כיכר השבת

משבר כלכלי או תקלה חד פעמית?

עיכוב בתשלומי השכר לעובדים ברשת 'ברכת הארץ' של כרמל

עשרות עובדי המנהלה ברשת 'ברכת הארץ' ובחברת 'שחק' הנמצאות בשליטת איש העסקים החרדי מנחם כרמל, חווים החודש עיכוב בתשלום השכר • כרמל: "היה עיכוב זמני של יום אחד" (חדשות)

25
חיים אבני | כיכר השבת | ח' בתמוז | 14.07.16
מנחם כרמל
מנחם כרמל (צילום: אורי כהן)

משבר כלכלי או תקלה חד-פעמית? עשרות עובדי המנהלה ברשת 'ברכת הארץ' ובחברת 'שחק' לשיווק קפואים הנמצאות בשליטת איש העסקים החרדי מנחם כרמל, לא קיבלו, נכון לשעות הבוקר (חמישי), את שכרם עבור החודש האחרון.

מדובר בצעד חריג ולא ברור זאת מכיוון שעל פי העובדים, במהלך 15 השנים האחורנות לא נרשמו עיכובים בשכר, אפילו לא פעם אחת.

עובד ברשת ששוחח עם "כיכר השבת" מספר כי כל עובדי חברת 'שחק' שכאמור עוסקת בשיווק עופות, דגים וירקות קפואים, לא קיבלו את השכר אותו הם היו אמורים לקבל עבור חודש יוני. העובד מספר כי המנהלים סיפרו לעובדים שמדובר בעיכוב מכיוון שסוכני המכירות לא ביצעו גבייה עבור חודש יוני וכי השכר ישולם לאחר יום.

אלא שנכון להבוקר, כאמור, העובדים מספרים כי עדיין לא קיבלו את השכר. על פי בירור שערכו חלק מהעובדים התברר כי גם עובדי המנהלה בחברת האם שבשליטת כרמל, "ברכת הארץ" (בר-כל), לא קיבלו את השכר. יצוין כי עובדי החנויות עצמם כמו קופאיות וסדרנים בחנויות כן קיבלו את השכר.

אחד העובדים מספר על המבוכה של המנהלים שלא יודעים להסביר מדוע השכר לא הועבר, ועל העובדה כי המנהלים עצמם לא קיבלו את שכרם. "זה לא קרה מעולם, ב-15 השנים בהם קיימת החברה, השכר הועבר כל חודש בלי שום תקלות, והנה השכר לא מועבר בפעם הראשונה בהיסטוריה של החברה, ולנו מספרים סיפורים לא ברורים על העיכוב", אומר לנו צ. אחד העובדים ברשת.

עובדי המנהלה ברשת 'ברכת הארץ' שכאמור גם הם לא קיבלו את שכרם, אומרים ל"כיכר השבת" כי יש תחושה של משבר קשה, לטענת אחד העובדים, העובדה שהסניפים ריקים מלמדים כי ככל הנראה העסק מפסיד. "למרות זאת עד היום עמדו בתשלומים" אומר לנו העובד ומוסיף כי "כיום אני לא רואה היגיון כלכלי בהפעלת הסניפים של 'בר-כל".

בנוסף, בני משפחה של עובדת נוספת במנהלה של הרשת, מספרים ל"כיכר השבת" כי עד לשעות הבוקר, היא לא קיבלה את המשכורת. בבוקר, כשהיא שאלה מתי השכר ישולם, נענתה כי עדיין לא יודעים, אך בשעות הצהריים נמסר לה כי הכסף הועבר לחשבון הבנק שלה.

מנחם כרמל, בעלי החברה, אומר ל"כיכר השבת" כי מדובר היה בעיכוב זמני של יום אחד בהעברת השכר וכל המשכורות שולמו כבר. לדבריו: מדובר ב"השמצות על רקע השתייכותו האידאולוגית".

כאמור, חלק מהעובדים טוענים כי נאמר להם שהכסף הועבר לחשבון הבנק, אחרים טוענין מנגד כי עדיין לא קיבלו את שכרם.

את רשת 'בר-כל' ייסד מנחם כרמל שהיה מקורבו של הגרא"מ שך ובכיר במפלגת 'דגל התורה', רשת הקמעונאות שלו שהחלה ממכירת מוצרי יסוד במכולות (קנוטיינרים) בבני ברק, והפכה לסיפור הצלחה. בהמשך הקים כרמל גם אולמות חתונה במרכז בני ברק.

אלא שבשנים האחרונות בעקבות הפילוג הליטאי, ובעקבות העובדה כי כרמל מזוהה עם "הפלג הירושלמי", החלו גורמים שונים להכריז חרם על עסקיו ובעקבות השתייכותו הוא גם הפסיד את מקומו במפלגת 'דגל התורה'.

תוכן שאסור לפספס
25 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
19
ממש מצחיק האיש שחולש על קרקעות בכל הארץ יש לו בעיה? בוא ונפסיק לרחם עליו הוא יכול להחזיק חצי בני ברק, ומגיע לו רק בגלל שאני מעריך אדם שבשביל האידואלוגיה מוכן להפסיד
צביקי14.07.16
18
הירידה במכירות של הבר כל החלה הרבה לפני פרוץ המחלוקת הליטאית ונבעה מהתחרות הקשה של הרשתות הגדולות .
שמואל14.07.16
אתם שטופים בלשון הרע! לא רק שאין ירידה, יש עליה ב 3 הסניפים שלו ברכסים וזה למרות ויקטורי... החלטתם להפיל אותו כי הוא לא בזרם שלכם... אתם פשוט מגעילים. זה מקום שמכבד את העובדים, כמו משפחה. 6 שנים ולא היה איחור ולו פעם אחת במשכורת. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב14.07.16
17
גם אם נאמר שאיחר (מה שלא בטוח כפי שמובא בכתבה) אבל יום אחד זהו רק יום אחד, מה קרה
דוד14.07.16

הצגת כל התגובות

16
אני נמצא באחד מהסניפים הרבה אין שם דבר 1 נורמלי מה שצריך להיות וזה לא ההיפך 1. מלוכלך גועל נפש רק לראות את זה 2. כל הסניפים בל מיזוג (מזגן) בשיא הקיץ וזה ממש במצב התעלפות 3. רוב הסניפים עובדים שסותר התואר רשת החרדית (די לחכימא ברמיזא) ועוד הרבה....................
קופאי14.07.16
אני בטוח שאתה תתן את הדין על השקרים שלך, אני מציע לך לחזור בך לפני שתפגע בך מידת הדין!!!
חמי14.07.16
כבר 6 שנים. מקום מסודר נעים. מתחשב בעובדים עד כדי טמטום. נראה אותך עובד שבוע, קופאי קטן, ברשת ויקטורי או רמי לוי... לא ייתנו לך להרים את הראש. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב14.07.16
15
כרמל לא בצד הנכון מבחינתכם? אתם רוצים לחסל אותו, תתביישו. אני חושב שאנחנו אתכם מהמכשיר שלי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב14.07.16
14
ראוי להערכה ונערצה משלם כל חודש ומעולם לא פספס איזה מוסד אתם מכירים שמשלם בזמן? איזה עסק משלם בזמן? שלא לדבר על ישיבות ומוסדות חזק ואמץ
דוד שפירא14.07.16
ולא עושה מזה רעש. זה שישיבות ומוסדות לא משלמים בזמן זו בעיה שלהם. בקיצור, מן הדין ומן הצדק שיפול נפילה כואבת כי הוא מחבל ארור, ואגב המחירים שלו הם גבוהים ורצחניים בהשוואה לרשתות אחרות ומזה התעשר החלאה הלז, מרמאות אברכים מסכנים ושדידתם עד לשד עצמותיהם.
אבי14.07.16
13
וְנֶאֱסַף שִׂמְחָה וָגִיל מִן הַכַּרְמֶל וּבַכְּרָמִים לֹא יְרֻנָּן לֹא יְרֹעָע יַיִן בַּיְקָבִים לֹא יִדְרֹךְ הַדֹּרֵךְ הֵידָד הִשְׁבַּתִּי
כרמלה כרמלי15.07.16
12
זאת לא הפעם הראשונה שלעיכוב לפני 4 שנים היו רמה חודשים בהם היו עיכובים של יום יומיים אבל זה עבר
יעקב14.07.16
11
בטח עשה הרבה מצוות בחיים. אבל עכשיו אני מקנא בעולם הבא שלך... שרים רדופני חינם ...
יבנה14.07.16
10
מעל 6 שנים שאני עובד ברשת ברכל ולמעט פעם אחת לפני שנתיים וחצי שהיה עיכוב של יום אחד בגלל תקלה מעולם לא הייתה בעיה עם המשכורות לאף אחד מהעובדים לא היה עיכוב בקבלת השכר ולא בעיה בשכר עצמו. יש לציין שהשכר בד"כ מופקד בבנק בתאריך ה-9 לכל חודש ומופיע בחשבון הבנק למחרת. בחודש האחרון התאריך ה-9 ביוני נפל ע
שלמה המלך14.07.16
9
אני יעקב טרנטו שעובד כמנהל סניף בר כל חשמונאים מעיד כי דברייכם דברי שקר וכזב. אני את משכורתי קיבלתי בזמן ומדויק כמו שעון שווצרי. אין לי מושג בעניין פוליטיקה, אבל בעניין לשון הרע והוצאת דיבה מבין אני ככל אחד מן העם. מאיפה עזות המצח להוציא שם רע למקום עבודה שמעסיק מאות עובדים בעלי משפחות, שעוסק בחסד ע
יעקב טרנטו14.07.16
8
לדעתי הפרסום מוקדם מדי ומזיק לא רק לו אלא למאות עובדיו. יכולתם לחכות קצת ולא לפרסם. אני ממש לא מסכים עם דעותיו של כרמל. אבל אסור לתת לדעות להרוס פרנסה לא שלו ובטח שלא של העובדים שלו
אלי14.07.16
7
מעניין אם הייתי מספרת לכם על הבוס שלי שכל חודש אם אני לא מתחננת ולא מבקשת 10 פעמים אז אין משכורת, גם הייתם עושים כזאת כתבה???
אחת14.07.16
6
אני יעקב טרנטו שעובד בברכל סניף חשמונאים כמנהל סניף מעיד כי דבריכם דברי שקר וכזב. לאלה שמוציאים לשון הרע ומוציאים דיבה על מקום עבודה שמעסיק מאות עובדים ומפרנס משפחות. אני מעיד כי קיבלתי את משכורתי בזמן כמו שעון שווצרי ללא שום עכבות. הנה מספר הטלפון שלי לברור האמת.
יעקב טרנטו14.07.16
5
אני מנהל בברכל וברוך השם המשכורות ניכנסו והחנויות ממש לא ריקות ברכל זה אהבה בלב❤ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מני14.07.16
4
שקר וכזב, כולנו קיבלנו משכורת בזמן!! היה עיכוב טכני במשכורת של קבוצה אחת וגם הקבוצה הזאת כבר קיבלה. יצויין שהרב מנחם כרמל הוא כיום המעסיק הכי גדול בציבור החרדי (למעט החינוך העצמאי) וכתבה כזאת רק יכולה להזיק לנו העובדים ולפרנסתנו!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עובד ברשת בר כל14.07.16
3
אני עובד ברכת בארץ וקיבלתי משכורת בזמן סתם בילבולי מוח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל14.07.16
2
זה "שכרו" של מחבל ארור המורד בגדולי ישראל האמיתיים ומממן עיתונים פסולים דוגמת ה'פלס' הארור. יה"ר שיפשוט רגל ולא תהיה לו ולכל המחבלים והפלג הירושלמי תקומה. ובא לציון גואל.
אבי14.07.16
1
לא תוכלו לראות אותו בלי כובע וחליפה, יצא לי לראות אותו מסדר ירקות בסופר עם כובע וחליפה!!! כי הרב כרמל, על אף שהוא עובד, הוא נשאר בן תורה!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר14.07.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24