כיכר השבת

אפליית הסמינרים

גזרנו ושמרנו: דרעי הבטיח רישום אזורי - אבל כלום לא השתנה

"מציע לכל ההורים לגזור את הראיון הזה ולשמור אותו לשנה הבאה, שיטת הרישום תשתנה לאזורית" התחייב יו"ר ש"ס אריה דרעי לפני שנה. מה קרה בפועל? הרישום לא שונה והבעיות נשארו (חדשות)

74
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ב בסיון | 28.06.16
גזרנו ושמרנו: דרעי הבטיח רישום אזורי - אבל כלום לא השתנה
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"אני מציע לכל ההורים שיש להם ילדות שעולות לכיתה ח' לגזור את הראיון הזה ולשמור אותו לשנה הבאה, אני אומר באחריות מלאה, בשנה הבאה שיטת הרישום תשתנה, הבנות יעלו ישר מבית הספר לסמינר. זה לא נתון לדיון. אני מאמין שזה לא ימצא חן בעיני חלק מהאנשים, וזה בסדר גמור. צריך להתרגל: משנה הבאה הסמינרים יהפכו לאזוריים".

את הטקסט הזה, ביקש יו"ר ש"ס השר אריה דרעי לגזור ולשמור במהלך ראיון שהעניק ל'משפחה' בשנה שעברה. גזרנו ושמרנו, אבל דבר לא השתנה; הרישום נשאר אותו הרישום על מגרעותיו, בוודאי שלא הפך לרישום אזורי. כפי שנחשף אמש ב"כיכר השבת", למעלה ממאה בנות בירושלים לא שובצו בסמינרים לשנה הבאה, רובן ככולן בנות עדות המזרח.

יצויין כי בש"ס לא רק דיברו, אלא גם עשו - הגישו הצעת חוק לרישום אזורי, אבל עד מהרה דאגו למשוך אותה לאחר לחץ שהפעילו מנהלי סמינרים ואנשי 'יהדות התורה'.

"לגזור ולשמור" מתוך ראיון ל'משפחה' בשנה שעברה. גזרנו ושמרנו

ח"כ בש"ס הסביר בשיחה עם "כיכר השבת" מה תהיה התוצאה של רישום אזורי: "תראה את העיר אלעד, העיר הכי בעייתית בשנה שעברה, למעלה ממאה בנות נשארו אז מחוץ למסגרת. בית המשפט חייב אותם ללכת על רישום אזורי, והנה כבר היום אין אפילו בת אחת מחוץ לסמינר - וזה בלי רישום אזורי בפועל, הם מצאו פשרה בניהם. העיקר שכל הבנות מסודרות".

"תבין", הוסיף הח"כ: "אם היה עכשיו חוק רישום אזורי, גם אם בפועל זה לא היה מתבצע, אף בת לא הייתה נשארת בבית. אף בת לא הייתה יושבת עכשיו ובוכה בבית רק בגלל שהיא מזרחית".

מנגד, בכיר במערכת הפוליטית מסביר כי דרעי נתקל בחומה בצורה מצד שר החינוך נפתלי בנט. לדבריו, יהדות התורה הודיעה לבנט שתכריז מלחמה נגדו במידה ויאשר הצעת חוק לרישום אזורי. "בנט נלחץ ולא אישר חוק מסוג זה, וזה מה שגרם ליו"ר ש"ס לקחת צעד אחורה בנושא" הסביר הבכיר.

דרעי סייר היום בעיר בני ברק, עיר בה אין כמעט בנות שלא מסודרות, לא מעט בזכות עבודתו של חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני שהקים סמינרים בעיר בכדי להביא אותה למצב הנוכחי.

שר הפנים פנה לראשי הרשויות החרדיות וביקש מהם לדאוג שאף בת לא תישאר בבית: "יש לי בקשה אישית ממכם שמאד מעיקה עלי ועל אנשים רבים. אני מבקש ממכם לדאוג שכל הבנות ישובצו במוסדות לימוד. אסור שאף תלמידה תישאר בלי סמינר. אני יודע שחלה התקדמות עצומה בנושא אך צריך להוריד את הנושא מסדר היום. אני מבקש מכל ראשי הערים ומכל מנהלי המוסדות לפתור את זה ולמנוע מקרים שתלמידות ספרדיות יושבות בבית".

דרעי מבקר במוסדות חינוך באלעד, בתחילת השנה (צילום: יעקב כהן)

יצוין, כי חרף דבריו של דרעי, בירושלים ישנה עליה במספר הבנות הספרדיות שלא התקבלו לסמינרים לעומת מספר הבנות שלא התקבלו בשנה שעברה.

"הלוואי וש"ס הייתה מקדישה חצי מהמאמץ שהיא הקדישה לרמי סדן עבור תלמידות הסמינר" אומר גורם חרדי המתעסק באפליה: "אני רוצה לראות את ראשי ש"ס יוצאים להפגין מול בתיהם של מנהלי הסמינרים, מול ישיבות ההנהלה שלהם, המנהלות שמפלות לרעה את התלמידות המזרחיות. למצביעי ש"ס זה כואב הרבה יותר ממינוי של יו"ר דירקטוריון בטלוויזיה".

בכירים נוספים בש"ס מותחים ביקורת על המצב הנוכחי. גורם בש"ס בירושלים אמר כי: "המצב הזה, שלדוגמה בירושלים יש למעלה ממאה בנות מזרחיות ללא סמינר - מקומם. זו אפליה שחייבים לגדוע. נכון, צביקה כהן עושה את העבודה והבנות בסוף מסתדרות, אבל למה בכלל מגיעים למצב שעשרות בנות יושבות בימים אלו בוכיות בבית ללא סמינר רק בגלל היותן מזרחיות. איפה הגאווה שלנו?".

תוכן שאסור לפספס
74 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
44
זו מדינת חוק
העם דורש 26.02.17
43
ומה עם עם ישראל משלמי המסים♨️לנו מגיע בחגים לפניהם 😄😄😄 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם29.06.16
42
נו באמת הכל דיבורים
מישהו האמין לו?29.06.16

