כיכר השבת

ראש העיר נגד התושבים החרדים

מכתב חושף: "מדיניות ברקת - לא לאפשר בית ספר חרדי"

מכתב עידוד ששלחו פעילים חילונים בקרית יובל לראש העיר ירושלים ניר ברקת, חושף כי מדיניותו - לא לאפשר הקמת בית ספר חרדי; "שילכו ללמוד בבית וגן". עסקנים חרדים: "גועל ושנאה" (חדשות)

42
חיים אבני | כיכר השבת | י"ז באב | 21.08.16
ניר ברקת
ניר ברקת (צילום: Miriam Alster/FLASh90)

שערורייה בירושלים: מכתב שערורייתי שנשלח מהנהלת המינהל הקהילתי 'יובלים' בירושלים, חושף לכאורה מדיניות מפלה ואסורה של ראש העיר ניר ברקת נגד התושבים החרדים בשכונת קריית יובל. על פי המכתב, שנועד "לחזק את ידיו של ברקת", מדיניות ראש העיר היא שלא לאפשר הקמת מוסדות חינוך חרדים בשכונה המעורבת, למרות הצורך הברור בכך.

במכתב שנשלח על ידי יו"ר וועדת החינוך ישי כהן, ויו"ר המנהל הקהילתי רוני שרון, נכתב כי "מרחב יובלים (קרית היובל, רמת דניה, רמת שרת, מנחת, עין כרם) ודרום מערב העיר בכלל הינו מרחב פלורליסטי באופיו. חשוב שישמור על אופי זה לטובת כלל תושבי העיר. מדיניותך בעניין זה היא שלא יוקם בית ספר חרדי במרחב יובלים על מנת לשמר אופי זה. אנו תומכים ומחזקים אותך במדיניות זו".

עוד נכתב כי "בימים אלה מתפרסמים ידיעות, פרסומים ודיווחים שאינם מוכחשים גם על ידי אנשיך, על מאמץ וכוונה של המגזר החרדי להקים בית ספר חרדי בקרית יובל. הקמת בית ספר כזה שהיא בניגוד למדיניותך המוצדקת והמוצהרת, תהווה חציה של קו, שלאחריה ישתנה אופיו הדמוגרפי של דרום מערב העיר באופן דרמטי, דבר שישפיע על דמותה של העיר ירושלים בכלל.

"אנו קוראים לך לדבוק בנחישות במדיניותך זו ומצפים לשמוע את דברך בעניין זה. אנו קוראים לפרנסי העיר במגזרים השונים לעמוד מאחוריך, להפגין אחריות, ממלכתיות וראיה קדימה - על מנת לשמור את דרום מערב העיר באופיו הפלורליסטי ובפרט להימנע מלקדם מהלך של הקמת בית ספר חרדי במרחב זה".

"אנו מצפים מהעירייה על כלל אנשיה לאכוף מדיניות זו. אנו נעשה כל אשר לאל ידינו, על מנת שתישמר מדיניות זו של אי הקמת בתי ספר חרדים במרחב יובלים", נכתב במכתב שמוען לראש העיר ברקת.

בשיחה שקיימנו עם רוני שרון, יו"ר המנהל הקהילתי, הא הצהיר כי מדובר במדיניות ברורה של לשכת ראש העיר "גני ילדים כן, בתי ספר חרדים בשום פנים ואופן" הוא מצהיר. שרון אומר עוד כי בתי הספר החרדים למאות הבנות החרדיות בשכונה - לא יוקמו: "שילכו ללמוד בבית וגן, לא כאן" הוא אומר.

"ברקת, אתה שותף לגועל ולשנאה"

במכתב תגובה חריף, האשימו בוועד הפעולה החרדי את ראש העיר ניר ברקת בכך שיצר את "מפלצת השנאה" ומפלה את התושבים החרדים לרעה רק בגלל שהם חרדים.

"הנהלת מינהל קהילתי יובלים פשטה כל רמת מוסר מינימאלית השמורה לבני אדם. אנו קוראים לכל אחד שחושב ששייך לקבוצת בני האדם, לעשות סוף להנהלה מגוחכת זו שלא נבחרה בבחירות התושבים ואינם מייצגים אלא רק מיעוט מתוסכל קיצוני ולא אנושי, מלבד הדרתם את ציבור התושבים החרדי בפעילות חברתית מתקציבים שהם מקבלים מהעירייה, עתה הגדילו וחצו את רף השנאה והגזענות".

