כיכר השבת

לרגל יום האישה

השוויון האמיתי: הבעל לומד והאישה מפרנסת

הבעל לומד, והאשה מפרנסת. כך מתקיים השוויון האמתי. כל אחד ומקומו ביקום היהודי. האשה החילונית שואפת להיות ראשת ממשלה, לא האישה החרדית. הטור השבועי של דב הלברטל (חרדים, דעות)

86
עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת | כ"ו באדר א' | 06.03.16
אילוסטרציה, למצולמת אין קשר לאנמר
אילוסטרציה, למצולמת אין קשר לאנמר (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

האשה החרדית אינה זקוקה ליום האשה הבינלאומי החל השבוע. כי הסיבה לציון יום האשה הבינלאומי, היא, תפיסתו של מעמד האשה האוניברסלית כמעמד נחות לעומת זה של האיש, מעמד אותו מנסים לשקם במשך שנות דורות.

אך האשה החרדית יודעת מה שכל יהודי יודע, שהאלוקים ברא את האדם וחוה שווים, וכך את כל מין האדם: 'ויברא אלוקים את האדם...זכר ונקבה ברא אותם'. שוויון מוחלט. אלא שתפקידם בעולם הוא שונה. דבר הנובע גם מהשוני שבין אישיותה של האשה ושל האיש, ויעודם השונה והמשלים. רק ביחד הם קרואים אדם.

במגזר החרדי, הבעיה הפוכה מזה של החילוני והציוני דתי. יש לכאורה לאשה פוטנציאל לחוש עליונות על הבעל, כי היא המפרנסת והוא הלומד. החילונים, המושפעים מערכי התרבות המערבית, מתעלמים לחלוטין מהבדלי האישיות. באופן פרדוכסלי, אצל נשות הציונות הדתית, הדבר חמור יותר. כי הן מיישמות את התרבות המערבית לתוככי עולם התורה. לכן התהליך בציונות הדתית הוא כזה, שהנשים יהיו לומדות התורה והבעלים המפרנסים.

אלא שהבנות החרדיות מתחנכות בסמינרים, שגם אם הן המפרנסות - תופעה הנעשית שכיחה יותר - זו לא קריירה, לא מימוש עצמי, אלא צורך הנובע מאילוצי התקופה. הבעל לומד, והאשה מפרנסת. כך מתקיים השוויון האמתי. כל אחד ומקומו ביקום היהודי. היום קל יותר למצוא בחורה חרדית טובה לשידוך, מאשר בחור חרדי.

אבל זה רק במגזר החרדי. בעולם החילוני, האשה חיה במרוץ מתמיד למימוש עצמי. בציונות הדתית, האשה דורשת להתחלף עם הגבר. התפיסה האנטי יהודית הזו, מביאה לרגשות נחיתות למעמדה של האשה ביחס לאיש. לא פלא שצריך את יום האשה הבינלאומי. כי רק בעולם שאינו יהודי, קיים פער בין מעמדה של האשה למעמד האיש.

האשה החרדית רואה את האידיאל שלה, בבעל שלומד והיא תומכת בו ובמשפחתה. כל אשה חרדית הייתה מבקשת להדמות ליחסי הבעל ואשה של גדול הדור ואשתו. במציאות זה ממש לא קל, לא לאיש ולא לאשה. אבל זו בהחלט השאיפה. נקודת המוצא לתפיסתה של תפקידה בעולמה.

האשה החילונית שואפת להיות ראשת ממשלה. בעלה יהיה המפרנס, והיא תהיה ראשת ממשלה. זה המימוש העצמי הטבוע בשוויון האשה. גם האשה הציונית דתית שואפת לשם, אלא שהיא גם הייתה רוצה להיות גדולת הדור. בעלה יהיה בתפקיד של עקרת בית. הוא יגדל את הילדים ויטפח את המשפחה. הוא יקבע עיתים לתורה. היא תלמד גמרא ופוסקים. הן רואות בזה שוויון מתקן לשנות אפליה בהן לא זכו נשות הציונות הדתית להיות גדולות בתורה.

