כיכר השבת

זיופים, הכחשות והפגנות

ככה ייעשה לרב שיצא נגד הרב ברלנד; "חושש משפיכות דמים"

הגרי"מ שכטר, מחשובי משפיעי ברסלב שיצא במכתב חריף נגד הרב ברלנד, חושש מהפגנה אלימה ליד ביתו. "הוא מפחד שההפגנה תגיע עד לשפיכות דמים" מספר מקורבו ל"כיכר השבת" (חדשות)

61
חיים אבני | כיכר השבת | י"ג בתמוז | 19.07.16
הגרי"מ שכטר, חתם נגד הרב ברלנד
הגרי"מ שכטר, חתם נגד הרב ברלנד (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

זיופים, הכחשות והפגנות - כך פועלים ב"שובו בנים" נגד הרבנים: ביממה האחרונה, על רקע הסגרתו של מנהיג קהילת "שובו בנים" הרב אליעזר ברלנד החשוד במעשים חמורים ועל רקע פרסומו בסוף השבוע האחרון של מכתב משפיעי ברסלב נגד הרב ברלנד בעקבות המעשים המיוחסים לו, מנהלים גורמים מ"שובו בנים" מסע הכחשות שכולל בין השאר הפצת מסמכים מזויפים שנועדו לקעקע את אמינות מכתב הרבנים נגד מנהיג הקהילה.

בעקבות המכתב שנחשף ב"כיכר השבת" ובו כותב הגרי"מ שכטר, מחשובי משפיעי ברסלב כי הרב ברלנד "תועה ומתעה בפרט בענייני קדושה", הפיצו גורמים ב"שובו בנים" בריכוזים החרדים מודעות מזויפות עליהן חתום כביכול הגרי"מ שכטר, ובהן נטען כי חתימתו על המכתב החריף נגד הרב ברלנד זויפה וכי הוא לכאורה מעריך את הרב ברלנד. מבירור מעמיק מול ביתו של הרב שכטר עולה כי המכתב הראשון שפורסם ב"כיכר השבת" וקרא להתרחק מהרב ברלנד - הינו האותנטי, וכי הרב שכטר הצטער לשמוע על המכתבים המזויפים שהופצו ומהם עלה כאילו הוא תומך ברב ברלנד.

יצוין, כי במבט לא מעמיק על המכתב שהפיצו ב"שובו בנים" ניתן לראות כי הוא זויף בצורה חובבנית, כאשר החותמת של הרב שכטר הודבקה על המכתב וניכר כי מדובר בהדבקה, כמו גם לגבי הלוגו המתנוסס בראש הדף.

המכתב האותנטי עליו חתום הגרי"מ שכטר

כזכור, לאחר פרסום המכתב המקורי ב"כיכר השבת", הורה הרב ברלנד לחסידיו לצאת ולהפגין מול ביתו של הרב שכטר. מקורבי הרב טענו כי לא מדובר באיומים על הרב שכטר אלא בעצרת תפילה. אלא שמקורביו של הרב שכטר טוענים כי למעשה מדובר באיום חמור על חייו של הרב.

"הרב שכטר מפחד מההפגנה, הוא חושש שהיא תהיה אלימה ותגיע עד לשפיכות דמים", אמרו בבית הרב שכטר בתגובה לפניית "כיכר השבת". "זו הסיבה שהרב שכטר חושש לפרסם כעת הבהרה נגד הרב ברלנד, הוא כרגע אומר שהוא חושש לחייו. בימים הקרובים הוא כבר יפרסם הבהרה ברורה שתבהיר כי המכתב הראשון אותנטי".

