כיכר השבת

על רקע הפשרה בכותל

דו"ח חושף: כך ניסו הרפורמים להשפיע על אורח החיים החרדי

עשרות עתירות תוך 5 שנים: דו"ח מרכז ליבה שמתפרסם לראשונה בכיכר השבת, מציג את הניסיונות הרבים של הרפורמים לשנות את הזהות היהודית בישראל ולהתערב באורח החיים החרדי (חדשות)

10
חיים אבני | כיכר השבת | י"ד באדר א' | 23.02.16
קהילה רפורמית, ארכיון
קהילה רפורמית, ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

בעקבות אישור "מתווה הכותל" על ידי הממשלה ללא התנגדות של חברי הכנסת החרדים ולאחר שחלק מנבחרי הציבור החרדים טענו שהמתווה אושר לאחר שהרפורמים ו"נשות הכותל" פנו לבג"צ וכי ההסכם הוא "כורח המציאות" על מנת למנוע פסיקת בג"צ בנושא, דו"ח חדש של מרכז ליבה מציג עשרות עתירות שהגישו הרפורמים והארגונים שפועלים נגד אורח החיים החרדי בחמש השנים האחרונות.

על פי הדו"ח, בחמש השנים האחרונות הוגשו לכל הפחות 25 עתירות לבתי המשפט נגד חרדים בין היתר במטרה לשנות את החינוך והצביון החרדי, כמו גם במטרה לבצע שינויים בנושא דת ומדינה. במרכז ליבה טוענים כי אם עתירה לבג"צ מהווה עילה להסכמים ולפשרות, הרי שאין לדבר סוף מאחר והארגונים שפועלים נגד החרדים מנסים להתערב בכל תחום. בנוסף, גורמים במרכז ליבה טוענים כי בחלק ניכר מהעתירות לבתי המשפט השונים, העתירות נדחו לעתים על ידי השופטים, אך בחלק מהמקרים העתירה בוטלה לאחר חקיקה של המפלגות הדתיות.

בין עשרות העתירות שהוגשו על ידי העמותות השונות שברובן מזוהות עם הרפורמים, ניתן למצוא עתירה שהוגשה לפני חודשים ספורים על ידי המרכז הרפורמי לדת ומדינה יחד עם עמותת חדו"ש לביטול תמיכות של משרד הכלכלה למעונות יום, תמיכות שהותאמו לחרדים, בעקבות העתירה בית משפט קבע כי התמיכות יופסקו בצו על תנאי עד לתשובת המדינה בנושא.

לפני כשלוש שנים הגישה עמותת "המרכז לפלורליזם יהודי - התנועה ליהדות מתקדמת בישראל" המזוהה עם הרפורמים עתירה לבית המשפט על מנת לחייב את משרד החינוך להכניס את מבחני המיצ"ב למוסדות החינוך החרדים. בסופו של דבר נמחקה העתירה לאחר ששר החינוך דאז, שי פירון, ביטל כליל את מבחני המיצ"ב בכל הארץ.

בעתירה שהגישה עמותת "המרכז לפלורליזם יהודי" יחד עם עמותת חדו"ש ומספר ארגונים נוספים, עתרו העמותות לחייב את המדינה להכיר בנישואין אזרחיים ולהציע פתרונות לזוגות "חסרי דת" שרוצים להינשא בארץ. בסופו של דבר העתירה נמשכה לאחר שבג"צ הבהיר כי מקומו של הנושא הוא בחקיקה בכנסת.

בעתירה שהוגשה לפני מספר שבועות על ידי המרכז לפלורליזם יהודי - התנועה ליהדות מתקדמת בישראל, נדרשו השופטים לקבוע קריטריונים ברורים לשירות לאומי אזרחי, זאת ככל הנראה במטרה למנוע אפשרות לשירות לאומי בעמותת "אפרת". העתירה נמחקה לאחר שהכנסת חוקקה חוק בנושא.

לפני כארבע שנים הגישה עמותת המרכז לפלורליזם יהודי - התנועה ליהדות מתקדמת בישראל שני עתירות נגד רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, עתירה אחת כללה דרישה להעמדה לדין של הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת, בגין התבטאויות נגד האוכלוסייה הערבית המהוות לטענתם עבירות של פרסום הסתה לגזענות, ועתירה נוספת בדרישה להשעות את הרב שמואל אליהו מתפקידו בגין התבטאויותיו נגד הציבור הערבי. שני העתירות נדחו.

עמותת המרכז לפלורליזם יהודי - התנועה ליהדות מתקדמת בישראל גם הייתה בין העמותות שהגישו עתירה לבית המשפט בדרישה לביטול ההליך הקיים לבחירת מנהל לבתי הדין הרבניים, ודרישה לחייב מינוי אשה לתפקיד זה. גם עתירה זו נדחתה על ידי בית המשפט.

