כיכר השבת

22 הותקפו, למעלה מעשור

כתב אישום נגד ששת המלמדים מהחיידר בתל אביב

התעללות אכזרית ובלתי נתפסת, נחשפת הבוקר בכתב האישום נגד ששת המורים מתלמוד תורה 'מחזיקי הדת' בתל אביב. אחד הנאשמים גם התעלל בבעלי חיים ותקף את בני משפחתו (חרדים)

148
קובי רוזן | כיכר השבת | כ"ז בתמוז | 02.08.16
המלמדים בבית המשפט, היום
המלמדים בבית המשפט, היום (צילום: גלעד מורג, ynet)

לפני זמן קצר, הגישה פרקליטות מחוז תל אביב לבית המשפט המחוזי בעיר את כתב האישום נגד ששת המורים בבית ספר "תלמוד תורה מחזיקי הדת" בתל אביב: אברהם מרדכי רוזנפלד (49), ישראל חיים שפירא (65), חיים פישגרונד (69), משה הירש (39), מנחם אלברשטיין (62) ואברהם פנחס דייטש (53). הפרקליטות גם מבקשת מבית המשפט לעצור את רוזנפלד עד תום ההליכים ואת חמשת הנאשמים הנוספים לשחרר בתנאים מגבילים עד תום ההליכים.

כתב האישום כולל את העבירות הבאות, כל נאשם על פי המיוחס לו בכתב האישום: התעללות בקטין על ידי אחראי פעמים רבות ותקיפת קטין על ידי אחראי פעמים רבות. בנוסף, כתב האישום מייחס לנאשם המרכזי, אברהם מרדכי רוזנפלד, תקיפות חמורות רבות של קטין מתחת לגיל 16, איומים וסחיטה באיומים.

בני משפחות הנאשמים, בדיון קודם (צילום: דנה קופל, ynet)

העבירות בוצעו כלפי 22 מתלוננים שלמדו בכיתותיהם של הנאשמים לאורך השנים. על פי כתב האישום, במועדים הרלוונטיים לכתב האישום, שימשו הנאשמים כמורים ומחנכים למספר רב של קטינים בגילאי 3 עד 10, בבית ספר תלמוד תורה "מחזיקי הדת" בתל אביב. במסגרת תפקידם בבית הספר, היו הנאשמים אחראים לצרכי מחייתם, בריאותם, חינוכם ושלומם של הקטינים. החל משנת 2000 ועד 2011 בערך, עת היו הקטינים בני 3-4 ולמדו בכיתת הגן, ועד שהיו בני 10 לערך, ולמדו בכיתה ו' בבית הספר, הפעילו הנאשמים על הקטינים, במספר רב של הזדמנויות ובאופן שיטתי, על בסיס יומיומי, אלימות פיזית ונפשית, שאופיינה באכזריות, השפלה והטלת אימה, תוך ניצול יחסי התלות והמרות בין הנאשמים לבין הקטינים. מהצטברותם של האירועים, התמשכותם, חומרתם ואופיים הרי שמעשיהם של הנאשמים עולים כדי התעללות גופנית ונפשית בקטינים.

זאת ועוד, במהלך התקופה, עת היו הקטינים בני 7 בערך ולמדו בכיתה ג' בבית הספר, תקף אותם רוזנפלד באכזריות, תוך השפלה והטלת אימה כשהוא מנצל את יחסי התלות והמרות בינו לבין הקטינים. מהצטברותם של האירועים, התמשכותם ואופיים הרי שמעשיו של רוזנפלד עולים כדי התעללות קשה.

כמו כן, רוזנפלד מואשם בסחיטה באיומים שהביאה לידי מעשה, התעללות בקטין על ידי אחראי ותקיפת קטין ע"י אחראי הגורמת חבלה, כיוון שבמהלך השנים 2006-2016 בערך, הטיל אימתו על בני ביתו, והנהיג משטר של אימה ופחד, כלפי אשתו והילדים, באופן שיטתי ויום יומי. כמו כן תקף רוזנפלד את אחד מילדיו, בהיותו קטין, במשך שנים, עד שעזב את הבית.

גם בהתעללות בבעלי חיים מואשם רוזנפלד, מאחר ובמהלך שנת 2006 או בסמוך לכך, התעלל בחתול שנכנס לכיתה לעיני כל הקטינים ששהו בה, בכך שהיכה אותו בחוזקה באמצעות מטריה או מקלות עץ. משניסה החתול לברוח מהכיתה, דחף אותו רוזנפלד מאדן החלון, שבקומה השלישית בבית הספר, וגרם למותו.