אלא שהעם היהודי הולך להשתטח בהמוניו על קברה של האמה הקדמונית רחל. עקרת בית פשוטה, שידעה את תפקידה בעולמה, והעם היהודי מוקיר לה את צדקותה וקדושתה זו לדורות. אף לא אחד היה משתטח על קברה של ראשת ממשלה או של מי שמתיימרת להיות גדולת הדור.

זה ההבדל בין יום האשה הבינלאומי, ליום האשה החרדית. האשה החרדית יודעת שהשוויון נטבע כבר ביום השישי לבריאה, הוא יום השוויון האולטימטיבי לאשה ולאיש, הוא יום בריאת האדם.

תוכן שאסור לפספס
86 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
68
דיברת עם אחת? אישתך לא נחשבת כי יש לה את הטקסט מהתורה שרק אותו אפשר לאמר. צא ולמד.
יאני09.03.16
67
מחפשית 'רשעת ישיבה'. [ראשת ישיבה?]. לכולל זה. והתנאי הוא שבעלה [אם יהיה לה] יצטרך לעבוד עבודה פיזית כמנחה ברדיו במקום יהיר לפיד.
כוללניק לשעבר10.03.16
66
כשנשים טוענות שהן "רוצות, נהנות והכל מבחירה" - לפרנס ולעבוד קשה כדי שהבעל ילמד, אני מקבל חלישות הדעת. סימן ששטיפות המוח עובדות. מי רוצה להיות פאטמה שכשהיא חוזרת הביתה מהעבודה, מחכה לה עול הבית על כל יושביו? מזוכיזם. אתן צריכות טיפול פסיכולוגי דחוף!!!
אביאל09.03.16

