כיכר השבת

שוב זה קורה

הלם במתמידים: ראש כולל עקץ מיליונים מאברכים וברח לחו"ל

ראש הכולל המכובד ביקש מהאברכים לחתום עבורו על ערבות ונטל הלוואות בסכומים מצטברים של מיליוני שקלים. לאחרונה הצ'קים החלו לחזור וראש הכולל נמלט מהארץ. כל הפרטים (חרדים, בארץ)

69
חיים אבני וישראל כהן | כיכר השבת | כ"ד באייר | 01.06.16
אילוסטרציה, למצולם אין קשר לכתבה
אילוסטרציה, למצולם אין קשר לכתבה (Nati Shohat/Flash90)

שוב זה קורה: בימים האחרונים סוערת קהילת "המתמידים", זאת לאחר שחבר בה, בן למשפחה חשובה ומוכרת בקהילה שהחזיק בכולל אברכים, נעלם לאחר שלווה סכומי עתק מעשרות אברכים בקהילה. לפי ההערכות, הסכומים שלווה ראש הכולל לפני שנעלם מגיעים למיליוני שקלים במצטבר. גורמים בקהילה אמרו הערב ל"כיכר השבת" כי הופתעו לשמוע על המקרה.

ל"כיכר השבת" נודע כי לפני כשישה שבועות הוגבלו חשבונות הבנק של ראש הכולל בהגבלה חמורה של בנק ישראל, זאת לאחר שהסתבך בחובות שגרמו לצ'קים שהעביר - לחזור בעקבות חוסר כיסוי.

אברכים בקהילה ששוחחו עם "כיכר השבת" סיפרו כי "הוא היה לווה כספים מציינג'ים בירושלים לאחר שהסתבך בחובות. בהתחלה הוא היה מפקיד צ'קים דחויים שלו והיה מקבל עבורם מזומן בריבית 'רצחנית'. בהמשך, לאחר שהסתבך עוד ועוד, הוא נכנס ללופ".

האברכים מספרים כי הוא היה נוהג להגיע לאברכים ולבקש מהם 'ערבות' להלוואות קטנות בגמ"חים, כשהוא מספר כי הוא זקוק לשיק פתוח לצורך הערבות. "הוא ראש כולל מכובד אז כולם נתנו לו את הצ'קים בלי לשאול שאלות" אומר אחד הנפגעים בשיחה עם "כיכר השבת".

את הצ'קים נהג ראש הכולל להפקיד בציינג'ים תמורת סכומים במזומן. לפני כשבועיים, החלו לחזור מספר צ'קים של האברכים שנתנו את הצ'ק למטרת 'ערבון' בגמ"חים כאמור, ואז התגלה כי העוקץ לכאורה רשם על הצ'קים סכומים גבוהים של עשרות, ולעתים מאות אלפי שקלים.

"בקהילה לא יודעים מה עומק השבר", אומר לנו אברך שמודע לפרטים, "הסכום עולה בכל יום, כל יום מגיעים עוד אנשים ומספרים על צ'קים שלהם שחוזרים ועל איומים שהם מקבלים מעבריינים מאחר והציינג'ים מעבירים את הצ'קים לגבייה בחברות מפוקפקות" הוא אומר.

גורמים בקהילת ה"מתמידים" אומרים כי הרבנים טרם הבינו את עומק השבר, וכי "כל אדם חייב לדעת שאסור בשום אופן להעביר צ'קים פתוחים לאף אחד, גם אם הוא מוכר".

אחד ממכריו של ראש הכולל סיפר ל"כיכר השבת": "הוא קם ביום אחד והבין באלו חובות הוא שרוי, הוא לא התכוון לפגוע, זה קרה מהר מאוד והוא הסתבך עם עבריינים שגבו ממנו את החובות, וכך הוא הפיל את האברכים, חלקם אלו שלמדו בכולל שלו", אומר המכר.

בקהילה מספרים כי משפחתו של העוקץ הנמלט נמצאת כרגע בתסבוכת לא פשוטה: "הם לא ידעו על כלום, ועכשיו כולם מגיעים אליהם בדרישה לתשלום החובות, הוא הותיר את אשתו וילדיו בארץ ונמלט לחו"ל", הם אומרים.

תוכן שאסור לפספס
69 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
33
אי אפשר להאמין כי אם מישהו מוסר לך מידע מסוים והוא גם משחק בהצגה את הדמות של רבני הקהילה שבהלם והקשר בין כל הנעקצים והעוקץ רחוקים ממתמידים יותר מבעלז
מן ההר02.06.16
32
רודף כבוד גדול ולכן הכבוד בורח מהם והם מתבזים למרות שמי שעשה את העוקץ הוא מהמסולקים ממתמידים.
חיים02.06.16
31
לא מדובר באחד שנמצא בקהילה, הוא הורחק ביחד עם קבוצה גדולה לפני חמש שנים אחרי ההסתבכות עם המדינה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלכסנדר מינצברג02.06.16
תדייק בכתבה
0002.06.16

הצגת כל התגובות

30
ד"א זה לא איזה סיפור בסד"ג של דומב וכדומה זה סיפור שהפיל כמה עשרות אברכים בכמה עשרות אין שם יותר מ3000000 ש"ח כולל כולם
נעקץ01.06.16
אנחנו באמצע לרכז רשימות, ובינתיים זה הולך ותופח, כרגע מדובר בלמעלה מ9000000 ש"ח, וזה לא הסוף יש עוד כמה שיקים שמסתובבים שהסכום אינו ידוע.... ד"א נא לתקן בכותרת, אין לעוקץ המנוול שום קשר לקהילה הקדושה מתמידים, הוא נזרק בבושת פנים לפני 6 שנים כשהיה שייך לקבוצה שזייפו תעודות זהות, והוא גם ניהל את אחד
צבי02.06.16
ברגע שנגמר הכסף, הציויינים עלו על התרמית.. זרקו את הקבוצה הזאת בבושת פנים, הכושי עשה את שלו.. תתבייש לך, קצת הכרת הטוב. כולכם רצתם מביקורת לביקורת וגם הרמתם את שולי בגדיכם בשביל כך..
דוס02.06.16
29
מדובר באחד שאבא שלו בגד ברבו וקהילתו וניהל נגדם מלחמה מכוערת, האבא קיבל את המחלה ונפטר ה"י [כשלעצמו היה אדם יקר ויר"ש אבל נסחף עם חבירו הקרוב], הבן גילגל את החובות של האבא במסי"נ ראויה לשבח והגיע לעברי פי פחת. אין אנו יודעים דין שמים אבל כל החבורה הזו [כעשרים איש] שבגדו ברבם וסולקו מהקהילה [עקב מעש
מוישה02.06.16
28
הכל כלול (כולל) באיזה כולל מדובר? צריך להיות משהו משהו. אוי לנו שאלו ראשינו.
חני02.06.16
27
סיפור חוזר על עצמו. עברו 6 שנים נעקצתי ע"י חבר טוב לשעבר משמש בקודש בחסידות גדולה . ברח לחו"ל חזר ומתעלם מחובו הפרייר הייתי
חזקי02.06.16
26
כל ראש כולל זה נובע מכך שיכול לנסוע לחו״ל ולקחת לעצמו לפני חתונה לפני שמחה לפני קניית בית צדיקים על חשבון אחרים ועוד עושים רוח ׳ כשמגיעים מחו״ל כאילו הגיע איש אח״מ כולה מקבץ נדבות עם יידע ,,,,,,, (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מור דרורי 03.06.16
25
הכותרת
מה הקשר01.06.16
24
אין יותר גמחים זה הכל רק לאנש למי שצריך לעזור לא עוזרים הכל חרטה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מור דרור03.06.16
23
אבא שלו היה יהודי יקר שהיה שייך פעם למתמידים ונפטר לפני כחצי שנה לאחר סבל וייסורים והבן לקח על עצמו לגלגל את כל החובות שהצטברו מנישואי הילדים.
טוביה02.06.16
22
אני לא מבינה
בר מלכה02.06.16
21
ראש כולל נוסע לחו"ל ומותר לו לקחת עד 49% מהכסף שנותנים לו. נניח אסף 2 מיליון ומאה אלף. מיליון יכול לקחת לעצמו. וכך עושים הרבה כסף מהאנשים התמימים שמתפלאים איך יש לראש הכולל הזה והזה כך וכך בתים וכך וכך רכבים.
charedy before02.06.16
שתדע לך שממש ממש לא נותנים שני מליונים!!!! אני גרה במקסיקו ובוקושי נותנים מאה דולר לכל אחד בהתחלה אחרי הרבה שנים שמכירים אותו מגדלים את התרומה. זה הולך לאט עם הרבה הרבה בזיונות. העשירים בדרך כלל מרגישים מעצמם ולא נותנים בפשטות העשירים גם חושדים הרבה כי יודעים שלא כל אחד צדיק. וחוץ מזה כל פעם יש יותר
חוצניקית06.06.16
לחשבון גדול. היינו כל פראייר נותן "רק" 100 דולר, אבל בסך כל הפראיירים שנותנים מדובר המאות אלפי עם לא מליוני דולרים, והעמלה בהתאם.
אבי07.06.16
20
פונוביזער
דוד02.06.16
19
קצת הגינות!!! הוא שייך לקבוצת הירשמן המסוכסכת עם מתמידים כבר למעלה מחמש שנים! אין שום קשר למתמידים!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוטי01.06.16
18
ועכשיו קופת העיר יממנו לו עורך דין במליונים על חשבון העניים
שימי01.06.16
17
לדעתי זה פגיעה מכוונת בשמו הטוב של הראש כולל לשייך אותו לכת המתמידים, אין לו ולא היה לו שום קשר מטוב ועד רע עם אנשי כת המתמידים. הוא מבחירי ישיבת פונוביז' ותלמיד מובהק להגר"ח מן ההר ומרן ראש הישיבה ר' שמואל שליט"א (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים הירשמן02.06.16
16
סתם כותרת פוגעת. הנ"ל ממסולקי מתמידים. אף אחד לא בהלם
מתמידימ'דיגער 01.06.16
מתמידיגער. אלע דארפן וויסן אז דו האסט אינטרנט??????
אני02.06.16
15
תמיד אמרתי אין כמו לעבוד את הקב״ה בלי מתווכים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ערן01.06.16
14
לידיעתכם זה לא בקהילת המתמידים זה מיוצאי הקהילה מן ההר וחבריו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלומי ליבוביץ05.06.16
13
אברך צעיר בן 26 שום ראש כולל, סך הכל היה הרשם של ישיבה הגדולה רמות שהתפלגה מהמתמידים לפני כחמש שנים, הוא אישית בוגר ישיבת פונוביז' ושייך לפלג הירושלמי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רובי02.06.16
12
תיקון חשוב. וכן רוב פושטי הרגל בעקבותיו הם מקהילת הבוגדים, אולי הקב"ה מענישם כעת
חמוד01.06.16
11
ככה זה המתמידים. קודם חיללו את השם עם זיופי תעודות זהות. ועכשיו המיליונים. לסגור את המוסד הזה. המוסד הזה המיט שואה לישיבות בבדיקות פולשניות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מושקה01.06.16
10
אני רוצה לפרסם את שמו בכדי שלא ילכלכו סתם על הקהילה החשובה 'מתמידים' כשתראו את השם אולי תקלטו שזה בכלל מה"בוגדים"!!!! ולא ח"ו ממתמידים!!!! לכו קיבינימט כל אלו שאוהבים ללכלך על מתמידים!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פלוני02.06.16
9
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודה01.06.16
8
אם הוא אשכנזי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נחמן01.06.16
7
שהם רשעים ארורים כמוהו.
אבי02.06.16
6
וכן בכולל שלו גם לא למדו אברכים ממתמידים בשנים אחרונות. וכן הוא לווה כסף כביכול כדי לממן את התרופות של אביו (שהיה מהחשובים במתמידים) שהיה חולה במחלה ובגלל זה נתנו לו הלוואות
002.06.16
5
לא רואה ברכה מהכסף. אם הוא ראש כולל, נאלץ לברוח מהארץ, אם הוא אברך, מפסיד כספו בעוקץ משמים.
דן סגל02.06.16
4
עד שהאברכים יבינו שלא חותמים בגלל "רחמים" ובגלל ש"איך אפשר לסרב לראש כולל מכובד (עלאק - זה מה שמכר להם ראש הכולל...)" ויפסיקו להיות תמימים, אנשים ערמומיים ומושחתים ימשיכו לנצל את טוב ליבם ותמימותם. לכן כשזה קורה אינני מתפלא, זו הרי התנהגות טבעית של פושעים!
משה02.06.16
3
כולם מהקטן עד הגדול גגגנננבבביייםםם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוישלה01.06.16
2
אין פה סיפור של רוע הלב האיש גלגל חובות של אבא שלו שנפטר לפני תקופה ומזה נכנס ללוף של גלגול
נעקץ01.06.16
1
נהיה מטומטם יותר מהציבור החילוני אנחנו אובסיבים למה שאנחנו וחושבים שמותר לנו הכל איכס ציבור החרדי ממש איכס (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי01.06.16
ענבל אור אורן קובי אביב טלמור חיים אברומוביץ כווולם חילונים שעקצו חילונים במילונים, אם אתה סוסל מחרדיפוביה אתה מוזמן לעזוב אותם ולהתאשפז בגהה.
מישהו01.06.16
הם לא שייכים לכאן! לככככככככככככככככככווווו לע...
זיו802.06.16
למה להוריד שידעו כבר שאצלנו כל הדברים המוזרים קורים וכל זה למה כי כולנו התחנכנו למצוא "היתרים" והכל בשם התורה ראה כמה מקרים קשים של נוכליות בשנים האחרונות במגזר החרדי למה הוא צריך לטפל בחובות אביו שאחיו ימכרו את הדירות שקבלו בהתחייבות של האבא ויחזירו את החובות זה יותר טוב מהנזק שנגרם לאבא שלהם בשמיי
עוד חרדי02.06.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 10:27

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24