כיכר השבת

ראיון מבין כותלי הכלא הצבאי

הבחור העצור: "ההשקפה זה לא להתייצב; תודה למפגינים"

משה חזן, שנעצר באילת בגין עריקות מהצבא, בראיון מיוחד מכותלי הכלא • "אחרי שההשקפה במקום ויודעים את האמת, הכל מתגמד בכלא" • "תודה למפגינים, תהיו חזקים. אני חזק" • האזינו (חרדים)

78
ישראל כהן | כיכר השבת | א' באייר | 09.05.16
הפגנה בירושלים נגד מעצר הבחור
הפגנה בירושלים נגד מעצר הבחור (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)
Your browser doesn’t support HTML5 audio

בשבוע שעבר נעצר באילת הבחור משה חזן, תלמיד ישיבת "שערי תבונה", בגין עריקות מצה"ל לאחר שלא התייצב בלשכות הגיוס.

מעצרו הוציא לרחובות בימים האחרונים מאות מפגינים, אנשי 'הפלג הירושלמי', שחסמו כבישים בכל רחבי הארץ, התעמתו עם שוטרים ומחו נגד מעצר "אסיר עולם התורה", כלשונם.

ההפגנות זכו לביקורות חריפות, בפרט לאור הודעת המשטרה כי חזן נעצר במהלך בילוי באילת, לאחר שהתווכח, הוא וחבריו, עם נהג מונית שהסיע אותם ממועדון בו שהו למתחם הפאבים בעיר, על חמישה שקלים. לטענת המשטרה, הוא לא היה נראה כחרדי אלא כבליין לכל דבר.

בימים אלו, שוהה חזן בכלא לאחר שמעצרו הוארך בעשרה ימים. בראיון מיוחד ל"קו ההגנה" מהכלא, הוא מספר על ההרגשה בכלא, ההשקפה באי ההתייצבות ועל החיזוק שהוא מקבל בעקבות הסערה בחוץ.

"כיכר השבת" מגיש את הראיון המלא:

שלום וברכה לבחור החשוב משה, איך אתה מרגיש?

משה: "ברוך השם מצוין, מרגישים פה איתכם בחוץ. אנשים לא יודעים עד כמה זה מחזק את מי שבפנים, זה ממש תומך מחזק ועוזר, ומרגישים שזה האמת".

אתה מרגיש שם טוב? אתה מרגיש שלם ברוחך?

משה: "כן, בוודאי".

איך אתה מרגיש טוב למרות שאתה בכלא?

משה: "אחרי שההשקפה במקום ויודעים את האמת, הכל מתגמד פה בכלא ולא מתייחסים לכל הדברים שנלווים למצב".

איך הגעת לכך שלא התייצבת בלשכת הגיוס?

משה: "אני לומד בישיבת 'שערי תבונה' וההשקפה שמנחילים לנו בישיבה זה שלא להתייצב - מאז שהחוק הקודם 'חוק טל' בוטל אני לא מתייצב. זה גם הגיוני שלא להתייצב בלשכות הגיוס".

אתה אומר שאתה מקשיב לקול רבותיך שהורו לך לא להתייצב בלשכת הגיוס, האם גם הבנת את זה בעצמך שזה הדרך?

משה: "בהחלט, ובפרט אחרי שאני פה בכלא אני מבין את זה יותר שזה דרך הישר".

מה תרצה להגיד לכל המוחים והמפגינים ברחבי הארץ?

משה: "תודה רבה רבה לכולם, תמשיכו להיות חזקים. אני חזק, על זה אין לכם מה לפחד.

"אני מודה גם לכל בחורי הישיבות ששלחו לי לכאן מכתבי חיזוק. לעיתון הפלס שתומך בנו כל הזמן. לישיבה שלי שתומכים בי. לכולם אני אומר תודה ותמשיכו להיות חזקים".

שמעתי שבבית המשפט הצבאי ביקשת מראש הישיבה שלך הרב חדד את הגמרא האישית שלו מסכת בבא מציעא, מה היה שם?

משה: "האמת שביקשתי מאמא שלי שתביא לי את הגמרא שלי אבל היא עוד לא הספיקה להביא, ובבית המשפט ראיתי את ראש הישיבה עם הגמרא האישית שלו, בטח יש בזה כוח בגמרא של ראש הישיבה, וזכיתי לקבל אותה אצלי כאן בכלא. אני לקראת סיום המסכת אותה למדתי במשך זמן חורף בישיבה, ואני גם חוזר על מה שלמדתי כבר בישיבה".

