כיכר השבת

הפילוג בגרודנא

הרב ונדרוולדה רתח מזעם: "כמה עזות מצח!"

הסערה סביב הקרע בישיבת גרודנא ונאומו החריף של רב בישיבה נמשכת: "כיכר השבת" חושף קטע חדש מדברי הרב נגד המתפלגים שמגיבים בחריפות: "שיטלו קורה מבין עיניהם". האזינו (חרדים, ארץ)

28
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ו בניסן | 04.05.16
ראש הישיבה הגאון רבי דב צבי קרלנשטיין זצ"ל
ראש הישיבה הגאון רבי דב צבי קרלנשטיין זצ"ל (צילום: משה גולדשטיין)
Your browser doesn’t support HTML5 audio

הסערה סביב הקרע בישיבת גרודנא ונאומו החריף של הגאון רבי יעקב וונדרוולדה לטובתו של הגאון רבי משה שמידע, ראש הישיבה המכהן, עוררו הדין רבים בציבור הליטאי.

הרב וונדרוולדה ביקש במהלך נאומו להבהיר כי יש לשמוע לגדולי ישראל וכי דעתו של הגר"ש אוירבך הינה לקיים את צוואתו של ראש הישיבה הגרד"צ קרלנשטיין זצ"ל שביקש למנות את חתנו לממשיך דרכו בהנהגת הישיבה.

ל"כיכר השבת" הגיע חלק נוסף מאותו נאום סוער בכינוס פנימי סגור של בני הקהילה, בו מדגיש הרב וונדרוולדה כי יש להישמע להנהגת גדולי הדור בכל מקרה ובכל מצב גם כשחושבים וסוברים אחרת מהם.

התמליל המלא:

"הדבר הראשון דעתו של גדול הדור ברורה. הישיבה שממשיכה את דרכו ואת דעתו ואת רצונו של רבינו ראש הישיבה זצוק"ל היא ישיבת גרודנא בראשותו של הגאון רבי משה שמידע. זאת דעתו הברורה של גאון הדור".

"מאד מאד חמור ומאד מאד טיפשי ומאד מאד אווילי וילדותי שיעמדו אנשים צעירים שאין להם שייכות ולו במקצת ל... של גדול הדור. כמה טיפשות יש בזה. כמה אוילות יש בזה. כמה פריצת גדר יש בזה".

"היסוד הראשון שהראש ישיבה חינך - "אמונת חכמים" הוא אמר בשנים שנאלץ ללכת בדרך לא זרועה, אז הוא אמר אנחנו לא מאלה שלא שומעים לגדולי ישראל, אנחנו נלחמים בגדולי ישראל יותר מכולם, חס ושלום לחשוב שאני בא כאן לחנך אנשים, שהם יחשבו שהם לא צריכים להיכנע לגדולי ישראל, ולדאבונינו יש כאלו שחושבים ככה".

"נכון אז אותם שהם כמעט גדולי ישראל, אז אותם, לא כולם, נעמדים ואומרים יש כאן מחלוקת. אתם הבר מחלוקת? כמה עזות פנים יש בזה! כמה עזות מצח יש בזה! אין מילים להוקיע את עזות המח שטמונה בגישה הזו שמחלחלים אותה למי שיכולים, לצעירי הצאן. ושומעים בין צעירי הצאן יחידים שמושפעים, ומדברים דברים איומים, דברים שהם חורבן יסודות הדת".

"להביא אנשים חשובים. בעלי מעלה, בני תורה, בני עליה, תלמידי חכמים, למדנים,יראי שמים, בעלי חסד בעלי מעשים, להעמיד אותם כבעלי פלוגתא של גאון הדור? של גדול הדור? איזה עזות זו? איזה חורבן זה עושה לצעירים? שהם צריכים בכלל להתווכח עם כאלה דברים, גם אלה שלא משתכנעים וברוך ה' רובם לא משתכנעים, אבל שצריך להתווכח על זה, שזה נושא, שזה ויכוח אם פלוני הלמדן, או אלמוני הבעל סברא, הוא הבר פלוגתא של גדול הדור?
בואו נשמע מה אנחנו מדברים באו נשמע על מה אנחנו מתווכחים".