הבוקר, פרסם מוטה פראנק, ממשפיעי ברסלב, איגרת בו הוא טען כי מבדיקה שערך כביכול עלה כי המכתב שכתב הגרי"מ שכטר נגד הרב ברלנד הינו מזויף. אלא שלאחר שקיבל הבהרה מביתו של הרב שכטר פרסם מוטה פרנאק הבהרה: "בכדי להיות זהיר ואמתי בדבריי הנני חייב לשלוח לכם, חביריי וידידיי, שוב את האגרת הזאת, יחד עם התיקונים שבו וזאת לאחר שהתברר לי מבאי ביתו של ר' יעקב מאיר שכטר הי"ו: שאכן הוא אכן תחילה כתב מכתב בנפרד, בו מתבארים יסודות חשובים בעניני הנההת היהדות וענייני מסורת חסידות ברסלב אבל לאחר מכן, אחרי שר' נתן ליברמנטש ור' משה קרמר חתמו תחילה על הכתב שהתפרסם, אז גם ר' יעקב מאיר צירף את חתימתו"

"הרב שכטר אמר לי בצער 'ראית מה עשו לי?'"

הרב בצלאל פרידמן, מקורבו של הגרי"מ שכטר, שאף אמון על ידי הרב שכטר לכתיבת ספריו כמו גם כל מכתביו, אמר במענה לפניית "כיכר השבת" כי הרב שכטר הצטער מאוד לשמוע על הזיוף שהופץ כאילו המכתב נגד הרב ברלנד אינו אותנטי.

הרב פרידמן, מקורבו של הרב שכטר מדבר

"אני הסופר של הרב שכטר. אני עובד איתו כמעט חמישים שנה, הוצאתי לו כבר חמישה עשר ספרים. המכתב השני הוא מזויף מתחילתו עד סופו, אני לא כתבתי אותו על כל פנים - ואני הרי כותב את המכתבים. אני יכול להוסיף שאתמול בבוקר התקשר אלי הרב שכטר ואמר לי בחיוך מריר באידיש "ראית מה שהם עשו?", הוא עוד לא ראה את המכתב (המזויף ח.א.) הוא רק שמע שיש מכתב כאילו שהוא כתב שם שיסכר פי דוברי שקר, והוא אמר "ראית מה שהם עשו?", הוא מאוד הצטער על זה, הצטער על זה", אומר הרב בצלאל פרידמן.

המכתב המזויף שהופץ

"המכתב הראשון הוא אמיתי ואותנטי, הוא כתב את זה" אומר המקורב, "אני הייתי בעניינים, הכל היה אמת. הוא ישב ביום שישי אחרי הצהריים והוא חתם, והרב קרמר חתם - אותנטי. המכתב הזה (ההכחשה ח.א.), אין לו שום קשר אפילו לא מקרי לרב שכטר, זה לא הנוסח שאני כותב לו, זו לא האריכות הזאת, אלו לא ההגזמות - אבל אני לא רוצה לדבר יותר מדי, המכתב הראשון הוא אותנטי והשני הוא מכתב הבל ואין בו ממש".

למה הרב שכטר לא מכחיש את זה בקולו?

"הרב שכטר הוא יהודי שכבר מתקרב לגיל 90, דיברתי איתו לפני כמה ימים, הוא אמר לי "אין לי כוח, עשיתי את מה שאני צריך לעשות". הוא בכלל בשיטה שלא מגיבים, פעם יצאו פשקווילים נגדו, קרעו אותו, והוא אמר שהוא לא מגיב. יכול להיות שיעברו כמה ימים, יעבור כל הבלגן, יכול להיות שהוא כן יכחיש, אבל עכשיו הוא לא רוצה, "אין לי כוח לזה" הוא אומר. זה לא נפקא מינה למה הוא לא רוצה, הוא סוג שהוא לא רוצה להגיב והוא אומר שמה שמדברים פחות זה יותר טוב".

המקורב מוסיף: "זה לא שהוא לא רוצה, הוא לא יכול, הוא אדם עייף, חלש ואין לו כוח להגיב".

האם מאיימים אליו?

"לא, חס ושלום, אף אחד לא מאיים עליו. למרות שהוא בעצמו התגובה הראשונה שלו הייתה שהוא לא רוצה כי הוא מפחד "אני פחדן" הוא אמר, בפרט שהם איימו - לא עליו, אלא שהם הולכים לעשות הפגנה גדולה. אז הוא משוכנע שאם הוא לא יגיב ההפגנה לא תהיה".

"אני לא מבין בכלל איזה מקום יש להפגנה, אם הם אומרים שהוא בכלל לא כתב את המכתב הזה (הראשון, בו הוא תוקף בחריפות את הרב ברלנד, ח"א), והוא בעצם כתב (במכתב השני ח"א) הגאון הצדיק רבי אליעזר ברלנד וכל הדברים האלה, ולטענתם זה אמיתי, אז למה עושים הפגנה מתחת לבית שלו?"

"המכתב הזה מופץ בכל הרחובות ואנשים נוטים להאמין לזה, וזה אחד הדברים שהם לא נותנים לו להכחיש כדי שאולי זו תהיה העצה שלא תהיה הפגנה. הוא מפחד מהפגנה ליד הבית שלו, הוא מפחד שתהיה אלימות, תהיה שפיכות דמים. בקיצור, המכתב הזה (השני), לא נכתב לא על ידי ולא על ידי שום אדם אחר שקשור לרב שכטר.

אין שום סיכוי שהרב שכטר חתם על מכתב ההכחשה?

שום סיכוי שבעולם. אני אומר לך, אתה יכול לא להאמין לי, אבל הוא מתקשר אלי כמה פעמים בשבוע, הוא התקשר אליי ואמר לי את המילים האלו "ראית מה הם עשו לי?".

"נחמן ברלנד דיבר בחריפות נגד אביו במספר הזדמנויות"

במקביל, מוקדם יותר פורסמה הקלטה בה נשמע הרב יוסף מן, מרבני שובו בנים וממקורביו של נחמן ברלנד, כשהוא אומר כי ההקלטה שפורסמה אמש ב"כיכר השבת" ובה נשמע נחמן ברלנד מדבר נגד אביו - אמיתית וכי נחמן אמר לו את אותם דברים במספר הזדמנויות.

בהקלטה נשמע הרב מן אומר: "בקשר למה שפרסמו בשם ר' נחמן ברלנד שדיבר על הרב, אין ספק שמה שאמר הוא אמר את זה. גם אני עצמי שמעתי ממנו דברים כאלה לפני כמה שנים אבל מי שיודע את המקום שלו והניסיונות שלו, לא יכול לדון אותו לכף חובה. העיקר - מי שיודע טוב מאוד, שכמו שכל אחד עושה שינוי גם הוא עשה שינוי בעצמו ומאוד שינה את עצמו בשנים האחרונות יותר ויותר".

"נחמן ברלנד אמר את הדברים" (הקלטה)

"הוא עצמו התקשר אליי היום בבוקר בצער גדול על זה ואמר לי 'עם כל הביזיונות שעברתי והדיסק שעשו עלי וכל הצער שעברתי כמה שנים והייתי בכלא חודש'... ביום כיפור הוא היה בכלא, 'שום דבר לא עשה לי ביזיונות כמו הסיפור הזה שאומרים שאמרתי על הרב לפני כמה שנים שמזמן השתפרתי יותר. כל אחד עובר ניסיון, ואני בתור בן של הרב עברתי את הניסיון הכי קשה אבל היום אני במקום אחר ואני לוקח את זה בתור כפרת עוונות על מה שהיה לפני כמה שנים", מסיים הרב מן.

תוכן שאסור לפספס
61 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
31
גדולי הדור --כבר ידוע שבכל המחלוקות שהיו בעם ישראל בין גדולי ישראל האנשים הפשוטים "העמך"--מי שהתערב נכווה קשות החל ממחלוקת משה רבינו וקרח חסידים שנענשו כשהתערבו במחלוקת כמסופר בדברי הימים --החכם יברח כמו מאש
נעמי25.07.16
30
על שדיבר סרה ברבי נחמן מברסלב הצדיק. עפרא לפומך רשע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יניב20.07.16
29
הוצאתי כל ספר דיסק או משהו דמשהו שקשור עם אחד מתלמידיו של ברלנד.כולל עופר ארז. היום אנחנו עושים תשובה.השמים מתבהרים. ברוך השם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכל20.07.16

הצגת כל התגובות

28
פעם חסיד אחד ממש אידיוט ומפגר אמר שרבי נחמן עולה על כל הצדיקים כלומר הוא יד ימין של קב''ה ראיתם מה יוצא מדברי הבל כאלה ממש פושעים ברשות התורה
כנסו20.07.16
27
הרב שכטר - קודש קדשים
יוסף דוד שכטר21.07.16
26
אני יודע שלהרב יו"ט חשין יש עדויות מוצקות של נשים שהעידו בפניו, מדובר ב-25 מקרים לפחות ואני גם יודע שלפני שהרה"ג הר' יעקב מאיר שכטר חתם, הוא חקר ובדק לעומק, וגם הגיעו אליו לפחות 4 נשים להעיד בפניו, ועוד משהו אני יודע, שהרה"ג הרק יעקב מאיר שכטר לא יצא אף פעם נגד בן אדם, ועכשיו שהוא יצא נגד הרב ברלנד,
מישהו מבפנים20.07.16
25
אם מישהו יעיז לנסות לדבר נגדו או להרע לו - מות יומת
ברלנד מטעה20.07.16
24
אנחנו מודים לך על הכתיבה היפה הנעימה הקולחת והכי אמיתית של דברי הגרי״מ שכטער. בכל ספריו ליקוטיו וכו.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכל19.07.16
23
לשכור מאבטחים. אולי יש כמה יס"מניקים שמחפשים עבודה צדדית
דבש, ירושלים20.07.16
22
הסיפור מוזר אבל אני פוחד לדבר נגד הרב צריך לחכות לסוף לכל המגיבים בקשה לשמור על לשון נקיה ובעזרת השם הכל לטובה
סתם אחד19.07.16
21
מושחתים שקרנים זייפנים .. להתעסק איתם זה מעייף.השקר מעייף.סוחט. והשם יתברך נותן כח ויעשה לרשע סוף אחת ולתמיד! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר19.07.16
20
מי שיצא להפגנה נגדו ידבר עליו יחפש להזיק או משהו כזה ארור לנצח נצחים!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכל20.07.16
19
הרב יעקב מאיר שכטער עם ישראל אוהב אותך.השם ישמרך מכל רע.בן פורת יוסף.מתפללים עליך ואיתך. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכל19.07.16
18
חולי נפש!!!!!
ריב שלפצן20.07.16
17
בגלל ברלנד מאות אלפי יהודים צדיקים ותמימים כאחד נפגעו, הושפלו, התעייפו ורצוצים. איזה דין מחכה לו בשמים??? מי יכול לעזור לו כבר? מי? חבל שלעת זיקנתו איבד את הכל. ממש חבל. ועל נזקי נפשות אלפי ישראל מי יפצה? הוא? ממש אכפת לו מיהודים, מחבדו ומלבד אשתו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הנריטה20.07.16
16
הרבנים שליט"א ישבו בגן עדן כל מי שבוחש יקבל ===================גהינ להתערב?!?!?!? זה יותר גרוע מלשחק באש!!!!!!!!!!!!!!!
יהודי ממש לא פשוט 19.07.16
עובד אלילים שכמותך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהונתן20.07.16
15
כבר ר' נחמן היה מוקצה מחמת מיאוס אצל גדולי ישראל בדורו, גירש אשתו ובנותיו מביתו כדי שיוכל למכור הבית כדי לנסוע לארץ ישראל. וכיום חסידיו גם מוקצים מחמת מיאוס, עבריינים, מסוממים, ושומר נפשו ירחק מהם.
דן סגל19.07.16
ממש לא ניתן להבין איך מפרסמים תגובה מזעזעת כזו! אנו רחוקים מחסידות בכלל ומברסלב בפרט, אבל מי יהין לפעור פה על קדוש עליון שלפני מאתיים שנה?
יהודי פשוט20.07.16
הוא כותב על כל הרבנים כך וכותב דברי כפירה בכל כתבה שקשורה לציבור החרדי.. משהו משלם לו על זה ...
יהודי 20.07.16
רשע מרושע! אפילו על קדוש ישראל רבי נחמן מלאך לבך לדבר. אין תרופה למכתך
מחאה נמרצת20.07.16
תתבייש לך הרבה שדברו כמוכה סימו עם סוף גרוע ביותר הראשונים כמלאכים איך אתה מעיז אני בטוח בוודאות ואני מוכן להישבע על זה בבית דין שהיכם מפושעי ישראל שעובר עבירות אפי' בגלוי אבל אצל ר' נחמן עדיין יש לך תקווה!!!!!!!
תתבייש לך פושע 19.07.16
14
אלי ישי ואלי ברלנד 2 אנשים מתוסכלים
יהודי פשוט20.07.16
אתה באמת פשוט אבל תגיד לי מה הקשר
יהודי לא פשוט20.07.16
13
תמיד, אבל תמיד הם מוסיפים חטא על פשע. אף פעם לא יתנצלו ולא יאמרו טעינו. רק הם לא טועים, ובפרט שהם רק בעלי תשובה. לא ייאמן. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הנרי20.07.16
12
גם אני הייתי מקורב למנהיג מסויים שהכל התפוצץ לי בשלב מסויים בפנים. אתה בעל תשובה, כל היהדות שלך זה רק הוא! צריך כעת להתכונן ולא להיאחז בכל מחיר, מה שחשוב זה האמונה בה' ובתורתו האמתית, נכון עד עכשיו הייתי בטוח שהוא - הכל, וכעת מתברר ומתבהר מול עיני תמונה שונה, אך אני ילד גדול ואדע כיצד לעבור את הגל.
מבין וכואב19.07.16
המציגים עצמם בפני בעלי תשובה כאילו הם גדולי ישראל. כאשר מתגלה שאין תוכם כברם זה יוצר משבר נורא. מי שיש בו דעת דבק בבורא עולם ומתנער מן המתחזה. יש אבל רבים שנשארים שבויים בידי אותם מתחזים. אני מבכה אותם.
רפאל20.07.16
במחלוקת לתלמידי משה מילה במילה.דברים בטלים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לוי19.07.16
כשאני רואה אנשים שאין בהם דעת להבחין בין משה רבינו לבין חשוד בניאוף שהתחבא במשך ארבע שנים מאימת מערכת המשפט.
רפאל19.07.16
ניכרים דברי אמת. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הנריטה20.07.16
שנואי הרב ברלנד משה רבינו דרגת יחידה נשמת רבי נחמן
נתן20.07.16
רבינו וצדיק הדור הרב בלנד שליטא ורק עיוור טיפש וילד קטן לא ישכיל לראות זאת עין בעין.אנו לוקחים את הכאב שלך המיותר והפאטתי עלינו כי הוא ריק מתוכן.שמור את הכאב בשביל עצמך כי בתור אחד שחושב שהרב ברלנד נמצא בדרגה של קירבה כלשהי לאיזה חטא גשמי אתה אומלל וחסר דעת עד מאוד ונמצא באופל וחושך עמוק.רחמנות ושה
אלי20.07.16
11
מי שצפה בתוכניות טלויזיה שבהם תופסים רמאים ונוכלים, היה יכול לראות שכמה שהאדם היה יותר רמאי, ככה היו לו תנועות ידיים יותר מוגזמות. רבי שמעון עונה לרבי אלעזר ששואל אותו על אנשים המנענעים איברים בזמן הדיבור, שהנשמה שלהם ברחה ממקומה לאיבר המתנועע בגלל החטאים שעשה באותו איבר. תראו צדיקי אמת של כל הדורו
ב.ניצן20.07.16
10
יש בציבור החרדי מחלוקות לאין ספור לצערנו, וזזה דבר גרוע לכ"ע. יש מחלקות בציבור הלטאי, החסידי הספרדי וגם בברסלב ובחב"ד, ובדתי לאומי, וגם בחילוני. אני לא מככיר כלל את ברסלב.. אבל כל מה שאני רואה מחלוקות בענין האחרון לא נכנס בכלל, למה להתערב במחלוקות לאלי. ונראה לי שזה עצה טובה להפחית את המחלוקות שלפחו
יהודי 20.07.16
9
תשאלו את כל מי שמקורב לחצירו של הרב שכטר. מדובר בבן אדם שאין לו שום סמכות בבית הרב, סך הכל עורך את הספרים תמורת חמישים ש"ח לשעה. שמעתי מנכדו של הרב שכטר היום שהמכתב השני אמיתי, רק הרב פרידמן נפגע מזה שהרב שכטר העדיף לכתוב את המכתב בעצמו ולא בחר להיעזר בשירותו של פרידמן כרגיל. אם תקשיבו עכשיו שוב לשי
חיים19.07.16
8
כי הוא דורש הרבה... הגבאי הסתבך עם השאלה הזו.
יוי19.07.16
7
אנשי בליעל שכשלונם יתגלה בבא היום הם קטני אמונה הם לא אוהבים בעלי תשובה פרענקים "הם גזע הארי הם הקדושים" וטהורים כל החיים שלו הוא מקורב לרבינו וזה מה שהוא חיבר 15 ספרים איפה כל האנשים שמקורבים אליו רבינו זה אור למה האור הזה של רבינן לא מתקרב בכלל לאדון שכטה וקרקר רשעים ארורים כמה שהם שופכים דם הכל
אליהו20.07.16
השם ישמור את עם ישראל מברלנד ואנשיו שר״י (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוכי20.07.16
6
תראו על היכן אפשר להגיע מלשון הרע להתחפר ולהתחפר ביותר לשון הרע ולהשמיץ עדה קדושה מעם ישראל , חשכו המאורות .
לא משנה19.07.16
5
יש מקום לחשוש שהשלב הבא יהיה שפיכות דמים. (על גילוי עריות כבר יש עדויות.)
רפאל19.07.16
4
יש לי סלידה מהבן אדם הזה, מודה לה' שעזבתי את הקהילה הזאת שהולכים אחריו כמו עדר כבשים ללא טיפת מחשבה עצמית, מגוננים עם רבם בכל מחיר למרות שכולם יודעים שאין אפוטרופוס לעריות , כמו צדיקים גדולים חטאו בעבר וגם הוא, לא סתם הרבנים יצאו נגדו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתן20.07.16
3
הוא לא נוסע לאומן ראש השנה לא עושה הפצה לא מקרב ספרדים רק מדפיס ספרים של שיעורים שלו אז נא להירגע
ברסלבר20.07.16
בדור הזה. ככה אני אומר.עד. יש אחד שכל הדור הזה על כתפו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר20.07.16
2
המכתב השני נכתב בשפה של רבי נחמן וזאת הדרך האמיתית כל השאר שינוחו על משכבם בשלום שורה תחתונה ובא לציון גואל ברוך שובך הרב ברלנד ושכל הקנאים ימותו יותר טוב בעצם שישארו ויאכלו את הלב
תנוח תנוח 20.07.16
1
למי שרשם נגד הרב מאיר שכעטר והרב בצאלאל מקורבו היקר סבי האהוב שייתביש לעצמו הרב מאיר שכעטר דודי מצד אמא והרב בצאלאל סבי מצד אבא ואיש לא יהין לדבר נגדם
יחיאל פרידמן16.08.23
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24