כיכר השבת

אסון הילדים הנשכחים

אמא, אל תשלחי את הבן שלך עם אבא שלו

האב החרדי חש עצמו לעתים שייך לדברים נעלים יותר. לא לעבודות ה"שחורות", הפשוטות. אותן הוא יעשה בחיפזון, כלאחר יד, תוך כדי התעסקויות צדדיות שנדמות בעיניו כחשובות יותר (דעה)

110
אלי רוטמן | כיכר השבת | י"ח בתמוז | 24.07.16
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: מתוך סרטון שהופץ ביוטיוב למניעת התופעה)

בשנה האחרונה לבדה, חמישה ילדים מתו ברכב סגור, חסרי ישע, בתהליך אכזרי שקשה להעלותו על הכתב. בכל המקרים המזעזעים הללו, אלו פעוטות שנלקחו ממקום אחד לאחר, והמבוגר האחראי שהיה לצידם שכח אותם. פשוט כך. בלתי נתפס.

התבוננות נוספת בשרשרת האסונות הללו, מגלה פרט מהותי נוסף העובר כחוט השני בכולם: האבות. מי שתמיד, באופן כמעט גורף, שוכח את הילד ברכב עד למותו האכזר, זה האבא. אבא שאוהב; שחומל; שמסור לילדיו - באמת, לא כמליצה שחוקה - ובכל זאת בסופו של יום, או באמצעיתו, פרחה פתע מזכרונו עובדת שהותו של העולל ברכב הלוהט. לא מזיכרון האם נשמטה העובדה הכה חיונית הזו.

התיאוריה בדבר זיכרונו החלש של הגבר אל מול זה של האישה, מוכרת וידועה. היא מקובלת כבר כמה שנים בקהילייה המדעית כמציאות מוכחת שאין עליה עוררין. וביתר פירוט: אף שהמוח הגברי גדול - פיזית - ממוח האישה, הוא נוטה לאגור בתוכו רק את פריטי המידע הכלליים, את סיפור המסגרת, את מה שהוא מזהה כדברים המהותיים והחשובים. לעומתו, מוח האישה מתמקד תמיד גם בפריטי מידע שנראים אולי שוליים, לעתים אף ביזאריים, ואוסף אותם אל קרבו בשקדנות.

עד כאן עובדות. מה שטרם נבדק והוכח: האם זיכרונו של הגבר החי במאה ה-21 נפגם עוד יותר מכפי שהיה "פגום" עוד קודם לכן. יתכן, כי עומס המידע וההתמכרות אליו, ושטף האינפורמציה הנדמית לאדם כחשובה וחיונית, עשויים לכפות על האדם להתמקד בהתפתחות האחרונה שעומדת על סדר יומו הצפוף - על חשבונה של ההתנהלות השגרתית שכוללת מטלות פשוטות ולא מאתגרות, ביניהן הוצאת הילד מהרכב והבאתו אל יעד מוסכם.

אבל אני מבקש, בזהירות, לבחון סוגיה רגישה אחרת - התנהלות הגבר החרדי. כן. החרדי, בדווקא: אחד המקומות היחידים בעולמנו המתפתח השומר על ההיררכיה בין בני הזוג, הוא העולם החרדי. מעמדו של הבעל עליון על פני זה של האישה. וחלילה, איני מכוין לכך שהוא מתנשא עליה והיא נגררת וחשה מושפלת. ממש לא. היחס בין בני הזוג הוא נכון ותקין וטוב לשניהם. אלא שמטלות ברי אחריות בחיי היום יום נוחתות, בחלק מהמשפחות, כדבר טבעי - ושלא במתכוין - על כתפיה של הרעיה המסורה. בין אם בעלה אברך כולל אליו היא נושאת עיניה בהערצה, ובין אם לאו.

