כיכר השבת

חשיפת "כיכר השבת"

חשין לרב ברלנד: 'תשבע בתפילין שלא תעשה צעד בלעדיי'

ההקלטה בה הרב ברלנד מודה בעבירות חמורות חוללה סערה. "כיכר השבת" חושף את הטענות מנגד של אנשי הרב ברלנד ו'שובו בנים' והמאבק עם הרב יום טוב חשין • האזינו להקלטות (בארץ)

74
נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת | כ"ט בתמוז | 04.08.16
הרב ברלנד והרב חשין
הרב ברלנד והרב חשין (צילום: מאיר אלפסי ומתוך יוטיוב)
Your browser doesn’t support HTML5 audio

חשיפת "כיכר השבת": אחרי ההקלטות שנחשפו בשבוע שעבר, בהם מודה - לכאורה - מנהיג קהילת 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד בחשדות נגדו ובביצוע עבירות, ב'שובו בנים' משיבים אש ומאשימים את הרב יום טוב חשין כי הוא זה שעומד מאחורי הקלטת הרב ולטענתם הוציא זאת בכוח. חשין מאשר ל"כיכר השבת" שההקלטה המתפרסמת בזו אכן אמיתית, אך טוען כי ההקלטה היא לפני כחמש שנים, בזמן בו היה לצד הרב כשהוברח - שנה וחצי לפני ההקלטה בה הרב ברלנד מודה בעבירות.

בהקלטה חדשה שנחשפת לראשונה ב"כיכר השבת" נשמע חשין מכריח את הרב להישבע לו בתפילין שלא יעשה שום פעולה בלי תיאום איתו במשך שבוע

.

תמלול ההקלטה כפי שמתפרסמת לראשונה ב"כיכר השבת":

יום טוב חשין: איפה התפילין של הרב? זה התפילין? לא, זה כרית. לא לא בסדר, אני רוצה שהרב ישבע, ישבע בתפילין, קח את התפילין תוציא תפילין של רש"י, תפילין של רש"י.

הרב ברלנד: אני נשבע בתפילין שאני לא אלך למקווה.

יום טוב חשין: שאני לא אעשה שום פעולה פה בלי תיאום איתי במאה אחוז.

הרב ברלנד: בלי תיאום עם יום טוב חשין.

יום טוב חשין: בשבועה בנקיטת חפץ.

הרב ברלנד: בשבועה בנקיטת חפץ.

יום טוב חשין: להתנתק מכולם.

הרב ברלנד: להתנתק מכולם.

יום טוב חשין: והרב לא הולך למקווה.

אדם נוסף: לא הולך למקווה?

יום טוב חשין: שום דבר!

אדם נוסף: אתה רגיל לזה.

יום טוב חשין: שום דבר! שום דבר! שום דבר! תישבע! אני נשבע שבשבוע הקרוב אני לא עושה שום צעד בלי להתייעץ עם יום טוב חשין.

הרב ברלנד: ואני לא הולך למקווה עד מוצאי שבת.

יום טוב חשין: אני נשבע שאני כל החיים רוצה רק שהרב יביא את המשיח. אני נשבע שאני כל החיים רוצה רק שהרב יביא את המשיח. אני נשבע שאין לי שום פנייה שלא לשם שמיים, ואני רק רוצה ביחד עם הרב להביא את המשיח. וזהו. והרב יתנתק עכשיו מכולם שבוע ניסיון.

"ניסע לשווייץ כולם ביחד ונראה מה אנחנו עושים. זהו, אין מקווה, ואין שום דבר, אין חיים, אין אף אחד, אין אף אחד. אין זכות לאף אחד ליד הרב, לאחד שלא רוצה להביא את המשיח, שיש לו איזה פניה אחרת. במוצאי שבת אנחנו נוסעים לשווייץ, ואין פלאפונים, והרב לא מדבר עם אף אחד. ואנחנו עכשיו מוציאים את הבת מלכה מהמלכים האכזרים, ימח שמם וזכרם! הרב נשאר פה, ונשחרר אותם, את כולם. ואנחנו בעזרת ה', עכשיו צריכים לדאוג לדרכונים ואנחנו כולנו נוסעים לאלפים".

