כיכר השבת

מי שומר על הילדים שלנו?

שוברים שתיקה: כך מנהלי החיידרים מטפלים בתקיפות חמורות

הפרשיות המזעזעות שנחשפו לאחרונה ובהן היו מעורבים אישי חינוך חרדים - שינו את היחס במגזר לתקיפות מסוכנות. איך מנהלי ה'חיידרים' מדברים על כך עם הילדים? ומתי פונים למשטרה? (חרדים)

76
יוסי גרברצ'יק | כיכר השבת | כ' באייר | 28.05.16
אילוסטרציה, למצולמים אין כל קשר לכתבה
אילוסטרציה, למצולמים אין כל קשר לכתבה (Pierre Terdjman / Flash90)

ההדים הרבים בעקבות פרסום הפרשיות הקשות והמזעזעות האחרונות של התנהגות לא הולמת וחמורה - בלשון המעטה - של אישי חינוך חרדיים, מעלים על הפרק את חששותיהם המוצדקים של הורים רבים מהנעשה בהקשר זה במוסדות החינוך של ילדיהם.

מי באמת ערב לנו שילדינו מוגנים בתלמודי התורה? כיצד אנחנו אמורים להיות שקטים במהלך היום בזמן שהות הילדים במוסדות? איך אנחנו באמת יכולים להיות בטוחים שהילדים שלנו נמצאים בידיים טובות? אלו רק חלק מהשאלות ששמענו מהורים לילדים במהלך השבוע האחרון.

"הפרשה האחרונה לכשעצמה, שהממה את כולם, ממקדת ומגדילה נקודה עיקרית נוספת, והיא - האם באמת אפשר לסמוך על צוות החינוך ואופן טיפולו בבעיות שנחשפות; האם המוסדות אליהם אנחנו שולחים את ילדינו מטפלים בצורה יסודית בנושא הרגיש או שהם 'מורחים' ומתעלמים מהבעיה בשל מיני חששות קטנוניים של פגיעה בשם המוסד?" אמר הורה חרדי בשיחה עם "כיכר השבת", "ילדינו הם מעל הכל וקודמים לכל שיקול שהוא".

אחת הפרשות שנחשפו ב"כיכר השבת". לחצו לכתבה המלאה

בימים האחרונים, שוחח "כיכר השבת" עם מנהלים בחיידרים שונים ברחבי הארץ, שמע על דרכי הפעולה בהן הם נוקטים בכדי למנוע פגיעה בתלמידים וכיצד הם מתמודדים עם פגיעה במקרה ומתגלה כזאת.

גורמים בתלמוד תורה 'שתילי זיתים' בבני ברק, אמרו בשיחה עם "כיכר השבת": "ברוך השם, בת"ת שלנו פוקחים עין על כל התלמידים כל הזמן, ואנחנו אף מטיפים להם אודות הסכנה שבשיחה עם אנשים שונים בהם הם פוגשים בדרך לת"ת ובחזרה".

עוד מוסיפים בת"ת, כי "גם על ההורים לפקוח עין ולבדוק שאכן הילדים לא נפגשים בדרך עם אנשים מפוקפקים ואף להרגיש אם הילדים לא מסתירים משהו". בנוגע לשאלתינו כיצד מתמודדים במקרה של פגיעה, אמרו ב'שתילי זתים' שבסייעתא דשמייא הם מעולם לא נתקלו בתופעה שכזאת.

מנהל מוסד ידוע בירושלים אמר ל"כיכר השבת" כי האחריות הגדולה מונחת בעיקר על כתפי ההורים: "אנחנו בחיידר דואגים לפקוח עין ללא הפסקה, הצוות שלנו הוא כזה שאנחנו מכירים באופן יסודי וב"ה לא היה לנו שום מקרה שכזה בכל עשרות שנות קיומו של המוסד".

מה אתם עושים אם מתברר שתלמיד נפגע? "לפני המון שנים היה לנו תלמיד יקר ששמנו לב שמשהו עובר עליו, יצרנו קשר עם ההורים ואכן לאחר בדיקה התברר שההורים לא היו מספיק אחראיים בהשגחה על ילדם בדרך לחיידר והוא נפגע ע"י אדם מסוים, ואנחנו מיד טיפלנו בנושא בצורה יסודית על פי הוראת הרבנים שליט"א".