הצגת כל התגובות

65
כולם מדברים על : למה האשה צריכה לפרנס? והגבר ישב וילמד לידיעתכם ואני אומרת את זה בתור אשה :אין אשה שרוצה לשבת בבית! ולכו תבדקו... אז לגברים שכ''כ דואגים לאשה שיוצאת לעבוד זה מגיע משובניזם! ואגב אף אחד לא מכריח אף אחת לצאת לעבוד ושבעלה ילמד! ומי שעושה את זה , זה בחירתה האישית והנשים הללו ראויות לכל
אשה אחת08.03.16
64
תניא נמי כוותך ריחיים על צווארה - והוא יעסוק בתורה !
תניא נמי כוותך07.03.16
63
כבר כתבו שאתה מדבר שטויות וכו וכו אני אוסיף דבר קטן אחד,כל כך רע לך שיש נשים שיודעות יותר תורה ממך? קשה לך להבין שנשים רוצות גם הן להידבק בקדושה, על זה את מלין? אם היית יוצא נגד הפקרת החינוך איכשהו היה אפשר לדון על דבריך אבל על כך שנשים רוצות ללמוד *בנוסף* לבעליהן? לא יודע צה איתך אבל במידה ויתאפשר
א07.03.16
62
הגיע הזמן למנהלי אתר זה וכל ערוץ תקשורת שיפסיקו לתת במה לאדם הזוי (אינני רוצה להאריך בהשמצות, אך הלברטל מומחה בפרובקציות, ובאמירת דברי שטות) ובמה ציבורית לאנשים שכמותו מורידה את האינטליגנציה האנושית לרמה נמוכה מדי.
דני06.03.16
61
כל כבודה בת מלך פנימה - דוגלת היהדות. מלאכתך עראי ותורתך עיקר פוסקת המשנה והרמב"ם. כל גדולי ישראל כך נהגו. האשה היא המפרנסת ועוד היחידה???? עיוות שלא היה דוגמתו מימות משה רבינו. סבא שלך למד בכולל וסבתא שלך יצאה לפרנס?
איינער06.03.16
60
בתורה כתוב ששת ימים תעבדי? בתורה כתוב שארו כסותו ועונתו לא תגרע? החתן עומד תחת החופה בבגד לבן משול למלאך שנתכפרו לו חטאיו, ונשבע לשקר לזון ולהלביש אישתו. והכל כולל הרבנים יודעים שמשקר.
דן סגל06.03.16
59
איך מפר את חתימתו מול שני עדים תחת החופה שיפרנס את אישתו וילדיו ובפועל הבעל לא מפרנס רבנים מדורות קודמים היו עובדים ומפרנסים ולומדים תורה האישה מקומה בבית כל כבודה בת מלך פנימה היום החליטו תלמוד תורה כנגד כולם
חרדית11.03.16
58
רצון ה' שנעבוד ונבנה עולם, לא שנהיה פרזיטים המעבידים את האישה בפרך. את מה שהרגש מבין בפשטות, שום ניתוח שכלי מופשט לא ישנה..
הזוי09.03.16
57
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הריון,עול הבית,וטיפול בילדים ועול הפרנסה07.03.16
56
בתור חרדי אני אומר כמה שטויות בכתבה אחת לצערי הרב בדורנו החרדים שכחו מה זה להיות יהודים אמיתיים איפה כל מה שכתבו חז"ל יגיע כפיך כי תאכל כל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה אם אין קמח אין תורה וכו' ממציאים כל מיני פלפולחארטה כדי להעני את האוכלוסיה החרדית נהיינו אשכנזים הולכים לשנורר במקום ללכת לעבוד כמו
משה06.03.16
55
יושב לו חתן דנן לפני החופה ומקבל על עצמו: ״ואיך החתן... אמרלה להדא בתולתא....הוי לי לאנתו כדת משה וישראל ואנא אפלח ואוקיר ואיזון ואפרנס יתיכי ליכי כהלכות גוברין יהודאיןדפלחין ומוקרין וזנין ומפרנסין לנשיהון....״ והעדים חותמים על החוזה (כתובה) וכולם, החתן, העדים, הרב המקדש, יודעים שאין לחתן שום כוונה
נתי10.03.16
54
יש כאלו שזה יכול להתאים להם , וחן חן, אבל לבא ולכתוב מאמר ולפרסמו ולטעון שכך מוטל על החרדים לעשות, זה נראה כבר הגזמה,מה לעשות הרוב לא מתאים לזה ולכן הפיצוץ קרב ובא
חושב08.03.16
53
דרך העולם שהבעל המפרנס. גם בכתובה הוא מתחייב על כך. גם מצד כוחות הגוף, ברא ה' את הגבר חזק מהאשה. ולמה באמת בעולם החרדי התהפכו היוצרות? א' - כי בשואה הוכחד כמעט כל עולם התורה וכדי להקים מחדש את הישיבות והכוללים, היתה הוראת שעה להעביר את מטה הפרנסה לאשה כדי שהגברים ילמדו תורה. וכיום, כשהמצב ב"ה שונה,
מירה07.03.16
52
ומה עם ש70 אחוז מכלל הציבור החרדי (הגברים!!!) עובדים לפרנסתם בצורה זו או אחרת??? והאידיאל הוא שאישה צריכה לפרנס? שוביניסט!!! אדיוט!!!! בעלי הוא שצריך לפנס אותי כמו שהתחייב בכתובה והאישה צריכה גם לעבוד כי לחיות ממשכורת אחת זה לא מספיק!! אתה גזען ובור!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אישה07.03.16
