כיכר השבת

עמדת מרן הרב שטיינמן

"וכי בן אדם יעשו ממנו בצבא, הרי גוי גמור יעשו ממנו"

לאחר שבמשך שנים הופצו דיווחי שווא ושמועות על עמדתו האידאולוגית של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן באשר לגיוס לצבא, כעת, יש מי שמביא את עמדתו האמיתית (צבא)

51
ישראל כהן | כיכר השבת | ח' בתמוז | 14.07.16
מעולם לא שלח אף אחד לצבא. מרן הרב שטיינמן
מעולם לא שלח אף אחד לצבא. מרן הרב שטיינמן (צילום: יעקב כהן - פלאש 90)

בעלון התורני "זקניך יאמרו לך", מתייחסים הכותבים לעמדתו האידאולוגית של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן באשר לגיוס לצבא, זאת במטרה להכחיש דיווחי שווא ושמועות כזב שנפוצו במרוצת השנים.

"מרן ראש הישיבה הגראי"ל שליט"א מעולם אבל מעולם לא נתן רשות לאף אחד ללכת לשרת בצבא, לכל מסגרת שהיא", נכתב בעלון. "מרן הגראי"ל רואה בצבא מקום רע מאוד לאדם שומר תורה ומצוות, כי במציאות האוירה במקום הזה גרועה מאוד לאדם מאמין, וזה הסכנה הכי גדולה לאדם להיות במקום שבו הוא עלול להיחשף לחיי פריקת עול והפקרות, המסוכנים מאוד לאדם מאמין שחי בקבלת עול מלכות שמים.

"ואם תאמר אני אמשיך לשמור תורה ומצוות בכל מחיר, ראשית מנין לך כי אכן כך יהיה, שנית לו יהי כדבריך, אבל אתה יכול להתקרר ביראת שמים, וזה יכול להשפיע לדורי דורות, אי אפשר בכלל לשער את התוצאה הסופית, אתה לא חורץ את גורלך לבד אלא את כל המשך הדורות, זה נורא".

כותבי העלון מביאים מתוך הספר "צדיק כתמר יפרח" שיצא לאור ע"י נכד מרן ראש הישיבה הרב הוניגסברג בעמוד שפ"ח כתוב בזה"ל: "כשבאים אל רבינו אנשים והעידו כי אותם עצמם מרן הגרא"מ שך שלח לצבא אמר רבינו שמכל מקום הוא מעולם לא שלח אף אחד לצבא, כאומר אני מפחד לקחת על עצמי כזה אחריות לשלוח יהודי לכזה מקום סכנה".

ומספרים הכותבים על התאמצותו של מרן ראש הישיבה בכל כוחו כאשר הקדיש שעות וימים לשבת עם העסקנים והשתדלנים לפעול שיחזור להיות קבוע, בחוק ברור, שמי שרוצה ללמוד יוכל להמשיך ללמוד תורה כמו שהיה עד עכשיו.

"ואף על פי שלצערינו אין בכוחנו לפטור על פי החוק לגמרי מעבודת הצבא את כל היראים לדבר ה', אבל לכל הפחות להמשיך כפי שהיה עד כעת לשמור את לומדי התורה בתכלית השמירה שלא יצטרכו לשהות אפילו זמן קצר בצבא, או בבתי הכלא בחברת טמאים ומתועבים, ולא רק כדי למנוע מהם ביטול תורה, אלא כי שם ירד מהם כל רוח טהרה וזיק של יראת שמים, ולילות שלמים שפך רבינו את לבו כמים לפני ה' לבטל את הצרה הזאת".

לסיום מובא סיפור מחריד ממרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שלאחרונה הגיע ראש ישיבה שהיה לו תלמיד בעל תשובה שהיה מבולבל ולא יציב, וחששו שלא יוכל להסתדר כך במסגרת חיים נורמליים, ובאו לשאול אם לשמוע לאביו שאומר שאולי בצבא יעשו ממנו בן אדם, ומיד נזעק מרן הגראי"ל וקרא מנהמת ליבו: "וכי בן אדם יעשו ממנו בצבא, הרי גוי גמור יעשו ממנו".

תוכן שאסור לפספס
51 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
18
ברור שבין 2 גדולי עולם אין מחלוקת... אבל כשחברי הכנסת באים לבד בשקט מאחורי הגב "ומסבירים" לרב שטיינמן ש"אין ברירה" אז הוא מקבל את דבריהם. אבל ברור שאם היו אומרים לו שיש ברירה, ואפשר להשיג הכל... הוא היה מסכים... בדיוק כמו הרפורמה של 'עוז לתמורה' שהעסקנים הסבירו לו ש'אין ברירה' והוא הסכים לכך.. אב
מבין19.07.16
17
לפני ששרתתי בצבא הייתי קצת דתי עם כפה סרוגה. אחרי הצבא נהייתי חרדי עם כפה שחורה. וגם השפעתי על כמה מחברי בצבא להיות דתיים.
משה14.07.16
היית חילוני עם כיפה סרוגה, ונהיית חילוני עם כיפה שחורה.
יוסי14.07.16
אני עכשיו חסידי עם זקן ופאות. ועל מי שקורא לי חילוני עליו נאמר כל הפוסל במומו פוסל.
משה14.07.16
צה"ל זה סכנה רוחנית להיות שם. לא כולם מחזיקים מעמד שם..המקום והדברים הנסיונות שם גדולים ומדברים בעד עצמם. יש נשמות קדושות שלא יכולות לסבול את האווירה של האפיקורסות הפריצות בצניעות שפת הגוף והדיבור שיש שם! צריך לשמור מרחק מהם,להיתרחק מהם,הכי טוב,הכי כייף!!! שומר נפשו יירחק מהם!!! אז אתה אולי מיחידי
תגובה15.07.16
נתון ידוע ש 80% מהחיילים כיפות הסרוגות בצה"ל מורידים כיפה בצבא.ומתקלקלים בצבא מאפיקורסות פריצות בחומות הדת והצניעות שם..תערובת בנים ובנות חיילות וחיילים קצינים וקצינות...! מחליפים לכיפה יותר קטנה-כבר שמים ש-2 סיכות שלא תעוף הכיפה.. והאחים הגדולים שהיתגייסו לצה"ל מקלקלים את שאר האחים הקטנים שבבית..
זה נתון ידוע14.07.16
מאיפה הנתונים שאתה מביא 80% ? סתם להוציא שם רע אבל מה זה לשון הרע ? העיקר שאתה לא משרת בצבא וזה נדמה לך מה שעושה אותך צדיק... בהסתכלות המצומצמת הזו החרדים בחיים לא יוכלו לנהל מדינה ואח"כ הם בוכים. חבל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף15.07.16
חד משמעית.80% זה עובדה בשטח. זה המציאות ועובדה קיימת שאין להכחיש אותה. לא הייתי מפרסם זאת כי אם אתה ודומה לך הן בציבור הדתי לאומי והחילוני מנסים לכפות גיוס חרדים שלומדים תורה ביישיבות לגייסם לצה"ל..לא נסכים לכך. לא נסכים לכך,ולא נאפשר זאת חד משמעית.אתם בדרככם שלכם שם. , וחרדים שלומדי תורה ביישיבות
ליוסף15.07.16
איזה שטויות. רואים שלא היית מעולם בצה"ל
yonivav17.07.16
16
צה"ל זה כור ההיתוך כממשיך דרכו של חזון הרצל! התנועה הציונות חילונית הם אנטישמים אנטי חרדים ואנטי דת יהודית!
כל בר דעת מבין14.07.16
וצריך לפרסם זאת,כדי שדור הצעיר לא יפול בפח שם. יש כאלה יהודים בתמימותם יכולים ליפול בפח,וזה כתמרור אזהרה מפני הסכנות הרוחניות שיש שם בצה"ל !!!
לא יפול בפח!15.07.16

הצגת כל התגובות

15
התנועה מתנגדת בתוקף לכל סוג של שירות חרדים במסגרות הציוניות, הצבאיות והאזרחיות כאחד. זאת לאור הוראתו הברורה של גדול הדור, מרן הגר"ש אויערבך שליט"א, שהורה ללחום בכל תוקף בנסיונות השלטון להחדיר את רוח הצבא לציבור החרדי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוישי14.07.16
הכתבות?
כת מושכי הזנבות14.07.16
שהוא נגד הצבא
יעקב14.07.16
זה כן. רק מה שנוח. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף15.07.16
שהם גונבים מאיתנו ברור שמותר... ןכבר הרב שך צעק בשיחותיו שהמדינה גזלנים וזה מצווה להציל את הנגזל מעושקו... ואין כאן שום 'טובת הנאה' כי הכסף הוא שלנו לא של המדינה.....
מבין19.07.16
14
כמו בכל דבר, כל מקרה לגופו. ״מעולם״ זו סתם אמירת שווא. חז״ל לימדונו ש״לא ראינו אינו ראיה״ העלונים האלו רק מזיקים. כל אחד חייב לדעת להתייעץ עם רבותיו לגופו של ענין. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לא טמבל14.07.16
13
הרי בשנים האחרונות נעשים מאמצים אדירים על ידי השלטון להחדיר את הצבא לציבור החרדי, ולהגביר את גיוס החרדים לצבא. אני קורא יתד נאמן, ואין שם מילה אחת נגד גיוס לצבא, הם מתעלמים מהמצב שיש גיוס מוגבר, ולא כותבים אף מילה, בעוד על נושאים של אקדמיה לנשים, , שבת ורפורמים הם כן כותבים. יתד זה השופר של הרב שטיי
מאיר14.07.16
זה שהם לא כותבים כמו הפלס זה לא אומר כלום.
נחמן צוקר14.07.16
אם זה נקרא כותב
פוגרום14.07.16
אתה עוד לא יודע מי מנהיג את הדור... תשאל את 'גפני', אשר זכה להשתתף בהרבה לוויות של גדולי ישראל... אבל הוא נשאר עומד על מקומו.... הוא כבר יגיד לך מי המנהיג האמיתי שנשאר קבוע דבוק לכיסא. ומי מתחלף כל כמה שנים.....
מבין 19.07.16
12
שוחחתי בעבר עם בחור בדרכו לגיוסו במסגרת אחד ממסלולי השח"ר. הוא סיפר שקיבל את ברכת הרב לדרכו. אני נוטה להאמין יותר לדבריו מאשר לעלון הנ"ל. ניכרים דברי אמת. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מישהו14.07.16
לר' דן סגל על הנח"ל החרדי.
נחמן צוקר14.07.16
11
הייתי אברך כ5 שנים אחרי החתונה ללא הכנסה ! עוני ומחסור היה בכל פינה בבית.הציעו לי להתגייס במסגרת שח'ר ואני לא מתחרט לרגע ! קניתי דירה בזכותם ומאז רמת החיים השתפרה פלאים.הלבוש שלי למי שממש מתעקש לא השתנה .לא הכל ורוד כמובן אבל הייתי ממליץ לאדם שחושב לצאת לעבוד לקחת את זה כאופציה (נשלח באמצעות כיכר ה
חייל חרדי14.07.16
אם אין הכנסה מספקת אותך, היית יוצא לעבוד. תחלק יומך, תלמד תורה ותצא לעבודה. זה עדיף מלהתגייס לצה"ל
זה רק מקלקל14.07.16
10
עף פעם לאאמר ככה
ערשי15.07.16
זוהי האידיאולוגיה חד משמעית של השקפה החרדית !
ברור לחלוטין15.07.16
9
מנהיג הדור
מנהיג הדור.17.07.16
8
הילדים שלי עכשיו שם במסלול חרדי... שורה תחתונה .הם כבר לא שומרים שבת בקושי תפלין וכו' נתפלל שהם יחזרו למוטב אחרי התקופה הזאת . רע מאוד המסלול הזה. כבר עדיף מסלול חילוני גמור כך הילדים שלי יבינו את ההבדל הגדול .שוחר לבן אין באמצע!!!! יש כמובן הצלחה למסלול החרדי הצלחה בכמות לא באיכות פה ההבדל הגדול!!!
אלי14.07.16
7
ראיתי איך בן ישיבה התגייס לצבא והיום הוא מחובר למכשירים ורואה סרטים של חילונים ומסתכל על נשים חופשי חופשי....יש משכורת ויישמן ישורון ויבעט,שכח כבר מאיפה בא...
ליאור צייגר16.07.16
6
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפול14.07.16
5
בכניסה לחניונים .וכשמדובר בילדים ...הם בטוחים שהמשטרה רדומה לחלוטין. וכך זה בשטח. שאפו ענק למשטרה על התפיסה . אבל כל זה חייב טיפול שורש ולתת מענה של מגה חקירה גם על 10 מזויף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ווואאאהההה14.07.16
4
אין נושא שלא הופצו בשמו 7 דעות, הציבור מבולבל לחלוטין מכל האנשים שמסתובבים שם.
העין המסתכלת15.07.16
זה המצב בצה"ל. צה"ל זה שמבלבל לכם את המוח באפיקורסות פריצות בצניעות זה גורם לכם לבילבול הדעת רחמנא ליצלן!.. תתרחקו משם. צריך לשמור מרחק מהם.ושומר נפשו,יירחק מהם !!!!
זה המצב15.07.16
3
הם ימשיכו לעודד גיוס חרדים לצה"ל כדי לעמוד ביעידים של הצבא כי אם לא אז כולם יהיו עבריינים, ובג"ץ לא יסכים, ולפיד יעלה בסקרים, ובלה בלה בלה עצוב מאד
פוגרום14.07.16
כל מה שכתבת אין דבר כזה. יש חוק הסטטוס קוו ותורתו אומנותו. ומי שמפר חוקים אלו (יאיר לפיד וחבורתו)הם העבריינים האמיתיים !
תגובה14.07.16
2
לבולל יהודים שומרי תורה ומצוות ולהעבירם על דתם.!!!!! עמלקים שם יש בצה"ל,אנטישמים הם לקרר את יהדותם-של יהודים שומרי תורה ומצוות את דרכם והשקפת עולמם הדת-היהודית!!!!!
אין שאלה בכלל14.07.16
1
אין לי בעיה שחרדים לא יתגיסו,אבל שירנסו עצמם בלימוד ובחיים ולא על חשבוני. אוכלי חינם!
מנשה29.11.23
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

גאב"ד העיירה רקד עם הילדים בחורשת עצי הפרי | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

הרב זמיר כהן:

"הטענה של אחיכם יצאו למלחמה לא נאמרה על בני תורה"

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24