בהמשך השיחה סיפר משה למראיין על העברתו מכלא לכלא וציין כי נשאר איתן וחזק למרות הכל. יחיאל בלוי מ"קו ההגנה" שראיין את משה, סיפר לו על ההפגנות הסוערות שנערכות ברחבי הארץ ועל עשרות בחורי בישיבה ואברכי הכוללים שנלקחו למעצר בעת שהפגינו בשבילו, בלוי אף ציין כי שני אחיו נעצרו בהפגנות. משה התרגש מאוד לשמוע על כמות העצורים ועל המחאות הרבות והסוערות שנעשו למענו.

האזינו לראיון המלא באדיבות "קו ההגנה"

תוכן שאסור לפספס
78 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
46
ללכת לאילת זה מותר וללכת לחתום דיחוי זה אסור!!!!!????????
ק09.05.16
45
מה אתם רוצים ממנו? כולם מחנכים אותו מגיל אפס על שנאת המדינה מחנכים אותו שכל המדינה חייבת לו כי הוא נולד חרדי. מחנכים אותו לכל מיני מושגים דביליים כמו "השקפה" שבשמה מותר הכל. אז מה יעשה הבן ולא יחטא?
יוני09.05.16
44
ומאיימים בגיהנום על מי שמעז לחשוב.... אלה התוצאות! "שינת הדעת מולידה מפלצות"
רפאל09.05.16