51
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דרך חדשה שלא היתה בעבר07.03.16
50
נשותיהם, וגם ראינו בין גדולי ישראל את ר' יהושוע שהיה פחמאי, את רבי יוחנן הסנדלר, את חוני שהיה מעגל גגות ואת ר' אלעזר הקפר. גם בדורת האחרונים ראינו את זה אצל החפץ חיים שעבד במכולת בעצמו...
יהודה06.03.16
49
יושב לו חתן דנן לפני החופה ומקבל על עצמו: ״ואיך החתן... אמרלה להדא בתולתא....הוי לי לאנתו כדת משה וישראל ואנא אפלח ואוקיר ואיזון ואפרנס יתיכי ליכי כהלכות גוברין יהודאיןדפלחין ומוקרין וזנין ומפרנסין לנשיהון....״ והעדים חותמים על החוזה (כתובה) וכולם, החתן, העדים, הרב המקדש, יודעים שאין לחתן שום כוונה
נתי10.03.16
48
רק ראש מיזרחי חושב כך
מאור12.03.16
47
כבר הכותרת ״השוויון האמיתי: הבעל לומד והאישה מפרנסת״ רומז שהכתבה אינה אלא פיליטון
נתי09.03.16
46
בסד נפל לך השכל. הפכתם את היוצרות בשבעים שנה האחרונות. תמיד אמרו הבעל מפרנס והאשה בבית בגידול הילדים .כבודה בת מלך פנימה.
יהודי 07.03.16
45
לאפשר לה. יש נשים עם רצון מאוד גדול לצאת ולעבוד ולממש את עצמם, ויש הפוך, שקורסות ורוצות להישאר בבית. ויש לאפשר לכל אדם לעשות את מה שרוצה ומסוגל לפי האופי הכוחות. לכל אחד יש סף פיזי ונפשי שונה מזולתו ולכן אי אפשר להכריח מישהו להיות כמו השני.
אך אם רוצה צריך09.03.16
44
הוא היה גדול בתורה אשתו היתה בעלת תואר ד"ר גדלו משפחה לתפארת והוא ידע גם לעזור בעבודות הבית הפשוטות אלו שאברכים בטלנים לא יודעים
שמואל08.03.16
43
הגבא מתחייב לפרנס ולכלכל וכו' (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה07.03.16
42
לא בזיעת אשתך תאכל לחם....???? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פסוק מפורש06.03.16
אין לגבר מצווה לעבוד, הכוונה היא שיש קללה בהשגת הפרנסה, בכך שזה יהיה קשה.
חנן08.03.16
41
להזכירך, המציאות הקלוקלת הזו שבה האישה היא המפרנסת היחידה והבעל יושב ולומד תורה היא המצאה חרדית של הדור האחרון. אין אף גדול דור בתקופתינו שנתן לאשתו לעבוד והוא למד תורה. ראייה מהרב עובדיה זצ"ל והרב אליישיב זצ"ל שפירנסו את משפחתם בעבודתם כדיינים. בנוסף בציונות הדתית האישה לא שואפת להחליף את הגבר רק ע
אורן06.03.16
40
ידוע וברור לכל שהתורה לא רואה באישה כמשהו פחות ואף להפך. אך המציאות החרדית של ימינו המתוארת בכתבה אינה מתארת את הרצוי למציאותה של האישה היהודית ע"פ התורה. ובנוסף יש בכתבה הזו הרבה התנשאות על ציבור הכיפות סרוגות וזה דוחה! החברה החרדית הרבה יותר חוטאת למטרות התורה מאשר החברה של הכיפות סרוגות . הלוואי
אשה חרדית06.03.16
39
כל יהודי שהתחתן כדת משה וישראל, בין אם הוא חרדי או לא, הוא אומר בכתובה ומצהיר , אזון ואפרנס ואסובר ואכסי יתייכי כהלכות גוברין יהודהין דמפרנסין ומכלכלין ית נשהון בקושטא, כל יהודי גבר מצווה לפרנס את אשתו ומשפחתו ולא לרדת לעניות שמעבירתו על דעת קונו. הגבר הוא המפרנס ולא האישה, היא יכולה לעזור לו אבל
חן06.03.16
38
את בעלי שישב וילמד או הפוך ?! עם הארץ
גיימס הטפילד06.03.16
37
השוויון בטל. הבעל יוצא לעבודה.הבעל עובר משבט לוי לשבט זבולון . הבעל עובד 12 שעות ביום והופך להיות המפרנס העיקרי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דודי10.03.16
36
טמבל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תמיר08.03.16
35
כל טיעוניך הם טיעוני סרק, אין בהם ממש. ואנפיק לך עוד טיעון לשיטתך. מאחר והאישה הביאה לאדם לאכול מפרי עץ הדעת מכאן לומדים שהאישה צריכה לפרנס.
מממ07.03.16
34
לא קראתי את כל הכתבה פרט לכותרת, וכותרת המשנה, ויש לי שאלה אחת, היכן מצינו השקפה כזו בתנ"ך ובדברי חז"ל, הרי זו המצאה של ה100 שנים האחרונות לערך, של "התנועה ליהדות חרדית חדשה", לא כאן המקום להאריך בראיות תורניות והסטוריות, הגיע הזמן שהציבור יתפקח ויברר מהי "דעת התורה" האמיתית (שבוודאי לא מיוצגת על י