בתום הדיון, ונוכח הסכמת הצדדים שהוצגה בפני בית המשפט, שוחררו בתנאים מגבילים הנאשמים שפירא פישגרונד, הירש, אלברשטיין ודייטשבתנאים מגבילים, כשבין היתר נאסר עליהם - עד לתום ההליכים - לעסוק בכל עבודה במוסד פרטי או ציבורי, הכולל עיסוק עם ילדים. הדיון הבא בעניינו של אברהם מרדכי רוזנפלד נקבע לעוד שבוע, ביום שני, והוא ישאר עד אז במעצר.

הפרקליטה ממחוז ת"א שהגישה את כתב האישום המחריד, לבנת מלמד, אמרה: "כתב האישום מתאר מסכת התעללות החל מגיל שלוש ועד לכיתה ה' אז היו הילדים בני 10. הקטינים קראו למוסד 'ברגן בלזן'. לעמדתנו, הדברים הללו אומרים את הכל".

תוכן שאסור לפספס
148 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
59
ורק עכשיו זה התפוצץ. איזה הורה נורמלי שהילד מספר לו כזו זוועה ממשיך לשלוח את בנו אפילו יום אחד, משהו פה מאד לא מסתדר!
נחמן הירשזון04.08.16
58
הסיפורים האלה נמאסוווווווווווווווווווו
אתי03.08.16
57
אני בטוח שהכל שקר, הרב דירנפלד צודק שהוא נפל בפח עם ה'בלי תשובה הפרענקים' שעל כל דבר שעושים להם הם רצים למשטרה בבכי, "אכלו לי שתו לי" במקום לטפל בתוך הקהילה.
מרגלית03.08.16

