כיכר השבת

"היא התפטרה על דעת עצמה"

בית הספר שפיטר את 'המורה הנהגת' שיקר למשרד החינוך

בית הספר שפיטר מורה בגלל שהוציאה רישיון נהיגה על מנת לסייע לבתה הנכה, טען למשרד החינוך: "היא התפטרה בגלל עומס". מורה: "המוסד עשה לה עוול". מסע לחצים כבד על המשפחה (חדשות)

72
חיים אבני | כיכר השבת | כ"ז באב | 31.08.16
בית הספר שפיטר את 'המורה הנהגת' שיקר למשרד החינוך
(צילום: Kobi Gideon / FLASH90)

חשיפת 'כיכר השבת': לאחר שנחשפו ב"כיכר השבת" הפיטורים השערורייתיים של מורה בבית הספר "בית יעקב - ראשית חכמה" בביתר עילית מאחר והמורה הוציאה רישיון נהיגה ולמרות שהדבר נעשה באישור אדמו"ר מוכר, כעת מתברר כי בית הספר לכאורה שיקר למשרד החינוך, והצהיר כי "המורה החליטה לעזוב מרצונה בעקבות עומס".

ל"כיכר השבת" נודע כי בימים האחרונים פנה המחוז החרדי במשרד החינוך לבית הספר "ראשית חכמה" ולבנימין הרשלר, מי שאחראי על המקום ומשמש במקביל גם במחזיק תיק החינוך בעיריית ביתר עילית בכדי לבדוק את עילת הפיטורין, אלא שמנהלי בית הספר בחרו לטעון בפני משרד החינוך כי המורה החליטה לעזוב מרצונה וכלל לא פוטרה מתפקידה.

מה חושבים ברחוב החרדי על הפרשה? (צילום: אברהם האס)

גורמים במשרד החינוך אמרו כי בעקבות הפרסום נעשתה פנייה של הגורמים הרלוונטיים במשרד למורה שפוטרה, וכמו גם לקרובי משפחתה, אלא שהללו סרבו נכון לשעה זו לשתף פעולה עם המשרד ואמרו כי הם חוששים להתייחס לנושא.

קרוב משפחתה של המורה המפוטרת ששוחח עם "כיכר השבת" אמר כי בימים האחרונים מופעלים לחצים על המורה ועל בני משפחתה, זאת על מנת שלא תשתף פעולה עם בדיקת משרד החינוך.

בניגוד לטענות המוסד, קרובי משפחתה של המורה המפוטרת מאשרים בשיחה עם "כיכר השבת" כי המורה אכן פוטרה בגלל שהוציאה רישיון נהיגה, ואומרים כי מדובר בעוול גדול. לדבריהם, המורה לא מעזה להילחם מול המוסד, זאת למרות שהתנהלות המוסד הנה "שערורייתית", כדבריהם.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי מספר מורות שהביעו תמיכה במורה המפוטרת וסייעו לה בהתנהלות מול הנהלת המקום, הוזהרו שלא לשתף פעולה עם משרד החינוך ועם כלי התקשורת. מורה שכן שוחחה עם "כיכר השבת", אמרה כי "מדובר בעוול גדול ובאטימות שגובלת ברשעות".

כזכור, כפי שפורסם השבוע, המורה המשתייכת לאחת החסידיות המוכרות בארץ נאלצה להוציא רישיון נהיגה באישור מיוחד מאדמו"ר החסידות, זאת על מנת שתוכל להסיע את בתה הפעוטה הסובלת ממאה אחוזי נכות. בעקבות הוצאת רישיון הנהיגה פוטרה המורה מבית הספר, למרות נסיונותיה להסביר להנהלה כי לא נותרה לה ברירה.

גורמים המקורבים למנהלי המוסד ששוחחו עם 'כיכר השבת' בימים האחרונים לא הכחישו את העובדות, אלא טענו כי למנהל המוסד "לא נותרה ברירה". לדברי המקורבים, "אין בארץ שום בית ספר בית יעקב בו יש מורה שיש ברשותה רישיון נהיגה, ולכן למרות שבאמת אין לה ברירה היא יכולה להוציא רישיון נהיגה אבל לא יכולה לשמש כמחנכת".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "המחוז החרדי במשרד בודק את פרטי המקרה".

בנימין הרשלר סירב להגיב וניתק את הטלפון.

תוכן שאסור לפספס
72 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
44
לכל הפחות שיהיה בכתבה צדדית
כ01.09.16
43
ללא קשר לעצם הדיון, כידוע מדובר באדמו"ר מסלונים ומעניין מה היו עושים בבית הספר של סלונים אם מורה לא סלונימאית הייתה מוציאה רשיון באישור האדמור שלה? לי אין ספק שהיו מפטרים אותה.
אלי31.08.16
ואף אחד לא פיטר אותה. רק בקשו ממנה, להשתדל לא להגיע לביה"ס עם הרכב!
סלונימער01.09.16
42
אם מחנכים את הבנות לציית לגדולי ישראל, הרי במקרה הזה המורה קיבלה אישור מהאדמו"ר להוציא רשיון נהיגה. איך מנהל בי"ס מעז להמרות את פיו של האדמו"ר? מישהו שם התבלבל לגמרי! לאיזה ערכים בדיוק הם מחנכים?! האם זהו פרנציפ שרירותי שלנשים לא יהיה רישיון או שמדובר במצב שלגדולי ישראל יש שיקול דעת לגביו? אם לפסיקה
אהרן לב01.09.16
מסכימה עם כל מילה ולכן יוצא מצב שפני הדור כפני הכלב...... עצוב מאוד זה פלא שגדל אח"כ דור שאין לא כבוד תלמידי חכמים???!!! בושה וכלימה.
אני אני01.09.16

הצגת כל התגובות

41
ויש להן רשיון.
אביגיל01.09.16
40
לא הייתי רוצה לאחל למנהל שאשתו תזדקק לרישיון נהיגה מאותן סיבות שהמורה האומללה נזקקה לרישיון נהיגה. ולא בגלל שאני מרחם עליו אלא אני מרחם על ילדיו שלא די שיש להם אבא כזה אטום וסתום ונכה רגשית, לא מגיעה להם גם נכות פיזית
בן תורה01.09.16
לא בשביל ילדיו
שליח-מצווה01.09.16
זהירות זה עלול לחזור למאחל עצמו...מסוכן!
אהרן לב01.09.16
39
כסף לקבל מהמדינה זה בוודאי אבל לקבל מרות מהם בעניין פיטורין זה לא בוודאי ,,,,, (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מור דרור31.08.16
38
הולכים כל הכספים בחינוך החרדי??? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בנט לטיפולך31.08.16
גם אם משרד החינוך יקבל שכל לבדוק את זה זה לא יעזור כי המנהלים המתוחכמים שיושבים על ה"בוכטות" שהם עושקים מכל העובדים יודעים להסתיר את זה בצורה סופר אלגנטית, לקנות דירות ולרשום את זה על שם הבן דוד הרביעי שלהם וכולי וכולי... אל תדאגו להם הם יסתדרו טוב עם החוק, והמורות והגננות שמקבלות משכורות רעב?? שיגי
חרדי אכפתי04.09.16
37
האם לסדום דמינו?צריך לעשות בלגאן נגד הרשעים הצבועים האלה שבשם הדת מתעללים באמא שביתה בנכות קשה דת של דעש ולא דת של מידות טובות שכל התורה על רגל אחת זה בין אדם לחברו צריך מייד לפטר את המנהל ולשתף פעולה עם משרד החינוך ולפטר מהעירייה את הסדומניק הרשלר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מש01.09.16
36
יש בעל הבית לבירה, במוסד של אותה החסידות שוחטים משפחות באי קבלה לתלמוד תורה שלהם, אז מי אמר שאין אלוקים ? יש אלוקים ואך שהגלגל מסתובב, כשיתעוררו יהיה מאוחר מאד, אני שמח לאיד של הענין ולא של המשפחה עצמה.
יהודי01.09.16
מה הקשר בין הסיפור הישן שהוכח שלא היה נכון כלל, לסיפור הזה?
מה הקשר?01.09.16
35
יש מורות בבית יעקב עם רשיון לביתי היתה מורה כזאת והיא עדין מורה
אנונימית31.08.16
34
צברו יותר מידי כח ומצערים את עם ישראל. די !!!!!!!!!!!!!
די לסבל04.09.16
33
והן יראות שמים בתכלית.
בנתיבות המורות 01.09.16
32
ולא לאדמור שלה. כמובן שיש לשאול מורה הוראה שיפסוק בעניין. יתכן שהמורה פוטרה מסיבה אחרת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דודי01.09.16
אחרת אפשר לסגור את בית יעקב זו פשיטת רגל רוחנית אם לא מכבדים את החלטת האדמו"ר
אהרן לב01.09.16
31
רפורמי, יש רפורמים שהמציאו הלכות כדי להקל ויש רפורמים שהמציאו הלכות כדי להחמיר אין הבדל בינהם, שנהם ביום כיפור לא יוכלו לומר וידוי"את שאסרת התרתי ואת שהתרת אסרתי" (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
..31.08.16
30
יש תירוץ אחד יש לכל משהולך כען פשוט רוצחים היטלריסטים זה כל היהדות שלהם גזלנים ורוצוחים הם צריכים מיפעם לפעם איזהיטלער שיטפל בהם כמו שהמטפלים בחלשימקוים שזה יהיה בקרוב ממש ויפה שעעה אחת קודם אמן
חנה31.08.16
29
בושה וחרפה. אנשים כאלו אשמים בבזיון העדה החרדית כולה. הם לא יהודים - הם טליבאן. קיצונים בזויים שלא נשמעים לרבנים ולאדמו״רים. חילול השם!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירושלמי31.08.16
28
גם באשקלון בית יעקב מתנהל תחת משטר אימים ויש למנהלת פייסבוק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מור דרור31.08.16
27
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טוביה05.09.16
26
היא המנהלת של הבית ספר ומקבלת משכורת מהרשת בעוד שהיא לא למדה ואין לה בכלל תעודה של הוראה
חוה01.09.16
25
אין מצב! הייתם מאמינים, שהצדיקים האלו שהתורה בראש מעייניהם ושתרי״ג מצוות מדבר מגרונם פשוט י ש ק ר ו ? ? ? חבורת מאפיונרים עם יהדות חדשה (רפורמים בלע״ז). (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לא01.09.16
24
ידישע מאפיה ידישע מאפיה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמעון יוסף31.08.16
23
ועל זה נאמר הלואי אותי עזבו ותורתי שמרו! עבירה גוררת עבירה... חבורת פושעים ומי ששותק מסיע בידי עוברי עבירה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
במקום שאין אנשים31.08.16
22
לנו יש גם בת שלא מסוגלת ללכת והיא מוגבלת ואשתי נוהגת כי אני מסיבות מסוימות לא נוהג אז מה אפשר לעשות שהילדה תישאר בבית כי לכמה אנשים זה לא נראה? גם אנחנו שאלנו רבנים שאישרו לנו כי אין ברירה, אבל אל דאגה לאחד מהצועקים יש בעי' וכשהם צריכים הסעה כי ש לנו רכב נכים הוא יודע למי לפנות וב"ה אשתי לא סירבה לה
אבי05.09.16
21
ולמנות שם מנהל או מנהלת שאינם כפופים לחינוך העצמאי. די, נמאס, הגיע הזמן לבטל את כל אותם זרמים ו"מוסדות" יחודיים שעושים ומלמדים מה שבא להם ומתנהגים בצורה מבישה כלפי כל אחד. יש ליצור מערכת חינוך אחידה בכל הארץ ששם ילמדו ליבה והכל ולא לבלבל את המח עם שטויות.
אבי01.09.16
20
אתם יכולים להתעלל במורה,ולשקר. כי אתם לא מאמינים בקב`ה.אם הייתם מאמינים באל הייתם מפחדים להתנהג כך נקודה.
mike31.08.16
19
חבל שיש כך אטימות במוסדות .לא להבין שצריך לעזור לבת נכה . ולא עוד אלא לשקר על משרד החינוך ולומר שהיא עזבה בושה וחרפה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי 31.08.16
18
לא ברור לי מה הסיפור. המורה היא סלונים, סיכוי טוב שהמלחמה היא על בית יעקב כללי מול בית יעקב סלונים. המורות מסלונים דחפו עצמם בכל מקום ואחר כך הקימו לעצמם בית ספר שחצני עצמאי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טיטי05.09.16
המלחמה היא של בית יעקב כללי מול בית יעקב סלונים. זה באמת מצדיק לפטר מורה שהוציאה רישיון, כיון שהיא אמא לילדה נכה.
סלונימער06.09.16
17
משרד החינוך חייב לעקוב אחרי הפשעים שלו
חי01.09.16
16
השבת היא ערך עליון, נושא שיש ללמד ביסודיות בכל בתי ספר והגנים. לשים דגש בבתי ספר חילוניים על כולם להכיר את שבת קודש ומעלותיה שבת קודש מגינה על יושבי ארץ ישראל שבת קודש הינה מתנה מהקב"ה ויש לאמצה ולשמרה מכל משמר השבת הבטחת המשך קיום העם היהודי לדורות השבת מונעת התבוללות ופשיעה השבת היא רפואה ומנוחה
תם01.09.16
15
אני נוהגת ואני גאה בזה וב"ה שאני נמצאת במקום שפוי עם רב צדיק שפוי שיודע מה באמת חשוב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צפונית01.09.16
14
המורה המדוברת משתייכת לחסידות סלונים והוציאה רשיון באישור האדמו"ר מסלונים, כאשר בו זמנית בבית הספר של סלונים לא קבלו ילדות שאמן נוהגת. כל מי שמחבר בין הדברים עושה זאת על אחריותו בלבד.
שימי31.08.16
הצגת הדברים בצורה הזו, הינה שחיתות ממדרגה ראשונה. בביה"ס של סלונים לא קבלו ילדות, שאמן החליטה על דעת עצמה ש'בא לה' לעשות רישיון. כל אשה שהביאה אישור מהאדמו"ר, לא עשו לה שום בעיה. אבל למה לא, אם אפשר להשמיץ וללכלך...
סלונימער01.09.16
היו נשים שהיו "צריכות" רישיון ולא עשו בגלל ש"בא להן" ועדיין הרבה סרב לאשר!
מושיקו הקופיקו01.09.16
איך רישיון נהיגה של האימא יכול להשפיע על קבלתה או אי קבלתה של תלמידה לבי"ס איך?????????? אתה יכול להסביר איך???? ואל תתחיל עם השמעות לגדולי הדור .....ועשית ככל אשר יורוך כי הם בעצמם (אותם אלה שששים לא לקבל את אותם תלמידות) נשמעים לרבה או לכל סמכות תורנית אחרת רק כשהיא מסתדרת עם האג'נדה שלהם...
מירי04.09.16
13
אין להם לב ואם יש הוא קר מקרח הם בכלל לא יודעים מזאת האהבה הם בונים תורה משל עצמם חוקים שנראים להם מתאים(שזה כלל לא מצוי בתורה) ועל הדרך הם רומסים ופוגעים (ואני מדברת על ה"לבנים" הידועים)יבוא יום ואלה שציערו אותה יצטערו בעצמם חלילה לא מאחלת רע אבל אלוקים רואה הכל ומשלם למרע לחברו הגלגל עגול ותמיד הו
אוסי02.09.16
12
כמחנכת משום שיש לה רישיון נהיגה,אבל מנהל בית הספר יכול לשמש כ"מנהל המחנכות" וזאת למרות ששיקר שקר רשעי ונתעב. (משום שבטענתו השקרית גם רוצה לפטור את עצמו מלתת לה פיצויי פיטורין) אבל כנראה שזו באמת דרכו ,חינוך לשקר! אני קורא למשרד החינוך שיעשה כבר משהו עם כל מיני מוסדות מתועבים שקוראים לעצמם "חרדים" די
שליח-מצווה01.09.16
11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליק01.09.16
10
יש תקווההההההההההההההה משרד החינוך יעשה סוף למושחתים האלה...רק להלשין עליהם וכך הם ייגמרו.!!!!!!!!!!!!!!!!
חיים 31.08.16
9
מנהלי בתיהס החרדיים אהבלים פשוט רפי שכל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james31.08.16
8
כמו תמיד--ואחרי זה שמים חותמת כשרות אםם הבד"ץ
חנה01.09.16
7
יש לו הרבה מאד כסף יש לו מוסדות של הרשת מעין החינוך התורני והוא גובה מההורים שכר לימוד הכי גבוה בביתר וזה פשע
חי01.09.16
בתחילה התפלאתי על האטימות והרשעות. אבל עכשיו שמתברר שהמוסד בעצם מחובר לרשת החינוך של ש"ס. אשר מפקח עליו ומעביר לו תקציבים. הכל מובן. רשת החינוך היא מקום הרשע, והחממה לכל מנהל מושחת שחפץ לעשות ככל העולה על רוחו, מבלי שמי מהממונים עליו יצייץ לעברו. לא לשכוח שעקרונית מוסד שמתחבר לרשת. בעצם נהיה מוסד
משה01.09.16
6
''ולבנימין הרשלר, מי שאחראי על המקום ומשמש במקביל גם במחזיק תיק החינוך בעיריית ביתר עילית'' במשט הזה טמון הכל, הקשר לכאורה ישיר והדוק, שחיתות ממדרגה ראשונה, מחזיק תיק חינוך בעירייה ''אחראי על המקום'' סדום ועמורה, רוצים משיח!!??? או התאהבתם בגלות?!
קוקרא01.09.16
5
אני קורא למשרד החינוך להקפיא להם כספים גם נהנים מהמדינה וגם משקרים אין בושה!! לעצור את מנהל בית הספר לאלתר!!
יהודי שכואב לו01.09.16
4
האם לזה אלוקים התכוון כשנתן את התורה? כשבחר אותנו לאומה? גועל נפש מרוכז. לא זו הדת שאלוקים התכוון אין לי ספק בכך.
משה01.09.16
3
ובכלל מה הבעיה עם רישיון לאישה?? עד מתי חרדים ילכו כמו עדרים וכמו ש"מקובל" ושלא "ידברו" ולא יפעילו קצת את השכלללל?????
יעל31.08.16
מחשב פרוץ ואייפון לעולם לא תבין מה הבעיה כי היא בטח גם מתלבשת בפריצות כנגד כל פסקי ההלכה, ולכן אין היא מבינה בכלל מה צנוע ומה לא
שפויים01.09.16
לא נתכחש כולנו יודעים שבתכל'ס יש בעיה שאישה תנהג אבל לצורך אמיתי יש מקלים
הודיתוש01.09.16
אם היא מצטופפת באוטובוס מלא גברים זה יותר צנוע?!
אהרן לב01.09.16
2
תפסיקו עם השקר הזה יש בעשרות בתי ספר של בית יעקב מורות עם רישיון ואפילו בסמינר דרכי רחל שהוא מאוד סגור יש מורות עם רישיון
עצבני31.08.16
על מכונת כביסה, מייבש ותנור בישול ואפיה שזה תפקידה הרשמי בחיים
משרד הרישוי01.09.16
1
מדוע המדינה לא מפטרת את כל הנוגעים בפיטורי המורה איפה משרד החינוך מחנך לשקר?????
אלון31.08.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24