"אנו רואים בך, ראש העיר, שותף לגועל הנפש ושנאת האדם תוצר הנהלת יובלים המגוחכת, בכך שהנך נותן להם יד ומימון של מיליונים ובנוסף הארכת את כהונתם בצורה לא חוקית אחרי שהשנתיים שמתיר התקנון לכהונת הנהלה ללא בחירות כלליות תמו להם מזמן".

"אנו קוראים מכאן לבני האדם שיש בהם טיפת אנושיות לעשות הכל שתושבי קריית יובל יקבלו שירותי קהילה וחינוך כפי המגיע להם, קרי: לא לדחוס אותם בקראוונים כמו בהמות בבתי ספר בשכונות סמוכות בין אלפי בנות, מצב המבייש את ירושלים ואת התנהלותך כראש העיר וחלק מחברי המועצה השותפים לשנאה וההדרה לתושבים שכל אשמתם שהם יהודים דתיים".

"מר ברקת, הבאת לירושלים שנאה שלא הייתה מעולם בעיר גם כשהיו חיכוכים בירושלים מעולם לא הרגישו תושבים בירושלים נרדפים ותחת שלטונך בגבול הגטו הדמיוני שיצרת לא מאהבת ישראל תושבים רבים מרגישים מופלים נרדפים ושנואים".

"הצלחת ליצור שנאה ופילוג בירושלים שלא היתה מעולם לימדת את ראשי העיר הבאים אחריך איך לנהוג בתושבי העיר שהם מיעוט. ועתה שברת את גבול השנאה וההדרה דבר שלא היה מעולם בירושלים 10 ימים לפני תחילת שנת הלימודים ומאות בנות העולות לכתה א' עדיין אינם משובצות בבית ספר".

"האם אין בך טיפת רחמים על אלפי בנות המכתתות רגליהם בדרך לבית הספר משכונות סמוכות בהסעות אוטובוסים ואילטורים שונים תוך כדי סיכון רב, כדי להגיע ולהידחס ב51 כיתות בבית ספר בבית וגן וחלקם בתוך קראוונים חשופים לגשם ולשמש ולפיגעי מזג האוויר".

"אתה משתמש בילדות קטנות כ"בנות ערובה" כדי לפגוע בהוריהם שבחרו לגור בקריית יובל , גבעת מרדכי, קרית מנחם ועוד שכונות סמוכות אין שום הצדקה שבעולם לפגוע בילדים קטנים אנו קוראים לך, קח אחריות על מפלצת השנאה שיצרת ועשה לזה סוף ואפשר לכל התושבים לקבל שירותי חינוך קהילה ורווחה בשכונות מגוריהם".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "בניגוד גמור למה שנאמר, אין מדיניות אפלייה נגד ציבור כזה או אחר בידי העירייה. ראש העיר פועל למען כלל צרכי הציבור והאוכלוסיות בעיר, ומשקיע רבות להקטנת החיכוך בין המגזרים השונים ולמציאת איזונים נכונים ביניהם.

"יש לדחות הניסיונות הננקטים בידי גורמים בעלי עניין מכל הצדדים, שמטרתם להעמיק השסע בין הציבורים בשכונות. עיריית ירושלים פועלת במדיניות של כבוד הדדי והבנה לעומק של צרכי כלל המגזרים ברחבי העיר".

תוכן שאסור לפספס
42 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
33
ידאגו להענישו בכל חומרת הדין!!! יש דין!!! ויש דיין!!!
בוז ברקת!22.08.16
32
תתחילו את הסלקציות שלכם. לא להקצות סמ"ר לדוסים בקרית יובל. לכו לגור במודיעין עילית, ביתר, בית שמש
ברקת מלך21.08.16
31
מפגרים. תיכון חרדי אסור בשכונה חרדית, אבל כשלא רוצים אותכם בשכונה חילונית זה כבר "שנאה". איפה ההיגיון??
מישו21.08.16