הצגת כל התגובות

43
יש השקופה מיששששש
אני09.05.16
42
הרב אוירבך ראה בחוק טל גזירת שמד לא פחות מהיום, ופתאום חוק טל נהיה קדוש, שמאז ביטולו לא מתייצבים, אתם אמנם מטומטמים, אבל אנחנו לא
ריאלי09.05.16
41
!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חנה 09.05.16
40
מה בחור שאומרים עליו שהוא שפיץ עושה באילת ?????? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דבורה 09.05.16
39
בחור נחמד ויקר! לפני ההשקופה ולפני ההפגנות מה עשית באילת כישיב'ה בחור מה חיפשת שם בלי חליפה ומגבעת וללא ציצית? אם זה לא חילול ה', אז אני לא יודע מה זה חילול ה', אני מקוה שגם סיפרת לרב שלך ולחברים את כל האמת, "ואידך זיל גמור" אודה לכם אם תעלו תגובה זו בהקדם, תודה!
חזן, אילתי09.05.16
38
ביגללך אנשים מאחרים לעבודה ולגני הילדים מי אתה בכלל זבל של בנדם התורה שלך לא שווה אגורה . בהמה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריק09.05.16
37
מה בחור ישיבה עושה באילת??? זה מה שההשקפה הצרופה של הרבנים אומרת... לא להתייצב בלשכת הגיוס, אך לרדת לאילת למקום טומאה מרצון זה טוב??? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עמיקם09.05.16
36
אמיתי לחלוטין!!!, לא שאני מצדד בצד כלשהו, אבל כשוטר אני חייב לציין כאן כדלהלן: להלן תקציר שיחה בין רפ"ק ב. עם מפקד משטרת י. (ש. ל), ב. - אני חייב לסגור כבר את הסיפור הזה של הדוסים שלא מתגייסים. ש. מה אנו יכולים לעשות? ב. בפעם הבאה שנופל לכם עצור, אתם מפרסמים מיד שהוא בכלל לא בישיבה ולא לומד... ש. א
שם בדוי15.05.16
35
לפחות שיישב בשקט (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מגחכת09.05.16
34
כשם שמותר לבלות באילת אם יש השקפה כך מותר בשופי לשרת בצבא עם אותה ההשקפה
יום טוב 09.05.16
33
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אשרי מי שעמלו בתורה09.05.16
32
קודם כך שיחזור בתשובה מהבילויים באילת ואחרי זה שיפסיק לעשות חילול ה' עם עידוד לאפגנות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנחם09.05.16
31
אז עכשיו לא!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש09.05.16
30
הלא צנועים שבהם ביקרת הא? זו אם הבעיות להפריד בין התורה להשקפה ולהפוך את ההשקפה לעיקר ואת התורה לטפל, וזה מה שראשי המחבלים ימ"ש והפלג הירולמי שר"י מנסים "למכור" כדי להצדיק את עוולותיהם ומרידתם בגדולי הדור האמיתיים.
אבי09.05.16
29
מיהו היועץ שיעץ להם לפרסם את השטויות האלה. עכשיו יחשבו שמדובר באיזה מתמיד? אנשים לא עד כדי כך טפשים ולא שוכחים שמדובר בשבבניק שנתפס בלי כיפה עם גופיה וגינס במועדון באילת. הקשקןשים שלו ושל אבא שלו וה"גיס" שכולם יודעים במי מדובר רק מגדילים את הבזיון של המשפחה, של הישיבה ושל נתניה. (נשלח באמצעות כיכר
מ.ג.09.05.16
28
תפסיקו כבר להשתולל בהפגנות!! לכו ללמוד! אתם עושים הרבה הרבה חילול ה'! בגללכם עוצרים אנשים חפים מפשע שנמצאים בכלא - שכל "פשעם" שעברו באזור בדרך הביתה, ואני לא מדבר על צער המשפחה: האשה והילדים, ושאר בני המשפחה. רשעים, רשעים! תפסיקו!!! די~~!!!!!!!!!!!!
מספיק09.05.16
27
שמסקרים את כל העדות והחוגים, והסכימו להביא את דברי הבחור ללא לכלוכים והשמצות, כפי שיש בשאר האתרים ה"חרדיים"...
יוסי09.05.16
26
זה מדהים שאתם לא מנסים אפילו להראות איזושהי אובייקטיביות, כל תינוק רואה בלי בעיה איך שכל כתבה שקשורה ל"פלג" נכתבת עם כותרת מתסיסה ומעוותת. עם הרבה שנאה נוטפת.
ג'10.05.16
25
לבריסקר רב ואמר , הפגנתי נגד הציונים. אמר לו הרב אתה ציוני בעצמך, כי בשום פנים ואופן לא הייתה מפגין נגד הנאצים או נגד הקומוניסטים, אך מכיון ,שאתה יודע שהם (הציונים) מ"שלנו" ולא יעשו לך כלום אתה "גיבור גדול" מפגין. צא ולמד ומחכמתם של גדולי הדור. המחאה הכי חזקה תהיה אם יפסיקו לקחת כסף מהמדינה
כת מושכי הזנבות09.05.16
24
שום השקפה לא תעזור לך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים09.05.16
23
על המעצר לא שאלו אותו כלום.. שהיו הוגנים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
וולף 09.05.16
22
תפסיקו כבר. אנשים סובלים ממכם, מהשריפות של פחי אשפה, אנשים שחפים מפשע נעצרים על לא עוול בכפם, מספיק, לכו תעשו משהו עם החיים שלכם, נגמר הבין הזמנים, תחזרו ללימוד. תפסיקו להתבטל.
מספיק09.05.16
21
אחרי שיש ב"ה א ה"ההשקופע" הנכונה, הכל מתגמד. אפשר לצאת לטיולי זימה באילת, העיקר יש את ההשקופע! אשרינו אשרינו אשרינו, שיש לנו "השקופע" כזו!
בן בנו של המן09.05.16
20