"ודבר נוסף, לא מדובר כאן על דעת תורה של גדולי הדור, גם אם היה מדובר כאן על דעת תורה של גדולי הדור, זה לא יעלה על הדעת, עזות פנים ועזות מצח, לגרום לבחור צעיר ואפילו אחד, לומר שפלוני יותר מאן דאמר מגדול הדור. עזות מצח ועזות פנים שאין לה סליחה ואין לה מחילה".

"גם אם היה מדובר על דעת תורה, מדובר על עדות, מדובר על העברת דעתו של מורינו ראש הישיבה, כפי שהתקבלה אצל מורינו מרן ר' שמואל. הוא לא הבין אותו הוא חשב ככה, הוא התכוון ככה, הוא אמר ככה, רבותי יש דעת תורה בישראל, יש אמונת חכמים בישראל!".

אברכים המזוהים עם הרב רוזנבלט הביעו כעס על הדברים ואמרו: "שיטלו קורה מבין עיניהם. הם חינכו שנים לדבר נגד ר' חיים קנייבסקי שמרן הרב שך אמר שהוא יודע את כל התורה ואין מי שיכול לחלוק עליו. פתאום הם מדברים על ציות לגדולי ישראל. שיטלו קורה".

תוכן שאסור לפספס
28 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
20
ברור לכל בר דעת, שכל מי שמעט שכל בקדקדו יודע שאותו ונדרולדה דיבר דברים הטופחים על פניו וממלאים אותו קלון. הראיה לכך היא, שהעציצים המגיבים לרוב ומקללים ברשת, אינם מגיבים כאן. השאלה כיצד אותו אדם לא תפס כמה אבסורד יש בדבריו? ונניח שלא חשב שזה יתפרסם (מחשבה אווילית כיום), האם חשב ששומעיו מטומטמים לגמרי
אני05.05.16
19
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הגיוני04.05.16
18
שנים מחנכים התלמידים לצחוק על גדולי ישראל, אז עכשיו זה חוזר להם שיאכלו את מה שבישלו
דודו04.05.16