הצגת כל התגובות

56
מענין למה הוא לא יעשה את זה
מכתב למשה גפני 03.08.16
55
מעניין כמה מפלצות היה להם בראש
סיסקו03.08.16
54
בין הנאשם המרכזי(מפלצת אדם) לבין הנאשמים האחרים
בית המשפט03.08.16
53
כבר אמרו חז"ל המלעיג על דברי חכמים נידון בצואה רותחת. מר בריסק וחבריו שהלעיגו ועדיין מלעיגים על כל דברי חכמי ירושלים ונותנים יד לברקת לפגוע ולחלן את ירושלים, לא פלא שחביריו נידונו בהאכלת צואה. גורו לכם מיום הדין.
ירושלמי03.08.16
52
הרוב שקר רק מלמד אחד חשוד במעשים מגונים וזה נושר אחד שהתלונן
דוד02.08.16
תעשה תשובה.
אחת שיודעת03.08.16
51
כשהיה ילד הוא היה מופרע חסר תקנה והכריח ללכת איתו ביד קשה. ככה זה כשמכניסים לחיידר ילדים ממשפחות שבבניקיות "מתחזקות" ופרענקיות ויעני "בעלי תשובה". סטירה אחת קטנה לפרענק קטן, תופרים לך תיק ואתה יושב בכלא עם כתב אישום של עשרות סעיפים שלא נבראו אף פעם. בשם הנאת הנקמה. ואח"כ מתלוננים שלא רוצים לקבל א
תל אביבי04.08.16
לטפל בבעיות ולהציף אותן לא לטאטא מעניין אם כך תגיד שזה יקרה לבן שלך
שי04.08.16
50
אל תעניש את עצמך על טיפשותם של אחרים. הם לא מייצגים כלום חוץ מאת הסטרא אחרא. מי שיודע מה זה תורה יודע שאנשים כאלו הם ההפך הגמור כבר כתוב בנבואות אחרית הימים כי האמת תהא נעדרת! בזוהר הקדוש כתוב שיהיו מפרוסמים של שקר אז חשוב הדיבור קודם שתוציאנו מפיך..
שיפרא 02.08.16
49
בגלל זה יש כל שנה יותר חוזרים בשאלה
אלי02.08.16
כאלה שסרחו ממילא היה עושה זאת חיפש תרוץ והמנוולים נתנו לו ההפסד כולו שלו פרייר
יהודיה02.08.16
48
איזה אנשים יש בעולם
קראטו02.08.16
47
אין ספק שלהתעלל בתלמידים זה אסור בכל חומרה, אך אם אנו נתייעץ עם גדולי המחנכים ה'אמתיים', כולם יודו שאפי' ע"פ ההלכה יש מושג בחינוך, להכות בתלמידים, מובא גם בשו"ע וגם ברמב"ם הלכות ת"ת. אך כיום גם גדולי המחנכים יוד ויורו שלא להכות כלל וכלל, הם גם לא יסבירו מדוע, אך הסיבה האמיתית, בכדי לא להגיע באיזה שה
פלוני03.08.16
46
לשרוףףף אותםם חמורים!!!
שיר04.08.16
45
אתם לא מתפלאים ושואלים,כולם אשכנזים מענין למה
רואי02.08.16
44
הם לא ישבו בצד. מי שפוגע בילד שלהם הם מתייצבים עוד באותו יום ומכמדים את הרבה והמנהל במקום!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מענדי02.08.16
לסבול מעשים טמאים כאלה והחוזרים בתשובה יודעים לעמוד על שלהם ולא מפחדים כמו האשכנזים ממה יגידו ומה יהיה עם השידוכים
יהודיה03.08.16
43
בני מלך ! אבל כשלוקחים בן אדם , וגורמים לו ללמוד תורה בלי מלאכה בלי צבא למען הכלל בלי קיום מצוות עשה אז וודאי שהוא יעבור על לא תעשה. פלא שבחברה הזו אין יותר סוטים שמא מדיניות ההשתקה של הרבנים מכסה עליהם. אבל כל יומיים יש כתבה. אבות אחי הספרדים בארצות ערב שמרו וטיפחו יהדות לתפארת לא היו צריכים גלימות
בת ישראל 02.08.16
42
לתלמוד תורה הנצי הזה
בוזגלו02.08.16
שאתם ספרדים
יהודיה02.08.16
41
החמישה המורים אחרים תפרו להם תיקים הכל בגלל רוזנפלד כמו כל אחד שיודע שבעבר היה מוסג ביהדות החרדית על לתת סטירה לילד לא ממשמע בשביל חינוך אבל היום ירד מהפרק אין ת"ת או ישיבה שמרימים ידיים הכל מטופל באופן פסיכולוגי בלבד אבל בעניין א. דירנפלד שהשתיק את הסיפור לפני שש שניים אותו צריך להושיב עם רוזנפל
יענקי02.08.16
40
כל בר דעת שיקרא טוב טוב את כל הכתבה עם השכל ולא עם הרגש יבין כמה שקר ורוח יש בכל הכתב אישום הזה. לדעתי מדובר בחיסול חשבונות של כמה אולי חוזרים בשאלה או מלשנים אלימים. המשטרה, כמובן, תעוט על זה (חרדים...)כמוצא שלל רב. למשל: ההתעללות בחתול. כל מי שאי פעם ניסה לגרש מביתו חתול או כלב או יונה, יוכל להי
מבין השורות הבן02.08.16
39
רואה כיצד המשטרה מתעללת בחבריו לחסידות, ולא הופך עולמות לשחררם לחופשי, ולהפקיד את דינם בידי האדמו"ר או בידי בנו הגאון הצדיק. למה לא מאיים בפירוק הקואליציה? למה לא מתפטר מהכנסת? למה לא מארגן הפגנה המונית של החסידים, חסימת כבישים, זריקת אבנים וחיתולים .