ב'שובו בנים' מוסיפים ואומרים היום כי "מתנגדיו של הרב מסרבים להעלות את הטענות שלהם בדין תורה מאחר והם יודעים שהקלטות האלה בחלקן מזויפות, בחלקן יום טוב חשין מחקה את קולו של הרב, וחלקן הוצאו מהרב על ידי בידודו מהציבור תחת איומים, אלימות כלפיו, פיזית, נפשית ומילולית, והם יודעים שהשקרים שלהם יחשפו".

תגובת הרב יום טוב חשין

בשיחה עם "כיכר השבת" מאשר הרב יום טוב חשין כי ההקלטה אכן אמיתית, אך מכחיש את טענות 'שובו בנים'.

"ההקלטה הזו היא הקלטה שאני הקלטתי אותה שנה וחצי לפני הקלטת ההודאה של הרב ברלנד בעבירות שפורסמה בערוץ 2", מספר חשין ומדגיש כי "ההקלטה הראשונה (שנחשפת פה. נ"ש) בוצעה בליל עשרה בטבת תשע"א בנוב, ההקלטה בה הרב ברלנד מתוודה בפניי ובפני הרב צוקר זה בחודש תמוז תשע"ב בביתר, שנה וחצי אחר כך".

"מה שמתועד שם", הוא מוסיף "זה הרגעים הראשונים אחרי שהרב ברלנד מופתע לראות את הרבנית מגיעה לישוב נוב, אותו מקום ברמת הגולן לשם הוברח הרב על ידי שלושה מנאמניו. אחד מאלו שעזרו להברחה הזו, זה חתנו הרב צוקר, והוא ידיד טוב שלי עד עצם היום הזה. הוא הכניס אותי בסוד העניינים, לסיפור ההברחה, היה מעדכן אותי כל הזמן ובמקביל מכין את הרב לכך שאני בזמן הזה עושה עבודה יסודית ומכין את הרבנית לחזרה לחיי שגרה ושלום בית".

האזינו: יום טוב חשין מגיב להקלטות בשיחה עם "כיכר השבת"

לדבריו: "במצב שאני נמצא באותה הקלטה, כל 'שובו בנים' המונה אז למעלה מאלף משפחות, כולם ששים ושמחים שהרב יצא מהמצור ובונים קהילה חדשה, אני מגיע כאדם יחיד שמגובה גם על ידי רצון שלו עצמו שהוא מתקשר אלי, באתי לעשות מהלך הפוך מהרצון של הקהילה כשהם בטוחים שזה רצון הרב, ועכשיו בא יום טוב חשין, מי הוא ומה הוא בכלל והוא רוצה להחזיר את הרב לכלא, לרבנית - מי שנטען שרצתה להרעיל את הרב.

"אני נמצא כעת בחדר איתו, בהפתעה גמורה. אלו שהבריחו אותו ברחו החוצה. ועכשיו רואים אותי כחפרפרת וכאויב, ולי יש חמש דקות ואני צריך לבנות אמון מלא עם הרב ברלנד ולהסביר שרוצים לעשות משהו טוב, ואלו שבחוץ יכולים להתקשר לכל העולם שיבואו ויעשו לי לינץ'.

"התושייה הנועזת שהייתה לי, זה להשביע את הרב ברלנד, נכון - עם תפילין, אז אחזתי ממנו כירא שמיים והוקסמתי מהאישיות שלו, וחשבתי באמת שרק אם יתנתק מהאנשים שמקיפים אותו הוא יכול לקרב את הגאולה, ואני אומר לו שבמשך שבוע הוא מתנתק מכל האנשים האלה, ואנחנו ניסע עם הרבנית לשווייץ ונבנה את הקהילה מחדש".

חשין מכחיש את הטענות כי הוא מחקה את קולו של הרב בחלק מההקלטות שבהם הרב ברלנד לכאורה מודה בהאשמות נגדו. לדבריו, בהקלטות המלאות אפשר לשמוע את הקול שלו ואת קולו של הרב מתערבבים בשיחה כפי שאף מדיה לא יכולה לערוך הקלטה מסוג זה. כמו כן, הוא מכחיש את הטענות שהוא הכריח את הרב להודות בהקלטות אחרות בהאשמות נגדו.