ההשלכה המתבקשת ממצב זה היא, שתפקידים שכן סוכם שיבוצעו בידי הבעל, נעשים על ידו ככורח בל יגונה. לא כביטוי לרצונו שלו. הוא, הוא בכלל "שייך" לדברים גבוהים יותר, רוחניים או גשמיים. לא לעבודות ה"שחורות", הפשוטות והבסיסיות. אותם הוא יעשה בחיפזון, כלאחר יד, תוך כדי אין ספור התעסקויות צדדיות שנדמות בעיניו כחשובות יותר.

לא נדיר להסתובב ברחובה של עיר חרדית בשעות הבוקר או הצהריים ולצפות באבא הנכנס אל גן הילדים, או יוצא ממנו, כשכף ידו הגדולה אוחזת ברפיון מה בכף היד הזעירה של הפעוט/ה החמודים, כשאלו מבקשים תשומת לב קולנית מאביהם, אך זה מצידו לא שומע אותם כלל או - גרוע מכך - מתעלם פעמים רבות, כי הוא עסוק בדברים "העומדים ברומו של עולם" ולא נאה לו לרדת בפרהסיה לרמתם הנמוכה של ילדיו הזקוקים נואשות ליחס חם ואוהב בכל מקום וזמן שהם.

אין הכוונה להטיל אשמה על האבות השכולים, שגם כך כמעט וכורעים תחת המעמסה הרגשית והיגון התהומי על מות ילדם האהוב. נסתרות דרכי האל, וקטוננו מלהצביע על האשם ועל הגורם הישיר לטרגדיה המחרידה.

הרצון הוא רק לנסות ולהפחית את האסונות העתידיים: מעט יותר אחריות ושימת לב לדברים שכביכול אינם מתפקידיו המוגדרים של הבעל/האב החרדי. בהינתן והמצב המתואר ימשך כפי שהוא, לא יהיה מנוס מלצאת בקריאה "אמא, אל תשלחי את הבן שלך עם אבא שלו".

יש להפנים: לקיחת הפעוט ממקום למקום אינה משימה איזוטרית שעלולה לחלוף כך כחלק משגרה מחייבת ולא רצויה. ניתן ורצוי להתמסר עד בלי גבול לעונג שישנו בכל שניה של מגע עם הילד ונוכחות בקרבתו.

מי שמתנסה בכך, כענין של לכתחילה ולא בדיעבד, אף ישאב מזה כוח נפשי להמשך התמודדותו עם שלל האתגרים הגדולים הצצים כל העת לפתחו, ואולי - רק אולי - גם ימנע בכך את הכותרת השחורה הבאה. שלא תבוא.

תוכן שאסור לפספס
110 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
68
עולה דרגה.
הלם!28.07.16
67
אולי עם הסבתא???!!!!!!!!!!!@
יעקב בש26.07.16
66
טמטום!!!!
אאא26.07.16