דן סגל02.08.16
38
תחפושת מקורית מחופים ליהודים ציונים מסריחים מדברים אהבת ישראל ה ישלם לכם ערב רב עמלקים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם02.08.16
37
אני רוצה לראות אותם סובלים כך פשוט שיבינו אולי מעט איזה סבל הם גרמו
אושרת02.08.16
36
עד היום הסתירו הכל , לא עוד, כאילו הם הצדיקים והספרדים לא בעלי דרגה ראוייה
דני02.08.16
35
לדעתי חשוב מאוד שידעו מי האנשים האלה מכיוון שבד"כ ילדים שחוו התעללות מעבירים את זה הלאה לדורות הבאים לכן כשמישהי תרצה להתחתן תברר אם הילדים קיבלו טיפול פסיכולוגי מתאים בכדי לקבוע בלי ספק שהתחתן בריא בנפשו! אני מכיר אישית בנאדם שעבר התעללות כשהיה ילד ואשתו לא ידעה מזה והוא התעלל כמה שנים בילד שלו עד
יוסי02.08.16
34
פחדו להתלונן על אנ"ש?
גילה02.08.16
33
חבולה וכואבת ! האם יש דעת תורה אליה אתם כפופים ? אבקש תגובתכם. מסכנים הנשים והילדים האלה,לנצח ישאו חרפת אביהם. אם עד עתה סבלו מסתרים וה' הציל אותם בכך שנתפס ונעצר ודי להם במי שיודע מהסובבים אותם. כאתר חרדי מצופה מכם רגישות והצמדות להלכה עד הקצה האחרון,ובהרבה מקרים ראינו שאכן כך נהגתם. בתקווה להבנה.
שמשעון02.08.16
אמנם נשיהם וילדיהם ובני משפחתם נפגעים מהפרסום על לא עוול בכפם, אבל האחריות לכך מוטלת על מבצעי העבירות. הם היו צריכים לחשוב על משפחותיהם לפני ביצוע המעשים המיוחסים להם. עם כל הצער והכאב של המשפחות. פרסום השמות של עבריינים יש בהם צורך, כדי להרתיע אחרים.
צבי02.08.16
נגמר הסיפור! אי אפשר יותר לשתוק! לא יתכן שמפלצות כאלה יהרסו ויאמללו את החיים של נשמות יהודיות זכות וטהורות שלא טעמו טעם חטא, ואחר כך יתכסו ויתחבאו מהבושה באמתלא של "לשון הרע". יוקעו הפושעים אל עמוד הקלון! ידע כל מתעלל וסוטה כי בעשותו מעשים כאלה עלול הוא להמיט חרפה על כל משפחתו!
שעון שמש02.08.16
יש הלכה ואנחנו עושים מה שהלכה אומרת ולא מה שהרגש אומר. אם כתוב בהלכה שמותר לדבר עליהם לשון הרע, אז יש לך מצוה. אבל אם לא אז יש לך כף הקלע?? למה לך להסתבך בדבר כזה דק??
חן02.08.16
חלילה מדובר בבן או בבת שלך? זה כיוון המחשבה שצריך להיות לך מעבר לזה, יש לי שאלה: למה עד היום כל ילד לומד שעכן גנב? מה זה הלשון הרע הזה? לא יכלו לסגור את זה ב'שושו'? אבל התשובה פשוטה, כאשר העברות של פלוני משליכות על כלל ישראל - אי אפשר להתחבא מאחורי הלכה מי שעבר עברה בסתר רק הוא לעצמו - יש לו חשבון ר
אמיתי02.08.16
32
בגלל שהדבר לא פורסם תראה לאיזה מצב הגענו שמתעללים 11 שנים בילדים רכים חסרי ישע ושכול החיים נדפקו להם ואתה בא לגונן על אנשים חיות טרף כאלו תתבייש לך על תגובתך הנה תראה מה חמיו של רוזנפלד מתראיין בערוץ 2 ואומר מצויין שתפסו אותו ושישיב בכלא כל החיים שלו על ההתעללות של בני משפחתו א"כ על מה אתה מדבר כולם
תגובה למס' 1 02.08.16
31
ישבו ביחד עם ברלנד באותו אגף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james02.08.16
30
את זה ..אבבבלללללל אני אומר פה מפורש מגיע לנו כל מכה ומכה .... היינו שור מועד מממשששש... מי שזוכר את המכות של במנהל חיידר תורת אמת ..... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פיני02.08.16
29
באשדוד אוספת חסידות גור כספים בבתי מדרשותיה, עבור ייצוגו של אברהם פנחס דייטש בבית המשפט. קהילה תומכת כבר אמרנו? תומכת פשע ורשע. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אמא של ארהל'ה02.08.16
28
אני כל כך שמחה שנחשפו השמות מחכה לראות גם את הפרצופים המבוישים של אותם אלה ...."למען ידעו ויראו"- אולי פושעים נוספים שבדרך יפיקו לקחים וידעו שהאמת תמיד בסוף יוצאת לאור!!!
מירה02.08.16
27
זה חילול ה' הנורא שיוצא מכל הסיפורים האיומים האלו. זבלים. שיסבלו גם בעולם הזה וגם בעולם הבא.