שתי עתירות בהן הייתה מעורבת עמותת חדו"ש, נגד העדפת חרדים ונגד "חוק טל" התקבלו, כשבעקבות כך ביטל בית המשפט את "חוק טל" והממשלה ביטלה החלטת ממשלה שנגעה לדמי "השלמת הכנסה" לאברכים. בעתירה אחרת של חדו"ש לגבי ביטול החלטה של בית דין רבני לענייני ממונות בעיר אלעד, נערכים הדיונים בבית המשפט בימים אלו.

בעתירה של התנועה המסורתית והתנועה ליהדות מתקדמת בישראל שהוכרעה לפני כשלושה שבועות נקבע כי ניתן לחייב מקוואות לאפשר טבילת מתגיירים רפורמים, זאת בניגוד להלכה. אותם ארגונים גם הגישו עתירה בדרישה למימון ברית מילה לגיור שאינו אורתודוקסי מתקציבי מערך הגיור הממלכתי.

בנוסף הגישו מספר עמותות המזוהות עם הרפורמים מספר עתירות שדרשו הכרה בגיורים הרפורמים לצורך קבלת אזרחות ב"חוק השבות". כמו גם עתירות לקבלת תקצוב ממשרד החינוך כמו גם קבלת הקצאות לבתי כנס רפורמים, כשבסופו של דבר הדרישות התקבלו על ידי ראש הממשלה נתניהו והעתירות נמשכו.

הישג נוסף שרשמו מספר ארגונים שפועלים נגד החרדים הוא פסיקת בית המשפט שאישר לפני כשבועיים את דרישת העותרים למינוי מנכ"לית אשה לבתי הדין הרבניים, ומינוי דיינים קבועים לבית הדין הרבני הגדול.

תוכן שאסור לפספס
10 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
9
הכללה נובעת מבורות, ושנאת חינם לא עושה טוב למצב מילא היית מבין ובודק למה החרדים מתנהלים ככה ועל מה הם נשענים סיכוי מסוים שהיית מבין סתן בקשר להיסטוריה, עד לפני כמאה ומשהו שנים, רוב העם בגדול היה שומר תורה ומצוות מלחמת הדת נובעת מסיבה מסויימת תחקור ותראה האן היהדות מבוססת? תחקור (אובייקטיבית) וא
גיימס24.02.16
8
לא לוותר להם יהודי זה ללא פשרות
א.מ.ש24.02.16
7
לרפורמים יש בארץ כ- 50 בתי כנסת ולאורתודוקסים יש בארץ כ- 10,500 בתי כנסת,אז הם חייבים להתחשב ברוב העם ולא העם צרכים להתחשב במיעוט כמו בכותל,שנותנים להם שטח בכותל הדרומי ועושים רעש תקשורתי וחבל!!.מי שעושה בר מיצווה לכלב בג"ץ לא צריך לתת להם שטח בכותל הדרומי!
ירושלמי24.02.16

הצגת כל התגובות

6
מתי תבינו שהרפורמים שולטים במדינה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תומר בר24.02.16
5
לא מבין אנשים כאלו מסתמה לא שומרים שבת מה ענין שמניחים תפילין בשאר מקומות בעולם הרפורמים לא עושים דברים כאלו שמניחים תפילין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברהם 24.02.16
4
אתם מבינים כמה החרדים מנסים ומשפיעים על חי אלה שאינם חרדים? ברור שבגלל שכולםבסךהכל מטומטמים אז כולם בטוחים שהם הגי טובים !* (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james23.02.16
3
ממשיכים כת לבין ולבין עד בריאות המשיח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טפי23.02.16
2
הגיע הזמן שתעשו יד אחת עם מה שאתם קוראים 'המזרוחניקים.' כן, כן אלה שהם אובססבים לשלב תורה ועבודה וצבא, אלה שנדבקים אליהם כל מיני דתי לייט . אלה שרואים בכל מהלך כלי והשגחה עליונה כולל מדינת ישראל לפני מלכות ישראל , הגרעין המרכזי החזק התורני בערים בהתיישבויות אל תוותרו עליו, ועל תתרחקו ממנו בגלל כיפ
כיפה סרוגה 23.02.16
1
כמה פעמים החרדים התערבו בחיים יהודים, ובכללם חילונים ורפורמים
KSP23.02.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

אור זרוע לצדיק

אלפים בהילולא השנתית לאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זיע"א | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24

היסטוריה ואקטואליה

הניסוי החדשני ב'מצות מכונה' גרר סכסוך בין הרבנים הגיסים

ישראל שפירא | 25.04.24

יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ

שידור חי | מעמד ברכת כהנים בכותל המערבי • צפו

כיכר השבת | 25.04.24

להוי כעפרא דארעא 

הגרמ"צ ברגמן שרף את החמץ סמוך למעונו | תמונות

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

ומשפע מצוות תפילין

כך נחגגה בר המצווה לנכד של גדולי הרבנים | תיעוד

חים רוזנבוים | 25.04.24