דני06.03.16
33
הארת את עיני ולגבי המיזרוחניקים זה ממש נכון (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א.ד06.03.16
נפלת על הקודקוד.
ישראלי07.03.16
32
מן התורה וכן בכתובה. אז לומר שזה השוויון היהודי האמיתי? נו...
מאיר06.03.16
31
טרחת לשאול את אשתך שאלה זו או ששמרת על הזכות שלך כ "שר החוץ" וענית במקומה?
רפאל06.03.16
30
אני חרדי לשעבר לפי הסקרים 1 מ9 חרדים עוזבים את הדת בעיקר בחורי ישיבות אתם מתפוררים בכל מקום יש שבבניקים זה תחילת הסוף שלכם והכול קרה בגלל בעלי התשובה הם הכניסו לכם את כל הזבל לתוך הבית/הגטו חחחח.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלמה רבינוביץ'11.03.16
29
כל שבוע הטורים שלו הם הפסקה קומית ומשעשעת. כל שבוע הוא מבדר אותי באמצע יום העבודה בהבלים שהוא רושם. איזה מטורלל.
יוסף המספר07.03.16
28
לך תכיר את הציונות הדתית ואז תדבר
תרצה07.03.16
27
לקדש הוראת שעה של חזון אי"ש אחרי מוראות השואה על מנת לכונן את עולם התורה ולהפוך את זה לאחד מעיקרי התורה זה קצת מוגזם. חלוקת העבודה הזו היתה הגיונית אחרי השואה עבור חלק לא בטוח שנכונה כיום. דור דור ודורשיו וכלל אשר יורוך בעניין זה.
שמעון07.03.16
26
כתבת נהדר
תבונה07.03.16
25
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
..06.03.16
24
כמו ה "דמוקרטיה האמיתית" שבה מנפנפת כל דיקטטורה במאה השנים האחרונות.
רפאל06.03.16
23
מה רע שאישה תפתח את הכישורים שלה ותפתח קריירה ?? ומה זה סותר? רק אנשים חשוכים שלא מבינים שעכשיו 2015 ואגב, כבר שמענו שבחים מהכולל שלך על כך שאתה לא מש מהכיסא רק עוסק בתוירה הקדושה..
שירי09.03.16
22
השוויון האמיתי זה שהבעל (שלי בכל אופן, אני יודעת שלא כולם ואף לא אחוז משמעותי) יושב בכולל ושותה 16 כוסות קפה בעוד שאני עובדת כמו חמורה, מבשלת לילדים ומגהצת וכו', ובין לסין גם יולדת מידיי פעם... ממש האלברטאליזם בהתגלמותו, נמאס לי!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כאחת מבפנים, כנסו06.03.16
מה נראה לך בדור הזה האישה התקללה גם בצער תלדי בנים וגם בזיעת אפיך... אנחנו יוצאות לעבוד וקורעות את עצמינו בין בית, עבודה, ילדים והבעל חי משוחרר מדאגות, יש כסף, יש אוכל, נח כל היום זו המציאות המרה
חרדית עובדת07.03.16
חבל שהבעלים האלה עדיין "אברכים", גם הם לא מועילים וגם הנשים שלהן ממורמרות, בניגוד לבעלי שהוא אברך אמיתי לומד על מנת ללמוד ולא על מנת להרשים, ומידותיו מתוקנות ונעלות, והוא גם עוזר לאשתו -תורה בלי מידות זה לא שווה אבל תורה עם מידות זה מאד מאד שווה, כמובן מי שלא מבינה מה הערך של לימוד התורה,תתקשה לותר
אשת אברך09.03.16
אם בעלך שותה כל כך הרבה קפה את צריכה לעשות שתי דברים 1. לשלוח אותו לבדיקת רמת קפאין זה חומר מזיק במינון גבוה. 2. ללכת ליעוץ נישואין דחוף לפני שהתסכול שלך יעלה לרמה כזו שהבית יתפרק מאיליו. יכול להיות שקורס למודעות עצמית ישפר את המצב הוא אולי יבין איפה הוא נמצא. בהצלחה
מיכאל09.03.16
21
ביהדות המקורית הבעל עושה הכל גם מפרנס וגם לומד ...תראה ברמבם את הסדר
חיים 06.03.16
20
זה מה שמתחייב כל גבר יהודי לאשתו. בטח הרפורמים ניסחו את זה.
הכתובה שהתבלבלה08.03.16
19
אמנם להלברטל יש כל מיני דעות משונות ומטופשות גם אבל פה הוא אומר ממש דברים נכונים! באמת זה לא התפקיד של האישה לפרנס אבל הן קיבלו את זה עליהן וכל הכבוד להן. ומי שמנסה כל הזמן להשתוות למישהו אחר זאת אומרת שהוא מרגיש נחות. ואם הנשים מרגישות נחותות הן באמת תהינה כאלו.
Glory07.03.16
18
כמו תמיד הכתב הנכבד הזה טועה בכל מה שקשור לציונות הדתית. מה שניסית להכליל הוא בקושי אחוז קטן מנשות הציונות הדתית שכידוע אינה בנויה ממקשה אחת. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל07.03.16
17