אסנת02.08.16
26
לא שפכו את הדם הזה".. שנים של שתיקה בהסכמה, אסור לדבר, מי שהולך למשטרה הוא מוייסר והורסים לו את החיים עכשיו מגיעות פירות הביאושים
אוי לנו02.08.16
25
אֹהֵב יָמִים, לִרְאוֹת טוֹב. נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע; וּשְׂפָתֶיךָ, מִדַּבֵּר מִרְמָה..."
זה ציטוט שלכם02.08.16
24
קדושי עליון כרבי נחמן מברסלב זוכים לפירסום המפוקפק של גדול מפיצי תורתו בימינו, ועתה נחשפה פרשה חדשה והיא שבמשך שנים בתוך ביתו לשעבר של רבי אהרן הקדוש מבעלזא נעשים המעשים הטמאים ביותר. צריך להקים תנועה רוחנית חדשה, עם כיוון חדש. לא הדגשה על סממנים חיצוניים, על תפילה בנוסח ספרד, על לבוש חריג ומדוקדק,
לוי יצחק02.08.16
23
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יש דברים בגו.. אבל אם כל פעם יפרסמו שמות02.08.16
22
ילד שמתעללים בו שנים על גבי שנים ניתן לראות על פניו! זה ילד כבוי! איפה ההורים? איפה המשפחה??
5602.08.16
אם יש לך רעיון איך להתלונן ברשויות על מקרה זה, בלי שהילד -שכיום הוא אבא לילדים- יסכים לשתף פעולה כי זה הרי חילול השם...... ובלי שאף אחד מהילדים -שהיום כבר אבות- יסכימו להעיד נגד תלמוד תורה בעלזא. אין! אין! אין! סיכוי לתביעה בציבור שלנו. מי שמאשים את ההורים, לא מכיר את הנפשות הפועלות. (נשלח באמצעו
אמא של ארהל'ה02.08.16
מה זה הנפשות הפועלות?ֿצריך לצאת על כל אחד שעושה דברים כאלה בלי קשר למה שמייצג או נחשב בקהילה!! זה מעשי זוועה!!!! שא"א לשתוק עליהם!!!
שיר04.08.16
21
איפה העסקנים ???? הילדים נפלו קורבן לצוררים הנאצים האלה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
????????02.08.16
20
הגיע זמן שגם בעלי תשובה ירגישו גאוות יחידה על כל ההשפלות שעוברים מהמוסדות החרדיים שמרגישים שהם קדושי עליון. מוסדות לבעלי תשובה בריאים בנפשם וברוחם התורנית -זה הפתרון !!! וצריך לצאת מהדמיונות הרוחניים ולבדוק טוב טוב איך מתייחסים לילדים כי רק כך הם יגדלו וירצו למור תורה ומצוות
בעלת תשובה02.08.16
אין אפשרות להתלונן במאפיות החסידיות שלנו. כן שלנו! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אמא של ארהל'ה02.08.16
19
לאחרונה מסתמן מהפך בחסידות בעלזא. בתור חסיד בעלזא ואחד מבפנים אני כמו רבים אחרים דווקא מברכים שחפץ ה׳ בידינו יצליח. מי האמין שיגיע זמן בו קבוצה ניכרת ומכובדת מאנ״ש יגלו אומץ לב כל כך לעשות מהפכה ורעידת אדמה פנימית עד כדי הגשת תלונות פליליות נגד מוסדות בעלזא על מעשים מגונים, מתועבים, אכזריים ומחרידים
רפי02.08.16
מחפש אשמים ? כל החסידיות הם במצב דומה - אין שם דת ולא תורה ולא מוסר ולא דרך ארץ - הכל רקוב מושחת עד היסוד רחמנא לצילן לא לחינם ישנאו את הדתיים חרדים ואת החסידויות . וזה המעט ממה שידוע ! שכן הרוב המכריע נמצא במחשכים ומסתירים . יש שם הרבה ניאופים . גילוי עריות ואינוס . ועוד....... ה" ירחם
מכיר היטב 02.08.16
18
אני מזועזע המקרה הזה ככ מצער אני כאבא ל 4 ילדים לא רוצה לחיות כדתי בעולם הזה ואדאג שהילדים שלי לא יידעו מה זה שבת ויום כיפור בושהההההההההה וחרפה לאן המדינה הזאת מתדרדרת !
אבי02.08.16
אתה לא רוצה להיות דתי כי יש מורים מתעללים ואתה רוצה להיות חילוני יהיה לך יותר גרוע הזבל בעולם גדול יותר
יונתן02.08.16
סתאאאם חופשי תעשה מה שבא לך יכתיכת דפוק כאילו שאתה דוס העיקר כתבת וקיבלת תגובות דרך אגב רפואה שלמה פעם הבאה תכתוב שם מלא עם שם האמא לתפילה בלי השמות של הילדים, לא צריך, אתה החולה לא הם
יוסי02.08.16
גרוע פי מאה ישחטו אותם ויעשו בהם מעשים קשים.. והם כלל וכלל לא דתים אלא חילונים גומרים בתחפושת... ואתה ורצה לבחור לחילונים זה כמו שאדם בורח מגפרור לאש ענקית
שמואל02.08.16
תעשה אבל מהר באמת לא חסר משוגעים בציבור החרדי משפחה אחת משוגעת פחות לא יזיק יאלה תפדאל בכבוד