חשין מוסיף ומצהיר לסיום כי "כל אחד ואחד מאיתנו שידועים כמתנגדי ברלנד מוכנים ומזומנים בכל שעה ביממה להופיע מול כל כמות של אוהדי ברלנד ובפני כל בית דין, בארץ ובעולם, בכל שעה ביממה. כל בתי הדין אליהם פנינו התגובה שלהם היא 'אנחנו לא רוצים להתעסק עם המשוגעים האלו'".

בהמשך הוסיף הרב חשין ואמר: "אנחנו, כל אחד מאלו שמזוהים עם המאבק נגד הרב ברלנד, מוכנים ומזומנים בכל שעה ביממה להופיע מול כמות של אוהדי הרב ברלנד בפני כל בית דין, העדה החרדית, הרב עמאר, הרב לנדאו הרב יצחק יוסף וכל בית דין אחר בארץ ובעולם, שוב בכל שעה ביממה.

Your browser doesn’t support HTML5 audio

כל בתי הדין אליהם פנינו התגובה שלהם היא "אנחנו לא רוצים להתעסק עם בית המשוגעים הזה", אומרים לנו מזכירי בתי הדין "יש לנו אחריות כלפי הדיינים ובני משפחתויהם שהעצמות שלהם לא יפורקו והבניינים לשנו לא ישרפו".
אנחנו, אני אומר את זה פה, מוכן ומזומן בכל שעה להופיע לבדי מול כל כמות של אוהדי הרב ברלנד ולהתדיין בפני כל בית דין".

תוכן שאסור לפספס
74 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
40
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ערן הוכברג07.08.16
39
אין ההמשך של ההקלטה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צפניה04.08.16
38
ממתי מותר להשבע בנקיטת חפץ בימינו זה לא היה בבית דין
דני04.08.16