הצגת כל התגובות

65
הרב בנימין זילבר ז"ל כתב לפני 20 שנה תשובה ובה הוא מתיר לנשים לנהוג מכוניות. וטוען שם שזה רצוי לכתחילה מכמה סבות. הרבנים שאסרו זאת אין לאיסורם שום מקור בהלכה זה מקשה על החיים בבית ומעלה את המתח ובמקרים רבים מידי זה גורם לפקוח נפש. הנשים אינן שוכחות את ילדיהן במכונית
מאיר הגר26.07.16
64
רק לפני שבועיים שכחה סבתא את נכדה באוטו
אבי25.07.16
63
בכל המשפחות החרדיות המוכרות לי באופן אישי, הגבר הוא חלק מלא בטיפול בבית: מקלחות, הסעות, השכבות, בישולים וכו' וכו'. הכל!! בכל המשפחות החילוניות המוכרות לי באופן אישי, הגבר "עוזר" לאישה. אולי. גם זה לא תמיד... לרוב זה הגורם מספר אחד לריבים אצל זוגות חילוניים. אין לי מושג מאיפה את שואב את המידע שלך, וכ
עצוב25.07.16
62
לא מוסיף שום דבר!! לדעתך זה יכול לשפר כי הדימוי העצמי שלך נורא נמוך אבל זה לא יוסיף כלום.. במקום שהילדים האלה ימותו בגלל אבא שלהם הם ימותו בגלל אמא שלהם (מילים קשות). אז תעשה לי טובה כתב יקר! במקום לחפש אשמים ולכתוב כתבות מטופשות שמאשימות מין אחד ואחר כך יאשימו את המין השני, תלך לעזור לאשתך לשטוף כ
רוני25.07.16
61
ולאמא מותר, היא לא שוכחת, רק בחורה.
אב הרחמן24.07.16
60
זה יכול לקרות לכולם זה פשוט שבריר שנייה שאתה לא שם לב אז בבקשה תדונו לקו זכות
בניהו25.07.16
59
חייבים להמציא אפליקציה מיוחדת בטלפון - תזכורת כל מספר דקות ,מה עם הילדים ברכב , או דבר דומה
חכם קארקוש 25.07.16
58
אתה פשוט מבלבל את המוח תשלח את הילדה שלך דרך אשתך כי אתה עלול לרצוח אותה. אבל אל תטיף לנו מה לעשות ככיסוי על הבעיות שלך
מי24.07.16
57
אבל אי אפשר לשתוק מול מופע האווילות הנ''ל שעוד קראו לו 'טור דעה' אין כאן טור ואין דעה טיפש מטופש מי שכתב את זה. חסר לב ורגש (ומוח).
יוסי24.07.16
56
העובדות מדברות בעד עצמם כמה מתוך הילדים נשכחו ע"י אבא חרדי
ריאלי24.07.16
55
טונות של שנאה אישית לחרדים! אין שום עובדה אחת שמצדיקה את מה שאתה אומר כלפיהם לעומת מגזרים אחרים, הכל עבר דרך משקפיים של שנאה אישית ואולי גם עצמית אם אתה מכונה גם כן ״חרדי״.
שגב24.07.16
54
כי הוא עדין וחושב ברומו של עולם עושים בשבילו הכל ויש חשש ליבלות בידיים שלו בטלנים, מתים קודם הם גם די מיותרים
משה24.07.16
53
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכל25.07.16
52
1אצל החילונים וגולשי כיכר השבת כל היום יושבים על האייפון ולחצי רגע לא מעיפים מבט על הילדים 2 אצל אברכים יש דווקא פחות רכבים
אברך24.07.16
51
נמאס לנו שכל זב חוטם שיודע להקליד הופך להוגה דעות. התרגלנו לכך שאין שום ביקורת על מה שמתפרסם, אבל גם לשטויות יש גבול! הגזמתם!!!
יעל24.07.16
50
כל כך הרבה גיבובי שטויות מזמן לא קראתי.
אלי24.07.16
הדיוט-מלשון כהן הדיוט, פשוט. אידיוט- מלשון טיפש
תיקון24.07.16
49
כי האישה העובדת מתחילה מוקדם יותר והבעל בכולל ולכן זה יותר שכיח אצל אבות במגזר החרדי אולי... אבל דווקא במקרים האחרונים זה קרה גם כשהאמא הייתה בבית וגם לאשה לא עלינו... אסור לדון אף אחד! רק להתפלל שזה לא יקרה יותר לשום משפחה, אמן!
אישה27.07.16
48