הצגת כל התגובות

41
גדעו אותו בשיא פריחתו
הורה מודאג29.06.16
40
דרעי יצליח לקיים את הבטחתו,סבלנות ,אנשי יהדות התורה צריכים להתרגל לשינוי מנסים לדחות , אין ענין לגרום למחלקות על כל בקשה או דרישה אין ענין לריב נתונים ללחלץ אדיר של מנהלי הסמנרים ,וחדרים שחלקם אינם מבינים בחינוך, הרב שטינמן שליט"א דעתו ברורה בסוגיה ,סבלנות.
משה29.06.16
משה הלקקן והחנפן. כמה אתה מקבל מדרעי ??
ימחלוף הנגוף29.06.16
39
שהוא לא יעשה כלום ועל זה הוא בונה !!! מזה ש"ס מתקיימת ועל זה ש"ס בונה בכל מערכת בחירות!!!!!!!! רוץ אריה רוץץץץץץץץץץץץץ
אבי29.06.16
38
רק עשיית כותרות ושימוש בגזע כדי להרוויח הון פוליטי... פרשיית סדן והסמינרים מוכיחים את זה יותר מכל.. בוא נראה את גואטה מאיים על האשכנזים?? בוא נראה את דרעי מעז להילחם בדגל התורה.. חכם על קטנים ובעיקר שחקן ושקרן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד שאכפת לו28.06.16
37
חבל שבשביל רייטינג הוא מוכן להתנהג כרודף אחרי הנציגים חרדים ובפרט אחרי דרעי שבגלל כתבות יזומות ומנאצות כאלו השונאים שלנו משתמשים בהם ואנחנו מפסידים הכל. על זה בדיוק נאמר מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו
ישי29.06.16
36
תגזרו ותשמרו מי שלא מתקבלת לסמינר זה לא בגלל שהיא פרענקית. בגלל שהיא לא מתאימה. תפסיקו עם הגזענות. זה קורה גם לאשכנזיות לא מתאימות
משה29.06.16
35
כתבה מוזמנת ע"י אנשים המעונינים להשחיר את יור התנועה שעושה ימים ולילות למען הציבור בכל המישורים אבל יותר להשחיר את הרב צביקה כהן וצוות לשכתו הנהדרים שעושים ימיו כלילות למען הבנות מנסיון אישי עם בנותינו צריך לבדוק לני יש אינטרס לעשות את זה מתוך העיריה (רמז הוא חולם על כיסא יותר מפנק ממה שיש לו היום )
הורה משנה שעברה29.06.16
באמת עושים ימיהם כללותיהם!
ימים כלילות???29.06.16
34
כשצריך. דרעי רמאי ושקרן, וצריך לחשוף את פרצופו ברבים.
חסיד מרן28.06.16
33
ובסוף הכניס את טולדנו וע"ז אמר בקול ניחר" זה לא רשע?!!! כמה אמא בכתה בגללו " נו.. מה כבר אפשר לצפות מאדם כזה? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף28.06.16
32
בתחבצ לא עשה כלום אבל כלום אני עוקבת אחריו, הא בעצם עשה חילולי שבת בירושלים ונתינת כותל לרפורמים, וחפי ים פרוצים שהכניסה בחינם, מאוכזבת! נקודה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרית29.06.16
31
חוץ מלסכסך בין רבנים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהשוע28.06.16
הרב אריה דרעי בזמן קצר כזה עשה מה שאלי ישי לא עשה ב 14 שנה הורדת מחירים בתחבורה ציבורית שזה ההסיג הגדול ועוד הסגיים נוספים שאלי רק דיבר ולא עשה כלום
י.28.06.16
הנתונים הם שיש למי שמתחת גיל 18 50% הנחה ברב-קו בלבד ובחופשי חדשי אין את ההנחה הזאת (לפנסיונרים יש 50% הנחה גם כשבנסיעה רגילה ההנחה קטנה מזו.)כל זה גם לפני שדרעי עשה את מה שעשה וגם אחרי. כולם יודעים שאם רוצים לעזור לשכבות החלשות לא צריך להוריד מחיר אלא לקבוע מחיר מקסימום=חופשי חודשי, כמו שמחירי הסל
משה29.06.16
העולם השלישי ודרעי שותק כי הוא לא מרגיש זאת על בשרו.........
יוסי29.06.16
למחירי התחבורה הציבורית צוחק על כולנו
ז'בוטינסקי29.06.16
שרק העשירים מרוויחים. כך הוא רוקד על שתי חתונות לעשירים הוא אומר עכשיו תשלמו משכורות פחות, לעניים הנה הורדתי את מחיר הנסיעה. הורידו את המע"מ מי הרויח. העשירים!!! הם משלמים פחות למדינה, והעניים משלמים אותו מחיר גם אחרי ירידת המע"מ.
srgh29.06.16
30
ומבחינתי השתנו דברים רק רק בתחום היח"צ....... ליבי על אותם תמימים שמחכים לשווא שמשהו ישתנה לגביהם...... וכבר אמרו חז"ל : אל תתודע לרשות וגו'............
יוסי29.06.16
29
30 שקל לשעה חחחחחחחח לעזור לחלשים לשקופים ועוד רשע בן רשע רק רשעות יוצא ממנו
ימחלוף הנגוף28.06.16
28
במנהלי הישיבות ואם 'גדולי הדור' לא יכולים עליהם, אז מה גדול בהם? תילחמו בדגל התורה, שמבזים את התורה כשמפלים בנות תמימות רק בשל ספרדיותם. אני מתביש באשכנזיות שלי... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב28.06.16
27
השקופים ימשיכו להיות שקופים. הכבשים ימשיכו להיות כבשים. דרך צלחה....
פכככ מסעודה28.06.16
26
הוא בוחר להיות בסעודת סיום צום רמדאן אצל המוסלמים ולארגן להם הסעות להר הבית ומצד שני לפזר הבטחות ליהודים שימשיכו להצביע לו...
יהודי29.06.16
25
לו לטפל בבעיות הקטנות של הבוחרים שלו
דרעי29.06.16
24
הוא עסוק עם סדן שמעניין כמו שקליפת השום מעניינת, ולמה הוא עסוק כי הוא בעל גאווה סרוחה
שש29.06.16
23
ברוב הארץ הנושא לא יורד מסדר היום. הערים הגדולות מתמודדות מצויין עם הבעיה. העיקר כותרת שלילית על דרעי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איתמר28.06.16
22
מי יכול להשוות בין העשיה של אריה לכל הנציגים האחרים של שס וברט אלי ישי...אז נכון שהוא עדיין לא הצליח לעשות כל מה שהוא רוצה..המצב היום הרבה יותר טוב ממה שהיה בעניין הסימנרים..
שי29.06.16
21
אריה גואטה - מכלוף גואטה - משולם גואטה- יצחק גואטה - יעקב גואטה - יגאל גואטה - גואטה גואטה - לא עושים כלום למען הציבור. רק לעצמם בלבד.....
זאת האמת29.06.16
20
יש לו עוד וילה. זה הכי חשוב, כל היתר מיותר. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנריקה28.06.16
19
. . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אמא חרדית28.06.16
18
הביאו לי אותו, אבל דרעי עצמאי מדי " הוא לא שומע לי" !!!!!!!!! איי כמה חבל שלמרן בסוף ימיו נגמר הכח לילחם ולא גלגל את הרשע מכל המדרגות כמו שבאמת רצה.. והרי מה שאנחנו רואים היום הוא ראה ממזמן.. זה לא רשע?!!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תלמיד29.06.16
17
לא שישי יותר טוב אבל דרעי לא פחות מנוול לפחות ניסה אבל יש יותר מדאי כשלנות כולל ברשת החינוך (בני יוסף) אריה תתעורר תחזור לשנות ה90
יהודי ממש לא פשוט 29.06.16
אלי ישי אדם פשוט שמכבד את מה שהוא אומר.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מלי29.06.16
16
מי צריך אותכם? אם אתם לא דואגים לבוחרים שלכם במחדל הזה לכו הבית!!
המאוכזב28.06.16
15
יש השנה רישום איזורי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמעון28.06.16
14
אתה חתמת על הסכמי אוסלו ועכשיו אתה חותם על הסכמי ארדואן ביבי 😫😫😫אתה שמאלני♨️♨️♨️ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם29.06.16
13
We are opening in Germany, a special camp for those who would like to whiten their skin, through lotions and minimal exposure to the sun. Also a crash course in German, which is similar to Yiddish, and a change to an Aryan name, . Details would follow. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Zelig AmZaleg 28.06.16
12
אני גר בסמיכות לבי"ס יסודי בית יעקב בירושלים ולא קראו לנו אפילו לראיון ובחינוך העצמאי מורחים אותנו בסיפורים ספרדי וגאה רק מה לעשות שאני גר קרוב לבית ספר בית יעקב שמונהג בו אפליה גזענית וידוע ומפורסם לכולם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
12328.06.16
11
ברור שדרעי צריך לקיים ועוד בהבטחה כזו מפורשת וצועקת . אבל למען השם איפה ח"כי של יהדות התורה, וודאי שדאגה על ענייני כספים ובריאות היא חשובה . אכל לא פחות חשוב( נדמה לי אפילו יותר ) שלא יהיה פה הסכמה שבשתיקה . מין הראוי היה שאותם חכי"ם יקראו לאותם מנהלי מוסדות (כמו שהם יודעים לעשות זאת מאוד טוב בעניי
פינקי29.06.16
10
הוא כבר סוס מת,הוא הרג את המפלגה לחלוטין . הביא אותה ל4 מנדטים גרוע מזה לא קיים.אז מה לדרעי ולש"ס ??????????הוא כבר מתכננן כנראה את המפלגה שהוא רוצה להקים. אותו בחרתם ואותו קידשתם ואותו תאכלו כל הזמן עד שתתפגרו.............
מני29.06.16
9
כל ש׳ס קמה בשביל הנושא הזה לטפל באפליות אבל את מר דרעי לא מעניין כלום חוץ מלשבת על כסא דרעי תתפטר אתה לא עושה מה שאתה צריך לעשות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שסניק לשעבר כעת29.06.16
8
רק טיפשים עדיין מצביעים להם מתי כבר תבינו שהם רק מרמים אותנו? שס קורסת
גולן28.06.16
7
עדר,הבן אדם לא עושה כלום, אבל כלום, רק מיחצן את עצמו בכל מקום.. עוד רגע כל החקירות שלו יתפצצו.. ואז מי יזכור אתו בכלל.. גנב, לוקח שוחד!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שפוי28.06.16
6
אז אמר נו גם נשבע שיהיה מעמ אפס ועוד ים שבועות אז מה זה אומר?! דרעי והשטויות שלו... 4 מנדטים הוא איבד בגלל השקרים שלו... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בן תורה 28.06.16
5
לפרשנות נקודה. נמאאאאסססתתתתתתתתתתתתתתת
ישיבשר29.06.16
4
מי בכלל חשב שמילה אחת שיוצאת מהפה של השקרן והגנב הזה אמיתית
איציק28.06.16
3
כמה שהוא דורך עליהם הם ממשיכים לצעוק אריה המלך!! מתי תבינו שהאיש הזה ימכור אותכם בשביל בקבוק יין טוב?
משלי שועלים28.06.16
2
שקוף שהוא דואג רק לעצמו תתעוררו באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סילביה 28.06.16
1
דיבורים כמו חול, ואין מה לאכול..!! יישר כח ש״ס...!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פקה פקה28.06.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 08.05.24
ש

קוד מנצח: 

הזדמנות של פעם בחיים: כך תצטרף להייטק ביחידות העילית

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

התיעוד המלא של הפגישה | צפו

הגר"ד לנדו לשגריר ארה"ב שבא לביתו: "העם היהודי הכי מיוחד. יש לנו הכרת הטוב גדולה"

חנני ברייטקופף | 08.05.24

על ספריו 'ילקוט יוסף'

העתירות נדחו: הראשון לציון הגר"י יוסף - חתן פרס ישראל

ישי כהן | 08.05.24
ש

ככה מתחילים את הקיץ

זה לא סתם מים חמים וקרים 24/7 - זה שדרוג מטורף לחיים

כיכר בשיתוף אפיקים | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

האם רבי עקיבא היה "נושא כליו" של בר כוכבא?

ישראל שפירא | 08.05.24

"שותף לגנץ"

משבר חוק הגיוס | החרדים זועמים על יואב גלנט ומאשימים

ישי כהן | 08.05.24

לקיים בנו חכמי ישראל

זקן המועצת הגר"מ מאיה אושפז; עבר הלילה ניתוח חירום

ישי כהן | 08.05.24

היסטוריה ואקטואליה

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 07.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 07.05.24

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 07.05.24

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 07.05.24

הדילים שנרקחו ורשימת המקורבים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 07.05.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 07.05.24

אסונות בין הזמנים

טרגדיה: אברך בן 42 טבע למוות בחוף הנפרד בבת ים

קובי רוזן | 07.05.24