אני02.08.16
תשובה בגלל הרשע ואנוכיות בעולם הגויי והחילוני (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יואל02.08.16
אני לא מאמין לסיפורים האלה וגם אם כן מה קשור בעיות של אנשים מסוימים לדת אלא מה אתה חילוני שמנסה לתרץ את העונות שלך מסכן זה מה שאתה וחבל שתכניס את הילדים שלך לזבל שלך
אוריאל02.08.16
אתה פשוט יורה לעצמיך ברגל מה הקשר שלהם לקשר שלך לבין בורא עולם אתה מיוחד לבד בעולם
נטלי02.08.16
יש אלוקים ,תורה ,מצוות ,שכר ,עונש והרבה נסיונות מבית ומחוץ אל תעניש את עצמך וקרוביך בעולם שכולו נצח...
שכל ישר03.08.16
17
האשכנזים זה כבר לא מקרה בודד הסרחון יוצא החוצה אתם לא יכולים להגיד זה מקרה יחיד אלא זו תופעה סיטונאית וגם לא מקרה אחרון אשכנזים נמאסת אתם מחללים שם שמיים ברבים
בוזגלו02.08.16
יש להם הרבה במה להתבייש תכלס ברוך שעשנו ספרדים עם התמימות והטוהר והחכמה והיופי והיראת שמים אמיתית ועם נשמה רחמנית והבישנות יהודים אמיתיים בניו של אברהם אבינו
יהודיה02.08.16
16
יותר טוב שירדן את התחפושת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם02.08.16
15
לא מעשים מגונים - ולא בטיך..., כתב אישום כזה - אפשר לעשות על כל אבא חרדי...,
יעקב אדלר02.08.16
קצת תחשוב!
אחת שיודעת02.08.16
14
אתה הקורא עכשיו את התגובה שלי! כן אתה! מגדיר את עצמך כחרדי? שומר תורה ומצוות? ניסית לחשוב כמה הקריאה של ידיעות מעין אלו מנוגדת לתורה ולהלכה? אתה מודע לכך שאסור בתכלית האיסור ע"פ תורה להאמין לכל הסיפורים הללו? אבל זה ברור שזה קרה! יש תמונות! כולם יודעים על כך! התנהלה חקירה! ההורים מתלוננים, ולא אחד א
איש פשוט02.08.16
הבן / הבת שלך חלילה יותקפו ויבואו אנשים ויגידו לך שהם לא מאמינים ללשון הרע הזה זה לא שאין עלילות בהרבה מקרים, אבל לטמון את הראש בחול זה לא מה שיעזור.
בת יענה02.08.16
13
כל התובעים הם מקהילת בעלי התשובה, הם מתוסכלים שיש כ"כ הרבה "נושרים" מהדור השני - והם מנסים להאשים את מי שרק אפשר רק לא את עצמם
ישראל02.08.16
להתנהג כמו כל אלה שמזמן נשרו בנשמה שלהם ובמעשים שלהם ועדיין מסתובבים בתחפושת של כאלו שעוד לא נשרו כמו גל האשכזים שעלה לכותרות בזמן האחרון לדאווה ולשימצה ולחלול השם נורא זוועה
יהודיה02.08.16
12
אוי לכם חרדים מדינה של גיהנום . אין בכם דת ואתם מחופשים בתחפושת מצחיקה.. בגדים מצחיקים שמתחתם אפילו תחתונים אינכם לובשים . בכדי להיות מוכנים לניאוף הבא (לחסוך זמן ) ארורים ומקוללים ה" ישלם לכם - אדאג לעזוב את העולם החרדי ואת המגזר שאני נמצאת בו כיום בעל כרחי !! שכן אני בעצמי עברתי די והותר במגזר
בתי 02.08.16
באירופה כשהגויים ביקשו שהיהודים יבדילו עצמם מהם הגויים הרשעים האלו, הרבה לפני השואה, היהודים בחרו לבוש כמה שיותר מכובד וזה מה שנבחר. יהודים צדיקים זכותם תגן עלינו אך זה לא חייב להשאיר את זה כמדים של תורה . התורה לא צריכה מדים התורה צריכה אנשים .
בת ישראל 02.08.16
בכל מגזר יש טובים ויש רעים. את לא יכולה לשלול מגזר שלם בגלל התנהגות של כמה פושעים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רותי02.08.16
11
החינוך הספרדי ניצח! מספיק להתכופף ולהתנצל. להתחיל להרים ראש. יש לנו במה להתגאות!!!!!
משהיא02.08.16
בנושרים או לומר חודש שלם תיקון ..
יענקי02.08.16
אדון יענקי, צר לי אבל כמי שמטפל בהם, תבדוק את כל תוכניות התקשורת על הנוער הנושר, החוזר בשאלה, האשכנזים-חסידים לשעבר- ישיבישערס לשעבר, הם המובילים. כמה מצער אבל זה מה יש.
יוסי02.08.16
10
הגיע הזמן שיענשו כל אותם "מלמדים" "רבנים" למינהם להיענש בכל חומרת הדין. הצלקות שנשארו לאותם תלמידים ילוו אותם כל החיים.. ולדעתי זו רק התחלה של תביעות. הלוואי ויענשו כל אותן מלמדים בתלמודי תורה האשכנזים והחסידים על כל המכות וההשפלות שקיימים. מי שבמגזר הזה יודע ... אולי זו תהיה רת