אתה עצמך לא לומד, אתה דואג שיהיה מופיע התואר עו״ד ליד שמך, ואתה מטיף לנו מה צריך לעשות, ועוד על במה אינטרנטית שכל גדולי ישראל יצאו נגד. בקיצור אתה צריך כדורים והרבה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי07.03.16
16
מקשקש שטויות כרגיל. יש באמת אנשים שמקשיבים ברצינות למה שהליצן הלברטל אומר? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חנוך06.03.16
15
כשאשתך זקוקה לעזרה יש באפשרותה לפנות לחברת כנסת חרדית? תודה על האמת. בחברה החרדית יש לכל אחד תפקיד שונה. איני עוסק כרגע בשאלה אם זה טוב או לא, רק אל תנפנף עם נוצות שוא של שיוויון.
רפאל06.03.16
14
ב"ה ומה כתוב בכתובה? שהאיש יפרנס את האישה. לפי דבריך, אישה חרדית צריכה היום לעמוד מתחת לחופה ולומר "הריני מתחייבת לדאוג לכסותך, מזונך וכו'..."? הפכתם את היוצרות! למדתם מהעולם הפמינסטי והפכתם את הנשים למפרנסות במקום לעקרות בית. הנשים קורסות תחת הנטל. כל אישה יהודיה אמיתי חולמת להיות עקרת בית ולא מפ
חנה 06.03.16
13
כל יום אני מודה לה' על עוד יום שאני זוכה להיות אשת אברך למרות שאני עובדת קשה מאוד לצד משפחה ברוכת ילדים 10+ ולמרות שאנו נשואים כבר ב"ה מעל 25 שנים!
אשת אברך08.03.16
12
כתוב בספר אורחות הבית את דעת הרב שך בנושא , שאסור שעול הפרנסה יהיה על האשה ושזו סכנה לשלום הבית. הרב דחף הרבה גברים שלמדו - לעבוד לפחות במשרה חלקית ולחפש משרות תורניות כדי להביא פרנסה. אמר שמותר מקסימום לבקש את הסכמת האשה לדחות את הגיל של יציאת הבעל מהלימוד לעבודה בשנים בודדות כדי שיוכל להתמלאות תור
מישהי07.03.16
11
נראה לי שכתוב בדיוק הפוך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לב06.03.16
10
אתה בקו הבריאות מר הלברטל?
קורא נאמן06.03.16
9
מר הלברטל היקר, יש הבדל לא דק בכלל בין נימוק להנמקה, נוצר מצב אבסורדי שבו האשה מפרנסת והבעל לא, מצב זה לא היה קיים בדורות קודמים ואם אנחנו החרדים מקדשים את השמרנות לא ברור איך בנושא כבד משקל זה זנחנו את הנוהג הישן.אין שום נימוק שיסביר את זה, ומה שאתה עושה זו הנמקה , בלהטוטי מילים אפשר להכשיר כמעט כל
סקפטי07.03.16
8
בעל לומד (רק)וחוגג לו והאשה קורסת ולא מחזיקה מעמד
מל06.03.16
7
מצחיק שגבר חרדי החותם על הכתובה שלו ומזכיר את יעקב אבינו ורחל אימנו כותב כי מקומו של הגבר בישיבה ושהאישה תפרנס. רק להזכירו, יעקב אבינו עבד!!!!! וגם למד בזמן העבודה ולאחריה. נשותיו לא עבדו! הן היו עקרות בית ודאגו לצרכי הבית ולחינוך הילדים. גם גדולי ישראל המוזכרים בגמרה עבדו כולם מעבר לבית המדרש, וא
שרה06.03.16
6
בכתובה מתחייב הבעל לזון, ולפרנס ולכבד את אשתו [על פי הפסוק "שארה כסותה ועונתה לא יגרע" (שמות כא, י)]. הפכתם את היוצרות?
מרים06.03.16
5
אני לא חושבת שאי פעם דיברת עם אישה חילונית ואין לך מושג מה היא רוצה. לא בטוחה שיש לך את האומץ לשאול וגם לשמוע. אגב יש נשים חרדיות שנהנות ממימוש עצמי בעבודה. הן פשוט לא מספרות על זה. בכל חברה יש ויש. לא כדאי לעשות הכללות כל כך מטופשות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חילונית 06.03.16
4
לפי זה האישה צריכה לקדש את הגבר וצריכה דם לגרש אותו על כרחו ועל זה נאמר אשרי מי שבניו זכרים (ולא חרדים:)) (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james06.03.16
3
מותר ואף כדאי ורצוי. אין בזה שום פסול.
הכללות הכללות06.03.16
2
מפרנס ולא לומד !!!
דן סגל06.03.16
1
מעניין שבכתובה הגבר מתחייב לזון ולפרנס את אישתו ולא ההפך, ועד הדור האחרון, גדולי ישראל בכל הדורות עבדו לפרנסתם, וגם בדור האחרון חלקם עבדו- הרב כדורי כרך ספרים, החפץ חיים היה בעל מכולת, וכן אמוראים ותנאים שעבדו..ואם רבי יוחנן הסנדלר, או הרמב"ם, וכו' בכל הדורות, ואם תאמר שאי אפשר לעבוד את ה' אם עובדים
פלוני06.03.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