בתלמוד התורה 'אור גאון' בבני ברק אומרים ל'כיכר השבת' כי הם אכן מודעים לבעיה ופועלים ללא הפסקה בנושא: "אנחנו מדברים כל הזמן עם התלמידים על כל הסכנות הטמונות. הדברים מובנים מאליהם". בהתייחסות לשאלה אודות אופן טיפולם במקרים של תקיפה, הם משיבים: "לצערנו הרב אלו הם דברים שקיימים ואם אירע מקרה של תקיפה אנחנו מטפלים בזה בצורה יסודית".

אילוסטרציה, למצולם אין קשר לנאמר (צילום: פלאש 90)

גם בת"ת "דרכי נועם" שבצפון אומרים דברים דומים: "יש לנו צוות שהוכשר כדי לזהות מקרים מהסוג הזה, לצערנו הרב אנחנו מודעים לבעיות הללו ואנחנו דואגים גם לדבר עם התלמידים בצורה כזאת או אחרת על הסכנות שבדבר".

"אם וכאשר אנחנו נתקלים בבעיה שקיימת, הטיפול שלנו מתבצע באופן יסודי ומהיר. היתרון שלנו הוא הצוות החינוכי שיודע לזהות מהר מאוד כשחלילה אחד מהתלמידים נפגע, ומיד וללא כל היסוס אנחנו מטפלים בבעיה בתיאום עם הגורמים הרלוונטיים ובהתייעצות עם גדול בישראל".

המפקח החינוכי בתלמוד התורה 'פרי חדש' אמר ל"כיכר השבת" כי "אומנם אנחנו לא מדברים עם הילדים בדבר הסכנות הנ"ל, אולם אם וכאשר מתגלה מקרה תקיפה של אחד התלמידים, יש לנו את כל הכלים לטפל בזה, כי צוות התלמוד-תורה עבר קורס קצר בנושא והוא מוכשר לזהות תקיפות מהסוג הזה".

"אני יכול לספר שב"ה עלינו על כמה מקרים במשך השנים של תקיפת תלמידים בדרגות שונות וטיפלנו בהם כל אחד לגופו. היה לנו מקרה שטופל דרך הדיין הגאון רבי יהודה סילמן ע"י ר' חנניה צ'ולק וב"ה הוא טופל עד הסוף אף שזה היה יקר וארוך - אך זה השתלם. מעבר לכך, יש לנו אדם חיצוני המוכשר לזה ואנחנו שולחים אליו מקרי תקיפה והוא אף עומד בקשר עם הורי התלמיד".

האם נהוג לערב גם גורם משטרתי במקרים כאלו? אנו שואלים. המפקח משיב: "ב"ה לא הגענו לרמה כזאת שתאלץ אותנו לפנות למשטרה, אולם כל מה שאנחנו עושים זה באישורו של הרב סילמן איתו אנחנו מתייעצים בנושא".

בחיידר "חניכי הישיבות" שבמודיעין עילית משיבים לנו ואומרים שהם אכן מודעים לבעיות והסכנות שישנן, אולם לטענתם אין צורך לדבר עם התלמידים על הנושא. הם מוסיפים כי "צוות החיידר עירני לדברים מהסוג הזה ופוקח עין ללא הרף. במקרה שאנחנו מזהים תלמיד שאכן נפגע בצורה כזאת או אחרת, אנחנו מיידעים קודם כל את הוריו ופועלים בשיתוף פעולה לאתר את מקור הסכנה ולהחזיר את הילד למצב נורמטיבי".

ל'כיכר השבת' חשוב להדגיש, כי נעשתה פניה למספר רב של חיידרים. כאמור, רובם השמיעו דברים דומים. לא כולם מדברים עם התלמידים אודות הסכנה אך כולם - ללא יוצא מן הכלל - מודעים לבעיה ופוקחים עיניים וכשחלילה נחשפים מקרי תקיפה כולם פועלים - כל אחד בדרכו - באופן מיידי ונחרץ.