הצגת כל התגובות

37
1. איזה סמכות וכוח יש ליום טוב חשין להכריח את הרב בצורה כזו להשבע במה שהוא רוצה, אם לא שהוא היה אלים כלפיו או משהו כזה עד כדי כך שהרב פחד מאוד ממנו. 2. למה להשביע את הרב שלא ילך למקווה ? בחסידות תמיד מדובר על החשיבות של טבילה במקווה. ממה הוא חשש כל כך בזה שהרב יטבול במקווה ? 3. למה חשין רוצה שהרב י
אריק04.08.16
דברים נפלאים וניכרים כאמת
נטרלי04.08.16
אז למה הוא בכל זאת לא הביא את המשיח אם הוא יכול?
משה10.08.16
36
יום רע שחין ניסה להשתלט ולא הצליח ממילא המציא על הרב דברים כאלו הכל מובן מבין השיטים בדבריו די לאכזריות הזו!!!!
יום רע שחין04.08.16
תאהב את הקב"ה
בועז04.08.16
אלא מה זה בחורציק פחות משלושים אומר לרבו בן השבעים וחמש אתה לא עושה שום דבר בלי להתיעץ אתי זה הזוי צריך להגיש נגדו תלונה להתעללות בזקנים
לעז בו04.08.16
35
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נמאס מפסטיבל ברלנד04.08.16
34
בס"ד אגרת פנימית הקדמה לכלל חסידי ברסלב אנשי שלומנו היקרים. מזה חודשיים, שחסידות ברסלב נקלעה – מרצונה או שלא מרצונה – למערכה חריפה, מערכה שמטלטלת את כל הציבור, מקטן ועד גדול, וקוטעת באחת את החיים השלווים והנעימים של חסידי ברסלב. זה התחיל בלחשושים, המשיך לשיחת חברים, התקדם לשיעורים שנאמרים ברבים,
זעקת אמת08.08.16
לגבי האח הצעיר – הדברים חמורים הרבה יותר. שהרי את כל הקלקולים והשיבושים שישנם בקהילה הנ"ל – הוא זה שיצר אותם, הוליד אותם, ובנה אותם, והוא גם זה שלא איפשר לתקן אותם כשרצו לעשות זאת. הן לגבי כינוי "הצדיק" – שהוא זה שגרם במישרין להתפתחות השיבוש הזה, והן לגבי ההנהגות של ריבוי אור וכיו"ב – שבזה הוא 'תלמי
מנחם אב12.08.16
אסור להתבלבל! אתה כותב שאתה ענייני ורק בא לעשות יישוב הדעת להרבה מאנ"ש המבולבלים. מדבריך מובן במפורש לאיזה מן הצדדים אתה נוטה. אם אתה מדבר על אחד מהאחים הצדיקים הללו שיש לו 'משקפיים שחורות' וכו' הרי אתה בעצמך לאחר מכן 'מברר' מי בברסלב צודק ונכון ואמיתי ומי לא, אז אולי המשקפיים השחורות הם שלך בעצם
לא להתבלבל21.08.16
בבקשה תמשיך לכתוב מה שיש לך להגיד דברים מסודרים וערוכים בצורה מדהימה וכנה
איש אמת08.08.16
יכולת יותר להחמיא לעצמך? אתה באמת כותב כזה יפה ויש לך נפש כזו ציורית
יא מצחיק09.08.16
פשוט שטיות חד וחלק
משה08.03.18
נ.ב למה חרצת דינו של המשגיח הליטאי גם הוא בחזקת חפות ולא ניסית ללמד עליו זכות שאין בית דין וכדו'
לאחר קריאה08.08.16
הרב ברלנד הוא איש אלוקים ואי אפשר לדמות בינהם
נטרלי09.08.16
33
מתעלל בקשישים
שוטר04.08.16
32
מי מושך בחוטים?
מבקר04.08.16
31
בבקשה תבינו מה הולך דבר ראשון אני רואה את הלב שלו ושאלה אשאל למה להשיבע אם לא צריך להשיבע משמע שאין ראיה מיזה שהוא יראה שמיים כי אסור להשיבע וזהו ומה כןןןןן הוא עצמו כמו שאמר לדן לכף זכות אז הוא בסדר ההבנות שלו שגיות בתכלית השיאגיות ידוע שדיינים בכל העולם בודקים חוקרים ולא על פי יוחלט דבר וזה כ
דיייייייייייייי04.08.16
30
כעת אני מתחיל להבין במי מדובר.
לא ידעתי04.08.16
אמיץ להתעסק עם מאפיה/כת/בית משוגעים הנקראים "שובו בנים". או אולי בנות?
יורם כהן05.08.16
29
צריכים אישפוזזז דחוך
נוסי04.08.16
28
בושה וחרפה תתבייש לך
יום טוב 04.08.16
27
גם אם הם יראו אותו אוכל חזיר ביום כיפור, הם יגנו עליו.
ה04.08.16
26
עד היום האמנתי לסיפורים על הרב ברלנד ועכשיו אני מבקש את סליחתו בשני ההקלטות ועוד יותר בקלטת שבה חשין מנסה להסביר את ההקלטה הראשונה מובן הכל חשין מנסה להשתלט על שובו בנים ועל הרב ומשלא הצליח לשלוט באכזריות על הרב ולכפות את דעתו הוציא על הרב לעז ושקרים תתבוננו
יהודי ירושלמי04.08.16
25
מכריח את הרב ומשביע אותו בעל כורחו להגיש עליו תלונה במשטרה
יום רע שחין04.08.16
24
הוא ניסה להשתלט ולא הצליח אז העליל על הרב
יום רע שחין04.08.16
23
הרב המהולל עשה כמה טעויות מסתבר.. לאנשים קשה להבין את זה שהרב שלהם עבר עברות .אבל כל העסק מסריח. זבובים נמשכים ל.. אבל מזה נלמד לא להכתיר שום אדם בדורנו כל כך מהר. רק להיות פשוטים, להתרחק מהפרסום ומהכבוד ולעבוד את השם
אברהם04.08.16
22
העדויות זורמות ומתרבות מיום ליום
צפניה שיינפלד04.08.16
21
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי04.08.16
זה מטרת מפרסם ההקלטה. נזרוק כמה דברים לא קשורים, ואז האדם בצד יגיד, כנראה שהענין לא כפי שהבנתי עד עכשיו. תרגיל פשוט ביחסי ציבור
דוד04.08.16
20
בושה וחרפה
יום טוב 04.08.16
19
הרב ברלנד צדיק ואסור להרהר אחרי מעשיו, אמרו חז"ל, אם ראית תלמיד חכם חוטא, אל תהרהר אחריו כי בודאי עשה תשובה בלילה. מה הולך פה?! מדוע שלא ילך הרב למקווה?! מדוע רודפים צדיק ועוד בגיל הזה, כולנו בסכנה, כל עם ישראל בגלל רדיפה אחרי צדיקים חפים מכל פשע.
א. לוי04.08.16
יום טוב ניסה מנוע ממנו לעשות עוד עבירות
גל04.08.16
לך תעשה תשובה ותנקה את המחשבות שלך נואף!
איש אמת04.08.16
18
חילול ה' גמור לאן התדרדרנו??????????? דייי מספיק עם זה כבר!!!!!!
דוד04.08.16
17
האמת יוצאת לאור (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גבריאל04.08.16
16
יש בבן אדם הזה חשין עוד לפני ששמע על הרב ברלנד סיפורים כנראה שהמציא אותם
איש טוב04.08.16
15
יהודי צדיק ורב חשוב כפי שחשין אמר שהוא אחז אותו לירא שמים ויותר מזה הוא כופה עליו ומשביע אותו לעשות מה שהוא רוצה שמו שמים הרעישו ארץ
יהודי טוב04.08.16
14
ראיתי שנשבעת שאין לך שום פניה שלא לשם שמים.. אז אחרי שסיימתי לצחוק, אני חייב להגיד לך שאם באמת היית כזה, היית יכול להביא לבד את המשיח.. ואם אתה כזה צדיק כמו שאתה טוען, משמים לא היו מכשילים אותך והופכים אותך לקרח! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יואל04.08.16
13
ראתהו
דוד מינץ04.08.16
רשע ונואף תתביש לך
לדוד מינץ הרשע05.08.16
12
התעללות היהדי הצדיק ברב שלו בתחילה התעלל ברבו הרב ברלנד ואח"כ ברבו הרב סלמנוביץ תסתכלו איזה אדם מושחת ורשע די תתפסו שכל
אברך04.08.16
11
ובכל זאת עזב אותו
חיים צמח04.08.16
10
הכל תקין
רן04.08.16
לשלוט ברב זה תקין?? איפה השכל??
מעיין2104.08.16
9
על מה כל ההיתלהמות כנגד הרב חשין? הרי נאמר בתלמוד תלמיד חכם שדבק בו רבב חייב מיתה.וטוב שיש עוד מי שמקיים וביערתה הרע מקרביך. וטוב שעה קודם.כי כאן דבק כתם גדול אז קל וחומר.
יהודה05.08.16
8
אני מבינה שאת לא ברסלבית כי מלכה מי המלכים האכזרים זה סיפור ישן של חסידות ברסלב זה בעצם משל שרק ברסלב מבינים אותו
גכעייי04.08.16
7
נשבע בה...נשבע לך לא בוגד...עיוני לא בוגד...כפיים לחיי התמימים והנאבים...לחיי הכספים...לחיי הנאות והפתאיים... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דני04.08.16
הזוי....... בגיל 70 + כוח הגברא עולה??
צפניה שינפלד04.08.16
6
איזה רוע ושחיתות יכול להיות באדמוני הזה
ירושלמי05.08.16
5
ברור לכל שתופרים תיק שקר לצדיק, אוי לאלה מיום הדין, כמה יסבלו ייסורי שאול. הרב ברלנד צדיק קדוש, תזהרו מפגיעה בו. אין להם חיים אלה שפוגעים בו.
א. לוי04.08.16
4
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ח 04.08.16
3
כל מי שמעורב בפרשה הזאת מתלמיד ועד הרב כולל כל היחצנים והבליינים למיניהם שרצו שוייץ אלפים ובזבוזי כספים של התורמים כולם חסידי של הבעלהדבר. ברוך שלא עשני גוי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עלק חסידים04.08.16
2
והוא: העבריין איתי נח"ש עד המדינה ממציא העלילות על הרב ברלנד, הוא זה שמגיב על כל הכתבות בשמות בדויים ומתחזים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צחי הורוביץ04.08.16
1
לא רבנים ולא נעליים.
חברונר ותיק04.08.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 10:27

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24