הדס02.08.16
מה זה תלמוד תורה המסורה של תל אביב
יהונתן 02.08.16
9
רוזנפלד פסיכופט אמיתי אבל שאר המלמדים- מי לא מרים יד על ילד ? באיזה חיידר לא עושים את זה?? במיוחד פישגרונד שכבר מלמד 40 שנה ובשנים עברו שיטות החינוך היו אלימות יותר. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רחל02.08.16
8
איזה דוגמה... תמיד מדברים על ספרדים שאין להם תרבות ודרך ארץ, דוקא כל המלמדים הם אשכנזים... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד04.08.16
7
שטויות! חיידר נהדר ומלמדים נהדרים, סתם קישקוש של אבא מטורף, כנראה ספרדי, שהיה לו בן ששכח לפעמים את הריטאלין,,, והיו צריכים לאיים עליו בעונש וכעת כשהבן יצא הוא תובע את כל המלמדים...
תלאביבית02.08.16
איפה ההיית כשחילקו את השכל אהה? חבל שאבזבז עליך זמן אשכנזיה קלאסית הסבר:(למקרה שחשבת שזו מחמאה)שזה אומר בן אדם קר אנכי ואגוצטרי שחושב רק על עצמו ובועט בכל מי שעושה לו טובותו לכי לעזאזל חתיכת מלכולכת
ירושלמיתתתת05.08.16
ואם בא לך לכי תהיי מזכירה שם יהיה לך כיף
שחורה אחת 04.08.16
ומה עם החתול?? והמשפחה שלו??? ו22 ילדים??? אם את חושבת שזה חיידר נהדר אולי כדי לבדוק גם אותך אם את כ"כ מגינה עליהם!! יתלאביבית חולת נפש חבל שלא עשו לך את זה
טליה02.08.16
ראש מעוות אם לא יצא לאור העיוות שלה אז זה בטוח יצא בילדים שלה במוקדם או במאוחר
יהודיה02.08.16
גועלית וגזענית קלאסית.את ושכמותך מחפשים על מי לשפוך את הטינופת שאתם מנסים לקבור אצלכם. כמו"כ את ושות' תקועים אי שם בימי החושך הפרימיטבים והרחוקים הן מבחינת הפשעים שנעשים אצלכם בחדרי חדרים והמטוייחים בעזרת החברה החולה שלכם.בבחינת "אל תחשפו אסור שידעו..." והן מבחינת גישתך הגזענית המורעלת שמביאה אותך
ירושלמית04.08.16
את בעצם פסיכית מכדי להבין מה שנכתב פה אז אני יפשט לך: יא פסיכית חולת נפש ,ושאר פנינים שמפני קדושת האתר אני לא יכולה לפרסם (את יודעת רחמנות על האשכנזים הם עלולים להפגע וללמוד מילים מלוכלכות מהפרענקים שרק רודפים אחריהם יום וליל כדי לזכות לחסדיהם ולטוב ליבם ואז בסוף לבעוט להם בפרצוף ("בניגוד" מוחלט לא
יולית04.08.16
אשכנזיה יש בך עןד משהו שאולי תנסי להתפאר בו כי להיות אשכנזי בימינו לא הכי הכי
יהודיה02.08.16
6
חולירות חלאות אדם,ימח שמם וזכרם,מאחל להם להירקב בכלא בלי חנינה
נחמן02.08.16
הקהילה אוספת עבורם כספים למימון עורכי דין שיוציאו אותם ללא תשלום על פשעיהם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אמא של ארהל'ה02.08.16
5
. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
!!02.08.16
4
מצוין שפרסמתם את השמות, אולי יבואו עוד תלונות או ההפך יבואו מגינים על המורים הנ"ל! ידע כל אדם חרדי שיד החוק תשיג אותו ולא יישאר הסיפור שלו רק אצל רבני הקהילה לסיכום: די לטיוח!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איילת02.08.16
3
אין על הרב אמנון סרגל ישר
יחיא02.08.16
2
זוועה!!!איפה היו עד היום???? ומה עם ההנהלה? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנונימי02.08.16
1
כיצד זה לא גילו את ההתעללות בילדיהם כל השנים? אולי בגלל שהאבא לא רצה לבטל תורה, והאימא עבדה לפרנס המשפחה, והילדים הגדולים גידלו את הילדים הקטנים. והגדולים כמו הקטנים עברו אותה התעללות. גם הנאשמים יזכו להתחשבות מצד השופטים הציונים, כאשר יספרו לשופטים, כי עשו לילדים כל מה שעשו להם בילדותם, לכן לא ראו
דן סגל02.08.16
כיצד אני כאמא שיודעת על ההתעללות בבני, יכולה לפנות למשטרה נגד המלמד ותלמוד התורה. אם אתה מתמצא טיפה בחברה- הבלזאית במקרה הזה- וחושב שתוכל לעזור לי בזה, אשמח לכל עזרה..... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אמא של ארהל'ה02.08.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

צה"ל מבטל את הילולת הרשב"י במירון בגלל המלחמה: "חשש לפגיעה ממשית בחיי אדם"

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24

התכנית נקבעה

עם 3 אירועים מצומצמים: כך תראה השנה ההילולה במירון

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

אשריכם תלמידי חכמים

עשרות מסכתות לע"נ הגר"ש בעדני | מעמד הסיומים נערך בצפת

חיים רוזנבוים | 09.05.24

פלפול מעמיק

"כל מה שיאמר לך בעל הבית - עשה" | הליצנים הוסיפו "חוץ מצא"?

ישראל שפירא | 09.05.24
ש

יותר קל ממה שאתם חושבים

איפה עוד תקבלו 52 שקל לשעה?

כיכר בשיתוף מטרופולין | מקודם

הדרך לחיים טובים

מהפרשה אנו למדים: האם יש מושג של "חיה ותן לחיות? | צפו

כיכר השבת | 09.05.24

הלחצים שהופעלו ולמי יש סיכוי?

סערה בקהילה החרדית בשוויץ: התקבלה החלטה לערוך שוב בחירות לרבנות העיר | סיקור

חיים רוזנבוים | 09.05.24

הטור השבועי

מותר כבר לבכות? // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 09.05.24

"המקום שורץ עמלקים"

הפוסק נגד העלייה לקבר יהושע בן נון: "מסכנים חיי חיילים"

ישי כהן | 09.05.24
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

פרשת השבוע | צפו

האם כל יהודי יכול להיות קדוש, או שרק יהודים רמי מעלה?

כיכר השבת | 09.05.24
ש

עד מתי??

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 08.05.24
ש

קוד מנצח: 

הזדמנות של פעם בחיים: כך תצטרף להייטק ביחידות העילית

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם
ש

חובה בכל בית

"יצאנו בנס בריאים ושלמים": סוד הקמיע של ר' ישעיה מקרסטיר

כיכר בשיתוף, ברכת ישעיה | מקודם

התיעוד המלא של הפגישה | צפו

הגר"ד לנדו לשגריר ארה"ב שבא לביתו: "העם היהודי הכי מיוחד. יש לנו הכרת הטוב גדולה"

חנני ברייטקופף | 08.05.24

ויתר, וקיבל תיק בלי רוטציה

לאחר המו"מ המתיש, חבר המועצה בא לקבל את ברכת מו"ר 

חנני ברייטקופף | 08.05.24

על ספריו 'ילקוט יוסף'

העתירות נדחו: הראשון לציון הגר"י יוסף - חתן פרס ישראל

ישי כהן | 08.05.24