כיכר השבת

מי בכלל רוצה ירושלים מאוחדת?

בנט, שר החינוך, עומד להקדיש את שנת הלימודים הבאה לרעיון של ירושלים המאוחדת. אין דבר מטופש, אטום ומסוכן יותר מאשר ירושלים המאוחדת. טורו השבועי של עו"ד דב הלברטל (חרדים, טור)

22
עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת | י"ט באדר א' | 28.02.16
עו"ד דב הלברטל
עו"ד דב הלברטל (צילום: כיכר השבת)

בנט, שר החינוך, עומד להקדיש את שנת הלימודים הבאה לרעיון של ירושלים המאוחדת. אין דבר מטופש, אטום ומסוכן יותר מאשר ירושלים המאוחדת. אך הוא יחנך את ילדי ישראל, באותה מידה של קיצוניות לאומנית, בהם מחנכים הערבים את ילדיהם בירושלים המאוחדת.

אין דבר כזה שנקרא ירושלים המאוחדת. זו המצאה של קיצוני הימין כדוגמת בנט, אריאל וחוטובלי. במלחמת ששת הימים נכבשו שכונות מזרח ירושלים. שכונות אלו, בהגדרתן המשפטית והפוליטית הן חלק מהגדה המערבית. מתגוררים בהן כשלוש מאות אלף ערבים. מישהו החליט לצרף אותם לירושלים. עד אז ידעו שירושלים מאחדת רק את היהודים שבה.

מכיוון שאי אפשר לספח את מזרח ירושלים לשטח כלשהו במדינה, דבר העומד בניגוד לחוק הבינלאומי וגם לחוק הישראלי הפנימי, מצאו רעיון מקורי: להחיל את המשפט והמנהל הישראלי על שכונות אלו. זה לא סיפוח, כי כאמור הסיפוח הוא אסור. אך התחילו לקרוא לזה סיפוח, וכך, במובן הפוליטי והתעמולתי זו הפכה להיות עובדה. היום כולם כבר חושבים שמזרח ירושלים סופחה.

עם כיבושן, הוגדרו שכונות אלו כמזרח ירושלים. אחר כך, לאחר הסיפוח הלא חוקי, הן נקראו ירושלים. היום כבר מדברים על ירושלים המאוחדת. ירושלים המאוחדת לנצח נצחים. זה הרי חלומם של אנשי הימין הלאומני. מצדם, לא אכפת להם לספח עוד מיליון ערבים לירושלים.

בגישה האנטי יהודית שלהם, משקפים בנט ואריאל את כל הכיעור הלאומני שמביא עלינו אינתיפאדות. בגלל ההזיות שלהם, נאלץ חלילה להיאבק בעוד טרור ערבי. בימים אלה לא ניתן אפילו להכניס צבא לשכונות מזרח ירושלים, כדי למגר את הטרור, שהרי הן שייכות לעיר שחוברה לה יחדיו.

מי בכלל רוצה את ג'אבל מוכבר בירושלים המאוחדת? מי רוצה שאבו דיס וקלנדיה יהפכו לירושלים המאוחדת, או מחנה הפליטים שועפט? ובכלל, למה שרמאללה לא תהיה ירושלים המאוחדת? אני מציע לכלול את שכם וג'נין בירושלים המאוחדת, ולפטור בכך את הבעיה של הגדה המערבית. בואו נחליט על ירושלים מאוחדת רבתי. עיר המחברת את כל הגדה המערבית כולה יחדיו.

ממשלת המתנחלים תמיט אסון על ירושלים. הם יכלילו את כל מאות אלפי הערבים בירושלים כאזרחים שווי זכויות. הרי לא תהיה להם ברירה. ואז יצביעו בהמוניהם לראשות עירית ירושלים. מועצת ירושלים תהיה חציה יהודית וחציה ערבית. על יהודי ירושלים תוטל האחריות לגדל את ילדי ערביי ירושלים. כמו כל תושבי עיר מסופחת, העיריה תצטרך לדאוג מתקציבה לכל צרכי הערבים. כך תראה ירושלים המאוחדת לנצח נצחים. עיר שחוברה לה ערבים ויהודים יחדיו.

תוכן שאסור לפספס
22 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
10
האם אתה בא לחלוק על דוד המלך. אמנם אתה עו"ד אך בגלל הכיפה שעליך, עליך ללכת לפי היהדות ולא לפי החוק. שמאלן ללא תקנה
מאיר28.02.16
9
שהם נלחמים נגד ההלכה ולא מאמינים בנצחיות ההלכה מה שכתוב בסימן שכ"ט הל' שבת שאסור להכניס נכרי לשטח אפילו לרגע קל שמא הוא לא ירצה לצאת משם ואם יעשה מלחמה יהיה לו קל יותר לכבוש את ארץ ישראל והם הם אשמים על שפיכות דם של יהודים על עצם הדיבור על החזרת שטחים וכמו שכותב שם הרמ"א שאפילו הנכרי עדיין לא נכנס
יהודי28.02.16
הדוגמא הכי טובה לעיוות ההלכה והוראת פנים שלא כהלכה זה השימוש בפסק השו"ע, שאין לו שום קשר לנידון. דבר ברור בתכלית שפיקוח נפש דוחה הכל, ממילא, בלי להביע דעה, ההחלטה בנושאים אלו תלויה בגורמים הבטחוניים, לא באמונות ולא בסיסמאות ולא באידיאולוגיות שאין להם שום בסיס ממשי.
יהודי פשוט28.02.16
על אמונה בהשגחה פרטית וניצחיות ההלכה שאין להם שום בסיס ממשי ועל שימוש בפסק השו"ע שאסור להכניס נכרי לשטח אפילו לרגע לקחת משהו פן לא ירצה לצאת משם ואם ירצה פעם להלחם יהיה לו נוח יותר לכבוש כלומר אסור לתת לו אופציה שיוכל לכבוש ולא מדברים כבר על לתת נשק ועל זה כותבים עיוות ההלכה אלא אדם מעוות כמוך שמחפש
יצחק29.02.16
צדקת אכן בהלכה שואלים לקפילא (מומחה אובייקטיבי) ואם תשאל כל גורם בטחון שלא מעורב בפוליטיקה ובשום אידיאולוגיה יגיד לך שכל וויתור מחריף את המצב ולדעתך שאמונה בהשגחה פרטית ובנצחיות התורה וההלכה שזו דבר ה' אין להם שום בסיס ממשי עפ"ל בינתיים כבר חמישים שנים מחזיקים בשטחים ולא הצליחו להחזירם ע"י וויתורים
יהודי29.02.16
אדרבה. אדרבה. לך תברר. דעתם של רוב רובם של אנשי המקצוע קרי אנשי הבטחון הוא שחייבים להניע תהליך מדיני. לא יעזור לך כלום. לא לך ולא לכל המגיבים בשצף קצף נגד הלברטל שבס"ה אומר את האמת הכואבת. אתה מנפנף בהלכה ואולם ההלכה הראשונה היא שפיקוח נפש דוחה כל התורה כולה. והיות וזה עניין של פיקוח נפש צריך לשאול
משקיף מהצד29.02.16
איש בטחון הוא אחד שמומחה בתורת האיסטרטגיה, שמבין אם מבחי' האיסטרטגיה שנחזיר שטחים אם אחר כך יהיה יותר נוח להם לשפוך דם, וההלכה אומרת במפורש שאפילו הנכרי עכשו מבטיח לעשות שלום אפשר לעשות איתו שלום אבל לא תמורת שטח כי אסור להכניס אותו לשטח אם יהיה לו יותר קל אח"כ אם ירצה פעם לעשות מלחמה אפילו אחרי ש
יצחק01.03.16
8
אתה נתלה באילנות גבוהים, כמו דור יוצאי מצרים. הוא ישב ובכה על הארץ, על הקושי לכבוש אותה. הם הוציאו את דיבתה רעה. הסגנון קצת שונה משלך (בכל זאת, עברו כמה אלפי שנים) אבל התוכן ממש זהה.
כלב ויהושע28.02.16

הצגת כל התגובות

7
טיפשות שלך כמה טיפשות במאמר אחד
שירי29.02.16
6
עם הלברטל. צריך לשים חומה ביננו לבינם ולהעיף עליהם פצצות בכל פעם שמישהו מנסה לפגוע בנו
יהוידע המתנחל28.02.16
5
אתה מכיר בתורה כזה מושג?! ומה אם העיר העתיקה הותל הר הבית זה גם ה"גדה המערבית"?!. בנוסף מה זה משנה איך יכנו את השכונות האלו,טרור הן יעשו בכל אופן אם תירוצים שונים כמו "שבגלל שמוציאים להורג" את הרוצחים שלהם וכו' (מעניין איך הם היו מטפלים במי שהיה הורג אותם)והממשל פה לא היה מטפל בהם כמו שצריך בכל מקר
אבי28.02.16
4
חבל"ז הבל הבלים חבל על הזמן להתעסק עם "מורה ההוראה" הלז ועם "דיבוריו"
יהושע הפרוע29.02.16
3
גם העיר העתיקה לא "מאוחדת". צריך להחזיר אותה יחד עם הכותל, ובא להלברטל גואל. לפי החוק הבינלאומי, כל מה שמעבר לתכנית החלוקה, מוחזק בידנו באופן בלתי חוקי. שטחים אלה מעוררים מחלוקת ואינתיפאדות. כדאי להיפטר מהכול ולהגר ללייקווד שבארה"ב.
מוטי29.02.16
2
צריך לגרש אותם והרתעה
יהודי28.02.16
1
לא לחינם הפרסומת סביב מאמרו של העו"ד המלומד היא לחיתולי תינוקות "ביבי סטייל" . "אשריו " שאלו הם שכיניו ... נראה רק שלבעלי הטיטולים יש יותר שכל ישר...
לא לחינם...28.02.16
למה כבודו כל כך עדין עם ה"חכם" ? הנ"ל שייך ל"הקהה את שיניו" - היום ועכשיו לפני ליל הסדר !
הבן השני28.02.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

טכנולוגיה חסכנית

כך תתחילו את הקיץ עם עו"ש מאוזן- חודש ראשון חינם>>> 

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם