כיכר השבת

"נזק רוחני אדיר"

גם פרדס כץ לא מעוניינת בשכנות עם האולפנה

בעוד בציונות הדתית הבינו שהמאבק נגד פינוי האולפנה מהבניין ברחוב מימון אל שכונת קריית הרצוג אבוד וכי עליהם להסכים לכך בלית ברירה, מתברר כי גם בקריית הרצוג לא רוצים אותם (חדשות)

31
כיכר השבת | ד' בתמוז | 10.07.16
אילוסטרציה, למצולמות אין קשר לנאמר בכתבה
אילוסטרציה, למצולמות אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: פלאש90)

סערת המאבק על האולפנה בבני ברק מסרבת לשכוך. בעוד בציונות הדתית הבינו שהמאבק נגד פינוי האולפנה מהבניין ברחוב מימון אל שכונת קריית הרצוג אבוד וכי עליהם להסכים לכך בלית ברירה, הרי שדווקא תושביה החרדיים של קריית הרצוג יוצאים כעת למלחמת חורמה במה שהם מכנים "פגיעה באופיה הרוחני של השכונה".

רבני קריית הרצוג הכריזו בימים האחרונים על יציאה למאבק נגד העברת האולפנה לקריית הרצוג לרחוב נויפלד, בסמיכות לבית ספר "מסורת ישראל" של הקהילה הליטאית.

ל"כיכר השבת" נודע כי רבני השכונה אף חתמו על מכתב חריף הקורא לראש העיר חנוך זייברט שלא להעביר את האולפנה לתוך הקריה החרדית, דבר שיגרום נזק רוחני אדיר לדבריהם, בפרט שהאולפנה תהיה בסמיכות לבית הספר של הקהילה הליטאית החרדית.

תושבי השכונה מספרים ל"כיכר השבת" כי הם חשים זעם רב ש"למרות כל הניסיונות לבקש מראש העיר למנוע את העברת האולפנה אל תוככי הקריה החרדית, ולמרות בקשות הרבנים ממנו באופן אישי למנוע את הדבר".

"מדובר בפגיעה בחינוך הטהור של ילדינו ובצביון השכונה וכן הוקם וועד תושבים למאבק בפגע. לא ניתן שיפעלו נגדינו וינסו לשנות את אופי השכונה אומרים העסקנים המבטאים את רוח התושבים".

תוכן שאסור לפספס
31 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
21
"לא ניתן שיפעלו נגדינו וינסו לשנות את אופי השכונה" - אז למה אותם עסקנים מנסים למנוע תחבורה ציבורית בשבת בהרצליה? צביעות חריפה.
אחד11.07.16
20
עד היום היתה האולפנה בתוככי שכונה חרדית במרכז בני ברק ברח' מימון. למיטב ידיעתי (כתושב האזור) כמות הנושרים ועוברי העבירה באזור אינה גבוהה יותר מאשר בשאר העיר. במה שונה קריית הרצוג? מדוע האולפנה יכולה להיות בתוככי החרדים רח' מימון, אבל מיקומה בקריית הרצוג אסור באיסור חמור?
חברונר ותיק11.07.16
19
נווה שרה הרצוג וישיבת קרית הרצוג נמצאים כבר בשכונה, כך שאופי השכונה לא ישתנה. בנוסף עוזיאל (בי"ס אליו יעברו הבנות) היה עד השנה בי"ס ממלכתי דתי !!! ולא 'נזק רוחני אדיר' מדובר בנערות דתיות !!!!! כל הקריאה הזו שנאת חינם אחת גדולה
אורית10.07.16

הצגת כל התגובות

18
בטח שלא תפרסמו ברור האמת כואבת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד10.07.16
17
ואהבת לרעך כמוךךךךךךךך!!!!!!!!!!!!! חלאס כבר!!!! לפעמים אני מתביישת להיות שייכת לקהילה החרדית כמה שנאת חינם !!!!!!!! שתחררו!!!! זה שאתה מחשיב את עצמך חרדי אתה יותר גדול מיהודי אחר? לא!!! אצל הקב״ה אין חרדי או דתי לאומי כולנו בנים שלו!!!! מי ישמע רוצים לפתוח לכם מועדון!!!!! נמאסתם !!! (נשלח ב
גיל 10.07.16
16
חלאס נמאסתם רק אתם גורמים לשנאת חינם הזאת, השתלטתם על השכונה ואתם חושבים לעשות בה כרצונכם, ולא אני לא מדבר על חילולי שבת בפרסייה וכו' אבל כבוד האדם זה המינימום, מי ישמע רוצים לפתוח מועדון, רק אתם יוצרים את השנאה בין החילונים לחרדים, חלאס נמאסססתם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תושב ותיק10.07.16
על מה אתה מדבר? איזה שינאה? חצוף. אם אתה ותיק אז מה היה שם לפני -30 שנה אתה יודע????? היא הייתה שכונה של עבריינים.!!!!!!!!!!!!!!! הציבור החרדי בהכוונת גדולי ישראל מרנן ורבנן זצוק"ל .ושליט"א.. עשו את המהפכה של החזרה בתשובה בשכונה הזאת... זה רק בכוח התורה השכונה הישתנתה לטובה בעזרתו ובי
לתושב ותיק10.07.16
חרדית דווקא בעצם פעם היו עברינים ועכשו יש זבליות חרדית לכולם יש אותו גיהינם ונראה לי שלחרדיות כאילו הגיהינם שלהם יותר כואב משל חילונים
ברחתי משם ב''ה10.07.16
ברור שהחרדיות הן יותר טובות מהחילוניות ומהדתיות הלאומיות.. כתוב שאין צדיק בארץ אשר ייעשה טוב ולא יחטא.. יש עליות וירידות אבל תמיד אפשר לתקן שכל עוד הנר דולק אפשר לתקן. הרמב"ם כותב: כף מאזניים- שמי שזכיותיו הם הרבה מעוונותיו הוא בגדר צדיק ! אז את וכמותך יוצא לפי תגובתך ומסלול חייך היא לחיות ברש
את לא ברחת10.07.16
15
את אופי השכונה. זו הייתה שכונה דתית לאומית שהשתלטו עליה חרדים ושינו גם שינו את אופי השכונה. לצערי הרב הפכה לשכונה מוזנחת באופן מיוחד. חבל ! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרים10.07.16
14
ה' ישמור ירחם ויציל את השכונה הזו ואת רבניה!
חיים11.07.16
13
בנות האולפנה לא פחות טובות מהבנות שלכם. זה שהם לא הולכות בדיוק לפי הכללים שלכם לא הופך אותם לפגיעה רוחנית. אתם בהבדלות שלכם ובשנאת האחר פוגעים רוחנית בילדכם יותר מכל. אין ספק שמשהו פגום בלימוד התורה שלכם שמוביל אתכם לתהומות כאלו.
יוסי10.07.16
12
אני אכן מבין את תושבי הקריה. בתור שכן של המוסד הנ"ל שנים רבות יש להם הרבה מה לחשוש. אין מקום למוסד כזה בב"ב.
צודקים11.07.16
11
ואיפה הנשים הגרושות שמקלקלות את הקריה ממש בושה ילדות של בית רבן צדיקות שלא עשו עוול לאף אחד צבוע אבא כואב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד10.07.16
10
בפרדס כץ ובקריית הרצוג יש גל של שנאם חינם בין החילונים, הדתיים והחרדים, וזה למה? הנה כמה דוגמאות, 1, קריית הרצוג ובעיקר פרדס כץ תמיד היו החצר האחורית של בני ברק, שכונות מוזנחות וזה רק בגלל הרוב החילוני שגרו שם. 2, מאז שנכנסו המון חרדים לשכונה והיא התחילה להתחרד (ואין בזה חלילה לאפאחד בעיה) פתאום התח
תושב השכונה10.07.16
9
שיחפשו קיטנות במקום ללמוד גם ככה לא עושות כלום חיות בסרט. שהמדינה תקים להם עיר ליד לוד או חריש. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי אלזם11.07.16
8
איזו שנאת חינם, כאב לב עצום!!! האולפנא שכנה עד עתה בלב שכונה חרדית, מהצד הזה, זה לא שינוי מהותי... אנחנו עומדים בפני תחילת ימי בין המצרים, למה לזרוע ארס והרס שכזה... ״דור שלא נבנה בית המקדש בימיו כאילו נחרב בימיו״... איזו שנאת חינם... כאב לב עצום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גלית10.07.16
7
מה העניין בבני ברק פתאום ? לבושות כמו גויות ורוצות בני ברק ? בושה וחרפה
אביבית10.07.16
The hate in your heart will consume you. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Arthur 10.07.16
איזה שקצים בתוך פיך פשוט בושה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה10.07.16
זו לא הייתה שכונה חרדית !! הפוסל במומו פוסל- אז לפני שאת דואגת לצניעות התלמידות שם תסתכלי סביבך על הציבור החרדי, מה קורה שם מבחינת צניעות. ודי לחכימא.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חנה10.07.16
אני איתך .... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גיל 10.07.16
6
שאתה מבקש מהם יפה הם יבינו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי10.07.16
5
כתושב קרית הרצוג,יכול להעיד שכנראה כשהחינוך החרדי מוציא מתוכו פריצות וחילוניות גמורות ללא דרך ארץ בסיסית,קל יותר להטפל לציבור האחר ולחפש בו את הקלקולים,הוועד הקקיוני ראוילו להסתכל קודם על ילדיו המקולקלים לפני שיחפש קלקולים בחינוך של הציבור האחר
נתנאל11.07.16
4
החינוך החרדי בחלקים רבים בארץ פושט את הרגל עד כדי ביזיון פשע וחילול ה שאין כדוגמתו ויש לציבור החרדי ממקום של קצת ענווה ללמוד מהאיכות של בנות אולפנא (כמובן שאכן מדובר במשפחות תורנויות) תפסיקו להעלים ולטאטות את הלכלוך שלכם כמה כבר אפשר זה מגוחך בואו נקבל אחד את השני יש הרבה מה ללמוד (נשלח באמצעות כי
מנחם 10.07.16
3
כל האסון מתחיל ברגע שהחרדים רבים אז הם משתלטים בצורה דיקטטורית על השכונה . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נוני10.07.16
2
הן הולכות עם מיני, וכפכפי אצבע כאלו זה חוף ים....צורת שפת הדיבור והגוף שלהם הוא בנבזה ביותר... חלקן הגדילו לעשות ,(בנות שמתחזקות בדת סיפרו לי)זה שאחרי הלימודים מורידות הן את החצאיות שמים בתוך התיק..הילקוט שלהן.. ונשארות עם המכנסיים יודעים למה? כי בציונות הדתית מכניסים חילוניות מלמדים על ציונ
יודע דבר 10.07.16
לשקריםםםם!! בנות אולפנה אמיתיות לומדות בדיוקק את ההלכות ומקבלות על עצמן צניעות אז בבקשה אם אתה לא יודעת אל תפרסם סתם דברים שמשמיצים ציבור שלם כי אצל החרדים יש די והותר בעיות ותתעסק שםם. ממש פגע בי!!
יהודי!11.07.16
1
עוד לפני שקמו בתי ספר חרדים בפרדס כץ וקריית הרצוג היו המון בתי ספר חילוניים וממלכתי דתי, תמיד כיבדו את החרדים שפחדו לעבור לגור בשכונה, אז מה קרה עכשיו?! בנות האולפנה יותר טובות ולא פחות צנועות מהבנות החרדיות, מספיק ליצור שנאת חינם בין הדתיים לחרדים!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי10.07.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 15:56

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24