כיכר השבת

המאבק בברסלב שובר שיאים

מעריצי הרב ברלנד נגד הגרי"מ שכטר: "פעירת פה בחוצפה"

פשקווילים שהופצו בירושלים, ככל הנראה על ידי מעריציו של הרב אליעזר ברלנד, קוראים להפגין מול ביתו של הגרי"מ שכטר - ללא הזכרת שמו במפורש: "המומים ומזועזעים משפל המדרגה " (חדשות)

48
חיים אבני | כיכר השבת | י"ד בתמוז | 20.07.16
מעריצי הרב ברלנד נגד הגרי"מ שכטר: "פעירת פה בחוצפה"
(צילום: נתי שוחט ואורי לנץ - פלאש 90)

בעקבות חשיפת כיכר השבת: מספר ימים לאחר שנחשף ב"כיכר השבת" מכתבו של הגרי"מ שכטר, מגדולי רבני ברסלב ו'העדה החרדית', ובו הוא יוצא בחריפות יחד עם משפיעי ברסלב הרב ליברמנטש והרב קרמר נגד הרב אליעזר ברלנד, מעריציו של הרב ברלנד הנתון במעצר בשל חשדות למעשים חמורים יוצאים למתקפה אישית וחריפה נגד הגרי"מ שכטר, ובפשקווילים שהופצו בירושלים הם טוענים כי פער פה "בעזות ובחוצפה נוראה".

בפשקוולים שהופצו היום ולא נחתמו רשמית על ידי "שובו בנים", לא מופיע אמנם שמו של הרב שכטר בצורה מפורשת, אולם הציבור נקרא בהם להפגין בירושלים - בכתובת בה מתגורר הגרי"מ שכטר. ההפגנה, יצויין, נערכת ככל הנראה בשל ההוראה המוקלטת שפרסם הרב ברלנד לחסידיו ערב הסגרתו לישראל.

"כל המבזה את החכמים אין לו חלק לעולם הבא" נכתב במודעות, "המומים ומזועזעים משפל המדרגה אליה הגיעו בעלי מחלוקת ולשון הרע מתוככי המחנה, בפרסום כתב נידוי ופלסתר כנגד אחד מגדולי ת"ח שבדור, צדיק וקדוש אשר רבים השיב מעוון ואין חטא בא לידו כלל, מרא דכוליה תלמודיא, מגדולי תלמידיו של הננמ"ח רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב זצוק"ל הרב אליעזר ברלנד וכנגד קהילתו הקדושה אשר כולם בני תורה יראים ושלמים, עובדי השם בענווה ובמסירות נפש".

הפשקוויל שהופץ וקורא להפגין מול בית הרב שכטר

"אוי לנו שכך עלתה בימינו לפעור פה בעזות ובחוצפה נוראה ולהוציא מכלל ישראל עובד ה' מצעירותו, רב ומנהיג לאלפים ורבבות ולהשמיצו באופן מחפיר ומשפיל והכל על סמך שמועות ועלילות שווא, בדיות וכזבים אשר דברים הניכרים הם שהופרכו בידי זדים וארורים המנסים כבר שנים ארוכות לפגוע ולהטיל דופי ברב ובקהילתו".

בהמשך נכתב כי ביום חמישי הקרוב יתאספו להפגנה "ברחוב שמעון רוקח 21, בית ישראל", שם שוכן ביתו של הגרי"מ שכטר.

כזכור, במכתב החריף עליו חתם הגרי"מ שכטר נאמר "אחרי שהוברר שהאיש המכונה הרב אליעזר ברלנד ראש ומנהיג קהילת "שובו בנים", תועה ומתעה בעיקרי ויסודי הדת וההלכה ובפרט בענייני קדושה בדיבור ובמעשה, ומהווה תקלה וסכנה נוראה וחמורה. הננו לגלות דעתנו שאין לנו שום חלק ונחלה ושייכות לאדם הזה ולכל קהל מאמיניו, שומר נפשו ירחק ממנו ומסביבתו".

המכתב עליו חתמו רבני ברסלב נגד הרב ברלנד

המכתב זיעזע את קהילת ברסלב, מאחר והגרי"מ שכטר כאמור נחשב כאחד מגדולי רבני החסידות ומרבניה הבולטים של 'העדה החרדית'. העובדה כי הרב שכטר חתם על מכתב מפורש נגד הרב ברלנד הינה חסרת תקדים. אמש, יצויין, הופץ מכתב מזויף בו הרב שכטר חוזר כביכול מהמכתב נגד הרב ברלנד ואומר כי לא חתם עליו.

בעקבות המכתב המזויף הגיב מקורבו של הרב שכטר, הגאון רבי בצלאל פרידמן, ואמר בשיחה ל"כיכר השבת" כי המכתב נגד הרב ברלנד הינו אותנטי ואילו המכתב בו כביכול הרב שכטר מכחיש את המכתב הראשון - הינו מזויף. הרב פרידמן אמר כי הרב שכטר הצטער על הזיוף ואמר לו "ראית מה הם עשו לי?".

הרב פרידמן מגיב לכיכר השבת

לדברי הרב פרידמן, הרב שכטר חושש "מאלימות ושפיכות דמים" בהפגנה המתוכננת מול ביתו ביום חמישי. גורם אחר בסביבת הרב שכטר אמר ל"כיכר השבת" כי ההפגנה נועדה ללחוץ עליו ולגרום לרב שכטר לחזור בו מהמכתב החריף. לדבריו, הרב שכטר איתן בדעתו ולא יחזור בו מהמכתב נגד הרב ברלנד.

מ"שובו בנים" נמסר: "כמפורסם לכולם אנחנו מקיימים מחר בלילה בהוראת מורינו הרב אליעזר ברלנד עצרת תפילה ענקית בקברי האבות בחברון להצלחת וישועת עם ישראל, אין לנו מושג מי עומד מאחורי הקריאה להפגנה באותה שעה מול בית הרב יעקב מאיר שכטר, כנראה שיש קהילות נוספות של ספרדים ובעלי תשובה בברסלב שנפגעו נורא מהמכתב הנ"ל, צריכים להבין שיש כאן דור שלם של ספרדים בעלי תשובה שהתקרבו לברסלב ומרגישים שהחונטה הירושלמית האשכנזית הגזענית רוצים לזרוק אותם מברסלב והם מתקוממים ורוצים לעשות מחאה להשמיע את קולם, אנו קוראים לכל עם ישראל ולכל אוהדי ומעריצי הרב לבוא ולהשתתף איתנו בעצרת הרבבות בקברי אבותינו בחברון למען עם ישראל ולא להגרר לפרובוקציות מיותרות".

בתגובה נוספת מ"שובו בנים" נמסר: "אין לנו מושג מי הנערים שעומדים מאחורי הפשקווילים האלה ולא ניתן למנוע כל דף שאיזה ילד מתלהם מפזר. מבחינתנו מי שעובר על דברי הרב ברלנד שקרא שלא לדבר ולא לפגוע באף אחד מהחולקים וודאי שלא רבנים, הוא לא נחשב כתלמיד של הרב".

"יחד עם זאת, לאור העובדה שהגרי"מ שכטר לא מגיב על ההכחשה של חתימתו, זה מעיד כאלף עדים שזו דעתו ולכן כל עוד הוא לא יוצא בקולו ואומר שהוא עומד מאחורי החתימות למרות לחצים ואיומים כבדים שהוא סופג מחלק ממקורביו, אין לנו שום סיבה להפגין נגדו".

"אין חולק שמדובר באדם צדיק שאינו מעוניין לקחת חלק במחלוקת וידועים דבריו הנשגבים והנלהבים שהוא דיבר על גדולת וקדושת הרב ברלנד מיד עם התפוצצות פרשת העלילות הנוכחית שאף התבטא ששמח שמשמים הפגישוהו עם הרב ברלנד לאחר נתק של עשרים שנה טרם פרוץ הפרשה כדי שלא יאמין למלעיזים כי לדבריו הרב ברלנד קדוש וטהור ויש לו פרצוף של תינוק שנולד ממש. (הרב שכטר ידוע כמומחה עצום בחכמת הפרצוף) אנו בטוחים וסמוכים שכל הדומינו יפול עכשיו שלב אחרי שלב בפרט האשמה המרכזית נגד הרב בעניין הספר אמונת חכמים שהוציא מקורבו היות והרב קרא השבוע בקולו כפי שנחשף אצלכם שחובה לשרוף את הספר".

תוכן שאסור לפספס
48 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
28
העם עם הרב שכטר
יוסף דוד שכטר21.07.16
27
מחלוקת בין רבנים לא פותרים במלחמות רחוב אלא בבית הדין!
יצחק21.07.16
26
קשה לקבל שדמות שאתה כסומא אחריה היא לא חיובית...ואולי בכלל לא בקו הבריאות הנפשית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלומי21.07.16

הצגת כל התגובות

25
אין על רבנו כל השאר לא מעניין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רק רבנו21.07.16
24
אף אחד בברסלב לא רודף ספרדים בשקר שאתם מנסים לספר אתם מכסים על הפשעים החמורים שברלנד עשה . למה ברור לכולם שבן אדם שתופסים אותו מתעסק עם ילדים צריך לשבת מאחורי סורג ובריח .. מה לברלנד יש זכות לגוע איפה שהוא רוצה ובמי שהוא רוצה בלי לתת דין וחשבון? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הערשל 21.07.16
23
ההשמצה נגד הרב וכל תלמידיו ובודאי יש בינהם אנשים עובדי ה' עוסקים בתורה יומם ולילה מתוך עוני ודחקות קמים חצות בכל לילה במסירות נפש גמורה,לכן אין אפדרות לצאת ידי חובת ההשמצה ובודאי שנעשה פה הוצאת שם רע ככל שמופיע דינו בשו"ע. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שפירא21.07.16
22
אם אכן, כדבריך, ולא ניתן למנוע כל דף שאיזה ילד מתלהם מפזר. מבחינתנו מי שעובר על דברי הרב ברלנד שקרא שלא לדבר ולא לפגוע באף אחד מהחולקים וודאי שלא רבנים, הוא לא נחשב כתלמיד של הרב". "יחד עם זאת, לאור העובדה שהגרי"מ שכטר לא מגיב על ההכחשה של חתימתו, זה מעיד כאלף עדים שזו דעתו ולכן כל עוד הוא לא יוצא
קצת סדר21.07.16
כל הצמרת הראשית שם יודעים את האמת רק הם מסונוורים מהכסף שזורם שם, וכולם נלחמים אחד בשני מי יהיה הכי קרוב לכסף, לכן הם לא מתואמים, וכל אחד יגיב תגובה אחרת למקום אחר, ויפיץ דברים אחרים.
אהרון121.07.16
21
לכול הברסלבים כאן שחושבים שהם ברסלבים ושהם קשורים לרבנו אתם השקרנים הכי גדולים .למה?? בוא נגיד וחס ושלום הרב נפל ועשה את מה שעשה איפה תורה ר.פ.ב של רבנו הקדוש לדון לכף זכות ?????? רק מי שבא מהודו יש עליו כף זכות .רבנו אומר ואפילו עם הוא רשע גמור יש בוא נקודה טובה!!! וגם רבנו אמר שאין ענין לדבר מהרע!
אליה21.07.16
20
השיל-שול והעלו לך את הסעיף בפוסחם על 2 הסעיפים [הפסיכיאטרים ] גם לא נוסעים לאומן בראש השנה וגם נלחמים בכל צדיק בברסלב שלדעתם מתבלט מדי ועלול ר"ל להשכיח ולהסתיר את רבי נחמן לשיטתם הנלוזה והאווילית ,כמו שעשו לרב שיק לרב ברלנד ועוד,.ובאמת הפוסל במומו פוסל ,כי הם כבר מזמן שכחו ממנו ,ומי שחושב שאפשר להסת
צבי21.07.16
19
הוי לכם רשעים שאתם מטילים פחד בעדים לפני משפט. זו התנהגות כמו הפושעים שמפוצצים מכוניות. הישמרו מפני הקב"ה!
מנסים לבטל משפט21.07.16
18
כלפי 3 הרבנים באיזו ענווה ויראת כבוד [הם הכי צדיקים בדור ,קדושים ,הכל בזכותם ,אני חבר שלהם וכו ,אסור להיכשל בשום מילה נגדם ] ,לעומת הבוטות החירוף הארס של ה3 נגד הצדיק.עכשיו בוא נחזור במנהרת הזמן 3300 שנים אחורה למחלוקת משה וקרח ועדתו .קרח חרף וגידף ,כל הלילה את משה ,דתן ואבירם "יצאו ניצבים לקראתו
אחד21.07.16
17
[פיצול אישיות וחי בסרט ] והשלישי ,ממש לא ק-ליברמנש, וכולם נגד בעלי תשובה נגד ספרדים נגד ציונים נגד חיילים, והחונטה המשולשת של הבליהם ואיוולותיהם במהרה ינתק,על בזותם צדיק וקדוש עליון בדברי עתק ,כדרכם ב"קודש" לעשות מחלוקת וברדק,ולא רק נגד חר"דק,בקירבם מצוי ופושה אדון חיידק.
ההההאאאאא21.07.16
16
אחרי שהתאסלם. כאשר ממירים את האמונה בבורא יתברך באמונה בבשר ודם שיסודו מעפר וסופו לעפר בנפשו יביא לחמו, אין גבול כמה אפשר לרדת.
רפאל20.07.16
על כל שבתאי אחד אמיתי היו 10 צדיקים אמיתים שנחשדו לשווא בשבתאות על ידי ערב רבים ופלגנים בעלי מחלוקת שועלים קטנים וזדוניים כמותך.ויאמינו ביי ובמשה עבדו- חובה להאמין גם בצדיק נשמת משה שבכל דור אחרת כל היהדות חסרה ופגומה ולא עולה למעלה ,זה שורש ויסוד החסידות.הרב ברלנד אמר שהגוף של הצדיק יותר קדוש מהנש
אני21.07.16
הרי שומעים אני כל יום על אנשים שנענשו קשות על שפגעו בצדיקים. והאם באו לפניך עדים? האם שמעת את שני הצדדים?
המזהיר21.07.16
15
הייתי מציע מאוד לכיכר השבת לא להתערב במחלוקת בברסלב ולא לסקד! זאת לעניות דעתי מתוך אהבה לאתר! תודה רבה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שי20.07.16
14
רב שלוקח על פגישה של3 דקות מאנשים חסרי ישע חסר ידע גם חסרי ממון 4000 שח ומבטיח להם ישועה ומשלא באה הישועה מתחיל מסע סחיטה בסיגנון הנוכלים השיילוקים בדרישה מחוצפת שאין כדוגמתה להוסיף עוד ועוד כסף ואז ודאי תבוא הישועה וימשיכו בכך עד שיגמר ממונו או עד שיתפקח מבקש הישועה או עד שילך לעולמו ואם תאמר אשלם
ללא שם21.07.16
13
ככה צריך מצויין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טלי20.07.16
12
בשעתו
אליהו קדוש20.07.16
11
ואחרי כן אתה שואל את עצמך .. אלה גדולי ישראל ? ברלנד? נפלתם על הראש ? אפילו הלברטל הטמבל כבר יותר טוב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james20.07.16
ברלנד כקליפת השום
א.כ21.07.16
10
אני כבר שנים נגד ברלנד, רק מרוב פחדי חששתי לצאת נגדו אבל כיום שכל רבני ברסלב יצאו נגד אני גם בעדם לסלק את הרע מקרבינו, אבל אנו חזקים בדברי רבינו שהוא יכול עדיין לחזור בתשובה שלימה ולומר את התיקון הכללי בהשתפחות הנפש. כל זה יצא ממני לאחר בירור הדברים לעומק ידיכם הנאמן ברוך מרדכי (מוטה) פראנק
מוטה פראנק21.07.16
9
יש אומרים שהרב קרמר כבר שונא את הרב ברלנד שליט"א עשרות שנים, שנים הוא מקנא ומקלל את הרב ברלנד, על זה שהרב מקרב את הציבור הספרדי. אז הוא לא ראייה שהוא יחתום נגד הרב. הרב ליברמנטש: שונא את כל מי שלא כמוהו, אין שכל אין דאגות, הוא אף פעם אף פעם לא התערב בפוליטיקה, הוא לא מנהיג, הוא לא רב, הוא כלום. יש
נקודלה20.07.16
חחחחח שטרן, מלכה, צנעני, עופר ארז, הם הרבנים הנחשבים של ברסלב? הם נחשבים בשובו בנים, שובו בנים לא קשורים לברסלב. שובו בנים קשורים לברלנד, מבחינתם ברלנד כבר זכה לפי שנים של רבנו הקדוש, ואם הוא ישאר ראש השנה במקום מסודר הם ישארו איתו ולא יסעו לאומן. חסידות "ברלנדוס".
שמואל21.07.16
אז האדמו"ר מגור הוא בעצם גדול הדור, יש לו הכי הרבה חסידים.
אהרון121.07.16
כמות החסידים לא מראה על גדלותו של רב, בנוסף להגיד שרב חתם בגלל שהוא שונא זה חוצפה נוראה, ועוד שמוזר שדווקא את הרב הזה כולם שונאים... ותראה איך אתה מזלזל בכל הרבנים הגאונים: הרב קעניג , הרב הרוש וכו' ורק על הרב ברלנד אתה כותב הרה"ג הצדיק שליט"א זה מראה שכל מה שכתבת זה מנגיעות אישיות. כמובן שאין לי ש
אבי הירושלמי21.07.16
הרב שכטר כבר מזמן התחרט על הדקות שהכניסו אצלו את לייזר, חוץ ממה שדיבר שם שטויות ומיץ עגבניות כדרכו בקודש לא היה כלום, פשוט רצו תמונה מהם ביחד עורך מגזין "ניצוצות". דבר שני כל המעריצים של הרב הזקן הממרא הזה מאז ומתמיד שמחפש כבוד ותשומת לב מהסובבים בכמויות כידוע, או שהם רחוקים ממנו אז אני מבין את ההער
חיים21.07.16
קעניג, הרוש, עופר ארז, משה דורון, שטרן, מלכה, צנעני, שיק הבן, מורגנשטרן. טמבל, שכחת את שושנה הלפרון ואת תהילה ברלנד הרב אמר שהן צדיקות הדור ! טמבל -קצת ענווה לבעלי עבירה לא תזיק.
מכאל גול21.07.16
8
אני לא מתערב האם אכן הרב ברלנד עשה את מה שעשה , אבל אם הרב שכטר אומר משהו אסור לצאת נגדו. בכל אופן אני לא חושב שיש פה אחד שלא חושב שכדאי שהאמת תצא לאור...
אבי הירושלמי20.07.16
7
בקושי 300 אנשים
חיים צמח20.07.16
6
הרב הצדיק הרב שכטר שליטא יבוא לעצרת בחברון
טוב ה20.07.16
5
מישהו יכול להסביר הרעיון המוזר הזה, פשוט חברה מתחילים להאמין באיזה בן אדם ומה שאומר זה קדוש קדוש, אפילו שידבר שטויות ומיץ עגבניות, יגיד לא לאכול במבה אז לא יאכלו, יגיד שיתרמו לעצרת 1000 ש"ח יתרמו, יגיד שיתקיים עצרת יעשו, מה שנופל לו בראש יקיימו בלי היסוס. מילא אם מדובר באיש חשוב בר דעת ולא רואים שום
חיים21.07.16
4
????? עריץ! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
השם ישמור21.07.16
3
תישארו עם הרב שלכם.תמשיכו בחייכם. ובואו ניפרד. חסיד רבי נחמן מברסלב זיע״א. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסיד ברסלב20.07.16
2
חסידי ברלנד והמשטרה כבר מכירים. אנחנו נשב במקומנו שמחים וניתן להם להסתדר.המשטרה עם ברלנד ושות.. חחחחח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מירב20.07.16
1
הרב שכטר צדיק וצודק. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד20.07.16
מי שמדבר על הרב ברלנד יהיה לו חיים קשים מרים מרורים ואין לשער את גודל המרירות שנוצר עקב דיבור על הצדיק לא כדאי לכם בכלל ..............
חי גיל21.07.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