ואם הקב"ה ירצה שהילד ישכח ברכב לא משנה מי ייקח אותו הוא ישכח באותו הכל משמיים ובבקשה בלי עצות מטופשות ומיותרות .. לא חייב להביע עמדה בכל נושא ובכל מחיר ..
איש25.07.16
47
אני לא מכיר את הכותב אבל זה פשוט לא נכון , א.הנשים של האברכים עובדות והבעלים יוצאים מהכולל להחזיר אותם, ב.הגברים בדרך כלל נוהגים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בעילום שם27.07.16
46
זה לא פייר לעשות את זה להורים האומללים... אתה מאשים!!!!
מיטל25.07.16
45
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי24.07.16
44
פשוט אין רבה מה להגיב. ממש תת רמה.
תמר24.07.16
43
איזה שטויות מתנשאות. אני לא מבינה מאיזה מקום הכותב מדבר!
גילי24.07.16
42
עוד קישקוש מבית היוצר כיכר השבת
גבר24.07.16
41
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי 24.07.16
40
לא מסוגלים לעשות כמה משימות בו זמנית ותודו בדפקט שלכם פעם אחת. עוזרים יפה מאד לנשים שלכם. אבל לא לוקחים אחריות!!!! גברים מדובר הנפשות תפסיקו להתגונן ותתחילו להפנים.. תינוקות נצלו וסבלו סבל בל יתואר..קצת רחמים תשאירו תכבוד בצד למען ילדכם ודי למשפט האומלל זה יכול לקרות לכל אחד כי זה חוזר וקורה שוב ושו
משה26.07.16
39
ומשקפת אתהמציאות גברים ואבות תתמודדו עם האמת בפרצוף זה מה שאתם וזה מה שאתם שווים כלום גורניטש אפס אפסים חסרי אחריות שכמותכם
rut25.07.16
כנראה שהבעל שלך הוא כזה! אין שום מקום להכללה...! אשרי שזכיתי, וזכו עוד רבות בבעלים מדהימים!
אישה מאושרת26.07.16
38
כתבה שקרית, טפשית ולא מציאותית. מי אתה בכלל שתכליל ותיתן ציון לכלל האבות של עם ישראל ושל הציבור החרדי? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מזועזע24.07.16
37
נמאס לנו שכל זב חוטם שיודע להקליד הפך להיות הוגה דעות. למדנו כבר לסבול את העובדה שאין שום ביקורת על מה שמתפרסם, אבל לפעמים גם לשטויות יש גבול!!!
יעל24.07.16
36
די לגיבובים חסרי השחר הללו!!!! עוד מישהו עלול לקחת ברצינות את אוסף המלל האוילי הזה!!! הכל זה גזירת שמים בלי כל קשר ליד אנושית אז חדל!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנחם24.07.16
35
אף אחד לא שם לב לזלזול שנוטף מהכתבה ובמיוחד מכוון לחרדים שכאילו הם בעולם עילאי.. ומשתמע שאצל החילונים זה בסדר...כל כך רוע ושנאה יש מהכתבה הזאת (שבלי קשר היא ממש לא נכונה ולא מדוייקת לא בפרטים ולא בתוכן) ואני מתפלא שאדם חרדי כתב את זה.. בכללית נדמה לי לשאחרונה אנחנו נסחפים אחרי החילונים בטענות שלנו
אלירן27.07.16
34
מסוגל לזכור פרטים??? מבלי להעליב אף אחד, לגבר יש חוזקות משלו, ולאשה חוזקות משלה. נושא של זיכרון פרטים הוא יותר צד נשי. גבר נכנס לרכב, הראש שלו כבר בדברים אחרים, ואם הילד נרדם, הוא עלול לשכוח אותו ל"ע. חייבים להפנים שבמיוחד בדור שלנו שיש הסחות דעת חזקות מאד (שטף מידע) חשוב למצא פיתרון, ולא לחפש אשמים
חני24.07.16
שאני יתחיל לספר לך על כל החסרונות שלנו כנשים? את התעניניות בחברות בעבודה בפלא' ובשאר דברים על פני המשפחה. בעלי הוא גבר מסור שמוציא את הילדים בכל בוקר ומשכיב אותם לישון בכל ערב ומי שמרגיש שהוא גבר לא אחראי שידבר בשם עצמו. נמאס מהפמיניזם הכפוי.
אישה24.07.16