הצגת כל התגובות

30
רק נזק אתה עושה!!!
ברקת תתפטר22.08.16
29
ואין בלתה כל השאר מגזריים..מה לעשות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צביקה21.08.16
28
מקבלים טובות הנאה מברקת ואנשיו וצרכי הצבור לא מעניינים אותם
חחח22.08.16
27
שבירושלים... זה ההנאה שלו....
ההנאה הגדולה...22.08.16
26
אין חדש תחת השמש: ראשי השכונה החילוניים נגד בית הספר החרדי: כפי שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת", בשעות אחר הצהריים התקיים כינוס חירום בראשות ראשי הציבור החילוניים בשכונת "קרית יובל" בירושלים בהשתתפות חברי מועצת העיר. הכינוס נערך בביתו של חבר הנהלת עירייה, כנגד מתן האפשרות לתת ה
קובי21.08.16
25
אשליווווותתתת!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לא טעיתם?21.08.16
24
:(
חכמי לב22.08.16
23
ומשיגים שקט בזיל הזול אין צורך להשקיע בגני ילדים אין צורך לשמור על השבת בפרהסיה זורקים עצם לגור והכל דבש!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצמח פורקניה22.08.16
22
הערב הם ישבו לאכול בורקס במודיעין עילית
אלחנן21.08.16
21
מר ברקת אני לא יודע מאיפה החוצפה הזאת שלך אבל מה שכן ברור שיצר הרע בחר באדם הכי אומלל בירושלים בשביל האינטרסים הגועלים שלו עלייך ללכת לשיעורי תורה מר ברקת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צבא ה'21.08.16
20
עשה מדיניות לא להקים מוסדות חרדים בשכונות המתחרדות
חרדי21.08.16
19
איזה שטויות הם לא צריכים את ברכת בשביל זה
נג22.08.16
18
כשחרדים מפלים בין ספרדים לאשכנזים זה בסדר. כשמפלים בין חילונים לחרדים כולם יוצאים מהחורים.
יוני21.08.16
17
החילוניים שמתחזים לשומרי הגחלת עלאק!
לא משנה21.08.16
16
אדם מגעיל וקטן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גועל נפש21.08.16
15
אלו שבחרו בו הם אשמים בכול העיקר שפרוש לא יהיה ראש עיר מקרבים תשואה והם יאמרו גזירע מישמיםכניראה שבאירופ הם עשו אותו דבר מכרו את עם ישראל כמו עישיו בישביל נזיד עדשים רוצחים הילטלריסטים
חנה22.08.16
14
לא מקנא בגיהנום שלהם! איך אמר גםני הם לא ייצאו משם לעולם!!!!!!!
"היועצים" לגיהנ22.08.16
13
שניהם שונאים את החרדים. לא מצליח להבין איך החרדים יושבים איתו ביחד. האיש שונא חרדים ברמות הכי גבוהות והוא עוד רוצה להיות ראש ממשלה בליכוד
ישראל21.08.16
12
מפקיר את החרדים כאילו הם לא תושבים
עקי21.08.16
11
פרזיטים
מיכאל21.08.16
אנחנו נהיה פה עוד אחריך...
ירושלמי22.08.16
10
בקרית יובל זה בסדר כי יש דמוקרטיה. ומי שמתנגד לכך פירושו -"מפלצת השנאה". אך בית ספר ממלכתי חרדי ! ברמות -זה אסור .זה לא שנאה ולא מפלצת השנאה . זה כנראה תורה של עסקנים.
אשר22.08.16
9
גם בחיפה מוכרים את היהדות עבור אתנן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מלפפון חמוץ21.08.16
8
צביקה כהן והבוס שלו מדברים יותר מדי ולא עושים מספיק!!גם האשכנזים בעיריה מפחדים מברקת ולא באמת מזיזי אצבע!!ואין לנו על מי לסמוך
לא משנה21.08.16
7
יוחנן ויצמן המלכת את נתניהו והיום אתה בוכה
אריאל21.08.16
6
דדייייי כבר נמאססססססססססס!!!!!!!!!!
תושב רחוב שטרן21.08.16
5
ארור הגבר אשר יבטח בציוני. ושם בשר זרועו, ברוך הגבר אשר יבטח בה', והיה ה' מבטחו. החרדים כבר מזמן משום עניותם אינם בוטחים בה', לכן הולכים לקושש אוכל אצל הציונים, ומוכנים למכור כאתנן איבר מגופם היא היד מורמת בכנסת.והציונים בזים לאלה המוכרים איבר מגופם תמורת אתנן.
דן סגל21.08.16
4
לא יעזור לך קרית יובל חרדית 😄😄😄מה שבטוח אתה לא תהייה ראש עיר הבאא😄😄😄 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם21.08.16
3
ברקת תתבייש לך!!!!!!!
קרית יובל חרדית22.08.16
2
רק לנו מותר להתנגד לבית ספר ברמות, לישיבה בבית וגן ולכל מי שאין דעת בעלי מחלוקת נוחה הימנו... צביעות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מעניין21.08.16
1
כשהרב בצלאל כהן רוצה להקים ישיבה בבית וגן והרבניםמתייחסיםאליו כמו אל המיץ של הזבל אז זה בסדר ?? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james21.08.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 10:27

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

הרב זמיר כהן:

"הטענה של אחיכם יצאו למלחמה לא נאמרה על בני תורה"

חיים רוזנבוים | 07:42

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 07:37
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24