פעוטה נכוותה ממים רותחים בביתה באלעד | מצבה בינוני

קובי רוזן | 20:52

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הליטאי שכבר בתור ילד התגלתה גאונותו וזכה לכינויים

ישראל שפירא | 18:48
ש

השטח מתעורר

השינוי כבר מורגש: מאות מצטרפים לרייזאפ מדווחים על שינוי לטובה

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

אוירה תורנית וביתית

מענקים ומלגות ייחודיות לתואר שני בחינוך לנשים

כיכר בשיתוף מכללת הרצוג | מקודם
ש

אודות מותג הבשרים 'בשורה'

הפוסק הגר"ע פריד: "מהודר יותר מכל הכשרויות, אברכים יכולים להיות בטוחים"

כיכר בשיתוף בשורה | מקודם
ש

ללא ידע קודם • מחזור ג'

ההרשמה לתוכנית החרדית להכשרת מתכנתים יצאה לדרך!

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם
ש

למי שחפץ לשרת מיוזמתו

הכוונה לשירות חרדי משמעותי - צו השעה

כיכר בשיתוף צו השעה | מקודם

צפו בגלריה

סמנכ"ל משרד הרווחה, בביקור בישיבת 'רוממות הלב' בגבעת זאב

חיים רוזנבוים | 19.05.24

"גזירת שמד, חייבין למסור נפש"

ההיסטוריה חוזרת: כך גדולי ישראל התבטאו בחריפות נגד גיוס תלמידי הישיבות לצבא

ישראל שפירא | 19.05.24

היסטוריה ואקטואליה

מלומד נאצי מעל בקודש ומכר רבבות ספרים של הגאון הליטאי

ישראל שפירא | 19.05.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

כך התקיימה הבקשה | צפו

הנכד ביקש מתנה לאפיקומן והגר"ד לנדו הסכים לחרוג ממנהגו

חנני ברייטקופף | 19.05.24

"בלי ס"ד לא נצליח" • צפו

הגר"מ מאזוז: "אנו מפחדים מביידן ואובמה? להשתחרר מהם"

חנני ברייטקופף | 19.05.24

"כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו..."

רגע לפני שמירון נסגר - כך נראה ציון הרשב"י מהאוויר • צפו

חזקי שטרן | 19.05.24
ש

תפקיד מאתגר וייחודי

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

לקראת פתיחת כנס הקיץ

שר חרדי: "חוק הגיוס שנתניהו מקדם מסוכן לעולם הישיבות, אסור לנו להסכים לו; זה אסון"

ישי כהן | 19.05.24

שומרי מצוותיה 

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

ומשפע מצוות תפילין

שמחת הבר מצווה לנין ה'באבא סאלי'

חיים רוזנבוים | 17.05.24