כיכר השבת

"כואב שזה מה שהיא מרגישה"

ככה נשמעת גזענות: "חרדי? לא מוכנה להראות את הדירה"

צעיר חרדי שביקש לראות דירה להשכרה באזור האוניברסיטה העברית בירושלים, נתקל בהתנגדות מצד בעלת הבית. לדבריה: "זה יגרום לבעיות". הסטודנט ל"כיכר השבת": "כואב שזה היחס" (ארץ)

97
ישראל כהן | כיכר השבת | י"ט באב | 23.08.16
(צילום: שאטרסטוק, עיבוד. הקלטה: מתוך הפייסבוק של הלל קלמן)

חרדי? לא תוכל לראות את הדירה: ה. סטודנט חרדי באוניברסיטה העברית בירושלים, פרסם בשעות האחרונות ברשת הפייסבוק הקלטה בה נשמעת בעלת דירה בעיר המציעה את דירתה להשכרה כשהיא מצהירה כי היא מסרבת להשכיר את דירתה לחרדים. היא נשמעת אומרת כי "הדירה לא מתאימה לחרדים", ולאחר שזה מבקש ממנה להותיר לו את השיקול ולאפשר לו לבוא לראות את הדירה, היא אומרת כי "זה יגרום לבעיות ולכן אני לא מוכנה להראות לך את הדירה".

בשיחה עם 'כיכר השבת', סיפר ה.: "בתור סטודנט באוניברסיטה העברית, חיפשתי מקום לגור בו ליד הלימודים. במהלך החיפושים התקשרתי לבעלת דירה וכשעלה בשיחה שאני חרדי היא טענה שזה כנראה לא מתאים ושאתקשר למחרת. כשהתקשרתי למחרת קיבלתי את התגובה המצערת ששומעים בהקלטה".

"באותם רגעים חשתי סוג של עצבות וכאב על כך שאלו הרגשות שהיא חשה כלפי הציבור החרדי" הוא אומר, "זה מכאיב מאוד שזהו היחס, אני סבור שמדובר במקרה מצער ולצערי לא משהו חד פעמי. חברים שלי חרדים נתקלים לא מעט בתגובות דומות ממעסיקים בשוק העבודה כשהם מגיעים לראיונות במטרה להתקבל ולהשתלב בתעסוקה. חבל. כל כך קל לשנוא כשלא מכירים".

"אני אומר - 'אנשים אחים אנחנו', אנחנו צריכים לחפש את המכנה המשותף, לא את המפריד, להחזיק ידיים ולא להכות באגרוף. אנחנו לא צריכים לחכות לקטיושות בצפון או פצמ"רים בדרום כדי לארח אחד את השני. נכון שיש בינינו לפעמים חילוקי דעות אבל רב המחבר על המפריד וחשוב שנזכור זאת. לא רק בעת צרה".

הוא מוסיף ואומר: "כבר כמה שנים אני שותף למיזם חיבור בין חרדים לחילונים בארגון "בליבה חומה" וראיתי בעצמי כיצד החומות יכולות ליפול ואנחנו יכולים לחיות יחד בכבוד והערכה הדדית. זה לא חזון אחרית הימים, זאת מציאות. אנחנו פשוט חייבים ללמוד להכיר אחד את השני ואז מפלס השנאה יירד".

ההקלטה שזכתה להדים ברשת, עוררה סערה והגיעה גם לעיתונאי 'דה מרקר' נתי טוקר, שכינה את השיחה כ"מחרידה": "הוא התגשמות חלום. הוא כל מה שהיינו רוצים לאחל למדינה הזו. מדינה משוסעת ומפורדת, ושכל כך אוהבת לשנוא. הוא קסם של אדם. נעים הליכות. ידען וחכם" כתב טוקר. "הוא חרדי. הוא גם סטודנט באוניברסיטה העברית. הוא לא ביקש הטבות ולא הפרדה ולא כשרות בד"צ. הוא בא ללמוד. להיות יחד. הוא גם פעיל חברתי לעידוד השתלבות חרדים. הוא וכשכמותו הם הסיכוי היחיד שנוכל להמשיך לחיות כאן יחד זה לצד זה. ואחרי כל זה, תקשיבו לשיחה המחרידה הזאת שהעלה היום, ותבינו עד כמה גם בצד החילוני יש אנשים אטומים וחשוכים".