יש נשים שזוכרות פחות מגברים ויש זוגות שזה הפוך ...
איש25.07.16
מה את מגנה על מגמה מזעזעת גם אם יש לך בעל עוזר וזה יפה מאד ויש הרבה כאלה בציבור החרדי .מה זה קשור? בעלים מקסימים כולם. עוזרים ותומכים אבל חסרי אחריות. כל העול על האישה והם רק עוזרים.... והתוצאות קשות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרה26.07.16
33
טור הבלים!!!
קשקוש24.07.16
32
נכון שרוב השוכחים הם גברים ללא כל קשר לחרדים חילונים דתלי"ם או ערבים אבא חרדי מסור לילדיו לא פחות מאבא אחר.
מרדכי24.07.16
31
מה כל גיבובי השטויות הללו? רק לאחרונה סבתא שכחה את נכדה למוות. שכחת את זה? למה כי אתה גבר? גברים כבר מזמן הפכו לנשים במשרה מלאה ועושים את כל המטלות בשמחה אפילו יתרה. אולי זה קורה לרוב גברים, כי פשוט רוב הגברים הם אלה שלוקחים את הילד לגן. לא חשבת על זה? למה כי אתה גבר וקשה לך? אתה מדבר על מי שמכניס י
אודי24.07.16
פעם תודו באמת אתם דפוקים ולא אחראיים. והנשים גם עקרות בית גם מפרנסות וגם מעניקות אהבה אין סופית לילדים. וגם כל האחריות עליהם. קשה מאד אבל עושות זאת ביד רמה. ומשימה אחת שעוברת אליכם אתם לא מסוגלים לעשות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מירי26.07.16
30
הכתבה שלך ממש מטופשת ולא אמיתית משום צד! אם אתה גבר לא אחראי, בעיה שלך ושל אשתך! אל תכתוב שכל הגברים ככה, ואמא לא יכולה לשלוח את הילד עם האבא, מה שקרה, זו גזירת שמים, וכתבות ''דורכות'' כאלו לא יעזרו למנוע שום אסון, נקווה שלא להיפך!!
ת.ר.26.07.16
ואם זה היה קורה לנשים הגברים היו משפדים אותן מזמן. שאסור לתת להם הגה..... וכדו. נכון או לא נכון???????!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרה26.07.16
29
יתכן שיש משהו אם להיות גבר.... ולהודות. אך השאלה היא מי בדרך כלל לוקח מחזיר את הילדים ??? איזה סטטיסטיקה אפשר לבנות על גברים לעומת נשים כאשר הנשים פשוט לא לוקחות ילדים באוטו או פחות לוקחות....
פנחס24.07.16
28
אלי, אתה לא קורא עיתונים. מדי פעם אנו קוראים על אימהות ששכחו את ילדיהן באוטו, ופשוט וברור הוא שבמקומות שבדרך כלל האב מסיע האב שוכח.
משה26.07.16
אין ספור אמהות עקרות בית בעיקר במגזר החסידי שלוקחות יום יום את הילדים לגן ולמוסדות ולא שוכחות אף אחד לא באוטו. לא בסופר ולא בגינה ולא במדרכה... הן אחראיות!!!!!! והם לא משעממות יש להם הרבה עבודות שמוטלת עליהן בבית ובחוץ. שרות הפנים והחוץ ועדיין מרוכזות במטלותיהן על אף שהם רבות. (נשלח באמצעות כיכר הש
שרה26.07.16
27
יש הרבה גברים אחראיים לפעמים אפילו יותר מנשים... חוץ מזה שהילדים חשובים לשני ההורים באותה מידה!!
קרין25.07.16
26
מביאים אותם בבוקר ולוקחים אותם בצהריים- מדי יום אבא של ילד אומר לי לא לשכוח שיש לו בתיק...ולא לשכוח לתת לו לשתות וכו'.. 4 אימהות בלבד באות מדי יום אל הגן שלי.. אז אם כל הכבוד לאלי רוטמן- אל תפיל את כל החסרונות שלך על כלל האבות החרדים!
גננת חרדית26.07.16
נדירים הגברים שעושים ויוזמים מעצמם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבקה26.07.16
בחברה החרדית האבות מתפקדים כחלק אינטגרלי מתפקוד הבית, כמעט כמו נשותיהם.
רבקה מחו"ל27.07.16
25
חוסר אחריות זה לא תכונה רק של גברים אני מוחה בתקוף זה תכונה גם של נשים וגברים כאחד אפשר לתקן אותה חסר גברים אחראים וערניים יותר מנשים מה זה השטיויות האלו לא אהבתי לחלוטין את הכותרת יש לי אחים וגיסים יותר אחראים מהנשים שלהם ואני אשה .לא אהבתי לגמרי!!!!!!!!! אנשים צריכים לדעת לקחת אחריות ושימת לב לדבר
אשה אחת 25.07.16
24
עד שמציירים את האב כשאינו זוכר טוב, יש אשה עם משפחתה רוצחת ילדים במזיד במו ידיה, וכל פעם שהאב חוזר לבית בערב רואה סימנים איומים על הילדים, עד שהילד כבר מגמגם, ואחרי כל מה שהם מתעללים בילדים, הם עוד מסיתים את הילדים נגד האב. ולא רוצים לדבר איתו שמונה שנים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי24.07.16
23
כתיבה של אידיוט
עופר24.07.16
22
אולי אתה רוצה שנשים, שעובדות במשרה מלאה בבית ובחוץ תמנענה מלהיעזר בבעליהן??? ומה הקטע עם הגברים שנמצאים בהיררכיה גבוהה מהנשים? בשבילי, אשה משכילה שמגדלת את ילדיה ומנהל בית למופת שווה עשרה גברים שחובשים כביכול את ספסלי הכולל, ולומדים שעתיים נטו, אם בכלל. את השוביניזם תשאיר בבקשה במאה העשרים. התקדמנו
שירה24.07.16
21
צאו לרחוב ותראו שהכותב מנותק מהמציאות
יעקב24.07.16
20
פשוט שטויות חסרות קשר למציאות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
124.07.16
19
אצל החרדים בארץ, בדרך כלל הנשים לא נוהגות. לכן יש סטטיסיקה כ"כ עצובה כאילו שהגברים פחות איכפתיים. אילו הנשים היו נהגות, המקרים היו נחלקים ביניהם, לא עלינו, חייבים להיות יותר מרוכזים, לא בטלפון, בקשר עין עם הילד,בפרט שהקנים נרדמים בנסיעה לעיתים קרובות.יש המון עצות מועילות איך להחזיק ראש, לדוגמא, להני
MEIRA24.07.16
18
כתבה רדודה ומכוערת. דברי הבל מזוקקים. כתבה שלא משקפת את המציאות לרגע. ולא לחינם אמרו חז"ל אין אדם מדבר אלא מהרהורי ליבו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תגמגיבובה24.07.16
17
זה קורה יותר אצל אבות, בציבור הכללי לפי הסטטיסיקה שנבדקה לא מזמן זה קורה שווה בשווה אצל אבות ואמהות
נעמי24.07.16
16
מה זה הטמטום הזה?? לאן הגענו?! כתבה ריקנית, מטומטמת וחסרת תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נעמי24.07.16
15
כן גם לנשים חילוניות
חרדה24.07.16
14
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אישה24.07.16
מפקיר את הילדים שלו?????????????
אישה אמיתית24.07.16
זועקת שאתה גבר דיביל
אחת24.07.16
נהנית מהמחמאה... חבל שלא חושבים יותר לעומק. זה לא בגלל שהוא איש. האסון האחרון דווקא אירע לסבתא בערד... ההסבר היותר "חכם" הוא שמי שפועל באופן חריג ולא כמקובל בכל יום, עלול להסיח דעתו. לאמהות זה קורה פחות. בד"כ הן לוקחות את התינוק לפעוטון ולכן לא שוכחות אותו. האב עושה זאת לעתים רחוקות בשינוי מהרגיל ול
איש?24.07.16
שסבתא שוכחת ואמא שוכחת ומחפשים תמיד את הפמיניזם כדי להתגונן.
יהודי24.07.16
13
בערד, לפני כחודש נשכחה פעוטה ברכב ע"י סבתה. ככלל, היחס באסונות אלו בין הציבור החרדי לציבור החילוני שווה! תבדקו זאת!!!!! לא כל לבלר מתחיל יכול להמציא דברים חסרי שחר!!! אני מצפה שתורידו את הטור המטופש הזה הוא לא מוסיף לכם כבוד בלשון המעטה!!!
איסתרא בלגינא24.07.16
12
ומה עם אבות חילוניים ששוכחים את הילדים?
אני24.07.16
11
שקרן דלוח מי שכח את הילדה בערד???????? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי חם24.07.16
10
השטויות פה לא ראויים לתגובה. אדם מדבר מהרהורי לבו...
יהודי24.07.16
9
העומס בל יתואר על כתפי האישה ביום יום... והגבר ...." החושוב "המטלה האחת שכבר מעבירה לו לא מסוגל לעשות. ואפילו שמדובר בנפשות. אוי טאטא... חמול על עוללינו וטפינו... גם מידנו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודה24.07.16
8
הכתבה מיותרת עם מגמה ברורה להשחיר את פניו ודמותו של הגבר החרדי . אף גבר חרדי נורמלי לא חושב שיש משהו יותר חשוב בחיים שלו מילדים, נכון שצריך למצוא פיתרון שטרגדיה כזו לא תקרה שוב אבל הכתבה הזו רק משתמשת בה כדי להעביר מסרים שאתר חרדי לא אמור לתמוך בהם.. בושה .. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שטויות24.07.16
7
עובדתית זה נכון שזה קורה אצל גברים חרדיים, מסיבות פשוטות והגיוניות! א. לחרדים יש ריבוי ילדים ולכן הסיכויים שזה יקרה באוכלסייה שלהם גבוהים בהרבה מהחילונים שלא מביאים ילדים! ב. למה זה קורה דווקא אצל הגברים? פשוט, מכיוון שבמגזר החרדי רוב הנוהגים הם הגברים ולא הנשים! ונכון אתה רואה אברכים בשעות הצהריי
אריה24.07.16
צריך לתת לך כאן בכיכר השבת לכתוב טורים.... כותב ממש ברמה..
יפה25.07.16
הם נראים שתי שקל....... ומסכנים הילדים לפעמים עם הנזלת
מירי25.07.16
באנגלית, אז מתנצל על שגיאות הכתיב שלי.....
אריה25.07.16
במקום- מהורהרים. טפשי להתייחס לשגיאה, אתה כתבת תגובה ראויה
שיר25.07.16
6
גם את המעט שאפשר להוציא ממנו ,יש מי שיפטור אותו.
אלי24.07.16
5
זה חלילה קורה לאברכי כולל. צר לנו זה קרה בעיקר לאנשים עובדים שנשאו בהחלט יחד עם נשותיהם בכל המטלות. ערכתי בדיקה פשוטה התיאוריה שלך צריכה עיון גדול. הוי אומר לא הגבר או התרבות החרדית הן שגורמות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים24.07.16
4
או שאתה טיפש גמור, או שאתה אכזר בצורה בלתי נתפסת!!!
מני24.07.16
3
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אישה24.07.16
2
אולי אתה אדוני הכותב חי במקום שבו מעמד האשה נחות! אצלנו החרדים האשה היא עיקרה של בית ולא משנה אם בעלה לומד או עובד!! אולי תנסה לחשוב קצת אחרת?!? טולי זה קורה אצל לרוב טצל גברים מפני שמה לעשות נשים פחות נוהגות ולכן לקחת/להחזיר ילדים הביתה מוטלת ברובה על הגבר!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמ משמואל24.07.16
1
זלזניק הכל בגלל שהחרדים לא משרתים בצבא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james24.07.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 15:35

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24
ש

ללא הלוואות או גמ"חים!

האפליקציה שתשאיר אתכם בסוף כל חודש עם יתרה בעו"ש

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24
ש

מבצעים של פעם בשנה

מוסד הרב קוק; לא הספקתם להגיע למכירה? כנסו >>

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24