תוכן שאסור לפספס
76 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
49
כלומר מעיפים את הקורבן מהחיידר בצורה נחרצת ומיד בלי לתת שום הסבר להורים
בת עמי31.05.16
48
המקום היחידי לפוגע הוא בית הכלא. כל 'פתרון' אחר הוא בבחינת העברת הפוגע והמפגע לעיר אחרת - שהם ייפגעו. הפתרונות של סגירה בתוך הקהילה הוכחו פעם אחר פעם כלא יעילות. אני לא צריך להסביר מדוע לומר לפוגע 'לך פגע בעיר אחרת' הוא תועבה ועבירה ש' לא תעמוד על דם רעיך' היא העבירה הקלה מבין העבירות האלה. בדרך א
ירושלמי29.05.16
47
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי29.05.16

הצגת כל התגובות

46
הגיע הזמן להפסיק המלחמה בגזירת הגיוס, ולצאת למלחמה ביצר הרע ההורס כל חלקה טובה אצל החרדים, והפוגע בחלשים, הילדים והילדות שמביאים לעולם, ובמקום לגדלם לתורה ולחופה, מגדלים אותם כדי לספק יצרים ותאוות אפלים שלא שערום אבותיכם.
דן סגל29.05.16
45
אם יזהירו מראש לא יצתרכו לטפל בילדים פגועים חו'
שבי29.05.16
44
כבר בימי חז"ל היו הסטיות האלה אצל הרבנים נפוצים מאד, לכן הצדיקו התנהגות זו בגדלות בתורה של הרבנים, הגורם לשטן לרצות להילחם בהם יותר מאשר בחילונים.ופעמים שהשטן מנצח. לכן צריך להשלים עם התופעה, ולא לצאת נגד הרבנים והמשגיחים, אחרת נישאר ללא רבנים בישיבות ובתלמודי התורה וצעירי הצאן ישארו כעדר ללא רועה.
דן סגל28.05.16
הגדול מחבירו יצרו גדול וכו כל ההאנסים והפשעים שמסתובבים בציבור החרדי צריכים להינעל מאחורי סורג ובריח כל שארית חייהם ואולי קשה לך לקבל את המציאות שיש אנשים שמחזיקים בתארים מדופלמים שעושים דברים כאלה העניין שזה ימשיך לקרוא
אלי02.06.16
43
ולא להגזים לא להיסחף להוציא שם רע !!!!1 דבר נוסף: בעיות מסוג זה נמצא רק אצל האשכנזים( זה בלי להכליל את כולם). ברוך השם אצל הספרדים אין דברים כאלה... . בלי עין הרע. בן פורת יוסף בן פורת עלי עין!
לאתה שמגיב פה28.05.16
אתה בכלל מדבר מידיעה?אני מכיר הרבה שנתקפו והרבה מהתקיפות נעשו על ידי ספרדים. ועוד משהו אני רואה שאתה ממש בור בנושאים האלה אז המלצתי לך.יש אתר שקוראים לו תנו לגדול בשקט אז תחפור שמה קצת ותיכנס לקיר הבושה ותתחיל להחכים.
אבי28.05.16
42
הנזק הכי גדול לילדים
רק לא משטרה28.05.16
רק המשטרה תדע לטפל במקרים האלה! רק דרך הרתעה וענישה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נועל'ה29.05.16
בקורבן הם "מטפלים" בתוקף במרכאות ולא שולחים אותו לטיפול נפשי אמיתי
כל ילד מבין02.06.16
41
אני המומה שלא יוצאים נגד הפשעים האלה.זה פשע חמור נגד ילדים.צריך להרוס לאנשים האלה את החיים ולהעיף אותם לכלא.
ר30.05.16
40
מעניין מדוע ישנם תגובות רק של ת"ת ספרדים, וכי לאחינו אשכנזים אין כלל את הבעיה הזאת, הגיע הזמן שתהיו אוביקטיבים ולא סלקטיבים. גולש שמודאג מאד
דוד הכי טוב29.05.16
39
בהמון תלמודי תורה וישיבות אין אנשי מקצוע שיכולים לתת מענה לבעיות ה"נ"ל ובכלל אין אנשים שאפשר לסמוך עליהם רוב הרבנים והמלמדים בתלמודי התורה הם אנשים שהיו בכולל וברוך ה סדרו להם ג'וב טוב בישיבה או בתלמוד תורה ויש להם פרנסה - אבל הם לא בעלי מקצוע ולא אנשים שלמדו חנוך - כל היום עסוקים בלהתנקם אחד בשני ו
ביטונסקי 29.05.16
38
ברור שאתם מזהירים מ"אנשים מפוקפקים בדרך לחיידר" אך האם אתם גם מזהירים מדוד נחמד או סבא שיכול לפגוע? (כמובן בלי להכניס לילד רעיונות מיותרים אלא פשוט להבהיר לו שאף אחד אין לו זכות לנגוע בגופו במקומות מסויימים ומה עושים במקרה כזה)
מוטי29.05.16
37
הרב אמנון יצחק צודק בגדול וצדיק צריך לבקש ממנו סליחה דחוף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יציק בן29.05.16
36
והוא הישר בעיניו יעשה, ואין רע מלפני ה'. וסייג לחוכמה שתיקה, ואי אפשר לשנות את התנהגות המלמדים והרבנים. כי הם עושים לילדים מה שעשו להם.
דן סגל29.05.16
35
מה זה לא לדבר על זה עם ילדים? עדיף לדבר עם הילד שידע להתגונן מאשר להרגיש גיבורים ולטפל בילדים שכבר נפגעו.
אבי28.05.16
34
מה שאם כותבים חצי זה שטויות בעני צריכים לבדוק את הנושא יותר לעמוק והיתי רוצה שיבדקו באופן יוסדי את התלמוד תורה "כינור דוד" בבני ברק שנמצא ליד חלק מהתלמודי תורה שמוזכרים פה בעיני לדבר אם המורים או המנהל זה לא משהו חיובי כי כל אחד ינסה להגן על המוסד שלו צריכיחם לשאול את התלמידים מה הם מרגישים ולא את ה
אברהם רפאל31.05.16
33
מדברים על הנושא חבל שבעיתונים אין אפילו ברמז.......... צריך להזהיר מכל אדם זר וכן מרופאים שמנצלים חרדיות תמימות
ד"ר מיקי שטטמן29.05.16
32
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי29.05.16
31
איך מרשים לאדם כזה לכתוב באתר חרדי שעה שמלגלג על רבותינו עפרא לפומיה ולא ויתר הקדוש ברוך הוא על כבוד הצדיקים אין כאן מקום להאריך רק לזעוק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאודי29.05.16
30
מאד מעניין שכל התלמודי תורה מודעים לבעיה אבל לא עושים דבר וחצי כדי לטפל בה מאשר לדמיין שהיא מחוץ למוסדות שלהם. הרי כל הסכנות הם בדרך לתלמוד תורה ומחוצה לה. בינתיים נראה שיותר תלמידים נפגעים בתוך חדרי החיידרים מאשר בחוץ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה29.05.16
29
בכל מקום יש פח אשפה!!! אנחנו צריכים לשמור על ילדינו ולא לסמוך על אף אחד רק על ה' !!!!!!!! להתפלל!!!!!
א28.05.16
28
בכל מקום יש פח אשפה. יש מקום שהפח גולש ויש מקום שהוא יחסית ריק... אנחנו צריכים לשמור על ילדינו ולהתפלל!! לא לסמוך על אף אחדדדד, רק על ה'!!!
א28.05.16
27
וכך הפוגע ממשיך לפגוע בעוד ילדים. בדוק מנסיון מצער. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנסיון מצער28.05.16
לא מצליחה
ככ28.05.16
הבנת?! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמשון29.05.16
חייבים לעשות לזה סוף! על זה שנינו "המרחם על האכזרים סופו להתאכזר לרחמנים"
רפאל29.05.16
26
ידוע לי על מס מקרים שמטייחים מלא ילדים שנפגעו הן בצפון צפת טבריה וכן בבני ברק וירושלים מזעזע אני עובד עם ילדים אלו המוסדות שם אטומים לטפל בכל הקשור יש לנו מס תיקים שהועברו ע"י המשטרה מפנייה אישית מהמשפחות והמוסדות נלחמים בנו זוועת עולם
יונתן28.05.16
חושבים שהם במקום משטרה.... הגיע הזמן להפסיק את זה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנסיון עצוב29.05.16
25
צריך שגורמים חיצוניים יעברו בין החיידרים וידברו עם הילדים ויסבירו להם שחובה עליהם לדווח על זוועות כאלה.
אירית כהן28.05.16
24
הרי זה סיפור ידוע על הבן של המשגיח הגדול והחושוב שהוא היה לוקה בסיכלו וניפגע מליפניי עשר שנים במקווה ואני זוכר את הפוגע מסתובב באין מפריע ומבצע את זממו וכך לאחר שנים נהפך בנו של המשגייח בעצמו לפוגע בקטנים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חשין29.05.16
23
בתור גבר אני לא מצליחןלהבין, באמת ובתמים, על מה מדובר, אם היה מוסד לבנות זה מובן ואז בוודאי צריך כל הגדרים של חז"ל אבל מה כאן קורא איזה יצר בדיוק פועל כאן? הרי המדובר על סטייה מוחלטת וכמה כאלה שהם עוד תדמויות חינוכיות יש? היתכן שבכלל קיים כזה? באמת לא מצליח להבין או שאני תמים מדי (נשלח באמצעות כיכר
שולמן29.05.16
גם "לשחק" תמים מדי לא הולך לך
שולמנית30.05.16
22
לזה לא התייחסו ואת זה ידוע לי ממקור ראשון שהת"ת הנחשב ביותר במקום מגורי מטאטא בצורה דוחה.
א29.05.16
21
בוקר טוב... המרחק בין הפרסומים הבומבסטיים והסנסציונים של התקשורת לבין המציאות, הוא כרגיל עצום ורב. אפילו מתוך הכתבה עצמה ברור שאין שום בסיס לכותרת "שינו את היחס". באמת יש בר דעת שחושב שכמה ילדונים בעלי טורים, ערים לסכנות האלו יותר ממחנכים ותיקים? מישהו באמת חושב שאנשי חינוך באמת, אינם מודעים מאז ומע
יהודי פשוט 29.05.16
20
תשמרו על הילדים שלכם , לא קבלתם אותם בחינם , זה יתנקם בכם יום אחד. העולם מלא רק עם משוגעים
פפושון29.05.16
19
וכן להתיר אשת יפת תואר למי שממית עצמו באוהלה של תורה. הרבנים לא יכולים לשהות חצי חודש בלא אישה.לכן התורה הקדושה התירה לחרדים כמה נשים לפי גדלותו בתורה, שכן כגדלותו בתורה כן גדול יצרו, עד שיתירו ,חייבים רבנים ומשגיחים ללכת ברחוב בעינים עצומות ועם כלב נחיה, משום לא תתורו...
דן סגל29.05.16
דן סגל, אתה זקוק לאישפוז מיידי. לפני שיהיה מאוחר. . ..
הצחקת אותי29.05.16
18
אני אישית מכיר מקרה של מנהל ת"ת שישב (בשב"ס). על מלמד שברח לחו"ל לאחר שעלו עליו. ועוד מקרה של מלמד פוגע שנשלח מעירו לעיר אחר, ולמרות שידעו עליו, התקבל ללמד בת"ת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הקורא29.05.16
17
יש הרבה תקיפות שההורים הם התוקפים איך על זה אפשר לעלות ילדים חסרי אונים שעוברים התעללות קשה מאוד לצערנו הרב צריך לפתוח את הקלפים עד הסוף ולהבין שיש הרבה חולים ומקומם בבית החולים לחוטאי נפש קדימה לא לפחד מאף גורם לחשוב על הדור החדש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרה28.05.16
16
אין צורך לייעץ ואל תטיפו לנו את תפקידנו כהורים, אנחנו יודעים זאת הרבה לפני שהכנסנו את היקר לנו מכל למוסדות שלכם...תתחילו להשגיח ולהוציא עשבים שוטים שסרחו ומעלו בתפקידם "כאנשי חינוך" (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אמא מאוד חרדה 28.05.16
15
עם הילדים. ככל שמעלים את המודעות יותר בנושאים הללו. כך יותר מזיקים לילדים. ומכניסים להם פרפרים לראש
ששון של29.05.16
14
בעיר ביתר עילית ישנו פרויקט מוגנות בבתי הספר ובמסגרתו הועברו הרצאות וסדנאות להורים ולצוותי הוראה. התכנית נבדקה ואושרה ע"י כל הרבנים של מוסדות החינוך ורבני הקהילות. שום פאניקה לא גרמה תכנית זו, אלא רק הצפה, איתור ומניעה. אתן טיפ... בית ספר שמתנגד ללא סיבה להפעלת תכנית, תנסו לחשוב מה יש לו
מוטי זולברג 28.05.16
13
אישי לבצע את זממם נותנים לחתול לשמור על החלב ?? הזויים !!!
הזוייי28.05.16
רוב האנשים יעדיפו להתכחש למידע כזה אבל טוב שהעלת. מצדיע לך.
אבי28.05.16
12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
התנהלות חסרת אחריות29.05.16
גברתי היית בחקירת משטרה???? נפגשת פעם עם קצין קצינה חוקרת נוער להפגיש ילד חרדי עם קצינה חילונית ברוב המקרים גורם נזק יותר חמור מהתקיפה עצמה יש מספיק אנשי מקצוע חרדים בהכוונת הרב צ'ולק ודומיו שמטפלים במקצועיות ויעילות
אברהם02.06.16
11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בעל ניסיון28.05.16
10
ברגע שפעם אחת תלונה הכי קטנה תוגש כל המטרידים יחשבו היטב אם כדאי להם להתעלל בחסרי ישע חתיכת זבלים העליתם לי הכעסים לא לוותר כל מי שיפגע בילדים יטופל עי המשטרה. לא לפחד להתלונן ולא איומים שיסלקו את הילדים צפצפו עליהם
מירי28.05.16
9
במוסדות החרדיים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מלמד28.05.16
8
חיידר ליטאי אשכנזי במכרז בני ברק!! ההורים צריכים לשמור ?! באנו אליו...לשועל. מה קרה לבן שלנו בשנתיים האחרונות...והכלב הזה הנוכל....לא רק שעוד טיאטא והכחיש שיש בעיה הוא עוד לקח אותו שוב למשרד שלו....כי הרגיש בטוח שהוא לא מספר...."פינוק אישי".... בסופו של דבר פוטר. הוא כבר לא מנהל החי
אמא לילד שנפגע28.05.16
ממה את פוחדת?! זאת הצלת נפשות!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נועל'ה29.05.16
אבל מכיון שאנו בני תורה ותמימי אמונה, פנינו לרב. הילדים דברו ביניהם על כך וכולם ידעו שכשילד יוצא מהמשרד הנעול עם המנהל הוא קיבל "פינוק אישי" ורק להורים לא סיפרו. בעלי הלך להורי הילדים שהבן שלנו סיפר שהם גם קיבלו, סיפר לאבות שלהם ששאלו את הילדים והם אכן סיפרו להורים. עם הקבוצה הזו, שאחד מ
אמא לילד שנפגע29.05.16
תיבת הפנדורה שנפתחה לאחרונה על הנעשה במוסדות החרדיים מיטיבה עם ההורים שידעו שהצדיק שמתפלל באדיקות יוכל ליהות אמא של ההאנסים ובנוגע לתלונה אני חושב שצריך להתלונן ברור שדבר כזה ימנע בעתיד מקרים כאלה במיוחד שבציבור החרדי הנושא של כבוד המשפחה חשוב מאוד תתארו לכם מציעים לכם שידוך עם בת של אנס התשובה ברור
אלי02.06.16
7
מי שלא הולך להתלונן במשטרה מסכן את הילדים האחרים. זה יכול להרוס חיים שלמים של ילדים !!!! צריך להתלונן ולהפסיק עם השתיקה הזו.
שרהלה28.05.16
הרבה פגיעות יש כי יודעים שהחרדים לא מתלוננים
ד"ר מיקי שטטמן29.05.16
6
תלמודי תורה לא עושים כלום! כלום אחד גדול וזועק כדי למנוע פגיעות בילדים, למה בבית הספר של בתי מדברים על כך עם התלמידות מדי שנה ואף עושים תוכניות חוויתיות כדי להסביר להן איך להישמר ולבנים בחיידר לא מסבירים כלום? זה כ״כ מרגיז אותי, להפך! לבנים צריך להסביר הרבה יותר כי ברוב המוחלט מהמקרים התוקף הוא גבר,
מרים 28.05.16
5
אז למה צריך את המוסדות האלה? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבא28.05.16
4
למה מופיעים רק תגובותהם של ת"ת יוצאי עדות המזרח?????
אמא חרדה28.05.16
3
כך שיוכל להתעלל בילדים מהדרום לצפון. אין שום ענישה כי מסתירים הכול,רק מעבירים את התוקף לעיר אחרת.
mike28.05.16
2
על הרבעס ועל המשגיחים ועל המנהלים ?! לצערינו...הם הפוגעים במוסדות החינוך.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מצלמות...מצלמות....28.05.16
מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א.הם הם שיחליטו !!!!!!!
להבין זאת כדאי28.05.16
האם יש דעות המתירות מעשה ארץ מצרים ומעשה ארץ כנען?
רפאל28.05.16
אצל הדתים לאומים והחילונים לא הכל ורוד,ולא הכל דבש שם!
לא הכל ורוד שם28.05.16
1
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ברוך 28.05.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

"מיהרו לנכס לעצמם פעילות"

אבידן: "לא להעסיק בשום דרך את זק"א ת"א, הדליפו פרטים"

שאול כהנא | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

והאיש משה עניו

כך הגיב הגר"מ שטרנבוך למי שבירך עליו 'ברוך שחלק' | צפו

חיים רוזנבוים | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24