הצגת כל התגובות

17
עדיין רואים עצמם תלמידי הגר"ש אויירבך, רק נאבקים בתוך המסגרת הניתנת למתיחה בנושא זה.
בן תורה אשכנזי 04.05.16
16
מה אתם נותנים לו במה בכלל
יהודי04.05.16
15
הרב שטינמן בעזות מצח עם רטוריקה מצפצפת ומאובנת מטיף כאן מוסר מזוייף על ציות לגדולי הדור!!!!!!! איכס
עצניק טמא04.05.16
14
ר' נחום רוזנבלט מקבל על עצמו את הוראות הגר"ש לחלוטין, גם אם יצטרך לעשות זאת כפוף ובוכה, אלא שלחלק מתלמידיו יש יותר מידי מרץ נעורים ואמוציות, וכך כל זמן שלא אומרים לו לסגור את הישיבה, ולא אומרים, זאת מכיון שסוף סוף כולם רוצים בעצם קיומה של ישיבתו הק' ובהמשך הרבצת התורה ע"י, ולא בסגירתה ח"ו, רק בהרגע
בן תורה אשכנזי 04.05.16
13
מנוול (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים04.05.16
12
א. הוא לא גאון לכל היותר עצניק ארור ב. הוא מתלהם כי הוא חושש לפרנסתו ותו לא. ג. לא יעזור לו כלום, כי העצניקים יתדפו וכבר מתפללים אנחנו 3 פעמים ביום "וכל הרשעה (הפלג הירושלמי והמחבלים) כעשן תכלה..."
אבי04.05.16
וכו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ספרדי04.05.16
שמא וונדרולה הלז?
אבי05.05.16
11
אם יכולים קבוצת אנשים למרוד במי שמנהיג מאות אלפי חרדים מזה עשרים שנה, ביחד עם הגריש"א ז"ל, ולהחליט שפלוני מבין יותר טוב, ואת הגדול ההוא מטעים עסקנים, מדוע לא יוכלו קבוצה אחרת מתוכם למרוד במי שמנהיג כמה אלפים מזה שלש שנים, ולהחליט שהם מבינים יותר טוב, ואת הגדול ההוא מטעים עסקנים, ומדוע לא יוכלו להחלי
תוהה05.05.16
10
מילה במילה מה שאנחנו צועקים עליו כבר 4 שנים
יטי04.05.16
9
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה 04.05.16
8
והנה התוצאות. עץ מחנכים דור של צעירים להתחצף לגדולי ישראל והנה התוצאות מול העינים: מחלוקות מגעילות גם בתוך המחנה שלהם, חבורת עלובי נפש חולי שררה וכבוד ומחלוקת. וכבר כתב הגרש"ב גנוט שליט"א בשם מורו ורבו רשכבה"ג מרן שר התורה מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א שיש מילה אחת לטפל בהם ולהתייחס אליהם: חרם!!!!!!!!!!
הנה התוצאות04.05.16
7
צאצאי המזרחיסטים באים לקנח את מצפון הוריהם על חשבון המינסטרים החרדי.
ש04.05.16
ונדרולדה עצמו מיזרחיסט בעברו, הוא למד כמה שנים בבית הספר הציוני דתי "נועם" זה מסביר גם את צורת נאומו שפורסם אתמול, בו שזורות המילים "בונקר", "יורים טילים", "סטייל", חפ"ק, ועוד ועוד, הוא נטוע היטב בתוך ההוייה הצהלי"ת ומכיר אותה. מצחיק שהוא מדבר על קנאות
וילדר וילדר05.05.16
6
צורה צינית של אלוקים לפרק את הישיבה המטומטמת הזאת... עד היום ידענו שרק בישיבות החשובות יש מחלוקת כי יש על מה לריב... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בוגר04.05.16
5
"הדבר הראשון דעתו של גדול הדור ברורה. ההנהגה שממשיכה את דרכו ואת דעתו ואת רצונו של רבינו ראש הישיבה זצוק"ל היא הנהגתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שליט"א ועימו מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א זאת דעתו הברורה של גאון הדור זצוק"ל. "מאד מאד חמור ומאד מאד טיפשי ומאד מאד אווילי וילדותי שיעמדו אנשים צעיר
עציץ נקוב04.05.16
4
כמה אבסורדי לשמוע את הרב ונדרולדה מדבר דברים פשוטים שכל עם ישראל חי לפיהם כבר עשרות שנים ומשום מה היחידים שלא יודעים את זה הם הגרודנאים "המבינים בעם" שעד היום לא קיבלו עליהם מרות של אף אדם וק"ו לא מרות של ר' שמואל שאין להם כלום איתו והגרד"צ לא ספר אותו. בהצלחה במריבותיכם הטפשיות מי יותר למדן ומי יות
לא גומר לצחוק04.05.16
3
הרי כל המחלוקת בציבור הליטאי בתחיל עם הפלג, הגיעו לרמות שפלות של עזות מצח שלא היו קודם ועכשיו שזה חוזר להם עצמם שלא ידברו, פשוט שיאכלו מה שבישלו
דודו04.05.16
2
הוא צריך לשירותים
יהודית04.05.16
1
עצמם! רק שאת החוצפה לערער על מנהיגות ת"ח הם הנחילו לתמידהם. הם פשוט לקחו את זה צעד אחד רחוק מידי, לטעמם. מה נקרא- תאכלו מה שבישלתם!
t04.05.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 11:29

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 10:41
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24