיחצן את עצמו טוב שההגה בידים של אגד??????
נוסע קבוע 16.02.16
את הדין ולתת הסבר ודוח מפורט על כל הנסיעות של הנהג הזה. צריך שיהיה גוף חיצוני שיעקוב אחרי הקופסאות השחורות האלו. ודווקא חיצוני, כדי שלא יהיה ניגוד אינטרסים.
איילה16.02.16
15
צריכים לשים אותם בכלא את כל נהגי האוטובוסים הם עבריינים נוהגים כמו מטורפים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרק17.02.16
14
דבריך משכנעים ומלאי היגיון, הלוואי שהציבור גם יפנים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מימון 16.02.16
13
התרגשתי לקרוא את הדברים שלך רמי, אני חושב ובטוח שרוב רובם של הנהגים בתח"צ אכן מקצועיים ועושים את מלאכתם נאמנה על הצד הטוב ביותר. שמרו על עצמכם ועלינו, נסיעה טובה ובטוחה!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דודו16.02.16
12
הנהגים ברובם טובים השאלה אפו המקום של אגד בנהגים הסוררים כלומר הרוצחים
חיים16.02.16
11
עברתי ברכב ליד הכנסת ועמדתי ברמזור שסמוך למשרדי המנשלה לצידי עמד רכב של שר בכיר שהיה לבד ברכבו ודיבר בפלאפון ללא דיבורית... האם תעניש אותו ? אני לא יפרט מי השר כי אז אני יחטוף ממנו שבעתיים... אבל אתם מחפשים את הש"ג... ומתירים את הנהלת אגד להמשיך ולגרום לסכנת חיים למה כבוד השר לא מעניש נהגי אוטובוס
סתם פראייר17.02.16
10
רמי הנכבד אל תבלבל את המוח במילים יפות יכול להיות שהחלק הנאיבי שקורא את הכתבה אולי יצדיק אותך אבל לא אני וחבריי שנוסעים בכבישי הארץ ונוהגים בכלים לא פחות כבדים משלכם עם ניסיון שמעל 30 שנה רואים אתכם העבריינים של אגד איך אתם חותכים בכביש !באיזה מהירות אתם יורדים מירושליים!איך אתם שורפים אדומים כי אתם
סימו הנהג!!!16.02.16
9
רוב נהגי התחבורה של אגד הם נהגים אדיבים נוסעים ומסיעים נוסעיםעל פי הוראות החוק ובהחלט אין צורך להכליל את כל הנהגים.נכון יש,עשבים שוטים ועלינו לדווח על כך למנהלי התחנות אליהם הם משויכים יש לי כבוד לנהגי אגד והתחבורה הציבורית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א.צ17.02.16
8
ימים יגידו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק. 16.02.16
7
אמנם רק נהג רכב פרטי, אבל כמה פעמים אנחנו נתקלים בנהגי אוטובוס מכל החברות שפשוט רבים איתך על הכביש כמו ילדים קטנים, נדחפים חוסמים ומצמידים,? אתה בתוך רכב פצפון ביחס לאוטובוס ופתאום מקבל הרגשה מנהג האוטובוס שכאילו הכביש שייך לאבא של האוטובוסים. אני בא לומר שכמוני אני מאמין שיש עוד הרבה נהגים שנפגש
נהג מן השורה16.02.16
בצורה המאיימת על רכבים פרטיים ומנצלים את מימד הגודל שלהם כדי להפחיד ולנסוע.
איילה16.02.16
6
לנהגים אין הפסקות ומנוחה ועובדים 18 שעות בפועל תחת כיסוי של שני סידורי עבודה כאשר בפועל הנהג נוהג 18 שעות !! הגיע הזמן שתקום ועדת חקירה שתבדוק את התנאים של הנהגים באגד.
מחאת הנהגים18.02.16
5
אל תדון את חבריך עד שתגיע למקומו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ח16.02.16
4
אף אחד לא דבר על הנהגים. מדברים וזועקים על הנהלת אגד שהעסיקה אותו.
מישהו16.02.16
3
איני יכול לפרט כדי לא להלבין פנים שלו. אבל בבקשה תתן לי שמות של 10 נהגי אגד שנסעו בפראות בכבישי הארץ. ואחרי שהוגשה נגדם תלונה. אכן אגד נתנה להם עונש של 1000 שקל ומעלה קנס ? נראה אותך אומר ביישרות. מערכת הטיוח של אגד על תלונות הייתה מהסדרנים הארורים שלכם שדירבנו אתכם לטוס והבטיחו כי לא תחטפו שום
נהג משאית17.02.16
2
זוועה נסעתי יומיים אחרי הסיפור באוטובוס של אגד.. עירוני הנהג סוגר על אנשים בפנים ממש את הדלת צועק ומתעצבן.. מעירים לו והוא במקום להתנצל משתולל עוד..בכזו פראות נקווה שלא יהיו עוד תאונות.. מייד אחרי זה עליתי על אגד בינערוני לבית שמש.. חא תאמינו.. כל הנסיעה האוטובוס מקרטע.... ממש ככה רעשים של ברזלים בא
יעקב16.02.16
1
אני עושה 6000 קילומטרים בחודש בכבישי ישראל ואתם נוהגים כמו משוגעים לא רואים אף אחד מי מטר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טל16.02.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 22:28

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 15:35

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24