פרענק פושטק שמסתובב במועדונים באילת מדבר על "השקופה". אולי שהוא יהיה ה"דעת תיירה" של העצניקים?
מי09.05.16
19
כמה שאלות חשובות ומעמתות היו בראיון זה.. אני מתפעם כמו תמיד מהעיתונאות של המגזר החרדי. הכל חד ונוקב ללא משוא פנים... אפילו יותר נוקב מפרבדה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק09.05.16
18
היזהרו מן הצבועים שעושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס יכרת ה' כל שפתי חלקות, לשון מדברת גדולות יראה הציבור וישפוט מה פרצופם האמיתי של מנוולי עץ
משקיף09.05.16
17
אשריו שנתפס על דברי תורה וזכה לקדש שם שמים ברבים
יצחק09.05.16
16
חה חה חה חה חה חה חה חה חה חה חה חה חה חה חה
משה09.05.16
15
שימו לב כמה השיחה בנויה היטב לטהר את שמו. רצה בבא מציעא, הראש ישיבה, עיתון הפלס, לא מתייצבים, בעוד שאבא שלו אמר שחסרים לו כמה מסמכים, והראש ישיבה שלו הנעב'ח אומר אחרת. בקיצור: פדיחה הוא אכל טוב, אין מה לומר. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משחק מכור09.05.16
14
הרב אוירבך ראה בחוק טל גזירת שמד לא פחות מהיום ולמה הוא לא נלחם משום שהגרי"ש אלישיב לא נתן לו, ופתאום היום שהגרי"ש נפטר הדעה של הרב אוירבך שהגרי"ש התנגד לה נהיתה המורשת של הגרי"ש, ???????????????????????? היה מצחיק אם זה לא היה עצוב
ריאלי09.05.16
13
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה09.05.16
12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עמלק09.05.16
11
באילת .בושה וחרפה.
מני09.05.16
10
תעזור והנה אנחנו שוב רואים שצדקנו והבחור צדיק וירא שמים כשהאמת נכונה אז היא מנצחת
חיים ב.09.05.16
שום דבר אינו אמת. תפסו אותו במקומות שבן ישיבה לא אמור להיות בהם אך למחבלים הארורים נוח לטמון את ראשם בחול ובשם ה"השקפה" למכור עוד כמה שטויות.
אבי09.05.16
בדיוק בשביל כאלה נלחמים
נתי09.05.16
ילדים להורים עובדים, בטענה שבשם ה'השקפה' לא ניתן לקבל ילדים כאלה שמא "יחטיאו" את שאר העוללים המסכנים. אז, מה לעשות עם בחור שברור שהלך למקומות שכאלו, אם יחזור לישיבה האם לא "יחטיא" את שאר המחבלים הארורים בישיבתו?
אבי10.05.16
הוא אומר "גמורע, השקופע, ראש ישיבע...." וואו!
דני12.05.16
9
הפער בין ה"מסירות נפש" שלו להתנהגות שלו באילת יכול לפרנס גדודים של פסיכולוגים
אבי09.05.16
8
בפאב עם פריצות בלי כיפה, איזה כיף לקבל מוסר ממנו.
אשר09.05.16
7
לשנוא כל מה שאפשר. לשנוא את החילונים. לשנוא את הצבא. לשנוא את המדינה. לשנוא כל מי ששונה. לשנוא ולשנוא... אחח
charedy before09.05.16
שנאת מרן הרב שטינמן שזה הקטאליזטור לכל המהומה שנאה מטורפת שהוצתה בשערי חסד
יש"ו ויין09.05.16
6
המעצר של הבחור באילת במקום של בילויים נותנת גושפנקה לבחורים אחרים לברוח לאילת לבלות בפאבים ר"ל והעיקר לא להתגייס כי יש לנו "השקפה " מי המציא את המושג החדש "השקפה " אפשר לעשות כל העולה על הדעת העיקר שיש השקפה מה זה הקישקוש הזה - מי שלומד באמת שישב וילמד ומי שלא לומד והולך לבלות שירוץ להתגייס !איך הה
ירושלמי 09.05.16
5
מה קשור פה שינאה כל אחד והדרך שלו הוא אחיד עם כל הציבור שהחליטו פה אחד לא להתגייס אחרי ביטול חוק טל וכל הכבוד לו אתה זה ששונא את החרדים וזאת ההשקפה שלך לשנוא ולשנוא תתביש לך ! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פלונית09.05.16
ההשקפה טענו אחרת. למשל, אצל הרב שך כשהחסידים ניסו לטעון "נהרא נהרא ופשטיה" היינו שלכל אחד יש את רבו שלו, הוא סרב לכך ואמר רק אני קובע ומנהיג. והיתד בימיים שנשלט ע"י גרוסמן הארור טען את אותו דבר, וטען שמי שלא מתיישר לפי הקו הזה אין לו 'השקפה' נכונה ומצווה לרדפו וליריד לחייו. שלא לדבר על ראשכם משערי ח
אבי10.05.16
4
את כל הסיפורים? לא יכול להיות.
איזה גבר!09.05.16
3
חוץ מחילול ה׳ אין אצליהם כלום תינוקים מפגינים, השתגעתם? חברה הבחור נעצר עם חזות חילונית אתם צריכים להתבייש בו ואתם מפגינים ומחללים שם שמיים איפה היראת ה׳ שלהם איפה? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק09.05.16
2
עשיתם צחוק מעצמכם מול כל העולם!
אני09.05.16
1
להיות חרדי היום רק חילול השם אנחנו עושים טפו עליכם מפגרים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי 09.05.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

הרב זמיר כהן:

"הטענה של אחיכם יצאו למלחמה לא נאמרה על בני תורה"

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

כללית לטובת לקוחותיה

זקוקים לשירות רפואי? רובוט חיפוש חכם יסייע לכם

כיכר בשיתוף כללית | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם