כיכר השבת

בגלל השינוי בצורת הזריקה

בכיר ב"העדה החרדית": העופות שבכשרות שלנו - לא כשרים

הסערה בעקבות שינוי אופן הזריקות לעופות בבד"צ העדה החרדית נמשכת. "כיכר השבת" חושף את מכתבו של הרב משה ברנסדופר, בנו של פוסק הכשרות של העדה שקובע: מדובר בטריפות (חדשות)

84
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"א באדר א' | 01.03.16
עופות, ארכיון
עופות, ארכיון (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

סערת ענק בכשרות העדה החרדית: רבנים בכירים ואדמו"רים המזוהים עם העדה החרדית מחזקים את המתקפה נגד כשרות העופות של ועד הכשרות של העדה החרדית.

הסערה החלה בעקבות דברים שאמר לאחרונה השוחט הראשי בכשרות "שארית ישראל" הגאון רבי נחום יברוב, על כך שבשחיטת העופות של העדה החרדית "מתפשרים" כביכול על אופן הזריקה לעופות שנמצאו בהם דלקות ומחלות ולדבריו שינו לאחרונה את מנהג הבד"צ בעבר.

בעקבות דבריו של הרב יברוב, כמה חסידויות הורו בהוראה שקטה לחסידים לצרוך שחיטה פרטית ולא לסמוך לעת עתה על שחיטת העדה החרדית. הבוקר (שלישי) פורסם מכתב הבד"צ לפיו אין שום בעיה בשינוי שבוצע, זאת לאחר בדיקה מעמיקה שנערכה.

הערב, חושף "כיכר השבת" את מכתבו של הגאון רבי משה ברנסדופר, גאב"ד היכל הוראה ובנו של בעל "הקנה בושם" הגאון רבי מאיר ברנסדופר זצוק"ל, שאוסר באופן מוחלט את העופות של העדה החרדית בגלל מיקום הזריקה, ומעיד כי אביו שהיה הפוסק בכשרות העדה החרדית, הורה כי במקרה כזה יש לזרוק את העופות לפח האשפה.

(סריקה)

כיכר השבת מביא את מכתבו המלא של הרב ברנדסדופר:

"הנני בזה בהמשך לשיחתנו אתמול בלילה בבית מדרשינו 'היכל הוראה', בשעה שאחד האברכים הביא לנו עשרה עופות, מעופות האלו שאנו דנים בה כעת ע״ד מה שנמצא אצלם דלקת במקום צומת הגידין [הנקרא בשפת הווטרינרים, 'צלקת' או 'נימוס הרקמות' או 'בשר מת'] היות ששינו לאחרונה אופן הזריקה במקום השוק, ועל שישה עופות הודה מע"כ בפניי שהוראת אאמו"ר מרן בעל הקנה בשם זצוק"ל שעופות אלו בוודאי טריפה".

"ואם היה קורה לפעמים עוף עם שאלה כזו במשחטה שע"י עדתינו, היו משליכין עופות אלו לטריפות עקב הוראתו הנ״ל [ואמרת לי שכן ששמעת הן מהגאון רבי נחום יברוב שליט״א והן מהבודקים בעדתינו]. והוספת, שאמנם לדעתך אין להטריפם בוודאי אלא שיש עדיין לדון בזה".

"והגם שלא היה לי בזה שום חידוש, כי ידוע לי מכבד הוראתו הנ"ל בעת שלוויתי אותו הרבה שנים בשחיטה שהייתה תחת פיקוחו והשגחתו של אאמו״ר זצוק״ל, ותקופה ארוכה הייתי שם הרב הממונה, והוראתו הברורה היתה שכל ריעותא וחשש ריעותא יש להסירו תיכף מהליין ולהשליכו למקום המיועד לטריפות".

"ע"כ כל עניין המשא ומתן בזה, אין כאן שום נידון לוויכוח, כי היה שגור בפי אאמו"ר לומר על כל ענין הנ״ל, שאנו בני ישראל כפופים לפסקי רבינו רבן של ישראל מאור עינינו הרמ״א שדבריו מפורשים בשו״ע יו״ד סימן נ״ו סעיף ט, וז״ל: ואנו אין בקיאין בבדיקת צומת הגידין של עוף משום דקשה לבדוק, ובקל הוא נטרף ולכן בכל מקום דאיכא מכה במקום צומת הגידין אפילו אינו רק נפוח ונצרר הדם מאחר שהיה צריך בדיקה ואין אנו בקיאין בעוף הוא טריפה. עכ״ל".

"וכן בתשובות אאמו״ר (קנה בשם ח״א סימנים מ״ז - מ״ט) כתב שם שכיון שכן, אין לנו עוד מה לדון בזה, אחר שרבינו הרמ״א סגר בפנינו הדרך, כי כל חשש כל דהוא בצומת הגידין הוי טריפה [והטעם לכך, דהיות שיש שם ט״ז גידין, ואנו רואים רק י״א גידין, ואם כן כיון שנעשה ריעותא כל דהוא, אפשר שאחד מהה׳ גידין האחרים שאין העין רואה ניזוקו], ואם רבינו הרמ״א לא היה לקבוע שלא נעשה ריעותא באחד מהט״ז גידין, מי יבוא אחר המלך לומר שהוא כן בקי בזה".

"ע"כ הנני בזה בנידון דנן, אין לנו אלא תורת משה וזאת התורה לא תהא מוחלפת, ומי הוא זה אשר יכול להרים יד בתורת משה - הרמ״א ז״ל, ויה״ר שלא תצא מכשול מתחת ידי אכי״ר, וע״ז באעה״ח בידידות נאמנה משה בראנדסדארפער" נחתם המכתב.

תוכן שאסור לפספס
84 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
49
בעטרה מחפוד וכיו'.....?
אל06.03.16
48
אין עיקר ואין טפל, הכל היסטרי ופיגולים וחרמות וחארטה.
ישראלי 102.03.16
47
מגיב מספר 13 הוא שליח של הסטרא אחרא להרדים ולקרר את העם, אם הוא יהודי מאחל לו שיחזור בתשובה, וירשום דברים חכמים בפעם הבאה
מגיב02.03.16

הצגת כל התגובות

46
all i can say is ISHKOAH RABBI AMNON ! everything you say is emet
MORDEHAI06.03.16
45
מי היה מאמין??? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עמי02.03.16
44
מי שלא מקשיב לו נופל כל שנייה באיסורים. מטומטם מי שלא מקשיב . שיאכל אותה . אני ממש נהנת לקרוא כאלו כתבות האמת יוצאת לאור
גילה02.03.16
43
זה עסק כלכלי נטול כשרות זה הלבנת כספים לטובת משפחה עבריינית שהקימה וששולטת בבד"ץ. וכרגיל ,התמימים נופלים בפח וקונים ביוקר ולא מסיימים את השבוע לא את החודש.
משה02.03.16
אני מכירה מקרוב כמה אנשים שעובדים שם ואני יודעת בדיוק מה הולך שם, אף אחד לא יודע כלום מה הולך שם רק בן אדם שהיה שם וראה, למשהו אחר אין שום זכות להגיד מה כן טוב ומה לא טוב, רק מה שתה רואה בעיינים!!
חי02.03.16
מכשרות העדה. הטירור שולט שם כבר עשרות שנים!
עקיבא02.03.16
42
בתאבון !
DAVID02.03.16
41
תשלחו בקשה למייל ותקבלו חוברת שתסביר לכם את העניין haorhayomi@gmail. באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אמת02.03.16
40
לדעתי מה שלא כשר כאן זה המחירים שהם דופקים כדי שיהיה להם עוד כמה מיליונים בבנק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סימה 02.03.16
39
זה חמור מאוד
אברהם 24.04.16
38
שר' נחום יברוב הוא בעייתי בפני עצמו כי הרי רבני שארית ישראל לא רק שלא קיבלו דבריו, אלא אפילו לא הסכימו לפרסם דבריו ביתד נאמן והדבר אומר דרשני
הדבר אומר דרשני02.03.16
37
שנים אתם אוכלים עופות עם שאלות הלכתיות חמורות אבל תהנו להתרברב על ה"פרענקים" ועל המודרנים שסומכים על בית יוסף או על הרב מוצפי וכד'.מתי תקלטו שאתם חיים בגאווה סרוחה???
מאיר01.03.16
36
גם צדק לגבי הזמרים הפסולים , גם לגבי אריה דרעי וגם לגבי הכשרות
חיים16.11.16
35
מענין מה יש למערכת כיכר השבת נגד "העדה" בשביל לפרסם כזה כותרת ועוד בלי תגובה בזמן שהם יודעים שהכל קישקוש אחד גדול.
לייזר02.03.16
34
עם המופרע השני דוב לנדאו שתי משוגעים שרוצים הכשר
משה02.03.16
33
יהיו עניים. רצו לומר כי כל זמן שלסופר סת"ם יש מעט עבודה, כותב המזוזות בכשרות מלאה, אבל כשיש הרבה עבודה, פותח מכון, מעסיק סופרי סת"ם, ואז הכסף והרווח קודמים לכשרות המזוזה. לכן כל אירגוני הכשרות מהדרין אינם כשרים, כי יש שם כסף גדול, והכסף הוא העיקר.
דן סגל02.03.16
32
אולי יבוא משיח כל עוד יהודים טובחים אחד את השני הלכתית ,העופות היו מעדיפים להישאר ביצים.
יהושע02.03.16
זה כמו שתגיד לאחד את כל המדינות בעולם או לאחד את כל שבטי ישראל לשבט אחד... העיקרון לנטרל מחלוקות הוא לא לכעוס, אפשר שיהיו המון גופים רק בלי כעס ביניהם ומקבלים אחד את השני! זה רצון ה'
שלמה02.03.16
31
אין מי שמעיז לצייץ על בעיות כלשהן בבד"צים השונים. הבד"צים מגלגלים סכומי עתק, וכשיש בעיות מי יעז להתלונן ?
א02.03.16
30
ולא רק בבדץ הזה אלא בכולם.. אין עופות כשרים היום וחמור מכך רובם ככולם גם חולים מתנאי האחזקה שלהם. כנ"ל לגבי בשר אבל עדיין לא הודיעו על זה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפי01.03.16
29
גנבים
אבי 02.03.16
28
הנושא שדיינו בו בעדה היום בבקר היה: האם נפסלים העופות שקבלו זריקות ברגלים, כאשר כתבתם בעצמכם: "בדיון השתתף הרב נחום יברוב כשהוא משמיע לאוזני חברי הבד"צ את טענותיו על כך שמזריקים מים ברגליים, מה שפוסל את השחיטה, כאשר לדבריו עדיף להזריק בחזה, מאחר וברגליים יש את צומת הגידים. נגד ב'העדה' טענו כי בהזרק
חסיד שפוי01.03.16
סוף סוף תגובה רציונלית וחכמה
שפוי02.03.16
27
יש להכשיר את הסירים שבישלו בהם עד היום עופות בהשגחת העדה החרדית ור"ט ווייס.
מנחם01.03.16
26
מי יודע,אולי בגלל זה קורים פיגועי הדקירה לצערינו. ובאמת הגיע הזמן לעבוד על מידת התאוה.שכן כבר אמר רבינו בחיי- בטנם אלוקיהם.הרבה שמעו כבר מזמן על בעיות הבשר אבל לא ה' הוא אלוקיהם שאמר לא לאכול טריפות אלא הבטן היא האלוקים שלהם והיא מחליטה מה לאכול מכיו שאחרי אכילת טרף אדם נהיה מטומטם... (נשלח
שיפי02.03.16
25
סוף סוף רבני אמת שאומרים את האמת בפנים. הרב אמנון יצחק מביא עדויות במשך שנה שלמה משוחטים בודקי סכינים וכל המחדלים שנעשו. ושאין בשר חלק כלל ועיקר כי בנס יכול לצאת 20% חלק לפני מרן בית יוסף וכל הבדצים מוציאים כמעט 60% חלק וזה לא יתכן. לכן כולנו אטומים בתורה, שליחי הציבור בתפילה פסולים, וכותבי ספר תורה
גיא ד01.03.16
24
הרב בראנסררפר כבודו במקומו מונח (חוץ מזה שכבר כמה שנים שהסתבך עם הנהלת העדה החרדית ששכל תקופה ממציא עוד משהו,) אבל מה שלא נכון בכתבה זה העובדה שיש עוד רבנים שהורו בשתיקה וכו זה ממש לא נכון
יברוב03.03.16
בכמה חסידויות ה ורו לא לאכול עדה
בור07.03.16
23
שחיטת פרטית של צאנז , לפני חגים של מיר, רבנות ראשית בצפון, חלק מהשחיטה של הרב מחפוד ונווה ציון - מיוחדים , וחבד של הבלין. השאר בכלל לא מבינים מה עושים(שוחט )
איזנבאך02.03.16
22
על חשבון האברכים והעניים וזאת הטריפה הכי גדולה. למה מוצרים עם הכשר הבדץ יותר יקרים? זה גזל ורעות רוח. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קוגל ירושלמי02.03.16
21
אי אפשר שלא לשמוע לצדיק הרב אמנון יצחק שליט"א, לפני שנה הפסקנו לאכול ברוך השם. כבר חתם סופר אמר שיצר הרע יש לו כסא של שלוש רגלים, אחד מהם זה שוחטים שמאכילים את העם נבילות וטריפות, וכך כולם חוטאים ומימלא לא מתקבל התפילות כמעט, כי גם החזנים לא כשרים במהותם. אבל יהיה בסדר אנשים מתחזקים, המלחמה היותר קש
אי 02.03.16
אתה לא חושב שארבע פעמים באשכול אחד כבר מספיק?
חסיד שפוי02.03.16
20
מה יעשו כל ה"חלוקות"?
שמעון01.03.16
19
הרב בראנסדרפער האם לאים שלך פשוט לא מעניין את כבוד אבא , או שהם פשוט לא משתמשים בשמו לצרכיהם האישי
יברוב07.03.16
18
אי אפשר למסחר כשרות אי אפשר לשחוט כמות מטורפת ולהחזיק סכין כמו שצריך לא הגיוני כל מערך הכשרות בכלל לחזור לשחיטות פרטיות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אביטן02.03.16
17
מאז שהתגלה הטיפול בעופות בזוגלובג על ידי העובדים הערבים.שהיו זורקים ובועטים בעופות.ובד`ץ הכשיר אותם אף על פי שהיו טרפה. לכו תכשירו את כלי המטבח שלכם.
mike02.03.16
תבדוק לפני שאתה אומר
משה02.03.16
מעניין מה הנקניקים שאתה אוכל
מעניין03.03.16
16
ועל מושהל'ע נאמר: לא כל הרוצה ליטול את השם יטול
מצוי בעניינים02.03.16
15
סוף כל סוף הגיע הזמן שכל מה שאמר הרב אמנון יצחק לגבי כשרויות הבשר שהכל זה טרפות יוצא לאור (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נחמה01.03.16
14
הרב אמנון יצחק שליט"א הי"ו מתריע על הנבלות וטרפות שהבדצים המסחרים מאכלים את הציבור ומביא הוכחות בעדויות וסרטונים ובין השאר מביא סרטונים של הרב עובדיה זצ"ל והרב שלמה עמאר שמעיד שאין חלק בית יוסף והכול רמאות ותעשית כסף ומי שאומר שזה חלק בית יוסף מרמה את הציבור ויתןאת הדין בעולם הזה ובעולם הבא ועלהם
גבריאל05.03.16
13
הרב נחום יברוב - מרבני השחיטה בבד"ץ שארית ישראל ומחבר הספרים "דברי סופרים" יצא נגד העדה חרדית שגרם להבהרה בס"ד לידידי הרה"ג..... בקשת ממני להודיעך בכתב דעתי בנוגע לבעיות של טריפות בעופות שמקבלות 'זריקות' ב'שוק', והנה בתקופה אחרונה עקב החלפת החומר המוזרק נגרמו הרבה טריפות, היות והחומר המוזרק לא נס
נפתלי02.03.16
12
אנשים יקרים, דיברנו עם הרבה רבנים גדולים מאוד שחולקים על כך שהעופות טריפה. לפני שאתם רצים להכשיר את המטבח והכלים וזורקים את העופות - חבל על ממונכם! לכו לשאול מורה הוראה שאתם סומכים עליו. וכל אחד יעשה כפי שיפסקו לו רבותיו.
יונתן02.03.16
11
ידוע הפסק ממרן המנחת יצחק זצוק"ל שעליו אין חולקין ולפי זה מורים הבד"ץ. בכל השנים ניסו לחבל בהכשר זה ובסוף יצא הצדק לאור ובפרט אלו שיש להם הכשר אחר שלא מוכרים רבע מהבד"ץ וכל אלו שמנסים לחבל בהכשר שהקימו יראי ה' מצוקי ארץ משחקים באש
אחד שיודע02.03.16
הכלבים זה 'העדה'... לא יעזור להם! בערבית אומרים: כולהו כאלב אינד אל יום! אז זהו שסופסוף זה הגיע ואשרינו שזכינו לראות וחבל על כל מי שלא זכה לראות... ואגב אם אתה מדבר על המכירות גם בזה יש לי חדשות בשבילך... אבל הפעם באמת באמת הולכים לקראת הסוף שלהם!
חצקל02.03.16
10
שאין לסמוך על הבדצים , רק שחיתות חבורה קטנות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הרב שליט״א אמנון יצחק02.03.16
9
כל הכתבה הזאת היא קשקוש אחד גדול, בגלל שר' משה ברנדסדופר כועס על כך, שרק שני אחיו נכנסו כרבנים פוסקים בועד השחיטה, לאחר פטירת אביהם, וזה כל הפוליטיקה שלו. הסיפור עם ר' יברוב קצת יותר מורכב, אבל גם הכול פוליטיקה, והרבה כסף...
ישיביש01.03.16
8
אם החרש תחרישי לעת הזאת... אז בשביל מה אתה כאן?...
יוסל01.03.16
7
תמיד ידעתי ואמרתי לכולם שהעופות של הרב אוירבך מטבריה הכי כשר והכי מהודר והנה רואים כעת שצדקתי
יעקב כ06.03.16
6
מהיום מתחילים לאכול ר.ב.נ.ו.ת
חיים02.03.16
5
מדוע השואל של ר' משה ברנסדורפר לא שאל אותו מה דעתו על השחיטה של דודו?
אלקקו02.03.16
4
של עצמו, לפי התגובות נראה שאתם לא מכירים אותו .
חיים02.03.16
3
חחחחח
שי ב02.03.16
לא מומלץ בכלל!
חזק07.03.16
2
איך אתם מסוגלים לאכול גופות? ואם פעם תראו מה עובר ה"אוכל" הזה שלכם עד שהוא מגיע אליכם לצלחת אתם לא תרצו לאכול את זה עוד.
אחת02.03.16
ואם תראו מה קורה עם האוכל שלכם, אחרי האוכל תעדיפו להשאיר את זה לעצמכם בבטן
ענה כסיל02.03.16
1
העדה הסתבכה כאן בצורה רצינית ביותר. למי שמתמצא במה שקורה בתוכה, מדובר באחד המשברים החמורים בתולדותיה. הם חשבו שבמודעה כזאת ואחרת מטעם הבד"צ או ועד הכשרות הם ישתיקו את הסיפור, אך נראה שהסיפור רק מתחיל. היה הרבה יותר ראוי שהם יודו בטעותם ויודיעו על שינוי מאן ולהבא. אבל שכל מעולם לא היה להם, כידוע.
יצחק01.03.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24