הגר"מ מאזוז: "אנו מפחדים מביידן ואובמה? להשתחרר מהם"

חנני ברייטקופף | 19:32
ש

תפקיד מאתגר וייחודי

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם

לקראת פתיחת כנס הקיץ

שר חרדי: "חוק הגיוס שנתניהו מקדם מסוכן לעולם הישיבות, אסור לנו להסכים לו; זה אסון"

ישי כהן | 10:09

שומרי מצוותיה 

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24
ש

הזדמנות להשפעה ולהובלת שינוי

להשפיע: תוכנית הצוערים לשלטון המקומי מגייסת מועמדים

כיכר בשיתוף עתודות לישראל | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24

כל סודות המקצוע

המדריך לנוכל המתחיל: כך תקימו מיזם נוכלות מתקדם ואמין שיכניס לכם מיליונים

בן חנניה | 16.05.24

"הצורך בא מהשטח"

כשחסיד בעלזא חובש כובע של ד"ר לפסיכולוגיה | יהדות ארה"ב ובריאות הנפש

ישראל גראדווהל | 16.05.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

הכנות היא הפרק הראשון בספר החכמה

בדרך לרכב, אני שומע צרחות; מנחם הבן שלי נדרס על-ידי השכנה | סיפור מטלטל

משה רבי | 16.05.24

תיעוד נרחב

'מזרח' של רבנים בפתיחת הזמן ב'שערי מרדכי' | גלריה 

חיים רוזנבוים | 16.05.24