תוכן שאסור לפספס
97 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
65
אתם התחלתם עם לא לקבל חילונים וספרדים.. לא פלא שמשיחלא בא.. ואנחנו עדיין מחכים לו..
א28.08.16
64
ולא משרתים בצבא לא יקבלו מראה לפנים? אני בתור חראדית לשעבר ודתייה היום ,מצדיקה את הסלידה מחראדים.
מתממים24.08.16
ואת לא יודעת שכותבים חרדים???? ולא חראדים??? משהו פה נראה מוזר....
עברי25.08.16
63
גם אני לא היתי נותן להם
יהודה24.08.16

הצגת כל התגובות

62
גם הייתם אומרים מחריד? אם חילוני או אפילו דתי לאומי היו מגיעים לאחד המחוזות החרדים מישהו היה מסתכל עליו?? כמו שיש צביון חרדי יש צביון חילוני! תבינו את זה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
וולף 24.08.16
61
למי שרוצה גם אני לא מוכן להשכיר לחילוני מכל מיני סיבות
אני24.08.16
60
אין ספק שהגזענות והאפליה כואבת.. בואו אני יספר לכם משהו, אני בחור דתי נשוי טרי שגדל בבית יחסית חרדי באזור קריית הרצוג/פרדס כץ שבבני ברק, מי שגדל ומכיר את השכונות יודע שפרדס כץ וברוב קריית הרצוג היו תושבים חילונים ועם השנים קריית הרצוג התחרדה וכרגע מתגוררים בה רוב חרדי ויש גם דתיים ומעט חילונים, פרדס
אריק24.08.16
59
סתם דמגוגיה. המטבח עלול להיות לא כשר, מחזיקים שינקן במקרר, מדליקים גז, אור, רדיו, טלויזיה בשבת. ועוד ועוד ועוד. ממש לא מתאים. תארו לעצמכם שהיה הפוך? חילוני רוצה לראות דירה שיש בה שותפים דתיים. היו רוצים שיחלל. שבת ויטריף את המטבח? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוישה24.08.16
58
תראו בק. הרצוג איזה הפגנה יש היום ??? גזענים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ראובן בוארון24.08.16
57
מה מתמם הבחור? החרדים הרי חיים בעולם משלהם, מה הוא בא לחפש באזור/בניין חילוני? מה בכלל היו מגעיו עם חילוניים? העיקר להתבכיין, ובמקרה הפחות טוב לגור עם חילונים ולעשות סקנדלים. בצדק מונעים ממנו, כמו שזה היה להיפך.. ביוםצשהחרדים יפסיקו להתקרבן ויבינו שהם חיים במדינה שאמורה להיות מתוקנת, ייקחו חלק בחיי
תמיר24.08.16
56
ואם חילוני היה מנסה לשכור דירה במודיעין עילית, למשל, היו מוכנים להשכיר לו? אז מה המקום להתלונן?
דוד24.08.16
55
לפני שמאשימים את האחרים אנא להסתכל במראה. האם אצל החרדים מקבלים את האחר בזרועות פתוחות? הרי אפילו בתוך הקבוצות החרדיות עצמם מעדיפים את אנ"ש. כשגרתי בפתח תקוה והתפללתי בבית כנסת חרדי כשרציתי לקנות מקום לימים נוראים נידחתי.אני דתי אבל יש גבול,לא עלינו היתה לי כיפה סרוגה. קשוט עצמך ואחר כך קשוט אחרים.
יהודה24.08.16
54
אני רק יניח כאן שאלה. מה היה קורה עם יהודי היה מסרב להשכיר דירה לערבי? יש מצב שהיו לנו כתבות שער ומהדורות היו נפתחות סביב הנושא הזה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צביעות 24.08.16
53
שמסרב להכיר לחילוני?
מתעניין24.08.16
52
החרדים הם הגזענים מס' 1 במדינה.
די לטמטום24.08.16
51
להבדיל מהחלונים שאומרים את הדברים לא מתאים לי חרדי בסביבה הקרובה חרדי היה אומר אותו הדבר לחילוני לא מתאים לי חילוני בסביבה הקרובה או מחייב את החילוני לחבוש כיפה לשמור שבת לאכול כשר עדיף להיות ישיר ולא להכניס חרדי ולהתחיל לסבול מדרישות שבטוח יגיעו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כהן24.08.16
50
שיבואו אליכם לשכונה חילונים ? תפסיקו כבר להתלונן ,אתם באים עם כל הלבוש והבקשות והדרישות ומחרידים את כל הסביבה - למה אתם מתלוננים ? אם חילונים היו באים לידכם הייתם רוצים ? לא! הייתם אטומים וחשוכים אז די עם הכתבות האלה
תפסיקו כבר 24.08.16
49
אין סיכוי שישכירו או ימכרו לך את הדירה לא צריך ללכת רחוק בשביל לחפש גזענות
דודו24.08.16
48
מי שגרם לזה זה דווקא החרדים. בכל מקום שבאים משליטים את מנהגיהם על המקום! זה נשמע כמו "אוי אוי אוי אוי"....תפסיקו להתנהג בבריונות בכל מקום שאתם באים...
תהל מפ"ת24.08.16
47
אתה צודק ביותר!!!!!!! מתי שקראתי את הכתבה ישר זה מה שעלה לי בראש מה יהיה אם חילוני לא יבוא להשכיר דירה במאה שערים אלא רק יכנס יזרקו עליו אבנים אז מה אתם מתפלאים אם הגישה של מאה שערים ככה למה של החילונים לא תהיה
אנונימי24.08.16
46
מפני שאנו היום כמו שהיינו אתמול די לשנאת חינם!!!
אוהד24.08.16
45
יש הבדל עצום חרדי לא מכניס חילוני לשכונה לא משנאה אלא מפחד שיושפע ממנו כדברי הרמב"ם שאדם נמשך אחרי חבריו.. ומזה בכל השכונוץ החרדים אין כאלו בהשקפה שונה, אבל חילוני ממה מפחד הרי ודאי שחרדי במקום כזה לא יאמר לו לשמור שבת וכדו' אז נובע רק משנאה נוטו..
שמואל24.08.16
"הפוך" כותבים עם ה' (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אורי25.08.16
חרדים ספרדים יש הרחקה.
בעע24.08.16
44
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תך24.08.16
43
יש אנשים באיזור מגורים דתי לא ממהרים להשכיר לחילוניים ובדרך כלל זה מגובה גם בטיעון הקלאסי (אך צודק לענ"ד) שזה יפגע במרקם ואופי האיזור. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפי24.08.16
42
ואני כותבת את זה בתור בעלת תשכובה. בהתחלה כעסתי ואז הבנתי שאולי באמת יש שם בעיות של צניעות או דברים כאלה והיא לא רוצה שיווצרו בעיות. ונכון גם אם חילוני יפנה לשכינה חרדית לא בטוח שיסכימו להראות את הדירה. באולן כללי , הלוואי והיינו חברה עם פחות דיעות קדומות,ויותר מכבדת את השונה. (נשלח באמצעות כיכ
פז24.08.16
41
או רמת בית שמש ב? או אלעד? או לב בני ברק? או מודיעין עלית? או כל שכונה חרדית שהיא? צביעות פה חוגגת
פליט מבית שמש24.08.16
40
תארו לכם מצב שהיא אומרת את הדברים על ערבי כול השמאלנים היו דורשים בבית המשפט לחייב אותו להשכיר וגם לפצות אותו אבל על חרדים מותר הכול הדם שלהם הוא הפקר
יוסי אהרן24.08.16
39
גם אני הייתי מעיף אותו ..
שי24.08.16
38
מחלל שבת זה היה מפריע להם המוזיקה
נפתלי24.08.16
37
אני דתי לאומי שגר קרוב לחרדים. הם לא מוכנים לצרף אותנו למניין לא לקבל את ילדנו לבתי ספר ובטח לא להשכיר לנו דירות. על מה אתם מדברים? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טובה24.08.16
36
לא לקבל ספרדיה, זה גזענות לקלל אשכנזים, זה גזענות לצחוק על אתיופים, זו גזענות. חרדי זה לא גזע, אפשר בהחלט לקרוא לזה "אפליה" או "תוצאות של הסתה".
בואו נדייק24.08.16
35
זה לא חדש היא צדיקה גדולה ..גדולי החרדים האשכנזים לימדו אותה זאת שנים בתוך המגזר עצמו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נת24.08.16
34
וזה בדיוק מה שקורה במעוזים חרדיים או כאלה שהופכים אט אט לכאלה כדוגמת קרית הרצוג ופרדס כץ. לא ישמחו (בלשון עדינה מאוד) להשכיר לחילוני. חוזר כבומרנג (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חנה24.08.16
33
... אנטי חרדים אז זכותה.. זו לא גזענות זה מניעת בעיות מוכרות... לפחות היתה כנה ולא השתמשה בתירוצים שונים לאחר פגישה שניה ושלישית. זכותו של בעל דירה לסנן שוכרים שיהוו פתח לבעיות גם לטובתם וגם לטובתו ולטובת השכנים... ואם יסביר גם השוכרים יעדיפו לדעת למה ולהבין.. אני חוזר בתשובה כבר שש שנים והייתי
רמיבןשלמה ותקוה24.08.16
32
וזה היה חילוני/דתי/חרדי עם סמארטפון...
משה24.08.16
31
החברה הכי גזענית ואכזרית בארץ זו החסרה החרדית. חבאה שבה אשכנזי לא מתחתן או לומד עם אחיו הספרדי שחא תטיף על גזענות! נא לא לצנזר- תתמודדו עם האמת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גיימס הטפילד24.08.16
30
מחילונים זה כאב כמה פעמים חרדים זורקים אבנים על חילונים ברמת בית שמש תקפו חייל שרצה להיתפלל מנחה בבית הכנסת אי אפשר לשפוט את האשה שלא רצתה להשכיר את הדירה מה היא עברה עם החרדים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אורח24.08.16
29
סוף סוף רואים את האמת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מעיין24.08.16
28
אני מבין שיש שנאה הדדית של קיצונים משתי הכיוונים וכנראה שהשוליים מתרחוות
יוסף24.08.16
27
וחרדי ישכיר את הדירה שלו לחילוני?
סתם אחד24.08.16
26
גם חרדי לטאי שירצה לגור ב100 שערים לא יאפשרו לו אנחנו לא מדברים על פלגים קיצוניים זה ממש מזכיר את השואה השיחה הזו..
יעל24.08.16
25
במאה שערים, יתנו לו? האם סרוב של חרדים להשכיר לחילוני זה לא גזענות?
יצחק24.08.16
24
בזמן שהייתי ילד עוד היו חילונים ברחוב עמוס בירושלים וזה לא היה טוב. היו חונים ליד הטלוויזיה ובאים ברגל מהים עם מכנסיים קצרות בשבת. הבת שלהם שהייתה משחקת עם אחותי היא בגרה ובנים באו ללוות אותה לצופים . בסוף עם החבר הלכו יד ביד סמוך לסמינר . ליברמן וכל השכונה ריכלה. אחר כך ראינו את הבן חוזר מן הצבא במ
רחוב עמוס24.08.16
23
באזור חילוני לא ירצו חרדי וכן להפיך... שלא יעלב המסכן וימצא לעצמו שכונה מתאימה או מישהו שכן מוכן לא צריך מכל שטות לעשות כתבה נגמר לכם על מה לכתוב??????????
אילה24.08.16
22
תוכן השיחה בין המתקשר לבעלת הבית לא כפי שנאמר בכותרת של הכתבה - בעלת הבית מדברת בכנות ומעוניית לא ליצור חיכוכים מסויימים בין שכנים ,המטרה שלה טובה וכנה , לפי הכותרת נשמע שהיא שואלת -"חרדים?" ואז היא לא מעוניינת "" לדעתי אין כאן שום אנטישמיות ולא שנאת חרדים היחיד שמלבה שנאה בין חרדים ללא דתיים - זה
חכם קארקוש 25.08.16
21
עדיף שתוריד כתבה זו לאלתר. יוסף101 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם24.08.16
20
גם אני בתור חרדי לא מסכיימיים לי להשכיר כי אני לא אנ"ש אז לא נורא מה שאנחנו גורמיים רעה לעצמנו ככה זה חוזר לנו
חיים24.08.16
19
החסידים זרקו את הספרדים וממררים להם את החיים בהשכרות דירה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גבריאל24.08.16
18
היא הרי כפופה לשכנים וזה בניין בעל אורח חיים אחר וקשה לה להכניס אדם בעל חזות שלא הורגלו אליה. הצעיר החרדי היה אמור להבין עניין. זה כמו שחרדי לא ישכיר לחילוני ולא רק במאה שערים,אלא גם בבניין חרדי בבני ברק. צריך להבין שהם רואים אותנו כפי שהתקשורת הכתיבה ואין הרבה מה לעשות בעניין.... לבוא ולומר "אני אב
אלדד24.08.16
17
אם חילוני היה רוצה להשכיר באזור חרדי היו מקבלים אותו בזרועות פתוחות??
?24.08.16
16
אם חילוני היה מגיע למאה שערים איך היו מתיחסים אליוו יחס גורר יחס
נחום24.08.16
היא לא אמרה אני שונאת חרדים. היא אמרה זה לא מתאים. כמו שיש מקומות שלא מתאים לחילונים. להיפך אני מבין שהיא בא לקראתו של החרדי. כמו שחסיד תולדות אהרן היה אומר לחילוני זה לא מתאים לך וזה יגרום לבעיות. אחלה אישה!!
ריאלי24.08.16
אז היה מקום לעוד כתבה
איש24.08.16
"מה" כותבים עם ה' (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישרא24.08.16
בבקשה לא להתבלבל!!!!!! כחילונית לשעבר אותנו לימדו לשנוא, ביהדות אין מושג כזה!!!חריגים יש בכל מגזר. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עדי24.08.16
פשוט מזרחית ..... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אא24.08.16
"מה" כותבים עם ה' (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישרא24.08.16
לומר לך את אמת נחום שאלה כזאת נכונה בתור אדם יהודי לא אוהב את הכללות של חרדי וחילוני לא יודע חתת לך את התשובה כולמכך התקוממתי ששמעתי את השיחה נתת לי לראות את עם הצד האחר רגע נקווה שאהבת חים תגרור אהבת חינם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבירם24.08.16
זה מצב קיים בשני הצדדים. עצוב אבל ככה זה
ממש נכון.24.08.16
נראה לך שמישהו מעז להשכיר דירה בגאולה, מאה שערים, בית ישראל, זכרון משה?! אם רק תעז לבקר במ"א תחטוף צעקות במקרה הטוב
דני24.08.16
אני זוכר בזמנו חיפשתי דירות וכל פעם שהגעתי לאזורים כמו גבול בני ברק או עמידר באזור בר אילן שאלו אותי בטלפון אם אני חרדי, שאמרתי לא אמרו לי לא לטרוח אפילו.
דויד24.08.16
15
אני לא מבין דבר אחד,מה ההשוואה בין חילוני שישכור דירה בבני ברק לחרדי שישכור באזור האוניברסיטה. כאשר חילוני שוכר דירה בבני ברק הרי שהוא מהווה הפרעה אמיתית לשכנים אם זה חילול השבת בפרהסיא שלו או חוסר הצניעות של בנות משפחתו,אי לכך דחייתו מלשכור בבני ברק וכדומה-אינה גזענות אלא מעשה לגיטימי ביותר. במקרה
שליח-מצווה25.08.16
14
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירושלים24.08.16
13
כמו שהחרדים עושים לחילןנים בשכונות שלמות ככה מחזירים להם מה שבן אדם עושה לעצמו הוא עושה
יהודה24.08.16
12
מה היה אומרים לחלוני שהיה בא לשכור דירה בבני ברק?
חיים24.08.16
11
אי אפשר לקרוא את הכתבה בלי להתפוצץ, אפשר לחשוב שאם חילוני היה מגיע לגור בעיר חרדית כמו ביתר או אלעד היו נותנים לו, מספיק כבר עם הצביעות הזו. נ.ב גזענות? כל שכונה והצביון שלה וזה דבר לגיטימי ומובן!
חבשמו24.08.16
10
מגיע לשם פעם בחודש שבת וכל פעם אני רואה עוד שכנים חרדים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אושרת24.08.16
9
מזרחית שגרה בשמואל הנביא בירושלים שהשכנים התחננו שבעלת הדירה לא תשכיר לי את הדירה (השכנים האשכנזים) אז קודם תקנו את החרדים שבנינו אחר כך דברו על חילונים ואני חרדית וצנועה ולא גרושה ולא רצו אותי אך לא אכפת לי ברוך השם היא שכרה לי את הדירה על אפם וחמתם כשיהיה שלום בין החרדים אולי יהיה אחר כך שלום בין
אא24.08.16
8
ואף מיודד עמם, ועל התנהגות זו של הגב' חרבה ביהמ"ק.
חיים24.08.16
7
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי24.08.16
6
חילוני היה מתקבל ל׳ערי התורה והחסידות׳? או שהשכנים היו נזעקים כדי לשמור על ׳צביון׳ (עוד מילה שרק לנו מותר...) השכונה? צביעות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מעניין24.08.16
5
וכמה חרדים משכונות חרדיות מוכנים להשכיר את הדירות שלהם לחילוניים????
יוסף המספר24.08.16
4
תעשו כתבה על האפלייה בשכונות חרדיות מי שלא 'בדיוק' לפי איך שהשכן שלו חושב לחנך אותו, כבר עושים לו פדיחות כדי שיעזוב
קורא תמיד24.08.16
3
צודקת 100% חרדים לא מוכנים לקבל לשכנותם מישהו שהוא לא 110% אחוז כמוהם,בבני ברק אמרו תהילים בשבת (!!) כי בית ספר סרוג אמור לעבור לשכונה. חרדים אגואיסטים וחושבים רק על עצמם ושכמותם.
נעמה קוק24.08.16
אם היא מבינה שזה לא התנהגות נאותה והיא גם עושה כך אז ....
חנניה24.08.16
האם את חושבת שכל החרדים הם כאלו? כן, יש לנו את המטומטמים שלנו, ואת הדעות הקדומות שלנו, ואנחנו מנסים, כחברה, לצאת מזה. התגובה המכלילה והמתריסה שלך מראה על גזענות ודעות קדומות, ולא יותר. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זונדל24.08.16
2
חרדים יכולים לא להשכיר דירה לספרדי באזור מאוד חרדי(מאה שערים) (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
r24.08.16
1
רואים מה קורה בקרית יובל, בגבעת מרדכי, בבית שמש ובקריית הרצוג. איפה שנכנסו חרדים נדחקו רגליהם של החילונים והד"ל.
דניאל24.08.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

השיטור יחל באכיפה מיידית

החגיגות תמו: אלו הסנקציות בב"ב, שיחסלו את ליל שישי בעיר

שאול כהנא | 01.05.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם